Connect with us

Actualitate

Raed Arafat: România va avea 11 baze de salvare aeriană. Anul viitor se va deschide una la Suceava

Publicat

Publicitate

Şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a declarat, sâmbătă, că anul acesta se va deschide o bază aeriană de salvare la Braşov, ceea ce va duce la 11 astfel de baze la nivelul ţării.

„SMURD-ul este încă în curs de modernizare – anul ăsta mai deschidem o bază aeriană la Braşov, suntem întârziaţi pentru asigurarea zonei de parcare a elicopterelor, chiar şi temporar, până se finalizează la aeroportul din Braşov hangarul pentru SMURD – deci pornim anul ăsta în zona Braşov.

Avem în zona Suceava un elicopter care este adus şi urmează să-l pornim anul viitor în zona Suceava. Asta ne aduce la 11 baze aeriene de salvare”, a spus Arafat, potrivit Agerpres.

El a precizat că la aceste efective aeriene se vor adăuga două avioane noi care deja sunt în curs de finalizare în Statele Unite şi şi-a exprimat speranţa că în prima parte a anului viitor vor sosi în România.

„Deja unul este vopsit complet, celălalt este pregătit medical (…) vor fi terapii intensive pe aripi, cum se spune, adică două locuri de terapie intensivă complet dotate şi care posibilitate de plămân artificial – nu vorbim de ventilator simplu, vorbim de plămân artificial, au posibilitatea de incubator, care permite transportul de nou-născuţi în stare critică – asta ne va duce la alt nivel, la care se adaugă elicopterele Black Hawk care urmează să ajungă – şase elicoptere pe situaţii de urgenţă şi un al şaptelea pe parte de ordine publică”, a mai spus Arafat.

Arafat a arătat că cele şase elicoptere pe situaţii de urgenţă au capacitatea să transporte câte patru pacienţi grav în elicopter, pe lângă alte activităţi, cum sunt căutarea, salvarea, stingerea incendiilor de pădure, transport personal.

Publicitate

„Deci toate aceste lucruri sunt în vizor pentru următorul an – şi vasele de salvare maritimă, care au fost semnate şi au şi o componentă medicală pe ele – asta este iarăşi o premieră, avem posibilitatea dacă scoatem persoane hipotermice, să asigurăm managementul lor, resuscitarea lor, până să ajungem să le predăm echipelor terestre”, a afirmat Arafat.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Polițiști din cadrul IPJ Botoșani au refuzat mita oferită de un șofer și au sesizat fapta la Call-center anticorupție

Publicat

Publicitate

Marți, ofițerii de poliție din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați, prin sistemul telefonic Call-center anticorupție 0800.806.806, de către polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani – Secția 5 Poliție Mihăileni, despre faptul că, în timp ce se aflau în exercitarea atribuțiilor de serviciu, au oprit în trafic un conducător auto care nu deținea o poliță de asigurare obligatorie valabilă.
Pentru ca polițiștii să nu dispună măsurile legale care se impuneau, persoana în cauză a oferit acestora suma de 300 de lei, propunere refuzată categoric de către aceștia.
Momentul a fost surprins de dispozitivul body-cam din dotarea unuia dintre agenți.
Cercetările continuă pentru clarificarea tuturor împrejurărilor și stabilirea măsurilor legale ce se impun.

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii de imigrări, verificări la un hostel din Botoșani: Toți străinii, în regulă

Publicat

Publicitate

Polițiștii de imigrări din Botoșani au desfășurat, la data de 20 octombrie a.c., o acțiune de verificare la o unitate de cazare tip hostel, situată pe raza municipiului Botoșani. Controlul a vizat respectarea legislației privind regimul străinilor pe teritoriul României.

 

În urma activităților, au fost identificate și legitimate 10 persoane, dintre care un cetățean român și nouă cetățeni provenind din state membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European: Germania, Republica Cehă, Italia, Spania, Franța, Portugalia, precum și un cetățean din Ucraina și unul din Republica Democratică Congo.

 

Cei în cauză desfășoară activități de voluntariat în cadrul unei fundații cu profil umanitar, activă în Județul Botoșani. Verificările au confirmat că nu există persoane aflate în ședere ilegală, iar administratorul unității respectă prevederile legale privind cazarea cetățenilor străini.

 

Publicitate

Acțiunile de acest gen continuă, scopul lor fiind prevenirea și combaterea șederii ilegale, precum și asigurarea unui climat de ordine și siguranță pentru toți cetățenii.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Serviciu militar voluntar și tancuri noi în Armata Română. Propunerile MApN, aprobate în comisiile parlamentare

Publicat

Publicitate

MApN a anunțat că au fost aprobate în comisiile parlamentare de apărare propunerile ministerupui privind programul de înzestrare a armatei ”Tanc principal de luptă”, informează alba24.ro.

De asemenea, se creează cadrul legat pentru serviciul militar voluntar.

Comisiile reunite pentru apărare, ordine publică și siguranță națională din Camera Deputaților și Senat au aprobat în unanimitate solicitarea Ministerului Apărării Naționale pentru inițierea procedurii de atribuire a contractelor aferente programului de  înzestrare „Tanc principal  de  luptă”, Etapa I (Faza a 2-a) și Etapa a II-a.

Programul Tanc principal de luptă
Programul de înzestrare „Tanc principal de luptă“, în etapa I, faza a doua este în valoare 458,20 milioane de dolari.

Etapa a II-a presupune investiții de 6.488,34 milioane de euro, anunță ministerul.

Acest program ”contribuie la îmbunătăţirea capabilităţilor operaţionale, având ca obiectiv esenţial îndeplinirea misiunilor şi obligaţiilor ce revin armatei, atât pentru apărarea naţională, cât şi pentru respectarea angajamentelor internaţionale asumate”, potrivit sursei citate.

Publicitate

Programul de înzestrare „Tanc principal de luptă” are în vedere operaţionalizarea ţintelor de capabilităţi asumate în cadrul procesului NATO şi UE de planificare a apărării, pentru realizarea obiectivelor Programului privind transformarea Armatei României până în anul 2040, mai precizează MApN.

Prima fază din etapa I a început în 2023 cu achiziţia a 54 de tancuri Abrams modernizate, varianta M1A2 SEP v3, şi a 12 derivate pe şasiu de tanc, în uz, din stocul Armatei SUA.

În a doua fază, se vor completa dotările batalionului de tancuri (tancul Abrams M1A2 SEPv3), cu mitraliere, muniții, piese de schimb, echipamente de simulare și testare, servicii suport şi asistenţă tehnică, transport și servicii de instruire, scrie Europa Liberă.

În etapa a doua se vor cumpăra 216 tancuri şi 76 de derivate pentru dotarea structurilor de tancuri şi de infanterie din cadrul Forţelor Terestre. Se va achiziționa și suport logistic şi echipamente specifice de instruire şi antrenament.

Serviciul militar voluntar
De asemenea, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională din Camera Deputatilor a votat un raport de admitere asupra Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr.446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare.

Prin această aprobare a modificărilor propuse de MApN la Legea 446 privind pregătirea populației pentru apărare se creează cadrul legal pentru îndeplinirea pe timp de pace, în mod voluntar, a serviciului militar activ, de cetățenii care doresc să aibă o pregătire militară.

Se introduce un nou concept de „soldat/gradat voluntar în termen”.

Pe perioada instruirii, participanții beneficiază gratuit de cazare, echipament, hrană, asistență medicală și soldă lunară, iar la final primesc o indemnizație de trei câștiguri salariale medii brute.

Citeste mai mult

Eveniment

Obligație pentru pensionarii români stabiliți în străinătate. Ce trebuie să facă pentru a nu rămâne fără pensie

Publicat

Publicitate

Obligație pentru pensionarii români stabiliți în străinătate: Beneficiarii de pensii stabiliți în străinătate trebuie să trimită semestrial certificatul de viață pentru a evita suspendarea plății, scrie alba24.ro

Casa Națională de Pensii Publice a reamintit că pensionarii stabiliți în străinătate au obligația de a transmite semestrial certificatul de viață, din proprie inițiativă.

Asta până cel târziu la datele de 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, transmite Casa de Pensii.

Documentul este necesar pentru menținerea în plată a pensiei. Neprezentarea certificatului de viață atrage suspendarea plății pensiei, până la transmiterea acestuia către autorități.

Reluarea plății se face retroactiv, de la data suspendării, imediat după ce certificatul de viață este transmis și înregistrat corespunzător.

Obligație pentru pensionarii români stabiliți în străinătate: Cum se obține certificatul de viață
De ce este necesar acest document: fără certificatul de viață, statul nu are o modalitate sigură de a verifica dacă persoana care primește pensia din străinătate mai este în viață.

Publicitate

Lipsa acestei verificări ar putea duce la continuarea plăților chiar și după decesul beneficiarului.

Certificatul de viață se obține prin completarea formularului în fața unei autorități legale din țara de reședință, cum ar fi un notar public, consulat sau o instituție administrativă locală.

Certificatul este apoi trimis casei de pensii din România sau direct de către beneficiar.

Procedura presupune ca beneficiarul să prezinte certificatul semnat de titular în fața autorității competente, care atestă semnătura și faptul că titularul este în viață.

În unele cazuri, certificatul completat și certificat este trimis direct casei de pensii din România de către instituția străină.

În alte cazuri, beneficiarul primește certificatul și trebuie să-l transmită personal către casa de pensii teritorială competentă sau către Casa Națională de Pensii Publice (CNPP).

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending