Connect with us
Publicitate

Actualitate

RABLA pentru flotele comerciale: De ce sume vor beneficia firmele pentru schimbarea mașinilor pe altele fără emisii de carbon

Publicat

Ministrul Mediului Tánczos Barna a anunțat marți că în 2023 va fi lansat un program prin care firmele vor fi sprijinite să își transforme flotele de transport într-unele fără emisii de carbon. Companiile private vor beneficia de un sprijin mai mare de 200.000 de euro pentru maşinile electrice, relatează alba24.ro.

„Prin Administrația Fondului pentru Mediu 2023 este primul an când vom finanța, cu 250 de milioane, flotele comerciale.

Dincolo de pragul acela de 200.000 de euro, care era pragul de ajutor de minimis, venim cu acest ajutor de stat, în interesul și în sprijinul firmelor care încearcă să-și transforme flota într-una fără emisii de carbon sau măcar să reducă emisiile de carbon, prin înlocuirea parțială a acestor mijloace de transport.

Programul va fi aplicat pentru prima dată în România

Este un program complex, este un fel de pionieriat și pentru noi, dar împreună cu actorii din piață, cu asociația producătorilor/importatorilor de mijloace de transport și cu firmele care au asemenea flote și cu firmele de leasing trebuie să punem la punct, în cel mai scurt timp posibil, această schemă de ajutor de stat”, a declarat ministrul Mediului.

Este vorba de mijloace de transport electrice. „Este foarte important ca și în România să apară astfel de mijloace transport, să apară și la companiile din România. Cu siguranță, fără sprijinul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor nu vor fi achiziționate la scară largă”, a adăugat Tánczos Barna.

Ministrul a participat marți, la București, la evenimentul în cadrul căruia a fost livrat primul camion electric eActros către o companie de transport din România.

„Lucrurile se schimbă în jurul nostru cu o viteză incredibilă și, indiferent dacă ne uităm la e-mobilitate, dacă ne uităm la progresul tehnologic în tot ce înseamnă emisii de carbon sau reducerea emisiilor de carbon, sub ochii noștri lumea se schimbă.

Se schimbă în favoarea acestor tehnologii, în favoarea soluțiilor care pun o presiune mai mică asupra mediului înconjurător.

Mobilitatea bazată pe consumul de hidrocarburi a pus o presiune atât de mare asupra mediului înconjurător încât, astăzi, ne luptăm cu acest fenomen, incredibil, câteodată nerecunoscut sau neacceptat, al schimbărilor climatice”, a spus ministrul Barna Tánczos.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Nu mai suntem ultimii: Județul Botoșani începe să plătească salarii mai mari ca alte județe din România

Publicat

Economia județului Botoșani începe să devanseze tot mai multe județe din România iar locul care până în anii 2010 era numit “polul sărăciei” din țara noastră începe să plătească pentru a-și păstra angajații salarii mai mari decât în multe alte județe.

Bătălia pentru salarii mai mari în județul Botoșani pare însă a fi doar la început, iar odată cu construcția Autostrăzii Moldovei A7, care va atrage investitori în jurul acesteia, la fel cum se întâmplă în toate țările Uniunii Europene, va avea ca prim efect detronarea afacerilor multor patroni ai zilelor noastre, patroni între care pare a fi o “înțelegere nescrisă” pentru plata salariilor mici s-au chiar a salariului minim pe economie.

București, Cluj și Timiș sunt zonele cu cele mai mari salarii medii din țară, conform statisticilor oficiale.

Acestea au și cele mai mult locuri de muncă postate, după cum arată datele centralizate de o platformă de recrutare, citate de Economedia.

Potrivit INS, câştigul salarial mediu net a fost în februarie de 4.876 lei, în creştere cu 17 lei (+0,3%) față de luna ianuarie 2024 și cu 14,2% față de aceeași lună a anului trecut.

Cele mai mari venituri sunt la București, unde salariul mediu este de 6.136 de lei.

Capitala este urmată de Cluj cu 5.766 de lei și Timiș cu 5.278 de lei. Destul de bine stă și Sibiul, cu 5.051 de lei (puțin peste 1.000 de euro).

Botoșaniul se apropie tot mai mult demijlocul clasamentului, în timp ce pe ultimul loc se află Hunedoara.

Valorile cele mai mari ale câştigului salarial mediu net s-au înregistrat în activităţi de servicii în tehnologia informaţiei (inclusiv activităţi de servicii informatice) (11.297 lei), iar cele mai mici în fabricarea articolelor de îmbrăcăminte (2.729 lei), loc unde județul Botoșani încă este fruntaș pe toată România.

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 18 aprilie 2024

Publicat

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 18 aprilie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 18 aprilie 2024:

Loto 6/49: 27, 12, 41, 10, 21, 18

Loto 5/40: 12, 37, 24, 35, 11, 30

Noroc: 8 3 3 9 1 8 8

Super Noroc: 5 3 1 6 8 9

Noroc Plus: 9 3 1 3 8 7

Joker: 42, 6, 44, 17, 26 + 14

Citeste mai mult

Economie

Prețuri mai MICI pentru clienți la Hidroelectrica. Oferta poate fi accesată până la 31 iulie 2024

Publicat

Hidroelectrica a anunțat o reducere a prețului la energia electrică destinată unor categorii de clienți. Compania a făcut publică oferta la începutul săptămânii curente, relatează alba24.ro. În cadrul programului Business Verde destinat clienților non-casnici, începând cu data de 15 aprilie, prețul energiei electrice active (fără TG, tariful de transport) pentru o perioadă contractuală de 12 luni este de 0,55 lei/kWh.

Prețul energiei electrice active cu TG este de 0,55382 lei/kWh.

Anterior, prețul este de 0,58 lei/kWh.

Prețul energiei electrice active este fix pe o perioadă de 1 an. Termenul de plată este 30 zile de la emiterea facturii.

Ce clienți pot beneficia de ofertă

Potrivit Hidroelectrica, oferta este pentru IMM-uri, companii de stat, ca Metrorex, aeroporturi, spitale, companii din subordinea autorităților locale, instituții publice, biserici, creșe.

Oferta se adresează acestor categorii de consumatori non-casnici cu un consum anual estimat sub 100.000 kWh. Poate fi accesată până la 31 iulie 2024.

”Prețul final facturat va fi determinat în conformitate cu prevederile OUG nr. 27/18.03.2022 în perioada 1 aprilie 2022 – 31 martie 2025, aprobată prin Legea nr. 206/2022 astfel cum a fost modificată și completată prin O.U.G 119/2022 și Legea 357/2022 de aprobare și completare a O.U.G 119/2022”, potrivit companiei.

Clientul va fi facturat la prețul plafonat, dacă prețul total va fi mai mare decât cel plafonat (1 leu/kWh, respectiv 1,3 kWh pentru unii clienți non-casnici).

Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie verde din România şi furnizează servicii tehnologice esenţiale pentru Sistemul Energetic Naţional. Compania operează 187 centrale cu o capacitate hidroenergetică de 6,3 GW. Deţine un parc eolian la Crucea, cu o putere instalată de 108 MW.

De asemenea, compania deţine o cotă de 13,09% din piaţa de furnizare.

Citeste mai mult

Eveniment

Comunicat. Cătălin Flutur: Profesia de taximetrist va fi direct reprezentată în Consiliul Municipal

Publicat

Dragi prieteni,

Ne-am obișnuit ca atunci când ieșim în stradă să avem la îndemână un taxi, cât mai repede și cât mai ieftin cu putință.  Îmi permit să cred că puțini dintre noi și de puține ori ne întrebăm dacă nu cumva avem pretenții prea mari. Iată de ce afirm aceasta:

Zilele trecute, mergând prin oraș și dialogând cu oamenii, am fost oprit de câțiva taximetriști și am fost întrebat ce plan am eu, candidatul Flutur, pentru ei. Punctual, au vrut să știe și să audă din  gura mea  cum anume voi proceda din toamnă, când voi fi primar, ca să li se facă și lor dreptate, pentru că în acest moment primăria le ignoră problemele, nu puține și nu ușoare. Nefiind pe deplin avizat (cu subiectul incomplet cunoscut), i-am rugat să ne adunăm și să analizăm împreună problemele la care se referă.

Așa încât, ieri am stat de vorbă. Am rămas uimit să văd câtă lume a venit la întâlnire – o unitate de breaslă mai rar întâlnită în zilele noastre (au fost prezenți în sală peste 70 de șoferi de taxi). La fel de multe au fost și  cele semnalate: de la deszăpezirea greoaie a stațiilor de taxi și banii prea mulți dați în service-uri din cauza carosabilului găurit, prost întreținut, până la lipsa reglementărilor în plan local care să limiteze pirateria și concurența neloială. S-a vorbit foarte apăsat și argumentat despre tarifele actuale care nu sunt câtuși de puțin rentabile pentru cineva care își duce viața doar din taximetrie; pe de o parte, sunt prea mici ca să producă și beneficiul muncii, iar pe de altă parte, dacă ar fi mărite, nu ar mai fi practicabile, transportul altenativ fiind mai avantajos din acest punct de vedere pentru cetățeanul de rând.

Au fost discutate și propuse măsuri pe care primăria și primarul în funcție au refuzat și refuză să le ia în calcul, actuala administrație fiind catalogată ca lipsită de sens pentru viața adevărată a comunității. Din năduf, mai în glumă, mai în serios, din partea concetățenilor noștri a venit ideea înființării unei alte primării, una care să fie pentru oameni și nu pentru a satisface doar interese personale și de grup.

Momentan, având la îndemână pârghii mai mult politice decât administrative, prima mea reacție, venită ca o soluție imediată, a fost de a propune ca reprezentantul acestui domeniu special al transportului public să aibă un loc pe lista noastră de consilieri. Astfel, pe lângă deplina mea susținere care va veni odată cu preluarea noului mandat, profesia de taximetrist să fie direct reprezentată în Consiliul Municipal, încât problemele respective să fie expuse și tratate în cel mai transparent și eficient mod posibil.

Dragi taximetriști, cu respect pentru munca voastră cinstită și atât de necesară botoșănenilor, vă rog să aveți încrederea că cele vorbite vor fi puse în practică, de îndată ce va fi posibil.

Vă urez drum bun și curse îmbelșugate,

Cătălin Flutur

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending