Connect with us
Publicitate

Economie

Rabla pentru automobile 2022 va debuta la 1 februarie

Publicat

Publicitate

Programul Rabla pentru automobile aferent anului 2022 va începe la 1 februarie, a anunțat joi ministrul Mediului, Tanczos Barna.

Ministrul spune că programul este văzut ca o măsură menită să reducă numărul de mașini vechi din România, lucru solicitat de Uniunea Europeană.

„Măsura luată de Ministerul mediului și care a fost întărită în 2021 a fost susținerea celor ce vor o mașină nouă. Am triplat bugetul la mașini electrice și am crescut cu peste 50% bugetul la Rabla clasic. A cest lucru înseamnă scoaterea a peste 80.000 de mașini mai vechi de 8 ani din circulație.

Rabla Clasic și Rabla Plus: Tichete multiple și obligativitate pentru mașini electrice

Lucrăm la eficientizarea programului Rabla Clasic și Rabla Plus, vorbim cu producătorii și importatorii de mașini să găsim o soluție mai eficientă pentru 2022, analizăm varianta tichetelor multiple, analizăm varianta obligativității pentru mașinile electrice de a scoate din circulație o mașină veche, analizăm impactul programului asupra mașinilor mai vechi de 15 ani sau mai vechi de 8 ani, este o analiză care se va finaliza în luna ianuarie”, a spus ministrul la Antena3.

Ministrul spune, în context, că există programe pentru stații de încărcare a mașinilor electrice, 2.500 de stații finanțate pentru primării și 13.000 de stații prin PNRR.

Publicitate

Tanczos Barna a precizat că în coaliție vor fi discutate și măsurile de descurajare a achiziției de mașini vechi, respectiv posibilitatea apariției unei noi taxe. „Este o decizie politică, nu o pot lua eu în calitate de ministru.

Se va analiza în coaliție, avem Guvern, avem o majoritate, se va discuta cu sigurnață acest aspect”.

Programele Rabla Clasic și Rabla Plus au început în acest an în luna aprile, cu bugete de 640 de milioane d elei, respectiv 600 de milioane de lei. Programele s-au încheiat în luna septembrie.

Publicitate

Mașinile vechi vor fi taxate: ori prin majorarea unei taxe existente ori printr-o taxă nouă

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, afirmă că în pofida „efortul uriaş” din punct de vedere financiar făcut de statul român prin implementarea programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus, în România numărul maşinilor vechi nou înmatriculate este mai mare decât cel al autoturismelor noi.

El aminteşte că, la negocierea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Comisia Europeană a impus României să scoată din circulaţie, până în 2026, un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante, în acest context ministrul avansând ca soluţie majorarea unor taxe existente deja sau o taxă nouă

România trebuie să scoată din circulaţie, până în 2026, un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante

”În continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, în ciuda efortului uriaş făcut anul acesta de minister şi de Administraţia Fondului pentru Mediu.

Noi am pornit anul acesta cu 440 de milioane de lei buget pentru Rabla Clasic, faţă de 400, am avut o majorare de 10%. De atunci suntem deja la peste 600 de milioane de lei, adică peste 50% în plus faţă de anul trecut la Rabla Clasic şi am triplat la maşinile electrice bugetul.

Bugetele s-au consumat, suspendăm Rabla în decembrie şi reluăm programul în februarie 2022. Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber.

Ministrul Mediului: Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă.

De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă.

Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate.

Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a afirmat ministrul Mediului, miercuri seară, la B1 Tv.

Sursa: Romania24.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Naşterea Maicii Domnului

Publicat

Publicitate

Tatăl Fecioarei Maria se numea Ioachim şi era din seminţia lui luda, locuind în Nazaret. Soţia lui Ioachim se numea Ana, fiind fiica preotului Matan. Astfel, tatăl Fecioarei Maria era un urmaş al regelui David, iar mama, o descendentă din familia preoţească a lui Aaron.

Ioachim era foarte modest şi milostiv, oferind Templului o treime din veniturile sale, văduvelor, orfanilor şi săracilor o altă treime, iar restul păstrând pentru sine. Şi cu cât oferea mai mult, cu atât mai mult era binecuvântat de Dumnezeu, fiind iubit şi respectat de popor. Cu toate acestea, lui Ioachim şi Anei le lipsea o binecuvântare: bucuria de a avea urmaşi. Absenţa copiilor era considerată astfel cea mai mare pedeapsă.

Iar pentru un urmaş al lui David, precum Ioachim era un lucru şi mai greu de acceptat, ştiind că Mesia se va naşte din această seminţie. Ioachim şi Ana nu s-au răzvrătit împotriva lui Dumnezeu, nici nu au renunţat la viaţa lor virtuoasă, rugându-se în continuare cu lacrimi şi nădăjduind în bunătatea lui Dumnezeu. Ioachim s-a retras în munţi, iar Ana a rămas într-o mică peşteră din grădina lor. Fără a şti unul de altul, s-au rugat să fie binecuvântaţi asemeni lui Avraam şi Sarei, promiţând că de vor avea un copil, îl vor închina lui Dumnezeu.

Amărăciunea Anei era cu atât mai mare cu cât Ioachim îi spusese că nu se va întoarce până nu va afla răspuns rugăciunilor sale. Şi iată că un înger s-a arătat fiecăruia, spunându-le că faptele lor bune s-au auzit în cer, că ruşinea lor înaintea oamenilor nu a fost trecută cu vederea şi că Dumnezeu le va trimite binecuvântarea Sa.

La scurt timp Ana va rămâne însărcinată, iar vestea aceasta va aduce multă bucurie în rândul rudelor şi prietenilor lor. Peste nouă luni, Ana va naşte o fetiţă, pe care o vor numi Maria (Miriam-Stăpână, Doamnă). Era darul oferit de Dumnezeu ca răsplată pentru smerenia, răbdarea, credinţa şi rugăciunea lor.

Fecioara Maria a fost în acelaşi timp darul lui Dumnezeu pentru omenire, venit la plinirea vremii, căci ea urma să devină vasul cel curat al dumnezeirii. Iar pentru aceasta, părinţii săi trebuiau să fie curăţiţi de orice patimă trupească prin smerenie, răbdare şi vârstă înaintată.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

România a câştigat patru medalii la Olimpiada Internaţională de Informatică, anunță Ministerul Educaţiei

Publicat

Publicitate

România a câştigat patru medalii la Olimpiada Internaţională de Informatică, desfăşurată în Alexandria, Egipt, în perioada 1-8 septembrie 2024, a anunţat Ministerul Educaţiei.

Elevii români au obţinut o medalie de aur, două medalii de argint şi o medalie de bronz, acest rezultat situând România pe locul doi în Europa la această ediţie.

Astfel, Mihai-Valeriu Voicu, de Liceul Teoretic Internaţional de Informatică, Bucureşti a câştigat medalia de aur, Rareş-Andrei Neculau – Colegiul Naţional “Vasile Alecsandri” şi Andrei Paul Iorgulescu – Colegiul Naţional de Informatică “Tudor Vianu”, Bucureşti au câştigat medalia de argint, iar Rareş-Felix Tudose, de la Liceul Teoretic Internaţional de Informatică, Bucureşti a câştigat medalia de bronz.

“Leaderii echipei au fost reprezentanţii Societăţii pentru Excelenţă şi Performanţă în Informatică: prof. Marius Nicoli, Colegiul Naţional “Fraţii Buzeşti” / “Syncro Soft”, Craiova şi stud. Alexandru Luchianov, Massachusetts Institute of Technology, USA. Acest rezultat aduce România pe locul 8 în lume (locul 2 în Europa) la această ediţie, arătând continuitatea în performanţă a informaticii Româneşti la această disciplină la care există acerbă concurenţă la nivel global. Felicitări tuturor celor care şi-au adus contribuţia la acest rezultat”, a precizat Ministerul Educaţiei pe pagina de Facebook. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Codul Rutier 2024, reguli de parcare. Unde staționezi legal față de o trecere de pietoni, cum parchezi ca să nu-ți ridice mașina

Publicat

Publicitate

Șoferii care își caută un loc de parcare trebuie să fie extrem de atenți la reglementările Codului Rutier 2024. O parcare neregulamentară nu doar că te poate costa o amendă substanțială, dar te poți trezi și cu mașina ridicată. Este esențial să cunoști distanțele legale față de trecerile de pietoni și alte locuri restricționate pentru a evita astfel de sancțiuni, scrie playtech.ro.

La ce distanță poți parca față de o trecere de pietoni?

Conform Codului Rutier 2024, parcarea sau staționarea unui vehicul la mai puțin de 25 de metri înainte sau după o trecere de pietoni este strict interzisă. Această măsură este menită să asigure vizibilitatea atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni, reducând riscul de accidente.

Textul legal este clar: „Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor în locul unde este instalat indicatorul „Trecere pentru pietoni” sau pe marcajele de traversare pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și după acestea,” conform Art. 174 (e) din regulamentul de aplicare a OUG 195/2002. Singura excepție de la această regulă este atunci când în apropierea trecerii de pietoni există o parcare special amenajată și marcată corespunzător, care respectă distanțele minime de siguranță.

Ce sancțiuni riști pentru parcarea neregulamentară?

Nerespectarea acestor reguli te poate costa scump. Amenda minimă pentru o parcare neregulamentară începe de la 330 de lei. Aceasta este aplicată, de exemplu, celor care parchează pe trotuar fără a respecta reglementările sau care opresc prea aproape de o trecere de pietoni.

Pentru cei care încalcă regulile de parcare în apropierea trecerilor de pietoni, amenzile pot urca până la 825 de lei. Pe lângă amenda financiară, autoritățile pot dispune și ridicarea vehiculului. Aceasta vine cu un cost suplimentar semnificativ. În București, de exemplu, în Sectorul 3, costurile pentru ridicarea unei mașini sunt următoarele:

  • Ridicare: 200 de lei
  • Transport: 150 de lei
  • Depozitare:
    • 150 de lei pentru primele 24 de ore
    • 50 de lei pentru fiecare zi suplimentară după primele 24 de ore

Astfel, pe lângă amenda de până la 825 de lei, un șofer neglijent ar putea plăti încă cel puțin 500 de lei pentru a-și recupera mașina ridicată.

Publicitate

Cum să eviți amenzile și ridicarea mașinii

Pentru a evita aceste sancțiuni, este crucial să te asiguri că respecți distanțele legale față de trecerile de pietoni și alte zone interzise. Dacă nu ești sigur că locul de parcare este conform reglementărilor, mai bine cauți un alt loc sau te orientezi către parcări special amenajate.

În concluzie, respectarea Codului Rutier nu este doar o obligație legală, ci și o măsură de siguranță pentru tine și ceilalți participanți la trafic. Asigură-te că parchezi corect pentru a evita amenzile și neplăcerile legate de ridicarea vehiculului.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Ce nume se sărbătoresc de Sfânta Maria. Cui trimitem mesaje de Nașterea Fecioarei Maria sau Sfânta Maria Mică, pe 8 septembrie

Publicat

Publicitate

Ce nume se sărbătoresc de Sfânta Maria. Cui trimitem mesaje de Nașterea Fecioarei Maria sau Sfânta Maria Mică, pe 8 septembrie. Aproximativ 2,2 milioane de români își serbează onomastica în 8 septembrie, de Sfânta Maria Mică, informează alba24.ro.

Dintre aceștia, în jur de 1,8 milioane de persoane sunt femei.

Cele mai multe poartă numele Maria (circa 1.400.000), aproximativ 270.000 se numesc Mariana și în jur de 51.000, Marinela.

Dintre femeile care îşi serbează în 8 septembrie onomastica, aproape 1.400.000 se numesc Maria, peste 270.000 Mariana și peste 50.000 poartă numele Marinela.

Și numele Mioara este foarte popular: peste 31.000 de românce îl poartă.

 

Publicitate
YouTube video

Marina, 25.447, Marilena, Mărioara, Măriuca şi Măria sunt de asemenea foarte folosite.

 

YouTube video

Publicitate

 

De Sfânta Maria îşi serbează onomastica şi mai mult de 310.000 de bărbaţi care poartă numele Marian, Marin sau Marinică.

Sfânta Maria: de unde provine numele Maria

Numele Maria provine din ebraică și înseamnă cea iubită, cea îndrăgită, potrivit Basilica.

În aramaică, Maryam înseamnă „doamnă”, „stăpână”. După Fericitul Ieronim, în ebraică, numele s-ar compune din mar, ce înseamnă „picătura” plus yam ce înseamnă „mare”, deci „picătura de apă de mare”.

Dar numele evreiesc Maryam sau Miryam ar putea fi şi de străveche origine egipteană, trăgându-se din verbul mri, „a iubi”, cu sufixul afectiv ebraic – am, deci „cea dragă”, „cea iubită”.

Ce nume se sărbătoresc de Sfânta Maria: alte variante

Alte nume care se sărbătoresc la 8 septembrie sunt:

  • Mari,
  • Meri,
  • Marioara,
  • Măriuța,
  • Marița,
  • Mara,
  • Mariana,
  • Ana Maria,
  • Marilena,
  • Marina,
  • Marinela,
  • Marița,
  • Marusia,
  • Măriuca,
  • Maricica,
  • Mia,
  • Mimi,
  • Mioara,
  • Marian,
  • Marin,
  • Marinel.

Controversa numelui ”Marius”

Unele persoane sărbătoresc numele Marius cu ocazia Sfintei Maria, altele nu. Unii zic că “Marius” este un derivat din Maria, alţii că nu are nici o legătură şi că vine de fapt de la zeul Mars şi asta face din ei adevăraţi războinici.

Răspândit în aproape toată Europa, dar mai ales în Italia, Franţa, Spania şi Portugalia, numele de Marius reproduce vechiul nume gentilic roman – Marius.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending