Connect with us

Eveniment

PSD Botoșani a început astăzi să strângă semnături pentru candidatura lui Marcel Ciolacu la președinția României

Publicat

Publicitate

“Botoșaniul merită un viitor președinte care să fie cu adevărat alături de noi!”, au transmis astăzi liderii PSD Botoșani care au început de să strângă semnături pentru candidatura liderului Marcel Ciolacu la președinția României.

“De astăzi, începem strângerea de semnături pentru susținerea candidaturii lui Marcel Ciolacu, viitorul președinte al României, în mai multe zone din oraș! Fii alături de noi și sprijină un lider care a demonstrat că își dorește dezvoltarea Botoșaniului și a întregii țări!  Marcel Ciolacu nu este doar un lider național, ci și un om care a dovedit că iubește județul nostru. După ani de promisiuni goale, avem în sfârșit un premier care a adus investiții reale și a plasat Botoșaniul pe harta dezvoltării României. Datoria istorică de 109 milioane de lei a Botoșaniului a fost ștearsă datorită lui, oferindu-ne șansa unui nou început!”, a transmis primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei.

PSD Botoșani susține că în calitate de premier, Marcel Ciolacu și-a adus contribuția la mai multe investiții de la Botoșani

“Modernizarea Stadionului „Municipal” este acum o realitate! Cu o capacitate de 12.000 de locuri și tribune acoperite, stadionul va fi primul de nivel european din Moldova, grație susținerii lui Marcel Ciolacu.

Autostrăzile „Moldovei” (A7) și „Unirii” (A8) prind contur! Sub conducerea lui Marcel Ciolacu, primele loturi au fost scoase la licitație, iar lucrările avansează, apropiind Botoșaniul de restul țării.

Marcel Ciolacu a sprijinit Botoșaniul cu fapte concrete, nu doar cu vorbe. Alături de colegii mei din PSD Botoșani, susțin candidatura lui pentru funcția de președinte al României!

Publicitate

De astăzi, Botoșănenii sunt invitați să fie deschiși spre dezvoltare și să participe la crearea unui viitor mai bun, alături de Marcel Ciolacu!

Semnează și tu pentru un Botoșani mai puternic!”, au mai adăugat liderii PSD Botoșani.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

ITM Botoșani: Angajatorul este obligat să garanteze în plată un salariu brut lunar cel puțin egal cu salariul de bază minim brut pe țară

Publicat

Publicitate

Salariul reprezintă contraprestația muncii depuse de salariat în baza contractului individual de muncă și se stabilește prin negocieri individuale între angajator și salariat.

Venitul salarial este confidențial și cuprinde: salariul de bază, indemnizațiile, sporurile, precum și alte adaosuri.

Angajatorul este obligat să garanteze în plată un salariu brut lunar cel puțin egal cu salariul de bază minim brut pe țară. Pentru salariații cărora angajatorul le asigură hrană, cazare sau alte facilități, suma în bani cuvenită pentru munca prestată nu poate fi mai mică decât salariul minim brut pe țară prevăzut de lege.

Conform H.G. nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu data de 1 ianuarie 2025, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, se stabilește în bani, fără a include sporuri și alte adaosuri, la suma de 4.050 lei/lună, pentru un program normal de lucru în medie de 165,334 ore/lună, reprezentând 24,496 lei/oră.

Conform art. LXIX din O.U.G. nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, începând cu data de 1 ianuarie 2025, pentru sectorul construcții, salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată se stabilește în bani, fără a include indemnizațiile, sporurile și alte adaosuri, la suma de 4.582 lei lunar, pentru un program normal de lucru în medie de 165,334 ore pe lună, reprezentând în medie 27,714 lei/oră.

Conform art. LXX din O.U.G. nr.156/2024,  începând cu data de 1 ianuarie 2025 pentru sectorul agricol şi industria alimentară, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată va fi de 4.050 lei lunar, fără a include indemnizațiile, sporurile și alte adaosuri, pentru un program normal de lucru în medie de 165,334 ore pe lună, reprezentând în medie 24,496 lei/oră.

Publicitate

Nerespectarea dispozițiilor privind garantarea în plată a salariului de bază minim brut stabilit prin act normativ sau a nivelului salarial minim stabilit prin contractul colectiv de muncă aplicabil, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei pentru fiecare persoană pentru care s-a constatat nerespectarea acestor dispoziții legale, fără a depăși valoarea cumulată de 200.000 lei.

Comunicat de presă

 

Citeste mai mult

Eveniment

România se confruntă cu o criză fără precedent a forței de muncă în sectorul reparațiilor auto

Publicat

Publicitate

România se confruntă cu o criză fără precedent a forței de muncă în sectorul reparațiilor auto, iar efectele acestei probleme riscă să paralizeze industria service-urilor auto, atenționează Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA), printr-un comunicat.

Potrivit datelor POSA, peste 40% dintre service-uri întâmpină dificultăți majore în recrutarea de muncitori calificați, iar multe sunt deja în situația de a refuza clienți sau de a extinde semnificativ termenele de livrare din cauza lipsei acute de personal.

Reprezentanții patronatului subliniază că această situație nu afectează doar activitatea service-urilor, ci și siguranța rutieră, întrucât întârzierile în reparațiile vehiculelor pot conduce la circulația unor mașini cu defecțiuni care nu sunt remediate la timp.

‘Suntem într-un punct critic. Dacă nu luăm măsuri imediate, vom ajunge în situația în care mulți operatori din domeniu își vor închide porțile, iar clienții vor fi nevoiți să aștepte săptămâni sau chiar luni pentru o reparație esențială’, avertizează prim-vicepreședintele POSA, Marian Lazar, citat în comunicat.

Acesta semnalează că, în timp ce alte industrii beneficiază de stimulente pentru atragerea forței de muncă și digitalizare, service-urile auto sunt lăsate să se descurce singure ‘într-un context economic și legislativ tot mai ostil’.

‘Se vorbește despre tehnologizare și digitalizare ca soluții, dar realitatea este că, fără o resursă umană calificată, aceste avansuri tehnologice sunt inutile. Roboții nu pot înlocui mecanicii, vopsitorii și tehnicienii auto – cel puțin nu în viitorul apropiat. Avem nevoie de soluții reale, iar autoritățile trebuie să înțeleagă gravitatea acestei crize’, a afirmat Marian Lazar.

Publicitate

În acest context, operatorii de service auto atrag atenția că, dacă această problemă nu va fi gestionată rapid prin politici de sprijinire a angajatorilor și prin facilitarea formării profesionale, România riscă să piardă un sector vital al economiei sale, cu consecințe directe asupra costurilor și duratei reparațiilor auto pentru consumatori.

Potrivit sursei citate, sectorul reparațiilor auto din România se confruntă cu o criză profundă de forță de muncă, cauzată de mai mulți factori: emigrarea specialiștilor români spre alte țări europene, unde salariile și condițiile de muncă sunt mai atractive; lipsa unui sistem de formare profesională eficient care să asigure pregătirea noilor generații de muncitori calificați; reticența tinerilor de a intra în acest domeniu, în principal din cauza lipsei de atractivitate și a dificultății muncii; creșterea cererii pentru reparații auto, generată de creșterea numărului de autovehicule în circulație, ceea ce amplifică deficitul de personal.

Conform unei statistici POSA, 75% dintre service-urile auto declară că au dificultăți în recrutarea de personal, 60% dintre ateliere au întârzieri în livrarea mașinilor reparate din cauza lipsei de tehnicieni, 30% dintre service-uri spun că sunt în pericol de închidere în următorii 5 ani dacă nu se găsesc soluții pentru forța de muncă.

POSA a analizat posibilitatea angajării muncitorilor din Asia și alte regiuni pentru a compensa lipsa specialiștilor autohtoni, dar consideră că procesul de recrutare și integrare a acestora este extrem de greoi. Principalele obstacole în acest sens sunt: birocrația excesivă – obținerea avizelor necesare durează între 6 și 12 luni; costurile ridicate – un angajator trebuie să suporte cheltuieli destul de ridicate și asta doar pentru documentație, cazare și integrare; bariera lingvistică – majoritatea muncitorilor străini nu cunosc limba română și necesită cursuri de adaptare.

‘În ultimii ani, am observat o deschidere a service-urilor auto spre angajarea muncitorilor străini, însă procedurile birocratice sunt greoaie, iar costurile asociate cu recrutarea și integrarea acestora sunt ridicate. Statul român ar trebui să simplifice procesul de obținere a vizelor de muncă și să ofere stimulente pentru angajatorii care aduc forță de muncă din afara UE, în plus, angajarea persoanelor care își schimbă cariera și reconversia profesională sunt soluții ce pot aduce un plus de personal, dar necesită programe bine structurate de instruire și adaptare la cerințele din domeniu’, a subliniat Marian Lazar.

În acest context, Patronatul Operatorilor de Service propune o strategie pe termen lung pentru revitalizarea meseriilor auto, bazată pe trei piloni esențiali: reintroducerea educației profesionale – Statul trebuie să sprijine deschiderea de clase dedicate tinichigiilor și vopsitorilor auto, mecanicilor, electricienilor în școlile tehnice și să încurajeze colaborarea cu service-urile auto; creșterea atractivității meseriei – condiții de lucru moderne, tehnologii de ultima generație, salarii competitive și beneficii pentru muncitori; campanii de promovare a meseriilor auto – POSA propune o campanie națională pentru promovarea acestor meserii în rândul tinerilor.

Pe lângă criza forței de muncă, POSA semnalează și un alt impediment major, respectiv taxele și sarcinile administrative ‘care sufocă service-urile auto’. Printre problemele identificate se numără taxele pe muncă, care sunt printre cele mai ridicate din Europa, birocrația excesivă, ce îngreunează activitatea service-urilor și crește costurile operaționale.

‘În loc să sprijine dezvoltarea acestui sector esențial, statul adaugă anual taxe și obligații birocratice care îngreunează activitatea service-urilor. Este nevoie de măsuri urgente pentru simplificarea proceselor administrative și reducerea taxării excesive, astfel încât companiile să se poată concentra pe ceea ce contează cu adevărat: oferirea unor servicii de calitate și formarea noilor generații de specialiști’, se mai arată în comunicat.

Pentru a stopa colapsul forței de muncă în service-uri, POSA cere măsuri urgente din partea autorităților, precum reducerea taxării muncii pentru angajații din domeniul reparațiilor auto, simplificarea procesului de recrutare a muncitorilor străini prin eliminarea blocajelor administrative, reforma educației tehnice și reintroducerea învățământului profesional, avantaje fiscale pentru service-urile care investesc în formarea tinerilor, stimulente pentru reconversia profesională, pentru a atrage persoane din alte domenii către meseriile din service-urile auto, investiții în tehnologii moderne, dublate de programe de instruire pentru angajați.

‘Dacă nu se iau măsuri concrete acum, riscăm să asistăm la închiderea unui număr mare de service-uri și la o criză fără precedent în sectorul reparațiilor auto’, punctează Marian Lazar.

AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Pompierii, prietenii copiilor! Micuții de la Grădinița Nr. 22 s-au întâlnit cu eroii lor care luptă cu focul și „salvează oamenii și animalele”

Publicat

Publicitate

„Pompierii sunt curajoși!”, „Lor nu le este frică nici de foc, nici de înălțime!”, „Pompierii salvează oamenii și animalele!” – sunt lucrurile pe care le-au spus, astăzi, preșcolarii de la Grădinița cu Program Prelungit nr. 22 din municipiul Botoșani, care s-au întâlnit cu salvatorii de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani.

 

Aceștia, le-au vorbit, pe înțelesul lor, despre cum trebuie să se comporte pentru a fi în siguranță acasă, la grădiniță, pe stradă sau în grupul de prieteni. I-au învățat cum să reacționeze în cazul producerii unui incendiu sau cutremur și i-au angrenat în exerciții practice.

 

Și pentru ca activitatea să fie interactivă, s-a organizat și un concurs cu tematică de protecție civilă și prevenire a incendiilor. Mulți dintre preșcolari au demonstrat că dețin foarte multe cunoștințe despre prevenirea incendiilor, dar toți au răspuns corect la întrebări, dovadă că au fost foarte atenți la lecția de siguranță. Efortul lor a fost răsplătit cu câte o diplomă, care le-a fost oferită de Pompierul Sam.

 

Publicitate

În curtea grădiniței, au avut ocazia să vadă autospeciala hidroperforare și cea pirotehnică și au aflat cum se folosește fiecare accesoriu, în parte. Pe rând, copiii au probat echipamentele de protecție ale pompierilor și pirotehnicienilor. Totodată, au învățat cum să se comporte când descoperă muniție rămasă neexplodată.

 

De asemenea, persoanele responsabile la nivelul grădiniței au fost instruite cu privire la măsurile ce trebuie adoptate în cazul unei situații de urgență reale, astfel încât preșcolarii și cadrele didactice să fie în siguranță.

La finalul întâlnirii, pompierii le-au reamintit următoarele sfaturi pentru ca ei să fie în siguranță:

– nu vă jucați cu chibrituri, brichete și nu aprindeţi lumânări în casă;

– nu imitați lucrurile periculoase pe care ne le vedeți pe internet;

– dacă vedeți un cablu electric căzut la pământ sau un panou de electricitate deschis, îndepărtați-vă și chemați un adult să vadă despre ce este vorba.

Activitatea a fost organizată la cererea gradiniței, în baza protocolului de colaborare încheiat între ISU Botoșani și unitatea de învățământ, în cadrul Programului național „Școala Altfel”.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO Tragedie la Suceava: Un bărbat a murit într-un accident cumplit

Publicat

Publicitate

Potrivit purtătorului de cuvânt al ISU Suceava, locotenent colonel Alin Găleată, la fața locului au intervenit prompt pompierii militari, cu o autospecială pentru descarcerare și o ambulanță SMURD, sprijiniți de un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ) Suceava.

În interiorul vehiculului a fost găsită o victimă, un bărbat, care rămăsese încarcerată în urma accidentului. Echipele de intervenție au lucrat pentru extragerea acestuia, însă, din păcate, cadrele medicale prezente la locul tragediei au constatat decesul victimei.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending