Connect with us
Publicitate

Actualitate

Protecția Consumatorului pregătește noi reguli pentru online. Ce obligații vor avea comercianții și prestatorii de servicii

Publicat

Publicitate

ANPC pregătește un nou set de reguli atât pentru cei care vând cât și pentru cei care oferă servicii prin intermediul platformelor online. Printre cele mai importante prevederi din ordin se află și obligativitatea publicării numelui site-ului și a denumirii societății.

Conform Ordinului pregătit de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, vor deveni obligatorii următoarele:

Operatorii economici care desfășoară activitate de comercializare/prestare de servicii în mediul online, trebuie să informeze consumatorii prin afișarea documentelor în baza cărora funcționează.

Publicitate

Operatorii economici care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online și/sau publicitate la produse și/sau servicii, servicii turistice, de comercializare de pachete turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce – comerț electronic, sunt obligați să afișeze pe prima pagină a site-ului – home page următoarele elemente:

  • – denumirea unității,
  • – codul unic de înregistrare la registrul comerțului, din care să rezulte obiectul/obiectele de activitate al/ale societății pentru care este autorizată să funcționeze,
  • – autorizații/avize necesare desfășurării activității.

Documentele trebuie plasate în câmpul vizual al consumatorului, accesibil acestuia, astfel încât informațiile să fie ușor de identificat și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice.

 Noile modificări în comerțul online: de ce sunt necesare noile reguli

Potrivit Termene.ro, reprezentanții ANPC susțin că, în urma acțiunilor de control, au fost constatate anumite practici ale operatorilor economici care își desfășoară activitatea în mediul online, prin lipsa afișării pe site a documentelor de funcționare.

Publicitate

„Operatorii economici care își desfășoară activitatea în magazine/ spații fizice sunt obligați să afișeze documentele de funcționare astfel încât să asigure o informare corectă, completă și precisă a consumatorilor că aceștia funcționează în legalitate.

În cazul operatorilor economici care desfășoară activitate în mediul online nu se regăsesc afișate aceste documente, elemente de altfel esențiale în luarea deciziei de către consumatori în achiziționarea de produse și servicii sigure, pentru care au certitudinea că sunt comercializate de către persoane autorizate în desfășurarea de activități de comercializare”, transmit reprezentanții ANPC.

Când va intra în vigoare ordinul ANPC

scrie termene.ro – cea mai importantă platformă interactivă pentru analiza automată a datelor și informațiilor pentru afaceri.Astfel, „pe site-ul de prezentare a produselor/ serviciilor se afișează denumirea unității, a codului unic de înregistrare la registrul comerțului, din care să rezulte obiectul/ obiectele de activitate al/ ale societății pentru care este autorizată să funcționeze, autorizația de funcționare, toate acestea în câmpul vizual al consumatorului, astfel încât informațiile să fie ușor de identificat și respectiv de verificat”, au explicat reprezentanții de la Protecția Consumatorului.

Publicitate

„Având în vedere situația constatată, este evidentă existența pe piața a unor practici care urmăresc să determine consumatorul să ia o decizie de cumpărare, oferindu-se perspectiva unor date incorecte cu privire la modul de funcționare al operatorilor economici.

Având în vedere atribuțiile A.N.P.C., de supraveghere și control, precum și de asigurare a informării corecte a consumatorilor, considerăm că este necesar acest act normativ pentru protejarea consumatorilor”, motivează reprezentanții ANPC necesitatea noului Ordin, potrivit termene.ro – cea mai importantă platformă interactivă pentru analiza automată a datelor și informațiilor pentru afaceri.

Acesta va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. În prezent este supus consultării publice, până pe 26 mai.

Comerțul electronic crește în România

Noile reguli au fost necesare pentru că în ultimii trei ani, reclamațiile legate de comerțul online sunt de zece ori mai multe, conform datelor de la Protecția Consumatorului. Acest fapt este explicat și prin creșterea achizițiilor realizate în mediul online.

Comerțul electronic este din ce în ce mai popular în România, atât la oraș, cât și în mediul urban, potrivit unei analize, care mai arată că numărul românilor din zonele rurale care comandă online a crescut cu 22,8% în 2022.

Conform datelor de la Institutul Național de Statistică (INS), citate într-o analiză a Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), numărul românilor cu reședința în zone rurale care comandă online a crescut cu 22,8% în ultimele 12 luni, peste creșterea de 10% înregistrată în rândul clienților din urban.

Ce se cumpără în online

Topul produselor achiziționate în rural este format din fashion, încălțăminte sau accesorii (78,3%), produse cosmetice (24,9%), produse de curățare și de igienă personală (18,7%) potrivit termene.ro – cea mai importantă platformă interactivă pentru analiza automată a datelor și informațiilor pentru afaceri.

În același timp, în zonele urbane, utilizatorii de internet au cumpărat îmbrăcăminte, încălțăminte sau accesorii (76,6%), produselor cosmetice (27,1%) și a articolelor sportive (18,3%).

Sursa: alba24.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Netflix, tarife mai MARI la pentru clienții din România. Noile prețuri

Publicat

Publicitate

Netflix a anunțat că scumpește abonamentele pentru clienții din România după ce și alte patforme de streaming au aplicat deja majorări de prețuri.

Noile prețuri la abonamente Netflix 

Publicitate
  • planul Basic (streaming la o rezoluție 720p pe un singur dispozitiv): 5,99 euro pe lună
  • planul Standard (Full HD 1080p, pe 2 dispozitive concomitent): 10,99 euro pe lună
  • planul Premium (4 dispozitive simultan, calitate UltraHD 4K, sunet Dolby Atmos): 13,99 euro pe lună.

Pentru abonamentele Basic și Standard, prețurile cresc cu un euro pe lună. Pentru pachetul Premium, scumpirea este cu doi euro.

Cei care dețin pachet Standard pot adăuga un extra abonat, pentru 3,99 euro pe lună fiecare, potrivit Netflix.

Publicitate

Pentru planul Premium, opțiunea este de până la 2 extra abonați.

Citeste mai mult

Economie

Sistemul de Garanție-Returnare tot mai ACCESIBIL și micilor comercianți. Noi îmbunătățiri anunțate de RetuRO

Publicat

Publicitate

Se împlinește un an de când Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) a devenit parte din viața noastră, după ce a fost lansat pe 30 noiembrie 2023. SGR s-a dovedit un instrument important pentru un viitor mai bun și schimbarea obiceiurilor de consum, încurajând responsabilitatea față de mediu pentru fiecare dintre noi.

Sistemul de Garanție-Returnare este o premieră pentru România, iar pentru provocările întâmpinate în faza inițială, inerente unui program de o asemenea complexitate și anvergură, s-au căutat permanent soluții prin colaborare între toți actorii implicați.

Publicitate

Încă de la început, RetuRO, administratorul sistemului, a susținut un dialog direct și constant cu toate părțile implicate pentru a le înțelege nevoile și a găsi împreună soluții eficiente care să facă sistemul deopotrivă ușor de utilizat de către consumatori și simplu de adoptat de către comercianți.

În ceea ce privește comercianții, aceștia sunt o verigă cheie în sistem, întrucât reprezintă liantul între SGR și consumatori. În efortul de a susține adoptarea sistemului de către comercianți, RetuRO le-a oferit constant sprijin personalizat, a organizat periodic întâlniri cu aceștia, oferindu-le ocazia să adreseze întrebări și să împărtășească dificultățile întâmpinate, și a demarat o amplă campanie de informare pentru a prezenta pașii necesari pentru înscrierea în sistem.

Publicitate

De asemenea, RetuRO a adus îmbunătățiri permanente sistemului, adaptând fluxurile operaționale și simplificând procedurile în aspecte cheie.

Un exemplu în acest sens îl reprezintă adaptarea frecvenței și a modalității de preluare a ambalajelor colectate, astfel încât ele să nu devină o povară pentru operatorii din HoReCa și micii comercianți, care au semnalat adesea lipsa spațiului de depozitare.

Astfel, începând cu cea de-a doua comandă de ridicare a ambalajelor SGR, ele sunt preluate de către transportatorii RetuRO în maximum 2 zile. La prima comandă sunt necesare 7 zile pentru a putea adăuga adresa magazinului pe ruta transportatorilor. Prin îmbunătățirea timpilor de ridicare a sacilor cu ambalaje de la comercianți, punctele de returnare pot funcționa fără întreruperi cauzate de lipsa spațiului de depozitare.

Publicitate

O altă veste bună este aceea că, în  curand, sacii necesari colectării vor fi oferiți gratuit comercianților și operatorilor HoReCa, fără a mai fi facturați de către Administratorul SGR, conform noii metodologii de calcul publicate pentru calculul tarifului de gestionare.

Această măsură vine ca un real avantaj pentru micii comercianți, întrucât ei sunt mai predispuși să resimtă presiunea costurilor operaționale. Aceștia nu vor mai trebui să aloce resurse pentru achiziționarea sacilor SGR, ceea ce le va permite să-și concentreze bugetele pe alte nevoi importante pentru afacerea lor. Practic, devine mult mai simplu și accesibil pentru aceștia să intre în Hora Reciclării, ceea ce poate crește în mod semnificativ numărul punctelor de colectare disponibile pentru consumatori.

Rolul comercianților în SGR și principalele beneficii

Indiferent de dimensiunea afacerii, comercianții joacă un rol esențial în funcționarea Sistemului de Garanție-Returnare, întrucât fiecare ambalaj colectat este un pas înainte spre un mediu mai curat.

Restaurantele, cafenelele, magazinele de cartier și micii retaileri devin, astfel, parteneri activi în eforturile de a reduce cantitatea de deșeuri din natură.

Cu mai multe puncte de colectare în rețea, se reduce aglomerația și timpul de așteptare în fiecare punct de colectare, iar asta înseamnă o experiență mai plăcută atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți.

Înscrierea în SGR și organizarea unui punct de colectare poate însemna pentru micii comercianți și o oportunitate de a atrage noi clienți, care caută soluții simple, în proximitatea casei, pentru a returna ambalajele SGR, și implicit o creștere a vânzărilor, ajutând afacerea să prospere.

Înscrierea în SGR, o obligație legală

Conform legislației în vigoare, toți comercianții care vând produse ambalate în recipiente precum sticle de plastic, doze de aluminiu sau ambalaje din sticlă care fac parte din Sistemul de Garanție-Returnare sunt obligați să se înregistreze pe platformă, să semneze contractul cu administratorul sistemului și să colecteze ambalajele returnate de către consumatori. Măsura vizează  atât marii retaileri, cât și micii comercianți, în timp ce reprezentanții HoReCa trebuie să colecteze ambalajele SGR ale produselor consumate în unitatea lor.

Calea spre o țară mai curată

Pornit de la zero, în doar 10 luni de la lansare, SGR a înregistrat o performanță impresionantă – românii au returnat peste 2,3 miliarde de ambalaje, cu volume în creștere de la o lună la alta. Zilnic, zeci de milioane de ambalaje sunt recuperate prin SGR și trimise spre cele 7 centre regionale RetuRO de numărare și sortare din țară, cu scopul de a fi pregătite pentru reciclare. Astăzi, SGR este un element central al politicii de mediu din România, cu impact semnificativ în reducerea deșeurilor de ambalaje și îmbunătățirea calității mediului.

Trebuie avut în vedere că implementarea unui nou sistem, așa cum este SGR, are nevoie de timp pentru a intra pe un făgaș normal. Este important să privim evoluția pe termen lung și să recunoaștem că schimbările durabile necesită timp și efort, sprijinul și implicarea tuturor.

Citeste mai mult

Eveniment

Marius Budăi a prezentat soluțiile PSD pentru a opri plecarea tinerilor din țară și a criticat PNL că doar îi atacă pe alții fără să spună ce pot face ei pentru cetățeni (P)

Publicat

Publicitate

Prim-vicepreședintele PSD Botoșani, Marius Budăi, a prezentat o parte dintre soluțiile PSD pentru a opri plecarea tinerilor din țară. Social-democratul a făcut o comparație cu măsurile luate în trecut de PSD care au oprit plecarea medicilor din țară, arătând că soluția este de a da posibilitatea tinerilor de a obține un venit decent în România. În acest sens, Budăi a prezentat mai multe propuneri din Programul PSD:

  1. Primă de 1.000 de lei/lună, pe lângă salariu, pentru tinerii botoșăneni care se angajează prima oară sau pentru cei care se întorc în țară!
  2. Primă de 12.500 de lei pentru botoșănenii care se întorc în România și se angajează pe perioadă nedeterminată.
  3. Vouchere de până la 800 de euro, pentru botoșănenii care vor să învețe o meserie mai bine plătită.
  4. Finalizarea Autostrăzii Moldovei până la Botoșani, astfel încât să aducem investiții și locuri de muncă mai bine plătite în județul nostru!

Budăi a mai precizat că oricât de mult îl vor ataca cei de la PNL în această campanei, va continua să prezinte soluțiile din programul PSD. „Datoria candidaților e să spună ce sunt ei în stare să facă pentru oameni, nu să-i atace pe ceilalți candidați. […] Știți de ce PNL nu prezintă soluțiile lor? Pentru că e mai comod să-i ataci pe alții decât să construiești un program coerent. Vă amintesc doar că în programul electoral, PNL nu a scris nimic despre sistemul public de pensii”, a precizat Budăi.

https://www.facebook.com/100057810201244/posts/984163606853970/?rdid=N6ndophqcLZzFvr0#

Publicitate

CMF11240017

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Ierarh Grigorie Taumaturgul, Episcopul Neocezareei

Publicat

Publicitate

Sfântul Grigorie a trăit în zilele împăratului Aurelian (214-275) şi era din părinţi elini şi de tânăr a ales partea cea bună, cunoscând adevărata credinţă în Hristos. Crescând el în vârsta, creştea şi dreapta credinţă într-însul.

Iar din pricina mărimii şi mulţimii minunilor ce făcea, a dobândit numele său, căci a fost chemat făcător de minuni. Aflându-se încă la scoală în Alexandria, după obicei învăţând filozofia, a venit la el o femeie desfrânată cu gândul ca apoi să-l clevetească, îndemnată fiind de alţi ucenici ce erau cu dânsul. Însă cuprinsă fiind de demon care o zbuciuma, sfântul a tămăduit-o cu rugăciunea sa. A văzut sfântul şi pe Preasfânta Născătoarea de Dumnezeu, împreună cu Ioan cuvântătorul de Dumnezeu, aievea învăţându-l taina Sfintei Treimi.

Şi după ce a fost hirotonit episcop al Neocezareii de Fedim, episcopul Amasiei, şi după ce a mers la biserica ce i s-a dat, se spune că a făcut multe minuni, care nu s-au auzit, şi mai mari decât se pot crede. Că a pornit cu rugăciunea o piatră mare cât un munte şi a mutat-o în altă parte. Şi fiind sfântul călător s-a abătut de a intrat într-o capişte idolească, unde a gonit demonii de acolo şi după ce s-a dus sfântul, n-au mai cutezat să intre demonii acolo. Aceasta aflând cel ce purta grija capiştei, s-a mâniat pe sfântul. Iar sfântul a scris pe o hârtie: „Eu, Grigorie, poruncesc ţie, satano, intră”, şi punând-o în capişte, au intrat iarăşi demonii în ea. Iar mai-marele capiştei s-a îngrozit de această minune şi a devenit ucenic lui Hristos, apropiindu-se de marele Grigorie. Şi un lac mare, ce făcea valuri ca marea, l-a secat şi l-a făcut uscat, secând împreună şi vrajba pe care doi fraţi o aveau între dânşii, zicând fiecare că a fost lacul lui. Oprit-a şi calea unui râu, rugat fiind de locuitorii de acolo, înfigându-şi toiagul în udătura pământului cea repede, făcând atunci minuni peste minuni.

Publicitate

Căci se vedea unde se întorcea apa înapoi, ca şi cum s-ar fi temut a se atinge de toiag, care toiag, uscat fiind şi lipsit fiind de firească umezeală, s-a făcut copac verde şi frumos, şi nici îndelungarea vremii n-a stricat minunea, ci şi acum, precum se spune, apa ocoleşte pe departe, iar copacul stând de atâţia ani propovăduieşte puterea lui Hristos arătată prin marele Grigorie.  Afară de aceasta, pe un evreu, ce se prefăcea că este mort zăcând răsturnat, l-a făcut cu adevărat mort, precum el se prefăcea. Altădată iarăşi făcând rugăciune în munte, s-a arătat ca fiind copac celor ce căutau să-i facă rău.

Deci, venind vremea trecerii către Domnul, a mulţumit lui Dumnezeu că, primind cetatea sa cu mulţi oameni şi fiind plină de necredincioşi şi păgânătate, a lăsat-o cu toţi aşezaţi în credinţă.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending