Connect with us

Eveniment

Proprietarii de centrale de apartament, vizați de un acord la nivel european pentru piața carbonului. Vor plăti taxe

Publicat

Publicitate

Sâmbătă seara, europarlamentarii și guvernele UE au convenit să reformeze sistemul de comercializare a certificatelor de emisii pentru a reduce în continuare emisiile industriale și pentru a investi mai mult în tehnologii ecologice, scrie alba24.ro. Parlamentul European şi Consiliul UE au ajuns la un acord pentru extinderea câmpului de aplicare a pieţei carbonului, potrivit unui comunicat al PE. Măsura îi privește și pe proprietarii centralelor de apartament, pentru că vizează sectorul locuințelor, care va suferi modificări substanțiale până în 2027.  

”Sistemul UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS), care consacră principiul „poluatorul plătește”, se află în centrul politicii europene în domeniul climei și este cheia pentru atingerea obiectivului de neutralitate climatică a UE.

Punând un preț pentru emisiile de gaze cu efect de seră (GES), ETS a declanșat reduceri semnificative ale emisiilor din UE, deoarece industriile au un stimulent să își reducă emisiile și să investească în tehnologii ecologice” se arată într-un comunicat al instituției.

Ambiții sporite pentru 2030
Emisiile din sectoarele ETS trebuie reduse cu 62% până în 2030, comparativ cu 2005, ceea ce reprezintă cu un punct procentual mai mult decât propunerea Comisiei.

Pentru a ajunge la această reducere, va exista o reducere unică a cantității de cote la nivelul UE de 90 Mt echivalent CO2 în 2024 și 27 Mt în 2026, în combinație cu o reducere anuală a cotelor cu 4,3% în perioada 2024-2027. și 4,4% din 2028-30.

Eliminarea cotelor gratuite pentru companii
Cotele gratuite pentru industrii din ETS vor fi eliminate treptat după cum urmează:

Publicitate

2026: 2,5%, 2027: 5%, 2028: 10%, 2029: 22,5%, 2030: 48,5%, 2031: 61%, 2032: 73,5%, 2033: 86%, 1034%.ate treptat până în 2034.

Până în 2025, Comisia va evalua riscul de relocare a emisiilor de carbon pentru bunurile produse în UE destinate exportului în țări din afara UE și, dacă este necesar, va prezenta o propunere legislativă conformă cu OMC pentru a aborda acest risc.

În plus, se estimează că 47,5 milioane de certificate vor fi utilizate pentru a strânge finanțări noi și suplimentare pentru a aborda orice risc de relocare a carbonului legat de export.

Un ETS II pentru clădiri și transport
Un nou ETS II separat pentru combustibil pentru transportul rutier și clădiri, care va pune un preț pentru emisiile din aceste sectoare, va fi stabilit până în 2027.

Acesta este cu un an mai târziu decât propunerea Comisiei. După cum a solicitat Parlamentul, combustibilul pentru alte sectoare, cum ar fi producția, va fi, de asemenea, acoperit.

În plus, ETS II ar putea fi amânat până în 2028 pentru a proteja cetățenii, dacă prețurile la energie sunt excepțional de ridicate.

În plus, va fi instituit un nou mecanism de stabilitate a prețurilor pentru a se asigura că, dacă prețul unei cote din ETS II crește peste 45 EUR, vor fi eliberate 20 de milioane de cote suplimentare.

Măsura vizează și proprietarii centralelor de apartament.

Montarea centralelor individuale de apartament nu va mai fi permisă în blocurile noi a spus în trecut ministrul Mediului, Tanczos Barna.

Cei care au asemenea centrale, vor plăti anual o sumă de bani.

Regula va fi montarea de centrale termice comune, însă deocamdată discuțiile pe acest subiect au încetat.

Totuși, dacă prețurile la energie vor rămâne mari, reprezentanții UE ar putea amâna măsura, pentru a nu genera presiuni suplimentare asupra consumatorilor.

Finanțarea tranziției ecologice
Mai mulți bani vor fi disponibili pentru tehnologii inovatoare și pentru modernizarea sistemului energetic.

Fondul pentru inovare va fi majorat de la actualele 450 la 575 milioane de certificate.

Fondul de modernizare va fi majorat prin licitarea a 2,5% suplimentar din certificate care vor sprijini țările UE cu PIB pe cap de locuitor sub 75% din media UE.

Toate veniturile naționale din licitarea cotelor ETS vor fi cheltuite pentru activități legate de climă.

Deputații europeni și Consiliul au convenit, de asemenea, să înființeze un Fond pentru climatul social pentru cei mai vulnerabili.

Incinerarea deșeurilor
Țările UE trebuie să măsoare, să raporteze și să verifice emisiile provenite de la instalațiile de incinerare a deșeurilor municipale începând cu 2024.

Până la 31 ianuarie 2026, Comisia va prezenta un raport cu scopul de a include astfel de instalații în EU ETS din 2028, cu o posibilă renunțare până în 2030, cel mai târziu, se mai arată în comunicatul Parlamentului European.

Avantaje și dezavantaje: centrală de bloc vs centrală de apartament
Măsura este motivată prin nevoia de a avea ”un aer mai curat” și trebuie văzut care sunt avantajele și dezavantajele centralelor de bloc vs centrale de apartament.

Cu toată această nevoie, măsurile nu vizează marii poluatori din România, singura țară care mai permite existența în mijlocul orașelor a unor fabrici care elimină în atmosferă substanțe chimice, în timp ce senzorii de măsurare sunt defecți cu lunile.

În teorie, un sistem de încălzire centralizat ar trebui să fie mai ieftin pentru utilizatori, din cauză că energia termică utilizată se împarte între mai multe apartamente.

Cu toate acestea, autoritățile nu au arătat nici un calcul de eficiență, înainte de a anunța public măsura.

De asemenea, un sistem centralizat este mai ieftin de întreținut (dacă nu cumva are nevoie de un fochist angajat), iar cheltuielile legate de eventualele reparații se împart între locatari.

Pe de altă parte, centrala de apartament este mult mai confortabilă și permite un control mai bun al costurilor.

Căldura poate fi pornită doar la orele la care este nevoie, iar apa caldă nu este o problemă. De asemenea, cine deține o asemenea centrală nu este condiționat de plata utilităților de către ceilalți vecini.

Ce se întâmplă cu centralele termice de apartament din blocurile vechi
În blocurile vechi, unde sunt montate centrale termice individuale, nu s-a pus problema interzicerii acestora, a mai decalart Tanczos Barna:

„Legea centralelor de apartament vizează doar blocurile noi, acolo unde se construiesc acum apartamente, și există varianta instalării unei centrale la nivel de scară. În blocurile vechi, unde sunt montate centrale, nu s-a pus problema interzicerii”.

Ministrul Mediului a avansat încă din ianuarie 2022 ideea interzicerii centralelor de apartament în blocurile noi, el spunând atunci că atât ministerul, cât și administrațiile locale și cetățenii „trebuie să facă eforturi pentru un aer mai curat”.

Totuși, în spațiul public a apărut discuția legată de faptul că proprietarii centralelor de apartament riscă să aibă parte de o taxă pe centrală în câţiva ani cu sume importante.

Taxa despre care se discută neoficial este de aproximativ 150-200 de euro pe an pentru o centrală individuală, dar suma ar putea fi adaptată pentru fiecare țară, prin legislația națională, la fel cum se întâmplă la taxele pentru autoturisme.

Prețul la locuințe va crește
Dezvoltatorii imobiliari afirmă că circa 90% dintre blocurile nou construite au în acest moment centrale de apartament, iar instalarea unei centrale de bloc crește cu circa 60% prețul față de instalarea centralelor de apartament.

Construirea unor centrale de cvartal, în cogenerare, pentru ansamblurile rezidențiale mari, ar crește prețul pe apartament cu circa 10.000 de euro, mai susțin dezvoltatorii imobiliari.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Când se plătesc alocațiile pentru copii în februarie 2025. Care sunt sumele și documente necesare

Publicat

Publicitate

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) a anunțat data la care se plătesc alocațiile și indemnizațiile pentru copii în luna februarie.

De obicei, viramentele se fac în jurul datei de 8 a lunii. În februarie, plățile se vor face în data de 7.

”Alocațiile și indemnizațiile pentru copii vor fi plătite în cont bancar începând cu data de 7 ale lunii februarie.

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială, prin agențiile teritoriale efectuează plățile în avans, față de data fixată, plata în conturile bancare a beneficiilor de asistență socială pentru următoarele:

alocație de stat pentru copii

  • indemnizație de creștere a copilului
  • stimulent de inserție pentru creșterea copilului
  • indemnizația de acomodare și sprijin adopție”, este anunțul ANPIS.

Alocațiile pentru copii 2025. Care sunt sumele

Valoarea alocațiilor și indemnizațiilor pentru copii rămâne la fel ca anul trecut. Nu sunt operate majorări în 2025. Potrivit ordonanței-trenuleț, sumele rămân la nivelul celor aflate în plată în noiembrie 2024.

Publicitate
  • Valoarea alocației pentru copii (până la 2 ani/3 ani copil cu handicap): 719 lei/lunp
  • Valoarea alocației pentru copii (2-18 ani/tineri peste 18 ani la liceu): 292 lei/lună

Copiii aflați în plasament la familii, persoane sau asistenți personal primesc 1081 lei. Banii sunt acordați persoanei/reprezentantului familiei care a luat în plasament copilul.

Alocațiile pentru copii 2025. Documente necesare

  • cerere alocație
  • carte de identitate părinți
  • certificat naștere copil
  • certificat căsătorie/livret familie
  • alte documente, dacă este cazul (hotărâre de îndredințare, hotărâre de adopție)
  • extras de cont bancar

Sursa: alba24.ro

Citeste mai mult

Eveniment

LIDL RETRAGE un produs de la raft: Poate provoca senzație de arsuri și leziuni la nivelul gurii

Publicat

Publicitate

Lanțul de magazine LIDL retrage un produs de la raft. Este vorba despre „ALPENFEST Covrigi cu sare și ciocolată” – lot 8511.

Producătorul Felföldi Édességgyártó Kft. recheamă produsul „ALPENFEST Covrigi cu sare și ciocolată sortați, 140g”, având termenul de valabilitate 28.02.2025 și lotul 8511.

Motivul retragerii este posibilitatea ca produsul să provoace o senzație de arsură și leziuni la nivelul gurii. Din cauza acestui risc pentru sănătate, clienții sunt rugați să nu consume produsul afectat.

Măsuri luate de Lidl România:

Lidl România a reacționat imediat și a inițiat retragerea produsului de la consumatori. Produsele pot fi returnate în orice magazin Lidl, iar contravaloarea acestora va fi rambursată integral, chiar și fără prezentarea bonului fiscal.

Produsele vizate de rechemare:

  • „Covrigi cu sare și ciocolată neagră”
  • „Covrigi cu sare și ciocolată cu lapte”

(Ambele cu termen de valabilitate 28.02.2025)

Alte produse ale producătorului Felföldi Édességgyártó Kft. sau alte produse din gama ALPENFEST vândute de Lidl România nu sunt afectate.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Mașinile parcate fără tichet, afișat la vedere sau cu termenul expirat, au fost blocate de polițiștii locali

Publicat

Publicitate

În zilele de 05,06 februarie 2025, în conformitate cu atribuțiile reglementate de art. 7 din Legea nr.
155/2010 – legea Poliției Locale, polițiștii locali au acționat pentru prevenirea faptelor antisociale și
depistarea conducătorilor auto care nu respectă prevederile legale în domeniul de competență.

Astfel, s-a acționat pentru identificarea situațiilor și a conducătorilor auto care au parcat
autoturismele neregulamentar, dar și a celor care nu au respectat semnificația indicatoarelor rutiere
,,Oprirea interzisă, ,,Staționarea interzisă” sau ,, Accesul interzis”.

Acțiunile punctuale s-au desfășurat pe Bd. George Enescu, str. Mihail Kogălniceanu, Aleea Nucului
și str. Marchian, fiind constatate 5 situații în care autoturismele fie erau parcate în raza de acțiune a
indicatorului rutier cu semnificația ,,Oprirea interzisă”, fie prin modul în care erau parcate stânjeneau
circulația. Pentru nerespectarea dispozițiilor O.U.G. nr. 195/2002 – au fost aplicate 18 sancțiuni
contravenționale, din care 6 cu amendă în valoare totală de 2.430 lei, iar 12 cu avertisment. De asemenea,
a fost dispusă și măsura ridicării a 4 autoturisme.

În colaborare cu reprezentanții S.C. Eltrans S.A., un echipaj a acționat în parcările municipiului
prevăzute cu parcometre pentru identificarea autoturismelor parcate fără tichet afișat la vedere sau cu tichet,
dar având termenul expirat. Ca urmare a situațiilor constatate au fost imobilizate, prin blocarea roții, 8
autovehicule, fiind aplicate și sancțiuni contravenționale, conform H.C.L. nr. 292/2017. Astfel, au fost
aplicate 11 sancțiuni contravenționale, din care 8 cu amendă în valoare totală de 1.700 lei și 3 cu
avertisment.

Polițiștii locali au intervenit și ca urmare a sesizărilor cetățenilor cu privire la ocuparea fără drept a
locurilor de parcare concesionate, ocuparea stațiilor de transport public local/taxi și blocarea căilor de acces
către proprietăți. Având în vedere aspectele constatate, polițiștii locali au dispus sancționarea
contravențională în două situații pentru încălcarea prevederilor H.C.L. nr. 292/2017, ocuparea fără drept a
locurilor de parcare concesionate aflate pe Bd. Mihai Eminescu, iar într-o situație au dispus sancționarea
pentru parcarea unui autoturism pe str. Maxim Gorki nr. 4, fiind stânjenit accesul în incinta curții Casa
Corpului Didactic.

Pentru buna desfășurare a activităților de desființare a unui modul stradal aflat pe str. Alba Iulia
intersecție cu str. Tudor Vladimirescu, polițiștii locali au fost solicitați pentru a elibera zona de autoturisme,
ocazie cu care s-a impus relocare a două dintre ele.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Vrei să fii polițist local? Există o oportunitate! Când are loc proba fizică (eliminatorie)

Publicat

Publicitate

Poliția Locală a municipiului Botoșani, în baza art. VII alin. (3) din OUG nr. 115/2023 privind unele
măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, art.VII alin. (7) și art. XII din O.U.G. nr.
121/2023 pentru modificarea și completarea O.U.G nr. 57/2019 privind Codul administrativ cu
modificările si completările, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea unei funcții
publice de execuție vacante de polițist local, clasa III, grad profesional superior – ID 192592 –
din cadrul Serviciului Circulația pe drumuri publice.

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Programul de lucru se stabilește în funcție de situația operativă, cu respectarea prevederilor legale în
vigoare.
Calendarul de desfășurare a concursului:
– verificarea eligibilității candidaților în cadrul căreia comisia de concurs verifică documentele
conţinute de dosarele de concurs. (Rezultatul verificării eligibilitătii candidatilor se afișează în termen
de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor);
 proba suplimentară (eliminatorie): 27 februarie 2025, ora 13:00, – testarea aptitudinilor fizice:
– alergare rezistenţă: femei – 800 m / bărbați – 1000 m;
– alergare viteză: 50 m – femei/bărbați;
– flexii abdominale – femei / bărbați.
Ora și locația de desfășurare a probei suplimentare va fi anunțată în data de 26 februarie 2025.
Procedura de organizare și desfășurare a probei de testare a aptitudinilor fizice poate fi vizualizată
accesând site-ul instituției.
– proba scrisă, în data de 03 martie 2025, ora 13:00, la sediul instituţiei;
– proba interviu, în termen de maximum 8 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la sediul
instituției, doar de către candidații care au obținut la proba scrisă minimum 50 puncte. Data și ora
susținerii probei interviu se vor afișa pe site-ul instituției odată cu afișarea rezultatelor probei scrise.
Condiții de participare la concurs
• Condiții generale:
Conform art. 465 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul
administrativ, cu modificările și completările ulterioare, poate ocupa o funcţie publică persoana care
îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de
sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe
POLIȚIA LOCALĂ A MUNICIPIULUI BOTOȘANI
Str. Mihail Kogălniceanu nr. 16, judeţul Botoşani
Telefon 0231/513100, 0331/401541; 0331401542
Fax 0231/527022, e-mail politialocalabt@yahoo.com
Operator de date cu caracter personal în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie
2016
2 | P a g e
bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile
legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea
funcţiei publice;
g) – nu este cazul;
g^1) – nu este cazul;
g^2) – aviz psihologic port armă; permis de conducere, categoria B;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau
contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea
justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu
exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea
în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru
motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia
specifică;
l) – nu este cazul.
• Condiţiile specifice pentru funcția publică de polițist local, clasa III, grad profesional superior:
 studii liceale, respectiv studii medii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat;
 minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
 permis de conducere categoria B;
 aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind folosirea armelor şi muniţiilor letale sau
neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecţiei, de către un psiholog
autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condiţiile legii.
Modalitatea de înscriere la concurs
Dosarul de înscriere la concurs se depune la sediul Poliției Locale a municipiului Botoșani, în
termen de 20 zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 27.01.2025 – 17.02.2025
inclusiv, de luni până joi între orele 08:30 – 15:30 și vineri între orele 08:30 – 13:00.
Dosarul de înscriere la concurs se poate trimite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate
transmite în format electronic la adresa http://www.politialocalabt.ro
Dosarele de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail http://www.politialocalabt.ro după
terminarea programului de lucru al instituţiei, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li
se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat
ca fiind depus în termen.
În vederea participării la concursul de recrutare, dosarul de concurs va conţine, în mod
obligatoriu, conform prevederilor art. 94 alin. (2) din Anexa nr.10 la O.U.G. nr. 57 din 2019 privind
Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare coroborat cu art.VII alin. (15) din
O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea și completarea O.U.G nr. 57/2019 privind Codul
Administrativ, următoarele documente:
a) formularul de înscriere, prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr.10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu
modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023 – se poate
obține de la Compartimentul Resurse Umane sau se descarcă de pe site-ul instituţiei
http://www.politialocalabt.ro
b) copia cărţii de identitate;
c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea
numelui consemnat în certificatul de naştere;
d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care
să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor;
3 | P a g e
Conform dispozițiilor art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și
completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada
lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din
actul normativ respectiv.
Adeverințele care au un alt format decât modelul orientativ menționat mai sus, trebuie să cuprindă
elemente similare celor prevăzute în anexa menționată mai sus și din care să rezulte cel puțin
următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru
ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată,
precum și vechimea în specialitatea studiilor.
e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă
efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior
demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului;
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi
calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
g) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic și lucrul în
schimburi (ture), cu menţiunea „APT pentru funcția de polițist local”, obţinută în urma examenului
medical de medicina muncii, în cazul funcțiilor publice pentru a căror ocupare este necesară
îndeplinirea unor condiții specifice care implică efort fizic;
h) copia avizului psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea
armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis de către un psiholog autorizat pentru
efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii; (APT PSIHOLOGIC pentru funcția de
polițist local înarmat);
i) cazierul judiciar;
Cazierul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii
corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de
verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor
direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de
concurs până cel mai târziu la data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului
administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul
solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă,
extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
j) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de
înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al
acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
k) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de
înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul
individual de muncă pentru motive disciplinare;
l) copia permisului de conducere – categoria B;
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a
prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru
conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea
neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Poliției Locale a municipiului Botoșani din Str. Mihail
Kogălniceanu nr. 16, cod poştal 710185, judeţul Botoşani, telefon 0231/513100, 0331/401541;
0331401542 fax 0231/527022, e-mail http://www.politialocalabt.ro şi la secretarul comisiei de
concurs, doamna Viorica Repciac, Compartimentul Resurse umane – salarizare, int.105.
Atribuțiile prevăzute în fișa postului pentru funcția publică de execuție de polițist local, clasa III,
grad profesional superior – ID 192640 – din cadrul Serviciului Circulația pe drumuri publice:
4 | P a g e
a) asigură fluenţa circulaţiei pe drumurile publice din raza teritorială de competenţă, având
dreptul de a efectua semnale regulamentare de oprire a conducătorilor de autovehicul exclusiv pentru
îndeplinirea atribuţiilor conferite de lege în domeniul circulaţiei pe drumurile publice;
b) verifică integritatea mijloacelor de semnalizare rutieră şi sesizează nereguli constatate
privind funcţionarea semafoarelor, starea indicatoarelor şi a marcajelor rutiere şi acordă asistenţă în
zonele unde se aplică marcaje rutiere;
c) participă la acţiuni comune cu administratorul drumului pentru înlăturarea efectelor
fenomenelor naturale, cum sunt: ninsoare abundentă, viscol, vânt puternic, ploaie torenţială, grindină,
polei şi alte asemenea fenomene, pe drumurile publice;
d) participă, împreună cu unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române, la asigurarea
măsurilor de circulaţie ocazionate de adunări publice, mitinguri, marşuri, demonstraţii, procesiuni,
acţiuni de pichetare, acţiuni comerciale promoţionale, manifestări cultural-artistice, sportive,
religioase sau comemorative, după caz, precum şi de alte activităţi care se desfăşoară pe drumul public
şi implică aglomerări de persoane;
e) sprijină unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române în asigurarea măsurilor de
circulaţie în cazul transporturilor speciale şi al celor agabaritice pe raza teritorială de competenţă;
f) acordă sprijin unităţilor/structurilor teritoriale ale Poliţiei Române în luarea măsurilor
pentru asigurarea fluenţei şi siguranţei traficului;
g) asigură, în cazul accidentelor soldate cu victime, paza locului acestor accidente şi ia primele
măsuri ce se impun pentru conservarea urmelor, identificarea martorilor şi a făptuitorilor şi, dacă se
impune, transportul victimelor la cea mai apropiată unitate sanitară;
h) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea,
staţionarea, parcarea autovehiculelor şi accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare
a autovehiculelor staţionate neregulamentar;
i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind masa
maximă admisă şi accesul pe anumite sectoare de drum, având dreptul de a efectua semnale de oprire
a conducătorilor acestor vehicule;
j) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru încălcarea normelor rutiere de către pietoni,
biciclişti, conducători de mopede, trotinete electrice şi vehicule cu tracţiune animală;
k) constată contravenţii şi aplică sancţiuni pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare
la circulaţia în zona pietonală, în zona rezidenţială, în parcuri şi zone de agrement, precum şi pe
locurile de parcare adaptate, rezervate şi semnalizate prin semnul internaţional pentru persoanele cu
handicap;
l) aplică prevederile legale privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân sau abandonate
pe terenuri aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al municipiului Botoșani;
m) cooperează cu unităţile/structurile teritoriale ale Poliţiei Române pentru identificarea
deţinătorului/utilizatorului autovehiculului ridicat ca urmare a staţionării neregulamentare sau al
autovehiculelor abandonate pe domeniul public;
n) constată contravenţii şi aplică sancţiuni contravenţionale pentru încălcarea prevederilor
legale, conformcompetenţelor atribuite din cuprinsul legii sau prin împuternicirea dată prin dispoziția
primarului municipiului Botoșani;
o) verifică şi soluţionează sesizările și reclamațiile repartizate, privind nerespectarea normelor
legale în materie de circulație rutieră;
p) întocmește raportul zilnic de activitate sau ori de câte ori se impune și îl prezintă șefului
serviciului.
Bibliografie / Tematică:
1. Constituţia României, republicată;
Tematica: Constituţia României, republicată.
2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Tematica: Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de
discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
5 | P a g e
Tematica: Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a
din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și
completările ulterioare;
Tematica: Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VIa din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și
completările ulterioare.
5. Legea poliției locale nr. 155/2010, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica: CAP. I Dispoziţii generale: art.1- art.3; CAP. II Organizarea poliţiei locale: art.4- art.5;
CAP. III Atribuţiile poliţiei locale: art.6- art.13; CAP.IV Statutul personalului poliţiei locale: art.14-
art.19; CAP. V Drepturile şi obligaţiile poliţistului local: art.20 – art.23; CAP. VI Folosirea
mijloacelor din dotare şi uzul de armă: art.24- art.27; CAP. VII Atribuţiile autorităţilor administraţiei
publice locale în privinţa organizării şi funcţionării poliţiei locale: art.28- art.31; CAP.VIII Dotarea
şi finanţarea poliţiei locale: art.32- art.39.
6. H.G. nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a
poliţiei locale, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica: ANEXA I CAP.I Dispoziţii generale: art.1- art.2; CAP. II Organizarea poliţiei locale şi
categorii de funcţionari publici: art.3- art.6; CAP. IV Atribuţiile personalului poliţiei locale: art.15-
art.33; CAP. VI Mijloacele din dotare: art.38- art.61; CAP.VII Drepturile şi recompensele care se pot
acorda poliţiştilor locali: art.62- art.70.
7. O.G. nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările
ulterioare;
Tematica: CAP.I Dispoziţii generale: art.1- art.14; CAP.II Constatarea contravenţiei: art.15- art.20;
CAP.III Aplicarea sancţiunilor contravenţionale: art.21- art.30; CAP.V Executarea sancţiunilor
contravenţionale: art.37- art.42.
8. O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice cu modificările și completările
ulterioare;
Tematica: Cap. IV – Semnalizarea rutieră: art. 29 – art. 34; Cap. V – Reguli de circulație: Secțiunea
I – Obligațiile participanților la trafic: art.39; Secțiunea 2 – Reguli pentru circulația vehiculelor,
subsecțiunea 10 – oprirea, staționarea și parcarea: art. 63 – art. 65 și Secțiunea 3 – Reguli pentru alți
participanți la trafic: art. 70 – art.73; Cap. VII – Răspunderea contravențională: art. 95 – art. 99.
9. H.G. nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002
privind circulația pe drumurile publice;
Tematica: Cap. IV – Semnalizarea rutieră: Secțiunea 1 – Semnalele luminoase: art. 47 – art. 63,
Secțiunea 2 – Indicatoarele: art. 64 – art. 67 și Secțiunea 4 – Marcajele: art. 75 – art. 83; Cap. V –
Reguli de circulație: Secțiunea 3 – Reguli pentru circulația vehiculelor – Subsecțiunea 8 – Oprirea,
staționarea și parcarea: art. 141 – art. 146 și Secțiunea 4 – Reguli pentru alți participanți la
trafic, subsecțiunea 1 – Circulaţia bicicletelor şi a trotinetelor electrice: art. 160 și art.161 și
subsecțiunea 4 – Circulaţia pietonilor: art. 166 – art.168; Cap. VII – Sancțiuni contravenționale și
măsuri tehnico – administrative: Secțiunea 2 – Măsuri tehnico-administrative, subsecțiunea 4 –
Ridicarea vehiculelor: art. 203^1 – art. 203^4 și Secțiunea 3 – Sancțiuni contravenționale
complementare, subsecțiunea 1 – Aplicarea punctelor de penalizare: art. 204 – art. 208.
Pentru toate actele normative mai sus menționate în cadrul bibilografiei/tematicii, forma valabilă se
consideră cea care are toate modificările și completările ulterioare, până la data publicării anunțului.
Compartimentul Resurse umane

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending