Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat stadiul lucrărilor la principalele proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și Bucovinei.
Lista conține situația proiectelor la autostrăzi și drumuri expres.
A7- Autostrada Ploiești – Buzău
În evaluare 39 de oferte pentru construcția acestui tronson în lungime de 63,250 km împărțit în 3 loturi, astfel:
LOT 1: Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000
LOT 2: Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350
LOT 3: Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250”.
Valoarea estimată a contractelor este cuprinsă între 4,29 miliarde de lei și 5,06 miliarde de lei.
Autostrada Buzău – Focșani
Lungime: 82,44 km
Valoare contract: 13.933.291,10 lei fara T.V.A.
Data de începere: 12.11.2018
Indicatorii Tehnico – Economici au fost avizați azi, 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizați și în cadrul CTE CNAIR S.A.
În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focșani vor parcurge circuitul legal de avizare.
Publicitate
Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotarâre de Guvern.
Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.
Proiectantul, Consitrans S.R.L a finalizat și Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat și avizat, astfel încât procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarșitul anului 2021.
Finanțarea pentru execuția lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focșani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada Focșani – Bacău
Lungime: 95,902 km
Valoare contract: 20.123.408,52 lei fara T.V.A.
Data de începere: 10.01.2019
Studiul de Fezabilitate, revizuit conform observațiilor Beneficiarului, a fost transmis de către Prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei, urmând ca până în data de 25.11.2021 să fie finalizată această analiză.
În prezent, Prestatorul elaborează Proiectul Tehnic.
De asemenea, se află în curs de obținere Avizul de Gospodărire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.
Autostrada Bacău – Pașcani
Lungime: 77,28 km
Valoare contract: 16.950.944,23 lei fara T.V.A.
Data de începere: 01.03.2019
În prezent, Prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observațiile tehnice emise de CNAIR, urmand sa retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate.
De asemenea, și Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR.
Avizul de Gospodărire a Apelor se afla în faza finală de dobândire, iar procedura de obținere a Acordului de Mediu se apropie de final.
Autostrada Pașcani – Suceava
Lungime: 61,86 km
Valoare contract: 11.721.430,96 lei fara T.V.A.
Data de începere: Octombrie.2020
Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, în mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a Acordului de Mediu.
Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi.
Prestatorul nu reusește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.
CNAIR a mobilizat o echipa în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.
Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret
Lungime: 56,17 km
Valoare contract: 10.092.839,13 lei fara T.V.A.
Data de începere: Octombrie.2020
Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, de asemenea, a fost demarată procedura de obținere a Acordului de Mediu.
Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuși.
Prestatorul nu reuseste să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător.
Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.
Și în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.
Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni
Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E.
Lungime: 100,14 km
Valoare contract: 58.830.448,35 lei fără TVA.
Data de începere: 2021
CNAIR dorește să clarifice o serie de aspecte privind traseul autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, în special în contextul preocupărilor unor cetățeni privind interferența uneia dintre alternativele de traseu propuse în cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 cu intravilanul Unităților Administrativ Teritoriale Lețcani, Breazu, Rediu, Popricani, Rediu Aldei și Golăești.
CNAIR S.A. a luat act de sesizările cetățenilor, le-a analizat, a atras atenția Prestatorului asupra aspectelor reclamate și l-a instructat să găsească o variantă de traseu a Autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni cu un impact minim, atât social cât și de mediu, fără să facă însă rabat de la parametrii tehnici și de calitate.
CNAIR S.A. a solicitat prompt celor 24 de U.A.T-uri intersectate, să prezinte un punct de vedere oficial în legătură cu variantele de traseu analizate. Până în prezent au fost primite doar 10 răspunsuri care susțin realizarea variantei albastre de traseu.
În perioada 22 noiembrie -25 noiembrie 2021, reprezentanți ai CNAIR S.A și ai Proiectantului s-au deplasat pe amplasament și au verificat zona cuprinsă între Lețcani și Golăești, pentru identificarea constrângerilor și pentru analizarea aspectelor sesizate de locuitori.
Au fost parcurse alternativele de traseu clasate pe primele două locuri în cadrul Analizei Multicriteriale – Etapa 1 (varianta verde și varianta albastră) dar și zona unde ar putea fi construit drumul de legătură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.
În urma vizitei s-a constatat că numărul imobilelor afectate nu este de ordinul sutelor ci de ordinul zecilor și nu sunt afectate lăcașe de cult.
A fost identificată și o nouă zonă pentru realizarea drumului de legatură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași si cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.
În data de 26 noiembrie 2021, a avut loc o întâlnire on-line a reprezentanților CNAIR S.A., ai Proiectantului și cei ai Jaspers, care a avut ca principal subiect de analiză aspectele mentionate de catre locuitorii zonei.
În plus, la invitația Primăriei Municipiului Iași, în data de 02 decembrie 2021, reprezentanții CNAIR S.A și cei ai Proiectantului au participat la o nouă dezbatere pe marginea variantelor de traseu, propuse pentru zona cuprinsă între localitățile Lețcani și Golăești.
Aici au fost analizate aspecte tehnice legate de amplasarea nodurilor rutiere și de corelarea cu obiectivele de investiții derulate de Autoritătile Publice Locale.
Printre solicitările formulate cu această ocazie se numără și cea privind realizarea drumurilor de legatură cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, la profil de 2 benzi de circulatie pe sens.
Reprezentanții Unităților Administrativ Teritoriale prezenți la dezbatere au agreeat varianta albastră de traseu.
Prestatorul urmează să realizeze o analiză detaliată pe varianta albastră, în concordanță cu toate constrângerile identificate și confirmate în teren în privinâa variantei verzi dar și cu solicitarile reprezentanților Autorităților Publice Locale.
Tot Prestatorul trebuie să analizeze și să propună încă o alternativă de traseu pentru realizarea conexiunii cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, tinând cont de observațiile privind natura terenului de fundare din zona în care a fost propus traseul inițial.
CNAIR S.A. va organiza noi consultari publice cu toti factorii implicați, după finalizarea analizei traseului, în conformitate cu aspectele constatate.
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, în lungime de 30 de km, au fost demarate în data de 12.10.2021 investigațiile geotehnice.
Până în prezent au fost realizați 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propuși, iar Prestatorul are mobilizate în teren 7 utilaje de forare.
Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț
Lungime: 211 km
Valoare contract: 17,58 mil lei fără TVAlei fara T.V.A.
Data de începere: 28.05.2019
Marți, 07.12.2021, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. a înaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț revizia 3, așa cum a fost stabilit în cadrul sedințelor săptămânale de progres.
Documentația a fost predată pentru întreg obiectivul de investiție.
La o primă analiză, s-a constatat că lipsesc documentațiile necesare pentru obținerea Acordului de mediu (RIM, SEA, SEICA, PMM etc.), documentațiile privind ocuparea terenurilor (Raportul de Evaluare al imobilelor afectate, identificarea proprietarilor și a imobilelor deținute de aceștia, precum și lista proprietarilor și imobilele afectate, semnate și ștampilate de Primării), iar volumul Autorizații, Avize și Acorduri este incomplet.
În perioada următoare, documențatia va fi analizată de către Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A. în vederea verificării modului în care au fost implementate observațiile emise anterior și, de asemenea, dacă nivelul de calitate al documentației transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini.
Autostrada Brașov – Bacău
Lungime: 165 km
Valoare contract: 20.093.359,86 lei fara T.V.A.
Data de începere: 10.07.2020
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.
Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers.
Dupa retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.
Drum Expres Focșani – Brăila
Lungime: 76 km
Valoare contract: 15.001.446,99 lei fara T.V.A.
Data de începere: 27.07.2020
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.
Drum Expres Brăila – Galați
Proiectare și execuție
Contract semnat 15.04.2021
Lungime: 11,08 km
Valoare contract: 371.416.13109 lei fara T.V.A.
Data de începere: 01.07.2021
Drum Expres Tișița – Albița
Elaborare SF
Lungime: 76 km
Valoare contract: 11.057.073,07 lei fara T.V.A.
Data de începere: August 2020
În prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza și anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2.
De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tișița și Albița sau la nivel de Drum Trans-Regio.
Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obținute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiții) este foarte scăzută, raportat la cerințele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanțare nerambursabilă.
Drum Expres Bacău – Piatra Neamț
Elaborare SF+PT
Lungime: 61 km
Valoare contract: 8.923.930,03 lei fara T.V.A.
Data de începere: Martie 2020
În luna iulie.2021, a fost avizată în cadrul CTE CNAIR Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 în urma căreia au fost alese două variante de traseu.
În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, în urma căreia va fi aleasă varianta optimă dintre cele două selectate în prima etapă de analiză.
Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.
Drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava
Lungime: 107 km
Valoare contract: 14.475.000 lei fara T.V.A.
Data de începere: 2021
În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2.
Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Cei 50 de kilometri ai tronsonului dintre Focșani Nord și Adjud al Autostrăzii A7 au fost dați în circulație marți, după finalizarea completă a lucrărilor la partea carosabilă, au anunțat reprezentanții CNAIR.
‘Astăzi am dat drumul la cei 50 kilometri dintre Focșani Nord și Adjud. Stadiul lucrării este de 100% al părții carosabile. Urmează ca în următoarele trei luni de zile să finalizăm și spațiile de servicii, care sunt în curs de execuție’, a declarat Cristian Andrei, director în cadrul CNAIR, responsabil cu întreținerea, siguranța circulației, drumuri și poduri.
Pe acest tronson au fost realizate trei noduri rutiere, complet finalizate, care asigură conectivitatea cu rețeaua rutieră națională.
‘Avem trei noduri rutiere care se vor deschide. Sunt finalizate în totalitate din punct de vedere al părții carosabile, al siguranței circulației și al tuturor elementelor necesare unei exploatări în condiții optime. Nu credem că vor apărea probleme, întrucât toate lucrările sunt finalizate’, a adăugat Cristian Andrei.
Publicitate
El a precizat că următorul tronson de pe Autostrada A7, de 25 kilometri dintre Adjud și Răcăciuni, este în curs de finalizare și ar putea fi dat în circulație până la Paște.
‘De la Adjud la Răcăciuni, încă 25 kilometri vor fi finalizați cam până de Paști, iar de la Răcăciuni la Bacău urmează o altă fază, care, în funcție de condițiile meteo, va fi finalizată în lunile mai-iunie’, a mai spus acesta.
Segmentul Bacău – Suceava urmează să intre în execuție într-o fază ulterioară, în funcție de disponibilitatea fondurilor și de condițiile contractuale.
În prezent, de la București la Adjud se poate circula pe autostradă pe o distanță de aproximativ 250 de kilometri. AGERPRES
Primăria Municipiului Botoșani anunță finalizarea proiectului „Pădurea de Crăciun”, o inițiativă dedicată educației, responsabilității față de mediu și spiritului comunitar, care a reunit numeroase instituții de învățământ, alături de alte instituții și parteneri locali.
În cadrul proiectului, copiii au participat activ la ecologizarea unor zone și la plantarea brăduților, gesturi simbolice care depășesc momentul prezent și transmit un mesaj puternic despre grijă, continuitate și speranță. Brăduții plantați vor rămâne peste ani mărturie a implicării celor mici și a legământului făcut pentru ca spiritul Crăciunului – bunătatea, solidaritatea și respectul pentru natură – să dăinuie.
Primarul Municipiului Botoșani a transmis următorul mesaj:
„Pădurea de Crăciun nu este doar un proiect despre brăduți, ci despre oameni. Despre copii care au învățat, prin fapte simple, ce înseamnă grija față de natură și față de comunitate. Fiecare brad plantat este o promisiune pentru viitor și o lecție de responsabilitate. Le mulțumesc tuturor celor implicați și sunt convins că aceste gesturi vor rămâne vii în inimile copiilor noștri.”
Pentru a marca finalul proiectului, Primăria Municipiului Botoșani a pregătit o galerie foto care surprinde munca, bucuria și implicarea copiilor. Comunitatea botoșăneană este invitată să descopere aceste imagini și să admire efortul și entuziasmul micilor participanți.
Primăria Municipiului Botoșani mulțumește tuturor instituțiilor, cadrelor didactice, elevilor și partenerilor care au contribuit la reușita acestui proiect și urează tuturor botoșănenilor Crăciun Fericit, cu liniște, sănătate și lumină în suflet.
Publicitate
Activitate care face parte din agenda saptamanii ImpactGreen- organizata in cadrul proiectului GREETS- Cross-border green transformations solutions for the mobilization of knowledge and sustainable investments in Botosani and Balti municipalities (Soluții transfrontaliere de transformare verde pentru mobilizarea cunoștințelor și investiții sustenabile în municipiile Botoșani și Bălți).
Proiect implementat de UAT Municipiul Botoșani în parteneriat cu Primăria Municipiului Bălți, în cadrul Programului INTERREG NEXT ROMÂNIA-REPUBLICA MOLDOVA 2021-2027.
Luni, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 9 Vlăsinești au oprit pentru control, pe drumul public, din comuna Mitoc, un autoturism condus de către un tânăr, de 20 de ani, din comuna Adășeni.
În urma verificărilor efectuate de polițiști, s-a constatat faptul că acesta nu deține permis de conducere pentru nicio categorie de vehicule.
Cercetările sunt continuate sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducerea unui vehicul fără permis de conducere.
Luni, polițiștii botoșăneni au identificat, pe raza județului Botoșani, cinci tineri, cu vârste cuprinse între 16-20 de ani, care foloseau articole pirotehnice în scop de divertisment.
Asupra lor au fost găsite aproximativ 200 de bucăți de articole pirotehnice, interzise la deținere, acestea fiind confiscate de polițiști în vederea continuării cercetărilor.
În cauză, au fost întocmite dosare penale pentru comiterea infracțiunii de prepararea, producerea, experimentarea, deținerea, transmiterea sub orice formă, depozitarea, distrugerea, comercializarea, precum și folosirea de articole pirotehnice din categoriile F2, F3,F4, T1,T2, P1 și P2, efectuate fără drept.
Publicitate
Inspectoratul Județean de Poliție Botoșani reamintește faptul că este importantă respectarea legislației în domeniul articolelor pirotehnice și atrage atenția asupra riscurilor majore generate de deținerea și utilizarea neautorizată a acestora.