Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat stadiul lucrărilor la principalele proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și Bucovinei.
Lista conține situația proiectelor la autostrăzi și drumuri expres.
A7- Autostrada Ploiești – Buzău
În evaluare 39 de oferte pentru construcția acestui tronson în lungime de 63,250 km împărțit în 3 loturi, astfel:
LOT 1: Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000
LOT 2: Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350
LOT 3: Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250”.
Valoarea estimată a contractelor este cuprinsă între 4,29 miliarde de lei și 5,06 miliarde de lei.
Autostrada Buzău – Focșani
Lungime: 82,44 km
Valoare contract: 13.933.291,10 lei fara T.V.A.
Data de începere: 12.11.2018
Indicatorii Tehnico – Economici au fost avizați azi, 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizați și în cadrul CTE CNAIR S.A.
În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focșani vor parcurge circuitul legal de avizare.
Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotarâre de Guvern.
Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.
Proiectantul, Consitrans S.R.L a finalizat și Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat și avizat, astfel încât procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarșitul anului 2021.
Finanțarea pentru execuția lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focșani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada Focșani – Bacău
Lungime: 95,902 km
Valoare contract: 20.123.408,52 lei fara T.V.A.
Data de începere: 10.01.2019
Studiul de Fezabilitate, revizuit conform observațiilor Beneficiarului, a fost transmis de către Prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei, urmând ca până în data de 25.11.2021 să fie finalizată această analiză.
În prezent, Prestatorul elaborează Proiectul Tehnic.
De asemenea, se află în curs de obținere Avizul de Gospodărire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.
Autostrada Bacău – Pașcani
Lungime: 77,28 km
Valoare contract: 16.950.944,23 lei fara T.V.A.
Data de începere: 01.03.2019
În prezent, Prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observațiile tehnice emise de CNAIR, urmand sa retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate.
De asemenea, și Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR.
Avizul de Gospodărire a Apelor se afla în faza finală de dobândire, iar procedura de obținere a Acordului de Mediu se apropie de final.
Autostrada Pașcani – Suceava
Lungime: 61,86 km
Valoare contract: 11.721.430,96 lei fara T.V.A.
Data de începere: Octombrie.2020
Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, în mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a Acordului de Mediu.
Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi.
Prestatorul nu reusește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.
CNAIR a mobilizat o echipa în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.
Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret
Lungime: 56,17 km
Valoare contract: 10.092.839,13 lei fara T.V.A.
Data de începere: Octombrie.2020
Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, de asemenea, a fost demarată procedura de obținere a Acordului de Mediu.
Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuși.
Prestatorul nu reuseste să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător.
Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.
Și în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.
Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni
Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E.
Lungime: 100,14 km
Valoare contract: 58.830.448,35 lei fără TVA.
Data de începere: 2021
CNAIR dorește să clarifice o serie de aspecte privind traseul autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, în special în contextul preocupărilor unor cetățeni privind interferența uneia dintre alternativele de traseu propuse în cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 cu intravilanul Unităților Administrativ Teritoriale Lețcani, Breazu, Rediu, Popricani, Rediu Aldei și Golăești.
CNAIR S.A. a luat act de sesizările cetățenilor, le-a analizat, a atras atenția Prestatorului asupra aspectelor reclamate și l-a instructat să găsească o variantă de traseu a Autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni cu un impact minim, atât social cât și de mediu, fără să facă însă rabat de la parametrii tehnici și de calitate.
CNAIR S.A. a solicitat prompt celor 24 de U.A.T-uri intersectate, să prezinte un punct de vedere oficial în legătură cu variantele de traseu analizate. Până în prezent au fost primite doar 10 răspunsuri care susțin realizarea variantei albastre de traseu.
În perioada 22 noiembrie -25 noiembrie 2021, reprezentanți ai CNAIR S.A și ai Proiectantului s-au deplasat pe amplasament și au verificat zona cuprinsă între Lețcani și Golăești, pentru identificarea constrângerilor și pentru analizarea aspectelor sesizate de locuitori.
Au fost parcurse alternativele de traseu clasate pe primele două locuri în cadrul Analizei Multicriteriale – Etapa 1 (varianta verde și varianta albastră) dar și zona unde ar putea fi construit drumul de legătură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.
În urma vizitei s-a constatat că numărul imobilelor afectate nu este de ordinul sutelor ci de ordinul zecilor și nu sunt afectate lăcașe de cult.
A fost identificată și o nouă zonă pentru realizarea drumului de legatură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași si cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.
În data de 26 noiembrie 2021, a avut loc o întâlnire on-line a reprezentanților CNAIR S.A., ai Proiectantului și cei ai Jaspers, care a avut ca principal subiect de analiză aspectele mentionate de catre locuitorii zonei.
În plus, la invitația Primăriei Municipiului Iași, în data de 02 decembrie 2021, reprezentanții CNAIR S.A și cei ai Proiectantului au participat la o nouă dezbatere pe marginea variantelor de traseu, propuse pentru zona cuprinsă între localitățile Lețcani și Golăești.
Aici au fost analizate aspecte tehnice legate de amplasarea nodurilor rutiere și de corelarea cu obiectivele de investiții derulate de Autoritătile Publice Locale.
Printre solicitările formulate cu această ocazie se numără și cea privind realizarea drumurilor de legatură cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, la profil de 2 benzi de circulatie pe sens.
Reprezentanții Unităților Administrativ Teritoriale prezenți la dezbatere au agreeat varianta albastră de traseu.
Prestatorul urmează să realizeze o analiză detaliată pe varianta albastră, în concordanță cu toate constrângerile identificate și confirmate în teren în privinâa variantei verzi dar și cu solicitarile reprezentanților Autorităților Publice Locale.
Tot Prestatorul trebuie să analizeze și să propună încă o alternativă de traseu pentru realizarea conexiunii cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, tinând cont de observațiile privind natura terenului de fundare din zona în care a fost propus traseul inițial.
CNAIR S.A. va organiza noi consultari publice cu toti factorii implicați, după finalizarea analizei traseului, în conformitate cu aspectele constatate.
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, în lungime de 30 de km, au fost demarate în data de 12.10.2021 investigațiile geotehnice.
Până în prezent au fost realizați 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propuși, iar Prestatorul are mobilizate în teren 7 utilaje de forare.
Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț
Lungime: 211 km
Valoare contract: 17,58 mil lei fără TVAlei fara T.V.A.
Data de începere: 28.05.2019
Marți, 07.12.2021, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. a înaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț revizia 3, așa cum a fost stabilit în cadrul sedințelor săptămânale de progres.
Documentația a fost predată pentru întreg obiectivul de investiție.
La o primă analiză, s-a constatat că lipsesc documentațiile necesare pentru obținerea Acordului de mediu (RIM, SEA, SEICA, PMM etc.), documentațiile privind ocuparea terenurilor (Raportul de Evaluare al imobilelor afectate, identificarea proprietarilor și a imobilelor deținute de aceștia, precum și lista proprietarilor și imobilele afectate, semnate și ștampilate de Primării), iar volumul Autorizații, Avize și Acorduri este incomplet.
În perioada următoare, documențatia va fi analizată de către Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A. în vederea verificării modului în care au fost implementate observațiile emise anterior și, de asemenea, dacă nivelul de calitate al documentației transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini.
Autostrada Brașov – Bacău
Lungime: 165 km
Valoare contract: 20.093.359,86 lei fara T.V.A.
Data de începere: 10.07.2020
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.
Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers.
Dupa retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.
Drum Expres Focșani – Brăila
Lungime: 76 km
Valoare contract: 15.001.446,99 lei fara T.V.A.
Data de începere: 27.07.2020
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.
Drum Expres Brăila – Galați
Proiectare și execuție
Contract semnat 15.04.2021
Lungime: 11,08 km
Valoare contract: 371.416.13109 lei fara T.V.A.
Data de începere: 01.07.2021
Drum Expres Tișița – Albița
Elaborare SF
Lungime: 76 km
Valoare contract: 11.057.073,07 lei fara T.V.A.
Data de începere: August 2020
În prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza și anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2.
De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tișița și Albița sau la nivel de Drum Trans-Regio.
Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obținute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiții) este foarte scăzută, raportat la cerințele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanțare nerambursabilă.
Drum Expres Bacău – Piatra Neamț
Elaborare SF+PT
Lungime: 61 km
Valoare contract: 8.923.930,03 lei fara T.V.A.
Data de începere: Martie 2020
În luna iulie.2021, a fost avizată în cadrul CTE CNAIR Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 în urma căreia au fost alese două variante de traseu.
În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, în urma căreia va fi aleasă varianta optimă dintre cele două selectate în prima etapă de analiză.
Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.
Drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava
Lungime: 107 km
Valoare contract: 14.475.000 lei fara T.V.A.
Data de începere: 2021
În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2.
Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
„Prin Duhul Sfânt, Hristos nu mai este un vizavi pentru noi, ci locuieşte în noi”, le-a transmis Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Daniel, credincioşilor prezenţi la Catedrala Patriarhală la Sfânta Liturghie din duminica Rusaliilor.
„Ceea ce ne dăruieşte nouă Duhul Sfânt este viaţa lui Hristos Cel Răstignit Înviat Înălţat la ceruri şi Preaslăvit. Prin umanitatea lui Hristos, cel înălţat la ceruri întru slavă, vine spre omenire iubirea cea sfântă, smerită şi darnică. Deci Biserica este extinderea vieţii lui Hristos în umanitate.
De aceea, Sfântul Apostol Pavel spune ‘Nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine’. Prin Duhul Sfânt, Hristos nu mai este un vizavi pentru noi, ci locuieşte în noi. Hristos cel din noi, nu din faţa noastră, devine viaţa vieţii noastre. De aceea s-a înălţat la cer Hristos, ca să ne trimită pe Duhul Sfânt, iar când Duhul Sfânt El este în noi, după cum ne-a făgăduit: ‘Vă voi trimite vouă un alt mângâietor, pe Duhul Sfânt, care dintru ale mele va lua şi vă da vouă, care va fi cu voi şi în voi’”, a spus Patriarhul.
”Duhul Sfânt nu are chip de om, nu-l vedem faţă către faţă, cum a fost văzut Hristos”
„De ce? Pentru că el nu concurează pe Iisus Hristos, confirmă şi comunică oamenilor viaţa lui Hristos. Duhul Sfânt nu este în faţa oamenilor, ci este inima lor. De aceea noi spunem ‘Împărate ceresc mângâietorule, duhul adevărului, care pretutindeni eşti şi toate le-mplineşti, vistierul bunătăţilor şi dătătorule de viaţă vino şi te sălăşluieşte întru noi, în noi, şi ne curăţeşte pe noi de toată întinăciunea şi mântuieşte bunule sufletele noastre’.
Deci Hristos este până la sfârşitul veacurilor cu cei care cred în el şi-l iubesc pe el, dar este prezent prin harul Duhului Sfânt pe care noi l-am primit la botez şi pe care cultivăm. Sfântul Apostol Pavel spune ‘Nu stingeţi duhul, adică nu opriţi pe Duhul Sfânt să-şi arate prezenţa şi lucrarea ta în voi”, a explicat Patriarhul.
PF Daniel a reamintit că la Cincizecime este prăznuită şi întemeierea sau constituirea Bisericii de către Iisus Hristos.
„Taina aceasta mare a Bisericii lui Hristos ca fiind viaţa lui Hristos împărtăşită oamenilor este prăznuită astăzi, la Cincizecime, la Pogorârea Duhului Sfânt şi întemeierea sau constituirea Bisericii instituită de Hristos. Hristos a instituit Biserica din toată lucrarea sa mântuitoare şi sfinţitoare, iar prin pogorârea Duhului Sfânt Biserica lui Hristos, care este trupul său tainic, se constituie şi se arată în lume ca fiind comunitate divino-umană, care uneşte în iubirea Preasfintei Treimi persoane şi popoare diferite”, a mai spus Întâistătătorul BOR.
PF Daniel a săvârşit Sfânta Liturghie împreună cu episcopul vicar patriarhal Varlaam Ploieşteanul şi episcopul vicar al Arhiepiscopiei Bucureştilor, Timotei Prahoveanul.
Duminică. 4 iunie 2023, Rusaliile. Tradiții în cea de-a 50-a zi de la Învierea Domnului
Credincioşii ortodocşi şi greco-catolici sărbătoresc duminică, 4 iunie, Pogorârea Sfântului Duh – Rusaliile. Praznicul mai este numit Cincizecimea, deoarece se sărbătoreşte la cincizeci de zile de la Învierea Domnului.
Potrivit tradiţiei, în Ierusalim, în cea de-a cincizecea zi de la Învierea Domnului, Duhul Sfânt a venit în lume şi S-a pogorât peste Sfinţii Apostoli, întemeindu-se Biserica lui Hristos.
Venirea pe pământ a celei de a treia persoane a Preasfintei Treimi a făcut-o cunoscută însuşi Mântuitorul Iisus Hristos în seara Cinei de Taină: „Eu vă spun adevărul. Vă este de folos ca să Mă duc Eu. Căci dacă nu Mă voi duce, Mângâietorul nu va veni la voi, iar dacă Mă voi duce, îl voi trimite la voi”. (Ioan 16, 7)
Despre puterea Sfântului Duh, Sfântul Ioan Gură de Aur spune: „Precum focul cel pământesc preface lutul cel moale într-un vas vârtos, apa şi focul Sfântului Duh, când cuprinde un suflet binegânditor, îl face mai tare decât fierul, deşi el înainte era mai moale decât lutul, aşa că păcatul nu mai poate vătăma sufletul cel acum întărit”.
Dogma despre Treimea dumnezeirii este fundamentală şi are implicaţii asupra întregii învăţături creştine, Duhul Sfânt, a treia persoană a Sfintei Treimi, care a fost dăruit comunităţii apostolice primare, înzestrând Biserica cu tot ceea ce era necesar organismului creştin: propovăduirea Evangheliei, Sfintele Tainele, harismele, diaconia.
Existenţa istorică şi orice acţiune sacramentală depind de la întemeierea Bisericii de invocarea Duhului Sfânt.
După primirea Duhului Sfânt, Sfinţii Apostoli, trăgând sorţi, s-au dus în toate părţile pământului să vestească Evanghelia mântuirii şi credinţa în Iisus Hristos, începând de la Ierusalim.
Prin Sfinţii Apostoli, Duhul Sfânt a fost transmis în lume tuturor celor ce cred în Hristos prin Sfintele Taine ce se săvârşesc în Biserică de către preoţi şi episcopi.
Sindicatele din Educație anunță duminică, 4 iunie, că greva profesorilor va continua. Aceștia solicită Guvernului să fie inclusă în legislație prevederea prin care salariul profesorului debutant să fie cel puțin egal cu salariul mediu brut pe economie.
De asemenea, spun că nu sunt convinși că, odată cu încheierea grevei, politicienii vor investi cu adevărat în domeniul Educației.
”Greva continuă:
Textul OUG 53/2023 este nemulțumitor!
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET”, în numele salariaților din învățământ ale căror drepturi și interese le reprezintă, cer în continuare Guvernului și partidelor aflate la guvernare să-și asume printr-un act normativ articolul scos din Legea Învățământului Preuniversitar și care nu a fost inclus nici în textul OUG 53/2023, ci doar în Nota de fundamentare a ordonanței, potrivit căruia salariul profesorului debutant să fie cel puțin egal cu salariul mediu brut pe economie, salarizarea întregului personal didactic de predare urmând să se realizeze în mod progresiv, în raport de funcție, studii, vechime și grad didactic.
Această atitudine a Guvernului României este interpretată ca o neasumare a Executivului de a aplica principiul menționat mai sus în noua lege a salarizării”, transmit liderii Federației Sindicatelor din Educație ”Spiru Haret” și ai Federației Sindicale Libere din Învățământ.
Sume prea mici, protest despre viitorul educației
Potrivit sursei citate, salariații din învățământ sunt nemulțumiți nu doar de salarii.
”Atragem atenția că salariații din învățământ aflați în grevă sunt nemulțumiți și de promisiunea Guvernului de a aplica ipotetica grilă de salarizare pentru învățământ în maximum trei ani, solicitând scurtarea acestei perioade.
Menționăm că și majorările salariale prevăzute în OUG 53/2023 au fost respinse de federațiile sindicale, după consultarea membrilor de sindicat aflați în grevă, aceștia considerând sumele prea mici.
După cum am spus încă de la început, această grevă nu este doar pentru salarii. Acest protest extrem este și despre viitorul educației, despre percepția pe care o are societatea asupra meseriei de dascăl.
Însă, modul în care Guvernul și liderii partidelor politice aflate la guvernare au gestionat evenimentele ce s-au desfășurat începând cu 10 mai 2023 (primul miting organizat de angajații din învățământ) și până în prezent ne face să credem că, după ce se va încheia această grevă, vor reveni la vechile obiceiuri, adică: vor continua să nu investească în educație și în angajații din învățământ”, se arată în comunicat.
Sindicate: nu suntem convinși că după încheierea grevei se va investi în domeniu
Sindicaliștii mai spun că nu au fost covinși de către politicieni că se va investi cu adevărat în domeniu.
”Aici, domnilor politicieni, domnule Președinte, este problema. Nu ne-ați convins că, după încheierea grevei, veți investi cu adevărat în acest domeniu.
Iar primul exemplu în acest sens este că nu v-ați asumat printr-un act normativ că, odată cu apariția noii legi a salarizării, salariul profesorului debutant va fi cel puțin egal cu salariul mediu pe economie.
Ținem să vă reamintim și că unul dintre punctele pentru care colegii au semnat pentru grevă este creșterea finanțării.
Degeaba ați votat în Parlament o lege care prevede alocarea pentru învățământ a unei finanțări egale cu minimum 15% din cheltuielile bugetului consolidat, dacă nu aveți de gând să o și respectați și veți proroga aplicarea acestui articol, așa cum ați prorogat, timp de peste 10 ani, articolul privind alocarea a 6% din PIB pentru Educație.
Spunem asta pentru că, deja, pe surse, am aflat că nu veți acorda, începând cu 1 ianuarie 2024, ceea ce prevede Legea Învățământului Preuniversitar, pentru că bugetul nu permite această „cheltuială“.
Aveți însă 6 luni să vă pregătiți. Aveți 6 luni în care puteți reforma statul, în așa fel încât, de la 1 ianuarie 2024, să puteți acorda minimum 15% din cheltuielile bugetului consolidat pentru învățământ.
Avem nevoie de educație, iar educația are nevoie de finanțare! Nu ne mai certați, nu ne mai trimiteți la clase! Schimbați-vă discursul și asumați-vă că educația va fi, începând de astăzi, prioritate națională! Și nu numai pentru noi, angajații din sistem, ci și pentru cei peste 3.000.000 de elevi în spatele cărora vă ascundeți și pe care încercați, prin declarații, să-i întoarceți împotriva noastră!”, scrie în comunicat.
Sucevenii care aduc lemne la Botoșani par a avea tot mai multe probleme din partea polițiștilor din județ. Dacă polițiștii suceveni stau cu ochii pe botoșăneni pentru depășirea limitelor de viteză în satele întinse pe kilometri întregi din județul Suceava, la Botoșani, polițiștii stau cu ochii pe cei care aduc lemne și au actele întocmite greșit sau nu le au deloc.
Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Bucecea au anunțat că la data de 2 iunie 2023 au oprit pentru control, pe drumul național DN 29 C, în orașul Bucecea, o autoutilitară condusă de un bărbat, de 39 de ani, din județul Suceava, care transporta material lemnos.
Polițiștii au anunțat că în urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că materialul lemnos transportat nu corespundea cu cantitatea înscrisă în avizul de însoțire.
“Bărbatul a fost sancționat contravențional, iar cantitatea de peste 2,5 metri cubi de material lemnos a fost supusă confiscării”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.
Nu mai puțin de 11 sancțiuni contravenționale au fost aplicate doar în câteva ore după ce polițiștii împreună cu inspectorii ARR au verificat starea tehnica a autovehiculelor la Botoșani.
Polițiștii rutieri, împreună cu reprezentanții Registrului Auto Român au organizat la data de 2 iunie 2023, în intervalul orar 19:00 – 00:00, o acțiune, în municipiul Botoșani, pentru verificarea stării tehnice a autovehiculelor.
În cadrul activităților desfășurate au fost controlate 56 de autovehicule, printre care și motociclete, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 11 sancțiuni contravenționale, în valoare de 3.000 de lei.
“Dintre sancțiuni, 5 au fost aplicate pentru defecțiuni tehnice, respectiv folii, sisteme de evacuare modificate și lumini neomologate, totodată fiind reținute și certificatele de înmatriculare” a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.