Connect with us
Publicitate

Economie

Proiectele de infrastructură rutieră din regiunea Moldovei și Bucovinei. Stadiul lucrărilor la autostrăzi și drumuri expres

Publicat

Publicitate

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat stadiul lucrărilor la principalele proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și Bucovinei. 

Lista conține situația proiectelor la autostrăzi și drumuri expres.

A7- Autostrada Ploiești – Buzău

În evaluare 39 de oferte pentru construcția acestui tronson în lungime de 63,250 km împărțit în 3 loturi, astfel:

  1. LOT 1: Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000
  2. LOT 2: Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350
  3. LOT 3: Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250”.

Valoarea estimată a contractelor este cuprinsă între 4,29 miliarde de lei și 5,06 miliarde de lei.

Autostrada Buzău – Focșani

  • Lungime: 82,44 km
  • Valoare contract: 13.933.291,10 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: 12.11.2018

Indicatorii Tehnico – Economici au fost avizați azi, 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizați și în cadrul CTE CNAIR S.A.

În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focșani vor parcurge circuitul legal de avizare.

Publicitate

Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotarâre de Guvern.

Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.

Publicitate

Proiectantul, Consitrans S.R.L a finalizat și Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat și avizat, astfel încât procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarșitul anului 2021.

Finanțarea pentru execuția lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focșani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Autostrada Focșani – Bacău

  • Lungime: 95,902 km
  • Valoare contract: 20.123.408,52 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: 10.01.2019

Studiul de Fezabilitate, revizuit conform observațiilor Beneficiarului, a fost transmis de către Prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei, urmând ca până în data de 25.11.2021 să fie finalizată această analiză.

În prezent, Prestatorul elaborează Proiectul Tehnic.

De asemenea, se află în curs de obținere Avizul de Gospodărire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.

Autostrada Bacău – Pașcani

  • Lungime: 77,28 km
  • Valoare contract: 16.950.944,23 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: 01.03.2019

În prezent, Prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observațiile tehnice emise de CNAIR, urmand sa retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate.

De asemenea, și Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR.

Avizul de Gospodărire a Apelor se afla în faza finală de dobândire, iar procedura de obținere a Acordului de Mediu se apropie de final.

Autostrada Pașcani – Suceava

  • Lungime: 61,86 km
  • Valoare contract: 11.721.430,96 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: Octombrie.2020

Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, în mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a Acordului de Mediu.

Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi.

Prestatorul nu reusește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.

CNAIR a mobilizat o echipa în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.

Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret

  • Lungime: 56,17 km
  • Valoare contract: 10.092.839,13 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: Octombrie.2020

Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, de asemenea, a fost demarată procedura de obținere a Acordului de Mediu.

Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuși.

Prestatorul nu reuseste să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător.

Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.

Și în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni

Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E.

  • Lungime: 100,14 km
  • Valoare contract: 58.830.448,35 lei fără TVA.
  • Data de începere: 2021

CNAIR dorește să clarifice o serie de aspecte privind traseul autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, în special în contextul preocupărilor unor cetățeni privind interferența uneia dintre alternativele de traseu propuse în cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 cu intravilanul Unităților Administrativ Teritoriale Lețcani, Breazu, Rediu, Popricani, Rediu Aldei și Golăești.

CNAIR S.A. a luat act de sesizările cetățenilor, le-a analizat, a atras atenția Prestatorului asupra aspectelor reclamate și l-a instructat să găsească o variantă de traseu a Autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni cu un impact minim, atât social cât și de mediu, fără să facă însă rabat de la parametrii tehnici și de calitate.

CNAIR S.A. a solicitat prompt celor 24 de U.A.T-uri intersectate, să prezinte un punct de vedere oficial în legătură cu variantele de traseu analizate. Până în prezent au fost primite doar 10 răspunsuri care susțin realizarea variantei albastre de traseu.

În perioada 22 noiembrie -25 noiembrie 2021, reprezentanți ai CNAIR S.A și ai Proiectantului s-au deplasat pe amplasament și au verificat zona cuprinsă între Lețcani și Golăești, pentru identificarea constrângerilor și pentru analizarea aspectelor sesizate de locuitori.

Au fost parcurse alternativele de traseu clasate pe primele două locuri în cadrul Analizei Multicriteriale – Etapa 1 (varianta verde și varianta albastră) dar și zona unde ar putea fi construit drumul de legătură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.

În urma vizitei s-a constatat că numărul imobilelor afectate nu este de ordinul sutelor ci de ordinul zecilor și nu sunt afectate lăcașe de cult.

A fost identificată și o nouă zonă pentru realizarea drumului de legatură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași si cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.

În data de 26 noiembrie 2021, a avut loc o întâlnire on-line a reprezentanților CNAIR S.A., ai Proiectantului și cei ai Jaspers, care a avut ca principal subiect de analiză aspectele mentionate de catre locuitorii zonei.

În plus, la invitația Primăriei Municipiului Iași, în data de 02 decembrie 2021, reprezentanții CNAIR S.A și cei ai Proiectantului au participat la o nouă dezbatere pe marginea variantelor de traseu, propuse pentru zona cuprinsă între localitățile Lețcani și Golăești.

Aici au fost analizate aspecte tehnice legate de amplasarea nodurilor rutiere și de corelarea cu obiectivele de investiții derulate de Autoritătile Publice Locale.

Printre solicitările formulate cu această ocazie se numără și cea privind realizarea drumurilor de legatură cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, la profil de 2 benzi de circulatie pe sens.

Reprezentanții Unităților Administrativ Teritoriale prezenți la dezbatere au agreeat varianta albastră de traseu.

Prestatorul urmează să realizeze o analiză detaliată pe varianta albastră, în concordanță cu toate constrângerile identificate și confirmate în teren în privinâa variantei verzi dar și cu solicitarile reprezentanților Autorităților Publice Locale.

Tot Prestatorul trebuie să analizeze și să propună încă o alternativă de traseu pentru realizarea conexiunii cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, tinând cont de observațiile privind natura terenului de fundare din zona în care a fost propus traseul inițial.

CNAIR S.A. va organiza noi consultari publice cu toti factorii implicați, după finalizarea analizei traseului, în conformitate cu aspectele constatate.

Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, în lungime de 30 de km, au fost demarate în data de 12.10.2021 investigațiile geotehnice.

Până în prezent au fost realizați 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propuși, iar Prestatorul are mobilizate în teren 7 utilaje de forare.

Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț

  • Lungime: 211 km
  • Valoare contract: 17,58 mil lei fără TVAlei fara T.V.A.
  • Data de începere: 28.05.2019

Marți, 07.12.2021, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. a înaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț revizia 3, așa cum a fost stabilit în cadrul sedințelor săptămânale de progres.

Documentația a fost predată pentru întreg obiectivul de investiție.

La o primă analiză, s-a constatat că lipsesc documentațiile necesare pentru obținerea Acordului de mediu (RIM, SEA, SEICA, PMM etc.), documentațiile privind ocuparea terenurilor (Raportul de Evaluare al imobilelor afectate, identificarea proprietarilor și a imobilelor deținute de aceștia, precum și lista proprietarilor și imobilele afectate, semnate și ștampilate de Primării), iar volumul Autorizații, Avize și Acorduri este incomplet.

În perioada următoare, documențatia va fi analizată de către Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A. în vederea verificării modului în care au fost implementate observațiile emise anterior și, de asemenea, dacă nivelul de calitate al documentației transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini.

Autostrada Brașov – Bacău

  • Lungime: 165 km
  • Valoare contract: 20.093.359,86 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: 10.07.2020

În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.

Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers.

Dupa retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.

Drum Expres Focșani – Brăila

  • Lungime: 76 km
  • Valoare contract: 15.001.446,99 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: 27.07.2020

În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.

Drum Expres Brăila – Galați

Proiectare și execuție

  • Contract semnat 15.04.2021
  • Lungime: 11,08 km
  • Valoare contract: 371.416.13109 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: 01.07.2021

Drum Expres Tișița – Albița

Elaborare SF

  • Lungime: 76 km
  • Valoare contract: 11.057.073,07 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: August 2020

În prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza și anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2.

De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tișița și Albița sau la nivel de Drum Trans-Regio.

Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obținute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiții) este foarte scăzută, raportat la cerințele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanțare nerambursabilă.

Drum Expres Bacău – Piatra Neamț

Elaborare SF+PT

  • Lungime: 61 km
  • Valoare contract: 8.923.930,03 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: Martie 2020

În luna iulie.2021, a fost avizată în cadrul CTE CNAIR Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 în urma căreia au fost alese două variante de traseu.

În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, în urma căreia va fi aleasă varianta optimă dintre cele două selectate în prima etapă de analiză.

Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.

Drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava

  • Lungime: 107 km
  • Valoare contract: 14.475.000 lei fara T.V.A.
  • Data de începere: 2021

În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2.

Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.

surse: Mediafax, CNAIR

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Cantitatea mare de grăsime pe brațe și pe burtă este legată de un risc crescut de demență și Parkinson

Publicat

Publicitate

Un studiu recent arată că o cantitate mare de grăsime pe brațe și pe burtă este legată de un risc crescut de demență și Parkinson, iar reducerea acestui exces, concomitent cu întărirea forței, poate proteja creierul, potrivit Yahoo Life. Există o legătura între grăsimea abdominală și sănătatea creierului. Studiul, derulat pe parcursul a nouă ani, ale cărui rezultate au fost publicate în revista Neurology, este cea mai recentă cercetare care leagă grăsimea de pe burtă de bolile neurodegenerative, informează ADEVĂRUL.

În intervalul de cercetare, 8.224 din cele peste 412.000 de persoane urmărite în cadrul studiului au dezvoltat o formă de demență sau boala Parkinson (o altă afecțiune neurologică care poate provoca pierderi de memorie, precum și probleme ale funcțiilor motorii).

Dintre acestea, atât bărbații, cât și femeile cu mai multă grăsime pe burtă au fost cu 13% mai predispuși să dezvolte cele două afecțiuni distincte (care pot avea suprapuneri în simptome) comparativ cu cei care prezentau niveluri scăzute de grăsime în jurul taliei.

Deși creșterea riscului a fost similară la ambele sexe, bărbații au prezentat un risc mai mare de demență și boală Parkinson decât femeile.

Potrivit aceluiași studiu, grăsimea de pe brațe pare să fie și mai predictivă pentru dezvoltarea demenței.

Cercetătorii au constatat la persoanele cu niveluri ridicate de grăsime pe brațe un risc cu 18% mai mare de a fi diagnosticați cu Parkinson și Alzheimer sau o altă formă de demență.

Publicitate

Legătura dintre grăsimea corporală și sănătatea creierului

Acumularea de grăsime în zona abdomenului și brațelor pare să aibă un efect „otrăvitor” și „inflamator” asupra altor organe, inclusiv asupra sistemului cardiovascular și sănătății neurologice, ducând la un risc mai mare de boli degenerative, a explicat, pentru Yahoo Life autorul studiului, Huan Song, profesor de epidemiologie la Universitatea Sichuan din China.

Ca și alți oameni de știință, cercetătorul crede că nivelurile ridicate de grăsime, în special în jurul taliei, influențează indirect riscurile de demență.

„Obezitatea centrală, caracterizată prin exces de grăsime abdominală, este asociată cu sindromul metabolic, inflamația și rezistența la insulină, toate acestea contribuind la riscul de boli cardiovasculare și, în consecință, de boli neurodegenerative”, spune, pentru Yahoo Life, și Dr. Thomas Holland de la RUSH Institute for Healthy Aging.

Publicitate

Deși orice formă de obezitate vine la pachet cu un risc mai mare de boli cardiovasculare, grăsimea de pe burtă este mai predictivă în ceea ce privește inflamația sistemică profundă.

„Localizarea grăsimii, în special în jurul abdomenului, indică o probabilitate mai mare de … complicații metabolice” care afectează sistemul cardiovascular și, în consecință, creierul, spune Thomas Holland.

Studiul a adus însă și vești bune, concluzionând că persoanele cu „forță musculară ridicată” au prezentat un risc cu 26% mai mic de a suferi de aceste boli neurodegenerative.

Reducerea grăsimii și dezvoltarea forței pot preveni boala Parkinson și demența

Forța de prindere, care s-a numărat printre factorii examinați în noul studiu, poate ajuta la prevenirea acestor boli.

„Forța musculară ajută la menținerea eficienței metabolice, la reducerea inflamației și la susținerea unei circulații sanguine sănătoase, care sunt factori de protecție împotriva bolilor neurodegenerative”, spune Holland.

Studiul sugerează că modificările simple pentru a reduce grăsimea de pe burtă și de pe brațe, îmbunătățind în același timp forța, pot contribui mult la reducerea riscurilor atât de demență, cât și de Parkinson.

Specialiștii recomandă o dietă echilibrată, cu ingrediente sănătoase – nuci, ulei de măsline extravirgin și pește precum somonul, frunze verzi bogate în antioxidanți și fructele de pădure – dar și exerciții fizice.

„Rutina ar trebui să includă exerciții cu greutăți de două până la trei ori pe săptămână pentru a dezvolta forța musculară, împreună cu exerciții de întindere și echilibru pentru a spori flexibilitatea și stabilitatea”, spune Holland.

Citeste mai mult

Eveniment

Deputat Alexandra Huțu: „Începând cu 29 iulie, se pot depune documentele în cadrul programului pentru creșterea natalității, derulat de Ministerul Familiei”

Publicat

Publicitate

Programul guvernamental de susținere a creșterii natalității în România se desfășoară și în acest an, scopul acestuia fiind sprijinirea financiară a cuplurilor și a persoanelor singure din România, în vederea asigurării medicamentelor și a efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate pentru persoanele care au probleme de fertilitate.

Începând de luni, 29 iulie, persoanele interesate se pot înscrie în Program prin accesarea platformei electronice https://up-comunitate.ro, pusă la dispoziție de Ministerul Familiei. Solicitanții își vor crea un cont de utilizator, iar ulterior vor putea încărca documentele necesare înscrierii în program”, a transmis deputatul PSD Alexandra Huțu.

Pentru constituirea dosarului de înscriere, solicitantul trebuie să încarce în platformă cererea de înscriere, declarația pe propria răspundere că nu a mai beneficiat sau că nu beneficiază de un sprijin financiar aferent unui alt program cu același scop, documentele medicale din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicația medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, acordul individual privind prelucrarea datelor cu caracter personal, copia actului de identitate și adeverința din care să rezulte calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România.

„Așa cum am mai afirmat și cu alte ocazii, PSD este implicat în identificarea și implementarea de măsuri concrete care să conducă la creșterea natalității în România. Încurajez și anul acesta cuplurile botoșănene să se înscrie în acest Program, pentru că nimic nu este mai important pentru o persoană decât să se bucure de copiii săi și de familia sa. Continuarea Programului prin care se decontează sumele cheltuite pentru fertilizarea in vitro reprezintă garanția că Guvernul României acționează în concret pentru stimularea natalității”, a completat Alexandra Huțu.

Prin intermediul Programului sunt sprijinite 10.000 de cupluri și femei singure care nu pot avea copii din cauza unor probleme medicale, care vor primi vouchere în valoare de 15.000 de lei pentru decontarea procedurilor necesare obținerii unei sarcini.

Ca urmare a ediției din anul 2023, 56 de solicitanți din Botoșani care au accesat Programul beneficiază de acest sprijin sub formă de vouchere în demersurile lor de a deveni părinți.

Publicitate

Toate detaliile referitoare la etapele Programului care se desfășoară anul acesta sunt disponibile la adresa https://mfamilie.gov.ro/1/fiv-2024 .

Citeste mai mult

Eveniment

Mai sunt două zile în care te poți înscrie la Academia de Poliție

Publicat

Publicitate
Mai sunt două zile în care te poți înscrie la Academia de Poliție!
Visezi la o carieră de ofițer în Ministerul Afacerilor Interne? Acum este momentul să îți urmezi pasiunea! Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” deschide înscrierile pentru 880 de locuri disponibile, dintre care 39 la 𝗙𝗮𝗰𝘂𝗹𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗣𝗼𝗺𝗽𝗶𝗲𝗿𝗶.
 Cererea-tip de înscriere, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmite exclusiv în format electronic pe adresa de e-mail resurse_umane@isubotosani.ro, 𝗽𝗮̂𝗻𝗮̆ 𝗹𝗮 𝗱𝗮𝘁𝗮 𝗱𝗲 𝟮𝟴 𝗶𝘂𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟰, 𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝘃 î𝗻 𝘇𝗶𝗹𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝘀𝗮̂𝗺𝗯𝗮̆𝘁𝗮̆ 𝘀̦𝗶 𝗱𝘂𝗺𝗶𝗻𝗶𝗰𝗮̆. Cererea se descarcă de pe siteu-ul oficial al
Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al județului Botoșani
sau
📞 Pentru detalii suplimentare candidații se pot adresa Serviciului Resurse Umane la numărul de telefon: 0231508128, de luni până vineri, în intervalul orar 08:00-16:00

Citeste mai mult

Eveniment

Persoanele care circulă pe bicicletă sau trotinetă electrică, testate pentru alcool și droguri

Publicat

Publicitate

Modificări la Codul Rutier 2024: Persoanele care circulă pe bicicletă sau trotinetă electrică vor putea fi testate pentru alcool și substanțe psihoactive. Mulți dintre utilizatorii de biciclete și trotinete electrice considerau că pot bea o bere – două și apoi pot merge cu aceste vehicule, scrie alba24.ro.

Acest lucru nu (mai) este posibil. Aceștia pot fi controlați chiar dacă nu sunt implicați în evenimente rutiere.

Conducătorii de biciclete și trotinete electrice au obligația să se supună testării pentru consumul de alcool și substanțe psihoactive.

Refuzul constituie contravenție și este sancționat, potrivit unei ordonanțe de Guvern.

Modificări la Codul Rutier 2024

De asemenea, se introduc criterii cu privire la stabilirea obligației legale a polițistului rutier de a solicita anumitor participanți la trafic efectuarea testării în vederea stabilirii consumului de substanțe psihoactive ori a concentrației de alcool în aerul expirat, după caz, cum ar fi:

  • situația în care observă în vehicul recipiente ce pot conține băuturi alcoolice și care prezintă urme de consum sau substanțe susceptibile de a avea efecte psihoactive;
  • săvârșirea în mod repetat, în ultimii 3 ani, a anumitor contravenții sau infracțiuni în legătură cu consumul de alcool, droguri sau substanțe psihoactive, după caz;
  • stabilirea unor aspecte ce țin de testarea conducătorilor vehiculelor în vederea stabilirii consumului de substanțe psihoactive ori a concentrației de alcool în aerul expirat, respectiv a celui privind recoltarea mostrelor biologice.

În cazul în care concentrația alcoolică este de până la 0,10 mg/l alcool pur în aerul expirat, inclusiv, persoana testată poate solicita polițistului rutier să-i efectueze o a doua testare după 15 minute, dar nu mai mult de 20 minute de la primul test.

Publicitate

În această situație, prezintă valoare juridică rezultatul celei mai mici concentrații de alcool pur în aerul expirat.

Fotografie cu caracter ilustrativ

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending