Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat stadiul lucrărilor la principalele proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei și Bucovinei.
Lista conține situația proiectelor la autostrăzi și drumuri expres.
A7- Autostrada Ploiești – Buzău
În evaluare 39 de oferte pentru construcția acestui tronson în lungime de 63,250 km împărțit în 3 loturi, astfel:
LOT 1: Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000
LOT 2: Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350
LOT 3: Pietroasele – Municipiul Buzău, km 49+350 – km 63+250”.
Valoarea estimată a contractelor este cuprinsă între 4,29 miliarde de lei și 5,06 miliarde de lei.
Autostrada Buzău – Focșani
Lungime: 82,44 km
Valoare contract: 13.933.291,10 lei fara T.V.A.
Data de începere: 12.11.2018
Indicatorii Tehnico – Economici au fost avizați azi, 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizați și în cadrul CTE CNAIR S.A.
În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focșani vor parcurge circuitul legal de avizare.
Publicitate
Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotarâre de Guvern.
Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final.
Proiectantul, Consitrans S.R.L a finalizat și Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat și avizat, astfel încât procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfarșitul anului 2021.
Finanțarea pentru execuția lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focșani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență.
Autostrada Focșani – Bacău
Lungime: 95,902 km
Valoare contract: 20.123.408,52 lei fara T.V.A.
Data de începere: 10.01.2019
Studiul de Fezabilitate, revizuit conform observațiilor Beneficiarului, a fost transmis de către Prestator, iar în prezent acesta se află în curs de analiză în cadrul departamentelor de specialitate din cadrul companiei, urmând ca până în data de 25.11.2021 să fie finalizată această analiză.
În prezent, Prestatorul elaborează Proiectul Tehnic.
De asemenea, se află în curs de obținere Avizul de Gospodărire a Apelor, iar procedura pentru Acordul de Mediu a intrat deja într-o fază avansată.
Autostrada Bacău – Pașcani
Lungime: 77,28 km
Valoare contract: 16.950.944,23 lei fara T.V.A.
Data de începere: 01.03.2019
În prezent, Prestatorul implementează în cadrul Studiului de Fezabilitate observațiile tehnice emise de CNAIR, urmand sa retransmită varianta revizuită a Studiului de Fezabilitate.
De asemenea, și Proiectul Tehnic este în curs de revizuire ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR.
Avizul de Gospodărire a Apelor se afla în faza finală de dobândire, iar procedura de obținere a Acordului de Mediu se apropie de final.
Autostrada Pașcani – Suceava
Lungime: 61,86 km
Valoare contract: 11.721.430,96 lei fara T.V.A.
Data de începere: Octombrie.2020
Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, în mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a Acordului de Mediu.
Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi.
Prestatorul nu reusește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.
CNAIR a mobilizat o echipa în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.
Autostrada/Drum Expres Suceava – Siret
Lungime: 56,17 km
Valoare contract: 10.092.839,13 lei fara T.V.A.
Data de începere: Octombrie.2020
Au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin Certificatul de Urbanism și, de asemenea, a fost demarată procedura de obținere a Acordului de Mediu.
Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuși.
Prestatorul nu reuseste să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător.
Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere.
Și în cadrul acestui proiect CNAIR a mobilizat o echipă în teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice.
Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni
Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E.
Lungime: 100,14 km
Valoare contract: 58.830.448,35 lei fără TVA.
Data de începere: 2021
CNAIR dorește să clarifice o serie de aspecte privind traseul autostrăzii A8 Târgu Mureș – Iași – Ungheni, în special în contextul preocupărilor unor cetățeni privind interferența uneia dintre alternativele de traseu propuse în cadrul Analizei Multicriteriale Etapa 1 cu intravilanul Unităților Administrativ Teritoriale Lețcani, Breazu, Rediu, Popricani, Rediu Aldei și Golăești.
CNAIR S.A. a luat act de sesizările cetățenilor, le-a analizat, a atras atenția Prestatorului asupra aspectelor reclamate și l-a instructat să găsească o variantă de traseu a Autostrăzii Târgu Neamț – Iași – Ungheni cu un impact minim, atât social cât și de mediu, fără să facă însă rabat de la parametrii tehnici și de calitate.
CNAIR S.A. a solicitat prompt celor 24 de U.A.T-uri intersectate, să prezinte un punct de vedere oficial în legătură cu variantele de traseu analizate. Până în prezent au fost primite doar 10 răspunsuri care susțin realizarea variantei albastre de traseu.
În perioada 22 noiembrie -25 noiembrie 2021, reprezentanți ai CNAIR S.A și ai Proiectantului s-au deplasat pe amplasament și au verificat zona cuprinsă între Lețcani și Golăești, pentru identificarea constrângerilor și pentru analizarea aspectelor sesizate de locuitori.
Au fost parcurse alternativele de traseu clasate pe primele două locuri în cadrul Analizei Multicriteriale – Etapa 1 (varianta verde și varianta albastră) dar și zona unde ar putea fi construit drumul de legătură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.
În urma vizitei s-a constatat că numărul imobilelor afectate nu este de ordinul sutelor ci de ordinul zecilor și nu sunt afectate lăcașe de cult.
A fost identificată și o nouă zonă pentru realizarea drumului de legatură care va asigura conexiunea Autostrăzii A8 cu Aeroportul Internațional Iași si cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași.
În data de 26 noiembrie 2021, a avut loc o întâlnire on-line a reprezentanților CNAIR S.A., ai Proiectantului și cei ai Jaspers, care a avut ca principal subiect de analiză aspectele mentionate de catre locuitorii zonei.
În plus, la invitația Primăriei Municipiului Iași, în data de 02 decembrie 2021, reprezentanții CNAIR S.A și cei ai Proiectantului au participat la o nouă dezbatere pe marginea variantelor de traseu, propuse pentru zona cuprinsă între localitățile Lețcani și Golăești.
Aici au fost analizate aspecte tehnice legate de amplasarea nodurilor rutiere și de corelarea cu obiectivele de investiții derulate de Autoritătile Publice Locale.
Printre solicitările formulate cu această ocazie se numără și cea privind realizarea drumurilor de legatură cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, la profil de 2 benzi de circulatie pe sens.
Reprezentanții Unităților Administrativ Teritoriale prezenți la dezbatere au agreeat varianta albastră de traseu.
Prestatorul urmează să realizeze o analiză detaliată pe varianta albastră, în concordanță cu toate constrângerile identificate și confirmate în teren în privinâa variantei verzi dar și cu solicitarile reprezentanților Autorităților Publice Locale.
Tot Prestatorul trebuie să analizeze și să propună încă o alternativă de traseu pentru realizarea conexiunii cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul Spital Regional de Urgență Iași, tinând cont de observațiile privind natura terenului de fundare din zona în care a fost propus traseul inițial.
CNAIR S.A. va organiza noi consultari publice cu toti factorii implicați, după finalizarea analizei traseului, în conformitate cu aspectele constatate.
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, în lungime de 30 de km, au fost demarate în data de 12.10.2021 investigațiile geotehnice.
Până în prezent au fost realizați 1.539 ml din totalul de 6.242 ml propuși, iar Prestatorul are mobilizate în teren 7 utilaje de forare.
Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț
Lungime: 211 km
Valoare contract: 17,58 mil lei fără TVAlei fara T.V.A.
Data de începere: 28.05.2019
Marți, 07.12.2021, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A. a înaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț revizia 3, așa cum a fost stabilit în cadrul sedințelor săptămânale de progres.
Documentația a fost predată pentru întreg obiectivul de investiție.
La o primă analiză, s-a constatat că lipsesc documentațiile necesare pentru obținerea Acordului de mediu (RIM, SEA, SEICA, PMM etc.), documentațiile privind ocuparea terenurilor (Raportul de Evaluare al imobilelor afectate, identificarea proprietarilor și a imobilelor deținute de aceștia, precum și lista proprietarilor și imobilele afectate, semnate și ștampilate de Primării), iar volumul Autorizații, Avize și Acorduri este incomplet.
În perioada următoare, documențatia va fi analizată de către Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A. în vederea verificării modului în care au fost implementate observațiile emise anterior și, de asemenea, dacă nivelul de calitate al documentației transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini.
Autostrada Brașov – Bacău
Lungime: 165 km
Valoare contract: 20.093.359,86 lei fara T.V.A.
Data de începere: 10.07.2020
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.
Prestatorul implementează la acest moment în cadrul documentației AMC 2, observațiile emise de către CNAIR și de către consultantul Jaspers.
Dupa retransmiterea documentației revizuite, aceasta va fi analizată și avizată în cadrul CTE CNAIR, urmând ca ulterior să poată fi demarate activitățile de teren pe varianta de traseu avizată.
Drum Expres Focșani – Brăila
Lungime: 76 km
Valoare contract: 15.001.446,99 lei fara T.V.A.
Data de începere: 27.07.2020
În prezent se află în derulare etapa finală de realizare a Analizei multicriteriala de traseu (AMC2), în urma căreia va fi stabilită varianta de traseu optimă.
Drum Expres Brăila – Galați
Proiectare și execuție
Contract semnat 15.04.2021
Lungime: 11,08 km
Valoare contract: 371.416.13109 lei fara T.V.A.
Data de începere: 01.07.2021
Drum Expres Tișița – Albița
Elaborare SF
Lungime: 76 km
Valoare contract: 11.057.073,07 lei fara T.V.A.
Data de începere: August 2020
În prezent se afla în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate întru-un mod mai detaliat în etapa finală de analiza și anume Analiza Multicriteriala de Traseu Etapa 2.
De asemenea, la acest moment se studiază posibilitatea realizării la nivel de drum expres a sectorului rutier dintre Tișița și Albița sau la nivel de Drum Trans-Regio.
Necesitatea analizei în cauză a apărut în urma rezultatelor obținute în cadrul AMC1, conform cărora rata de rentabilitare a proiectului (profitabilitatea proiectului de investiții) este foarte scăzută, raportat la cerințele de eligibilitate impuse pentru proiecte ce beneficiază de finanțare nerambursabilă.
Drum Expres Bacău – Piatra Neamț
Elaborare SF+PT
Lungime: 61 km
Valoare contract: 8.923.930,03 lei fara T.V.A.
Data de începere: Martie 2020
În luna iulie.2021, a fost avizată în cadrul CTE CNAIR Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1 în urma căreia au fost alese două variante de traseu.
În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2, în urma căreia va fi aleasă varianta optimă dintre cele două selectate în prima etapă de analiză.
Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.
Drum de mare viteză Vatra Dornei – Suceava
Lungime: 107 km
Valoare contract: 14.475.000 lei fara T.V.A.
Data de începere: 2021
În prezent, se află în curs de realizare Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 1, în urma căreia vor fi stabilite minim două variante de traseu, ce vor fi analizate într-un mod mai detaliat în etapa finală de analiză și anume Analiza Multicriterială de Traseu Etapa 2.
Imediat după stabilirea și avizarea traseului optim, va fi demarată campania de realizare a investigațiilor de teren, cât și activitățile de obținere a Certificatului de Urbanism și a Acordului de Mediu.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Asigurare obligatorie pentru trotinete și biciclete electrice. Legea RCA cu noile reguli în domeniu a fost promulgată, în 13 noiembrie, de președintele Nicușor Dan, informează alba24.ro.
Actul normativ transpune în legislația românească prevederile Directivei (UE) 2021/2118 a Parlamentului European.
Asigurarea obligatorie RCA devinde obligatorie și pentru alte categorii de vehicule, precum trotinetele electrice, bicicletele electrice și altele similare.
Legea RCA. Noile reguli
Asigurarea RCA este obligatorie pentru orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, dar care nu se deplasează pe șine, cu:
o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h
masă proprie mai mare de 25 kg și o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h
orice remorcă destinată utilizării cu vehiculul menționat la lit. a) indiferent dacă este cuplată sau necuplată
tramvai
Legea RCA. Excepții
Sunt exceptate de la obligativitatea încheierii unui contract RCA:
persoanele fizice și juridice care utilizează vehicule exclusiv în cadrul evenimentelor și activităților sportive cu motor, inclusiv al curselor, al competițiilor, al antrenamentelor, al testărilor și al demonstrațiilor care se desfășoară în România într-o zonă cu acces restricționat și demarcată, atunci când:
organizatorul evenimentului sportiv sau o altă parte a încheiat o asigurare facultativă sau dispune de un instrument de garantare alternative care acoperă prejudiciile provocate de către vehicule oricărei părți terțe, inclusiv spectatorilor și altor persoane prezente, dar care nu acoperă neapărat prejudiciile produse conducătorilor auto participanți și vehiculelor acestora
Contractul RCA
Contractul RCA conține informații privind:
numărul și data încheierii contractului, părțile contractului RCA
perioada de valabilitate
limitele maxime de răspundere stabilite de către asigurătorul RCA
prima de asigurare, numărul ratelor, scadența ratelor,
intermediarul, clasa bonus/malus
numărul de înmatriculare/înregistrare și numărul de identificare a vehiculului
statele în care acest document are valabilitate.
Asigurătorii RCA solicită informațiile necesare pentru evaluarea riscului, conform propriilor criterii stabilite în tariful de primă și verifică corectitudinea informațiilor privind datele de identificare și tehnice ale vehiculului, datele proprietarului/utilizatorului acestuia.
Publicitate
Asigurătorii RCA își asumă răspunderea pentru toate contractele RCA, inclusiv pentru cele alocate de către BAAR, precum și pentru erorile sau omisiunile apărute la emiterea contractelor RCA fie direct, fie prin intermediarii de asigurări sau de asigurări auxiliare.
Limitele de despăgubire RCA
Limitele minime de răspundere acoperite prin asigurarea RCA conform reglementărilor Uniunii Europene sunt următoarele:
pentru prejudicii materiale produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, limita de despăgubire se stabilește, pentru accidente, la un nivel de 6.434.740 lei
pentru vătămări corporale și decese, inclusiv pentru prejudicii fără caracter patrimonial produse în unul și același accident, indiferent de numărul persoanelor prejudiciate, limita de despăgubire se stabilește la un nivel de 31.926.210 lei.
ASF poate revizui prin reglementări proprii limitele, conform actelor delegate emise de către Comisia Europeană.
Suspendarea asigurării RCA
Asiguratul poate solicita în scris asigurătorului RCA suspendarea efectelor contractului RCA pe perioada suspendării înmatriculării vehiculului.
Asigurătorul RCA comunică asiguratului, în termen de 5 zile de la data solicitării, suspendarea efectelor contractului RCA.
Pe toată durata suspendării efectelor contractului RCA, a înmatriculării vehiculului, vehiculul se imobilizează într-un spațiu privat, în afara domeniului public.
În cazul suspendării efectelor contractului RCA, în baza opțiunii asiguratului, asigurătorul RCA:
prelungește valabilitatea contractului RCA cu perioada pentru care efectele contractului au fost suspendate, prin emiterea unui act adițional;
sau
restituie asiguratului diferența de primă corespunzătoare perioadei de suspendare calculată pro-rata numai în cazurile în care nu s-au plătit ori nu se datorează despăgubiri pentru evenimente produse în perioada de valabilitate a contractului RCA.
Suspendarea efectelor contractului RCA are loc cu începere de la data primirii de către asigurătorul RCA a solicitării de suspendare, dar nu mai devreme de data suspendării înmatriculării vehiculului și numai până la data încetării suspendării înmatriculării sau a dreptului de circulație a vehiculului.
Reparații pe baza RCA
Contractul RCA dă dreptul persoanei prejudiciate, în cazul producerii unui prejudiciu, să se poată adresa pentru efectuarea reparației oricărei unități reparatoare auto, în condițiile legii, fără nicio restricție sau constrângere din partea asigurătorului RCA sau a unității reparatoare auto, care ar putea să-i influențeze opțiunea.
Contractul RCA va cuprinde o clauză potrivit căreia, în cazul producerii unei daune, persoana prejudiciată să se poată adresa pentru efectuarea reparației oricărui operator economic care desfășoară activități de reparații ale autovehiculelor, în condițiile legii, fără nicio restricție sau constrângere care ar putea să-I influențeze opțiunea.
Control asigurare RCA
Controlul asigurării RCA este permis și atunci când acesta:
se realizează prin intermediul unor dispozitive tehnice ce fac parte dintr-un sistem electronic de control și gestiune a traficului la nivel local sau național
când verificarea se realizează și asupra vehiculelor care staționează în mod obișnuit pe teritoriul României
se realizează fără oprirea vehiculelor.
Operatorii sistemelor de control prelucrează datele cu caracter personal ale asiguraților și conducătorilor de vehicule în acord cu prevederile legislației naționale și europene privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date.
Datele cu caracter personal prelucrate în temeiul prezentului articol exclusiv în scopul efectuării unui control privind asigurarea RCA se păstrează numai atât timp cât sunt necesare în acest scop și, de îndată ce acesta a fost îndeplinit, se șterg complet.
Dacă în urma unui control privind asigurarea RCA se constată că un vehicul este acoperit de o asigurare RCA, operatorul șterge datele respective.
În cazul în care în urma unui control nu se poate stabili dacă un vehicul este acoperit de o asigurare RCA, datele sunt păstrate pentru o durată limitată, care nu depășește numărul de zile necesare pentru a stabili dacă vehiculul este asigurat RCA.
Elevii și cadrele didactice au apreciat prezența și discuțiile purtate, aspect reliefat de mesajul postat de instituția de învățământ pe o rețea de socializare:
,,Astăzi, 13 noiembrie 2025, elevii au avut parte de o activitate preventiv- educativă din cadrul programului „Școala ta în siguranță” alături de reprezentanții Jandarmeriei Botoșani. Cu această ocazie au fost prezentate aspecte privind prevenirea faptelor antisociale, moduri de acțiune în diferite situații și aspecte referitoare la rolul Jandarmeriei în societate. Copiii au urmărit cu interes și demonstrația unui câine special antrenat și au aflat cum sunt folosiți acești patrupezi curajoși în misiunile jandarmilor.
O lecție practică despre curaj, disciplină și protecția cetățenilor.
Astfel de activități îi ajută pe copii să înțeleagă importanța respectului și a siguranței în comunitate.”, au transmis jandarmii botoșăneni.
Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani va desfăsura activități de acest gen pe toată durata anului școlar, pentru prevenirea faptelor antisociale ce ar putea afecta buna desfășurare a actului educațional, siguranța elevilor și a cadrelor didactice.
La începutul Postului Nașterii Domnului, timp de o săptămână, Protopopiatul Dorohoi va fi gazda unei importante manifestări misionar-duhovnicești: Procesiunea cu racla Catedralei Mitropolitane din Iași, raclă ce adăpostește părticele din moaștele mai multor sfinți precum și o parte din Brâul Maicii Domnului.
Evenimentul se va desfășura în perioada 16 – 23 noiembrie 2025, cu binecuvântarea IPS Teofan, Mitropolitul Moldovei și Bucovinei, și își propune să aducă mângâiere, nădejde și binecuvântare credincioșilor din întregul protopopiat, într-o perioadă de intensificare a rugăciunii și pregătirii sufletești.
Prin organizarea acestei procesiuni în preajma începutului postului, Protopopiatul Dorohoi își dorește să ofere credincioșilor un cadru propice pentru a intra în atmosfera de rugăciune, iertare și pace specifică acestui timp de pregătire pentru Praznicul Nașterii Domnului.
Programul procesiunii
Duminică, 16 noiembrie – Parohia „Învierea Domnului”, Dorohoi
Cercul Pastoral „Sfântul Nicolae” Dorohoi – președinte Pr. Ifrim Cătălin
Luni, 17 noiembrie – Biserica „Adormirea Maicii Domnului”, Cervicești
Cercul Pastoral „Sf. Spiridon” Leorda – președinte Pr. Ștefan Ciobanu
Publicitate
Marți, 18 noiembrie – Biserica „Nașterea Maicii Domnului”, Rogojești
Cercul Pastoral „Sf. Dumitru” Dersca – președinte Pr. Rus Ioan Flaviu
Miercuri, 19 noiembrie – Biserica „Sfinții Voievozi Mihail și Gavriil”, Cristinești
Cercul Pastoral „Sf. Arhangheli” Ibănești – președinte Pr. Mihai Ștefan Bogdan
Joi, 20 noiembrie – Biserica „Sfinții Împărați Constantin și Elena”, Broscăuți
Cercul Pastoral „Sf. Împărați Constantin și Elena” Broscăuți – președinte Pr. Pristavu Cosmin Constantin
Vineri, 21 noiembrie – Biserica „Sfântul Nicolae”, George Enescu
Cercul Pastoral „Pogorârea Duhului Sfânt” Dumeni – președinte Pr. Ostafie Marcel
Sâmbătă, 22 noiembrie – Biserica „Sfântul Gheorghe”, Bucecea
Cercul Pastoral „Sf. Ioan Botezătorul” Vf. Câmpului – președinte Pr. Butescu Valerică
Duminică, 23 noiembrie – Biserica „Adormirea Maicii Domnului”, Șendriceni
Cercul Pastoral „Adormirea Maicii Domnului” Șendriceni – președinte Pr. Țigănescu Mihai
Programul liturgic zilnic
Seara: Ceasul al IX-lea și Vecernia unită cu Litia; în cadrul slujbei va avea loc primirea Sfintelor Moaște, aduse de delegația Cercului Pastoral precedent.
Pe parcursul zilei: Biserica va rămâne deschisă pentru închinarea credincioșilor și pentru momente de rugăciune personală.
Acest pelerinaj cu Sfintele Moaște reprezintă un dar duhovnicesc deosebit pentru credincioșii din Protopopiatul Dorohoi, mai ales în contextul începutului Postului Nașterii Domnului. Prin rugăciunile și mijlocirea Maicii Domnului și a Sfinților, se dorește aducerea vindecării sufletești și trupești, întărirea credinței și creșterea comuniunii între parohiile protopopiatului.
Protopopiatul Dorohoi adresează invitația tuturor credincioșilor de a participa la momentele liturgice și de rugăciune din această perioadă, spre folos și spor duhovnicesc.
În urmă cu puțin timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani au fost solicitați să intervină la un accident rutier produs pe DN 24, pe ruta Botoșani – Săveni, unde un camion încărcat cu aproximativ 25 de tone de semințe de floarea-soarelui s-a răsturnat în afara părții carosabile.
La sosirea forțelor de intervenție, s-a constatat că nu erau persoane încarcerate sau rănite. Pompierii au acționat pentru eliminarea riscului de izbucnire a unui incendiu.
Pentru prevenirea producerii unor astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să manifeste prudență la volan și să respecte regulile de circulație, pentru siguranța proprie și a celorlalți participanți la trafic.