Connect with us

Economie

Proiect: 50.000 de lei AMENDĂ pentru fermierii care nu respectă regulile în sectorul de agricultură ecologică

Publicat

Publicitate

Fermierii care nu respectă regulile în sectorul de agricultură ecologică riscă amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unui proiect de hotărâre publicat în dezbatere de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR).

MADR a publicat marți, 16 august, o hotărâre privind stabilirea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor în sectorul de agricultură ecologică.

Documentul creează cadrul instituțional pentru stabilirea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor în sectorul de agricultură ecologică.

Ce sancțiuni riscă producătorii care nu respectă reglementările agriculturii bio

Conform horărârii publicată de MADR, constituie contravenţii următoarele fapte ale operatorilor/grupurilor de operatori care produc, pregătesc, distribuie sau depozitează produse ecologice ori în conversie, care importă astfel de produse dintr-o ţară terţă sau exportă astfel de produse spre o ţară terţă, sau care introduc astfel de produse pe piaţă:

„a) utilizarea fără drept a termenilor ecologic, biologic, organic, a cuvintelor derivate şi a diminutivelor acestora, precum bio și eco, singure sau în combinație, pe etichetă, pe materialele publicitare, în mediul electronic sau în documentele comerciale ale unui produs, inclusiv termenii utilizați în mărci comerciale sau nume de societăți, sau practici dacă ar putea induce în eroare consumatorul sau utilizatorul sugerând natura ecologică a produsului şi care nu respectă prevederile art. 30, 32 şi 33 din Regulamentul (UE) 2018/848.

Publicitate

b) nerespectarea de către operatori/grupurile de operatori a normelor privind producţia, pregătirea, distribuția, depozitarea, importul, exportul, introducerea pe piață a produselor ecologice sau în conversie, prevăzute în:

(i) capitolul III – Norme de producție, art. 9-19, 21, 23, 27-28, 39, 44, alin. (1), Anexele II-III la Regulamentul (UE) 2018/848;

(ii) art. 1-9 din Regulamentul (UE) 2021/1165 de autorizare a anumitor produse şi substanțe pentru utilizarea în producţia ecologică şi de stabilire a listelor acestora;

(iii) art. 1 din Regulamentul (UE) 2021/279 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) 2018/848;

c) lipsa documentelor/registrelor pe care le ţin operatorii/grupurile de operatori cu privire la activitățile desfăşurate sau neactualizarea acestora în scopul asigurării trasabilității produselor conform prevederilor cadrului legislativ aplicabil producţiei ecologice, prevăzute la:

(i) art. 9, alin. (10), lit. (c), art. 34, alin. (5), art. 39, alin. (1), lit. (a), (b) și (d), Anexa II – partea III, pct: 3.1.5.8, 3.2.1., lit.(c), Anexa II – partea IV, pct. 1.5., lit. (d), Anexa III, pct. 2.2., lit. (d), 3., lit. (b), pct. (i) şi (ii), 4.4., 5., 6., 7.3., 7.4., lit. (c) din Regulamentul (UE) 2018/848;

(ii) pct. 1-7 din Anexa la Regulamentul delegat (UE) 2021/1691 de modificare a anexei II la Regulamentul (UE) 2018/848 în ceea ce priveşte cerinţele referitoare la ținerea de registre aplicabile operatorilor din sectorul producției ecologice;

(iii) art. 2 şi 3 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/2119 de stabilire a unor norme detaliate privind anumite registre şi declarații solicitate de la operatori şi grupuri de operatori şi privind mijloacele tehnice pentru eliberarea de certificate în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/848 al Parlamentului European şi al Consiliului și de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2021/1378 al Comisiei în ceea ce priveşte eliberarea certificatului pentru operatori, grupuri de operatori şi exportatori din ţări terțe;

d) desfăşurarea activităţilor de introducere pe piață/distribuţie, import, export de produse ecologice sau în conversie de către operatori economici care nu şi-au notificat activitatea la direcțiile pentru agricultură județene și a municipiului Bucureşti şi/sau activitatea acestora nu face obiectul sistemului de control, conform prevederilor art. 7, alin. (1) din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr. 34/2000, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2, alin. (1) – (3) şi alin. (6)-(7) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2022 pentru aprobarea regulilor privind înregistrarea activității operatorilor/grupurilor de operatori în agricultura ecologică;

e) desfăşurarea activităţilor de introducere pe piață/distribuţie, import, export de produse ecologice sau în conversie de către operatori economici care nu deţin certificatul prevăzut la art. 35 din Regulamentul (UE) 2018/848 şi/sau dacă acesta a făcut obiectul unei măsuri de suspendare/retragere.

f) introducerea pe piață/distribuţia, exportul, utilizarea în producția ecologică a unor produse ecologice sau în conversie pentru care organismul de control a dispus o măsura provizorie de interzicere şi/sau o măsură de suspendare/retragere a certificării în conformitate cu prevederile art. 29, alin. (1), lit. (b), art. 41, alin. (1), lit. (b) din Regulamentul (UE) 2018/848 și ale Anexei nr. 4 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021 privind organizarea sistemului de control şi certificare, de aprobare a organismelor de control şi de supraveghere a activităţii acestora în agricultura ecologică;

g) comercializarea de produse ecologice în afara teritoriului României, de către operatori/grupuri de operatori care nu au obţinut certificatul de tranzacție prevăzut la art. 9, alin. (1), lit. r) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021;

h) nerespectarea de către operatori/grupuri de operatori a uneia sau mai multor obligații ce privesc:

(i) comunicarea imediată către organismul de control a unei suspiciuni de neconformitate probată sau care nu poate fi exclusă, conform prevederilor art. 27, lit. (d), art. 28, alin. (2), lit. (d) din Regulamentul (UE) 2018/848;

(ii) cooperarea cu organismul de control în cadrul verificării și identificării motivelor de nerespectare, conform prevederilor art. 27, lit. (e), art. 28, alin. (2), lit. (e) din Regulamentul (UE) 2018/848;

(iii) informarea clienților cu privire la o suspiciune de neconformitate probată sau o neconformitate care afectează integritatea produselor ecologice, prevăzută la art. 39, alin. (1), lit. (d), primul paragraf de la pct. iii) din Regulamentul (UE) 2018/848;

(iv) informarea imediată a direcței pentru agricultură judeţene şi a municipiului Bucureşti cu privire la retragerea din producția ecologică prevăzută la art. 39, alin. (1), lit. (d), al treilea paragraf de la pct. iii) din Regulamentul (UE) 2018/848, la art. 9, alin. (1) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2022;

(v) asigurarea accesului reprezentanților autorității competente de la nivel central şi/sau judeţean pentru efectuarea verificărilor în cadrul controalelor oficiale, în conformitate cu prevederile art. 15, alin. (1) şi (2) din Regulamentului (UE) 2017/625, art. 20, alin. (3) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021;

(vi) respectarea termenului de păstrarea a documentelor justificative înregistrărilor și a tuturor documetelelor eliberate de organismul de control, conform prevederilor art. 20, alin. (15) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 312/2021 şi art. 9, alin. (2) din Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2022;

(vii) îndeplinirea condițiilor de scutire de la obligația de înregistrare în agricultura ecologică prevăzute la art. 34 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2018/848 şi a obligaţiilor stabilite în Anexa nr. 10 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 45/2022.

(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancționează după cum urmează:

a) faptele prevăzute la lit. a), d), e), cu amendă de la 20.000 lei la 50.000 lei şi măsura complementară de oprire temporară de la comercializare a produselor în cauză, până la remedierea deficiențelor constatate;

b) faptele prevăzute la lit. b) cu amendă de la 10.000 lei la 50.000 lei;

c) faptele prevăzute la lit. c), f), g) cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei;

d) faptele prevăzute la lit. h) cu amendă de la 5.000 lei la 20.000 lei”, se arată în documentul publicat pe site-ul MADR.

Vezi AICI proiectul (.pdf). 

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

sursa: madr.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Educația în noul program de guvernare: Orar extins 8–17 și burse adaptate

Publicat

Publicitate

Programul de guvernare care propune extinderea orarului școlar pentru elevi, sub denumirea „Școală de la 8 la 17”, vizează o reformă importantă în sistemul de educație din România, scrie alba24.ro.

”Dezvoltarea și susținerea programului „Școală după școală”, prin asigurarea unui cadru legal clar, care să stimuleze și să încurajeze primăriile și agenții economici să investească în activități educative complementare, inclusiv pilotarea și generalizarea programului Școală de la 8 la 17.

Celelalte programe se află deja în derulare și se vor susține în baza unei analize cost-beneficiu”, prevede programul de guvernare.

Alte măsuri

Se propune extinderea școlilor-pilot pentru inovații curriculare și învățământ dual.

Manualele vor fi completate cu platforme de e-learning și alte instrumente interactive.

Publicitate

Se va acorda o atenție sporită educației timpurii și infrastructurii de creșe.

De asemenea, se va urmări consolidarea statutului profesorilor prin susținerea formării și dezvoltării profesionale a acestora, intrarea în sistem pe bază de merit, prin salarii competitive și evaluări bazate pe performanță (inclusiv, spre exemplu, privind congruența dintre notele elevilor în școală și la examenele naționale).

Program de guvernare: burse școlare

Bursele trebuie să reflecte adecvat suportul pentru condiții socioeconomice dificile și/sau pentru excelență educațională, potrivit programului de guvernare.

”Dimensionarea bugetului se va face prin raportare la practici europene și la condițiile de sustenabilitate pe care și le permite țara.

Ținând cont de faptul că bursele nu se impozitează, fondul de burse/bursele care se raportează la salariul minim pe economie se va raporta la valoarea netă a salariului minim”, potrivit sursei citate.

Citeste mai mult

Eveniment

Comunicat: PSD intră la guvernare pentru o Românie stabilă și echitabilă

Publicat

Publicitate

Partidul Social Democrat își asumă cu responsabilitate actul guvernării, într-un moment de răscruce pentru România. Țara traversează o perioadă dificilă, în care este nevoie de decizii raționale, soluții realiste și, mai ales, stabilitate politică. PSD a ales să nu rămână pasiv în fața instabilității, ci să intervină activ pentru a asigura echilibrul guvernării și continuarea dezvoltării țării.

          „Nu ne-a fost ușor să luăm această decizie, mai ales în urma atacurilor concertate la adresa noastră. Am fi putut rămâne în Opoziție, să privim de pe margine. Dar am ales să fim responsabili. Am ales să fim parte din soluție, nu spectatori la problemele oamenilor. Știm că urmează vremuri complicate, dar credem că România are nevoie acum, mai mult ca oricând, de o guvernare coerentă, care să pună oamenii pe primul loc”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

          Intrarea PSD la guvernare înseamnă, în mod concret, protejarea celor mai vulnerabili. Fără această implicare, TVA-ul ar fi crescut inclusiv la alimente și medicamente, pensionarii ar fi fost taxați în plus, iar povara economică ar fi căzut pe umerii celor care și așa duc un trai greu. „Nu putem asista nepăsători la creșterea sărăciei și la adâncirea inegalităților. Ne-am așezat la masa negocierilor cu un obiectiv clar: să protejăm românii cu venituri mici și medii. Și am reușit! Cota generală de TVA a rămas la 19%, iar pentru alimente și medicamente la 9%. Pensiile sub 4.000 de lei rămân scutite de CASS, iar taxarea tranzacțiilor bancare, o măsură profund nedreaptă, nu va fi introdusă”, a mai spus liderul PSD Botoșani.

          PSD a intrat la guvernare și pentru continuarea dezvoltării comunităților locale din întreaga țară. „Gândul meu rămâne acasă, la oamenii care mi-au acordat încrederea lor. Voi lupta în continuare, la București, pentru proiectele care pot transforma județul nostru: investiții în spitale, în drumuri, în educație, multe pe care le-am demarat în mandatul trecut. De asemenea, vreau ca noul Guvern să fie un partener real al comunităților locale, nu un obstacol și să le susțină programele de dezvoltare. Județul Botoșani are nevoie de continuitate și seriozitate, iar botoșănenii știu că PSD este echipa care muncește zi de zi pentru rezultate, nu doar pentru aplauze. Oamenii au nevoie de sprijin real, nu de jocuri politice. Asta ne-am asumat și asta vom continua să facem”, a conchis Doina Federovici.

 

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Lansarea proiectului „IN JOB+ – Incluziune pe piața muncii a tinerilor NEETs”

Publicat

Publicitate

Marți, 24 iunie 2025, începând cu ora 11.00, în  incinta Centrului de Formare Profesională din cadrul AJOFM Botoșani (Pietonalul Unirii nr. 9), va avea loc lansarea oficială a proiectului „IN JOB+ – Incluziune pe piața muncii a tinerilor NEETs”. Evenimentul marchează debutul unui demers ambițios dedicat tinerilor NEETs din județul Botoșani.

Inițiativa este implementată de Asociația Institutul pentru Parteneriat Social Bucovina, în parteneriat cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani, și este cofinanțată de Uniunea Europeană prin Fondul Social European, în cadrul Programului Educație și Ocupare 2021–2027.

Derulat pe o perioadă de 24 de luni- Iunie 2025 și Mai 2027, proiectul are o valoare totală de 4.975.277,13 RON și își propune să aducă un impact concret în viața a 300 de tineri din județul Botoșani care, în prezent, nu sunt angajați și nu urmează niciun program educațional sau de formare. Este vorba despre tineri NEETs, cu vârste cuprinse între 16 și 29 de ani, dintre care cel puțin 50% vor fi femei, iar minimum 48 vor fi de etnie romă.

Proiectul își propune să contribuie la creșterea gradului de ocupare sustenabilă și de calitate a forței de muncă în județul Botoșani, prin integrarea pe piața muncii a 300 de tineri NEETs cu vârsta între 16 și 29 de ani (inclusiv tineri de etnie romă și femei), care nu sunt angajați și nu urmează nicio formă de educație sau formare la momentul înscrierii în program.

Tinerii care se înscriu în programul IN JOB+ vor beneficia de consiliere profesională personalizată, vor avea acces la cursuri gratuite de calificare în domenii precum ajutor bucătar, lucrător comercial, mecanic auto, tinichigiu, zugrav, ospătar sau operator TIC și vor primi burse de formare de până la 3.600 de lei la finalizarea cursurilor. De asemenea, vor beneficia de transport și masă gratuite, materiale de instruire, diplome recunoscute național și european, iar pentru 30 dintre ei este inclusă chiar posibilitatea de a obține permisul de conducere. Proiectul va oferi sprijin și în găsirea unui loc de muncă, inclusiv prin organizarea a două târguri de joburi cu angajatori locali.

Pentru înscrieri și informații suplimentare, doritorii sunt invitați la sediul AJOFM Botoșani, situat pe Str. Colonel Victor Tomoroveanu nr. 2 (parter). De asemenea, pot contacta echipa proiectului la numărul de telefon 0231 536 791, prin e-mail la ajofm.bt@anofm.gov.ro, sau pot urmări activitățile desfășurate pe pagina de Facebook facebook.com/InJobNEETs și pe website-ul www.bucovinainstitute.org.

Publicitate

 

Citeste mai mult

Cultura

Biblioteca Județeană „Mihai Eminescu” Botoșani a deschis înscrierile pentru cursanți în cadrul programului BiblioVacanța 2025

Publicat

Publicitate

Biblioteca Județeană „Mihai Eminescu” Botoșani a deschis înscrierile pentru cursanți în cadrul programului BiblioVacanța 2025. Programul se va desfășura în perioada 7 iulie – 1 august 2025. Ajuns la ediția cu numărul 15, acest proiect a devenit o adevărată tradiție a Bibliotecii, oferind de-a lungul anilor o varietate bogată de cursuri pentru copii și adolescenți.

Înscrierile pentru BiblioVacanța 2025 au loc în intervalul 23 iunie – 4 iulie 2025, pe site-ul instituției, bibliotecabotosani.ro, prin completarea formularului disponibil aici: https://forms.gle/1PFnvGRzYdoa8ahu7.

Și în acest an, micii participanți sunt așteptați să descopere, să învețe și să se bucure de activități educative și recreative, gândite special pentru vacanța de vară. Cursurile sunt susținute de bibliotecari și voluntari dedicați, într-un cadru prietenos și stimulant. Participarea este gratuită, iar locurile sunt limitate, motiv pentru care înscrierea din timp este recomandată.

Cursurile propuse la BiblioVacanța 2025 sunt:

– Micii reporteri (cu vârsta peste 8 ani)

– Arte plastice (ciclul primar)

Publicitate

– Curs de limbă engleză ‘Fun English Summer’ (ciclul primar)

– Matematică (clasele VII-VIII)

– Club de lectură. Tehnici de lectură (ciclul gimnazial)

– Croitorii de povești. Atelier de lectură și scriere creativă (ciclul gimnazial)

– Educație pentru sănătate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending