Connect with us
Publicitate

Actualitate

Programul „Săptămâna verde” în școli. Ce activități pot organiza profesorii pentru elevi, din 27 februarie. Regulament

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației a publicat metodologia pentru derularea programului ”Săptămâna verde” în școli, aplicat în premieră din acest an școlar. Detaliile au fost oferite oficial din 2 februarie, cu trei săptămâni înainte de perioada în care se pot organiza aceste activități.

Potrivit calendarului anului școlar 2022-2023, Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ. Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri (modul de învăţare).

De asemenea, tot în februarie este vacanța de o săptămână decisă la nivel de inspectorat. În Alba, aceasta este în perioada 20-24 februarie.

Publicitate

În Suceava și Ilfov, elevii sunt în vacanță în perioada 6-10 februarie; în 13-17 februarie este vacanță în Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova. Tot în 20-24 februarie au vacanță și elevii din: Sibiu, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Arad, Timiș, Constanța, Tulcea, Giurgiu, Ialomița, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Vâlcea, Buzău, Brăila, Galați, Vrancea, Bacău, Vaslui, Neamț, Iași, Botoșani.

 
”Săptămâna verde” –  ce activități pot fi organizate

Potrivit metodologiei de organizare a programului, aprobată prin Ordinul ME 3.629 din 2 februarie, în „Săptămâna verde” se organizează activităţi educaționale care contribuie la prevenirea schimbărilor climatice şi la protejarea mediului.

Publicitate

”Se creează contexte pentru activități în comun – preșcolari, elevi, cadre didactice, părinți, iar aceste contexte sunt nu doar mijloace de învățare, ci și căi de formare a unei culturi școlare bazate pe încredere, respect, colaborare, susținere reciprocă și comunicare nonviolentă”, anunță ministerul.

Se urmărește dezvoltarea capacității elevilor de a:

înțelege și utiliza noțiuni elementare referitoare la mediu și la schimbările climatice pentru a conștientiza faptul că schimbările climatice sunt o problemă emergentă a omenirii, precum și a înțelege măsurile de combatere a acestora
înțelege legislația de mediu și rolul autorităţilor, instituţiilor, companiilor, organizaţiilor nonguvernamentale și altor actori în combaterea schimbărilor climatice și protejarea mediului
înțelege schimbările climatice în context global, sistemic și în conexiune cu alte domenii/ probleme/ teme precum: exploatarea iresponsabilă a resurselor naturale, poluarea, risipa alimentară, managementul deșeurilor, consumul și producția sustenabile, biodiversitatea, pădurile și viața terestră, apele și viața acvatică, catastrofele naturale, energia verde, justiția socială
explora/investiga mediul înconjurător și a relaționa pozitiv cu mediul natural
lua decizii și de a acționa zi de zi ținând seama de impactul asupra planetei, adoptând un comportament de protejare și îmbunătățire a calității mediului, inclusiv de utilizare responsabilă a resurselor natural
se adapta la fenomene meteo extreme și a răspunde la potențiale dezastre natural
iniția și desfășura acțiuni civice individuale şi/sau în echipă, de combatere a schimbărilor climatice și protecția mediului
participa, în viitor, la elaborarea de politici publice și la dezvoltarea de noi tehnologii care să contribuie la combaterea schimbărilor climatice și protecția mediului.

Publicitate

Mai exact, școlile organizează activități precum:

lecții în natură
dezbateri
jocuri de rol
fotografie vorbită
exerciții de construcție participativă a unor scenarii de viitor
vizionări de documentare
experimente, biblioteci vii, teatru forum, teatru legislativ
proiecte de servicii în folosul comunității
voluntariat
expediții și excursii în parcuri naturale și arii protejate
Activităţile cuprinse în programul „Săptămâna verde” sunt implementate/ facilitate de cadre didactice în colaborare cu antepreșcolari/preșcolari/elevi, părinţi/reprezentanți legali, reprezentanţi ai instituţiilor, autorităţilor, companiilor sau organizaţiilor nonguvernamentale locale, ţinând cont şi de resursele disponibile în unitatea de învăţământ.

Săptămâna verde – reguli de organizare
Participarea elevilor la activitățile din ”Săptămâna verde” este obligatorie. Absențele sunt înregistrate în catalog.

”Directorul unităţii de învăţământ în colaborare cu echipa coordonatoare monitorizează prezenţa antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor şi a cadrelor didactice la activităţile programului „Săptămâna verde”. Activităţile educative aprobate se înscriu în condica de prezenţă a cadrelor didactice, absenţele antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor se înscriu în mod corespunzător în catalog”, prevede metodologia.

În perioada alocată programului „Săptămâna verde” nu se organizează cursuri conform orarului obişnuit al unităţii de învăţământ. Programul se desfăşoară în conformitate cu un orar special, în fiecare dintre cele 5 zile.

Prin excepţie, la clasele din învăţământul liceal – filiera tehnologică, din învăţământul profesional şi din învăţământul postliceal, în perioada dedicată programului „Săptămâna verde” se organizează activităţi de instruire practică.

Orice deplasare în afara unităţii de învăţământ trebuie să aibă un caracter educativ. Nu sunt permise deplasări ale antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor pe durata întregului program (5 zile sau mai mult).

Cadrele didactice și partenerii implicați au acces la o platformă dedicată educației pentru schimbări climatice și pentru mediu. Platforma cuprinde o bibliotecă digitală cu resurse educaționale pe teme de mediu și climă, exemple și oferte de activități, o hartă interactivă a disponibilităților de cazare gratuită din ariile naturale protejate, precum și exemple cu privire la orarul și proiectarea activităților, se mai arată în metodologie.

În perioada alocată programului „Săptămâna verde” cadrele didactice proiectează, desfășoară și evaluează activități educaționale având una sau mai multe dintre următoarele caracteristici:

sunt inter- și transdisciplinare
implică antepreșcolarii/preșcolarii/ elevii în explorarea/investigarea mediului natural
presupun colaborarea dintre antepreșcolari/preșcolari/elevi și familiile lor
contribuie la rezolvarea unor probleme locale de mediu și la informarea/sensibilizarea membrilor comunității locale privind schimbările climatice și protecția mediului
sunt desfășurate în parteneriat cu alte unități de învățământ, instituţii, organizaţii nonguvernamentale şi/sau operatori economici
sunt inovatoare și/sau relevante pentru contextul în care sunt derulate
sunt bazate pe constatările unor cercetări și pe bune practici recente din domeniul educației privind schimbările climatice și de mediu.
Activitățile educaționale desfășurate în cadrul parcurilor naturale și ariilor protejate trebuie să respecte normele și regulile de conduită specifice acestora.

Implicarea părinților
Anumite activități pot fi deschise către participare și părinților/reprezentanților legali ai antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, precum și membrilor comunităților locale, caz în care unitatea de învățământ asigură o modalitate de înscriere a acestora.

Educatorul/ învăţătorul/ dirigintele prezintă antepreșcolarilor/ preşcolarilor/ elevilor şi părinţilor/reprezentaților legali ai acestora oferta de activităţi a programului „Săptămâna verde” elaborată la nivelul unității de învățământ şi centralizează înscrierile individuale ale antepreșcolarilor/ preșcolarilor/ elevilor sau, după caz, ale părinților/reprezentanților legali ai acestora, privind activitățile la care vor să participe, dintre cele prezentate în ofertă.

Programul este stabilit de o echipă constituită la nivel de școală din care pot face parte și reprezentanți ai părinților, alături de conducerea școlii, reprezentanți din consiliul profesoral (responsabil de mediu, pentru întocmirea orarului) și reprezentanți ai elevilor.

Activitățile propuse pentru „Săptămâna verde” trebuie să se poată desfășura fără contribuții financiare din partea antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor, a părinților/reprezentanților legali, a cadrelor didactice și a unităților de învățământ preuniversitar.

Profesorii sunt responsabili de supravegherea antepreșcolarilor/ preșcolarilor/ elevilor şi a securităţii acestora pe parcursul desfăşurării activităţilor. Inspectorii şcolari oferă consiliere cadrelor didactice şi echipelor de coordonare în proiectarea și desfășurarea activităţilor,

Unele abordări din cadrul acestui program vor putea fi integrate în procesul de predare-învățare-evaluare, pe parcursul anului şcolar.

Activităţile din programul „Săptămâna verde” la care sunt înscriși antepreșcolarii/preșcolarii/elevii trebuie să însumeze cel puţin numărul de ore la care aceştia ar fi participat într-o săptămână obişnuită de şcoală

Antepreșcolarii/preșcolarii/elevii pot participa la activități atât cu cei din grupa/clasa lor, cât și în grupe combinate cu antepreșcolari/preșcolari/elevi din alte grupe/clase.

Orarul detaliat al programului „Săptămâna verde” este elaborat de către echipa de coordonare şi aprobat prin decizia consiliului de administraţie.

Activități monitorizate de inspector școlari
În săptămâna planificată pentru desfăşurarea programului „Săptămâna verde” inspectoratele şcolare deleagă inspectori școlari/metodiști/membri ai Consiliilor Consultative pentru a monitoriza activităţile organizate de unităţile de învăţământ în cadrul programului „Săptămâna verde”.

În cadrul inspecţiilor şcolare se evaluează participarea cadrelor didactice şi a antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor la programul „Săptămâna verde”, calitatea activităților derulate şi respectarea prevederilor metodologiei.

La cel târziu trei săptămâni după încheierea programului „Săptămâna verde”, în fiecare unitate de învăţământ, în cadrul primului consiliu profesoral, se analizează:

gradul de apreciere al cadrelor didactice privind activităţile realizate şi rezultatele observate
aşteptările, motivaţia şi atitudinile manifestate de către antepreșcolari/preşcolari/elevi, în cadrul acţiunilor/activităţilor realizate
nevoile şi dificultăţile identificate în rândul antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor şi măsurile de prevenire, sprijin sau remediere necesare pentru buna desfăşurare a activităţii didactice
soluţii de adaptare a activităţilor experimentate în cadrul programului „Săptămâna verde”, pentru a putea fi folosite pe tot parcursul anului şcolar, în cadrul proceselor educaționale organizate pe discipline școlare
soluții de îmbunătățire a modului de organizare a programului „Săptămâna verde” în următorul an școlar, identificând acțiuni la nivelul unității de învățământ orientate spre ecologie și protecția mediului, eventual cu relevanță în oferta asociată curriculumului la decizia școlii, cu parteneriate la nivelul comunității locale

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Casa unui bărbat din Petricani a fost în pericol, în această dimineață, din cauza unui incendiu izbucnit în jurul coșului de fum

Publicat

Publicitate

Casa unui bărbat din Petricani a fost în pericol, în această dimineață, din cauza unui incendiu izbucnit în jurul coșului de fum.

Pompierii din cadrul Stației Săveni au intervenit prompt și au stins flăcările înainte de a se înregistra pagube materiale însemnate.

Cauza probabilă de producere a evenimentului a fost stabilită ca fiind coș de fum defect.

Publicitate

Vă reamintim faptul că în sezonul rece multe dintre incendii se produc din cauza coșurilor de fum defecte, necurățate de funingine sau neprotejate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului.

Verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grinzi, astereală etc.).

Curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare.

Publicitate

Tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn).

Îngroșați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului.

Păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cum au votat botoșănenii la alegerile prezidențiale 2024

Publicat

Publicitate

Rezultate finale alegeri prezidențiale 2024, în Botoșani. ION-MARCEL CIOLACU a obținut cele mai multe voturi ale alegătorilor din județ, după centralizarea integrală din secțiile de vot. Urmează CĂLIN GEORGESCU  și  George Simion (AUR). 

ION-MARCEL CIOLACU 35.678 27,88 %
CĂLIN GEORGESCU 32.972 25,77 %
GEORGE-NICOLAE SIMION 20.914 16,34 %
ELENA-VALERICA LASCONI 12.778 9,99 %
NICOLAE-IONEL CIUCĂ 11.488 8,98 %
MIRCEA-DAN GEOANĂ 8.015 6,26 %
CRISTIAN DIACONESCU 2.690 2,1 %

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Răsturnare de situație: Lasconi îl învinge pe Ciolacu și intră în turul 2 cu Georgescu, la capătul unei numărători dramatice

Publicat

Publicitate

Elena Lasconi merge în turul doi al alegerilor prezidențiale, alături de Călin Georgescu. Marcel Ciolacu pierde alegerile și ajunge pe locul al treilea, la capătul unei nopți dramatice în care diferența dintre el și Lasconi s-a redus constant pe măsură ce erau numărate voturile din Diaspora și din marile secții din București, scrie alba24.ro

Nici unul dintre sondajele realizate în campania electorală, dar nici exit-poll-urile publicate după închiderea urnelor nu au previzionat un astfel de rezultat.

După numărearea a 99,9% dintre voturi, Elena Lasconi are peste 150 de voturi peste Marcel Ciolacu

Publicitate

Călin Georgescu 22,94% – 2.117.573 de voturi

Elena Lasconi 19,16 % – 1.769.176 voturi

Marcel Ciolacu 19,16 % – 1.769.022 voturi

Publicitate

Călin Georgescu, un candidat pro-rus și cu poziții ultra-naționaliste și anti-europene, a câștigat 22% din voturi, utilizând intens rețelele sociale, mai ales TikTok, unde a beneficiat de suportul a mii de conturi asociate.

De ce a câștigat Georgescu? Explicațiile unui lider AUR: s-au folosit de o tehnologie avansată

Marius Lulea, prim vicepreședinte al AUR, a fost primul care a vorbit despre procentele mari ale lui Călin Georgescu, oferind și o explicație.

Rezultatul se datorează unui algoritm de influențare a votului pe TikTok, folosit înainte de Diana Șoșoacă și care acum a ajuns în mâinile lui Georgescu, iar algoritmul este foarte avansat, spune reprezentantul AUR.

Publicitate

”S-au folosit boți și troli. Noi am constatat încă din 2022, din partea a doua a anului, că sunt folosiți și la Diana Șoșoacă.

Generarea acestor boți se face automat pe baza unor softuri și echipamente performante și în momentul în care Șoșoacă a fost retrasă de pe scena politică boții au fost mutați pe Călin Georgescu” a spus Lulea, într-un interviu pentru Hotnews.

Citeste mai mult

Eveniment

Cine e Cristela, soția lui Călin Georgescu, câștigătorul primului tur al alegerilor prezidențiale: fost bancher la Citi, în prezent autor și educator naturopat

Publicat

Publicitate

Cristela Georgescu, soția câștigătorului din primul tur al alegerilor prezidențiale a lucrat peste 15 ani la subsidiara Citi în România, după care a ieșit din banking și s-a dedicat sănătății naturale cu ajutorul nutriției integrative, scrie hotnews.ro.

În 2007, după ce petrecuse deja 10 ani în cadrul Citibank ca Director al diviziei Global Transactions Services, Cristela Georgescu a fost numită vicepreședinte al băncii. „Sub managementul său, divizia Global Transactions Services a lansat produse inovative de management al lichiditatilor, finantare si custodie valori mobiliare, oferind un portofoliu complex de servicii companiilor si institutiilor financiare. Cristela Georgescu este membru in board pentru numeroase ONG-uri dedicate dezvoltarii proiectelor comunitare”, arăta un comuniat al băncii din 2007.

În prezent, Cristela este autor și educator naturopat, cu 20 de ani de experiență personală directă în domeniul sănătății naturale cu ajutorul nutriției integrative, apifitoterapiei, gemoterapiei, detoxificării regenerative, iridologiei clinice, biorezonanței și al tehnicilor de eliberare emoțională, potrivit site-ului propriu.

Publicitate

Tot de pe pagina personală aflăm că ea are studii postuniversitare și certificări profesionale de la Institute for Integrative Nutrition și Departamentul de Stat pentru Educatie din New York (Certified Integrative Nutrition Coach), prestigioasa Universitate Cornell – Catedra de Nutriție Vegetariană și Centrul pentru Studii în Nutriție “Dr. T. Colin Campbell” (Certificate in Plant Based Nutrition), American Association for Drugless Practitioners (Certified Holistic Health Practitioner), Școala Internațională de Detoxificare Regenerativă coordonată de Dr. Robert Morse (Certified Regenerative Detoxification Specialist).

Este absolvent al programului de formare profesională și de experimentare personală directă în domeniul detoxificării regenerative cu ajutorul dietei și al fitoterapiei, Școala Sănătate 5D coordonată de Dr. Sorina Soescu.

Are atestat de formare profesională în Germania ca Practician Organetik cu ajutorul metodelor de biorezonanță și al tehnologiilor de echilibrare energetică pe bază de impulsuri, este membru al International Association for Health Coaches, al American Association for Drugless Practitioners, al organizatiei Physicians Committee for Responsible Medicine din Washington DC, al Dr. Morse’s Herbal Health Club si al Clubului Dr. Soescu – ”Iubim Fructele”. În cei peste 15 de ani de carieră în management executiv în mari corporații internationale, Cristela a urmat stagii intensive de formare și de certificare profesională ca trainer, leader de seminar, coach și mentor în domeniul leadershipului, al dezvoltării personale și al obținerii de rezultate în carieră, vânzări și marketing, comunicare, negocieri, organizare, management de conflicte, de proiecte și de echipe.

Publicitate

Cristela are studii universitare în economie și finanțe si peste 15 ani de carieră în banking, management executiv, public speaking si voluntariat in educatie pentru formarea noii generatii. Este căsătorită, are doi copii, a locuit și a profesat în Austria (AICI), iar din 2021 a revenit împreună cu familia ei în România.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending