Connect with us

Actualitate

Programul Rabla 2023: Schimbări importante propuse pentru Rabla Clasic, Rabla Plus și Rabla Local

Publicat

Publicitate

Veşti bune pentru cei care vor să acceseze programul Rabla Clasic. Conform mai multor proiecte de ordin puse în dezbatere de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, se vor putea cere mai mulţi bani pentru înlocuirea unui autoturism vechi.

Conform ZF, la sfârşitul lunii februarie au fost publicate pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) trei proiecte după cum urmează:

Proiectul de Ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020.

Proiectul de Ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 323/2020.

Proiectul de Ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor pentru pentru pentru modificarea Ghidului de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.261/2022.

Programul Rabla Clasic

Printre cele mai importante modificări ale ghidului de finanţare, se regăsesc:

Publicitate

– reducerea emisiilor pentru acordarea primei de casare, la maximum 155 g CO2/km în sistem WLTP;

– stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minim 300.000 lei;

– eliminarea condiţiei de a casa un autovehicul uzat în schimbul achiziţionării unui autovehicul nou, pentru instituţii publice;

– eliminarea posibilităţii de a anula Notele de înscriere;

– modificarea valabilităţii Notei de înscriere la o perioadă de 90 de zile.

Programul Rabla Plus

Printre cele mai importante modificări ale ghidului de finanţare, se regăsesc:

– stabilirea unui plafon al valorii solicitate la decontare de minim 1.000.000 lei;

– eliminarea obligaţiei casării unui autovehicul uzat în schimbul achiziţionării unui autovehicul nou în cazul solicitanţilor instituţie publică;

– eliminarea posibilităţii de a anula Notele de înscriere;

– modificarea valabilităţii Notei de înscriere la 90 de zile;

– stabilirea cuantumului maxim de 75.000 Euro (TVA inclus) pentru achiziţionarea unui autovehicul electric;

-mărirea valorii ecotichetului la 120.000 lei pentru solicitanţii instituţii publice.

Programul Rabla Local

Prin prezentul act normativ au fost propuse pentru a fi modificate următoarele prevederi din ghidul de finanţare:

Modificarea procentului de finanţare acordat în cadrul Programului, 80% AFM şi 20% UAT, transpus în lei fiind 2.400 lei AFM şi 600 lei UAT

Introducerea noţiunii de contribuţie proprie, pentru a fi evidenţiată suma acordată persoanelor fizice de către UAT

Dezvoltarea etapelor programului, astfel încât acestea să fie mai clare pentru persoanele fizice

Introducerea termenului de decontare a cererilor de plată de 30 de zile

Posibilitatea depunerii lunar a unei cereri de plată

Introducerea obligaţiei de a prezenta HCL privind aprobarea sumelor ce fac obiectul contractului de finanţare, la prima cerere de plată

Angajamentul persoanei fizice conform căruia nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare

Modificarea pragurilor de finanţare, astfel:

În cadrul unei sesiuni de înscriere, un solicitant poate obţine finanţare pentru cel mult:

50 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie sub 5.000 de locuitori

100 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 5.001 şi 10.000 de locuitori

500 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori

1.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori

5.000 de autovehicule uzate, pentru UAT cu o populaţie ≥ 200.001 de locuitori.

Pentru ca proiectele de ordin să intre în vigoare trebuie semnate de către ministru şi publicate în Monitorul Oficial.

Sursa: Mediafax

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Violența domestică, în cifre alarmante: Peste 61.000 de cazuri în doar 6 luni. Mii de victime au refuzat brățara electronică pentru agresor

Publicat

Publicitate

Poliția Română a anunțat că în primele șase luni ale anului au fost înregistrate peste 61.000 de cazuri de violență domestică, în proporții aproape egale în mediul urban și rural.

De asemenea, din datele transmise de Poliție, în 1.248 de situații, a fost pusă în aplicare măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere (cunoscut ca ‘brățara electronică’, n.r.).

Pe de altă parte, în 4.042 de situații, victimele au refuzat măsura de obligare a agresorului de a purta acest dispozitiv.

Conform unui comunicat al Poliției Române remis sâmbătă, în prima jumătate a anului în curs polițiștii au intervenit la 61.431 de cazuri de violență domestică, dintre care 30.433 în mediul urban și 30.998 în mediul rural.

De asemenea, polițiștii au emis 5.956 de ordine de protecție provizorii, 2.271 dintre acestea fiind transformate în ordine de protecție de către instanțele de judecată.

Tot în primele 6 luni ale anului, numărul faptelor penale înregistrate în domeniul violenței domestice a scăzut cu 19% față de primele 6 luni ale anului 2024, de la 28.117 la 22.742 de fapte. Au fost înregistrate scăderi, comparativ cu perioada similară din anul 2024, pentru lovire sau alte violențe (de la 17.067 la 12.807 fapte), amenințare (de la 3.574 la 2.738 fapte) și nerespectarea ordinelor de protecție provizorii (de la 380 la 344 de fapte).

Publicitate

Cea mai mare pondere în cadrul infracțiunilor o reprezintă ‘lovirea sau alte violențe’ – 56% (12.807 fapte).

În aceeași perioadă, instanțele judecătorești au emis 6.483 de ordine de protecție, 2.271 fiind provenite din ordine de protecție provizorii.

Referitor la nerespectarea ordinului de protecție, au fost sesizate 2.572 infracțiuni. La nivel național, au fost emise 5.956 de ordine de protecție provizorii, 2.271 dintre acestea fiind transformate în ordine de protecție.

Referitor la nerespectarea ordinului de protecție provizoriu, au fost sesizate 344 de infracțiuni, dintre care 217 în mediul urban și 127 în mediul în rural.

Totodată, în 1.248 de situații, a fost pusă în aplicare măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere.

În 4.042 de situații, victimele au refuzat măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere.

Începând cu data de 1 octombrie 2024, Sistemul Informatic de Monitorizare Electronică a intrat în ultima etapă de implementare, astfel sistemul a fost operaționalizat în 18 județe, respectiv Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Buzău, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Olt, Suceava, Timiș și Tulcea.

De asemenea, tot începând cu 1 octombrie 2024, sistemul de monitorizare electronică se aplică și în cadrul procedurilor de control judiciar, control judiciar sub cauțiune și arest la domiciliu, în cauzele în care organele judiciare vor dispune obligația de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere în sarcina inculpatului cercetat penal. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Rezultate Titularizare 2025: Au fost publicate notele la proba scrisă. Perioada pentru depunerea contestațiilor

Publicat

Publicitate

Rezultate Titularizare 2025: Au fost publicate notele la proba scrisă. Candidații nemulțumiți de rezultate pot depune contestații marți, 22 iulie, până la ora 21.00 și miercuri, 23 iulie, până la ora 12.00.

Rezultatele finale vor fi disponibile în 30 iulie.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

AICI, rezultate Titularizare 2025 în Botoșani, proba scrisă

Rezultate Titularizare 2025. Cum se depun contestații

Contestaţiile se depun la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean:

  • marți, 22 iulie 2025, în scris, până la ora 21.00
  • miercuri, 23 iulie 2025, în scris, până la ora 12.00.

CERERE_TIP_CONTESTATIE_TITULARIZARE_2025

Publicitate

În contestaţie, candidatul precizează următoarele informaţii:

  • judeţul; nr. fişă de înscriere la concurs; nr. şi denumirea centrului de concurs; numele, iniţiala/inițialele tatălui, prenumele; codul numeric personal;
  • denumirea exactă a disciplinei la care a susţinut proba scrisă în cadrul concursului; nota contestată;
  • adresa de e-mail; numărul de telefon; denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învățământ absolvite.

La contestația depusă/transmisă la inspectoratul școlar se anexează o copie a buletinului / cărții de identitate.

Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procură notarială în original.

Transmiterea contestațiilor la inspectoratul şcolar se poate realiza și electronic (scanat), prin poştă electronică, la adresa de e-mail secretariat@isjalba.ro . în data de 22 iulie 2025 şi în data de 23 iulie 2025 până la ora 12.00.

Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

Titularizare 2025: Proba scrisă și rezultate

  • 15 iulie 2025: desfășurarea probei scrise
  • 22 iulie 2025: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 22-23 iulie 2025: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor
  • 24-29 iulie 2025: soluţionarea contestațiilor
  • 30 iulie 2025: comunicarea rezultatelor finale
  • 31 iulie – 1 august: repartizarea candidaţilor

Citeste mai mult

Eveniment

SUA introduce o nouă taxă de 250 de dolari pentru vize. Suma poate fi returnată călătorilor eligibili

Publicat

Publicitate

Statele Unite vor introduce o nouă „taxă de integritate a vizei”, în valoare de cel puțin 250 de dolari, care se va adăuga la costurile deja existente pentru solicitarea unei vize. Măsura este prevăzută într-o lege de politici interne recent adoptată de administrația Trump, scrie alba24.ro.

Taxa se va aplica tuturor vizitatorilor care trebuie să obțină vize de tip non-imigrant pentru a intra în SUA. Asta include turiști, oameni de afaceri, studenți internaționali și alți vizitatori temporari.

SUA au emis anul trecut aproape 11 milioane de vize de tip non-imigrant, potrivit datelor Departamentului de Stat.

Turiștii și oamenii de afaceri din țările incluse în Programul de Scutire de Viză (Visa Waiver Program), precum Australia și multe state europene, nu au nevoie de viză pentru șederi mai scurte de 90 de zile.

Plata va fi necesară în momentul eliberării vizei și nu vor exista scutiri de taxă. Călătorii care respectă condițiile vizei își pot primi banii înapoi după încheierea călătoriei, conform prevederii.

Avocatul în imigrație Steven A. Brown, partener la firma Reddy Neumann Brown PC din Houston, a descris taxa ca fiind „un depozit de garanție rambursabil”, într-o postare recentă despre noua politică.

Publicitate

Mecanismul prin care se va face rambursarea nu este clar, a subliniat Brown, potrivit TVR Info.

„Această taxă, care va fi de cel puțin 250 de dolari și se adaugă la taxele de viză existente, introduce o barieră financiară inutilă pentru vizitatorii internaționali,” a declarat Erik Hansen, vicepreședinte senior pentru relații guvernamentale al asociației.

Potrivit calculelor U.S. Travel, taxa ar crește costurile inițiale ale vizitării SUA cu 144%. „Chiar dacă este, tehnic, rambursabilă, complexitatea și costul suplimentar vor descuraja vizitatorii,” a spus Hansen.

 

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Recepție finală la atelierul Liceului de Artă „Ștefan Luchian”. Un spațiu complet reabilitat, cu cele mai bune condiții pentru tinerii artiști

Publicat

Publicitate

Primăria Municipiului Botoșani anunță finalizarea lucrărilor de reabilitare a atelierului de la Liceul de Artă „Ștefan Luchian”. Astăzi a avut loc recepția finală a acestui obiectiv de investiții, care oferă de acum înainte cele mai bune condiții pentru elevii care studiază muzica și artele.

Atelierul este compus din minimum 7 săli individuale, fiecare destinată repetițiilor și studiului în regim individual, esențiale pentru performanța artistică.

Spațiul a fost complet reabilitat și modernizat, fiind dotat cu:
✔️ parchet și gresie de calitate,
✔️ sisteme de supraveghere video pentru siguranță,
✔️ panouri solare, care asigură eficiență energetică și sustenabilitate,
✔️ condiții acustice și ambientale excelente, adaptate nevoilor elevilor și profesorilor.
„Această investiție nu este doar o lucrare finalizată, ci un sprijin real pentru educația vocațională și pentru tinerii talentați din Botoșani. Continuăm să investim în școli, ateliere și spații care contribuie la formarea viitoarelor generații de artiști”, a declarat primarul Municipiului Botoșani.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending