Connect with us

Eveniment

Programul „Euro 200”. Elevii și studenții primesc bani pentru calculatoare în 2022

Publicat

Publicitate

Programul “Euro 200” de acordare a unui ajutor financiar în valoare de 200 de euro elevilor şi studenţilor, în vederea achiziţionării de calculatoare, va continua în acest an,relatează alba24.ro. Potrivit calendarului, bonurile de achiziţionare vor fi distribuite în perioada 16 august – 31 august, iar cumpărarea propriu-zisă va fi în perioada 16 august – 14 octombrie.

Depunerea cererilor și dosarelor cu actele doveditoare se va face până în data de 14 aprilie.

Ordinul ministrului educației privind aprobarea Calendarului pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare pentru anul 2022 a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 62 din 20 ianuarie 2022.

Potrivit documentului, calendarul pentru acordarea unui ajutor financiar în vederea achiziționării de calculatoare pentru anul 2022 este următorul:

  • Stabilirea și numirea comisiilor județene, a comisiilor din unitățile și instituțiile de învățământ – până la 1 aprilie
  • Depunerea cererilor și dosarelor cu actele doveditoare – până la 14 aprilie
  • Efectuarea anchetelor sociale și evaluarea cererilor de către comisiile din unitățile și instituțiile de învățământ, împreună cu comisiile de anchetă socială – în perioada 2 – 20 mai
  • Centralizarea cererilor la Comisia centrală prin intermediul portalului dedicat – în perioada 23 – 30 mai
  • Afișarea pe portalul Ministerului Educației a listei nominale a beneficiarilor, aprobată prin ordin de ministru – 3 iunie
  • Afișarea în fiecare unitate de învățământ a listei beneficiarilor – 3 iunie
  • Depunerea contestațiilor – în perioada 6 – 10 iunie
  • Rezolvarea contestațiilor – în perioada 13 – 17 iunie
  • Afișarea rezultatului contestațiilor în fiecare unitate de învățământ – 17 iunie
  • Afișarea pe portalul Ministerului Educației a listei finale a beneficiarilor, aprobată prin ordin de ministru – 15 iulie
  • Achiziția bonurilor valorice de către Ministerul Educației și distribuirea către inspectoratele școlare/universități – în perioada 25 iulie – 12 august
  • Eliberarea bonurilor valorice către beneficiari – în perioada 16 – 31 august
  • Achiziționarea de calculatoare – în perioada 16 august – 14 octombrie
  • Depunerea copiilor după facturi și după procesele-verbale de predare-primire de către elevi și studenți – în perioada 16 august – 17 octombrie
  • Depunerea de către operatorii economici a bonurilor valorice, a copiilor după facturi și după procesele-verbale de predare-primire spre decontare, la comisia județeană, respectiv la comisiile din instituțiile de învățământ superior; înregistrarea operatorilor economici pe portalul dedicat – în perioada 16 august – 28 octombrie
  • Decontarea către operatorii economici – în perioada 22 august – 18 noiembrie

Potrivit Legii nr. 269/2004, tinerii cu vârsta de până la 26 de ani, elevi sau studenți ai învățământului de stat sau particular acreditat, pot primi, în cadrul programului „Euro 200”, un ajutor de stat în vederea cumpărării unui calculator nou, de tip desktop, laptop sau netbook.

Cuantumul ajutorului a rămas neschimbat de la apariția programului. Mai exact, acesta reprezintă echivalentul în lei a 200 de euro pentru un calculator, calculat la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Națională a României pentru ultima zi a lunii precedente, fără a depăşi valoarea calculatorului achiziționat.

Publicitate

Beneficiarii programului sunt tinerii cu vârsta de până la 26 de ani (elevi sau studenți) care vor să-și cumpere un calculator nou și care provin dintr-o familie cu un venit de până la 250 de lei pe membru de familie.

Ajutorul bănesc se acordă o singură dată în cadrul unei familii, familii fiind considerate, pe lângă cele formate din soț și soție sau soț, soție și copiii lor necăsătoriți, și persoanele necăsătorite care locuiesc împreună cu copiii lor și ai fiecăreia dintre ele.

Potrivit HG 1.294/2004, configuraţia minimă recomandată a calculatoarelor pentru cumpărarea cărora se acordă sprijinul financiar este:

  • pentru desktop – procesor Dual Core sau echivalent; FSB minimum 800 MHz; frecvență procesor minimum 2.300 MHz; HDD minimum 250 GB; RAM tip DDR3 minimum 4 GB; unitate DVD; monitor LCD minimum 17 inchi; tastatură, mouse optic;
  • pentru laptop – procesor minimum Dual Core sau echivalent; frecvență procesor minimum 2.000 MHz; RAM tip DDR3 minimum 4 GB; HDD minimum 250 GB; diagonală minimum 15 inchi; rezoluție minimum 1.366 x 768; DVD;
  • pentru netbook sau echivalent – procesor Intel Atom sau echivalent; tip procesor minimum N450 sau echivalent; HDD SATA minimum 250 GB; RAM DDR3 minimum 1 GB; diagonală minimum 10 inchi.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Peste 130 de petiții primite de Garda de Mediu Botoșani în primele șapte luni ale anului

Publicat

Publicitate

În perioada 1 ianuarie – 31 iulie 2025, Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naționale de Mediu (GNM) a înregistrat 132 de petiții. Dintre acestea, 49 au fost soluționate în termenul legal de 30 de zile, fără a fi nevoie de prelungirea termenului de răspuns.

Cele mai multe – 71 de petiții – au fost redirecționate către alte instituții, pentru că au fost adresate greșit Gărzii de Mediu. Alte 12 petiții au fost clasate deoarece nu conțineau datele de identificare ale petiționarului, iar una a fost clasată după ce autoritatea a primit din nou aceeași sesizare de la același reclamant. În prezent, o petiție se află încă în termenul de soluționare.

Ce trebuie să știe cetățenii înainte de a trimite o petiție
Potrivit legislației, prin petiție se înțelege orice cerere, reclamație, sesizare sau propunere formulată în scris sau prin e-mail, pe care un cetățean sau o organizație o poate adresa autorităților publice.

  • Petițiile anonime sau cele fără datele de identificare ale petiționarului sunt clasate și nu primesc răspuns.

  • Sesizările trimise greșit sunt redirecționate către instituția competentă în maximum 5 zile lucrătoare, iar petiționarul este informat.

  • Dacă după trimiterea răspunsului este primită o nouă petiție cu același conținut, aceasta se clasează.

    Publicitate

GNM reamintește că respectarea acestor reguli ajută la soluționarea mai rapidă și eficientă a problemelor semnalate.

Citeste mai mult

Educație

Reorganizare masivă în școli: Unitățile cu sub 500 de elevi, comasate înainte de începerea anului școlar

Publicat

Publicitate

Reorganizarea școlilor: procedura pentru comasarea unităților de învățământ a fost stabilită prin ordin de ministru și transmisă pentru publicare în Monitorul Oficial.

Este vorba despre OME nr. 5197/06.08.2025 pentru aprobarea Procedurii privind reorganizarea unităților de învățământ preuniversitar de stat și constituirea formațiunilor de studiu, în anul școlar 2025-2026.

Acesta reglementează modalitatea în care se vor reorganiza rețelele școlare în luna august, înainte de începerea cursurilor, potrivit edupedu.ro.

Reorganizarea școlilor: procedura pentru comasarea unităților de învățământ

Procedura (Anexa OMEC nr. 5198/06.08.2025) prevede aplicarea măsurilor de comasare a școlilor cu sub 300 sau 500 de elevi. De asemenea, se referă la modificarea rețelei școlare în luna august 2025.

Potrivit sursei citate, inspectoratele școlare trebuie vor identifica unitățile de învățământ care nu mai îndeplinesc condițiile legale pentru a funcționa cu personalitate juridică. Acestea vor fi reorganizate, în colaborare cu autoritățile locale. Termen-limită pentru stabilirea listei este 11 august 2025.

ARACIP va aviza reorganizările până în 13 august. Ministerul emite ordinele de reorganizare, iar școlile reorganizate vor fi incluse în rețeaua școlară, fără aviz suplimentar de la inspectoratul școlar.

Publicitate

Alte prevederi:

  • se permite comasarea inclusiv a școlilor cu autorizare provizorie și fără componentă acreditată
  • formațiunile de studiu (clase/grupe) de început de ciclu (clasa pregătitoare, a V-a, a IX-a) trebuie să depășească media prevăzută de lege
  • o singură clasă sub medie poate fi constituită într-o școală, doar în cazuri excepționale aprobate de inspectorate

Reorganizarea școlilor: Normele didactice în anul școlar 2025-2026

Un alt ordin, OME 5198/06.08.2025, stabilește Procedura privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, în anul școlar 2025-2026.

Este vorba despre regulile pentru formarea normelor didactice, în contextul în care acestea au fost majorate la 20 de ore pe săptămână pentru profesori.

Procedura stabilește opțiunea pentru cadrele didactice afectate de reducerea numărului de ore de acces la completare de normă, transfer, modificarea repartizării, detașare în interesul învățământului.

Completările de normă sunt pentru toate categoriile de personal din învățământ.

Personalul de conducere va avea interdicție la plata cu ora și cumul (cu excepții în zone izolate).

Personalul didactic auxiliar și administrativ este transferat automat, în cazurile de comasare a școlilor.

Noile reguli se aplică după publicarea acestora în Monitorul Oficial.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Un autoturism parcat lângă o pădure din localitatea Blândești a luat foc. Cauza stabilită de pompieri

Publicat

Publicitate

Un autoturism, parcat lângă o pădure din localitatea Blândești, a luat foc, în urmă cu puțin timp, cel mai probabil, după ce vegetația uscată din apropiere s-a aprins de la toba de eșapament încinsă. Flăcările s-au propagat rapid atât la autoturism, cât și la iarba uscată din jurul acestuia. Angajații Ocolului Silvic din zonă au acționat cu stingătoarele din dotare și au oprit propagarea flăcărilor la pădure.

 

La caz s-au deplasat pompierii militari din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere. Aceștia au constatat faptul că ardeau autoturismul și vegetația uscată de pe aproximativ 500 de metri pătrați. Incendiul a fost stins în limitele găsite.

 

Din fericire nu au fost persoane rănite.

 

Publicitate

Pentru a preveni incendiile auto, recomandăm respectarea următoarelor măsuri:

 

– evitați parcarea sau staționarea autoturismelor pe terenuri cu vegetație uscată, în special, în perioadele cu temperaturi ridicate, pentru a preveni aprinderea acesteia de la componentele fierbinți ale sistemului de evacuare;

 

– verificați perioada de valabilitate a stingătorului din autovehicul;

 

– verificaţi instalaţia electrică;

 

– asiguraţi-vă că echipamentele de iluminat electric nu sunt defecte sau neizolate;

 

– verificaţi dacă apar eventuale scurgeri de carburanți sau lubrifianți;

 

– nu faceți improvizații la instalația electrică.

Citeste mai mult

Eveniment

Taxi ilegal la Darabani! Șofer de 64 de ani, amendat și lăsat fără numere

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii rutieri din cadrul Poliției Orașului Darabani au oprit pentru control, în localitatea Darabani, un autoturism, condus de către un bărbat, de 64 ani, din aceeași localitate.

 

În urma verificărilor efectuate de către polițiști, s-a stabilit faptul că acesta efectua transport de persoane contra cost fără a deține autorizație taxi.

 

Conducătorul autoturismului a fost sancționat contravențional conform Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere, fiind dispusă suspendarea dreptului de utilizare a autoturismului utilizat la săvârșirea contravenției, pe o perioadă de 6 luni, prin reținerea certificatului de înmatriculare și a plăcuțelor cu numerele de înmatriculare.

 

Publicitate

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending