Connect with us

Actualitate

Programul „Casa Verde Fotovoltaice” 2024 începe în septembrie cu sesiunea de înscriere a instalatorilor. Când pot aplica

Publicat

Publicitate

Se pregătește o nouă sesiune pentru Programul ‘Casa Verde Fotovoltaice’.

Programul „Casa Verde Fotovoltaice” 2024 începe pe 6 septembrie cu sesiunea de înscriere a instalatorilor, iar din 27 septembrie vor putea aplica şi persoanele fizice pentru a primi finanţare, a anunţat, joi, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), Laurenţiu-Adrian Neculaescu, într-o conferinţă de presă.

„Ne pregătim de o nouă sesiune pentru Programul ‘Casa Verde Fotovoltaice’ (…) Un calendar pentru sesiunea de anul acesta va începe cu data de 6 septembrie. În acea dată vom începe înscrierea instalatorilor, vom deschide o nouă sesiune de acreditare pentru noi firme care doresc să participe la Programul Casa Verde. Fac menţiunea pe această cale că firmele care au fost anul trecut acreditate de AFM rămân în continuare acreditate dacă doresc să participe şi în sesiunea de anul acesta. Doar firmele noi care doresc să se înscrie în cadrul programului, pe data de 6 septembrie, îşi pot depune dosarele pentru acreditare. Avem câteva etape pentru validarea instalatorilor. Lista instalatorilor se va publica undeva pe 1 noiembrie. În paralel, vom demara şi înscrierea persoanelor fizice. Aşa cum avem astăzi un calendar estimativ, vom începe pe 27 septembrie înscrierea persoanelor fizice în aplicaţia aferentă programului ‘Casa Verde Fotovoltaice’. Până pe data de 9 octombrie, după ce se vor finaliza înscrierile, persoanele fizice pot să-şi aleagă instalatorii din lista publicată de Administraţia Fondului pentru Mediu”, a menţionat Neculaescu.

Acesta a adăugat că, pentru sesiunea din acest an, se estimează apariţia a 67.000 de noi beneficiari ai programului „Casa Verde Fotovoltaice”.

„Vreau să mai precizez doar faptul că anul acesta estimăm undeva în jur de 67.000 de noi beneficiari ai programului ‘Casa Verde Fotovoltaice’, ceea ce înseamnă că vom ajunge la un număr total de aproximativ 200.000 de de familii care au beneficiat în decursul a câtorva ani de acest program”, a spus şeful AFM.

În ceea ce priveşte regulile de participare în program, acestea nu s-au schimbat faţă de sesiunea anterioară,

Publicitate

„Vor fi aceleaşi documente minimale pentru înscrierea în cadrul programului, şi anume: actul de identitate, certificatele fiscale atât de la impozite şi taxe locale, cât şi de la bugetul consolidat, din care să rezulte că persoana fizică nu are datorii, şi extrasul de carte funciară. Aplicaţia prin intermediul căreia se vor face înscrierile a rămas aceeaşi de anul trecut. Am avut un feedback foarte bun. Aplicaţia a fost simplu de folosit şi a funcţionat foarte bine. Diferenţa este că anul acesta nu vom mai lăsa trei zile de înscriere pentru fiecare regiune. Înscrierile se vor face într-o singură zi pentru fiecare regiune, pentru că am observat de anul trecut că banii s-au consumat în câteva minute”, a afirmat Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

La rândul său, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mircea Fechet, a subliniat că sistemul fotovoltaic pentru care se poate acorda finanţare trebuie să aibă capacitate de minimum trei kilowaţi.

„Vom finanţa pe fiecare regiune în parte, la fel cum vom finanţa, la fel ca în anul trecut, şi unităţile de cult. Vom avea o sesiune separată pentru clădirile cu destinaţie spaţiu de locuit pentru personalul clerical sau clădirea care are ca destinaţie spaţiu în care se celebrează slujbele religioase. Cam acestea sunt noutăţile programului”, a spus oficialul.

Bugetul alocat în acest an pentru Programul „Casa Verde Fotovoltaice” se ridică la valoarea de două miliarde de lei. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ministerul Muncii: Se extinde dreptul la muncă pentru pensionarii de invaliditate

Publicat

Publicitate

Guvernul a aprobat noi criterii clare și unitare pentru încadrarea în gradele de invaliditate și evaluarea capacității de muncă, fiind extins astfel dreptul la muncă pentru pensionarii de invaliditate, potrivit unui anunț postat pe Facebook de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS).

”Noul cadru legal deschide posibilitatea rămânerii în activitate și pentru pensionarii de invaliditate gradul I sau II, în locuri de muncă sau activități independente adaptate capacității lor de muncă”, a declarat Simona Bucura Oprescu, ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.

Persoanele cu grad de invaliditate I sau II vor putea desfășura activități profesionale care corespund capacității lor de muncă, menționează ministerul de resort. În plus, definițiile gradelor de invaliditate au fost actualizate pentru a reflecta legislația în vigoare.

”Noul cadru legal sprijină integrarea pe piața muncii și oferă mai multe oportunități celor afectați”, se mai scrie în postare. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Primă de instalare pentru șomeri de 15.000 de lei: Care este condiția pentru a putea beneficia de bani. Alte indemnizații

Publicat

Publicitate

Primă de instalare pentru șomeri de 15.000 de lei. Șomerii care își găsesc un loc de muncă într-o altă localitate, aflată la peste 50 de kilometri de casa lor, pot beneficia de un ajutor financiar pentru a-și acoperi o parte din cheltuielile de relocare.

Prima de instalare se vă putea acorda șomerilor care se angajează pentru cel puțin 12 luni, la o firmă situată la o distanță mai mare de 50 de kilometri față de localitatea de domiciliu sau de reședință, iar cuantumul vă fi diferit, după cum urmează:

12.500 de lei pentru persoană fară loc de muncă ce își schimbă domiciliul pentru a se angaja;
15.500 de lei pentru persoană fară loc de muncă ce își schimbă domiciliul pentru a se angaja și care este însoțită și de membrii familiei, potrivit ANOFM;

Cine poate beneficia de prima de relocare

Potrivit legii, această primă este destinată persoanelor care sunt înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care își găsesc un loc de muncă într-o altă localitate, aflată la o distanță mai mare de 50 de kilometri față de domiciliul sau reședința lor actuală.

Pentru a primi ajutorul, este necesar ca persoana să își schimbe domiciliul sau să își stabilească noua reședință în localitatea respectivă sau în apropiere.

Publicitate

Alte prime de încurajare a șomerilor:

Prima de mobilitate

Persoanele care își schimbă domiciliul pentru a începe să lucreze vor beneficia, la rândul lor, de prime de mobilitate, acordate în funcție de distanța față de localitatea lor de domiciliu, transmite Euronews.

De primele de încadrare și de instalare (denumite prime de mobilitate) se vor bucura șomerii care se încadrează în munca, cu norma întreagă, pe o perioadă de cel puțin 12 luni.

Prima de încadrare

Va putea fi obținută de șomerii care se angajează pentru o perioada de cel puțin 12 luni într-o localitate aflata la cel puțin 15 kilometri distanta față de cea de domiciliu sau de reședință, iar cuantumul acesteia se vă calcula la 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi.

Prima de activare

Indemnizația poate fi obținută de șomerii care reușesc să se angajeze cu norma întreagă în baza unui contract pe o perioadă de cel puțin trei luni, menționată de la început în contract.

Dacă vei fi angajat pentru mai puțin de trei luni, nu poți obține prima de activare nici în cazul în care apoi se modifică durata încadrării în muncă.

Pentru acordarea primei de activare de 500 de lei, șomerii trebuie să depună documentele la agenția pentru ocuparea forței de muncă unde se afla în evidență, în termen de maximum 30 de zile de la data angajării.

Citeste mai mult

Administratie

S-a stabilit traseul Drumului Expres Botoșani – Suceava

Publicat

Publicitate

Studiul alternativelor de traseu pentru viitorul drum de mare viteză care va lega Autostrada A7 de municipiul Botoșani a fost finalizat!

Documentația tehnică realizată de firma Consitrans a fost aprobată în cea de-a doua etapă a Analizei Multicriteriale (AMC II). După analiza celor două variante de traseu, selectate anul trecut, miercuri, la Suceava, a fost stabilită varianta finală a drumului de mare viteză Botoșani – Suceava, variantă care va fi supusă aprobării CTE-ului din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

            „Prin stabilirea variantei optime de traseu pentru Drumul Expres s-a făcut un pas foarte important în implementarea acestui proiect. Nodul de la Huțani, a cărui formă va fi definitivată în urma auditului de siguranță rutieră, a fost menținut. Acesta este esențial atât pentru succesul proiectului, cât și pentru oportunitățile de dezvoltare ale județului nostru. De-a lungul timpului, am solicitat în mod expres acest nod de descărcare pentru a maximiza potențialul de dezvoltare al zonei. La Bucecea se dezvoltă un parc industrial, iar prin DJ291 se va colecta traficul dinspre Dorohoi și cele două puncte vamale: Siret și Racovăț”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

            Drumul de mare viteză Botoșani – Suceava va fi o construcție nouă, care va porni din apropierea Aeroportului Salcea, de pe A7, și va ocoli localitățile Dumbrăveni – Huțani – Vlădeni – Baisa, până în zona Mănăstirea Doamnei, unde va conecta cu viitoarea centură a municipiului Botoșani. Aceasta va reduce distanța dintre Salcea (Autostrada A7) și viitoarea centură a municipiului Botoșani la 20 de kilometri. Va avea o lățime a părții carosabile de 22,5 metri, cu câte două benzi pe sens și va permite o viteză de deplasare de 120 de km/h. Sensurile de mers vor fi delimitate prin separatoare.  Proiectul include 15 poduri și pasaje, cu o lungime totală de 2,6 kilometri, spații de servicii, un punct de sprijin pentru întreținere la Huțani și sisteme moderne de siguranță rutieră.

            „Tot în această săptămână, au început studiile geotehnice, deminările și descărcările arheologice. De asemenea, s-au solicitat avizele necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. Este un proiect major, cel mai important al județului Botoșani, și cred cu tărie că este pașaportul nostru pentru dezvoltare”, a conchis senatorul Doina Federovici.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Blocada la Ștefănești. Zeci de mașini și persoane, verificate de polițiști

Publicat

Publicitate

Miercuri, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Ștefănești, împreună cu cei  ai Secției de Poliție Rurală nr. 10 Ștefănești  au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale și pentru impunerea unui climat de siguranță rutieră.

 

Astfel, polițiștii au acționat în baza planului de activitate Blocada, fiind legitimate peste 60 de persoane și controlate 54 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 12 sancțiuni contravenționale, în valoare de  aproximativ 5.000 de lei.

 

Toate sancțiunile au fost aplicate pentru nereguli la regimul rutier, fiind reținut un permis de conducere pentru nerespectarea limitei legale de viteză.

 

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending