Connect with us

Eveniment

Profesorii se vor putea titulariza și pe jumătate de normă

Publicat

Publicitate

Titularizare 2024: Ministerul Educației a publicat, în consultare publică, metodologia și calendarul concursului de Titularizare pentru anul viitor. Proba scrisă va fi organizată în 17 iulie 2024.

De asemenea, din anul 2024-2025, titularizarea se va face și pe posturi cu jumătate de normă.

Calendar Titularizare 2024:

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante/ rezervate în învățământul preuniversitar:

  • până la 24 aprilie 2024: înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare
  • până la 29 aprilie 2024: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs
  • 8-17 mai 2024: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2024
  • 9-21 mai 2024: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului
  • 9-22 mai 2024: validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.
  • 8-11 iulie 2024: pentru absolvenții promoției 2024/absolvenţii 2024 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2024-2025

În perioada 8-17 mai 2024 pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2024.

În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2024 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 17 iulie 2024, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2024 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

  • 24 mai 2024: afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:
    • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
    • listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicit repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.
  • 29 mai – 28 iunie: probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă; soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

În perioada 27 mai-30 iunie 2024 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titular rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2024.

Publicitate
  • 27 mai – 14 iunie 2024: cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale.
  • 5 iulie 2024: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
  • 17 iulie 2024: desfășurarea probei scrise
  • 23 iulie 2024: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 23-24 iulie 2024: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor
  • 25-30 iulie 2024: soluţionarea contestațiilor
  • 31 iulie 2024: comunicarea rezultatelor finale
  • 1-2 august 2024: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) din Metodologie
  • 5 august 2024: ședință de repartizare, în ordine, a:
    • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) din Metodologie
    • cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie
    • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă
    • cadrelor didactice titulare şi a cadrelor prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2024, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e)
  • 6 august 2024: repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2024, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f)
  • 7 august 2024: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
  • 7-23 august 2024: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

Vezi integral proiect metodologie și calendar Titularizare 2024

Titularizare pe jumătate de normă din 2024-2025

Un proiect aflat în consultare publică la Ministerul Educației prevede că profesorii se vor putea titulariza și pe jumătate de normă din anul școlar 2024-2025.

Actul include ”Normele metodologice privind întocmirea proiectului de încadrare, respectiv a planului de încadrare a personalului didactic de predare din unitățile de învățământ preuniversitar și încadrarea în regim de plata cu ora a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar”.

Potrivit acestuia, consiliul de administrație al inspectoratului școlar poate constitui catedre vacante viabile din cel puţin o jumătate de normă didactică de predare, scrie edupedu.r0.

  • ”În vederea ocupării prin concurs naţional, consiliul de administraţie al ISJ/ISMB poate constitui catedre vacante viabile, conform art. 2 alin. (4), din cel puţin o jumătate de normă didactică de predare, potrivit dispoziţiilor art. 207 alin. (4) din Legea nr. 128/2023, cu modificările și completările ulterioare, la nivelul uneia sau mai multor unităţi de învăţământ preuniversitar”.

Potrivit Legii învățământului preuniversitar 198/2023,

  • ”În vederea ocupării prin concurs național unic, catedra este constituită din cel puțin o jumătate de normă didactică de predare, potrivit dispozițiilor art. 207 alin. (4), la nivelul uneia sau mai multor unități de învățământ preuniversitar.
  • Procedura de constituire a posturilor didactice la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar se aprobă prin ordin al ministrului educației.”

Vezi integral proiect norme titularizare jumătate de normă 2024

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Botoșani: Expoziția de artă plastică „LOGOS” a grupului Prolog

Publicat

Publicitate

Muzeul Județean Botoșani și Galeria Romană au bucuria de a vă invita la vernisajul expoziției de artă plastică a grupului Prolog, intitulată „LOGOS”, vineri, 4 aprilie 2025, începând cu ora 13.00. Expoziția, găzduită de Galeriile de Artă „Ștefan Luchian” Botoșani, cuprinde pictură și grafică semnată de artiștii Paul Gherasim, Constantin Flondor, Horea Paștina, Mihai Sârbulescu, Christian Paraschiv, Ion Grigorescu, Valentin Scărlătescu, Matei Lăzărescu, Dan Mohanu și este curatoriată de Emil Ene (Galeria Romană) și de Maria-Laura Tocariu (Muzeul Județean Botoșani).

În deschidere, vor lua cuvântul Maria Bilașevschi, critic de artă, președinte al Uniunii Artiștilor Plastici, filiala Iași, Maria-Laura Tocariu, șef ale Secției de Artă Plastică – Etnografie a Muzeului Județean Botoșani și Emil Ene, coproprietar al Galeriei Romane din București.

Prilej de aducere-aminte, evenimentul expozițional marchează împlinirea a 40 de ani de la înființarea grupului Prolog și 100 de ani de la nașterea lui Paul Gherasim, artizanul grupării.

Paul Gherasim, artistul născut în 1925, la Botești – Suceava, a absolvit Academia de Arte Frumoase din București în 1948, beneficiind de îndrumarea pictorilor Nicolae Dărăscu și Jean Alexandru Steriadi. Angajat de timpuriu în sfera artei, Paul Gherasim, parcurgând itinerarul labirintic al anilor de formare intelectuală şi artistică, a ajuns către zonele eterate ale umanului, ale comunicării către ceilalţi a sinelui profund, marcate de o continuă smerenie și de momente ale veritabilei jubilaţii spirituale. A face pictură a fost un destin, a atinge treptele înalte ale valorii – o performanţă şi o dovadă a harului adevărat.

Plastica lui Paul Gherasim se caracterizează prin trecerea printr-un proces de esențializare, prin supunerea elementelor figurative ale reprezentării unui grad înalt de abstractizare, în care geometria, cu principiile ei clare și distincte, părea absentă. A trecut, de asemenea, la eliminarea tonurilor prea încărcate, deplasând și cromatica în aceeași zonă a reducției, ajungând să construiască spații larg deschise, ecrane albe sau gri, asupra cărora a operat inserții de tonuri mai vii și tușe spontane ce captează atenția privitorului. Între pictura etapelor inițiale și bolțile de lumină la care a ajuns nu există diferențe formale și de substanță. Putem vorbi de împlinirea unui program intuit odată, ajuns ulterior la pragul conceptual al realității.

Distincțiile și premiile primite de-a lungul carierei – dintre care amintim Premiul al II-lea la Salonul de primăvară (1946), Premiul pentru pictură al UAP (1961), Premiul Revistei „Arta” (1972), Marele Premiu al UAP (1979), Premiul „Ioan Andreescu” al Academiei Române (1995), Ordinul „Steaua României” în grad de Comandor (2001), „Crucea Patriarhală”, Patriarhia Română (2002), Premiul Revistei „Cuvântul” (2006), „Crucea Nordului”, Episcopia Ortodoxă Română a Europei de Nord (2016) – departe de a da artistului motiv de mândrie deșartă, au reprezentat o recunoaștere, în diferite etape de creație, a rostului său împlinit.

Publicitate

A trecut la cele veșnice în 2016. Idealurile sale creștin-ortodoxe sunt duse mai departe; grupul Prolog și-a asumat responsabilităţi care transcend imediatul, clipa, făcând permanent racordul dintre cei care au fost şi cei care nu s-au născut încă. Tradiţia marchează bornele de hotar între viziuni şi stiluri, prezentul obligă la depăşirea lor. Ideea tradiției ca expresie a unei ordini superioare, afirmarea valorilor patrimoniale și o nouă dimensiune dată peisagismului sunt elemente identitare și de continuitate ale grupului. O cumințenie nealterată de trecerea celor patru decenii de „împreună-lucrare” continuă să răzbată din lucrările membrilor Prolog, dar și ale artiștilor cu care uneori au colaborat: Horia Bernea, Sorin Dumitrescu, Afane Teodoreanu, Vasile Varga sau Gheorghe Berindei.

Impresionanta serie de expoziții realizate de-a lungul anilor – „Flori de măr” (1985), București, „Filocalia” (1990), București, „Bisanzio dopo Bisanzio” (1993), Veneția, „Arte Fiera” (1994), Bologna, „Oriente – Occidente” (1994), Timișoara, „Experiment” (1996), București, „90 x 30 PROLOG” (2015), București, „Prolog – Peste ani” (2021), București sau „LOGOS” (2025), Botoșani – devine purtătoare a manifestului artiștilor despre smerenie, îngăduință, răbdare, iubire și nădejde, elemente ce au jalonat demersul lor creator.

Expoziția „LOGOS” este deschisă în perioada 4 aprilie – 19 mai 2025 și poate fi vizitată în fiecare zi (exceptând sărbătorile legale), în intervalul orar 9.00-16.30.

Sponsori și parteneri media: Sedia Digidoc SRL, Radio România Iași, Radio Trinitas, Monitorul de Botoșani, Știri Botoșani.

 

Citeste mai mult

Cultura

Câștigătorii Festivalului-Concurs de Muzică Sacră, ediția a VI-a, Botoșani

Publicat

Publicitate

Data de 29 martie 2025 va rămâne pentru mult timp în amintirea botoșănenilor, întrucât cea de-a VI-a ediție a Festivalului-Concurs de Muzică Sacră a fost un succes. Organizat de Consiliul Județean Botoșani, prin Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, o instituție publică de cultură, festivalul și-a propus promovarea valorilor veritabile ale creației corale și psaltice de cult ortodox și revigorarea mișcării corale în ansamblul ei.

Casa Tineretului Botoșani s-a umplut de iubitori ai muzicii sacre, iar pe scenă au urcat cele 14 coruri înscrise în competiție la cele 3 secțiuni: coruri de copii, coruri de adulți și grupuri psaltice. Participanții au fost foarte bine pregătiți și au reprezentat județele Botoșani, Iași, Neamț, dar și orașele Ialoveni, Orhei și Chișinău din Republica Moldova.

Juriul, format din Marius – Ioan Corugă – profesor de ansamblu coral la Liceul de Arte „Victor Brauner” din Piatra-Neamț și la Liceul Teologic Ortodox – Piatra Neamț, Ciprian – Iulian Rusu, arhidiacon al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei din Iași, coordonator ale activităților diaconilor Catedralei Mitropolitane Iași, sectorul de activitate Teologie Liturgică practică și muzică bisericească, dirijor al Corului psaltic „Chivotul” al Catedralei Mitropolitane din Iași și Alexandru Liviu Mocanu – prof. la Liceul de Arte „Ștefan Luchian” din Botoșani, fondator și dirijor la Corul de Copii și Tineret Botoșani, administrator la Alma’s Academy Botoșani, a stabilit clasamentul final.

 

SECȚIUNEA B – Coruri de copii ale așezămintelor culturale, ale parohiilor și grupuri vocale (cu vârsta cuprinsă între 8-14 ani)

  • Premiul I – Corul „Axios” din Orhei, Rep. Moldova, dirijor Anghelina Usatîi
  • Premiul al II-lea – Corul Școlii „Filip Toderașcu” din Costești, Ialoveni, Rep. Moldova, dirijor Cristina Mereacre
  • Premiul al III-lea – Corul de copii „Sf. Antonie cel Mare” din Botoșani, dirijor Onofrei Dumitru Cristian
  • Corul „Sf. Ierarh Nicolae” din Botoșani, dirijor Gabriel Dumitru Azamfirei

 

Publicitate

SECȚIUNEA C – Coruri de adulți ale așezămintelor culturale, ale parohiilor și grupuri vocale (cu vârsta peste 15 ani, coruri mixte sau pe voci egale – feminine și bărbătești)

  • Premiul I – Corul „Cantabile” din Chișinău, Rep. Moldova, dirijor Marian Elena
  • Premiul I – Corul Bisericii Militare din Botoșani, dirijor Ilaș Victor Marian
  • Premiul al II-lea – Corul „Angeli” din Iași, dirijor David Florin Valentin
  • Premiul al III-lea – Corul „Muguri de cânt” din Valea Lupului, Iași, dirijor Macarie Mariana
  • Premiul al III-lea – Corul „Sf. Dimitrie cel Nou” din Iași, dirijor Mihaela Loredana Gîrlea
  • Mențiune – Grupul vocal „Cantus Armonia” din Piatra Neamț, dirijor Chelsoiu Severin Iulian

 

SECȚIUNEA D – Grupuri de muzică psaltică (coruri mixte sau pe voci egale bărbătești)

  • Premiul I – Corul „Sf. Ioan Botezătorul” din Botoșani, dirijor Bulboacă Gheorghe
  • Premiul al II-lea – Grupul Psaltic „Filotheos” din Botoșani, dirijor Bulboacă Gheorghe
  • Premiul al III-lea – Corul „Antoniada” al Parohiei „Sf. Antonie cel Mare” din Botoșani, dirijor Onofrei Dumitru Cristian
  • Mențiune – Corul „Elefterios” din Răuseni, Botoșani, dirijor George Gontineac

 

Trofeul festivalului a fost acordat, conform regulamentului, unui câștigător al premiului I la una dintre secțiunile concursului și a fost adjudecat de Corul „Cantabile” din Chișinău, Rep. Moldova, dirijor Marian Elena.

Un alt moment de excepție a fost recitalul Corului Psaltic TRONOS al Patriariei Române, dirijat de Arhidiaconul Mihail Bucă, care a creat o atmosferă de înălțare spirituală în sufletele celor prezenți.

Citeste mai mult

Eveniment

Monstru cu chip de om: Un bărbat de 64 de ani, din Vlăsinești, și-a violat mama. După fapta îngrozitoare, a și bătut-o

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 9 Vlăsinești au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe 30 martie, pe numele unui bărbat, de 64 de ani, cercetat sub aspectul comiterii infracțiunilor de viol și violență în familie.

Din cercetări a reieșit faptul că acesta, în noaptea de 29 înspre 30 martie a.c., prin folosirea forței, ar fi întreținut relații sexuale cu o rudă.. Mai mult decât atât, ulterior,  acesta ar fi lovit victima, producându-i leziuni.

 

Bărbatul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani, urmând ca în cursul zilei de astăzi să fie prezentat în fața instanței de judecată cu propunere de arestare preventivă.

Citeste mai mult

Eveniment

Noi reguli de călătorie în Regatul Unit pentru români. Documentul care este obligatoriu din 2 aprilie. Ce este și cât costă

Publicat

Publicitate

Începând cu 2 aprilie, europenii vor fi obligați să obțină un permis de călătorie (ETA) pentru a intra în Regatul Unit, informează alba24.roAcest proces poate fi realizat online, prin plata unei taxe de 12 euro, sumă care va crește în curând la 19 euro, potrivit agerpres, după AFP.

Permisul, denumit Autorizație Electronică de Călătorie (ETA), trebuie obținut înainte de plecare și este valabil timp de doi ani. Poate fi solicitat prin aplicația ‘UK ETA’ sau pe site-ul oficial al guvernului britanic, gov.uk.

Autorizația Electronică de Călătorie (ETA) era deja obligatorie pentru cei care veneau din afacerea UE și nu aveau nevoie de viză pentru a intra în Regatul Unit.

Ce este ETA

ETA este un permis de călătorie digital, obligatoriu pentru cetățenii țărilor care pot călători în Regatul Unit (Anglia, Țara Galilor, Scoția și Irlanda de Nord) fără viză pentru vizite scurte. Printre aceștia se numără și cetățenii români.

Acest permis va simplifica călătoriile pentru românii care vor să viziteze familia și prietenii în Regatul Unit, dar și pentru cei aproximativ 500.000 de români care vizitează anual Marea Britanie pentru turism, afaceri sau studii, conform uk-eta.ro.

Precum ESTA pentru Statele Unite, scopul ETA este de a spori securitatea la frontiere, explică autoritățile britanice.

Publicitate

De miercuri, 2 aprilie 2025, cetățenii din aproximativ 30 de țări europene, inclusiv toți cei din Uniunea Europeană (UE), cu excepția Irlandei, vor trebui să obțină acest permis pentru a călători în Marea Britanie, după ce țara a părăsit UE în 2020.

Taxa pentru permis este de 10 lire (aproape 12 euro), dar va crește la 16 lire (aproape 19 euro) din 9 aprilie.

Pentru a obține autorizația, solicitanții trebuie să încarce o fotografie a pașaportului și o fotografie cu chipul lor. Procesul este rapid și durează mai puțin de zece minute, iar autorizația este aprobată în câteva momente și asociată digital cu pașaportul, potrivit Ministerului britanic de Interne.

Deși guvernul recomandă un termen de trei zile lucrătoare pentru a primi un răspuns, în cazuri rare poate fi necesară o verificare suplimentară.

ETA permite șederea în Regatul Unit pentru o perioadă de până la șase luni și călătorii nelimitate pe o perioadă de doi ani. Totuși, dacă pașaportul este schimbat, va fi necesară o nouă cerere.

Din ianuarie, ETA a devenit obligatorie pentru cetățenii a aproximativ 50 de țări și teritorii, inclusiv Statele Unite, Canada și Australia. Sistemul, lansat în 2023, a început cu cetățenii din Qatar, iar apoi a fost extins și pentru alte țări din Golf.

Autorizația ETA, necesară pentru copii și bebeluși

Autorizația Electronică de Călătorie (ETA) este obligatorie și pentru copii și bebeluși. Totuși, elevii sub 18 ani care vin din Franța într-o excursie școlară nu vor avea nevoie de acest permis de călătorie, la fel ca și posesorii de pașapoarte britanice sau irlandeze și persoanele care locuiesc în Regatul Unit.

Pasagerii care tranzitează prin aeroporturile din Regatul Unit, fără a trece prin controalele de frontieră, cum ar fi cele de la Heathrow și Manchester, sunt scutiți de ETA.

În schimb, cei care tranzitează prin majoritatea celorlalte aeroporturi din țară, unde sunt necesare controale de securitate la aterizare, vor avea nevoie de autorizația de călătorie.

Guvernul britanic a justificat această măsură ca parte a eforturilor de „securizare a granițelor” și de „digitizare a sistemului de imigrație”. Până la sfârșitul anului 2024, Ministerul britanic de Interne a emis aproximativ 1,1 milioane de ETA.

Statele care vor avea nevoie de ETA din 2 aprilie 2025

Potrivit Economedia, cetățenii din următoarele state vor trebui să obțină o ETA pentru a călători în Regatul Unit din 2 aprilie 2025:

  • Andorra
  • Austria
  • Belgia
  • Bulgaria
  • Croația
  • Cipru
  • Cechia
  • Danemarca
  • Elveția
  • Estonia
  • Finlanda
  • Franța
  • Germania
  • Grecia
  • Ungaria
  • Islanda
  • Italia
  • Letonia
  • Liechtenstein
  • Lituania
  • Luxemburg
  • Malta
  • Monaco
  • Norvegia
  • Polonia
  • Portugalia
  • România
  • San Marino
  • Slovacia
  • Slovenia
  • Spania
  • Suedia
  • Țările de Jos
  • Vatican

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending