Titularizare 2024: Ministerul Educației a publicat, în consultare publică, metodologia și calendarul concursului de Titularizare pentru anul viitor. Proba scrisă va fi organizată în 17 iulie 2024.
De asemenea, din anul 2024-2025, titularizarea se va face și pe posturi cu jumătate de normă.
Calendar Titularizare 2024:
Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/ catedrelor declarate vacante/ rezervate în învățământul preuniversitar:
până la 24 aprilie 2024: înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare
până la 29 aprilie 2024: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs
8-17 mai 2024: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2024
9-21 mai 2024: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului
9-22 mai 2024: validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare și desfășurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoțiile anterioare, atrage după sine anularea înscrierii la concurs.
8-11 iulie 2024: pentru absolvenții promoției 2024/absolvenţii 2024 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic/candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2024-2025
În perioada 8-17 mai 2024 pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2024.
În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2024 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 17 iulie 2024, până la ora 8.00. Absolvenţii promoţiei 2024 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.
24 mai 2024: afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:
listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicit repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.
29 mai – 28 iunie: probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă; soluţionarea contestaţiilor la aceste probe
În perioada 27 mai-30 iunie 2024 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titular rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2024.
Publicitate
27 mai – 14 iunie 2024: cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale.
5 iulie 2024: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
17 iulie 2024: desfășurarea probei scrise
23 iulie 2024: comunicarea rezultatelor iniţiale
23-24 iulie 2024: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor
25-30 iulie 2024: soluţionarea contestațiilor
31 iulie 2024: comunicarea rezultatelor finale
1-2 august 2024: repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. a) din Metodologie
5 august 2024: ședință de repartizare, în ordine, a:
cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) din Metodologie
cadrelor didactice titulare, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie
cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă
cadrelor didactice titulare şi a cadrelor prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2024, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e)
6 august 2024: repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2024, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. f)
7 august 2024: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
7-23 august 2024: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră
Un proiect aflat în consultare publică la Ministerul Educației prevede că profesorii se vor putea titulariza și pe jumătate de normă din anul școlar 2024-2025.
Actul include ”Normele metodologice privind întocmirea proiectului de încadrare, respectiv a planului de încadrare a personalului didactic de predare din unitățile de învățământ preuniversitar și încadrarea în regim de plata cu ora a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar”.
Potrivit acestuia, consiliul de administrație al inspectoratului școlar poate constitui catedre vacante viabile din cel puţin o jumătate de normă didactică de predare, scrie edupedu.r0.
”În vederea ocupării prin concurs naţional, consiliul de administraţie al ISJ/ISMB poate constitui catedre vacante viabile, conform art. 2 alin. (4), din cel puţin o jumătate de normă didactică de predare, potrivit dispoziţiilor art. 207 alin. (4) din Legea nr. 128/2023, cu modificările și completările ulterioare, la nivelul uneia sau mai multor unităţi de învăţământ preuniversitar”.
”În vederea ocupării prin concurs național unic, catedra este constituită din cel puțin o jumătate de normă didactică de predare, potrivit dispozițiilor art. 207 alin. (4), la nivelul uneia sau mai multor unități de învățământ preuniversitar.
Procedura de constituire a posturilor didactice la nivelul sistemului de învățământ preuniversitar se aprobă prin ordin al ministrului educației.”
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Un tren CFR a pierdut vagoane în mers. Incidentul s-a petrecut miercuri, fiind implicat Trenul IRN 1922 care circula pe ruta Oradea – Constanța. Călătorii au rămas în vagoanele desprinse, între stațiile Crivadia și Merișor, în județul Hunedoara, a informat alba24.ro.
Este vorba despre o defecțiune la unul dintre vagoane. Un cârlig s-a rupt, astfel că primele vagoane cu călători, atașate de locomotivă, au ajuns la stația Banița, iar restul au rămas ore întregi pe linie, până locomotiva le-a recuperat.
Vezi și Biletele de tren se scumpesc de la 1 august. LISTA cu noile tarife la călătoriile cu trenurile Intercity, Interregio și Regio
Trenul trebuia să ajungă la București la ora 5.30, însă a acumulat întârzieri de aproape cinci ore, potrivit radiocluj.ro.
Precizările CFR Călători
CFR Călători a făcut precizări privind acest incident:
”Trenul IRN 1922 care circula pe ruta Oradea – Constanța, a plecat din stația Banița cu o întârziere de 248 de minute, cauzată de o defecțiune tehnică apărută la unul dintre vagoane.
Publicitate
Problema a fost identificată la sistemul de cuplare al vagonului, iar în stația Craiova, din motive de siguranță și pentru a asigura continuarea călătoriei în condiții optime, vagonul afectat a fost înlocuit cu un alt vagon”.
În primul trimestru al anului 2025, peste 16 milioane de oameni au călătorit cu trenul, însă numărul pasagerilor a scăzut față de aceeași perioadă a anului trecut.
În perioada 31 iulie – 5 august 2025, este programat, la Alexandria, Festivalul Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis, ajuns la ediția aniversară cu numărul 20. La eveniment participă opt trupe de teatru, potrivit ideoideis.ro.
Ediția cuprinde o săptămână de spectacole, ateliere de dezvoltare personală, întâlniri inspiraționale, dialoguri între generații, momente de conexiune autentică și multă emoție.
Din cele peste 40 de trupe de teatru înscrise, au fost alese următoarele opt: ACT – Bacău; Amprente – Brașov; Artwork – Iași; Atelierul de Teatru – Botoșani; Gong – Roman; Les Dilettantes – Alexandria; Protha – Panciu; Mircea Albulescu – Câmpina. Fiecare trupă va fi însoțită de mentori din lumea teatrului profesionist, care îi vor ghida și susține în procesul de creație și autocunoaștere: Judith State, Paul Ipate, Andreea Grămoșteanu, Andrei Huțuleac, Maria Obretin, Gabriel Răuță, Corina Moise și Liviu Pintileasa.
Weekendul de festival e marcat de Seara Povestitorilor, un eveniment emblematic Ideo Ideis, care aduce pe scenă oameni cu voci autentice și povești care inspiră. Publicul din Alexandria are întâlnire cu: Maia Morgenstern (1 august, 20:30), Alina Ceușan & Ada Galeș (2 august, 20:30), jurnaliștii Recorder Cristian Delcea & Mihai Voinea (3 august, 20:30).
Publicitate
Accesul la festival este gratuit.
Parteneri ai evenimentului sunt Primăria Municipiului Alexandria și Consiliul Județean Teleorman prin Centrul Județean de Conservare și Promovare a Culturii Tradiționale Teleorman.
Ediția a XIX-a a Festivalului Ideo Ideis s-a desfășurat la Alexandria între 1 și 8 august 2024, ocazie cu care peste 140 de adolescenți din toată țara au participat la ateliere de teatru și dezvoltare personală și au prezentat în fața publicului spectacole.
În cadrul festivalului, a avut loc Cinemateca Târzie, ocazie cu care publicul a putut viziona filme românești și străine care au participat la importante competiții internaționale, aduse prin Caravana TIFF Unlimited.
Ediția a avut ca temă un mesaj de încurajare a tinerilor în fața presiunii din partea societății: ‘Ai tot ce ai nevoie’.
În 2023, Festivalul Național de Teatru Tânăr de la Alexandria s-a desfășurat între 11 și 18 august. Evenimentul a inclus un maraton de spectacole de teatru profesionist și proiecții de film, ateliere dedicate adolescenților din trupele selectate, expoziții și picturi pe ziduri, întâlniri cu artiști și profesioniști care regândesc implicarea comunitară, dar și activități și spectacole de teatru pentru copii, organizate în aer liber, în Parcul Vedea.
Ediția s-a desfășurat sub îndemnul ‘Faci lumea să semene cu tine’. Au fost selectate trupele Brightside Drama (București), Mircea Albulescu (Câmpina), Praf de Stele (Constanța), Drama Club (Botoșani), Gong (Roman), Nobody’s Group (Bacău), A.C.T. (Bacău). Acestora li s-au alăturat 20 de adolescenți selectați din opt orașe din țară în proiectul Experiența Ideo Ideis.
În cadrul festivalului au fost programate, de asemenea, spectacolele de teatru profesionist, precum ‘Acrobații – 7 zile din viața unor profesori de țară’, în regia lui David Schwartz, cu David Drugaru, Anamaria Feraru, Silvana Mihai, Katia Pascariu, Octavian Voina; și ‘Disco Regret’ în regia Irisz Kovacs, cu Ioana Abur, Cezar Antal și Iosif Paștina.
În anul 2022, festivalul s-a derulat între 15 și 21 august. Au fost selectate 10 trupe de teatru alcătuite din liceeni din toată țara, care au participat la ateliere și au pus în scenă piese sub îndrumarea profesioniștilor din domeniu.
De-a lungul anilor, Festivalul Național de Teatru Tânăr Ideo Ideis a reprezentat o platformă care a încurajat peste 5.000 de adolescenți să exprime ce sunt, prin ateliere de teatru și arte alăturate, întâlniri și discuții cu mentori. Din 2005 până în 2024, festivalul a inclus peste 500 de evenimente, reprezentând spectacole invitate, ateliere de măiestrie, filme și masterclass-uri, arată ideoideis.ro. AGERPRES
Sfântul Iosif era originar din seminţia lui Efraim. A fost un om bogat, ucenic în taină al Mântuitorului Iisus Hristos. Sfântul Iosif a fost cel care s-a ocupat de îngroparea Mântuitorului Iisus Hristos. Deși locuia în Ierusalim, datorită funcției înalte ce o deținea, provenea din Arimateea, adică din vechea cetate Rama, în care se născuse și lucrase ca profet, arhiereu și judecător marele Samuel, doxologia.ro.
Credința lui nu era doar una teoretică, ci se probase și prin fapte, de vreme ce se spune despre el: „Și iată un bărbat cu numele Iosif, sfetnic fiind, bărbat bun și drept” (Luca 23, 50-51). Până în momentul îngropării Domnului, el nu este amintit, dar nu-L întâlnește acum pentru prima dată pe Iisus, fiindcă se subliniază despre el că „fiind ucenic al lui Iisus, dar într-ascuns, de frica iudeilor ” (Ioan 19, 39). Era ucenic al Domnului în sensul că Îi urma învățătura, îndemnurile și sfaturile, însă nu se afișa pe față, fiindcă nu ieșea la propovăduire pentru Domnul, ca ceilalți ucenici.
Peste 80 de copii înscriși la Școala de vară organizată de Liceul „Demostene Botez” Trușești au avut parte, în această dimineață, de o întâlnire specială cu pompierii botoșăneni. Activitatea s-a desfășurat în baza protocolului de colaborare încheiat între unitatea de învățământ și Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoșani, sub sloganul „Siguranța nu intră în vacanță”.
Copiii și-au dorit să petreacă câteva ore alături de salvatorii pe care îi admiră, fiind curioși să afle mai multe despre intervențiile acestora și despre cum pot preveni evenimentele nedorite.
“Ne putem juca cu brichetele, chibriturile sau cu jarul din sobă?”, “Pornim singuri aragazul pentru a ne pregăti masa?”, “Se întâmplă ceva dacă umblăm la prize?” – sunt doar câteva dintre întrebările la care au primit răspunsuri clare și adaptate vârstei lor.
Publicitate
Pompierii le-au explicat că jocul cu focul poate provoca incendii, folosirea aragazului este interzisă la vârste fragede pentru a preveni accidentele sau exploziile de gaze, iar manipularea prizelor prezintă risc de electrocutare.
Activitatea a fost nu doar educativă, ci și interactivă. Copiii au avut ocazia să vadă îndeaproape autospeciala de stingere a incendiilor, să probeze echipamentele de protecție folosite în misiunile operative și să testeze presiunea furtunelor, simulând stingerea unui incendiu imaginar. Entuziasmul a fost la cote maxime, iar curiozitatea – răsplătită cu informații utile și experiențe de neuitat.
Totodată, micuții au învățat ce trebuie să facă în cazul producerii unui incendiu sau al unui cutremur, iar pompierii au reușit, prin exemple practice și explicații adaptate, să le transmită lecții importante de viață și de siguranță.
La final, toți participanții au primit materiale informative din cadrul campaniilor naționale „RISC „, „Nu tremur la cutremur „, „Ai grijă la cea mai mare grijă:siguranța copilului tău „, „Mie nu mi se poate întâmpla ” și „Un cămin sigur pentru copilul tău ”