Connect with us

Eveniment

Problema transportului ilegal cu pasageri preluați de la Aeroportul Suceava trebuie stopată! Un oficial are soluția

Publicat

Publicitate

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a solicitat oficial mai mulți polițiști la Aeroportul “Ștefan cel Mare” Suceava pentru că transportatorii ilegali trebuie să dispară.

„Problema transportului ilegal cu pasageri preluați de la Aeroportul Suceava trebuie stopată! Nemulțumirile sucevenilor legate de transportatorii ilegali de la Aeroportul „Ștefan cel Mare” sunt justificate. Problema există de prea mult timp, iar această situație nu mai poate continua”,  a declarat Șoldan, relatează newsbucovina.ro.

El a spus că sunt multe microbuze și autoturisme cu numere de Ucraina care operează clandestin și creează haos și nemulțumiri în zona aeroportului, punând în pericol atât siguranța pasagerilor, cât și buna funcționare a aerogării.

„Înțeleg că numărul redus de polițiști a făcut imposibilă o monitorizare permanentă a zonei de drop-off/pick-up a aeroportului. Tocmai de aceea, împreună cu conducerea Aeroportului Suceava, am făcut demersuri pentru suplimentarea efectivelor Postului de Poliție Transporturi Aeriene”, a spus Șoldan.

Președintele CJ Suceava a anunțat că începând din luna martie, Inspectoratul General al Poliției Române va suplimenta schema de personal a Postului de Poliție Transporturi Aeriene cu trei noi polițiști, care vor asigura monitorizarea permanentă a activităților din zona aeroportului.

„Un aeroport modern, așa cum ne dorim cu toții să avem la Suceava, înseamnă și reguli clare, respectate de toată lumea.  Mesajul meu e clar: cine vrea să facă transport de persoane trebuie să o facă legal! De cealaltă parte, le cer polițiștilor de la aeroport să fie fermi în aplicarea legii! Să-i sancționeze pe cei care încalcă legislația, să elimine orice practici abuzive și să vegheze la siguranța pasagerilor. Suplimentarea forțelor de ordine este un prim pas”, a declarat Șoldan.

Publicitate

El a mai spus că autoritățile sucevene vor continua să monitorizeze situația și vor lua toate măsurile necesare pentru ca Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava să fie un spațiu sigur și organizat pentru toți pasagerii.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Actualizare ANM: COD GALBEN de ger în cea mai mare parte a țării

Publicat

Publicitate
Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a actualizat avertizările de vreme nefavorabilă.
Astfel, pentru perioada 19 – 24 februarie, a fost emisă o atenționare Cod Galben de vreme deosebit de rece, nopți și dimineți geroase.
În cea mai mare parte a țării, vremea va fi deosebit de rece, geroasă noaptea și dimineața.  Temperaturile minime se vor încadra, în general, între -18 și -10 grade.
În sudul, estul și centrul teritoriului, temperaturile se vor menține negative și pe parcursul zilelor, iar valorile maxime se vor situa, în general, între -6 și 0 grade.

Codul Galben de ger prelungit până pe 24 februarie, pentru județul Botoșani

Meteorologii au actualizat prognoza și anunță că până pe 24 februarie a.c., în județul Botoșani vremea va fi, în continuare, rece, geroasă, în special, noaptea și dimineața. Temperaturile minime se vor situa între -18 și -10 grade.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani a înștiințat unitățile administrativ-teritoriale din județ cu privire la fenomenele meteorologice prognozate și a transmis măsurile ce trebuie luate pentru a preveni evenimentele care ar putea pune în pericol siguranța cetățenilor sau produce pagube materiale.

Printre acestea, reamintim:

– continuarea misiunilor de patrulare, la nivelul tuturor localităților, în vederea identificării persoanelor fără adăpost şi transportul acestora la spaţii de cazare special amenajate, de către Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență;

– verificarea clădirilor dezafectate sau aflate într-o stare avansată de uzură care reprezintă un loc de refugiu pentru persoanele fără adăpost şi luarea măsurilor ce se impun astfel încât să fie redus riscul de incendiu ce poate fi generat de folosirea mijloacelor de încălzire improvizate (sobe necurăţate şi nereparate, foc deschis în încăperi etc.);

Publicitate

– monitorizarea persoanelor vulnerabile, cu probleme medicale (dializate, imobilizate, dependente de oxigen), a gravidelor la termen, astfel încât, dacă situația o va impune să poată fi aduse în centrele medicale specializate sau evacuate;

– identificarea locuinţelor şi gospodăriilor cetăţeneşti cu un grad ridicat de risc la incendiu (a căror proprietari sunt persoane în vârstă sau cu probleme locomotorii, familii cu mulţi copii, case aflate în construcție, unde există posibilitatea ca mijloace de încălzire locală (sobele) să nu fie finalizate, locuințe a căror acoperişuri sunt construite din materiale uşor inflamabile (stuf, şindrilă, carton bitumat sau a căror instalaţii electrice prezintă risc în exploatare datorită vechimii acestora).

De asemenea, se va continua informarea populației asupra măsurilor de prevenire a incendiilor, prin intermediul Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență de la nivelul primăriilor.

În municipiile Botoșani și Dorohoi, pompierii în cooperare cu polițiștii locali vor intensifica misiunile de identificare a persoanelor fără adăpost. Acestea vor fi transportate la unitățile de primiri urgență pentru evaluarea stării de sănătate. Ulterior, vor fi duși la spațiile de cazare special amenajate.

La întoarcerea din misiuni, echipajele SMURD și SAJ vor verifica zonele cunoscute ca fiind frecventate de oamenii fără adăpost. Până în acest moment, pompierii militari și polițiștii locali au avut 16 astfel de acțiuni în municipiile Botoșani și Dorohoi, fiind identificate 35 de astfel de persoane.

Totodată, adresăm rugămintea de a anunța autoritățile locale cu privire la persoanele fără adăpost pe care le întâlniți sau despre care aveți cunoștință.

Aveți grijă de părinții și bunicii dumneavoastră sau de vecinii în vârstă, care au rămas singuri sau au rudele plecate departe. Vizitații cât mai des, sunați-i, mai ales dacă știți că au probleme de sănătate.

Pentru a gestiona în mod operativ situațiile de urgență care ar putea apărea din cauza fenomenelor meteorologice periculoase, pompierii botoșăneni vor fi la datorie, pregătiți să intervină cu mijloacele tehnice din dotare.

Informare preventivă

Având în vedere temperaturile scăzute prognozate pentru perioada următoare, ISU Botoșani recomandă cetățenilor să acorde o atenţie deosebită măsurilor de siguranţă în propriile locuinţe, astfel încât să își protejeze, atât viața, cât și bunurile.

Pentru înlăturarea pericolului de incendiu la exploatarea sobelor, a aparatelor sau a mijloacelor electrice de încălzire, trebuie respectate următoarele măsuri:

– verificați sobele, canalele şi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile din apropiere;

– nu folosiţi alte materiale combustibile în afară de cele pentru care a fost destinată soba şi evitaţi supraîncărcarea acesteia;

– folosiţi soba doar cu uşa închisă și aşezaţi o tavă metalică în dreptul uşii acesteia;

– nu puneți în apropierea sobei sau pe aceasta materiale combustibile;

– stingeţi focul din sobă înainte de a părăsi locuinţa;

– nu adormiţi cu soba aprinsă;

– verificaţi integritatea aparatelor şi a mijloacelor de încălzire electrice, iar în cazul în care acestea sunt defecte, reparaţi-le cu ajutorul unui specialist sau înlocuiți-le;

– decuplaţi aparatele de încălzire electrice înainte de a părăsi locuinţa sau de a adormi;

– nu lăsaţi copiii nesupravegheaţi cu soba aprinsă ori cu aparatele de încălzire electrice în funcţiune.

Totodată, este recomandată evitarea deplasărilor pe distanțe lungi, expunerea în frig pentru perioade mari de timp sau extenuarea, deoarece efortul fizic la temperaturi scăzute poate cauza probleme de sănătate.

De asemenea, este necesară respectarea următoarelor recomandări:

– îmbrăcați-vă gros;

– pe timpul cât stați afară, mișcați-vă permanent pentru a vă păstra căldura corporală și feriți-vă de ţurţurii care se pot forma pe clădiri;

– evitați trecerea, în mod brusc, din încăperile încălzite la temperaturile foarte scăzute din mediu;

– mâncaţi regulat şi consumaţi multe lichide, evitând excesul de cofeină sau alcool;

– protejaţi persoanele în vârstă, care au probleme de sănătate, copiii și femeile însărcinate;

– purtați încălțăminte cu tălpi groase, antiderapante, pentru a evita căderile;

– în situații de urgență, apelați numărul unic 112.

Pentru prevenirea intoxicaţiilor cu fum și gaze toxice se recomandă montarea detectoarelor de incendiu în locuințe, în vederea semnalizării din timp a utilizatorilor referitor la eventualele acumulări de fum și gaze toxice.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro: https://fiipregatit.ro/ghid/viscol/ sau prin intermediul aplicației de mobil DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult

Economie

A crescut numărul firmelor dizolvate. Care sunt cele mai afectate domenii de activitate

Publicat

Publicitate

A crescut numărul firmelor dizolvate. La nivel național, creșterea este cu 18,38%, în 2024, față de anul trecut. Potrivit datelor centralizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), numărul firmelor dizolvate a ajuns, anul trecut, la 46.205, față de 39.031 în 2023, scrie alba24.ro.

Cele mai multe dizolvări au fost înregistrate în București, respectiv 9.150 de firme (număr în creștere cu 11,71% față de 2023). Urmează județele Ilfov (2.508, plus 35,06%), Cluj (2.490, plus 22,54%), Constanța (2.452, plus 31,44%), Timiș (2.057, plus 7,36%), Iași (1.756, plus 30,58%) și Brașov (1.562, plus 22,61%).

La polul opus, cele mai puține dizolvări de firme au fost consemnate în județele Ialomița, respectiv 234 (plus 9,86% față de anul anterior), Covasna (255, plus 22,6%), Mehedinți (294, plus 12,64%), Călărași (327, plus 0,31%) și Caraș-Severin (329, plus 17,92%).

Creșterile cele mai semnificative ale numărului de dizolvări s-au înregistrat în județele Harghita (plus 47,28%), Maramureș (plus 43,27) și Sibiu (plus 39,26%), în timp ce scăderi au fost consemnate doar în județele Hunedoara (minus 2,87%) și Buzău (minus 2,55%).

A crescut numărul firmelor dizolvate. Care sunt cele mai afectate domenii de activitate
Domeniul de activitate cu cele mai multe dizolvări de firme, în 2024, este comerțul cu ridicata și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor, unde au fost raportate 12.689 de dizolvări la nivel național. Față de anul precedent, dizolvările din acest sector au crescut cu 14,76%.

Potrivit sursei citate, construcțiile, activitățile profesionale, științifice și tehnice, precum și industria prelucrătoare sunt alte domenii de activitate unde s-a consemnat un număr mare de dizolvări de firme, respectiv 4.651 (+23,93%), 4.556 (+21,66%) și 3.870 (+15,04%).

Publicitate

În decembrie 2024, s-au înregistrat 5.166 dizolvări de firme, cele mai multe în București (983) și în județele Cluj (316), Ilfov (258), Constanța (234) și Timiș (218).

A crescut numărul firmelor dizolvate. Situația din Alba
În județul Alba, în anul 2024, au fost înregistrate 862 de dizolvări de firme.

Numărul este cu 31,2% mai mare față de cel din 2024, respectiv 657.

În decembrie 2024, au fost 122 dizolvări de firme.

Citeste mai mult

Eveniment

Curs de formare consilier în domeniul adicţiilor

Publicat

Publicitate

Federaţia Filantropia a Patriarhiei Române organizează în perioada 28 februarie – 3 aprilie 2025 o nouă serie de cursuri pentru formarea consilierilor în domeniul adicţiilor (COR 263502). Evaluarea cursanţilor se va face în data de 7 aprilie, absolvenţii primind un certificat recunoscut la nivel naţional şi autorizat de Ministerul Muncii și Justiției Sociale şi Ministerul Educației Naționale.

Federația Filantropia, organizație non‑guvernamentală a Patriarhiei Române, furnizor de formare profesională a adulților, autorizat încă din anul 2012, organizează regulat cursuri de formare profesională, cel mai nou proiect în acest sens urmând a se derula în perioada 28 februarie – 3 martie, pentru specializarea „Consilier în domeniul adicțiilor” (COR 263502).

Cursul se adresează tuturor persoanelor licențiate, care vor să lucreze sau care sunt deja angajate în centre de zi, centre de plasament în regim de urgență și rezidențiale, școli de reeducare, așezăminte sociale și alte instituții care au ca beneficiari copii și tineri cu diverse adicții, ce activează în mediul educațional sau social. Prin intermediul acestui curs, participanții vor dobândi competențe şi abilități specifice cu privire la menținerea integrității și siguranței beneficiarilor; planificarea activităților; comunicarea cu beneficiarii; participarea la lucrul în echipă multidisciplinară; gestionarea actelor și documentelor beneficiarilor; asigurarea respectării normelor de SSM și în domeniul situațiilor de urgență; prevenirea și informarea tinerilor și adulților privind problematica dependenței; consilierea persoanelor afectate direct sau indirect de dependență; realizarea relației terapeutice cu pacientul/pacienții; întocmirea dosarului de caz; evaluarea cazului de dependență/codependență; îndrumarea pacientului pentru stabilirea tratamentului; monitorizarea pacientului în timpul tratamentului de dezintoxicare și post‑tratament; consilierea pacientului/pacienților la recădere, se arată într‑un comunicat al instituţiei.

Documentele necesare înscrierii la acest curs sunt: copie a cărţii de identitate; copie a certificatului de naştere; copie a certificatului de căsătorie (dacă este cazul) şi copie a diplomei de studii de la ultima instituţie de învăţământ absolvită (minimum licenţă). Cursul presupune 180 de ore, dintre care 60 de ore de teorie în perioadele 1‑2 martie şi 22‑23 martie , respectiv 120 de ore de practică.

Consilierul în domeniul adicțiilor este un specialist de referință în relația cu tinerii și copiii din comunități educative, având un rol activ în prevenirea și gestionarea problemelor legate de dependență. Deține cunoștințe aprofundate de psihologie, sociologie și cultură generală, fiind capabil să informeze, să planifice și să implementeze programe de sprijin. Prin activitatea sa, contribuie la dezvoltarea beneficiarilor, ajutându‑i să devină adulți responsabili, conștienți de sine și integrați în societate.

Mai multe informații se pot afla pe site‑ul federatia‑filantropia.ro.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Tentative de înșelăciune făcute de hackeri în numele BCR. Cum încearcă escrocii să ajungă la conturi bancare sau date personale

Publicat

Publicitate

Tentative de înșelăciune făcute de hackeri în numele BCR. Hackerii și escrocii care acționează în mediul online devin tot mai inventivi și găsesc noi moduri de a înșela oamenii.

Banca Comercială Română (BCR) avertizează clienții cu privire la apeluri și e-mailuri frauduloase, prin care atacatorii se dau drept reprezentanți ai băncii și încearcă să obțină date personale și financiare.

Spre exemplu cei de la BCR au descoperit o serie de tentative de înșelăciune făcute de escroci în numele băncii. Reprezentanții BCR vin cu o serie de informații pentru utilizatorii serviciilor bancare.

Cum acționează atacatorii?

  • Te sună sub pretextul că sunt reprezentanți BCR și îți comunică pretinse aprobări de credite sau îți cer să le anulezi accesând un link primit pe e-mail.
  • Îți recomandă să migrezi fondurile în așa-zise conturi „sigure” sau „securizate”.
  • Îți trimit e-mailuri care par a veni de la BCR, dar provin de pe adrese de e-mail necunoscute.
  • Exemplu de atac în desfășurare: Unii clienți au raportat că au primit e-mailuri care par a fi de la BCR, dar sunt trimise de pe o adresă frauduloasă, precum federico@ffoodconsulting.co.uk.

Cum te protejezi?

  • Nu accesa link-uri suspecte primite prin e-mail.
  • Nu divulga niciodată datele personale, bancare sau de autentificare.
  • Nu accesa aplicația de internet banking printr-o adresă URL transmisă prin e-mail.
  • Ce trebuie să faci dacă ai fost victima unei fraude?

Dacă observi tranzacții suspecte în conturile tale, ai primit mesaje suspecte sau crezi că ai fost victima unei fraude, contactează imediat BCR la: 2227 sau +4021.407.42.00

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending