Connect with us

Actualitate

Primele radare fixe care vor înregistra vitezomanii au fost activate. Amenda trimisă direct acasă prin sistemul e-Sigur

Publicat

Publicitate

Radare fixe pe A1, A2 și DN2. Poliția Română a activat sistemul e-SIGUR. Șoferii care depășesc limita de viteză pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe drumul național DN2 din județul Vrancea, vor primi amenzile direct acasă, scrie alba24.ro.

Poliția Română a activat sistemul e-SIGUR, iar primele dispozitive de monitorizare au fost deja instalate pe aceste drumuri, potrivit unei postări de pe pagina oficială de facebook a Poliției Române.

Acestea sunt primele radare fixe pentru măsurarea vitezei implementate în România, ca parte a sistemului e-SIGUR, care are scopul de a supraveghea și crește siguranța pe șoselele principale din țară.

Cum funcționează sistemul e-SIGUR

„Camerele mobile (cunoscute sub numele de pistoale radar), amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată. Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști.

Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto. Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic”, scrie în postarea publicată de Poliția Română.

Publicitate

Urmează ca sistemul să fie extins treptat la nivel național, pentru a face traficul mai sigur peste tot.

Cum funcționează sistemul

După ce va analiza imaginile surprinse de radar, un ofițer de poliție va stabili cine este proprietarul vehiculului. Ulterior, va transmite prin poștă o solicitare prin care se cere confirmarea celui care a fost la volan la momentul înregistrării.

Proprietarul vehiculului are obligația de a transmite datele de identificare ale persoanei care a condus autoturismul în momentul în care a depășit limita de viteză.

După ce s-a stabilit identitatea șoferului, Poliția transmite tot prin poștă sancțiunea dispusă. În cazul în care a fost dispusă și reținerea permisului de conducere, șoferul are obligația de a preda documentul la secția de poliție care a dispus sancțiunea.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Revolut introduce 3 noi funcții: Ce faci dacă îți pierzi telefonul

Publicat

Publicitate

Revolut continuă să își îmbunătățească serviciile, lansând trei noi funcții menite să sporească siguranța conturilor utilizatorilor. Aceste funcții sunt integrate în hub-ul de securitate Revolut Securitate și oferă protecție împotriva fraudelor și a furtului telefonului. Noile opțiuni îți permit să îți blochezi cardurile, să îți schimbi PIN-ul de la distanță și să îți protejezi contul împotriva accesului neautorizat, scrie playtech.ro.

Una dintre cele mai importante funcții noi este „Telefon pierdut”, care îți permite să raportezi imediat furtul sau pierderea dispozitivului pe care ai instalat Revolut. În acest fel, datele tale financiare rămân în siguranță, iar accesul la cont poate fi restricționat pentru a preveni orice tranzacție neautorizată.

În cazul unui furt, este esențial să acționezi rapid. Iată ce poți face:

  • Accesează contul Revolut de pe un alt dispozitiv și activează funcția „Telefon pierdut” din secțiunea de securitate.
  • Blochează cardurile pentru a preveni utilizarea lor de către persoane neautorizate.
  • Schimbă PIN-ul și parola contului tău pentru un plus de protecție.

Această funcție este extrem de utilă pentru românii care călătoresc des sau care vor să se asigure că fondurile lor sunt în siguranță, chiar și în situații neprevăzute.

Cum te protejezi împotriva accesului neautorizat?

Pentru a combate fraudele bazate pe inginerie socială și phishing, Revolut introduce și funcția „Logare echipament secundar”. Aceasta îți trimite o notificare instantanee în cazul în care cineva încearcă să se autentifice în contul tău de pe un dispozitiv necunoscut.

Dacă primești o astfel de notificare și nu ai inițiat tu logarea, ai la dispoziție următoarele măsuri de securitate:

Publicitate
  • Poți bloca accesul la cont pentru dispozitivul respectiv folosind recunoașterea facială sau amprenta.
  • Poți schimba parola pentru a împiedica alte încercări de acces neautorizat.
  • Poți verifica activitatea contului tău pentru a te asigura că nu au fost efectuate tranzacții suspecte.

Această măsură vine ca răspuns la numeroasele atacuri cibernetice asupra conturilor de mobile banking, care au devenit din ce în ce mai sofisticate.

Cum îți setezi limite de tranzacționare pentru mai multă siguranță?

O altă funcție importantă introdusă de Revolut este „Limitele de tranzacționare”, care îți permite să setezi un plafon zilnic pentru plăți și transferuri. Această opțiune este utilă pentru a limita eventualele pierderi în cazul în care cineva obține acces la contul tău.

Prin această funcție, poți:

  • Stabili o sumă maximă pe care o poți cheltui în 24 de ore.
  • Bloca automat tranzacțiile mari care depășesc pragul stabilit.
  • Modifica aceste limite doar prin identificare biometrică, pentru un plus de securitate.

Această măsură completează alte funcționalități de protecție, precum „Protecția fondurilor”, introdusă în 2024, oferind un nivel suplimentar de control asupra tranzacțiilor efectuate.

Noile funcții Revolut oferă utilizatorilor mai multă siguranță și control asupra conturilor lor, reducând riscul de fraudă sau de pierdere a fondurilor în cazul furtului telefonului. Prin implementarea acestor măsuri, fintech-ul demonstrează că securitatea utilizatorilor este o prioritate și că serviciile sale evoluează constant pentru a răspunde amenințărilor cibernetice.

Dacă folosești Revolut, merită să îți actualizezi aplicația și să explorezi aceste opțiuni de securitate, pentru a-ți proteja cât mai bine banii și datele personale.

Citeste mai mult

Eveniment

Premierul Ciolacu: Sistemul public nu mai poate fi încărcat cu salariați. „Elasticul de cheltuieli s-a întins suficient”

Publicat

Publicitate

Premierul Marcel Ciolacu a atras, sâmbătă, atenția asupra faptului că sistemul bugetar nu mai poate fi „încărcat” cu salariați, subliniind că „elasticul de cheltuieli în zona publică s-a întins suficient” și, „dacă îl mai întindem, se rupe”.

El a declarat, în cadrul unei conferințe de presă susținute la finalul unei vizite efectuate la Spitalul Județean Teleorman, că personalul disponibilizat din zona publică este absorbit de sistemul privat românesc.

„Vrem o administrație mai suplă sau vrem să dăm iarăși drumul și să o creștem cu 20%? Am fost în primării care funcționează cu 50% din organigramă și funcționează foarte bine.

Aici ține de fiecare manager în parte. Sistemul public nu mai poate fi încărcat. Elasticul de cheltuieli în zona publică s-a întins suficient. Dacă îl mai întindem, se rupe.

Eu cred că așezați, liniștiți, trebuie să pornim și să facem ceea ce trebuie făcut, mai ales că zona privată absoarbe această forță de muncă”, a afirmat șeful Executivului.

sursa: agerpres

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cutremur cu magnitudinea 3 în județul Vrancea

Publicat

Publicitate

Un cutremur slab cu magnitudinea 3 s-a produs sâmbătă, la ora 13:42, în județul Vrancea, zona seismică Vrancea, potrivit informațiilor publicate de Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP).

Seismul a avut loc la adâncimea de 111,1 kilometri, în apropierea următoarelor orașe: 49 km vest de Focșani, 56 km nord de Buzău, 66 km sud-est de Sfântu – Gheorghe, 74 km est de Brașov, 85 km nord-est de Ploiești.

De la începutul lunii martie, în România s-au produs 15 cutremure, cu magnitudini cuprinse între 2 și 3,3.

Anul trecut, cel mai important cutremur a avut magnitudinea de 5,4 și s-a produs în județul Buzău în data de 16 septembrie. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Câți români și-au găsit loc de muncă în 2024

Publicat

Publicitate

Câți români și-au găsit loc de muncă în 2024. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a reușit să încadreze în muncă 183.849 de persoane în 2024. Instituția și-a prezentat, vineri, bilanțul, în prezența ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu.

Au fost organizate 1.028 de programe de formare profesională pentru grupuri vulnerabile. S-a reușit angajarea a 45.942 de tineri sub 30 de ani.

De asemenea, 15.246 de tineri NEET (care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare) au beneficiat de subvenții pentru angajare, notează Mediafax.

Pentru șomerii de lungă durată au fost semnate 40.481 de acorduri de integrare.

„Piața forței de muncă are cea mai mare dinamică din istorie și este esențial să ne adaptăm la noile cerințe ale economiei”, a declarat ministrul Bucura-Oprescu.

Pentru perioada următoare, prioritățile ANOFM includ dezvoltarea de noi competențe pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă și modernizarea sistemelor informatice.

Publicitate

Ce face statul pentru a-i sprijini pe șomeri să se angajeze
Pentru integrarea pe piaţa muncii, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, înregistrate în baza de date a agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază au domiciliul sau reşedinţa, beneficiază de pachete personalizate de măsuri active prevăzute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă.

Persoanele care se angajează cu normă întreagă în perioada în care sunt înregistrate la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă pot beneficia de prime de încadrare.

Angajatorii care deţin locuri de muncă disponibile se pot adresa AJOFM Alba. Aceștia beneficiază de subvenţii la încadrarea în muncă pe durată nedeterminată a acestor persoane.

De asemenea, agențiile de muncă organizează cursuri de specializare în diferite meserii.

Periodic, AJOFM mediază întâlniri între firme și persoane interesate să se angajeze, prin intermediul burselor locurilor de muncă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending