Connect with us
Publicitate

Administratie

Primăria Mihai Eminescu, anunț important pentru părinții care au copii sub 18 ani și vor să plece la muncă în străinătate

Publicat

Publicitate

Aducem a cunoștința locuitorilor comunei Mihai Eminescu, părinți ai copiilor cu vârsta sub optsprezece ani, care intenționează să plece la muncă în străinătate, informații privind obligațiile legale ce trebuie îndeplinite anterior plecării.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, persoanele care au copii cu vârsta sub 18 ani în îngrijire și doresc să plece la muncă în străinătate, au obligația de a notifica această intenție serviciului public de asistență socială/ compartimentului de asistență socială din cadrul primăriei de domiciliu, cu minimum 40 de zile înainte de a părăsi țara. De asemenea, este  necesară desemnarea persoanei care se va ocupa de întreținerea copilului/copiilor pe perioada absenței părinților sau tutorelui, după caz. Confirmarea persoanei în întreținerea căreia vor rămâne copiii se efectuează de către instanța de tutelă. Acordul persoanei desemnate se exprimă de către aceasta, personal, în fața instanței.

Persoanele care notifică intenția de a pleca la muncă în străinătate, vor depune la sediul Compartimentului de asistență socială din cadrul U.A.T. Mihai Eminescu următoarele documente:

         Notificare (declarație-tip);

         Copie după actul de identitate al părintelui/părinților care pleacă în străinătate;

         Copie după actul de identitate al persoanei în îngrijirea căreia rămâne/rămân copilul/copiii;

Publicitate

         Copie după certificatul de naștere și actul de identitate pentru copil/copii;

         Sentință judecătorească privind delegarea temporară a autorității părintești (după caz);

         Dovada faptului că părintele respectiv exercită singur autoritatea părintească (copie hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă de divorț, copie certificat de deces al celuilalt părinte), dacă este cazul.

Publicitate

Persoana care se ocupă de creșterea și îngrijirea unui copil cu părinte/părinți plecați la muncă în străinătate, are obligația de a pune la dispoziția Compartimentului de asistență socială din cadrul U.A.T. Mihai Eminescu  toate datele și informațiile pe care le deține cu privire la adresa la care pot fi contactați părinții în străinătate și de a face dovada că menține legătura cu aceștia.

Atragem atenția asupra faptului că plecarea în străinătate a părintelui poate impacta în mod negativ felul în care copilul comunică și formează relații cu cei din jurul său, atitudinea față de școală și poate crește riscul de angajare a copilului în comportamente delicvente.  Pentru a preveni sau minimiza posibilele efecte negative ale migrației asupra copilului este importantă gestionarea cât mai eficientă a procesului migrației și a stărilor emoționale pe care le cauzează. În acest sens, vă facem următoarele recomandări punctuale:

  1. Discutaţi şi explicaţi copilului perioada pentru care sunteți plecați şi modalitatea de menţinere a legăturii cu el; stabiliţi de comun acord orele, zilele în care vorbiţi unul cu celălalt
  2. Discutaţi şi explicaţi copilului perioada pentru care sunteți plecați şi modalitatea de menţinere a legăturii cu el;
  3. E important să menţineţi legătura emoţională şi sufletescă cu copilul prin mesaje scurte de genul „ Bună dimineaţa!”, „Mi-e dor de tine!”, „Te iubesc!” şi prin trimiterea de imagini/poze legate de experinţe pe care le trăiţi zilnic;
  4. Stabiliţi un program de a menţine legătura cu reprezentanţi ai instituţiei de învăţământ pe care o frecventează copilul

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Județul Botoșani a fost plasat sub COD GALBEN de ploi, de duminică până luni seară. Există riscul producerii de inundații

Publicat

Publicitate

Județul Botoșani se va afla sub o atenționare meteorologică tip cod galben de instabilitate atmosferică, de duminică, de la ora 10:00, până luni, la ora 22:00.

Aceasta se va manifesta prin ploi însemnate cantitativ și intensificări ale vântului.

În intervale scurte de timp sau prin acumulare cantitățile de apă vor fi de 25… 40 l/mp și izolat de peste 50 l/mp. Vântul va avea la rafală 45… 65 km/h și izolat 70 km/h.

Deoarece există riscul producerii unor inundații locale, recomandăm cetățenilor să:

▪ curețe șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;

▪ nu arunce gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Publicitate

De asemenea, în caz de vânt puternic, trebuie respectate următoarele măsuri:

▪ fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

▪ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt și nu vă adăpostiți aproape de construcții improvizate;

Publicitate

▪ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

▪ îndepărtați copacii sau ramurile uscate, care pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

▪ nu atingeți firele căzute la pământ.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult

Eveniment

„Casa Verde Fotovoltaice 2024” pentru persoane fizice începe VINERI. Sunt finanţate şi sistemele de stocare a energiei

Publicat

Publicitate

Sesiunea 2024 de finanţare pentru înscrierea solicitanţilor persoane fizice în cadrul Programului „Casa Verde Fotovoltaice” se va derula în perioada 27 septembrie – 8 octombrie, cu etape de câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, a anunţat recent Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

În acelaşi timp, unităţile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie 2024, de la ora 10:00, sau până la epuizarea bugetului.

„În anul 2024, Administraţia Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei. Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanţarea oferită prin acest program. Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care îşi vor reduce costul facturii la energie electrică şi care vor utiliza energie verde. Sesiunea din 2024 aduce noutăţi deosebit de importante în cadrul Programului. Este vorba despre finanţarea instalaţiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice, o măsură esenţială pentru maximizarea eficienţei şi independenţei energetice a gospodăriilor. Totodată, am crescut considerabil subvenţia, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

Potrivit instituţiei, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, ceea ce le va permite acestora să se familiarizeze cu aplicaţia şi să fie pregătiţi în avans. Astfel, în ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate.

Solicitanţii se vor înscrie personal în cadrul programului „Casa Verde Fotovoltaice 2024” prin intermediul aplicaţiei informatice, conform următorului calendar: pe 27 septembrie – Regiunea Nord Vest (judeţele: Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş) – buget de 274,290 milioane de lei; 30 septembrie – Regiunea Centru (judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu), buget de 280,050 milioane de lei; 1 octombrie – Regiunea Nord Est (judeţele: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui), buget de 319,380 milioane de lei; 2 octombrie – Regiunea Sud Est (judeţele: Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea), buget de 242,730 milioane de lei; 3 octombrie – Regiunea Sud Muntenia (judeţele: Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman), buget de 321 milioane de lei; 4 octombrie – Regiunea Bucureşti Ilfov, buget de 114,120 milioane de lei; 7 octombrie – Regiunea Sud Vest (judeţele: Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea), buget de 199,2 milioane de lei; 8 octombrie – Regiunea Vest (judeţele: Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş), buget de 229,110 milioane de lei.

În cazul unităţilor de cult, alocarea bugetară se ridică la valoarea de 20,1 milioane de lei.

Documentele pe care solicitantul persoană fizică trebuie să le încarce în aplicaţie sunt: actul de identitate, valabil la data înscrierii în aplicaţie; certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie; copia cărţii funciare colective, dacă este cazul.

Publicitate

Potrivit sursei citate, solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil, iar proiectul se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate.

Pentru unităţile de cult, documentele solicitate la înscrierea în program sunt: certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie.

Şi în acest caz, unitatea de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.

Publicitate

AFM precizează că aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant. Sursa: Agerpres

Citeste mai mult

Eveniment

O fată de 17 ani, din municipiul Botoșani, este de negăsit de două săptămâni. Dacă ați văzut-o, sunați la 112

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei minore de 17 ani, din municipiul Botoșani, care în urmă cu aproximativ două săptămâni a părăsit domiciliul, iar până în prezent nu a revenit și nici nu și-a contactat familia.

ALEXUȚĂ MIRABELA IONELA are următoarele semnalmente: 1,50 m înălțime, aproximativ 46 de kg, ochi căprui, păr șaten.

Cetățenii care pot oferi informații cu privire la această persoană sunt rugați să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

Citeste mai mult

Eveniment

De Ziua Mondială a Turismului, românii pot verifica agenţia de turism şi unitatea de cazare cu Aplicaţia Europeană InfoCons

Publicat

Publicitate

InfoCons pune vineri la dispoziţia consumatorilor, de Ziua Mondială a Turismului, prin intermediul Aplicaţiei Europene InfoCons, lista actualizată a unităţilor de cazare şi a agenţiilor de turism autorizate din România, cât şi unităţile de alimentaţie publică autorizate din ţară, informează un comunicat al InfoCons remis AGERPRES.

Ziua Mondială a Turismului este sărbătorită, în fiecare an, la data de 27 septembrie, de către 159 de ţări, şase teritorii, doi membri cu statut de observator şi peste 500 de membri afiliaţi, componente ale Organizaţiei Mondiale a Turismului (UNWTO).

“În contextul călătoriilor, consumatorii ar trebui să se asigure că locaţia selectată pentru cazare respectă criteriile de clasificare conform legii şi, de asemenea, să se asigure că aceasta este autorizată, iar clasificarea obţinută corespunde”, se arată în comunicat.

Această opţiune este disponibilă doar pentru România şi Aplicaţia Europeană InfoCons trebuie setată din secţiunea “Alege limba”, selectând limba Română. Prin accesarea secţiunii “Verifică firmă turism”, disponibilă în Meniul Aplicaţiei Europene InfoCons, consumatorul poate căuta după denumirea operatorului economic (hotel, pensiune, agenţie turism, etc.) informaţii cu privire la acesta. Cu ajutorul Aplicaţiei Europene Gratuite InfoCons, consumatorii vor fi atenţionaţi prin semnul “!”, cât şi prin culoarea roşie a textului, dacă operatorul economic căutat are licenţa retrasă sau radiată.

În cazul în care consumatorii întâmpină vreo problemă în timpul călătoriilor sale, InfoCons pune la dispoziţia tuturor secţiunea SOS din cadrul Aplicaţiei Europene InfoCons. Printr-o simplă accesare a aplicaţiei, consumatorii, indiferent de limba pe care o vorbesc, au acces la toate numere de urgenţă de pe teritoriul României şi la nivel internaţional. Secţiunea SOS a Aplicaţiei Europene InfoCons poate fi utilizată inclusiv offline, numerele de urgenţă putând fi astfel apelate direct din aplicaţie, fără conexiune la internet.

Indiferent de ţara în care consumatorul se află, acesta poate apela autorităţi locale cu atribuţii în domeniu în cazul în care întâmpină vreo problemă sau observă încălcarea drepturilor altor cetăţeni (protecţia consumatorilor, poliţie, pompieri, ambulanţă etc.), prin intermediul secţiunii SOS din cadrul Aplicaţiei Europene InfoCons. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending