Connect with us

Actualitate

Prima de carieră didactică și de carieră profesională, pe AGENDA Guvernului: Vor putea fi folosite până în luna octombrie 2024

Publicat

Publicitate

Prima de carieră didactică şi cea de carieră profesională, acordate într-o singură tranşă, respectiv în luna octombrie 2023, vor putea fi folosite până în luna octombrie 2024 inclusiv, potrivit unui proiect de ordonanţă care urmează să fie adoptat, miercuri, în şedinţa de Guvern, relatează agerpres.ro.

 

Astfel va fi adoptat proiectul de ordonanţă pentru modificarea OUG nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic şi didactic auxiliar, precum şi unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învăţământul de stat, suportate din fonduri externe nerambursabile.

„Necesitatea adoptării proiectului de act normativ este dată de imposibilitatea respectării prevederilor existente şi atingerea obiectivului propus precum şi pentru evitarea eventualelor consecinţe negative asupra personalului din sistemul de învăţământ de stat.

Astfel, conform celor mai recente rapoarte de utilizare a sumelor aferente primelor mai sus menţionate, s-a constatat că acestea nu au fost utilizate în integralitate, motiv pentru care se impune prelungirea termenului de utilizare a măsurilor de susţinere a activităţii didactice şi profesionale pentru a asigura echitate pentru toţi beneficiarii finali, indiferent de circumstanţele individuale care au putut afecta utilizarea primelor în termenul stabilit iniţial”, conform notei de fundamentare a proiectului.

Executivul va aproba şi un proiect de ordonanţă privind autorizarea operatorilor economici din domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic.

Publicitate

„Adoptarea acestui act normativ constituie o necesitate obiectivă în ceea ce priveşte evaluarea şi comportarea, în exploatare, a modului de realizare a produselor, serviciilor şi proceselor din domeniile feroviar, transport cu metroul, metroul uşor, monorai şi transport urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic, prin intermediul Autorităţii Feroviare Române – AFER, denumită în continuare AFER, prin care se asigură respectarea cerinţelor tehnice pentru produsele şi serviciile furnizate şi/sau utilizate în aceste domenii.

O altă schimbare care apare este dată de necesitatea punerii în concordanţă a cerinţelor de calitate care sunt impuse de asigurarea, inclusiv pentru laboratoare dar şi pentru standurile, dispozitivele şi echipamentele speciale de încercări şi verificări utilizate, a cerinţelor standardelor de referinţă în domeniu ”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Guvernul va aproba şi un proiect de hotărâre, privind privind alocarea unor sume din Fondul de rezerva bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru suplimentarea bugetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

„Se aprobă suplimentarea bugetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pe anul 2024 cu suma de 31.715 mii lei, reprezentând credite de angajament şi credite bugetare, la capitolul 61.01 “Ordine publică şi Siguranţă naţională”, Titlul 10 “Cheltuieli de personal”, cu suma de 19.377 mii lei din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2024, pentru plata drepturilor cuvenite personalului desemnat în birourile electorale, Titlul 20 “Bunuri şi servicii” cu suma de 6.727 mii lei (…) pentru plata chiriei spaţiului unde îşi desfăşoară temporar activitatea personalul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, pentru serviciile de preluare, prezentare, prelucrare şi expediere a actelor de procedură, precum şi servicii interne şi internaţionale din sfera serviciului poştal universal şi servicii de coletărie pentru ÎCJJ , pentru extinderea implementării Platformei software integrate pentru managementul economico – financiar şi administrativ la ÎCJJ, precum şi Titlul 59 “Alte cheltuieli”, cu suma de 5.611 mii lei (…) pentru plata contribuţiei la Fondul special de solidaritate socială pentru persoanele cu handicap”, conform notei de fundamentare a proiectului.

În analiza Guvernului se va afla şi un proiect de lege pentru modificarea şi completarea articolului 7 din OG nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

VIDEO&FOTO: Părintele profesor Grigore Diaconu, sărbătorit la 77 de ani

Publicat

Publicitate

La sărbătoarea Intrării în Biserică a Maicii Domnului, atmosfera liturgică de la Biserica „Sfântul Gheorghe” din Botoșani a căpătat astăzi o notă aparte. Părintele profesor Grigore Diaconu, Cetățean de Onoare al municipiului, și-a aniversat ziua de naștere, fiind înconjurat de prețuirea credincioșilor.

Alături de el s-au aflat preoții Dumitru Mateciuc, parohul bisericii din inima orașului, pr. Aurel Chiroșcă, pr. Ștefan Holban și numeroși credincioși veniți să participe la slujbă, transformând această zi într-o bucurie deplină. La finalul slujbei, părintele a primit flori și o urare profundă izvorâtă din recunoștința creștinilor prezenți la slujbă. Vizibil emoționat, părintele Grigore Diaconu a mulțumit tuturor cu o binecuvântare și un scurt cuvânt.

Ajuns la 77 de ani de viață și 56 de ani de preoție, dintre care peste trei decenii cu „normă dublă”, părintele profesor Grigore Diaconu rămâne una dintre personalitățile marcante ale vieții bisericești și educaționale din Botoșani. Hirotonit la 8 noiembrie 1969 pentru Parohia Santa Mare, de vrednicul de pomenire Patriarh Iustin Moisescu, tânărul preot avea să înceapă aici prima etapă a misiunii sale pastorale, construind o casă parohială și restaurând bisericile din Santa Mare și Berza.

La 1 ianuarie 1978, Patriarhul Teoctist, pe atunci Mitropolit al Moldovei și Sucevei, îl numește protopop al Protopopiatului Botoșani. Timp de 12 ani, într-o perioadă grea, marcată de opreliștile regimului comunist, părintele Diaconu a coordonat construcția a 14 biserici, 25 de case parohiale, două case de oaspeți la Mănăstirea Vorona, precum și numeroase lucrări de restaurare și pictură la zeci de lăcașuri de cult.

Din 1990, a slujit ca paroh la Biserica „Sfânta Cuvioasă Parascheva”, continuându-și activitatea cu aceeași dăruire și rigoare.

În aprilie 1997, părintele Grigore Diaconu a preluat, prin concurs, conducerea Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Gheorghe”. Aici, timp de 17 ani, pune bazele unei instituții moderne, dezvoltând spațiile de învățământ, dotând laboratoarele și cantina, amenajând un paraclis și construind un nou corp de clădire cu sprijinul Băncii Mondiale.

Publicitate

Prin parteneriatele pe care le-a inițiat cu organizații și parohii din Germania și Olanda, seminarul a beneficiat de aparatură modernă și mobilier nou, care au contribuit la profesionalizarea actului educațional. Tot el a sprijinit numeroși elevi proveniți din familii modeste, mulți dintre aceștia devenind ulterior preoți, profesori sau specialiști în domenii importante.

Pentru întreaga sa activitate pastorală, educațională și social-filantropică, părintele Grigore Diaconu a primit anul trecut Titlul de Cetățean de Onoare al municipiului Botoșani. Iar recent, i-a fost conferit ordinul „Crucea Patriarhală”, cea mai înaltă distincție a Patriarhiei Române pentru clerici, ca semn al recunoașterii unei misiuni împlinite cu responsabilitate, credință și neobosit devotament.

„Cel mai important lucru este că am reușit să zidesc biserici în inimile credincioșilor”, mărturisea părintele, rezumând în aceste cuvinte o viață întreagă dedicată slujirii lui Dumnezeu și oamenilor.

Citeste mai mult

Economie

ANAF introduce Declarația Unică precompletată începând cu veniturile aferente anului 2025. Cine trebuie să o depună. OFICIAL

Publicat

Publicitate

ANAF introduce Declarația Unică precompletată începând cu veniturile aferente anului 2025. Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat, în această săptămână, în secțiunea Transparență decizională de pe www.anaf.ro, proiectul de ordin al președintelui instituției privind aprobarea procedurii de precompletare, verificare și transmitere a formularului 212 – „Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice”, scrie alba24.ro.

Proiectul stabilește modul de funcționare a procedurii pentru forma precompletată a Declarației Unice.

Potrivit proiectului, începând cu perioada de declarare a veniturilor aferente anului 2025, ANAF va pune la dispoziția contribuabililor Declarația Unică deja precompletată cu informațiile existente în bazele de date, inclusiv:

  • veniturile realizate;
  • impozitul pe venit datorat;
  • baza de calcul a contribuției de asigurări sociale (CAS) și a contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS);
  • cuantumul contribuțiilor datorate.

După preluarea informațiilor, contribuabilii vor trebui doar să verifice, să completeze dacă este cazul și să depună declarația.

Inițiativa se bazează pe prevederile art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 128/2024, care introduce măsuri pentru digitalizarea proceselor fiscale.

Declarația Unică precompletată va fi disponibilă online, în format electronic, prin Spațiul Privat Virtual (SPV) și în format fizic, la cerere, pentru persoanele care nu sunt înrolate în SPV.

Publicitate

ANAF va pune datele la dispoziția contribuabililor, cel târziu până la 31 martie a anului următor celui în care au fost realizate veniturile, iar după verificare, declarația va trebui depusă până la data de 25 mai 2026.

ANAF introduce Declarația Unică precompletată: Cine trebuie să o depună

Obligația depunerii formularului 212 revine persoanelor fizice care obțin venituri din:

  • activități independente;
  • drepturi de proprietate intelectuală;
  • cedarea folosinței bunurilor;
  • investiții;
  • activități agricole, silvicultură și piscicultură.

Consultare publică până la 29 noiembrie

ANAF invită contribuabilii să transmită sugestii, observații sau propuneri privind proiectul de ordin în termen de 10 zile de la publicare, potrivit Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, respectiv până la 29 noiembrie a.c.

Propunerile pot fi transmise:

  • prin e-mail, la presa@anaf.ro;
  • în format fizic, la sediul ANAF: str. Apolodor nr. 17, sector 5, București 050741, către Serviciul comunicare, relații publice și mass-media (mențiunea „Conform Legii nr. 52/2003”);
  • prin fax, la 021-319.98.57.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Educație pentru siguranță. Elevii au învățat să recunoască și să evite pericolele

Publicat

Publicitate

Creșterea gradului de siguranță în mediul școlar în raport cu diverse forme de manifestare a infracționalității reprezintă o prioritate națională.

Având în vedere prevederile Planului Național de Combatere a Violenței Școlare, precum și a Campaniei pentru creșterea gradului de conștientizare în ceea ce privește necesitatea asigurării unui climat optim de siguranță în mediul școlar de la nivelul unității de învățământ: ,,Tăcerea e tot violență. Vocea ta e soluția!”, în data de 21.11.2025 la școala noastră s-a desfășurat o activitate informativ-educativ în colaborare cu Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani, Biroul Siguranță Școlară, având ca scop sensibilizarea elevilor și a cadrelor didactice cu privire la măsurile de protecție pe care le pot adopta pentru siguranța personală. La activitate au participat aproximativ 60 de elevi din ciclul primar alături de învățătorii de clase, director prof. Mihaela Chitic și Agent de poliție Deleanu Crina Ionela.

Tematicile abordate au fost următoarele:

– Prevenirea săvârșirii faptelor cu violență de către elevi;

– Prevenirea bullyingului și a cyberbullyingului;

– Cunoașterea prevederilor legale privind răspunderea penală a minorilor;

Publicitate

– Prevenirea portului fără drept de obiecte periculoase în incinta unităților de învățământ și consecințele legale ale acestor fapte;

Activitatea și-a propus formarea unui comportament responsabil și preventiv în diferite situații din viața de zi cu zi. Reprezentantul Poliției le-a prezentat copiilor, prin discuții și materiale adaptate vârstei, reguli esențiale de prevenire a violenței, comportamente sigure în mediul școlar și modalități de evitare a pericolelor. Am învățat altfel, am învățat pentru viață.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Jandarmii botoșăneni, pregătiți pentru intervenția în situații de dezastru

Publicat

Publicitate

15 jandarmi botoșăneni au participat, în ultimele două zile, la instruiri în domeniul gestionării situațiilor de urgență.

Stagiile de pregătire fac parte din proiectul „Consolidarea infrastructurii și a pregătirii pentru situații critice de urgență”, derulat de Inspectoratul General al Jandarmeriei Române și finanțat prin Acordul de Împrumut cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

Activitatea s-a desfășurat la sediul ISU Botoșani, unde specialiștii instituției au susținut cursurile, oferind participanților atât pregătire teoretică, cât și demonstrații practice menite să consolideze capacitățile operaționale ale structurilor de intervenție.

Sesiunile de instruire au cuprins o gamă variată de teme, printre care:

– identificarea și înțelegerea principalelor tipuri de riscuri specifice județului Botoșani;

– noțiuni generale privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență;

Publicitate

– modul de organizare și funcționare a bazelor de operații;

– conduita de urmat înainte, pe timpul și după manifestarea situațiilor potențial generatoare de dezastre.

În cadrul aplicațiilor practice, jandarmilor le-au fost prezentate Postul Medical Avansat, Punctul Mobil de Comandă, containerul Multirisc și alte echipamente utilizate în intervenții complexe.

Pregătirea în domeniul situațiilor de urgență reprezintă un element esențial pentru un răspuns eficient și o coordonare unitară între structurile responsabile. Astfel de instruiri vor continua și în perioada următoare, parte a procesului permanent de perfecționare profesională și de consolidare a colaborării interinstituționale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending