Astăzi, 10 februarie 2023, în prezenţa șefului Cancelariei prim-ministrului României, domnul Mircea Abrudean, ministrului Muncii şi Solidarităţii Sociale, domnul Marius Budăi, ministrului în Cabinetul de Miniștri ai Ucrainei, Oleg Nemcinov și șefului Agenției de Dezvoltare a Infrastructurii Ucrainei, domnul Mustafi Masi Naiema a avut loc redeschiderea Punctului de Trecere a Frontierei Racovăț-Diakivti în regim de trafic internaţional la graniţa cu Republica Ucraina.
La eveniment a fost prezent și președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, despre care se știe că a avut multe intervenții atât din postura de senator, cât și din cea de șef al județului.
Doina Federovici a apreciat că Punctul Vamal Racovăț are o importanță strategică pentru județul Botoșani, mai ales în actuala arhitectură geopolitică modelată brutal, din păcate, de războiul din Ucraina.
Publicitate
„Atât din postura de președinte al Consiliului Județean, cât și din cea de senator, am cerut, în repetate rânduri, Ministerului Afacerilor Externe de la București redeschiderea acestui punct de frontieră, iar astăzi reușim acest lucru: operaționalizăm Vama Racovăț. Este o deschidere parțială, dar pe parcursul anului activitatea acestui punct vamal va fi extinsă, astfel încât să preia o parte din traficul de la Siret.
După ce a fost închisă în 2010, Vama Racovăț a fost adusă la standardele Schengen și nu va fi o vulnerabilitate pentru Uniunea Europeana, ba din contra va contribui la conturarea unui coridor pan-european umanitar și economic, în special pentru comerțul exterior al Ucrainei și României.
Memorandumul adoptat de guvern privind transformarea sectoarelor de drum județean – DJ291C și D 298 – în drumuri naționale și investițiile programate trebuie să fie urgentate și dublate de investiții în infrastructura rutieră pe relațiile Dorohoi – Botoșani și Dorohoi – Suceava, pentru a se putea prelua traficul rutier suplimentar fără a afecta grav rețeaua existentă. Un obiectiv prioritar îl reprezintă implementarea cât mai rapidă a Centurii Dorohoi, o investiție matură, în valoare de aproximativ 40 de milioane de euro, pentru care Studiul de Fezabilitate se află într-o fază avansată de avizare.
Sunt foarte importante investițiile pe care Guvernul României le-a aprobat prin Memorandumul Ministerului Transportului, adică aproximativ 14 milioane de euro pentru Racovăț și modernizarea drumurilor județene preluate. De asemenea, pentru facilitarea traficului cu Ucraina și Republica Moldova, dat fiind apropierea punctului de trecere de granița comună a celor trei țări, se vor investi peste 21 de milioane de lei, adică 4,25 de milioane de euro în modernizarea Punctului vamal și a infrastructurii rutiere, DN29A, Vama Rădăuți-Prut – Dorohoi.
Tot în acest context, în parteneriat, Consiliul Județean Botoșani, Consiliul Județean Suceava, Primăria Botoșani și Primăria Suceava, au preluat realizarea documentației tehnice pentru drumul de mare viteză Botoșani – Suceava. Echipa de proiect a accelerat toate procedurile pentru ca această investiție să se realizeze cât mai repede, iar zilele viitoare va fi scoasă la licitație realizarea Studiului de Fezabilitate. Suntem determinați să recuperăm decalajele față de celelalte regiuni ale țării și sunt convinsă că reprezentanții Guvernului și ai CNAIR vor fi alături de noi și vor susține aceste investiții, conștienți de faptul că județul Botoșani va deveni o placă turnată atât în exportul de cereale al Ucrainei, cât și în procesul de reconstrucție după război, care va dura ani de zile.
În același context, este și demersul pe care l-am făcut pentru modernizarea tronsoanelor de cale ferată Iași – Dorohoi – Leorda și Botoșani – Leorda – Verești. Am solicitat Ministerului Transporturilor realizarea unui Centru Intermodal la Bucecea. Orașul Bucecea se află la intersecția mai multor căi de transport importante, având o poziție stragetică în actualul context geopolitic și mai ales ținându-se cont de realizarea „coridoarelor verzi” de transport și care, în viitor, vor fi folosite pentru reconstrucția țării după război. Gara Bucecea, unde ar putea fi dezvoltat acest Centru Intermodal, se află la 5 kilometri de viitorul Drum Expres, Botoșani – Suceava, 20 de kilometri de municipiul Botoșani, 25 de kilometri de municipiul Dorohoi, 25 de kilometri de municipiul Suceava, la 50 de kilometri de Vama Siret (cu Ucraina) și tot la aceeași distanță, 50 de kilometri, de Vama Racovăț (cu Ucraina). Din punctul nostru de vedere, transportul feroviar este cel mai eficient din punct de vedere economic pentru realizarea comerțului exterior cu Ucraina.
Vom găsi împreună cele mai bune soluții, astfel încât Vama Racovăț să devină o veritabilă poartă a Uniunii Europene către spațiul estic, prin care se vor dezvolta și întări legăturile cu Ucraina”, a precizat președintele Consiliului Județean Botoșani.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Premierul Marcel Ciolacu a anunţat joi că o decizie privind intrarea României în Schengen cu frontiera terestră ar putea fi luată înainte de turul al doilea al alegerilor prezidenţiale din ţara noastră, scrie alba24.ro.
Aceasta ar putea fi formalizată până la finalul lunii decembrie, cu aplicare începând cu luna martie a anului viitor.
Reuniunea pentru Schengen ar putea avea loc înainte de ultimul tur de alegeri prezidenţiale, a precizat premierul înaintea şedinţei de Guvern.
Publicitate
El a spus că în martie anul viitor controlul la frontierele terestre va fi ridicat, iar de sărbătorile pascale românii vor călători fără controale la frontierele terestre ale UE.
„Cred că va fi COREPER şi pe urmă, pe 13 decembrie, în Consiliul JAI se ia decizia pe baza votului COREPER.
Va fi în martie, exact ca la aerian… Ei o să îşi ia, pentru că sunt nişte softuri de implementat, o să îşi ia acest timp de trei luni. De sărbătorile pascale, mai mult ca sigur, românii o să vină pe Schengen”, a susţinut Marcel Ciolacu, potrivit Agerpres.
Trei oferte au fost depuse pentru construirea lotului Autostrăzii Moldova, care străbate și județul Botoșani, la Tudora.
Pentru construirea celor 33 de kilometri de autostradă dintre Pașcani și Roșcani, s-au înscris doi constructori din regiunea Moldovei (asocierea UBM – Tehnostrade – SA&PE și asocierea Danlin XXL – Intertranscom Impex) și unul din Italia: Webuild SPA.
„Autostrada A7 este foarte importantă pentru Moldova și județul Botoșani, deoarece reprezintă, practic, așa cum am mai spus, pașaportul nostru pentru dezvoltare. Alături de ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, de colegii parlamentari social-democrați, de echipele din administrația județeană și de reprezentanții societății civile, am făcut toate demersurile necesare pentru ca Autostrada Moldovei să devină cât mai repede realitate, deoarece este coloana vertebrală rutieră care va lega Moldova de Muntenia. Mulți erau neîncrezători și ironici când am emis certificatul de urbanism pentru sectorul care străbate județul și când am cerut Autostradă pentru Botoșani. Acum aceasta devine realitate”, a declarat Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.
Publicitate
Firma care va câștiga licitația va avea la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrării. Contractul prevede construcția a două viaducte, a unui pasaj de o complexitate tehnică ridicată și a trei noduri rutiere, printre care cel de la Roșcani. Acesta va asigura descărcarea în DJ 208C, Joldești – Vorona – Botoșani.
Președintele PSD Botoșani a subliniat că social-democrații vor fi garanții finalizării proiectelor de mare infrastructură, inclusiv a Drumului Expres Botoșani – Suceava, dacă vor fi în viitoarea guvernare. „Este pentru prima dată când o guvernare pune Moldova pe primul plan. PSD a demonstrat că este singurul partid care a dezvoltat infrastructura rutieră din Moldova, în mandatul premierului Marcel Ciolacu fiind lansați în execuție cei mai mulți kilometri din Autostrada A7. Aceasta este soluția pentru dezvoltarea Moldovei și pentru ca tinerii noștri să nu mai plece la muncă în străinătate!” a conchis Doina Federovici.
Îl poți căuta pe Eminescu în poezia sa antumă sau postumă, în proză, în articolele din presa vremii, îl poți căuta în documentele de epocă, în manuscrise, în amintirile celor care l-au cunoscut, în fotografii. Îl poți căuta mergând pe urmele lui și încercând doar să-i ghicești pașii prin Ipotești și împrejurimi, în Botoșani, Cernăuți, Blaj, Sibiu, Iași, București, Viena, Berlin, Odessa, prin alte locuri pe unde se știe sau doar se presupune că a trecut. Peste ani, în virtutea legăturii pe care o avem cu textul lui, îi mai putem simți prezența și o mai putem transmite, prin fotografie, celor care vor să privească aceste locuri cu ochii altora.
Publicitate
Pornind de la acest concept, Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii Mihai Eminescu, continuă an de an organizarea taberelor de artă fotografică. În această tradiție, cea de-a VIII-a ediție a taberei se va desfăşura în perioada 7-10 noiembrie 2024 şi va debuta cu vizualizarea unei selecţii din materialul fotografic realizat de participanţii la Tabăra de fotografie Căutându-l pe Eminescu, ediţia 2022, material realizat în urma tururilor şi sesiunilor foto propuse în acea ediţie şi realizate de membrii clubului foto VARADINUM din Oradea.
Participanții la tabăra de artă fotografică din acest an vor lua la pas străzile din Botoșani și Dorohoi, căutând să imortalizeze istoria locului reflectată în clădirile de patrimoniu existente.
Atelierele vor fi coordonate de Ovidiu D. Pop, de la Clubul foto VARADINUM din Oradea.
Publicitate
Responsabili cu organizarea taberei sunt – din partea Memorialului Ipotești – Daniel Tupiluș, Elena-Adina Cojocariu și Liliana Grecu, care s-au ocupat cu prezentarea grafică a afișului și panotarea expoziției din Sala Portaluri – Muzeul tematic MihaiEminescu.
Ministrul Digitalizării, Bogdan Ivan, a făcut, joi, declarații cu privire la măsurile luate împotriva fermelor de troli care operează pe rețelele sociale din România. În cadrul unei conferințe de presă, Ivan a explicat că Ministerul a reușit să închidă mai multe conturi false, care erau folosite pentru a promova anumite interese politice sau pentru a discredita adversari, scrie realitatea.net.
„Am închis mai multe conturi false”, a declarat ministrul Bogdan Ivan. „Am identificat mai mulți candidați care le-au folosit în campaniile lor, însă nu toți candidații sunt implicați”
Aceste conturi false au fost utilizate pentru a crea o imagine favorabilă a anumitor candidați și pentru a lansa atacuri asupra altor competitori. Deși ministrul nu a oferit detalii despre numărul exact de conturi închise sau despre identitatea celor implicați, el a subliniat că toate încercările de acest tip vor fi gestionate cu strictețe.
Publicitate
„Orice încercare de acum înainte va fi blocată în termen de câteva ore”, a adăugat ministrul Ivan.
„Astăzi în România au fost identificate zeci de conturi care reprezintă mai multe reţele organizate care încearcă să obţină continut ilegitim pentru a promova un anumit candidat la aleste alegeri prezidenţiale şi parlamentare. Toate aceste conturi au fost blocate, au fost identificate aceste reţele care în integralitatea lor au fost blocate”, a declarat Ivan.