Connect with us

Administratie

Președintele CJ Botoșani, Doina Federovici: „Vama Racovăț va deveni o veritabilă poartă a Uniunii Europene către spațiul estic”

Publicat

Publicitate

Astăzi, 10 februarie 2023, în prezenţa șefului Cancelariei prim-ministrului României, domnul Mircea Abrudean, ministrului Muncii şi Solidarităţii Sociale, domnul Marius Budăi, ministrului în Cabinetul de Miniștri ai Ucrainei, Oleg Nemcinov și șefului Agenției de Dezvoltare a Infrastructurii Ucrainei, domnul Mustafi Masi Naiema a avut loc redeschiderea Punctului de Trecere a Frontierei Racovăț-Diakivti în regim de trafic internaţional la graniţa cu Republica Ucraina.

La eveniment a fost prezent și președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, despre care se știe că a avut multe intervenții atât din postura de senator, cât și din cea de șef al județului.

Doina Federovici a apreciat că Punctul Vamal Racovăț are o importanță strategică pentru județul Botoșani, mai ales în actuala arhitectură geopolitică modelată brutal, din păcate, de războiul din Ucraina.

„Atât din postura de președinte al Consiliului Județean, cât și din cea de senator, am cerut, în repetate rânduri, Ministerului Afacerilor Externe de la București redeschiderea acestui punct de frontieră, iar astăzi reușim acest lucru: operaționalizăm Vama Racovăț. Este o deschidere parțială, dar pe parcursul anului activitatea acestui punct vamal va fi extinsă, astfel încât să preia o parte din traficul de la Siret.
După ce a fost închisă în 2010, Vama Racovăț a fost adusă la standardele Schengen și nu va fi o vulnerabilitate pentru Uniunea Europeana, ba din contra va contribui la conturarea unui coridor pan-european umanitar și economic, în special pentru comerțul exterior al Ucrainei și României.
Memorandumul adoptat de guvern privind transformarea sectoarelor de drum județean – DJ291C și D 298 – în drumuri naționale și investițiile programate trebuie să fie urgentate și dublate de investiții în infrastructura rutieră pe relațiile Dorohoi – Botoșani și Dorohoi – Suceava, pentru a se putea prelua traficul rutier suplimentar fără a afecta grav rețeaua existentă. Un obiectiv prioritar îl reprezintă implementarea cât mai rapidă a Centurii Dorohoi, o investiție matură, în valoare de aproximativ 40 de milioane de euro, pentru care Studiul de Fezabilitate se află într-o fază avansată de avizare.
Sunt foarte importante investițiile pe care Guvernul României le-a aprobat prin Memorandumul Ministerului Transportului, adică aproximativ 14 milioane de euro pentru Racovăț și modernizarea drumurilor județene preluate. De asemenea, pentru facilitarea traficului cu Ucraina și Republica Moldova, dat fiind apropierea punctului de trecere de granița comună a celor trei țări, se vor investi peste 21 de milioane de lei, adică 4,25 de milioane de euro în modernizarea Punctului vamal și a infrastructurii rutiere, DN29A, Vama Rădăuți-Prut – Dorohoi.
Tot în acest context, în parteneriat, Consiliul Județean Botoșani, Consiliul Județean Suceava, Primăria Botoșani și Primăria Suceava, au preluat realizarea documentației tehnice pentru drumul de mare viteză Botoșani – Suceava. Echipa de proiect a accelerat toate procedurile pentru ca această investiție să se realizeze cât mai repede, iar zilele viitoare va fi scoasă la licitație realizarea Studiului de Fezabilitate. Suntem determinați să recuperăm decalajele față de celelalte regiuni ale țării și sunt convinsă că reprezentanții Guvernului și ai CNAIR vor fi alături de noi și vor susține aceste investiții, conștienți de faptul că județul Botoșani va deveni o placă turnată atât în exportul de cereale al Ucrainei, cât și în procesul de reconstrucție după război, care va dura ani de zile.
În același context, este și demersul pe care l-am făcut pentru modernizarea tronsoanelor de cale ferată Iași – Dorohoi – Leorda și Botoșani – Leorda – Verești. Am solicitat Ministerului Transporturilor realizarea unui Centru Intermodal la Bucecea. Orașul Bucecea se află la intersecția mai multor căi de transport importante, având o poziție stragetică în actualul context geopolitic și mai ales ținându-se cont de realizarea „coridoarelor verzi” de transport și care, în viitor, vor fi folosite pentru reconstrucția țării după război. Gara Bucecea, unde ar putea fi dezvoltat acest Centru Intermodal, se află la 5 kilometri de viitorul Drum Expres, Botoșani – Suceava, 20 de kilometri de municipiul Botoșani, 25 de kilometri de municipiul Dorohoi, 25 de kilometri de municipiul Suceava, la 50 de kilometri de Vama Siret (cu Ucraina) și tot la aceeași distanță, 50 de kilometri, de Vama Racovăț (cu Ucraina). Din punctul nostru de vedere, transportul feroviar este cel mai eficient din punct de vedere economic pentru realizarea comerțului exterior cu Ucraina.
Vom găsi împreună cele mai bune soluții, astfel încât Vama Racovăț să devină o veritabilă poartă a Uniunii Europene către spațiul estic, prin care se vor dezvolta și întări legăturile cu Ucraina”, a precizat președintele Consiliului Județean Botoșani.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Când vor fi cele mai scurte zile ale anului 2025. Ce explicații au experții pentru acest fenomen

Publicat

Publicitate

Cea mai scurtă zi din an: Ziua de 9 iulie a fost cu 1,3 milisecunde mai scurtă decât media. Astronomii spun că alte două zile din această vară vor fi și mai scurte.

Astfel, ziua de 9 iulie a fost cu 1,3 milisecunde mai scurtă decât media zilelor. Acest lucru s-a întâmplat din cauza accelerării rotației Pământului în jurul axei sale.

Totuși, aceasta nu este cea mai rapidă zi a anului, deoarece pe 22 iulie și 5 august zilele vor fi și mai scurte, cu 1,38 și respectiv 1,52 milisecunde, scrie Mediafax.

Fenomenul se datorează poziției Lunii față de ecuator. Pe aceste trei date, Luna se află la cea mai mare distanță de ecuator, ceea ce modifică impactul gravitațional asupra rotației Pământului, potrivit Live Science.

Câte secunde are o zi în mod obișnuit

O zi pe Pământ durează în mod normal aproximativ 86.400 de secunde sau 24 de ore. Dar viteza rotației depinde de mai mulți factori, inclusiv poziția Soarelui și Lunii și câmpul gravitațional terestru.

Pentru majoritatea oamenilor, pierderea unei milisecunde trece neobservată. Însă computerele, GPS-ul, sistemele bancare, telescoapele mari și rețelele electrice se bazează pe sincronizarea precisă pentru a funcționa. Pentru aceste sisteme, fiecare milisecundă contează.

Publicitate

„Transmitem date atât de repede, iar toate trebuie să fie marcate cu ora, astfel încât computerele să știe ce date merg unde”, explică David Gozzard, cercetător la Universitatea din Australia de Vest, specializat în măsurători de precizie, citat de Mediafax.

În ultimele două miliarde de ani, rotația Pământului a încetinit din cauza îndepărtării treptate a Lunii, ceea ce a dus la prelungirea zilelor. Cercetătorii au descoperit că în urmă cu 1-2 miliarde de ani, o zi pe Pământ dura doar 19 ore.

Însă începând din 2020, oamenii de știință au observat că Pământul a început să se rotească puțin mai repede.

„Zilele sunt acum puțin mai scurte decât în ultimii 50 de ani”, confirmă Dirk Piester, șeful Grupului pentru difuzarea timpului la institutul național de meteorologie din Germania.

Citeste mai mult

Eveniment

Rochii de mireasă și accesorii de lux, dar fără acte: Captură inedită a polițiștilor de frontieră botoșăneni

Publicat

Publicitate

Polițiști de frontieră botoșăneni au descoperit într-un autoturism, în urma unui control efectuat în trafic, mai multe rochii de mireasă precum și accesorii pentru care conducătorul auto nu deținea documente legale de proveniență.

În data de 10 iulie a.c., în jurul orei 11.00, pe timpul desfăşurării unei misiuni specifice de supraveghere în zona de competenţă, un echipaj al poliţiei de frontieră din cadrul Sectorului Poliţiei de Frontieră Dorohoi–ITPF Iași, aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu, pe raza localității Dersca, a oprit pentru control un autoturism înmatriculat în Ucraina, condus de către un bărbat, cetățean ucrainean, în vârstă de 46 de ani.

Cu ocazia efectuării controlului, în mijlocul de transport au fost descoperite 17 rochii de lux (de mireasă și de ocazie) precum și diverse accesorii pentru rochii și evenimente. Colegii noștri au solicitat prezența unui echipaj din cadrul Direcției Regionale Vamale Iași, care a constatat că cetățeanul nu deținea documente pentru produsele respective.
Conform prevederilor legale, persoana au fost sancționată contravențional cu amendă în valoare de 8.000 de lei, iar bunurile, în valoare totală de aproximativ 23.000 de lei au fost ridicate în vederea confiscării.

Citeste mai mult

Eveniment

Poliția intensifică controalele pe un drum din Flămânzi unde se întâmplă frecvent accidente: 45 de permise de conducere reținute într-o singură zi

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier Botoșani au desfășurat o acțiune punctuală pe drumul județean DJ282 B, într-o zonă cu risc ridicat de producere a accidentelor rutiere, produse pe fondul vitezei excesive.

În cadrul acțiunii, au fost depistați 45 de conducători auto care au depășit viteza legală, fiindu-le reținute permisele de conducere.

Scopul acestor activități este creșterea siguranței rutiere și reducerea numărului de accidente grave. Viteza excesivă rămâne una dintre principalele cauze generatoare de accidente cu urmări tragice.

Acțiunile vor continua și în perioada următoare, cu accent pe sancționarea abaterilor grave și comportamentelor care pun în pericol viața participanților la trafic.

Circulați cu prudență și respectați limitele legale de viteză!

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Cinstirea Sfintei Icoane Prodromița de la Muntele Athos

Publicat

Publicitate

Icoana Maicii Domnului Prodromiţa (adică Înaintemergătoarea) este o icoană făcătoare de minuni „nefăcută de mână omenească”, din tezaurul Schitului românesc Sfântul Ioan Botezătorul – Prodromu de la Sfântul Muntele Athos, supranumit Grădina Maicii Domnului.

Este cea mai importantă icoană a comunității românești de la Muntele Athos, pentru că sunt puține icoane nefăcute de mână omenească în toată lumea ortodoxă. Istoria acestei icoane începe în anul 1863, în timpul lucrărilor de construire ale Schitului Prodromu de la Muntele Athos, când cuvioșii ctitori Nifon şi Nectarie căutau un iconar care să zugrăvească pe lemn o icoană a Maicii Domnului cu totul deosebită, aşa cum aveau toate mănăstirile de la Sfântul Munte. În plus, ei cereau condiții stricte pentru cel care se va angaja la executarea lucrării, precum curăția trupească şi sufletească, spovedania la duhovnic, post şi rugăciune către Preasfânta Născătoare de Dumnezeu pe toată durata lucrării.

Cu ajutorul lui Dumnezeu, cuvioșii Nifon şi Nectarie îl găsesc pe iconarul Iordache Nicolau din Iași, om bătrân și credincios, care se supune cu evlavie rânduielilor celor doi călugări și, în anul 1863, se apucă de lucru. Iconarul a început lucrarea la Mănăstirea Bucium din Iași, care era pe atunci metoc al Schitului Prodromu, iar în câtva timp a ter¬mi¬nat de pictat veşmin-tele şi ce¬lelalte părți ale icoanei, lăsând ca Sfin¬te¬le Feţe (cea a Maicii Domnului şi cea a Pruncului Iisus), să le picteze la sfârșit, după cum este tehnica picturii tradiționale de icoane. După ce a terminat de zugrăvit cum s-a pri¬ce¬put mai bi¬ne veșmintele şi fondul icoanei, a început a lucra la Sfintele Feţe silindu-se cu toată priceperea, însă în mod inexplicabil sfintele feţe ale Fecioarei Maria şi Pruncului Iisus din brațele ei nu puteau fi zugrăvite, iar icoana a rămas nedesăvârșită.

Deși era un pictor cu experiență, speriat și mâhnit că poate şi-a uitat meșteșugul, bătrânul iconar a acoperit icoana, a încuiat atelierul şi a amânat lucrul pentru a doua zi. În dimineața următoare însă, a descoperit icoana desăvârșit pictată, cu fețele luminoase şi pline de dumnezeiesc har, fără să înțeleagă însă cum se petrecuse această minune. Dimensiunile icoanei sunt de 100 / 70 cm. Chipul Maicii Domnului și al Pruncului Iisus au culoarea galbenă, nuanța de galben a grâului. Există mărturii că Sfintele Fețe se schimbă, uneori întunecându-se, alteori luminându-se.

O alta caracteristică este aceea că icoana, cercetată la microscop, nu prezintă urme de pensulă, acest lucru întărind credința că Sfintele Fețe au fost pictate miraculos de mână nepământească. Se spune că portretele zugrăvite pe icoană sunt identice cu portretele reale ale Fecioarei și Pruncului Iisus așa cum au fost consemnate de martorii oculari contemporani.

De-a lungul vremii au fost făcute câteva copii, dintre care unele au rămas în Sfântul Munte, iar altele au fost trimise în România, toate fiind făcătoare de minuni.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending