Connect with us

Eveniment

Prefectul de Botoșani, despre prima zi de școală: Am solicitat polițiști în stradă pentru decongestionarea traficului

Publicat

Publicitate

La întâlnire au participat reprezentanți ai Inspectoratului de Poliție Județean, Inspectoratului de Jandarmi Județean, Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Direcției de Sănătate Publică, Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog și Inspectoratului Școlar Județean.

A fost reevaluat stadiul activităților desfășurate cu privire la debutul noului an școlar și s-a definitivat planul de acțiuni de siguranță și ordine publică pentru ziua de 5 septembrie.

Ca urmare a primirii ”Planului Național Comun de Acțiune” a fost elaborat și aprobat la nivel județean ”Planul Teritorial Comun de Acțiune pentru creșterea gradului de siguranță a elevilor și a personalului didactic și prevenirea delicvenței juvenile în incinta și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar”.

În cadrul ședinței a fost analizat raportul întocmit în urma controlului realizat de către Comisiile mixte numite prin O.P. nr. 318/01.08.2022  de verificare a stadiului de pregătire al unităților școlare pentru anul şcolar 2022-2023.

Din componența comisiilor mixte au făcut parte reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, ai Direcției de Sănătate Publică Botoșani și ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” Botoșani. Verificarea și-a propus a urmări gradul de realizare a premizelor necesare începerii anului școlar în bune condiții în județul Botoșani. Acest principal obiectiv, pe lângă tematica propusă, a avut rol de îndrumare și consiliere pentru rezolvarea unor aspecte/probleme punctuale identificate în teritoriu la unitățile școlare. Acțiunea de verificare s-a desfășurat conform planificării pe zone ale județului și în conformitate cu programul stabilit, efectuându-se în baza atribuţiilor specifice fiecărei instituții, în perioada 10 august 2022-26 august 2022.

La nivelul județului Botoșani, structurile aflate în subordinea Ministerului Afacerilor Interne, Inspectoratul de Poliție Județean, Inspectoratul pentru Situații de Urgență și Inspectoratul de Jandarmi Județean, se vor implica activ astfel încât anul școlar 2022-2023 să înceapă în siguranță, iar acest climat să fie menținut pe tot parcursul desfășurării acestuia.

Publicitate

În prima zi de școală, începând cu primele ore ale dimineții zilei de 5 septembrie, în perimetrul unităților de învățământ și în proximitatea trecerilor de pietoni vor fi asigurate efectivele necesare de poliție, jandarmi și poliție locală pentru menținerea ordinii și liniștii publice.

În județul Botoșani funcționează 475 de unități de învățământ, din care 139 cu personalitate juridică și 336 aflate în arondare.

Toate cele 475 de unități de învățământ au încălzirea asigurată.

61.598 de elevi vor începe cursurile anului școlar 2022-2023 în unitățile de învățământ din județul Botoșani, dintre care 100 de antepreșcolari, 10.354 de preșcolari, 18.042 de elevi vor urma ciclul primar, 16.355 ciclul gimnazial, 12.486 liceal, 3.108 profesional și 1.153 post liceal.

La nivelul județului Botoșani, structura de personal este formată din 6.197 de persoane, dintre care 4.478 personal didactic, 446 personal didactic auxiliar și 1.273 personal nedidactic.

Totalul mijloacelor de transport școlar este de 98 de microbuze școlare.

”Copiii și siguranța lor la școală sunt prioritățile mele în calitate de prefect. Pentru că sunt și eu părinte, pentru copiii mei și pentru copiii botoșănenilor îmi doresc ca noul an școlar să înceapă în condiții de totală siguranță. Vreau ca grădinițele, școlile și liceele să-și deschidă porțile oferind cele mai bune condiții pentru elevi. Nu în ultimul rând am solicitat polițiști în stradă luni dimineață pentru decongestionarea traficului și pentru ca prima zi de școală să fie una emoționantă pentru copii și părinți și nu un coșmar creat de aglomerații sau ambuteiaje. Copiii sunt viitorul nostru, să ne concentrăm cu toții să intre în noul an școlar cu zâmbetul pe buze!” a declarat prefectul județului Botoșani, Sorin Cornilă.

 

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Titularizare 2025: La Botoșani, rata notelor peste 7 obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 41,76%,

Publicat

Publicitate

Rezultatele înregistrate la proba scrisă din cadrul Concursului național pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar 2025

(înainte de contestații)

 

 

Rezultatele obținute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul Concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar – sesiunea 2025 (înainte de înregistrarea contestațiilor) au fost publicate astăzi, 22 iulie 2025, pe pagina web dedicată: http://titularizare.edu.ro/ și pe pagina Inspectoratului Școlar Județean Botoșani: https://isjbotosani.ro/.

La nivelul județului Botoșani, rata notelor peste 7 (șapte) obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 41,76%, iar procentul notelor între 5 și 6,99 este de 38,89%.

Publicitate

Un candidat a obținut nota 10 la disciplina Electrotehnică, electromecanică energetică (maiștri instructori), iar 232 de candidați au obținut note între 7 și 9,99.

La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar, s-au prezentat 632 de candidați, din totalul de 724 cu drept de participare.

În centrele de evaluare au fost notate 588 de lucrări, întrucât 71 de candidați s-au retras din concurs din motive personale/medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei.

Contestațiile pot fi depuse la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani:

a) în data de 22 iulie 2025 contestațiile se depun, în scris, până la ora 21:00;

b) în data de 23 iulie 2025 contestațiile se depun, în scris, până la ora 12:00.

Contestațiile se depun/transmit, în scris, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani sau la adresa de e-mail titularizarebt@isjbt.ro

Transmiterea contestațiilor la inspectoratele școlare se poate realiza și electronic (scanat), prin poștă electronică, în data de 22 iulie 2025 și în data de 23 iulie 2025 până la ora 12:00.

Rezultatele finale se afișează în data de 30 iulie 2025 pe site-ul dedicat: http://titularizare.edu.ro/, la sediul și pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani la adresa: https://isjbotosani.ro/

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină atât la proba scrisă cât și la inspecția la clasă/proba practică, minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie să obțină atât la proba scrisă cât și la inspecția la clasă/proba practică, minimum nota 5 (cinci).

Repartizarea candidaților care au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte), conform art. 64 alin. (8), la concursul național, sesiunea 2025, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, la nivelul județului în care au susținut proba practică sau inspecția specială la clasă în profilul postului, indiferent de județul în care au susținut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, va avea loc în perioada 31 iulie – 1 august 2025, conform unui grafic care va fi afișat pe site la adresa https://isjbotosani.ro/

Citeste mai mult

Economie

Programul SGR-RetuRO ar putea fi extins la borcane și cartoane de lapte. Ce spune ministrul Mediului

Publicat

Publicitate

Programul SGR-RetuRO ar putea fi extins la borcane și cartoane de lapte. Autoritățile analizează extinderea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) la alte tipuri de ambalaje, cum ar fi borcane sau cartoane de lapte, a declarat ministrul Mediului, Diana Buzoioanu, la Antena 3 CNN

„Ne uităm să extindem acest sistem, cu alte tipuri de ambalaje. Cu același tip de echipament, pentru că operatorii au făcut deja investiții”, a declarat Diana Buzoianu.

Programul SGR-RetuRO ar putea fi extins la borcane și cartoane de lapte

Potrivit acesteia, urmează să fie analizate toate aspectele pentru a „ne asigura că nu facem mai mult rău decât bine”. „Suntem în discuții cu RetuRO tocmai pentru a identifica mai multe tipuri de ambalaje care astăzi nu pot fi puse în aceste echipamente,” a mai precizat Diana Buzoianu.

Sistemul Garanție-Returnare (SGR) se aplică în prezent doar anumitor tipuri de ambalaje. Sistemul se concentrează pe ambalajele primare nereutilizabile pentru băuturi, cum ar fi cele din PET, sticlă sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 litri și 3 litri.

Sistemul de Garanție – Returnare presupune ca la achiziția unei băuturi, consumatorul să plătească pe lângă prețul produsului o garanție (50 de bani / ambalaj) pe care o va revendica de la aparatele de colectat în momentul în care returnează ambalajul gol.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Violența domestică, în cifre alarmante: Peste 61.000 de cazuri în doar 6 luni. Mii de victime au refuzat brățara electronică pentru agresor

Publicat

Publicitate

Poliția Română a anunțat că în primele șase luni ale anului au fost înregistrate peste 61.000 de cazuri de violență domestică, în proporții aproape egale în mediul urban și rural.

De asemenea, din datele transmise de Poliție, în 1.248 de situații, a fost pusă în aplicare măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere (cunoscut ca ‘brățara electronică’, n.r.).

Pe de altă parte, în 4.042 de situații, victimele au refuzat măsura de obligare a agresorului de a purta acest dispozitiv.

Conform unui comunicat al Poliției Române remis sâmbătă, în prima jumătate a anului în curs polițiștii au intervenit la 61.431 de cazuri de violență domestică, dintre care 30.433 în mediul urban și 30.998 în mediul rural.

De asemenea, polițiștii au emis 5.956 de ordine de protecție provizorii, 2.271 dintre acestea fiind transformate în ordine de protecție de către instanțele de judecată.

Tot în primele 6 luni ale anului, numărul faptelor penale înregistrate în domeniul violenței domestice a scăzut cu 19% față de primele 6 luni ale anului 2024, de la 28.117 la 22.742 de fapte. Au fost înregistrate scăderi, comparativ cu perioada similară din anul 2024, pentru lovire sau alte violențe (de la 17.067 la 12.807 fapte), amenințare (de la 3.574 la 2.738 fapte) și nerespectarea ordinelor de protecție provizorii (de la 380 la 344 de fapte).

Publicitate

Cea mai mare pondere în cadrul infracțiunilor o reprezintă ‘lovirea sau alte violențe’ – 56% (12.807 fapte).

În aceeași perioadă, instanțele judecătorești au emis 6.483 de ordine de protecție, 2.271 fiind provenite din ordine de protecție provizorii.

Referitor la nerespectarea ordinului de protecție, au fost sesizate 2.572 infracțiuni. La nivel național, au fost emise 5.956 de ordine de protecție provizorii, 2.271 dintre acestea fiind transformate în ordine de protecție.

Referitor la nerespectarea ordinului de protecție provizoriu, au fost sesizate 344 de infracțiuni, dintre care 217 în mediul urban și 127 în mediul în rural.

Totodată, în 1.248 de situații, a fost pusă în aplicare măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere.

În 4.042 de situații, victimele au refuzat măsura de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere.

Începând cu data de 1 octombrie 2024, Sistemul Informatic de Monitorizare Electronică a intrat în ultima etapă de implementare, astfel sistemul a fost operaționalizat în 18 județe, respectiv Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Buzău, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Olt, Suceava, Timiș și Tulcea.

De asemenea, tot începând cu 1 octombrie 2024, sistemul de monitorizare electronică se aplică și în cadrul procedurilor de control judiciar, control judiciar sub cauțiune și arest la domiciliu, în cauzele în care organele judiciare vor dispune obligația de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere în sarcina inculpatului cercetat penal. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Rezultate Titularizare 2025: Au fost publicate notele la proba scrisă. Perioada pentru depunerea contestațiilor

Publicat

Publicitate

Rezultate Titularizare 2025: Au fost publicate notele la proba scrisă. Candidații nemulțumiți de rezultate pot depune contestații marți, 22 iulie, până la ora 21.00 și miercuri, 23 iulie, până la ora 12.00.

Rezultatele finale vor fi disponibile în 30 iulie.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

AICI, rezultate Titularizare 2025 în Botoșani, proba scrisă

Rezultate Titularizare 2025. Cum se depun contestații

Contestaţiile se depun la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean:

  • marți, 22 iulie 2025, în scris, până la ora 21.00
  • miercuri, 23 iulie 2025, în scris, până la ora 12.00.

CERERE_TIP_CONTESTATIE_TITULARIZARE_2025

Publicitate

În contestaţie, candidatul precizează următoarele informaţii:

  • judeţul; nr. fişă de înscriere la concurs; nr. şi denumirea centrului de concurs; numele, iniţiala/inițialele tatălui, prenumele; codul numeric personal;
  • denumirea exactă a disciplinei la care a susţinut proba scrisă în cadrul concursului; nota contestată;
  • adresa de e-mail; numărul de telefon; denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învățământ absolvite.

La contestația depusă/transmisă la inspectoratul școlar se anexează o copie a buletinului / cărții de identitate.

Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procură notarială în original.

Transmiterea contestațiilor la inspectoratul şcolar se poate realiza și electronic (scanat), prin poştă electronică, la adresa de e-mail secretariat@isjalba.ro . în data de 22 iulie 2025 şi în data de 23 iulie 2025 până la ora 12.00.

Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

Titularizare 2025: Proba scrisă și rezultate

  • 15 iulie 2025: desfășurarea probei scrise
  • 22 iulie 2025: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 22-23 iulie 2025: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor
  • 24-29 iulie 2025: soluţionarea contestațiilor
  • 30 iulie 2025: comunicarea rezultatelor finale
  • 31 iulie – 1 august: repartizarea candidaţilor

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending