Connect with us

Economie

Precizări ANAF privind stabilirea rezidenței fiscale

Publicat

Publicitate

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală informează contribuabilii persoane fizice care sosesc /pleacă, în/din România pentru o perioadă ce depăşeşte în total 183 de zile că, în vederea stabilirii rezidenței fiscale, au obligația depunerii la ANAF a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România sau, după caz, a Chestionarului pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România.

Chestionarele se pot transmite electronic sau se pot depune personal sau prin împuternicit, la registratura instituției sau prin poștă, cu confirmare de primire.
Formularele electronice ale chestionarelor sunt publicate pe website-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (www.anaf.ro) secțiunea ”Servicii online” rubrica ”Descărcare Declarații electronice” – ”Descărcare Declarații” și pot fi descărcate de contribuabili utilizând următorul link: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii.htm .

        Astfel, formularele se regăsesc sub următoarele denumiri:
– Z015 – Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la sosirea în România;
– Z017 – Chestionar pentru stabilirea rezidenţei fiscale a persoanei fizice la plecarea din România.
        Chestionarele completate electronic se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro , respectiv pe portalul www.anaf.ro , prin Spațiul Privat Virtual (SPV), accesând link- ul  https://formularespv-pf.anaf.ro
        Ca urmare a depunerii Chestionarelor mai sus menționate, ANAF analizează îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă fiscală în funcţie de situaţia concretă a fiecărei persoanei, stabilește rezidența fiscală și transmite contribuabililor Notificări privind îndeplinirea condițiilor de rezidență.
        Informații suplimentare cu privire la stabilirea rezidenței fiscale sunt publicate pe website-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, secțiunea ”Asistență contribuabili”, rubrica ”Servicii oferite contribuabililor” subsecțiunea ”Ghiduri curente și alte materiale informative” fiind incluse în ”Ghidul privind rezidența fiscală a persoanelor fizice” (material publicat în limba română și limba engleză). Ghidul poate fi accesat la următorul link:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/Ghid_StabilireaRezidenteiFiscale_Editie2021_RO.pdf
        Contribuabilii pot beneficia de asistență telefonică cu privire la modalitatea de completare și de depunere a chestionarelor privind stabilirea rezidenței fiscale prin apelarea Call-center-ului ANAF la nr. de telefon +4 031.403.91.60. ”

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Cătălin Silegeanu: Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

Publicat

Publicitate

COMUNICAT DE PRESĂ

Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

 

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a reacționat prompt la interpelarea depusă de senatorul Cătălin Silegeanu privind starea sediului în care funcționează Serviciul Rutier și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul IPJ Botoșani, anunțând că se află în derulare proceduri pentru identificarea unui nou spațiu.

 

Potrivit documentului transmis de MAI, starea clădirii în care funcționează cele două servicii, precum și limitările logistice semnalate justifică necesitatea unei relocări. Ministerul precizează că situația este analizată în colaborare cu autoritățile locale, iar soluția vizată este găsirea unui imobil care să asigure condițiile tehnice și operaționale specifice.

Publicitate

 

Interpelarea senatorului Silegeanu a pornit de la sesizările unor angajați ai IPJ Botoșani, care au descris spațiul actual drept impropriu desfășurării activităților curente, cu instalații depășite și zone degradate.

 

„Problema sediului Serviciului Rutier din Botoșani mi-a fost semnalată de mai mulți angajați care lucrează acolo zi de zi. Spațiul nu mai corespunde cerințelor de funcționare, iar faptul că în același imobil este organizat și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase face situația și mai urgentă. MAI confirmă necesitatea schimbării sediului și a început procedurile pentru identificarea unui imobil nou, împreună cu autoritățile locale”, a afirmat senatorul Cătălin Silegeanu.

 

Acesta a precizat că va monitoriza întregul proces până la finalizarea relocării și la asigurarea unui spațiu care să permită funcționarea normală a celor două servicii. „Este un punct de plecare important, pentru că ambele servicii au nevoie de un spațiu care să le permită să-și facă treaba în condiții normale”, a punctat parlamentarul botoșănean.

 

Ministerul nu a indicat încă un termen estimativ pentru finalizarea procedurilor, însă răspunsul oficial plasează problema pe agenda instituțională, cu statut de prioritate.

Citeste mai mult

Educație

Dealurile și văile din Hănești, pline de colinde și bucurie: Copiii școlii „Teofil Vâlcu” au adus spiritul Crăciunului în toată comuna

Publicat

Publicitate

Dealurile și văile din Hănești au prins viață în acest final de săptămână, când sute de copii din școlile și grădinițele comunei au adus spiritul sărbătorilor de iarnă mai aproape de oamenii din comună. Cu chiote, colinde și multă voie bună, elevii au colindat profesorii, părinții și autoritățile locale, într-un adevărat tablou de Crăciun autentic.

Momentul culminant al evenimentului l-a reprezentat serbarea școlară de final de an, organizată în unitățile de învățământ din comună. Cu această ocazie, copiii au primit cadouri de la Moș Crăciun, daruri oferite prin grija primarului Costel Matei, împreună cu Primăria Hănești și Consiliul Local Hănești.

Directorul Școlii Gimnaziale „Teofil Vâlcu”, Marinela Vieriu, a subliniat importanța păstrării tradițiilor locale și a colaborării dintre școală și autorități.

„Ideea este că ne străduim să ducem tradiția mai departe. Mulțumiri reprezentanților Primăriei și Consiliului Local, prin intermediul cărora Moș Crăciun aduce bucurie în inimile tuturor copiilor din grădinițele și școlile din Hănești”, a explicat directorul Școlii Gimnaziale „Teofil Vâlcu”, Marinela Vieriu.

Tot din respect pentru tradiție, colindatul a continuat cu directorul școlii, urmat de reprezentanții Primăriei, într-un gest simbolic ce întărește legătura dintre instituțiile locale și comunitate. Atmosfera caldă, emoția copiilor și bucuria dăruită au transformat evenimentul într-o adevărată sărbătoare a comunei, cu imagini care vor rămâne mult timp în amintirea tuturor.

Iată și câteva imagini surprinse cu această ocazie:

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Aproape 20.500 de persoane din județul Botoșani au primit ajutor pentru încălzirea locuinței cu lemne

Publicat

Publicitate

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Botoșani a efectuat miercuri, 17 decembrie, plățile pentru aproape 20.500 beneficiari ai ajutorului pentru încălzirea locuinței cu lemne, în valoare totală de 23.189.320 lei, în conformitate cu Legea nr. 226/2021 privind măsurile de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Pentru ajutorul de încălzire cu lemne, AJPIS Botoșani a virat celor 78 de primării din județ suma de 22.780.800 lei, pentru tot sezonul rece, respectiv noiembrie 2025-martie 2026, în timp ce suma virată primăriilor pentru suplimentul la lemne, pe luna noiembrie, se ridică la 408.520 lei.

Aceste beneficii se acordă în baza dispoziției primarului și se adresează familiilor sau persoanelor singure fără alte bunuri ori proprietăți, conform cererii, care au venit mediu net lunar de până la 1.386 lei/persoană pentru familie sau până la 2.053 lei pentru persoana singură.

Pentru combustibili solizi sau petrolieri, suma aferentă sezonului rece se plătește integral în luna decembrie (sau proporțional, dacă cererea este depusă ulterior), iar suplimentul se acordă pe tot parcursul anului.

Citeste mai mult

Eveniment

Casieriile NOVA APASERV Botoșani, program special de sărbători

Publicat

Publicitate

Programul casieriilor NOVA APASERV Botoșani va suferi modificări în perioada sărbătorilor de iarnă. Compania anunță ajustarea orarului de funcționare pentru încasarea plăților, recomandând utilizatorilor să își achite facturile din timp sau să folosească metodele alternative de plată disponibile.

24 Decembrie 2025–08 Ianuarie 2026

 

Casieria

Miercuri 24.12.2025

 

Publicitate

Joi,

25.12. 2025

 

Vineri

26.12.2025

 

Sambata

27 12.2025

Luni

29.dec.2025

Marti

30.12.2025

Miercuri

31.dec.2025

 Bulevard Botosani

8-12

Inchis

Inchis

 8-12

Program normal

Program normal

8-12

Primaverii

Botosani

Inchis

Inchis

  Inchis

  Inchis

  Program normal

  Program normal

Inchis

Uvertura Mall

10-14

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

10-14

Piata 1 Decembrie

Botosani

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

A.I.Cuza Dorohoi

8-12

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

8-12

Casieria Darabani

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

Casieria Saveni

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

Casieria Bucecea

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

 

25-26 decembrie 2025- Sărbătoarea Crăciunului şi 01-02 Ianuarie 2026 – Anul Nou– toate casieriile vor fi închise.

În perioada 03-08 Ianuarie 2026 toate casieriile vor fi închise pentru inventarierea anuală a soldurilor.

Reamintim ca platile pot fi efectuate in conturile bancare mentionate pe factura, deschise la BCR,BRD,TRANSILVANIA, pe site-ul operatorului si prin POS.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending