Connect with us
Publicitate

Eveniment

Postul Crăciunului. ANPC, sfaturi pentru creștinii care cumpără produse de post și la ce trebuie să fie atenți în magazine

Publicat

Publicitate

Marți, 15 noiembrie, începe cel mai important pot de peste an, Postul Crăciunului, iar Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a făcut o serie de recomandări pentru a atrage atenția asupra produselor consumate în această perioadă, relatează alba24.ro.

Directorul ANPC, Paul Anghel, atenționează consumatorii să verifice lista de ingrediente pe etichetele produselor alimentare, înainte să le cumpere din magazine.

”Pentru ca produsele pe care le cumpărați în perioada postului Crăciunului să nu prezinte un pericol pentru sănătatea dvs., vă recomand să cumpărați produse alimentare de post numai din locuri amenajate și autorizate, să solicitați și să păstrați bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea\conformitatea sau siguranța unui produs.

Publicitate

De asemenea, atenționez asupra faptului că, dacă achiziționați produse alimentare de post din locuri neautorizate, în care comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare, riscați ca produsele sa fie neconforme sau chiar nesigure acestea vă pot afecta sănătatea.

Verificați cu atenție eticheta produselor de post pe care le cumpărați!”, a transmis Anghel, pe Facebook.

Produse vândute ca fiind ”de post”

Publicitate

Potrivit sursei citate, produsele de post sunt produse alimentare constituite din ingrediente vegetale, texturat proteic de soia, mixuri pe baza de soia etc.

”Nu cumpărați produse a căror etichete nu vă informează complet și corect privind conținutul, ingredientele sau calitatea produsului.

Sfătuiesc consumatorii să citească atent eticheta produselor pentru a putea respecta Postul Crăciunului și de a evita astfel să fie induși în eroare.

Publicitate

Pentru ca produsele pe care le cumpărați în perioada postului Crăciunului, să nu prezinte un pericol pentru sănătatea dvs., vă recomand, în primul rând, ca înainte de cumparare, să acordați o atenție deosebită listei ingredientelor”, mai precizează directorul ANPC.

Acesta reamintește că, dacă lista conține și ingrediente de origine animală, respectiv lapte praf, zer praf, pudră de ouă, aceste produse nu fac parte din grupa produselor de post.

”Pentru produsele tăiate, fracționate sau porționate de vânzător, solicitați să vedeți eticheta produsului pentru a verifica compoziția și data durabilității minimale.

Publicitate

Avertizez asupra faptului că pe unele ambalaje veți găsi pe lângă lista cu ingrediente și afirmatia „ poate contine urme de ou, lapte…”. Aceasta este o informație oferită voluntar de către producător, și înseamnă că, în ciuda tuturor asigurărilor luate pe perioada producției, cele mai mici urme din ingredientele menționate, câteodată, nu pot fi evitate.

Și nu în ultimul rând, verificați dacă în magazin sunt respectate condițiile de păstrare specificate de producător, în special temperatura. Nu cumpărați produse care au fost ținute la temperaturi mai mari decât cea specificată. După achiziție, respectați și la domiciliu condițiile de depozitare precizate pe ambalaj”, menționează Anghel.

Ce au găsit comisarii ANPC la controale

Directorul ANPC mai amintește consumatorilor să verifice data durabilității minimale. ”Nu cumpărați produse cu data durabilității minimale sau data limita de consum depășita sau modificată”, spune acesta.

În urma acțiunilor de control desfășurate în anii anteriori, comisarii ANPC au găsit la comercializare produse, pe a căror etichete, erau înscrise mențiuni care puteau induce în eroare consumatorii:

  • Cozonac cu rahat, cacao și stafide, ambalat în pungi din material plastic, în compozitia căruia se regăseau ouă, în contradicție cu mențiunea inscripționată pe fluturașul colant “produs de post”;
  •  “Maioneză vegetală simplă” și “Maioneză vegetală Shaorma”. Denumirea de MAIONEZĂ se atribuie doar unei emulsii pe bază de gălbenuș de ou, ulei și alte ingrediente;
  •  “Pizza de post” – “specialitate cu aroma pe baza de uleiuri vegetale și cazeină (substanță proteică din lapte)”, produsul nefiind astfel un produs „ de post”, cu efectul dezinformării consumatorilor;
  • Utilizarea de denumiri consacrate ale unor preparate din carne precum șnițel, pate, parizer, salam, cârnați, cremwurști etc. la care era atașată sintagma “vegetal”;
  • Înscrierea pe ambalajul unor produse vegetale a mențiunii „fără colesterol” sau „0% colesterol”, sugerându-se astfel ca acestea ar avea caracteristici speciale, când de fapt toate produsele vegetale au aceasta caracteristică;
  • Produsul alimentar vegetal UHT, care conform listei de ingrediente declarată pe ambalaj conținea proteine din lapte, în neconcordanță cu denumirea de produs;
  • Produse de cofetărie preambalate, cu mențiunea “de post”, deși în lista ingredientelor de pe eticheta era înscris “frișcă”.

Nereguli la produse vândute pe piață

De asemenea au fost constatate următoarele abateri:

  • Produse de post expuse la comercializare în același raft și în directa vecinătate cu celelalte produse, inducând în eroare consumatorii ( de exemplu produsul „Untar” ce conținea grăsimi vegetale era expus la vânzare în același raion cu untul);
  • Expunerea la comercializare în raioanele destinate produselor de post a produselor care aveau în conținut ingrediente lactate;
  • Produsul „Crutoane cu ierburi aromate” era expus în vederea comercializării la raft, iar deasupra acestuia exista un afiș inscripționat „Idei savuroase de post”, deși, produsul conținea la ingrediente: „zer praf dulce” și „praf de iaurt”, care sunt de origine animală și nu de post.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

EXERCIȚIU: ISU Botoșani, misiuni de SALVARE în cazul unor MARI incendii pe timp de SEARĂ

Publicat

Publicitate

Un incendiu violent s-a produs la o fabrică de prelucrare a maselor plastice din Zona Industrială a municipiului Botoșani. Din cauza fumului dens și a blocării căilor de evacuare, doi muncitori nu au reușit să iasă din clădire, fiind dați dispăruți. Ca urmare a degajărilor mari de fum, pentru protecția populației din zonă, a fost emis un mesaj RO-ALERT.

În același timp, au fost cuprinse de flăcări o stație de transfer deșeuri din municipiul Dorohoi și o vulcanizare din orașul Săveni.

Acesta a fost scenariul unui exercițiu cu forțe și mijloace în teren, ce a avut loc în această seară, în municipiile Botoșani și Dorohoi, dar și în orașul Săveni.

Publicitate

Pe timpul simulărilor, pompierii au intervenit pentru căutarea-salvarea persoanelor dispărute, limitarea propagării flăcărilor și alarmarea populației.

La fel ca în situațiile reale, salvatorii au acționat pentru acordarea primului ajutor calificat victimelor.

“Exerciţiul a urmărit testarea capabilităţilor de intervenţie şi de răspuns a forţelor implicate, creșterea gradului de pregătire a personalului, precum şi verificarea modului de cooperare între structurile cu atribuţii în managementul tipurilor de risc”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Botoşani, Dorina Lupu.

Publicitate

La simulare au participat forţe şi mijloace din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani, Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani, Agenției pentru Protecția Mediului Botoșani și Gărzii Naționale de Mediu – Comisariatul Botoșani.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

14 mai, ultima zi în care se mai pot face înscrieri la școala de agenți de poliție în 2024. Acte, calendar, condiții candidați

Publicat

Publicitate

Școala de Agenți de Poliție a anunțat că până pe 14 mai, cei interesați să devină agenți de poliție sunt invitați să trimită cereri de înscriere. Există un total de 1880 de locuri disponibile la cele trei școli postliceale. Procesul de admitere are loc în perioada aprilie – iulie, relatează alba24.ro. Cererile de înscriere trebuie trimise la inspectoratele de poliție județene, în funcție de domiciliu.

Înscrierile se fac doar electronic (cerere de înscriere trimisă prin e-mail la IPJ, compartiment resurse umane) până în 14 mai. Apoi, până în 21 mai se depun actele pentru dosarele de recrutare, tot la inspectoratele de poliție.

Proba sportivă va fi în perioada 25-21 mai, iar proba scrisă este programată în 15 iunie. Examinarea medicală va fi în 19 iunie-21 iulie, în funcție de programări.

Publicitate

Candidații se pot înscrie la o singură școală postliceală.

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Locuri disponibile

  • Şcoala de Agenţi de Poliţie „Vasile Lascăr” – Câmpina: 1340 locuri pentru calificarea agent de poliție (din care 20 pentru candidați romi și 10 pentru minorități)
  • Şcoala de Agenţi de Poliţie „Septimiu Mureşan” Cluj-Napoca: 300 locuri pentru calificarea agent de poliție (din care 2 locuri pentru candidați romi și 2 locuri pentru minorități)
  • Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea: 240 de locuri pentru calificarea ”agent de poliţie de frontier” (din care 2 locuri pentru candidați romi și 2 locuri pentru minorități)

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Cum se fac înscrierile

În perioada 24 aprilie – 14 mai (inclusiv sâmbăta și duminica) se pot transmite cererea-tip de înscriere și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare.

Model cerere înscriere scoala de politie 2024

Publicitate

Consimtamant-solicitare-extras-de-pe-cazierul-judiciar scoala de politie 2024

Acestea se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare (inspectoratul județean de poliție; pentru Alba: resurseumane@ab.politiaromana.ro).

Cererea de înscriere este însoțită de cartea de identitate a candidatului, scanată, transmisă electronic la aceeași adresă.

Publicitate

La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidaților codul unic de identificare, precum și centrul zonal la care este arondat.

Cererea completată cu acest cod va fi scanată și comunicată candidatului, la adresa de e-mail indicată, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data înregistrării acesteia.

Cum se completează cererea de înscriere

Cererea de înscriere se completează olograf de către candidat, cu date complete și exacte, așa cum sunt prevăzute în cuprinsul documentelor de identitate ale acestora

Publicitate

Exemplu: numele și prenumele complet al candidatului, prenumele complet al părinților candidatului, denumirea oficială a localității de naștere, denumirea exactă a instituției care a eliberat documentul de identitate – ex: SPCLEP Alba Iulia/SPCJEP Alba, denumirea completă a instituției de învățământ absolvite – ex: Liceul Teoretic…

La rubrica “reședința” se vor face mențiuni specifice doar dacă reședința este stabilită la o altă adresă decât cea de domiciliu (completarea cărții de identitate de pe verso).

În celelalte cazuri în care candidatul locuiește la o altă adresă decât cea de domiciliu, se va face precizarea “fără forme legale”.

Rubrica “sesiunea” va fi completă cu anul susținerii Examenului de Bacalaureat. Rubrica “starea civilă” va fi completată, după caz, cu situația candidatului, așa cum rezultă din actele privitoare la căsătorie, respectiv Căsătorit/ă, Necăsătorit/ă etc.

Datele personale se completează cu majuscule, iar rubricile care oferă opţiuni de răspuns se completează cu X.

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Dosarul de recrutare

Până în 21 mai, în vederea constituirii dosarului de recrutare, candidații depun documentele solicitate.

  • cererea de înscriere, înregistrată la unitatea cu atribuţii de recrutare se aduce în original la depunerea dosarului
  • curriculum vitae – Europass (CV)
  • copii ale documentelor care atestă absolvirea studiilor liceale
  • diploma de bacalaureat şi foaia matricolă a studiilor liceale (pentru candidaţii care au promovat examenul de bacalaureat în promoţiile anterioare anului 2024)
    • sau adeverință (eliberată de instituția de învățământ la care au susținut examenul de bacalaureat)
      • din care să rezulte faptul că au susținut și promovat examenul de bacalaureat
      • în care sunt menționate notele obținute la probele de examen / media generală de la bacalaureat / mediile obținute în anii de liceu / termenul de valabilitate
      • și faptul că nu a fost eliberată diploma (pentru candidații promoţiei 2024, care nu au putut intra în posesia diplomei de bacalaureat până la finalizarea dosarului de recrutare)
    • în copii însoțite de originale în vederea certificării pentru conformitate cu originalul, sau copii legalizate
  • copii ale actului de identitate, carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă (ex: Revisal etc.); dacă este cazul, ale livretului militar – însoțite de originale
  • copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, ale certificatului de căsătorie; după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă – însoțite de originale

Alte documente necesare pentru dosarul de recrutare

  • autobiografia, întocmită olograf, cu instrument de scris cu pastă sau cerneală de culoare albastră
  • tabelul nominal cu rudele candidatului şi, după caz, ale soţului/soţiei candidatului
  • extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar
  • o fotografie color 9×12 (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia)
  • adeverința medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    • adeverința medicală se completează la toate rubricile, semnează și parafează de medicul de familie al candidatului
  • consimțământ informat completat și semnat în mod lizibil de către candidat
  • avizul psihologic sau nota compartimentului de resurse umane, în cazul în care rezultatele evaluării psihologice s-au comunicat pe bază de tabel nominal
  • declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare
  • un dosar plic (fără a se face mențiuni pe dosar)

Model declaratie confirmare cunoastere conditii scoala de politie 2024

Model-angajament-si-declaratie scoala de politie 2024

Model Adeverinta-medicala-si-consimtamant-informat scoala de politie 2024

La momentul depunerii dosarului, candidații vor avea asupra lor documentele solicitate în original (diplomă bacalaureat, foaie matricolă, act de identitate, certificate etc.), în vederea certificării conformității cu originalul de către ofițerul de recrutare.

În cazul în care se depun la dosar copii legalizate ale acestora, nu mai este necesară prezentarea originalelor la depunerea dosarelor.

Admitere școala de agenți de poliție 2024. Condiții pentru candidați

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (condiție constatată de structurile de specialitate MAI prin examinare medicală şi evaluare psihologică)
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau să îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere
  • să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat
  • să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege
  • să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară
  • să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului
  • să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ
  • să dețină sau să obțină până la absolvire permis de conducere categoria B
  • candidaţii care au fost declaraţi „admis” la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ M.A.I. nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.

Admitere școala de agenți de poliție 2024. Etape de concurs

  • evaluarea psihologică (până în 21 mai)
  • proba de evaluare a performanței fizice (25-31 mai)
  • proba de evaluare a cunoștințelor (15 iunie)
  • examinarea medicală (19 iunie – 12 iulie)

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Proba sportivă

Proba de evaluare a performanței fizice se susține în perioada 25 – 31 mai 2024, indiferent de unitatea de învățământ pentru care candidatul a optat, în centrele zonale de selecție, potrivit arondării:

  • Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” – pentru candidații din Municipiul București și județele: Argeș, Călărași, Constanța, Giurgiu, Ialomița, Ilfov, Teleorman, Tulcea
  • Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” Câmpina – pentru candidații din județele: Brașov, Brăila, Buzău, Covasna, Dâmbovița, Galați, Prahova, Vrancea
  • Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan” Cluj-Napoca – pentru candidații din județele: Alba, Bistrița-Năsăud, Cluj, Harghita, Hunedoara, Maramureș, Mureș, Sălaj, Sibiu
  • Școala de Pregătire a Agenților Poliției de Frontieră „Avram Iancu” Oradea – pentru candidații din județele: Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu Mare, Timiș
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Grigore Alexandru Ghica” Drăgășani – pentru candidații din județele: Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, Vâlcea
  • Școala Militară de Subofițeri Jandarmi „Petru Rareș” Fălticeni – pentru candidații din județele: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui

La susținerea probei de evaluare a performanței fizice constituie fraudă adăugarea de materiale care modifică forma și lungimea naturală a unghiilor, de natură a influența rezultatele obținute.

La proba de evaluare a performanței fizice nu se admit contestații, repetări sau reexaminări.

Pe perioada desfăşurării probei de evaluare a performanței fizice, candidaţilor li se asigură, gratuit, asistenţă medicală.

Admitere școala de agenți de poliție 2024. Proba scrisă

Proba de evaluare a cunoștințelor se susține în data de 15 iunie 2024, la unitățile de învățământ pentru care au optat, de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice.

Proba de evaluare a cunoștințelor constă într-un test grilă. Va cuprinde:

  • subiecte de limba română – în proporție de 40%
  • subiecte de limbă străină – în proporție de 15%
  • subiecte din legislația specifică MAI, precum și a instituțiilor politice ale statului – în proporție de 20%
  • subiecte de educaţie civică şi cetăţenească, exerciţii de evaluare a capacităţii de analiză şi sinteză, precum şi exerciţii privind deprinderea raționamentului logic – în proporție de 15%.

Punctajul din oficiu reprezintă 10 % din nota maximă.

Pentru limba străină candidatul are posibilitatea să opteze, prin cererea-tip de înscriere, pentru una din următoarele disciplinele: limba engleză sau limba franceză.

Accesul candidaților în sala de concurs este permis cu cel mult o oră înainte de începerea probei, fără a avea asupra lor cărți, caiete, notițe, genți, aparatură electronică, telefoane mobile sau orice alte mijloace de comunicare sau materiale conținând informații ce pot fi utilizate în soluționarea subiectelor.

Lista provizorie cu rezultatele obținute de candidați la probele de concurs este adusă la cunoștința candidaților prin postarea pe site-ul oficial al unităților de învățământ pentru care au optat candidații, până la data de 16 iunie 2024, ora 10.00.

Admitere la școala de agenți de poliție 2024. Contestații

Contestațiile se soluționează în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere.

Model Contestatie scoala de politie 2024

Rezultatele obținute după soluționarea contestațiilor, precum și lista provizorie cu rezultatele la proba de evaluare a cunoștințelor și ierarhizarea candidaților după soluționarea contestațiilor se postează pe site-ul școlilor de poliție.

Examinarea medicală

Examinarea medicală se realizează pentru candidații care se încadrează în numărul de locuri scoase la concursul de admitere, în ordinea descrescătoare a notelor finale, în perioada 19 iunie – 12 iulie 2024.

Rezultate finale

Sunt declarați admiși candidații care au fost declarați apt medical, în ordinea descrescătoare a notelor finale.

Rezultatele finale ale admiterii se afișează la sediul unităților de învățământ și se postează pe site-ul oficial al acestora, până la data de 19 iulie 2024.

Citeste mai mult

Eveniment

Minune la Botoșani: Unei persoane cu deficiențe de auz care cerșea la supermarket i-a revenit auzul după ce a ajuns la poliție

Publicat

Publicitate

Unei persoane cu deficiențe de auz care cerșea în porta unui supermarket i-a revenit auzul după ce a ajuns la sediul Poliției Locale de la Botoșani.

În cursul zilei de 24.04.2024, în jurul orei 10.30, aflată în exercitarea atribuțiilor de serviciu, o patrulă din cadrul Serviciului Protecția Mediului, aflată în zona str. Independenței nr. 4 a observat în parcarea unui supermarket, două persoane care apelau la mila publicului, având un comportament insistent la adresa cetățenilor ce ieșeau/intrau în magazin.

La vederea polițiștilor locali una dintre femei a părăsit zona, fiind interceptată doar una dintre ele.

Publicitate

Deoarece a refuzat să se legitimeze sau să ofere informații cu privire la identitatea sa, mimând comportamentul unei persoane cu deficiențe de auz, polițiștii locali au condus-o la sediul instituției pentru a efectua verificări cu privire la identitatea sa.

În mod surprinzător, la sediul Poliției locale, persoanei i-au revenit simțurile, furnizând informații cu privire la identitatea sa.

Pentru fapta sa numita I.B.F., cu domiciliul în sat Condeești, județ Ialomița, a fost sancționată contravențional potrivit prevederilor Legii nr. 61/1991 – pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice.

Publicitate

“De la începutul acestui an, polițiștii locali au aplicat 58 de sancțiuni contravenționale pentru fapte de cerșetorie, constatate în diverse zone de pe raza municipiului”, a transmis Poliția Local de la Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Veste bună: TOŢI cei şase operatori de transport feroviar de călători din România, integraţi pe platforma de bilete ONLINE

Publicat

Publicitate

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunţat astăzi că, de miercuri, toţi cei şase operatori de transport feroviar de călători din România au fost integraţi pe platforma Ghişeu Unic – Vânzare Online, relatează mediafax.ro.

„Începând de ieri, 24 aprilie 2024, soluţia software Ghiseul Unic – dezvoltată de ARF – funcţionează cu toţi cei 6 operatorii de transport feroviar de călători (0TF) care prestează servicii publice de transport feroviar, odată cu integrarea SC Regio Călători în această platformă electronică de emitere bilete, livrată de SC Informatică Feroviară SA”, a anunţat joi ARF.

Conform autorităţii, scopul sistemului Ghişeu Unic – Vânzare Online îl reprezintă vânzarea de bilete la orice tren, indiferent de compania care îl operează şi rezervarea locurilor la trenurile oricărui operator.

Publicitate

„Astfel, menţionăm că, prin aceeaşi interfaţă (www.bilete.infofer.ro), călătorul poate cumpăra legitimaţiile de călătorie pe rute complexe, compuse din trenuri ale mai multor operatori de transport feroviar şi poate efectua plata integrală a călătoriei dintr-o singură tranzacţie. De asemenea, opţiunea achiziţionării unui bilet rămâne, în continuare, pentru trenurile unui singur operator, prin platforma proprie a acestuia”, transmite ARF.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending