Connect with us
Publicitate

Eveniment

Poştaşii din toată ţara sunt în grevă generală. Sindicaliştii acuză presiuni asupra greviştilor

Publicat

Publicitate

Poştaşii din toată ţara sunt în grevă generală. Mii de angajaţi protestează, nemulţumiţi de salarii. Au protestat şi în urmă cu două săptămâni, însă conducerea companiei nu a răspuns solicitărilor, aşa cum şi-au dorit sindicaliştii. Conducerea Poştei Române dă asigurări că, în ciuda protestului, pensiile vor fi distribuite la timp.

Poştaşii din toată ţara sunt de astăzi în grevă generală. Angajaţii au protestat, fără succes, din punctul lor de vedere, şi în urmă cu 2 săptămâni. Solicitările lor nu au primit răspunsul dorit. Conducerea companiei da asigurări că pensiile voi veni la timp, în ciuda protestului.

Spiritele s-au încins la Buzău când în faţa oficiului unde se aflau greviştii au ajuns mai multe persoane cu misiunea să medieze conflictul de muncă.

Oamenii se plâng că după zeci de ani de muncă în condiţii grele au ajuns să aibă salariul mai mic decât pensiile pe care le distribuie.

Tensiuni au fost şi la Târgovişte, iar sindicaliştii au reclamat presiuni din partea echipei trimise de la Bucureşti.

Activitatea Poştei Române se derulează în mod normal, în cele mai multe judeţe ale ţării, precizează reprezentanţii companiei, în contextul în care Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România a anunţat declanşarea grevei generale începând cu ora 00:00.  “La această oră, activitatea Poştei Române se derulează în mod normal în cele mai multe judeţe ale ţării. Conducerea Companiei monitorizează situaţia şi vom reveni cu informaţii pentru public”, se precizează într-o postare pe pagina de Facebook a companiei.

Vicepreşedintele Sindicatului Poştaşilor din Timişoara, Gheorghe Iliesi: La 6.30, directorul a coborât printre noi cu presiuni şi cu ameninţări. Noi ne cerem drepturile salariale. Am înţeles că s-a negociat la minister şi s-au găsit resurse pentru a ni se mări 400 de lei net. Cei din vârful companiei nu vor să semneze această mărire de 400 de lei net. Eu doresc să fie chemaţi la raport, să fie întrebaţi, cei de la conducere, de ce nu vor să semneze.

Publicitate

„Au trecut 115 zile de când conducerea Companiei Naţionale Poşta Română a avut prima decizie referitoare la Contractul Colectiv de Muncă 2024. De atunci şi până acum au trecut 110 zile degeaba, fără ca managementul companiei să fi avut vreo intenţie de a discuta cu responsabilitate acest document ce reglementează relaţiile de muncă dintre angajator şi angajaţi şi menţine pacea socială într-o companie. Abia în ultimele 4-5 zile, după înregistrarea unui conflict de muncă, după o grevă de avertisment şi notificarea grevei generale, la solicitarea expresă a acţionarului majoritar – statul român prin Ministerul Cercetării Inovării şi Digitalizării, managementul companiei a început să pună la dispoziţia sindicatului reprezentativ- Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România, date şi informaţii pe baza cărora să se poată face calcule referitoare la salariile celor peste 20 de mii de lucrători din Poşta Română. Este de notorietate faptul că foarte mulţi dintre angajaţii Poştei Române au salariile la nivelul minimului pe economie. Astăzi, după primirea informaţiilor şi când ştim de la guvernanţi că salariul minim va deveni din luna iulie 2024, 3.700 de lei, vedem cât de gravă este situaţia în realitate. 18 mii dintre cei peste 21.000 de angajaţi ai Poştei Române, adică un procent de 90%, indiferent de funcţia pe care se află, indiferent de responsabilităţi şi de vechime, din luna iulie 2024 vor avea salariul minim pe economie. Aceasta este nemulţumirea şi revolta miilor de angajaţi din Poşta Română care au declanşat conflictul de muncă şi care intră în grevă începând cu data de 01.04.2024, ora 00:00!”, se menţionează în comunicat.

Revendicările salariale ale angajaţilor reprezentaţi în negociere de Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România- sindicatul reprezentativ legal la nivelul Poştei Române, sunt creşterea cu 400 lei net a salariilor şi majorarea sporului de loialitate acordat în tranşe, salariaţilor ce au peste un anumit număr de ani lucraţi în Poşta Română.

„Conducerea Companiei a răspuns la aceste revendicări prin înfiinţarea unui sindicat de casă, condus de fostul director general al companiei şi fost consilier al actualului director general, împreună cu care a semnat un acord prin care li s-au promis poştaşilor creşteri salariale pe care de fapt le impune legea în luna iulie 2024. Poştaşii au refuzat să se lase manipulaţi şi sunt determinaţi să facă grevă. Îi rugăm pe beneficiarii serviciilor furnizate de Poşta Română, în principal pensionari şi categorii sociale la fel de sărace ca şi poştaşii, să fie alături de noi şi să ceară împreună cu noi de la managementul companiei şi de la autorităţile competente, rezolvarea cât mai rapidă a cererilor noastre”, se mai arată în comunicat.

Publicitate

Sindicatul Lucrătorilor Poştali din România îşi exprimă disponibilitatea de a negocia şi pe perioada de desfăşurare a grevei, în prezenţa ministrului Digitalizării, Bogdan Ivan, în calitatea sa de reprezentant al statului român, acţionarul majoritar al Poştei Române, pentru găsirea de soluţii la revendicările formulate.

Pe de altă parte, CN „Poşta Română” informează, printr-un comunicat, că managementul companiei a luat la cunoştinţă decizia Sindicatului Lucrătorilor Poştali din România de a declanşa conflictul colectiv de muncă sub forma unei greve generale începând de luni şi subliniază că au fost puse la dispoziţia salariaţilor toate posibilităţile financiare ale companiei pentru evitarea acestui conflict colectiv de muncă.

Potrivit sursei citate, compania a solicitat medierea, însă reprezentanţii SLPR au refuzat acest lucru. În contextul în care negocierile purtate încă de la finalul anului trecut între Compania Naţională „Poşta Română” şi SLPR nu au ajuns la un rezultat, iar SLPR a decis declanşarea grevei generale a unei părţi a angajaţilor, Poşta Română precizează că va asigura întocmai distribuirea, conform tuturor prevederilor contractuale şi legale a trimiterilor şi drepturilor sociale pentru toţi clienţii, iar o întârziere a acestora este exclusă.

„Asigurăm toţi clienţii, partenerii şi instituţiile bancare de stabilitatea şi funcţionalitatea serviciilor, precum şi de soliditatea politicilor de management aflate în curs. Precizăm că escaladarea conflictului de muncă este una artificială, iar Compania Naţională „Poşta Română” a luat toate măsurile pentru depăşirea acestuia. Îi asigurăm pe cei peste 2 milioane de pensionari care primesc drepturile sociale prin intermediul Companiei Naţionale „Poşta Română” că nu va exista nicio persoană care să nu îşi primească drepturile în termen, în luna aprilie! Toate drepturile sociale vor fi livrate la timp, până pe 15 aprilie, aşa cum ne-am asumat angajamentul”, se subliniază în comunicat.

De asemenea, Compania Naţională „Poşta Română” precizează că „majoritatea covârşitoare”, peste 80% dintre salariaţi, „îşi va îndeplini atribuţiile de serviciu cu profesionalism, ca şi până acum” şi menţionează că la conflictul colectiv de muncă au aderat, în scris, aproximativ 20% din angajaţii companiei.

„Vreau să îi asigur, în primul rând, pe toţi cei peste 2 milioane de pensionari care primesc drepturile sociale prin intermediul Companiei Naţionale „Poşta Română” că nu va exista nicio persoană care să nu îşi primească drepturile în termen, în luna aprilie! Toate pensiile vor fi distribuite la timp, până la 15 aprilie, aşa cum ne-am angajat până acum! Informaţiile cu privire la afectarea populaţiei sunt false şi sunt transmise cu rea-credinţă”, a declarat Valentin Ştefan, directorul general al Poştei Române.

Reprezentanţii companiei susţin că au fost luate toate măsurile necesare, la nivelul conducerii, şi se vor depune în continuare toate eforturile pentru a depăşi acest conflict colectiv de muncă.

„Acum ţine doar de reprezentanţii SLPR să ia cele mai bune decizii pentru angajaţii pe care îi reprezintă”, punctează sursa citată.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Guvernul a dat undă verde pentru instalarea camerelor de supraveghere în școli

Publicat

Publicitate

Actul normativ aprobat de Guvern introduce mai multe modificări în scopul asigurării unui mediu educațional sigur şi sănătos.

Sunt avute în vedere acțiuni pe care să le poată întreprinde unitățile școlare pentru prevenirea comportamentelor care încalcă sau favorizează încălcarea normelor de moralitate/conduită, în orice formă de manifestare – violenţă verbală, fizică, psihologică – bullying.

Pentru a crește siguranța în spațiul școlar – se reglementează clar condițiile în care se ia decizia cu privire la instalarea camerelor audio video în unitățile școlare. Această decizie se poate lua de fiecare unitate școlară cu acordul părinților, respectiv elevilor majori și salariaților unității școlare. În situații excepționale, atunci când există risc crescut de violență în spațiul școlar, fiind înregistrat un număr semnificativ de sesizări, instalarea sistemului de supraveghere audio-video se poate face doar cu informarea persoanelor vizate.

În ambele situații, decizia de instalarea și/sau punere în funcțiune a sistemelor de supraveghere se ia de către consiliul de administrație al unității școlare preuniversitare, cu aprobarea directorului și consultarea personalului, pe o perioadă de maximum 1 an calendaristic.

Sistemele de supraveghere audio-video pot fi instalate în spațiul școlar în sălile de clasă, în exteriorul clădirilor, pe holuri, în sălile de mese și de festivități, pe holurile căminelor sau internatelor, precum și în sălile de sport, cu excepția vestiarelor și grupurilor sanitare.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Tabără de vară pentru 50 de copii din Botoșani, la Mănăstirea Balş

Publicat

Publicitate

Tabăra de vară de la Mănăstirea Balş, comuna Frumușica, județul Botoșani, este la prima ediție. Anul acesta, aproximativ 50 de copii din comunele Stăuceni, Durnești,Trușești și Albești, cu rezultate bune la învăţătură sau provenind din familii defavorizate, se vor bucura de multă atenție. Tabăra se va desfășura în două serii: – perioada 7-12 iulie, prima serie – perioada 20-25, iulie a doua serie.

Vor avea loc numeroase activităţi sportive, concursuri, discuţii special adaptate nevoilor copiilor. De asemenea, vor avea ocazia să intre în contact cu viaţa liturgică din mediul monahal. Tabăra de anul acesta se organizează și prin implicarea protosinghelului Isidor Bucătaru, stareţul Mănăstirii Balş și a oamenilor de bine. Tematica din acest an este legată de credinţa ortodoxă, fiind îmbinată cu activităţile distractive, sportive. În fiecare zi, se vor ruga în sfânta biserică, iar apoi vor avea o serie de activităţi recreative şi sportive.

Programul va fi presărat cu filme ce au caracter religios. Festivitatea de premiere a copiilor şi focul de tabără, vor încheia tabăra. „Tabăra aceasta oferă oportunitatea de a combina distracția cu învățarea, așa cum ne place nouă să facem, arătându-le copiilor cum să descopere frumusețea și diversitatea culturii românești. Pe lângă activități, ei vor dobândi cunoștințe valoroase despre geografia și tradițiile locale, contribuind astfel la educația lor turistică și geografică. Pregătește-ti copiii pentru o experiență memorabilă, unde fiecare moment petrecut în tabăra va fi o lecție vie despre frumusețea și bogăția României!”, a spus Florentina Doroftei Melinte, președintele Asociației „Nectarie și prietenii”, unul dintre organizatorii Taberei.

Citeste mai mult

Eveniment

Cele mai mari universităţi din ţară vor începe în scurt timp înscrierile pentru studiile de licenţă şi master. Noutățile din acest an

Publicat

Publicitate

Cele mai mari universităţi din ţară vor începe în scurt timp înscrierile pentru studiile de licenţă şi master. Atât Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași (UAIC), cât şi Universitatea Bucureşti şi Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca oferă viitorilor studenţi specializări noi în concordanţă cu solicitările de pe piaţa muncii: „Inteligenţă arti¬ficială”, „Ingineria informaţiei”, „Fizică aplicată în tehnologii smart şi comunicaţii” sau „Securitate globală şi politicile privind drepturile omului”, informează ziarullumina.ro. Criteriile de admitere sunt diferite, fiecare facultate optând pentru o selecţie fie în baza mediei obţinute la bacalaureat, a unor examene scrise sau orale şi chiar a unor probe eliminatorii. Oferta de studii pentru anul universitar 2024-2025 este foarte variată, marile universităţi din ţară venind în întâmpinarea absolvenţilor de liceu cu specializări noi, adaptate la cerinţele de pe piaţa muncii.

 

De exemplu, la Universitatea „Al. Ioan Cuza” din Iaşi viitorii studenţi vor putea accesa, la studiile de licenţă, specializările „Inteligență artificială”, cu predare în limba română, respectiv în limba engleză, la Facultatea de Informatică. De asemenea, două specializări noi sunt disponibile la studiile de master: „Alimentație și Sport” – la Facultatea de Chimie și „Fizică aplicată în tehnologii smart și comunica¬ții” – la Facultatea de Fizică. Opt dintre cele 15 facultăți ale UAIC vor face admiterea pentru studii de licență exclusiv pe baza mediei generale de la examenul de bacalaureat, la patru facultăți (Drept, Educație Fizică și Sport, Informatică și Teologie Ortodoxă) se vor susține probe scrise, a căror pondere variază între 40 și 60% din media de admitere, iar trei facultăți (Geografie și Geologie, Informatică, Matematică) vor lua în calcul și nota la diverse probe din cadrul examenului de bacalaureat

. Înscrierea la toate cele 15 facultăți ale UAIC se va putea face atât online, cât și fizic, în perioada 15-20 iulie 2024. Şi Universitatea „Babeş-Bolyai“ (UBB) din Cluj-Napoca oferă absolvenţilor de liceu patru specializări noi la nivel licenţă: trei specializări la Facultatea de Matematică şi Informatică („Ingineria informaţiei”, 4 ani, cu predare în limba engleză; „Ingineria informaţiei”, 4 ani, cu predare în limba maghiară; „Inteligenţă artificială”, 3 ani, cu predare în limba engleză) şi una la Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării („Servicii şi politici de sănătate publică” – 3 ani, cu frecvenţă, în limba română). În acelaşi timp, UBB va avea patru programe noi de studiu la nivel de master: „Studii şi cercetări est-asiatice/East Asian Studies and Research”, „Health Economics”, în limba engleză, respectiv „Management bazat pe date”, în limba maghiară, „Securitate globală şi politicile privind drepturile omului/ Global security and human rights policies”. Perioada de admitere pentru noul an universitar de la UBB este cuprinsă între 15 şi 31 iulie

. La Universitatea din Bucureşti (UB), pentru programele de licenţă şi masterat, sesiunea de vară a concursului de admitere la facultăţile UB se desfăşoară în perioada 1-26 iulie, iar data-limită de afişare a rezultatelor este 31 iulie. Universitatea din Bucureşti acordă burse elevilor şi studenţilor medaliaţi cu aur, argint sau bronz la olimpiadele ştiinţifice şi competiţiile internaţionale, inclusiv cele organizate pentru persoanele cu dizabilităţi.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Noi servicii de depistare și confirmare a unor boli grave, disponibile de la 1 iulie

Publicat

Publicitate

Introducerea de pachete de servicii de care pot beneficia persoanele asigurate şi neasigurate, pe principalele paliere de asistenţă medicală, în scopul depistării unor afecţiuni grave, respectiv cancerele, hepatitele cronice B şi C, iar la gravidă şi HIV/SIDA, constituie principala noutate a modificărilor Contractului-cadru care vor intra în vigoare de la 1 iulie.

Potrivit unui comunicat al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, transmis joi AGERPRES, în asistenţa medicală primară se prevede ca medicii de familie să poată trimite şi persoanele neasigurate la analize şi la consultaţii de specialitate decontate de casa de asigurări de sănătate, în cazul în care respectivul pacient ar putea avea o boală oncologică.

Medicii de familie vor putea emite bilete de trimitere şi pentru persoanele neasigurate, în vederea testării acestora pentru virusurile hepatitice B şi C, precum şi pentru virusul HIV la gravidă, analizele respective urmând de asemenea să fie decontate de CAS.

În asistenţa medicală ambulatorie de specialitate clinică vor fi acordate servicii persoanelor neasigurate pentru depistarea şi confirmarea diagnosticului de afecţiune oncologică, respectiv consultaţii, proceduri diagnostice şi servicii medicale în scop diagnostic-caz, medicii de specialitate putând emite bilete de trimitere la analize şi către unităţile sanitare cu paturi, pentru spitalizări de zi, în vederea confirmării afecţiunii amintite.

Se va renunţa la condiţia impusă furnizorilor care efectuează serviciile complexe de tip diagnostic-caz din ambulatoriu de a avea atât ambulatoriu de specialitate clinic, cât şi structură de spitalizare de zi în specialitatea respectivă, excepţie făcând, de pildă, serviciile în scop diagnostic-caz acordate gravidelor cu risc crescut.

Totodată, se creează posibilitatea ca unele servicii medicale în scop diagnostic-caz să se poată acorda de unităţi medicale mobile şi caravane medicale, pentru a permite accesul persoanelor din zone izolate la servicii de depistare precoce a afecţiunilor oncologice, precum cancerul de sân şi col uterin.

Publicitate

Corelat cu noutăţile din pachetele de servicii de la nivelul asistenţei primare şi de specialitate din ambulatoriul clinic, furnizorii de servicii paraclinice vor putea efectua şi deconta analizele prescrise pentru persoanele neasigurate pe biletele de trimitere emise de medicii de familie şi de medicii specialişti, iar unităţile spitaliceşti vor putea deconta serviciile de spitalizare de zi acordate persoanelor neasigurate cu suspiciune de afecţiune oncologică, pentru confirmarea diagnosticului.

Pentru persoanele asigurate se introduc servicii psihologice specializate, furnizate de psihologi cu formare complementară în psiho-oncologie, recomandarea acestui tip de servicii putând fi făcută de medicii specializaţi sau supraspecializaţi în chirurgie oncologică, oncologie medicală, hematologie, oncologie şi hematologie pediatrică, radioterapie, precum şi de medicii care acordă servicii de îngrijiri paliative în ambulatoriu.

Până la 30 iunie 2025 va exista o perioadă de tranziţie în care serviciile psihologice vor mai putea fi acordate bolnavilor oncologici şi de psihologii fără formare complementară în psiho-oncologie.

Publicitate

Conform sursei citate, în acord cu Planul naţional de prevenire şi combatere a cancerului în România, aprobat prin Legea nr. 293/2022, de la 1 iulie se schimbă şi modul de raportare şi decontare a serviciilor acordate persoanelor cu suspiciune oncologică, dar şi bolnavilor de cancer, la nivelul unor categorii de furnizori de servicii medicale aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate. Furnizorii respectivi vor ţine evidenţe distincte ale serviciilor acordate persoanelor menţionate, iar finanţarea acestor servicii se va face de asemenea separat, prin acte adiţionale la contractele existente.

Pentru serviciile de diagnosticare oncologică acordate persoanelor neasigurate, finanţarea nu se va face din contribuţiile plătite de asiguraţi, ci de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către FNUASS, la fel urmând să se finanţeze şi testeze persoanelor neasigurate în scopul depistării hepatitelor cronice B şi C, precum şi a infecţiei HIV la gravidă. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending