Connect with us

Actualitate

Poșta Română nu are nevoie de reorganizare, ci doar de o optimizare de personal

Publicat

Publicitate

Poșta Română nu are nevoie de reorganizare, ci doar de o optimizare de personal, a declarat, marți, directorul general al companiei, Valentin Ștefan, într-o conferință de presă, menționând că procesul ar putea viza 15-20% din personalul administrativ.

‘Planurile de reorganizare de-a lungul anilor au fost aprobate în Consiliul de Administrație. De data aceasta nu mai este nevoie de reorganizare a companiei, e nevoie doar de optimizare de personal. Cu alte cuvinte, se va face o evaluare a numărului necesar de personal pe fiecare structură în parte, după care vom trece la departajarea salariaților și concedieri dacă nu acceptă alte posturi în cadrul companiei. Vă spun asta pentru că în trecut, într-adevăr, compania a necesitat reorganizare profundă, schimbare de organigramă, schimbare de rof-uri, de fluxuri interne. Adică au fost chestii serioase. Din fericire, după toți anii aceștia, pur și simplu putem evalua de cine are nevoie compania și de cine n-are nevoie compania. Vedeți, legea în România e foarte proastă, pentru că toată lumea, ca să justifice o reorganizare, o concediere, își schimbă organigrama. De multe ori organigramă e bună și nu trebuie să o schimbi ca să-ți reduci numărul de personal’, a spus Valentin Ștefan.

El a vorbit despre modul în care se realizează evaluarea personalului la Poșta Română și a afirmat că la început de an angajații sunt rugați să scrie un raport a activitate.

‘Cei care dau cu copy-paste din fișa postului și le trec cu liniuță – am responsabilitate de a organiza conferință de presă, realizat 100% -. Știu din start că acea persoană nu și-a făcut treaba pentru că cel mai comod lucru este să copiezi din fișa postului și să scrie o chestie extrem de vagă, cum ar fi ‘mi-am dus la îndeplinire atribuțiile din fișa postului’, dar rezultatele concrete sunt dincolo de fișa postului. Am organizat 16 conferințe de presă, am dat 50 de comunicate de presă. Asta înseamnă ca cineva să justifice salariul de-a lungul timpului. Deci le avem, le strângem în fiecare an, le analizăm, facem o propunere, intrăm în restructurare fără să schimbăm, să dăm peste cap compania….Avem o estimare acum. Cifra finală va fi stabilită când se termină această evaluare, care a trebui să fie într-o săptămână, două maxim, dar tindem către 15-20% din numărul de persoane al administrației centrale’, a declarat Valentin Ștefan.

Pe de altă parte, el a spus că restructurarea nu vizează poștașii și că se dorește o întărire a prezenței companiei în țară.

‘Întărim prezența Poștei în țară. Am redus cu 4000 de persoane numărul de salariați din cadrul Poștei Române și vă spun că numărul de salariați pe teren operațional, care duc corespondență în mod constant, fie că vorbim de poștași sau de curieri, nu a scăzut. E același sau dacă a scăzut, a scăzut nesemnificativ. Nu ne atingem, din contră, întărim prezența noastră în țară. Vrem să avem mai mulți sau o prezență mai puternică o perioadă mai lungă de timp pe care salariații s-o petreacă pe teren. În niciun caz nu ne gândim la reducerea numărului de poștași în Poșta Română. Avem 10.000 acum, intenționăm să păstrăm aceeași cifră. E un lucru pe care îl puteți monitoriza și dumneavoastră de-a lungul anilor’, a spus Valentin Ștefan.

Publicitate

Referitor la prezența fizică a clădirilor companiei, el a precizat că acestea se închid peste tot în lume, ca trend global.

‘Nu facem excepție, e doar o chestiune de timp. Fie le ținem cât mai multe acum și peste 2 ani, 5 ani, 10 ani intrăm în calup și le închidem forțat, fie le optimizăm din timp astfel încât să nu ținem toată această rețea care nu aduce niciun beneficiu companiei. Mai mult, vă pot da exemple de ghișee poștale, deci nu oficii poștale, ci ghișee poștale care au un salariat care ne costă undeva la 8.000 lei în fiecare lună și acea locație are venituri de câteva sute de lei lunar. Deci pentru câteva sute de lei lunar noi cheltuim 8.000 lei. Acolo sigur trebuie să intervenim că nu putem să mergem în pierdere în mod constant’, a explicat Valentin Ștefan.

Potrivit unui comunicat al companiei, în 2024 veniturile Poștei Române au înregistrat o creștere accelerată, cea mai mare din istoria recentă a companiei. Astfel, Poșta Română a înregistrat o creștere estimată de peste 9% a cifrei de afaceri față de anul anterior, atingând 1,78 miliarde de lei, care echivalează cu o creștere de 150 de milioane de lei sau aproximativ 30 de milioane de euro.

În același timp, creșterea cheltuielilor companiei a încetinit, reflectând o majorare accentuată pentru venituri de 9% și doar 6,6% pentru cheltuieli.

Segmentul de curierat a marcat un punct de cotitură, înregistrând o creștere de 7,3% a veniturilor, după mai mulți ani de declin.

Compania a revizuit și strategia tarifară, negociind contracte dinamice și renunțând la cele neprofitabile. Această abordare a dus la o creștere a volumelor de trimiteri de corespondență cu 43,4% în 2024 și la câștigarea a 274 de proceduri de achiziție, în valoare totală de 521 milioane de lei.

Poșta Română și-a asumat în urmă cu câțiva ani și o transformare a resursei umane, într-un mod transparent, modern, dar și sustenabil, corelat cu nevoile și cerințele actuale ale pieței. Astfel, numărul total de angajați s-a redus cu 19% din 2021, ajungând de la 24.824 la 20.929 în decembrie 2024. Numărul salariaților din Administrația centrală s-a redus de la aproximativ 1.200 în iunie 2021 (4,8% din numărul total de salariați), la aproximativ 350 în decembrie 2024 (1,7% din total salariați), reducând cheltuielile cu salariații din TESA cu până la 100 milioane lei până în prezent. Această reducere a permis creșteri salariale semnificative, inclusiv o creștere a venitului mediu brut pe salariat cu peste 1.900 de lei, reprezentând o majorare de 52% față de iunie 2021, precizează sursa citată.

În paralel, Poșta Română a modernizat și procesul de recrutare, introducând o platformă dedicată și organizând concursuri centralizate pentru toate posturile. Această schimbare a asigurat transparență și echitate, generând peste 1.000 de aplicanți pe săptămână pentru posturile vacante. Programul de internship a continuat cu succes, contribuind la pregătirea noii generații de colegi.

În 2024, Poșta Română a alocat peste 60 de milioane de lei pentru achiziția de echipamente moderne de sortare, incluzând prima bandă de sortare instalată în ultimii 50 de ani. Alte trei echipamente sunt deja operaționale în hub-urile din Oradea, Timișoara și Galați. Modernizarea infrastructurii logistice a fost completată de renovarea oficiilor poștale, inclusiv cel din Calea Giulești, București, în cadrul unei investiții de 20 de milioane de lei.

De asemenea, în 2024, Poșta Română a atras venituri suplimentare prin facilitarea închirierii spațiilor companiei. Portalul imobiliar https://imobiliare.posta-romana.ro. promovează 459 de proprietăți, împărțite pe categorii: spații comerciale, birouri, apartamente și terenuri, iar veniturile generate au crescut cu 48%, până la aproape 16 milioane de lei. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Atunci când IUBIREA poartă uniformă: O ceremonie a curajului și a inimii la Botoșani

Publicat

Publicitate

Silviu Urioc a purtat uniforma militară în ziua nunții, simbolizând curajul și dedicarea sa. Momentul a devenit o declarație emoționantă a angajamentul față de profesie și iubita sa. Cu alte cuvinte, astăzi, iubirea a îmbrăcat uniforma de ceremonie.

Într-o zi care a fost senină de primăvară, când razele soarelui mângâiau simplu, dar blând pământul, Silviu Urioc și-a unit destinul cu aleasa inimii sale, Ramona. În atmosfera plină de emoție și speranță, fiecare clipă părea să vibreze sub farmecul noului început.

“Pentru Silviu, colegul nostru din cadrul Inspecției de Prevenire, nunta nu era doar o sărbătoare a iubirii, ci și ocazia de a-și onora profesia și curajul de zi cu zi. De aceea, a ales să poarte în ziua cea mare uniforma militară, simbol al dăruirii și dedicării sale față de oameni. Astfel, uniforma, de obicei martoră a provocărilor și responsabilităților, a devenit parte a unei povești de dragoste scrise cu lumină și bucurie”, a transmis ISU Botoșani.

Ramona l-a întâmpinat cu un zâmbet cald și cu inima plină de nerăbdare. În clipa în care s-au privit, întreaga lume a dispărut, lăsând loc doar pentru ei doi și promisiunea unui drum parcurs împreună. Bucuria lor a fost împărtășită de familie, prieteni și colegi, care au vibrat la unison cu fiecare emoție, fiecare privire și fiecare răsuflare de fericire.

Florile proaspete ale primăverii au împodobit sala, răspândind parfumul speranței și al prospețimii. Glasurile celor prezenți au rostit urări de bine, iar aplauzele au însoțit pașii lor spre viitor. Fiecare gest a fost încărcat de semnificație: jurămintele rostite au vorbit despre iubire, respect și sprijin necondiționat, punând bazele unei vieți petrecute umăr lângă umăr.

În uniforma sa, Silviu a încorporat nu doar onoarea și responsabilitatea profesiei, ci și devotamentul față de Ramona. Îmbrățișarea lor, sub privirile emoționate ale celor dragi, a fost pecetea unui legământ menit să reziste în timp.

Publicitate

Toți pompierii ISU Botoșani îl privesc cu bucurie pe Silviu și Ramona, trimițându-le gânduri bune pentru un viitor luminos. Să le fie casa de piatră, să rămână mereu sănătoși și să se iubească la fel de mult ca în această zi de primăvară în care destinul lor s-a unit.

“O zi specială, un nou început și o viață plină de fericire împreună – aceasta e povestea de dragoste care ne inspiră și ne emoționează pe toți. Felicitări, Silviu și Ramona, și drum bun în călătoria voastră spre toate bucuriile vieții!”, au transmis reponsabilii ISU Botoșani.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Incendiu la Borosoaia: Un bărbat rănit după ce a încercat să aprindă focul cu benzină. Au intervenit pompierii de la Flămânzi

Publicat

Publicitate

Un bărbat de 47 de ani a fost rănit în urma unui incendiu care a izbucnit astăzi într-o gospodărie din localitatea Borosoaia, comuna Plugari, județul Iași.

Incendiul a cuprins bunurile dintr-o bucătărie de vară, după ce bărbatul a încercat să aprindă focul folosind benzină.

La fața locului au intervenit pompierii de la Punctul de Lucru Flămânzi cu o autospecială de stingere, dar și echipaje de la ISU Iași, respectiv două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD. Primii ajunși la locul incidentului au fost pompierii din Flămânzi, care l-au găsit pe bărbat în afara anexei.

Echipajul medical l-a preluat pe bărbat și l-a transportat la spital pentru îngrijiri de specialitate. Pompierii au intervenit rapid, prevenind extinderea flăcărilor la alte construcții din gospodărie și eliminând riscul de explozie, scoțând două butelii din interiorul anexei.

Pentru evitarea unor astfel de evenimente ISU Botoșani recomandă să nu aprindeți focul cu benzină, gaz sau motorină! Vă puneți viața în pericol, dar și lucrurile pentru care ați muncit de-a lungul timpului.

Benzina, gazul sau alte lichide inflamabile nu trebuie folosite niciodată pentru aprinderea focului în sobă. Acestea sunt foarte periculoase și pot produce incendii.

Publicitate

Aveți grijă să nu folosiți alte materiale  combustibile în afară de cele pentru care a fost destinată soba.

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Slujire arhierească emoționantă în Duminica Iertării, în Parohia Manolești Vale! Preasfințitul Nichifor l-a hirotonit preot pe diaconul Ionuț Cașcaval, noul paroh

Publicat

Publicitate

Debutul primăverii a adus emoție și slujire arhierească la biserica care se înalță semeață în Parohia cu hramul „Sfântul Ilie” din Manolești Vale, Botoșani, o comunitate micuță care numără câteva zeci de familii foarte evlavioase. În Duminica Izgonirii lui Adam din Rai sau „Duminica iertării”, zeci de credincioși din trei sate au venit pentru împreună rugăciune la slujba de hirotonie a noului paroh, preotul Ionuț Andrei Cașcaval. Momentul memorabil pentru comunitate, dar și pentru familia și prietenii părintelui, a fost marcat de prezența Presfințitului Nichifor Botoșăneanul care a slujit în fruntea unui sobor de preoți și diaconi. Răspunsurile la strană au fost oferite de mai mulți psalți din Iași, interpretarea într-un autentic stil bizantin sporind emoția celor prezenți .

După o rugăciune de dezlegare a păcatelor, ierarhul prezent a dat binecuvântare de începere a slujbei Sfintei și Dumnezeieștii Liturghii. A urmat Taina Hirotoniei care nu este o slujbă independentă, de sine stătătoare, ci se încadrează în slujba Sfintei Liturghii depline. Hirotonia în preot se săvârşeşte înainte de sfinţirea Darurilor (îndată după intrarea cu Cinstitele Daruri), deoarece preotului i se dă puterea de a sfinţi Darurile, adică de a sluji Sfânta Liturghie.

Acesta a fost momentul care a adus emoții de neuitat pentru părintele Ionuț Andrei Cașcaval și preoteasa  Maria. Rostirea troparelor „Isaie, dănţuieşte; Fecioara a avut în pântece şi a născut Fiu pe Emmanuel, pe Dumnezeu şi Omul; Răsăritul este numele Lui, pe Care slăvindu‑L, pe Fecioara o fericim.”; „Sfinţilor mucenici, care bine v‑aţi nevoit şi v‑aţi încununat, rugaţi‑vă Domnului să se mântuiască sufletele noastre.” și „Slavă Ţie, Hristoase Dumnezeule; lauda apostolilor şi bucuria mucenicilor, a căror propovăduire este Treimea Cea Deofiinţă” a precedat rugăciunile de hirotonie.

„Să vă ajute Bunul Dumnezeu să păstrați această zi în istoria parohiei cu bucurie și cu lumină, iar părintele Ionuț să-și împlinească slujirea preoțească, dar ce este de la Dumnezeu, cu bucurie și cu hărnicie”, a spus PS Nichifor după ce l-a „îmbrăcat” pe diaconul Ionuț Cașcaval în treapta preoțească, reprezentată de veșmintele: epitrahil, brâu și felon, primind și cartea de cult Liturghierul, cartea de slujbă prin excelență a slujirii preoțești, în timp ce strana și zeci de credincioși care au asistat la slujbă au cântat „Vrednic este”. Proaspăta preoteasa Maria a oferit PS Nechifor un superb buchet de flori, primind la schimb binecuvântări arhierești și putere divină să poată ține piept ispitelor ce intervin în misiunea nobilă primită de părintele IONUȚ, la care familia este chemată să aducă sprijin.

Emoții mari au trăit și părinții noului preot, părintele Ioan Cașcaval și preoteasa sa, dar și părinții prezbiterei Maria, îndrăgitul părinte Emanoil-Vasile Crețu și soția sa.

Părintele Ionuț Cașcaval a rostit  un cuvânt emoționant , în care a mulțumit tuturor celor care au contribuit la formarea sa ca OM al lui Dumnezeu. Preoteasa Maria, care se pregătește să devină medic, fiind încă studentă, a făcut un cadou muzical enoriașilor Bisericii din Manolești Vale, interpretând memorabil priceasna „Ce folos…”, reușind să facă oamenii să plângă.

Publicitate

La finalul Sfintei Liturghii a urmat cuvântul de învățătură al Preasfințitului Nichifor Botoșăneanul, care a evidențiat jertfa depusă de predecesorii  părintelui Ionuț Cașcaval, invitând enoriașii să aibă încredere în preotul lor.

La final, a urmat tradiționala agapă frățească care a șters lacrimile de emoții, a adus bucuria comuniunii și a dat nădejde în rodnicia lucrării ce va să fie, sub coordonarea preotului paroh Ionuț Cașcaval, cunoscut ca fiind un om sensibil, dar extrem de hotărât, iubitor de oameni și de tradițiile satului, pe care le-a promovat în orice împrejurare.

 

Citeste mai mult

Economie

Un hacker a furat datele angajaţilor și clienţilor Orange România. Ținta atacului cibernetic a fost cardurile de plată ale clienţilor români

Publicat

Publicitate

Orange România a fost ţinta unui atac cibernetic. Un hacker a reuşit să fure un document cu date ale angajaţilor şi înregistrări ale clienţilor, anunţă Gândul, relatează mediafax.ro.

Un hacker cunoscut sub numele de „Rey”, care este asociat cu grupul de ransomware HellCat, şi-a asumat responsabilitatea pentru accesarea sistemului grupul francez de telecomunicaţii.

El afirmă că a menţinut accesul la sistemele Orange timp de peste o lună, înainte de a extrage datele pe parcursul unei perioade de trei ore, fără a fi detectat, notează Ştirile Pro TV, care citează Tech Monitor.

„Rey” susţine că s-ar fi încercat extorcarea companiei franceze, dar nu a răspuns şi datele furate au fost divulgate pe un forum al hackerilor.

Acesta a mai declarat că atacul cibernetic nu a făcut parte dintr-o operaţiune ransomware HellCat, deşi este un membru cunoscut al grupului, care a fost legat anterior de atacuri cibernetice asupra altor organizaţii.

Potrivit sursei citate, datele furate vizează în principal Orange România şi includ aproximativ 380.000 de adrese de e-mail unice, documente interne ale companiei şi informaţii despre clienţi.

Publicitate

Mostre din datele furate conţin adrese de e-mail aparţinând angajaţilor actuali şi foşti, partenerilor şi contractorilor, dar scurgerea de informaţii include şi coduri sursă, facturi, contracte şi detalii parţiale ale cardurilor de plată legate de clienţii români.

Anumite adrese de e-mail aparţin unor persoane care nu mai sunt clienţi Orange România, de mai bine de cinci ani, iar multe dintre detaliile expuse privind cardurile de plată au expirat deja.

Totuşi, datele clienţilor de la Yoxo, serviciul de abonament fără contract al Orange, au fost incluse în breşă.

„Rey„ precizează că accesul la sistemele Orange a fost obţinut printr-o combinaţie de acreditări compromise şi vulnerabilităţi în Jira, software-ul de urmărire a problemelor al companiei.

De asemenea, portalurile interne au fost vizate de acest atac cibernetic, iar hackerul a declarat că o notă de răscumpărare a fost lăsată pe sistemul compromis, însă compania nu a iniţiat nicio negociere în acest sens.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending