Connect with us

Eveniment

Poșta Română închide oficiile tradiționale, dar lansează o licitație de 27 de milioane de lei

Publicat

Publicitate

Poșta Română face un pas major în transformarea sa, anunțând închiderea treptată a tuturor oficiilor poștale, spații considerate „lipsite de viitor” de către directorul general, Valentin Ștefan. În acest context, compania lansează o licitație publică cu o valoare estimată la 27,5 milioane RON pentru modernizarea logisticii. Poșta Română a lansat o licitație publică ce vizează achiziția a trei sisteme automate de sortare a coletelor, care vor fi instalate în hub-urile regionale din Constanța, Ploiești și Craiova. Acesta reprezintă o investiție strategică pentru automatizarea proceselor logistice și digitalizarea infrastructurii Poștei.

Poșta Română, unul dintre cei mai vechi furnizori de servicii publice din țară, se află într-un moment de schimbare. Compania își propune să renunțe la modelul tradițional de operare prin închiderea oficiilor poștale și să investească în digitalizare și eficiență. În acest sens, Poșta a lansat o licitație publică, vizând automatizarea logisticii în trei hub-uri regionale majore.

Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române, a anunțat că toate oficiile poștale ale companiei vor fi închise treptat, explicând că acestea nu mai sunt profitabile. „Vom închide oficiile poștale. Miza pentru care încă le ținem deschise este că avem oameni pentru care avem o datorie morală. Sunt oameni care au lucrat 30-40, unii chiar 50 de ani pentru companie și nu poți să le spui: de mâine caută-ți de lucru. Adevărul este că aceste oficii nu mai au niciun viitor economic. Ne gândim să le transformăm în surse de venit prin închiriere, ceea ce ne-ar aduce mai mulți bani decât din vânzarea de timbre,” a declarat acesta, adăugând că decizia vine în contextul necesității de a moderniza și de a orienta Poșta Română spre viitor.

Această decizie afectează rețeaua de peste 5.000 de subunități poștale, care vor fi înlocuite cu alte surse de venit, cum ar fi închirierea spațiilor. „Vom face mai mulți bani din închirierea acestor spații decât din vânzarea de timbre,” a adăugat Ștefan.

Lansată oficial pe 23 decembrie 2024, licitația publică are ca obiect achiziția a trei sisteme automate de sortare a coletelor. Valoarea licitației este de 27,5 de milioane de lei fără TVA, iar obiectivul este automatizarea proceselor logistice și digitalizarea operațiunilor Poștei. Locațiile hub-urilor vor fi la: Constanța, cu un sistem de sortare cu 100 de ieșiri și capacitate de 7.000 colete pe oră; Ploiești, cu un echipament cu 22 de ieșiri și capacitate de 3.000 colete pe oră; Craiova, cu detalii asemănătoare celei din Constanța. Durata contractului este de 24 de luni, incluzând și mentenanță pentru doi ani.

Sistemele vor putea procesa colete cu greutăți între 2 și 30 de kilograme, contribuind astfel la reducerea timpiilor de livrare și la creșterea eficienței operaționale. Acest proiect este considerat important pentru transformarea Poștei Române într-un furnizor competitiv pe piața curieratului, de când au apărut firmele de curierat. Automatizarea proceselor logistice va permite companiei să se alinieze standardelor internaționale și să răspundă mai bine nevoilor clienților.

Publicitate

Valentin Ștefan a subliniat că aceasta este doar o parte dintr-un proces mai amplu de modernizare: „Poșta are 162 de ani și a trecut prin numeroase schimbări. Este momentul să facem un pas curajos spre viitor.”

stiridinbucovina.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Se NEGOCIAZĂ noi zboruri pentru Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava: Bruxelles, Bergamo și o destinație din Spania

Publicat

Publicitate

Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava se află într-un proces activ de extindere a rețelei de zboruri internaționale, iar în curând pasagerii vor putea călători direct spre Bruxelles, Bergamo și o destinație din Spania.

Anunțul a fost făcut joi de președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, care a subliniat că atragerea de noi curse aeriene este una dintre prioritățile mandatului său.

„În cele aproape patru luni de când am preluat conducerea Consiliului Județean Suceava, am făcut pași concreți pentru atragerea unor noi rute aeriene. Ne dorim un aeroport modern, bine conectat și eficient, cu mai multe zboruri directe spre Europa”, a declarat Gheorghe Șoldan pentru presa suceveană.

Zboruri directe spre Bruxelles, Bergamo și Spania

În urma discuțiilor purtate de autorități cu mai mulți operatori aerieni, s-a ajuns la acorduri preliminare pentru deschiderea a trei noi curse aeriene:

Suceava – Bruxelles

Suceava – Bergamo

Publicitate

Suceava – o destinație din Spania (în curs de stabilire)

Aceste noi rute vin în întâmpinarea cererilor pasagerilor, facilitând călătoriile sucevenilor către importante centre economice și comunități de români din Europa. În plus, aceste zboruri vor contribui la dezvoltarea turismului și a relațiilor comerciale între Suceava și noile destinații.

„Sper ca în următoarele luni să anunțăm datele exacte pentru primele curse. Știu că mulți suceveni își doresc noi rute directe și vreau să îi asigur că lucrăm activ pentru a le aduce la Suceava”, a mai explicat Șoldan.

Planuri de extindere: bază operațională la Suceava din 2026

Pe lângă deschiderea noilor rute, o companie aeriană și-a exprimat interesul de a înființa o bază operațională la Aeroportul Suceava începând cu 2026. Acest lucru ar permite o extindere semnificativă a numărului de zboruri și o creștere a conectivității internaționale a regiunii.

„Nu este un proces simplu, dar suntem în discuții avansate pentru atragerea mai multor companii aeriene. Nu putem pur și simplu să „bifăm” destinații pe o listă – fiecare rută trebuie să fie viabilă din punct de vedere al cererii și al costurilor operaționale”, a precizat Șoldan pentru aceleași surse.

Angajamentul autorităților pentru dezvoltarea aeroportului

Președintele Consiliului Județean Suceava a reiterat că modernizarea Aeroportului „Ștefan cel Mare”, extinderea rețelei de zboruri și îmbunătățirea serviciilor pentru pasageri reprezintă obiective clare și asumate pentru acest mandat.

În perioada următoare, autoritățile vor continua negocierile cu operatorii aerieni și vor anunța date concrete pentru noile zboruri. Sucevenii sunt încurajați să urmărească informațiile oficiale pentru a fi la curent cu noile oportunități de călătorie disponibile din Aeroportul Suceava.

Citeste mai mult

Administratie

Amenzi de peste 63.000 de lei pentru firmele care nu au refăcut corespunzător carosabilul și trotuarele din Botoșani

Publicat

Publicitate

Polițiștii locali din Botoșani au aplicat 32 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 63.500 de lei, unor operatori economici care nu au respectat obligația de refacere a carosabilului și trotuarelor afectate de lucrări de intervenție la rețelele edilitare.

Conform prevederilor H.C.L. nr. 255/2021, firmele care efectuează lucrări de intervenție pe domeniul public sunt obligate să refacă provizoriu suprafețele afectate, folosind macadam sau pavele, și să asigure condiții normale de circulație pentru pietoni și autovehicule.

În urma controalelor, polițiștii locali au constatat că în mai multe zone din oraș nu au fost respectate aceste obligații, carosabilul rămânând degradat și punând în pericol siguranța participanților la trafic.

Printre zonele unde s-au înregistrat cele mai multe nereguli se numără Calea Națională, Bulevardul Mihai Eminescu, Strada Pacea și Strada Împărat Traian, unde intervențiile nu au fost completate corespunzător, iar trotuarele și carosabilul au fost lăsate într-o stare necorespunzătoare.

Poliția Locală Botoșani atrage atenția că astfel de încălcări ale regulamentului vor fi sancționate și în viitor, iar acțiunile de control vor continua pentru a se asigura că infrastructura publică este refăcută în mod corespunzător după fiecare intervenție.

Operatorii economici sunt obligați să finalizeze lucrările de reabilitare în termenul prevăzut de lege, iar în caz de neconformare riscă sancțiuni suplimentare sau chiar interdicția de a mai efectua lucrări pe domeniul public.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Maşinile vechi şi poluante vor fi taxate. Taxa va afecta 8 milioane de vechicule și ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026

Publicat

Publicitate

România pregăteşte implementarea unei noi taxe auto pentru vehiculele vechi şi poluante. Măsura are ca scop să reducă impactul asupra mediului şi să alinieze legislaţia naţională la practicile europene. Conform planului guvernamental, noua taxă ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026, relatează mediafax.ro.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a confirmat recent că există, la nivel guvernamental, o lege care să taxeze mijloacele de transport poluante. Impozitarea maşinilor pe baza emisiilor este deja o normă în multe ţări europene, autorităţile române au evitat până acum adoptarea unei astfel de politici.

Conform planului guvernamental, noua taxă ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026.

„Cererea de plată 4 include şi o taxă pe poluare care nu face parte din reforma fiscală, dar ar urma să aibă un impact major, prin amploarea la care poate ajunge. Milioane de autoturisme ar putea fi vizate de o taxă similară cu fosta taxă auto din trecut. Tot în 4 avem legea taxării utililajelor grele în funcţie de numărul de kilometri parcurşi şi a mijloacelor de transport poluante. Este o lege cu un impact destul de mare, sunt peste 8 milioane de mijloace de transport”, a spus ministrul Marcel Boloş într-un interviu pentru profit.ro.

Banii pe noua taxă ar urma să fie colectaţi prin impozitarea suplimentară a maşinilor vechi şi poluante. De la 1 ianuarie 2026, cei cu maşini poluante ar urma să plătescă impozit în funcţie de norma de poluare.

Anul trecut, în România erau peste 1 milion de maşini cu o normă de poluare Euro 2, peste 1 milion şi jumătate Euro 3 şi aproape 4 milioane Euro 4.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Controale la mijloacele de publicitate din Botoșani: 21 de agenți economici verificați. Multe sunt amplasate ilegal

Publicat

Publicitate

Mai multe verificări privind respectarea Legii nr. 185/2013, care reglementează amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate, au fost effectuate în ultima perioadă de Poliția Locală de la Botoșani.

Acțiunile s-au desfășurat pe mai multe artere din municipiu, inclusiv pe străzile Pacea, Prieteniei, Doboșari, Marchian, Calea Națională și Bd. Mihai Eminescu.

În urma acestor controale, 21 de agenți economici au fost invitați la sediul Poliției Locale pentru clarificarea situației panourilor publicitare, bannerelor, mesh-urilor și steagurilor publicitare amplasate. S-a constatat că unele dintre acestea erau instalate fără autorizație de construire sau fără aviz de publicitate temporară emis de Primăria Botoșani.

În funcție de situația constatată, firmele au primit măsuri de intrare în legalitate sau obligația de dezafectare a mijloacelor publicitare ilegale în termen de 3 luni de la primirea procesului-verbal.

Poliția Locală a transmis că va monitoriza respectarea acestor măsuri.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending