Connect with us

Eveniment

Poșta Română închide oficiile tradiționale, dar lansează o licitație de 27 de milioane de lei

Publicat

Publicitate

Poșta Română face un pas major în transformarea sa, anunțând închiderea treptată a tuturor oficiilor poștale, spații considerate „lipsite de viitor” de către directorul general, Valentin Ștefan. În acest context, compania lansează o licitație publică cu o valoare estimată la 27,5 milioane RON pentru modernizarea logisticii. Poșta Română a lansat o licitație publică ce vizează achiziția a trei sisteme automate de sortare a coletelor, care vor fi instalate în hub-urile regionale din Constanța, Ploiești și Craiova. Acesta reprezintă o investiție strategică pentru automatizarea proceselor logistice și digitalizarea infrastructurii Poștei.

Poșta Română, unul dintre cei mai vechi furnizori de servicii publice din țară, se află într-un moment de schimbare. Compania își propune să renunțe la modelul tradițional de operare prin închiderea oficiilor poștale și să investească în digitalizare și eficiență. În acest sens, Poșta a lansat o licitație publică, vizând automatizarea logisticii în trei hub-uri regionale majore.

Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române, a anunțat că toate oficiile poștale ale companiei vor fi închise treptat, explicând că acestea nu mai sunt profitabile. „Vom închide oficiile poștale. Miza pentru care încă le ținem deschise este că avem oameni pentru care avem o datorie morală. Sunt oameni care au lucrat 30-40, unii chiar 50 de ani pentru companie și nu poți să le spui: de mâine caută-ți de lucru. Adevărul este că aceste oficii nu mai au niciun viitor economic. Ne gândim să le transformăm în surse de venit prin închiriere, ceea ce ne-ar aduce mai mulți bani decât din vânzarea de timbre,” a declarat acesta, adăugând că decizia vine în contextul necesității de a moderniza și de a orienta Poșta Română spre viitor.

Această decizie afectează rețeaua de peste 5.000 de subunități poștale, care vor fi înlocuite cu alte surse de venit, cum ar fi închirierea spațiilor. „Vom face mai mulți bani din închirierea acestor spații decât din vânzarea de timbre,” a adăugat Ștefan.

Lansată oficial pe 23 decembrie 2024, licitația publică are ca obiect achiziția a trei sisteme automate de sortare a coletelor. Valoarea licitației este de 27,5 de milioane de lei fără TVA, iar obiectivul este automatizarea proceselor logistice și digitalizarea operațiunilor Poștei. Locațiile hub-urilor vor fi la: Constanța, cu un sistem de sortare cu 100 de ieșiri și capacitate de 7.000 colete pe oră; Ploiești, cu un echipament cu 22 de ieșiri și capacitate de 3.000 colete pe oră; Craiova, cu detalii asemănătoare celei din Constanța. Durata contractului este de 24 de luni, incluzând și mentenanță pentru doi ani.

Sistemele vor putea procesa colete cu greutăți între 2 și 30 de kilograme, contribuind astfel la reducerea timpiilor de livrare și la creșterea eficienței operaționale. Acest proiect este considerat important pentru transformarea Poștei Române într-un furnizor competitiv pe piața curieratului, de când au apărut firmele de curierat. Automatizarea proceselor logistice va permite companiei să se alinieze standardelor internaționale și să răspundă mai bine nevoilor clienților.

Publicitate

Valentin Ștefan a subliniat că aceasta este doar o parte dintr-un proces mai amplu de modernizare: „Poșta are 162 de ani și a trecut prin numeroase schimbări. Este momentul să facem un pas curajos spre viitor.”

stiridinbucovina.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Crin Antonescu anunță că își suspendă candidatura la prezidențiale și acuză partidele că l-au lăsat singur: „O să mă gândesc mai bine”

Publicat

Publicitate

Crin Antonescu a declarat, sâmbătă seara, la Digi24, că a suspendat unilateral acordul prin care a fost numit candidat al coaliției aflată la guvernare, scrie G4Media.ro.

„În legătură cu calitatea mea de candidat, cunoscută și recunoscută public până acum, aceea de candidat comun al coaliției aflate la guvernare, încep prin a anunța că în mod unilateral, adică eu, candidatul, consider acordul privitor la această candidatură suspendat”, a spus Crin Antonescu.

„Eu îl declar suspendat. Pentru că sunt două părți aici. Ce înseamnă suspendat? Înseamnă următorul lucru. Eu am primit o propunere de a fi candidatul unei coaliții politice, am acceptat această propunere, am asumat această candidatură și este o asumare de la care eu nu dau înapioi”, a adăugat fostul președinte al PNL.

Crin Antonescu a mai susținut că nu a fost susținut niciodată de serviciile secrete.

„Eu, toate funcțiile în cadrul sistemului democratic pe care le-am avut, toate au fost susținute de cetățeni și toate au fost prin alegeri libere”, a afirmat Antonescu.

Sursa: G4Media.ro

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Ajutor de deces în 2025: La ce valoare a ajuns. Noile reglementări aduc și o extindere a categoriilor de beneficiari

Publicat

Publicitate

Anul 2025 vine cu vești importante pentru români. În timp ce multe alte beneficii sociale încă așteaptă actualizări bugetare, ajutorul de deces va beneficia de o creștere semnificativă. Guvernul a decis să ajusteze valoarea acestui sprijin pentru a ține pasul cu costurile în creștere asociate serviciilor funerare, aducând astfel un sprijin binevenit familiilor îndoliate, scrie cancan.ro.

Începând cu 1 ianuarie 2025, suma alocată ajutorului de deces se va majora în funcție de statutul persoanei decedate. Astfel, dacă în 2024 persoanele asigurate primeau 7.567 de lei, iar cele neasigurate 3.784 de lei, în 2025 valorile cresc la 8.354 de lei pentru cei asigurați și 4.177 de lei pentru cei neasigurați. Această creștere vine să reducă povara financiară în momentele dificile.

Noile reglementări aduc și o extindere a categoriilor de beneficiari. Persoanele aflate în concediu pentru creșterea copilului, cu condiția să fi fost asigurate înainte de intrarea în concediu, pot acum să solicite acest sprijin. De asemenea, familiile celor care nu aveau asigurare sau pensie la momentul decesului pot beneficia de această măsură.

Procesul de solicitare a ajutorului de deces a fost și el simplificat pentru a facilita accesul la acest sprijin. Cererea poate fi făcută de soț, părinte, copil, tutore legal sau de persoana care a suportat costurile înmormântării. Actele necesare includ:

  • Cerere pentru acordarea ajutorului de deces (Anexa nr. 11).
  • Certificat de deces (original și copie).
  • Act de identitate al solicitantului (original și copie).
  • Acte de stare civilă ale solicitantului care să dovedească gradul de rudenie cu decedatul, sau actul care atestă calitatea de tutore sau mandatar (original și copie).
  • Dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces (original și copie).
  • Act medical care să ateste boala care a cauzat decesul, în cazul unui copil inapt, sau adeverință din învățământ pentru tinerii între 18-26 ani.
  • Adeverință de la angajator pentru a dovedi că persoana decedată avea calitatea de asigurat.
  • Declarație pe propria răspundere pentru a demonstra că membrul de familie nu era asigurat sau pensionar la data decesului.

Acest ajutor financiar este menit să acopere costurile de bază ale serviciilor funerare și să ofere un sprijin familiilor îndoliate. Majorarea sumei vine pe fondul creșterii salariului minim și al costurilor asociate organizării unei înmormântări.

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

FOTO: „Adolescenții, Biserica și provocările lumii contemporane!”, proiect derulat de Liceul Trușești și Parohia „Sfinții Împărați Constantin și Elena” Drislea

Publicat

Publicitate

Proiectul CAER „Adolescenții, Biserica și provocările lumii contemporane!” a fost derulat în 2024 de către Liceul „Demostene Botez” Trușești în parteneriat cu Parohia „Sfinții Împărați Constantin și Elena” Drislea.

Potrivit informațiilor oferite de profesoara Cătălina Gania, proiectul vine în sprijinul elevilor, ajutându-i să-şi formeze o atitudine pozitivă față de școală, Biserică și societate în general, dar oferă în același timp și posibilitatea de exprimare și explorare a identității, dezvoltând capitalul social al copiilor. Activitățile proiectului urmăresc să genereze un mediu formator mai atractiv, în afara contextului instituțional, care să-i motiveze pe elevi să se implice în diverse activități.

Abordarea în comun de către școală și Biserică a activităților propuse, are un impact pozitiv asupra dezvoltării personalității elevilor, asupra performanțelor școlare și a integrării sociale. Foarte important în derularea acestor activități în parteneriat cu Biserica este faptul că elevii pot fi implicați atât în inițierea și organizarea, cât și în modul de desfășurare a acestora. Desfășurarea acelorași activități atât la școală, cât și la Biserică a stimulat implicarea elevilor, realizându-se o simbioză lucrativă deosebită, facilitând valorificarea talentelor personale și corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale.

„Viaţa adolescenţilor moderni între bine şi rău (droguri, avort, dependenţă de tehnologie, bullying)″

Activitatea principală a proiectului o reprezintă ″Viaţa adolescenţilor moderni între bine şi rău (droguri, avort, dependenţă de tehnologie, bullying)″ și urmărește implicarea unui număr cât mai mare de elevi. În această perioadă de căutare, în care adolescentul se confruntă cu numeroase trăiri, gânduri, sentimente, angoase şi speranţe, în încercarea de a-şi găsi drumul în viaţă, de a-şi afla propria identitate, şcoala și Biserica îi sunt alături. Aflat la graniţa dintre două identităţi, nici copil, dar nici adult încă, adolescentul are nevoie să fie ghidat în drumul său spre maturizare.

Activitatea urmărește să-i ofere răspunsuri la o serie de întrebări tulburătoare pentru el: drogurile, alcoolul, viaţa sexuală, avortul, tehnologia, violenţa, pentru că noi, adulții din jurul lui, avem datoria să-l ajutăm, să-l susţinem şi să-l inspirăm. Şcoala şi Biserica, doar împreună, vor putea cultiva iubire şi simţ civic în tinerele suflete care se formează. Se are în vedere formarea unei culturi moral-spirituale sănătoase, dar și cultivarea unor sentimente de bunătate, toleranță, respect și dezvoltarea imaginației și creativității.

Publicitate

Proiectul are în vedere colaborarea cu diverse unități de învățământ și parohii din județul Botoșani și din alte județe din țară și urmărește socializarea elevilor, a cadrelor didactice și preoților, prin adaptarea la celălalt, prin respectarea regulilor de grup. Elevii învaţă să se descopere împreună, să comunice, să se organizeze, să tolereze anumite comportamente și diferențe între oameni, să respecte reguli, să genereze propuneri, să expună impresii, păreri, încercând să dărâme barierele prejudecăţilor și dând naştere la solidarităţi şi adaptări la diverse situații.

„Prin derularea acestui proiect se dorește o altfel de învăţare. Cea mai de preț bogăție a unei parohii este reprezentată de către copii! Ziua în care Biserica se golește de copii, indică faptul că ea moare! Rugăciunea lor e mult mai primită decât a noastră, pentru că e din inimă curată!”, a mai precizat profesoara Cătălina Gania.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Bărbat doborât de frig, salvat de un jandarm pe o stradă din Botoșani

Publicat

Publicitate

Seara trecură, un bărbat întins pe o bancă de pe strada Primăverii a atras atenția lui Alex, subofițer în cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani.

Ora târzie, locul nepotrivit pentru odihnă și frigul l-au îndemnat pe jandarm să vadă ce se întâmplă cu bărbatul și dacă îl poate ajuta cu ceva.

Încercările de a vorbi cu bărbatul nu au avut succes, astfel că, după ce a verificat dacă are puls, Alex a apelat numărul unic de urgență 112 și, după sosirea unei ambulanțe, a ajutat la urcarea acestuia, în vederea transportării la Unitatea de Primire a Urgențelor din cadrul Spitalului Mavromati.

Având în vedere că, în această noapte, temperatura prognozată va atinge un minim de minus 4 grade Celsius, echipajele de jandarmerie aflate în misiuni de menținere a ordinii și siguranței publice vor avea în atenție persoanele vulnerabile, în vederea prevenirii unor posibile cazuri de hipotermie.

Recomandăm cetățenilor să solicite sprijinul autorităților competente atunci când observă persoane care au nevoie de ajutor, pentru a fi evitate situațiile ce se pot transforma în urgențe medicale ce le pot pune în pericol viață sau integritatea fizică.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending