Connect with us

Eveniment

Polițiștii, obligați să verifice dacă angajații din Învățământ sau Sănătate figurează în Registrul infractorilor sexuali. PROIECT

Publicat

Publicitate

Potrivit proiectului, structurile specializate din cadul inspectoratelor de poliție efectuează verificări din oficiu în scopul identificării dacă persoanelele înregistrate deja în Registru au încheiate raporturi de muncă contractelor de voluntariat sau orice alte asemenea raporturi cu instituţiile din sistemul de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane şi comunică din oficiu acestora, după caz, certificatele de integritate comportamentală, notează alba24.ro.

Polițiștii, obligați să verifice dacă angajații din Învățământ sau Sănătate figurează în Registrul infractorilor sexuali. Polițiștii ar putea fi obligați să verifice din oficiu dacă printre angajații din Învățământ și Sănătate sunt persoane înscrise în Registrul privind infracțiunile sexuale. În cazul confirmării faptelor, raporturile de muncă ale persoanelor vizate vor înceta imediat, prevede un proiect legislativ aflat pe ordinea de zi a Senatului.

Pe ordinea de zi a ședinței Senatului din 26 februarie se află o propunere legislativă pentru completarea Legii nr.118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare.

Proiectul este inițiat de către un senator USR, fiind semnat de către mai mulți parlamentari de la PNL, PSD, USR, UDMR.

Prezenta propunere legislativă are ca obiect creşterea gradului de protecţie a persoanelor vulnerabile în faţa persoanelor care figurează în Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor.

Polițiștii, obligați să verifice dacă angajații din Învățământ sau Sănătate figurează în Registrul infractorilor sexuali

Potrivit proiectului, structurile specializate din cadul inspectoratelor de poliție efectuează verificări din oficiu în scopul identificării dacă persoanelele înregistrate deja în Registru au încheiate raporturi de muncă contractelor de voluntariat sau orice alte asemenea raporturi cu instituţiile din sistemul de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane şi comunică din oficiu acestora, după caz, certificatele de integritate comportamentală.

Publicitate

„Această obligaţie subzistă atât în cazul persoanelor care au fost deja condamnate penal şi care figurează în Registru, cât şi cu privire la persoanele care vor figura de acum înainte în cadrul Registrului.

Organele de poliţie au posibilitatea legală de a interoga acele baze de date sau de a solicita informaţii concludente în scopul identificării dacă angajatorul persoanei condamnate poate fi
inclus în categoria entităţilor publice sau private. Mai mult, organele de poliţie, dacă în urma analizei constată că angajatorul se încadrează în categoria entităţilor publice sau private, va avea obligaţia de a comunica din oficiu angajatorului un certificat de integritate comportamentală”, se precizează în expunerea de motive a inițiativei legislative.

Concomitent, în cadrul prezentării periodice la organele de poliţie a persoanelor condamnate, acestea vor avea obligaţia de a menţiona datele de identificare a angajatorului, precum şi de a informa organele de poliţie ori de câte ori îşi schimbă locul de muncă.

Şi în acest caz, organele de poliţie, dacă în urma analizei constată că angajatorul se încadrează în categoria entităţilor publice sau private, va avea obligaţia de a comunica din oficiu angajatorului un certificat de integritate comportamentală.

În cazul confirmării faptelor, raporturile de muncă ale persoanelor vizate vor înceta imediat

Potrivit proiectului, în ipoteza refuzului persoanei de a-şi da acordul sau de a prezenta certificatul de integritate comportamentală la momentul angajării, raportul de muncă nu poate fi încheiat. Mai mult, în ipoteza comunicării din oficiu a certificatului de integritate comportamentală de către organele de poliţie, raporturile de muncă existente încetează de drept.

În astfel de situaţii, existenţa unei menţiuni în certificatul de integritate comportamentală reprezintă fie un impediment legal la încheierea contractelor de muncă, în sens larg, cu
entităţile publice sau private, fie un motiv de încetare a unui raport juridic de muncă preexistent.

De asemenea, dacă în urma verificărilor se constată că persoana verificată are încheiate raporturi de muncă, contractelor de voluntariat sau orice alte asemenea raporturi cu entităţile publice sau private, polițiștii comunică din oficiu certificatul de integritate comportamentală către acestea.

Raporturile de muncă, contractele de voluntariat sau orice alte asemenea raporturi încetează de drept de la momentul comunicării certificatului de integritate comportamentală.

„Propunerea legislativă se află în deplină concordanţă cu principiile constituţionale, identificând soluţii normative corecte din perspectiva evaluării interesului public determinat de protejarea persoanelor vulnerabile raportat la dreptul oricărei persoane de a munci, în aceste condiţii, se justifică restrângerea dreptului la muncă acelor persoane condamnate penal pentru infracţiuni sexuale exclusiv în cadrul anumitor categorii de angajatori al căror obiect de activitate implică contactul cu persoane aflate în categorii vulnerabile (minori, elevi, persoane vârstnice, pacienţi internaţi în unităţi spitaliceşti, persoane cu dizabilităţi etc.)”, se mai precizează în expunerea de motive.

Termenul de adoptare tacită a proiectului este 1 martie 2024.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Luna străbate zona de cer în care se află Pleiadele. Fenomenul poate fi urmărit cu ochiul liber, dacă e senin

Publicat

Publicitate

Luna traversează, în noaptea de vineri spre sâmbătă, zona de cer în care se află roiul stelar Pleiade, informează dr. Adrian Șonka, astronom la Observatorul „Amiral Vasile Urseanu”, scrie alba24.ro.

„În doar șase ore, Luna va trece peste cele mai strălucitoare stele din roi, iar noi vom putea observa cu ochiul liber, prin binoclu sau telescop, numeroase dispariții și reapariții de stele. Fenomenul nu se va mai repeta în 2025. (…)

Eu vă propun să stați comod și să priviți timp de câteva ore această trecere, începând cu ora 22:30, când Luna se află spre răsărit.

Nu trebuie să știți unde sunt Pleiadele: căutați Luna, pentru că se va afla chiar în dreptul lor”, a scris Adrian Șonka pe pagina sa de Facebook, potrivit Agerpres.

Într-o declarație pentru Radio România Actualități, astronomul a explicat că, prin trecerea Lunii în fața roiului stelar Pleiade, se produc mai multe ocultări succesive ale stelelor.

„Luna se mișcă pe cer și acoperă stelele din roi, care dispar și apoi reapar; și dispar, și reapar. Se numesc ocultații. Și se văd frumos, dacă e senin”, a precizat el.

Publicitate

De asemenea, Șonka a atras atenția asupra unui alt fenomen ce va putea fi observat doar prin telescop, în luna noiembrie, când inelele lui Saturn nu vor mai fi vizibile.

Astronomul a subliniat că fenomenul are loc o dată la 15 ani și a mai putut fi urmărit ultima dată în 2009.

„Saturn se va vedea fără inele. Acestea se vor observa doar din muchie – fiind foarte subțiri, nu se mai disting prin telescop. Deci, veniți la observator”, a precizat Adrian Șonka.

Citeste mai mult

Eveniment

DSU dezminte afirmațiile BNS privind concedierile: Măsurile propuse nu au niciun impact asupra personalului operativ

Publicat

Publicitate

Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) dezminte, vineri, afirmațiile Blocului Național Sindical (BNS) potrivit cărora s-ar pregăti concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea costurilor de funcționare prin reorganizarea acestora, susținând că măsurile propuse nu au niciun impact asupra personalului operativ din cadrul serviciilor de ambulanță.

DSU a clarificat că nu se va face nicio concediere în rândul personalului operativ, care include pompierii și medicii SMURD. Măsurile propuse de DSU vizează doar posturile de conducere și pe cele din administrație, în vederea unei optimizări a structurii organizatorice.

DSU susține că prin aceste măsuri se dorește o mai bună eficiență a sistemului, fără a fi afectată activitatea de intervenție.Blocul Național Sindical susține că DSU vizează o restructurare care va duce la concedierea unui număr de 5.000 de angajați din sistem, inclusiv a celor operativi.

Agerpres

Citeste mai mult

Eveniment

ANCOM: Utilizatorii de servicii de telefonie și internet trebuie informați la depășirea abonamentului. Obligații pentru furnizori

Publicat

Publicitate

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) remintește că utilizatorilor de servicii de telefonie și de acces la internet au dreptul de fi informați atunci când consumă integral resursele incluse în abonament.

Același drept îl au și când acumulează costuri suplimentare de 250 lei (50 euro), fără TVA, peste valoarea abonamentului.

ANCOM a impus furnizorilor aceste obligații pentru a spori transparența și pentru a le permite utilizatorilor să își controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicații electronice, transmite autoritatea.

ANCOM: obligații pentru furnizorii de servicii de telefonie și internet

Furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația legală de a informa utilizatorii în două situații critice de consum:

la epuizarea resurselor incluse în abonament – când volumul de servicii (minute, SMS, date mobile etc.) inclus în planul tarifar este consumat în totalitate
la atingerea unui prag de consum suplimentar de 250 lei (50 euro), fără TVA – atunci când utilizatorii depășesc valoarea abonamentului și acumulează costuri suplimentare în cuantum de 250 lei (50 euro), fără TVA, furnizorii sunt obligați să emită o notificare clară și promptă. În funcție de politica comercială a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include și costurile înregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adăugată.

Publicitate

Aceste obligații se aplică și utilizatorilor finali microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații nonprofit dacă aceștia nu au convenit în mod explicit să renunțe în tot sau în parte la aplicarea lor.

În cazul în care există neclarități cu privire la serviciile facturate, utilizatorii au posibilitatea de a consulta facturile detaliate, pe care furnizorii sunt obligați să le remită la cerere. Acestea trebuie să conțină o serie de informații minime, care să permită identificarea serviciilor utilizate și a tarifelor percepute.

Ce, cum și unde se poate reclama

Dacă aceste obligații de informare nu sunt respectate, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmând pașii descriși aici.

Prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de către centrala operatorului.

În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în astfel de situații.

Citeste mai mult

Eveniment

Restricții de circulație sâmbătă, la inaugurarea noului sediu ISU Botoșani

Publicat

Publicitate

Mâine, 13 septembrie, traficul rutier din municipiul Botoșani va fi restricționat temporar pentru buna desfășurare a activităților prilejuite de inaugurarea noului sediu al Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Potrivit autorităților, restricțiile se vor aplica astfel:

  • între orele 08:00 – 12:00, pe strada Ștefan cel Mare;

  • între orele 11:00 – 12:00, pe strada Uzinei.

Șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență în zonă și să respecte indicațiile polițiștilor rutieri prezenți la fața locului pentru fluidizarea traficului.

Reprezentanții instituțiilor de ordine și siguranță publică transmit că măsurile sunt necesare pentru a asigura protecția participanților la eveniment și desfășurarea acestuia în condiții optime.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending