Connect with us

Eveniment

Polițiștii botoșăneni, la ceas de bilanț

Publicat

Publicitate

În anul 2022, activitatea Inspectoratului Judeţean de Poliţie Botoşani a fost concentrată pe îndeplinirea obiectivului general al Poliției Române, respectiv creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.

 

Principalele direcții de acțiune au vizat organizarea activităților preventive, operative și de investigare, în vederea reducerii infracțiunilor contra persoanei și a patrimoniului, a celor de la regimul armelor, explozivilor și substanțelor periculoase, a delictelor silvice și a infracționalității economico-financiare.

 

În contextul declanșării conflictului armat îm Ucraina și având în vedere problematica întâmpinată, de la debutul acestuia și până în luna decembrie 2022, au acționat, în medie, zilnic,  peste 50 de polițiști,  aceștia fiind angrenați atât în activități de sprijin a Inspectoratului General al Poliției de Frontieră (în proximitatea punctelor de trecere a frontierei Stânca-Costești și Rădăuți-Prut), în misiuni operative contextualizate (filtre, acțiuni punctuale etc.), cât și în proximitatea centrelor de cazare temporară a cetățenilor ucraineni.

 

Publicitate

MANAGEMENTUL RESURSELOR INSTITUŢIONALE

 

În ceea ce priveşte politica de personal desfăşurată la nivelul inspectoratului, precizăm că la 31 decembrie 2022 statul de organizare era încadrat în procent de 78,45% astfel: 77,61% la ofiţeri, 78,97% la agenţi şi 73,91% la personalul contractual. În cursul anului au încetat raporturile de muncă cu unitatea 48 de poliţişti şi au venit în unitate 56 de poliţişti.

 

 

Activități desfășurate pentru deservirea comunității

 

În perioada analizată, în vederea constituirii dispozitivelor pentru menținerea ordinii publice, la nivelul județului, au fost folosiți, în medie, zilnic, 135 de polițiști, care au acționat în patrule independente și mixte, cu efective de jandarmi și poliție locală.

 

Pe parcursul anului, au fost organizate 6 razii, 264 de acțiuni cu efective mărite, 1.131 de controale directe și 179 de participări la misiuni de ordine cu prilejul adunărilor publice pe raza județului, acțiuni în cadrul cărora au fost constatate 1.035 de infracțiuni.

 

De asemenea, în perioada vizată, polițiștii care au acționat în cadrul dispozitivelor de menținere a ordinii și siguranței publice au intervenit la 16.561 de evenimente, dintre care 13.254 de apeluri semnalate prin SNUAU 112, în urma intervențiilor fiind aplanate 3.408 de stări conflictuale, dintre care 1.606 de conflicte intrafamiliale.

 

Totodată, în anul 2022, au fost reținute 243 de persoane, față de 115 dintre acestea fiind dispusă arestarea preventivă.

 

Prevenirea criminalității

 

În anul 2022, la nivelul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Botoşani, prioritățile în domeniul prevenirii criminalității au vizat prevenirea infrațiunilor contra persoanei, contra patrimoniului și a criminalității informatice.

 

Astfel, la nivelul întregului județ, în cadrul  programelor de prevenire „Programul de prevenire a infrac țiunilor contra persoanei”( dispariții de copii, agresiuni sexuale, violență domestică, victimizarea minorilor)”, „Programul de prevenire a infracțiunilor contra patrimoniului – prevenirea furturilor din locuințe, înșelăciunilor și a furturilor din genți/buzunare”, „Programul de prevenire a criminalității informatice”  și a  campaniilor  derulate (,,Atingeri Nedorite” , “Dincolo de aparențe”, „Vacanță în siguranță”, „Vacanța  s-a terminat ! Sunteti pregătiți de un nou început”, „Zilei Europene de prevenire a furturilor din locuințe”, „Eroii Internetului ”), polițiștii au organizat 367 de activități preventive care au avut 12.930 de beneficiari.

 

Activităţile preventiv-educative şi de antivictimizare a populaţiei au avut un caracter continuu şi interactiv, s-au desfăşurat în spaţiul public, în unităţile de învăţămant preuniversitar, la sediile/locaţiile diferitelor entităţi/asociaţii/organizaţii de drept public/privat, organisme ale administraţiei publice locale, fiind desfăşurate în cooperare şi cu alte structuri M.A.I. cu atribuţii pe această linie.

 

Criminalitatea stradală

 

În cursul anului 2022, au fost sesizate 1447 de infracțiuni stradale, acestea reprezentând 14,63% din totalul infracțiunilor sesizate.

 

După locul de comitere, 942 de infracțiuni au fost comise în mediul urban, iar 505 infracțiuni au fost comise în mediul rural, iar după momentul comiterii, 881 de infracțiuni au fost comise ziua, iar  566 de infracțiuni au fost comise noaptea.

 

Ponderea (47,82%) infracţiunilor comise în mediul stradal este deținută de infracţiunile de lovire și alte violențe (692), urmate de infracțiunile de amenințare (121) și cele de furt din auto (68).

 

Prevenirea şi combaterea violenţei în familie

 

În anul 2022, au fost înregistrate peste 1.300 de fapte de violență în familie, 516 dintre acestea, reprezentând 38% din total, au fost comise în mediul urban și 837, reprezentând 61,8% din total, au fost comise în  mediul rural, iar 1.187 de infracțiuni, reprezentând 87,7% din infracționalitatea sesizată pe acest segment, au fost comise la domiciliu și 166 de infracțiuni au fost comise în spaţiul public.

 

În scopul diminuării unor riscuri iminente la adresa vieții, integrității fizice ori libertății unor persoane puse în pericol printr-un act de violență domestică, structurile de poliţie au desfăşurat activităţi specifice prin care au fost emise 371 de ordine de protecție provizorii, în creștere față de anul 2021, când au fost emise 296 de ordine de protecție provizorii.

 

În funcție de mediul în care au fost emise, 162 de ordine de protecție provizorii, reprezentând un procent de 43,6% din total, au fost emise în mediul urban ( 161 în anul 2021), iar 209 ordine de protecție provizorii, reprezentând 56,3% din total, au fost emise în mediul rural (135 în anul 2021).

 

Din cele 371 de ordine de protecție provizorii emise, 369 au fost confirmate de către procuror ( 281 în anul 2021) iar 165 au fost transformate în ordine de protecție ( 138 în anul 2021).

 

Siguranţa traficului rutier

 

În  vederea  prevenirii  și  combaterii  principalelor  cauze  frecvent  generatoare  de  accidente  ruitere,  cât  și  pentru  îmbunătăţirea  stării  de  ordine  și  disciplină  în  trafic,  la  nivelul  întregului  județ, polițiștii rutieri  au  executat  254  de acţiuni, dintre care 203 cu  efective  proprii  şi 51 în  colaborare  cu  alte  instituţii  ori  reprezentanţi  ai  societăţii  civile.

 

Acţiunile organizate au vizat, în special, viteza  nelegală, consumul de alcool, indisciplina  pietonală, nefolosirea centurii de siguranţă și legalitatea transportului de mărfuri și persoane.

 

În cadrul acțiunilor organizate au fost descoperite (sesizate) şi instrumentate 828 de infracțiuni,  dintre  care 489 la  regimul  circulației  și  339  de  altă  natură, şi au fost constatate şi sancţionate 23.038 de abateri contraventionale la regimul circulaţiei.

 

De asemenea au fost reținute 3.406  permise  de  conducere (+879), din care 2.893  (+782) în  vederea  suspendării  exercitării  dreptului  de  a  conduce autovehicule, 211 (+41) permise de conducere  au fost  anulate, iar 116 (+84) permise au fost retrase din motive medicale. De asemenea s-a  procedat la  retragerea  temporara  a  unui număr de 1038 (+126)  de certificate  de înmatriculare.

 

În perioada analizată, pe raza judeţului Botoşani s-au produs 398 (-21) de accidente rutiere soldate cu victime omenești 20 (-18) de persoane decedate, 64 (+1) de persoane rănite grav şi 390(-18) de persoane rănite uşor.

Principalele trei cauze de producere ale accidentelor de circulaţie cu victime sunt:

  • abaterile comise de pietoni : 16 accidente
  • abaterile comise de bicicliști: 14 accidente
  • conducerea sub influența alcoolului: 11 accidente

 

 

Poliţia de proximitate şi siguranţa comunităţii

 

Conform conceptului de organizare a activităţii de ordine publică în mediul urban, poliţiştii de proximitate  au desfășurat 367 de activități în comunitate, 533 de verificări pe linia evidenţei populaţiei, 110 pe linia deţinătorilor de arme, 102 pe linie de evidenţă militară, 222 de activitaţi pe linia executării mandatelor de aducere şi au participat la 46 de acţiuni punctuale sau măsuri de ordine de pe raza de competenţă.

 

În perioada de referință, polițiștii de proximitate au constat 52 de infracțiuni în flagrant delict și au soluţionat 1303 de dosare penale, 1.022 de reclamaţii, petiţii şi sesizări, au consiliat 509 persoane și au pus în aplicare 162 de ordine de protecție.

 

Criminalitatea contra patrimoniului

 

Infracţiunile contra patrimoniului, reprezintă un procent de 37,29% din totalul infracţiunilor sesizate la nivelul I.P.J. Botoșani și înregistrează o creștere de 5,3%, creștere înregistrată atât în mediul urban cu 6% cât și în mediul rural cu 4,3 % , însă valoarea înregistrată în anul 2022 este cu 11,2% mai mică decât media ultimilor 5 ani.

 

Ponderea infracțiunilor contra patrimoniului este deținută de infracțiunile de furt, infracțiuni care înregistrează o creștere de 5,6% .

 

Analiza situaţiei operative şi a fenomenului infracţional a scos în evidenţă faptul că, față de perioada de referință, în anul 2022, numărul furturilor din locuințe a scăzut cu 38,69%, atât în mediul urban cât și în mediul rural, în timp ce furturile din societăți comerciale cresc cu +29,60%, creștere înregistrată atât la furturile din societăți comerciale prevăzute cu sisteme de pază și alarmare, cât și la furturile de pe rafturi.

 

Infracțiunile de tâlhărie înregistrează o scădere de 2,8%, scădere înregistrată în mediul rural.

 

Regimul armelor, explozivilor şi substanţelor periculoase

 

În anul 2022, au fost desfăşurate activităţi în cadrul a 6 planuri de acţiune, fiind executate 59 de acţiuni și 298 de controale la persoane fizice și juridice și 31 de activități de cooperare cu alte instituții/organisme cu atribuții în domeniul fondului cinegetic sau entități publice de aplicare a legii, au efectuat 298 de controale pe linie de arme-muniții, explozivi și substanțe periculoase și 22 percheziții domiciliare.

 

În activităţile menţionate au fost atrase în sistem integrat, forţe din cadrul A.J.V.P.S., I.T.M., D.S.P.,  autorităţilor silvice sau ale Gărzii de Mediu.

 

În cadrul acţiunilor şi controalelor au fost constatate 102 infracţiuni şi aplicate 41 de contravenţii, în cuantum de 38.000 de lei. De asemenea, în cadrul dosarelor penale instrumentate, au fost indisponibilizate, în vederea cercetărilor, 31 de arme dintre care 9 letale și 22 neletale, 2034 de elemente de muniții, un autoturism, 282 de kilograme de carne de vânat,  656 de kilograme de articole pirotehnice, 8.500 de kg de îngrășământ și 35.000 de kilograme de deșeuri nepericuloase.

 

Totodată, au fost suspendate 2 permise de armă, iar în cazul a 96 de persoane s-a dispus anularea dreptul de deţinere, port şi folosire arme.

 

Criminalitatea economico-financiară

 

În corelare cu măsurile cu efect în plan social și economic, marcate de unele măsuri de relaxare a unor activități ale agenților economici, se constată o ușoară scădere a numărului infracțiunilor sesizate cu 1,06% .

 

Cele 640 de sesizări economice înregistrate reprezintă 6,47% din totalul sesizărilor penale la nivel de inspectorat, infracţiunile economice pentru care a fost continuată urmărirea penală pe persoană, reprezintă 6,08%, iar 8,75 % din sesizările de natură economico-financiară au ca obiect infracţiuni de contrabandă cu ţigarete.

 

În cursul anului 2022 au fost înregistrate, în acest domeniu, 310 dosare penale, fiind soluționate 366 de cauze penale, dintre care, 54 cu propunere de trimitere în judecată. Prin activitățile desfășurate, a fost recuperat un prejudiciu total în valoare de 1.683.030 de lei.

 

Totodată, au fost dispuse 5  măsuri preventive.

 

În ceea ce privește evaziunea fiscală au fost înregistrate 30 de dosare penale, dintre care, 10 prin sesizare din oficiu și au fost soluționate 42 de cauze penale. A fost recuperat un prejudiciu total de 1.578.910 lei.

 

La regimul produselor accizabile și a fraudelor vamale au fost înregistrate 105 dosare penale, fiind soluționate 198 de cauze penale, dintre care, 51 cu propunere de trimitere în judecată.

 

Totodată, au fost indisponibilizate 1.093.340 de țigarete provenite din contrabandă.

 

În anul 2022, în urma activităţilor preventive şi a verificărilor directe efectuate,  au fost puse în aplicare 67 de mandate de percheziție domiciliară, au fost constatate 152 de infracțiuni prevăzute de Codul Penal și legi speciale, au fost aplicate 228 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 938.315 de lei și au fost indisponibilizate, în vederea confiscării speciale, bunuri și numerar în valoare totală de 1.301.366 de lei ( țigarete, produse susceptibile de a fi contrafăcute și material lemnos).

 

Infracţionalitatea în domenii specifice

 

Pe linia prevenirii şi combaterii faptelor ilegale îndreptate împotriva pădurii şi a personalului silvic, în scopul menţinerii integrităţii fondului forestier naţional, au fost organizate 112 controale pe linia depozitării, prelucrării și comercializării materialului lemnos și 154 de controale pe linia transportului materialului lemnos fiind verificate 536 de obiective, activități în care au fost implicaţi toţi partenerii instituţionali de la nivelul judeţului (Garda Forestieră, Direcţia Silvică, A.N.A.F. şi Garda de Madiu).

 

În cadrul activităţilor menţionate au fost constatate 99 de contravenţii la legislaţia silvică, aplicându-se amenzi în valoare de 76.000 de lei, s-a dispus confiscarea a 161 de metri cubi material lemnos, în valoare de peste 78.000 mii de lei şi au fost înregistrate 138 de dosare penale.

 

Pe linia prevenirii şi combaterii braconajului piscicol, cu implicarea partenerilor instituţionali (A.N.P.A., Garda de Mediu, A.N.A.F., D.S.V.S.A.) au fost organizate şi executate 159 de controale pe cursurile de apă şi amenajări piscicole, fiind de asemenea controlate 166 de obiective (societăţi comerciale, pieţe).

 

În cadrul acțiunilor și controalelor desfășurate au fost aplicate 95 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 12.700 de lei, iar ca măsură complementară, au fost confiscate 131,8 kilograme de pește și 50 de plase monofilament.

 

Obiective şi priorităţi de acţiune pentru anul 2023.

 

  • Stabilirea de activități concrete pentru combaterea criminalităţii şi creşterii siguranţei cetăţeanului, în raport cu evoluția situației operative;

 

  • Eficientizarea activității de prevenire și combatere a infracționalității;

 

  • Valorificarea la maxim a potenţialului uman, logistic şi financiar;
  • Îmbunătăţirea cooperării interinstituţionale şi continuarea activităţilor comune cu toate structurile cu atribuţii în domeniu;
  • Realizarea dotărilor din fondurile atrase, îmbunătăţirea dotării materiale (spaţii de lucru, tehnică şi autoturisme);
  • Creșterea gradului de pregătire profesională a polițiștilor.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CFR Călători avertizează asupra subfinanțării din 2025, care riscă să afecteze transportul public

Publicat

Publicitate

CFR Călători reclamă subcompensarea și diminuarea veniturilor prognozate pentru anul 2025 care pun în pericol transportul public de călători.

‘Situația prezentată în adresa conducerii CFR Călători către autoritățile în domeniu reprezintă o radiografie a situației financiare existente în acest moment prezentând, în același timp, provocările reale cu care se confruntă compania’, se arată într-o postare pe site-ul societății feroviare.

CFR Călători intenționează, de asemenea, prin prezentarea acestei situații, a coopta toate autoritățile cu implicații în prevenirea accentuării dezechilibrelor financiare pe fondul subcompensării serviciului public.

‘Astfel, acordarea unei compensații pentru serviciul public sub nivelul anului 2024 reprezintă mai mult decat o provocare și ar putea conduce în final la apariția unui blocaj cu efecte nedorite asupra sistemului feroviar în integralitatea lui, cu atât mai mult cu cât unele modificări legislative sunt de natură a accentuată aceste dezechilibre, modificări care se suprapun peste diminuarea veniturilor prognozate pentru anul 2025 prin neasigurarea de către Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) a celor 12 rame aferente primului Contract de servicii publice licitat și adjudecat de CFR Călători, întârzierile în furnizare fiind semnificative’, se scrie în comunicatul societății.

CFR Călători susține că modificările legislative în zona facilităților de transport acordate în învățământul superior au condus la reducerea veniturilor obținute din facilitățile de călătorie acordate acestei categorii sociale.

În concluzie, arată CFR Călători, este imperativ necesar ca valoarea compensației totale anuale cât și a compensației unitare aferente serviciului public în anul 2025 sa nu aibă valori sub nivelul anului 2024.

Publicitate

‘Avem convingerea că se vor găsi, in cel mai scurt timp posibil, căile de depășire a acestei situații astfel încât serviciul public să cunoască o îmbunătățire vizibilă și nicidecum o înrăutățire, cu atât mai mult cu cât in exploatarea comercială se regăsesc deja primele unitățile de material rulant modernizate/achiziționate în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență’, se precizează în punctul de vedere al CFR Călători.

Guvernul a aprobat, pe 22 mai, prin hotărâre, bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2025 al Societății Naționale de Transport Feroviar de Călători ‘C.F.R. Călători’ – S.A, aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

În bugetul de venituri și cheltuieli pe 2025 al CFR Călători sunt prevăzute investiții de peste 790 milioane lei, în creștere cu circa 52% față de cele preliminate la sfârșitul anului 2024. ‘Societatea estimează venituri totale în valoare de peste 3,7 miliarde lei și cheltuieli totale în valoare de peste 3,6 miliarde lei, iar rezultatul brut programat pentru anul 2025 în valoare de 15 milioane lei’, preciza atunci Guvernul.

AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Absolvenții din 2025 interesați de piața muncii pot beneficia de primă de inserție sau indemnizație de șomaj. Iată cum

Publicat

Publicitate

Absolvenții din 2025 pot opta pentru primă de inserție sau indemnizație de șomaj. Află cum poți beneficia de aceste drepturi. Prima de inserție este prevăzută de art.731  din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, scrie alba24.ro.

În temeiul art.731 din lege, absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de o primă de inserţie egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare la data încadrării.

În 2025 ajunge la 1.980 de lei.

  • Important: de stimulent de inserție pot beneficia mai multe categorii. Detalii AICI.

Prima de inserţie se acordă în două tranşe, astfel:

a) o tranşă egală cu 50% din cuantumul stabilit, la data angajării;

b) o tranşă egală cu 50% din cuantumul stabilit, după expirarea perioadei de 12 luni de la angajare

Publicitate

Prima de inserţie se acordă dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

– La data absolvirii studiilor absolventul nu are raport de muncă sau de serviciu

– Absolventul este înregistrat în evidenţele agenţiei în termen de 60 zile de la absolvire

– Încadrarea în muncă a absolventului este în termen de 60 zile de la data absolvirii, ulterior înregistrării la agenţie

– Nu a mai fost angajat după data absolvirii studiilor la un alt angajator

– Angajarea este cu normă întreagă, conform prevederilor legale şi pe o perioadă mai mare de 12 luni

– Absolventul se încadrează la angajator cu care nu a fost în raport de muncă sau de serviciu în ultimii 2 ani

– Absolventul se încadrează  la angajatori care nu au obligaţia, potrivit legii, de a-l angaja.

Primă de inserție sau indemnizație de șomaj pentru absolvenții din 2025

Absolvenții pot opta pentru șomaj. ANOFM anunță că absolvenții instituțiilor de învățământ beneficiază de indemnizație de șomaj dacă îndeplinesc următoarele condiții:

a) sunt absolvenți ai instituțiilor de învățământ, în vârstă de minimum 16 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;

b) sunt absolvenți ai școlilor speciale pentru persoane cu handicap în vârstă de minimum 16 ani, care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;

Pentru a beneficia de indemnizație de șomaj, absolvenții prevăzuți la lit.a) trebuie să se înregistreze, în termen de 60 de zile de la data absolvirii, în evidențele AJOFM sau a unui furnizor acreditat, pentru căutarea unui loc de muncă.

â

Actele necesare înregistrării în evidenţele AJOFM:

  • actul de identitate
  • actele de studii și de calificare în original
  • curriculum vitae, întocmit conform modelului comun aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae
  • declarație pe proprie răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricţii medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricţii medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 11 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă cu nr. 286/17.02.2020 privind modificarea şi completarea Procedurii de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de muncă sau indemnizaţie de şomaj, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 85/2002.
     

Citeste mai mult

Eveniment

Eliminarea pensiilor speciale pentru corupți: Propunere legislativă pentru stoparea privilegiilor acordate condamnaților

Publicat

Publicitate

USR propune eliminarea pensiilor speciale pentru corupți: Proiect de lege în Parlament pentru tăierea privilegiilor condamnaților definitiv. Un deputat USR a depus în Parlament un nou proiect legislativ care urmărește eliminarea pensiilor speciale pentru persoanele condamnate definitiv pentru fapte de corupție, scrie scrie alba24.ro.

Inițiativa este descrisă ca un gest de „bun-simț și justiție publică”, menit să restabilească încrederea în instituțiile statului.

Ce prevede propunerea legislativă
Potrivit proiectului de lege:

Orice persoană condamnată definitiv pentru fapte de corupție își va pierde automat dreptul la pensia specială.
Decizia de pierdere a pensiei va fi menționată expres de judecător în sentința definitivă.
Dacă sentința este anulată ulterior, persoana va fi repusă automat în drepturi.
Guvernul va transmite anual Parlamentului un raport privind toate sentințele definitive care au dus la pierderea pensiilor speciale.

Măsura nu se aplică retroactiv, respectând astfel principiile constituționale și jurisprudența Curții Constituționale a României, care a interzis tăierea retroactivă a pensiilor speciale.

Toate categoriile vizate, inclusiv magistrații

Publicitate

Inițiativa se deosebește de alte proiecte similare prin aria largă de aplicare:

Se aplică tuturor beneficiarilor de pensii speciale: parlamentari, magistrați, militari, polițiști, diplomați, foști angajați SRI etc.

Vizează atât faptele de corupție din Codul Penal, cât și cele din legi speciale precum Legea 78/2000.

„Scopul acestui demers este de a transmite un semnal clar că privilegiile speciale nu pot fi păstrate de cei care au trădat încrederea statului și a societății”, a declarat inițiatorul proiectului de lege, deputatul Ștefan Tanasă.

Pușcăriași cu pensii speciale

Tema pensiei speciale pentru condamnații penal este una sensibilă și de mare interes public. În trecut, mai multe persoane aflate în închisoare pentru corupție au continuat să beneficieze de pensii de serviciu, unele chiar de peste 10.000 lei lunar.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Municipiul Dorohoi rămâne în continuare fără apă. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani revine cu informații suplimentare privind sistarea furnizării apei potabile și informează consumatorii că, din cauza imposibilității de a asigura un debit suficient pentru alimentarea întregului sistem, va fi necesară întreruperea furnizării apei potabile începând din seara de 14 iunie 2025 și în municipiul Dorohoi, pentru o perioadă estimată de 24 ore.

Această măsură este necesară pentru refacerea stocurilor din rezervoarele de înmagazinare și stabilizarea presiunii în sistemul de alimentare. Inițial s-a încercat menținerea alimentării municipiului Dorohoi, însă consumul ridicat și rezervele insuficiente au impus extinderea întreruperii.

Estimăm că, după cele 24 de ore necesare refacerii stocurilor și echilibrării sistemului, vom putea relua alimentarea cu apă în condiții optime de siguranță pentru întreaga zonă supusă restricțiilor.

Rămân afectate în continuare localitățile: Dealu Mare, Broscăuți, Corlăteni, Șendriceni, cărora li se adaugă temporar și municipiul Dorohoi.

„Ne cerem scuze pentru diconfortul creat și mulțumim pentru răbdare și înțelegere”, a transmis conducerea operatorului de apă botoșănean.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending