Connect with us

Botoșani

Poliția Locală Botoșani: Nu toți botoșănenii somați să-și mute „rablele” de pe domeniul public se conformează

Publicat

Publicitate

Poliția Locală a anunțat că în municipiul Botoșani au fost identificate 103 de autoturisme abandonate, fiind întocmite actele premergătoare în vederea ridicării acestora de pe domeniul public.

Dintre acestea, 66 au fost ridicate de către proprietari, în urma somațiilor primite, însă în 31 de cazuri mașinile au fost ridicate în baza dispozițiilor de ridicare înaintate de către conducerea primăriei.

Pentru 16 autoturisme au fost emise somații pentru ridicarea acestora. În situația în care proprietarii acestora nu se vor conforma, se vor aplica procedurile legale pentru ca acestea să fie ridicate.

De asemenea, polițiștii locali au derulat activități care au vizat circulația auto destinată transportului de persoane, respectiv circulația vehiculelor destinate transportului de mărfuri și bunuri, a căror masă maximă admisă este mai mare de 3,5 tone, pentru achitarea taxei de liberă trecere. În acest context, au fost verificate 141 de societăți, care au fost atenționate să intre în legalitate. Pentru neplata taxei de liberă trecere, au fost sancționate 14 societăți, 8 cu amendă și 6 cu avertisment scris.

“Acțiunile organizate pe timp de noapte privind staționarea autovehiculelor aparținând societăților comerciale/firmelor, s-au soldat cu imobilizarea a 72 de autovehicule. În urma activităților desfășurate în parcările cu plată, au fost imobilizate, prin blocarea roții, 965 de mașini. Totodată, a fost dispusă măsura administrativă de ridicare a 146 de mașini parcate neregulamentar”, a explicat viceprimarul municipiului Botoșani, Liviu Toma.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

România propune Bruxelles-ului proiecte strategice pentru industria de apărare și mobilitatea militară

Publicat

Publicitate

România a înaintat Comisiei Europene un portofoliu de proiecte dedicate dezvoltării industriei de apărare și sporirii mobilității militare. Aceste investiții vor fi finanțate prin mecanismul european Security Action for Europe (SAFE), scrie alba24.ro.

Aproximativ 70% dintre proiectele incluse în aplicația depusă de România au în vedere achiziții de echipamente militare care să dezvolte industria națională de apărare. Restul de 30% sunt pentru creșterea mobilității militare de tip transport și conectare logistică, potrivit Guvernului.

”La Cancelaria prim-ministrului am finalizat aplicația României pentru a obține finanțare din Programul SAFE, demers pe care l-am început în perioada în care am lucrat la Administrația Prezidențială. Obiectivul pe care îl urmărim este să dezvoltăm industria națională de apărare, infrastructura de transport și de interconectare logistică ”, a afirmat șeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Jurca, citat în comunicat.

Proiecte pentru dezvoltarea industriei de apărare și creșterea mobilității militare

Propunerile de proiecte au fost stabilite în cadrul Grupului de lucru constituit prin Hotărârea aprobată de CSAT la data de 30 aprilie 2025 și condus de Cancelaria primului-ministru, în strânsă consultare cu echipa Administrației Prezidențiale, ministerele Apărării Naționale, Afacerilor Interne, Economiei, Transporturilor și ai altor instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională.

Bolojan a precizat că România va urmări cele trei direcţii de finanţare importante: componenta de apărare cu accent pe dezvoltarea industriei naţionale de apărare, componenta de infrastructură mare pe coridoare de mobilitate de tip autostrăzi şi componenta de conectare logistică, care ţine de Portul Constanţa sau de infrastructură de tip civil şi militar.

Instrumentul SAFE (Security Action for Europe) este un mecanism financiar temporar al Uniunii Europene, cu un buget de 150 de miliarde euro, sub formă de împrumuturi. Esența acestui program constă în solidaritatea europeană față de necesitatea unei apărări colective moderne și reziliente, prin stimularea cooperării industriale, reducerea fragmentării și crearea unei piețe unice eficiente pentru echipamente de apărare.

Publicitate

Împrumuturile sunt acordate în baza unui plan național de investiții în industria de apărare, aprobat de Comisia Europeană, iar fondurile pot fi utilizate până la data de 31 decembrie 2030.

Creditare UE prin SAFE

Acțiunea pentru Securitatea Europei (SAFE) este un instrument financiar nou al UE care va sprijini statele membre dispuse să investească în producția industrială pentru apărare prin achiziții comune, axate pe capacitățile prioritare.

SAFE va finanța investițiile urgente și la scară mare în baza tehnologică și industrială de apărare europeană (EDTIB). Obiectivul este de a stimula capacitatea de producție, asigurând disponibilitatea echipamentelor de apărare în caz de necesitate, precum și intervenția în golurile de capacitate existente, întărind în ultimă instanță pregătirea generală a UE pentru apărare.

UE pune la dispoziție 150 de miliarde de euro, care vor fi plătite la cerere statelor membre interesat, pe baza unor planuri naționale. Plățile se vor efectuat sub forma unor împrumuturi pe termen lung cu costuri competitive, care vor fi rambursate de statele beneficiare.

SAFE este primul pilon al Planului ReArm Europe/Readiness 2030 al Comisiei Europene, care propune amplificarea cheltuielilor de apărare la 800 de miliarde de euro.

Ceilalți piloni sunt:

  • stimularea finanțării naționale pentru apărare prin activarea clauzei derogatorii naționale din Pactul de Stabilitate și de Creștere
  • creșterea flexibilității instrumentelor UE cum ar fi fondurile de coeziune, pentru a permite investiții mai mari în apărare
  • adăugarea la finanțarea publică a unor contribuții complementare ale Băncii Europene de Investiții; mobilizarea de capitaluri private.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Pompierii din Moldova își testează aptitudinile la etapa zonală a Concursurilor serviciilor profesioniste pentru situații de urgență

Publicat

Publicitate

Peste 80 de pompieri din județele Iași, Neamț, Suceava, Bacău, Vaslui, Vrancea și Botoșani s-au reunit în aceste zile la Botoșani, pentru a-și demonstra abilitățile în cadrul etapei zonale a Concursurilor serviciilor profesioniste pentru situații de urgență.

Rapiditate, precizie, rezistență fizică și psihică – acestea sunt calitățile esențiale care definesc activitatea salvatorilor, iar în cadrul competiției, fiecare dintre acestea este pusă la încercare în probele:
– „Scara de fereastră”;
– „Pista cu obstacole pe 100 m”;
– „Ștafeta 4×100 m”;
– „Realizarea dispozitivului de intervenţie la motopompă”.

Competiția a debutat, în această dimineață, cu o festivitate oficială de deschidere desfășurată la Detașamentul de Pompieri Dorohoi, în prezența unor oficialități locale și județene: prefectul județului Botoșani, Dan Nechifor, viceprimarul municipiului Dorohoi, Cristian Dogaru, precum și inspectorul șef al ISU Botoșani, colonel Dan Decebal Muraru.

Primele două probe – „Scara de fereastră” și „Pista cu obstacole pe 100 m” – se vor desfășura, între orele 09:30–14:00, pe baza de pregătire a Detașamentului Dorohoi.

În această seară, începând cu ora 18:00, „Realizarea dispozitivului de intervenție la motopompă”, pe terenul de sport al Liceului cu Program Sportiv din municipiul Botoșani.

Ultima probă, „Ștafeta 4×100 m”, va avea loc joi dimineață, începând cu ora 10:00, pe Stadionul Municipal Botoșani.

Publicitate

Obiectivul fundamental al competiției este dezvoltarea și perfecționarea aptitudinilor și deprinderilor specifice intervențiilor în situații de urgență, într-un cadru organizat și competitiv. Probele sunt aliniate standardelor internaționale, fiind identice cu cele ale concursurilor sportive organizate de Comitetul Internațional de Prevenire și Stingere a Incendiilor (CTIF).

Invităm toți cetățenii să participe și să-i susțină pe pompierii noștri! Este o ocazie deosebită de a vedea în acțiune adevărați profesioniști, de a înțelege provocările meseriei lor și de a le arăta respectul și sprijinul comunității. Intrarea este liberă, iar prezența dumneavoastră contează!

Citeste mai mult

Eveniment

Medicii cer stoparea internărilor inutile: Accent pe consultații ambulatorii și prevenție înainte de spitalizare

Publicat

Publicitate

Asociația Profesională a Medicilor de Ambulator (APMA) susține reforma sistemului de sănătate din România, propunând reducerea internărilor inutile și orientarea serviciilor medicale către medicina prespitalicească, scrie alba24.ro.

Reprezentanții APMA au avut, marți, o întâlnire cu președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Horațiu Moldovan, pentru a discuta propuneri menite să reducă numărul internărilor nenecesare în sistemul public de sănătate, scrie Agerpres.

Propunerile APMA vizează o schimbare „fundamentală” a paradigmei actuale, centrată excesiv pe spital și internare continuă/de zi.

„Obiectivul principal este creșterea adresabilității pacienților către ambulatoriu și responsabilizarea acestora în gestionarea propriei sănătăți”, afirmă APMA, într-un comunicat.

Măsurile propuse

Printre măsurile cheie propuse de APMA se numără:

  • implementarea criteriilor de performanță la nivel individual pentru medicii din spital și la nivel de secții, cu prioritate pe reducerea zilelor de spitalizare;
  • triaj mai strict în UPU, cu diferențierea urgențelor vitale de cele non-vitale și încurajarea pacienților cu afecțiuni non-critice să urmeze circuitul medic de familie – specialist – spital;
  • introducerea conceptului de medicină prespitalicească, formată din medicul de familie și medicul specialist din ambulatoriu, cu rol în prevenție, îngrijirea pacientului cronic, preluarea pacientului externat, screening, educație medicală și stabilirea unui circuit clar al pacientului de la medicul de familie către medicul specialist, cu trimitere la spital doar în cazurile care nu pot fi rezolvate în ambulatoriu;
  • definirea criteriilor clare pentru recomandarea directă de internare de către medicul de familie, inversând situația actuală în care orice persoană se poate prezenta la spital;
  • monitorizarea pe termen lung în prespital a patologiilor cronice și a aderenței pacienților la tratament, cu posibilitatea ca următoarele consultații să devină contra cost în cazul nerespectării programărilor sau recomandărilor;
  • elaborarea de protocoale și ghiduri clare de internare, care să delimiteze cazurile ce pot fi internate prin UPU de cele care trebuie stabilizate și trimise înapoi către medicul de familie sau specialist;
  • introducerea unui sistem de plată pentru pacienții care doresc să aleagă un anumit spital sau medic în detrimentul repartiției geografice/aleatorii, pentru a evita aglomerarea asimetrică a unităților sanitare;
  • introducerea în Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) a unui marker de necomplianță față de schema terapeutică, care să genereze obligativitatea achitării serviciilor medicale din surse proprii în cazul vizitelor ulterioare legate de aceeași patologie;
  • compararea în SIUI a discrepanțelor dintre diagnosticul de trimitere și gravitatea cazului descrise de medicii din prespital și diagnosticele finale ale pacientului internat;
  • descurajarea prezentării nejustificate în UPU de către pacienții neasigurați prin introducerea unei obligativități de plată pentru serviciile medicale acordate, nejustificat, nefiind urgențe;
  • înființarea unor centre de permanență de tip ambulatoriu, care să poată înlocui ambulanța sau camerele de gardă în weekend-uri și sărbători legale, funcționând ca centre de triaj;
  • bonificarea medicului de familie al cărui procent de bilete de internare se află sub un anumit prag statistic;
  • eliminarea plafoanelor la investigațiile paraclinice, concomitent cu adoptarea ghidurilor europene de prescripție, pentru a limita abuzurile și a permite efectuarea investigațiilor necesare;
  • introducerea pe termen lung a unei coplăți pentru orice prezentare la medic (medic de familie, ambulator, spital) pentru a descuraja supraconsumul nejustificat medical de servicii medicale și a responsabiliza pacientul;
  • reducerea nevoii de consum a serviciilor medicale pe termen lung prin încurajarea unei populații mai sănătoase, cu programe de screening „nonopționale” și penalități financiare pentru non-complianță.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele finale la Titularizare – afișate miercuri

Publicat

Publicitate

Rezultatele finale, după contestații, la proba scrisă a concursului național de Titularizare vor fi afișate miercuri la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site-ul dedicat, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării.

Concursul de Titularizare constă în susținerea unei inspecții speciale la clasă sau a unei probe practice și ulterior a unei probe scrise.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, se va realiza în ședințe publice organizate de inspectoratele școlare în perioada 31 iulie – 1 august.

Un procent de 43,52% dintre candidații la examenul de Titularizare în învățământ au obținut la proba scrisă note peste șapte înainte de depunerea contestațiilor.

Conform datelor, la examen s-au prezentat 34.172 de candidați, reprezentând 86% din totalul celor 39.737 de candidați cu drept de participare, iar din aceștia 2.965 s-au retras din motive personale sau din motive medicale și 26 au fost eliminați din examen, respectiv 24 pentru fraudă sau tentative de fraudă.

Un număr de 31.181 lucrări au fost transmise la centrele de evaluare, dintre acestea, 38 au fost anulate în centrele de evaluare în condițiile prevăzute de metodologie, în total fiind evaluate digitalizat 31.143 de lucrări. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending