Connect with us

Actualitate

Poliţele RCA care încă mai sunt valabile la Euroins expiră pe 8 decembrie

Publicat

Publicitate

Pe 8 decembrie, expiră poliţele RCA ale românilor la Euroins, care încă mai sunt valabile. Astfel, din cele peste 2,7 milioane de poliţe RCA ale companiei falimentare Euroins, care erau în vigoare în momentul retragerii autorizaţiei de funcţionare de către ASF, circa 31% încă sunt în vigoare şi vor rămâne valabile până în 7 decembrie inclusiv, iar din 8 decembrie vor expira, anunţă zf.ro, citat de mediafax.ro.

Poliţele RCA ale Euroins, a căror valabilitate a fost prelungită până pe 7 decembrie inclusiv, urmează să expire, ceea ce înseamnă că un număr de 841.547 de poliţe vor expira începând cu data de 8 decembrie 2023, a spus Alina Popa, coordonatorul echipei CITR care gestionează falimentul Euroins, pentru Ziarul Financiar.

„La 07.12.2023 vor mai fi valabile 1.230.670 de poliţe din care 841.547 RCA şi 3.132 garanţii. Începând cu 17.03.2023 au fost reziliate 69.445 de poliţe din care 66.256 RCA“, a transmis Alina Popa.

Astfel, din cele peste 2,7 milioane de poliţe RCA ale companiei falimentare Euroins, care erau în vigoare în momentul retragerii autorizaţiei de funcţionare de către ASF, pe data de 17 martie 2023, circa 31% încă sunt în vigoare şi vor rămâne valabile până pe data de 7 decembrie inclusiv, urmând ca pe 8 decembrie să expire.

În acelaşi timp, în ultimele 8 luni doar 66.256 poliţe RCA au fost reziliate din total, însemnând 2,5%. Dacă peste 841.000 de poliţe RCA ale Euroins mai rămân valabile până pe 7 decembrie şi până acum s-au înregistrat 66.256 de rezilieri, înseamnă că din martie şi până acum au expirat circa 1,7 milioane de poliţe RCA emise de Euroins România.

În ceea ce priveşte situaţia falimentului Euroins România, Alina Popa a mai explicat că tabelul preliminar privind expunerea totală pe care o are Euroins nu a suferit modificări până acum, dar urmează să fie actualizat şi publicat în perioada următoare, respectiv în două luni.

Publicitate

„Astăzi avem în curs de valorificare, dintre activele propuse spre vânzare pentru susţinerea cheltuielilor de procedură, o cladire cu destinaţie rezidenţială la preţul de 376.000 euro la care se adaugă 8 autoturisme la o valoare totală de 24.000 euro. Tot în acest moment mai avem active în curs de evaluare, precum acţiunile deţinute în PAID, mobilier şi echipamente IT, pentru care urmează să organizăm licitaţii după definitivarea evaluării“, a mai adăugat Alina Popa.

În acelaşi timp, Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a publicat pe site-ul instituţiei o atenţionare privind faptul că poliţele de asigurare încheiate de Euroins România încetează de drept începând cu data de 8 decembrie, 7 decembrie fiind ultima zi de valabilitate, cu excepţia contractelor de asigurare de garanţii, care vor înceta la data de 5 februarie 2024.

„După data de 7 Decembrie 2023 (ultima zi de valabilitate a poliţelor de asigurare încheiate de Societatea Euroins Asigurare Reasigurare SA, cu excepţia celor încadrate în clasa de asigurări 15 ñ Garanţii) creditorii de asigurare se pot adresa FGA cu o cerere de plată de restituire primă, Anexa 9 la Norma ASF nr. 24/2019, pentru a solicita restituirea diferenţei de primă pentru perioada rămasă neacoperită. În cazul poliţelor de asigurare pentru care a operat încetarea de drept, nu mai este necesar un demers suplimentar, în sensul notificării asigurătorului cu privire la încetarea respectivei poliţe de asigurare. FGA va continua să instrumenteze cereri de deschidere dosar daună primite de la petenţi ai Societăţii Euroins Asigurare-Reasigurare SA, pentru evenimente produse până la data de 07 Decembrie 2023, inclusive“, conform mesajului publicat de FGA pe site-ul instituţiei.

Conform celor mai recente date, FGA a plătit în primele 10 luni din 2023 circa 663 mil. lei în contul a 5 falimente din piaţa asigurărilor, respectiv City Insurance, Euroins, Carpatica Asig, Astra şi Certasig, din care 80%, respectiv 526 mil. lei au fost plăţi doar în contul falimentului City Insurance.

Falimentul City Insurance a ajuns la finalul lunii octombrie 2023 la o pagubă totală plătită de FGA de peste 1,12 mld. lei. Deşi cei mai mulţi bani încă se duc în contul falimentului City Insurance, gaura Euroins cu siguranţă va deveni mai pronunţată, mai ales că prelungirea valabilităţii poliţelor cu încă trei luni a dat suficient timp pentru ca şoferii care încă deţin poliţe RCA emise de Euroins să producă daune.

În data de 17 martie 2023, momentul în care ASF i-a restras autorizaţia de funcţionare, s-a constatat starea de insolvenţă şi s-a demarat procedura de promovare deschiderii falimentului împotriva Euroins, FGA a ajuns la o valoare totală a plăţilor în contul falimentului companiei de 106,7 mil. lei, pentru 16.570 cereri de plată. Până la finalul lunii octombrie 2023, FGA a înregistrat 170.657 cereri de plată din care 72.450 sunt cereri de restituire primă şi 98.207 sunt cereri efective de plată care vizează acordarea despăgubirilor.

Foştii clienţi păgubiţi ai City Insurance şi Euroins ar face bine să se înarmează cu răbdare pentru că dacă FGA încă plăteşte în contul falimentelor Carpatica şi Astra, prăbuşiri care au avut loc în 2015-2016 care nu erau nici pe departe la acelaşi nivel cu City Insurance şi Euroins, atunci perspectiva unei achitări complete din partea FGA ar putea dura ani de zile.

Până acum, cotele contribuţiilor asigurătorilor care practică asigurări generale au fost majorate de la 1% până la 4%, în mai multe etape, pe măsură ce FGA rămânea fără bani pentru plăţile pe care trebuia să le facă în contul falimentului Ctiy Insurance. Pe lângă aceste plăţi, FGA mai are de plătit şi în contul falimentelor Astra, Carpatica Asig şi Certasig, iar acum falimentul Euroins, al doilea cel mai mare din istoria pieţei asigurărilor, aduce o nouă presiune pe bugetul FGA, presiune care poare că se intensifică.

City Insurance, fostul lider al pieţei asigurărilor şi fost lider al segmentului RCA, a ajuns să deţină o cotă de piaţă de peste 23% la nivelul întregii pieţe şi peste 43% pe zona RCA. Intrarea în faliment a celei mai mari companii de asigurări din piaţă a zguduit atât industria asigurărilor, cât şi clienţii asigurătorilor, în special din cauza scumpirilor care au urmat pe cel mai controversat segment de asigurări, RCA.

După anunţul privind falimentul City Insurance, jucătorii rămaşi în piaţă au început să se repoziţioneze pe măsură ce valul de peste 3 milioane de foşti clienţi ai City Insurance au fost nevoiţi să îşi schimbe asigurătorul. Astfel, companiile de asigurări care activau pe zona RCA au crescut preţul poliţelor de la simplu la dublu, chiar triplu pentru a putea gestiona acest val de clienţi, riscul cu care veneau şi capitalul de care aveau nevoie pentru a putea funcţiona în continuare. Pe măsură ce lucrurile s-au intensificat în piaţă cu creşteri ale preţurilor aproape în fiecare lună, noua prăbuşire a unei alte companii, respectiv Euroins a determinat introducerea măsurii de plafonare a tarifelor RCA, aceasta fiind de fapt o plafonare la tarifele practicate de asigurătorii RCA la finalul lunii februarie 2023.

Ulterior, plafonarea care trebuia să expire în octombrie a fost prelungită cu 3 luni, iar valabilitatea poliţelor RCA ale Euroins a fost şi cea prelungită cu 3 luni pentru a evita o aglomerare a şoferilor care urmau să îşi achiziţioneze noi poliţe RCA. Pe de altă parte, această prelungire poate doar adânci gaura Euroins, fiind suficient timp ca asiguraţii Euroins să producă daune, mai ales dacă luăm în calcul că România este campioană europeană la accidentele rutiere.

Euroins România a rămas fără autorizaţia de funcţionare pe 17 martie 2023, moment în care ASF a constatat indicii de insolvenţă şi a demarat promovarea procedurii de faliment împotriva companiei.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Ordonanța trenuleț”, noi derogări. Liber la majorări salariale pentru cele mai bine plătite categorii de bugetari

Publicat

Publicitate

Noi derogări de la ”ordonanța trenuleț”: Guvernul dă liber, treptat, la majorări salariale pentru bugetarii de lux. Sunt vizați angajații Romgaz, Transelectrica, Nuclearelectrica și Hidroelectrica, după ce alte derogări vizează angajații din domeniul transporturilor, cum ar fi RAR, CNAIR, ISCTR și altele, scrie alba24.ro.

Guvernul aprobă derogări de la ”ordonanța trenuleț” pentru care companiile ale căror acțiuni sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată, precum și filialele acestora, potrivit Hotnews.

Aceste companii pot acorda majorări salariale angajaților în acest an.

Aceasta după ce angajații mai multor companii din energie listate la bursă, precum Romgaz, Transelectrica, Nuclearelectrica și Hidroelectrica, au amenințat că vor intra în grevă, mai scriu jurnaliștii publicației.

Alte derogări de la ordonanța trenuleț: Și Ministerul Transporturilor a pregătit un proiect prin care permite unor instituții publice finanțate integral din venituri proprii să majoreze salariile, potrivit Economedia.

După măsurile anunțate inițial, acum se stabilesc derogări de la ”ordonanța trenuleț” exact pentru categoriile cele mai bine plătite.

Publicitate

Austeritatea bugetară a durat, așadar, mai puțin de două luni, iar Guvernul pare că se pregătește astfel de următoarele alegeri, cele prezidențiale, care vor avea loc în luna mai.

”Ordonanța trenuleț” prevede că salariile de bază ale bugetarilor şi cuantumul sporurilor se vor menţine în anul 2025 la nivelul din noiembrie 2024, la fel ca şi valoarea indemnizaţiei de hrană şi a alocaţiei de stat pentru copii.

De asemenea, nu se vor mai acorda bilete de valoare, cu excepţia tichetelor de creşă, conform proiectului de Ordonanţă privind unele măsuri fiscal-bugetare, publicat duminică de Ministerul Finanţelor.

Aici găsiți ordonanța trenuleț explicată.

Citeste mai mult

Eveniment

Un bărbat de 40 de ani din Santa Mare s-a dus să ceară o datorie de la un vecin și l-a lovit cu bărdița în cap. A fost trimis în judecată

Publicat

Publicitate

Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoşani a dispus trimiterea în judecată în stare de arest preventiv a inculpatului H.C., în vârstă de 40 de ani, din comuna Santa Mare, jud. Botoșani, cercetat pentru săvârşirea infracţiunilor de „tentativă la omor calificat” și „tulburarea ordinii și liniștii publice”.

S-a reţinut următoarea situație de fapt:

În ziua de 08.01.2025, în intervalul orar 21.30-22.00, pe fondul unei discuții contradictorii cu persona vătămată C.A.M., legată de restituirea unei sume de bani, inculpatul s-a deplasat la domiciliul unei alte persoane, de unde s-a înarmat cu o bărdiță, după care a mers la domiciliul persoanei vătămate, pe care a amenințat-o cu moartea și i-a aplicat o lovitură cu bărdița pe direcția cap/umăr, de care persoana vătămată s-a apărat cu brațul stâng, suferind o fractură pentru vindecarea căreia a necesitat 45-50 de zile de îngrijiri medicale.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

Citeste mai mult

Eveniment

Luna pentru Viață „Fiecare viață contează” – 2025

Publicat

Publicitate

Sâmbătă, 1 MArtie, debutează Luna pentru Viață „Fiecare viață contează” – 2025, o inițiativă dedicată promovării valorilor vieții și sprijinului acordat femeilor aflate în criză de sarcină. Pe parcursul acestei luni, parohii, asociații, instituții și comunități locale se implică activ în organizarea unor evenimente menite să crească gradul de conștientizare și solidaritate față de cei vulnerabili.

Activitățile desfășurate includ conferințe, dezbateri, concursuri, activități artistice și de creație, cateheze, campanii de conștientizare, proiecții de filme, ateliere pentru tineri și familii, precum și vizite și oferire de daruri mamelor, femeilor însărcinate și persoanelor vârstnice. De asemenea, sunt organizate târguri, ateliere de povești și campanii de informare, toate având scopul de a susține viața și pe cei aflați în situații dificile. Prin această inițiativă, comunitățile se unesc pentru a promova respectul pentru viață, sprijinul concret și empatia față de femeile care se confruntă cu o criză de sarcină, oferindu-le ajutor și resurse pentru a depăși provocările cu care se confruntă.

În această zi va fi lansat Imnul pentru viață, interpretat de bursierii înscriși în Proiectul de susținere la studii din Programul de solidaritate pentru familia cu mulți copii „Sfântul Stelian” și compus de Olivia Neagu, voluntar în cadrul Departamentului Pro Vita Iaşi. 

Citeste mai mult

Eveniment

Senat: 4 martie – dezbatere publică generată de propunerea legislativă care majorează pedepsele pentru șoferii drogați

Publicat

Publicitate

Inițiatorii propunerii legislative, care prevede că un șofer a comis o infracțiune atunci când în sângele său a fost depistată o substanță psihoactivă, organizează, pe 4 martie, la Senat, dezbaterea publică intitulată ‘Droguri. Toleranță zero’.

La această dezbatere vor participa senatori și deputați, reprezentanți ai instituțiilor interesate, medici cu diverse specializări, psihologi, reprezentanți ai DIICOT, ai Uniunii Naționale a Barourilor din România, alți specialiști și experți.

‘Mesajul proiectului inițiat este foarte clar: ‘Toleranță zero la droguri’. Totul pornește de la o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție privind stabilirea unor limite pentru a determina cazuistica condamnării în condițiile consumului de substanțe psihotrope și pentru a stabili dacă substanțele psihoactive afectează capacitatea de a conduce. În cadrul dezbaterii, vom analiza ce înseamnă să definim substanțele psihotrope și ce înseamnă consumul acestor substanțe. Pe lângă droguri, așa cum le numim noi, mai există și medicamente care conțin aceste substanțe și societatea civilă s-a alarmat că simplul consum de substanțe medicamentoase ar putea conduce la condamnarea celor care au condus sub influența lor’, a declarat, pentru AGERPRES, președintele Comisiei de cultură din Senat, Cristian Niculescu-Țâgârlaș, unul dintre inițiatorii proiectului.

El a explicat că ‘orice medicament care conține astfel de substanțe are prevăzută în prospect interdicția de a conduce’.

‘Iar dacă vorbim de Xanax, de medicamente care se eliberează doar cu prescripție medicală pentru persoane cu tulburări anxioase, stări depresive sau alte afecțiuni, în momentul eliberării rețetei, medicul atenționează pacientul că nu are voie să conducă. Din punct de vedere legal, nu există diferență dacă fumezi un joint sau iei Xanax și conduci. Efectul este imposibilitatea de a conduce în mod normal, cu toate elementele care determină reflexele și, drept urmare, pui în pericol viața și siguranța celorlalți care se află în trafic sau în zone de posibilă interferență cu autoturismul condus de către persoana aflată sub influența substanțelor psihotrope’, a adăugat Niculescu-Țâgârlaș.

Senatorul a punctat că și ‘partea de media este foarte importantă pe latura de prevenție, pentru a informa și avertiza populația asupra riscului de a conduce după consumul de substanțe cu efecte psihotrope, pentru a nu intra în sfera infracțională’.

Publicitate

Pe 30 ianuarie, la Senat, ca primă Cameră sesizată, a fost depusă o inițiativă legislativă care prevede că un șofer a comis o infracțiune atunci când în sângele său a fost depistată o substanță psihoactivă. Propunerea legislativă de modificare a Codului penal a fost inițiată de mai mulți parlamentari, printre care se numără Alina Gorghiu, Robert Cazanciuc, Cristian Niculescu-Țâgârlaș și Daniel Fenechiu.

‘Conducerea unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care are în sânge droguri sau alte substanțe cu efecte psihoactive se pedepsește cu închisoare de la 2 la 7 ani și interzicerea exercitării unor drepturi’, prevede propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal.

În expunerea de motive a propunerii legislative se arată că ‘legiuitorul a considerat, dintotdeauna, gravă conduita persoanei care conduce autovehiculul ulterior consumului de substanțelor psihoactive, indiferent de cantitatea consumată sau de concentrația depistată în organism, având în vedere efectele pe care astfel de substanțe le produc asupra organismului. De aceea, pe fondul creșterii consumului de droguri, e necesară mărirea limitelor de pedeapsă de la 2 la 7 ani pentru a descuraja conducerea sub efectul unor droguri sau substanțe cu efecte psihoactive’.

În prezent, Codul penal pedepsește conducerea unui vehicul sub influența alcoolului/substanțelor psihoactive cu închisoare de la 1 la 5 ani sau cu amendă.

AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending