Connect with us
Publicitate

Actualitate

Poliţele RCA care încă mai sunt valabile la Euroins expiră pe 8 decembrie

Publicat

Pe 8 decembrie, expiră poliţele RCA ale românilor la Euroins, care încă mai sunt valabile. Astfel, din cele peste 2,7 milioane de poliţe RCA ale companiei falimentare Euroins, care erau în vigoare în momentul retragerii autorizaţiei de funcţionare de către ASF, circa 31% încă sunt în vigoare şi vor rămâne valabile până în 7 decembrie inclusiv, iar din 8 decembrie vor expira, anunţă zf.ro, citat de mediafax.ro.

Poliţele RCA ale Euroins, a căror valabilitate a fost prelungită până pe 7 decembrie inclusiv, urmează să expire, ceea ce înseamnă că un număr de 841.547 de poliţe vor expira începând cu data de 8 decembrie 2023, a spus Alina Popa, coordonatorul echipei CITR care gestionează falimentul Euroins, pentru Ziarul Financiar.

„La 07.12.2023 vor mai fi valabile 1.230.670 de poliţe din care 841.547 RCA şi 3.132 garanţii. Începând cu 17.03.2023 au fost reziliate 69.445 de poliţe din care 66.256 RCA“, a transmis Alina Popa.

Astfel, din cele peste 2,7 milioane de poliţe RCA ale companiei falimentare Euroins, care erau în vigoare în momentul retragerii autorizaţiei de funcţionare de către ASF, pe data de 17 martie 2023, circa 31% încă sunt în vigoare şi vor rămâne valabile până pe data de 7 decembrie inclusiv, urmând ca pe 8 decembrie să expire.

În acelaşi timp, în ultimele 8 luni doar 66.256 poliţe RCA au fost reziliate din total, însemnând 2,5%. Dacă peste 841.000 de poliţe RCA ale Euroins mai rămân valabile până pe 7 decembrie şi până acum s-au înregistrat 66.256 de rezilieri, înseamnă că din martie şi până acum au expirat circa 1,7 milioane de poliţe RCA emise de Euroins România.

În ceea ce priveşte situaţia falimentului Euroins România, Alina Popa a mai explicat că tabelul preliminar privind expunerea totală pe care o are Euroins nu a suferit modificări până acum, dar urmează să fie actualizat şi publicat în perioada următoare, respectiv în două luni.

„Astăzi avem în curs de valorificare, dintre activele propuse spre vânzare pentru susţinerea cheltuielilor de procedură, o cladire cu destinaţie rezidenţială la preţul de 376.000 euro la care se adaugă 8 autoturisme la o valoare totală de 24.000 euro. Tot în acest moment mai avem active în curs de evaluare, precum acţiunile deţinute în PAID, mobilier şi echipamente IT, pentru care urmează să organizăm licitaţii după definitivarea evaluării“, a mai adăugat Alina Popa.

În acelaşi timp, Fondul de Garantare a Asiguraţilor (FGA) a publicat pe site-ul instituţiei o atenţionare privind faptul că poliţele de asigurare încheiate de Euroins România încetează de drept începând cu data de 8 decembrie, 7 decembrie fiind ultima zi de valabilitate, cu excepţia contractelor de asigurare de garanţii, care vor înceta la data de 5 februarie 2024.

„După data de 7 Decembrie 2023 (ultima zi de valabilitate a poliţelor de asigurare încheiate de Societatea Euroins Asigurare Reasigurare SA, cu excepţia celor încadrate în clasa de asigurări 15 ñ Garanţii) creditorii de asigurare se pot adresa FGA cu o cerere de plată de restituire primă, Anexa 9 la Norma ASF nr. 24/2019, pentru a solicita restituirea diferenţei de primă pentru perioada rămasă neacoperită. În cazul poliţelor de asigurare pentru care a operat încetarea de drept, nu mai este necesar un demers suplimentar, în sensul notificării asigurătorului cu privire la încetarea respectivei poliţe de asigurare. FGA va continua să instrumenteze cereri de deschidere dosar daună primite de la petenţi ai Societăţii Euroins Asigurare-Reasigurare SA, pentru evenimente produse până la data de 07 Decembrie 2023, inclusive“, conform mesajului publicat de FGA pe site-ul instituţiei.

Conform celor mai recente date, FGA a plătit în primele 10 luni din 2023 circa 663 mil. lei în contul a 5 falimente din piaţa asigurărilor, respectiv City Insurance, Euroins, Carpatica Asig, Astra şi Certasig, din care 80%, respectiv 526 mil. lei au fost plăţi doar în contul falimentului City Insurance.

Falimentul City Insurance a ajuns la finalul lunii octombrie 2023 la o pagubă totală plătită de FGA de peste 1,12 mld. lei. Deşi cei mai mulţi bani încă se duc în contul falimentului City Insurance, gaura Euroins cu siguranţă va deveni mai pronunţată, mai ales că prelungirea valabilităţii poliţelor cu încă trei luni a dat suficient timp pentru ca şoferii care încă deţin poliţe RCA emise de Euroins să producă daune.

În data de 17 martie 2023, momentul în care ASF i-a restras autorizaţia de funcţionare, s-a constatat starea de insolvenţă şi s-a demarat procedura de promovare deschiderii falimentului împotriva Euroins, FGA a ajuns la o valoare totală a plăţilor în contul falimentului companiei de 106,7 mil. lei, pentru 16.570 cereri de plată. Până la finalul lunii octombrie 2023, FGA a înregistrat 170.657 cereri de plată din care 72.450 sunt cereri de restituire primă şi 98.207 sunt cereri efective de plată care vizează acordarea despăgubirilor.

Foştii clienţi păgubiţi ai City Insurance şi Euroins ar face bine să se înarmează cu răbdare pentru că dacă FGA încă plăteşte în contul falimentelor Carpatica şi Astra, prăbuşiri care au avut loc în 2015-2016 care nu erau nici pe departe la acelaşi nivel cu City Insurance şi Euroins, atunci perspectiva unei achitări complete din partea FGA ar putea dura ani de zile.

Până acum, cotele contribuţiilor asigurătorilor care practică asigurări generale au fost majorate de la 1% până la 4%, în mai multe etape, pe măsură ce FGA rămânea fără bani pentru plăţile pe care trebuia să le facă în contul falimentului Ctiy Insurance. Pe lângă aceste plăţi, FGA mai are de plătit şi în contul falimentelor Astra, Carpatica Asig şi Certasig, iar acum falimentul Euroins, al doilea cel mai mare din istoria pieţei asigurărilor, aduce o nouă presiune pe bugetul FGA, presiune care poare că se intensifică.

City Insurance, fostul lider al pieţei asigurărilor şi fost lider al segmentului RCA, a ajuns să deţină o cotă de piaţă de peste 23% la nivelul întregii pieţe şi peste 43% pe zona RCA. Intrarea în faliment a celei mai mari companii de asigurări din piaţă a zguduit atât industria asigurărilor, cât şi clienţii asigurătorilor, în special din cauza scumpirilor care au urmat pe cel mai controversat segment de asigurări, RCA.

După anunţul privind falimentul City Insurance, jucătorii rămaşi în piaţă au început să se repoziţioneze pe măsură ce valul de peste 3 milioane de foşti clienţi ai City Insurance au fost nevoiţi să îşi schimbe asigurătorul. Astfel, companiile de asigurări care activau pe zona RCA au crescut preţul poliţelor de la simplu la dublu, chiar triplu pentru a putea gestiona acest val de clienţi, riscul cu care veneau şi capitalul de care aveau nevoie pentru a putea funcţiona în continuare. Pe măsură ce lucrurile s-au intensificat în piaţă cu creşteri ale preţurilor aproape în fiecare lună, noua prăbuşire a unei alte companii, respectiv Euroins a determinat introducerea măsurii de plafonare a tarifelor RCA, aceasta fiind de fapt o plafonare la tarifele practicate de asigurătorii RCA la finalul lunii februarie 2023.

Ulterior, plafonarea care trebuia să expire în octombrie a fost prelungită cu 3 luni, iar valabilitatea poliţelor RCA ale Euroins a fost şi cea prelungită cu 3 luni pentru a evita o aglomerare a şoferilor care urmau să îşi achiziţioneze noi poliţe RCA. Pe de altă parte, această prelungire poate doar adânci gaura Euroins, fiind suficient timp ca asiguraţii Euroins să producă daune, mai ales dacă luăm în calcul că România este campioană europeană la accidentele rutiere.

Euroins România a rămas fără autorizaţia de funcţionare pe 17 martie 2023, moment în care ASF a constatat indicii de insolvenţă şi a demarat promovarea procedurii de faliment împotriva companiei.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Câți șomeri erau în județul Botoșani la începutul lunii februarie

Publicat

Comparativ cu luna precedentă, când rata șomajului a fost de 3,08% , în această lună acest indicator a înregistrat o creștere de  0,32 pp. La sfârșitul lunii ianuarie 2024, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani erau înregistrați 3.792 șomeri (din care 1.799 femei), rata șomajului fiind de 3,40%.

Comparativ cu luna precedentă, când rata șomajului a fost de 3,08% , în această lună acest indicator a înregistrat o creștere de  0,32 pp.

Din totalul de 3.792 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Botoșani, 876 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 2.916 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență 2.595 șomeri provin din mediul rural și 1.167 sunt din mediul urban.

 

 

Grupa de vârstă Stoc la finele lunii
Total 3.792
< 25 ani 373
între 25-29 150
între 30-39 524
între 40-49 952
între 50-55 822
peste 55 ani 971

 

Șomerii cu nivel de instruire gimnazial au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Botoșani 42,11 %. Șomerii cu studii primare si fara studii cu reprezintă 21,65% din totalul șomerilor înregistrați, cei cu învățământ liceal 15,56%,  cei cu învățământ profesional 16,96%,cei cu studii superioare sunt 2,37% iar cei cu învățământ postliceal  1,34% .

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 841 persoane foarte greu ocupabile,1.891 greu ocupabile,1.028 mediu ocupabile, iar 32 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea  într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre. Informaţii detaliate despre structura şomajului la nivelul judeţului Botoșani sunt afişate pe pagina de internet a AJOFM  Botoșani la adresa www.anofm.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Creșterea valabilității permiselor de conducere de la 10 la 15 ani, proiect adoptat de Senat

Publicat

Aproximativ trei milioane de persoane ar putea beneficia de creşterea valabilităţii permiselor de conducere din categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE de la 10 ani la 15 ani, în scopul reducerii costurilor şi a timpului alocat pentru reînnoirea permiselor, potrivit unui proiect iniţiat de Guvern, adoptat marţi de Senat.

Proiectul pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice mai prevede creşterea siguranţei rutiere prin scăderea valabilităţii administrative a permiselor de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE, deţinute de persoane cu vârtsa de 70 de ani şi peste această vârstă de la 10 ani la cinci ani.

Potrivit unui amendament admis la proiectul de act normativ, valabilitatea administrativă a permiselor de conducere eliberate pentru toate categoriile, deţinute de persoane cu vârsta de 80 de ani şi peste această vârstă, este de doi ani.

O altă modificare la proiect însuşită de plenul Senatului stipulează că permisele de conducere eliberate pentru toate categoriile, anterior publicării prezentei legi, îşi păstrează valabilitatea administrativă înscrise pe acestea.

“Scopul acestei propuneri este de a aduce beneficii cetăţenilor care au permis de conducere prin reducerea costurilor şi a timpului alocat pentru reînnoirea permiselor, de a reduce numărul de şoferi care nu sunt apţi medical să conducă şi implicit de creştere a siguranţei rutiere”, subliniază iniţiatorul în expunerea de motive.

Senatul este prima Cameră legislativă sesizată în acest caz. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

APIA Botoșani: Peste 396 milioane lei autorizate la plată către fermieri

Publicat

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) informează că autorizarea la plată a fermierilor se face în continuare în ritm susținut. Astfel, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) asigură tot suportul ca sumele necesare efectuării plăților către fermieri să fie acordate în regim de urgență conform solicitărilor transmise de Agenție.

“O nouă zi foarte bună pentru fermierii români, dar și pentru APIA. Continuăm autorizarea cu sume mari până la epuizarea tuturor dosarelor elibigile la plată”, a declarat Directorul General al APIA Cornel TURCESCU.

Astfel, ieri – 26.02.2024, Agenția a autorizat la plată alți 18.261 beneficiari, cu o sumă totală de 396.026.812,52 lei, astfel:

  • 050.541,15 lei de la Bugetul Național (BN);
  • 607.128,48 lei din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA).

Intervențiile autorizate la plată în această tranșă sunt următoarele: Ajutoare Naționale Tranzitorii  – ANT vegetal (ANT 1, ANT 4 și ANT 6) și ANT zootehnic (ANTZ 9), PD-01 – BIS, PD-02 – CRISS, PD-03 – CIS-YF, M10, M11, M13, PD-04, PD-21, PD-22, PD-23 și PD-24.

Reamintim că plățile pentru ANT sector vegetal/zootehnic – Campania 2023 se efectuează în lei, la cursul de schimb valutar de 4,9735 lei pentru un euro, stabilit de Banca Centrală Europeană la data de 29 septembrie 2023 și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria C, nr. 3 din 2 octombrie 2023.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Românii își vor putea înmatricula sau radia mașinile online, fără să mai meargă la sediile DRPCIV. Legea merge la promulgare

Publicat

Deputaţii au adoptat, marți, un proiect de lege care prevede crearea unei aplicații prin care cei care vor să înmatriculeze, să transcrie dreptul de proprietate sau să radieze un vehicul, să poată face acest lucru fără a mai fi nevoie să se deplaseze la sediile DRPCIV, scrie observatornews.ro.

Camera Deputaţilor a adoptat, decizional, proiect de lege privind aprobarea ordonanţei de urgenţã a Guvernului 38/2023 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în scopul furnizării de servicii publice electronice aferente înmatriculării vehiculelor în România, potrivit News.ro. Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare crearea cadrului legal pentru conceperea, operaţionalizarea şi gestionarea unei aplicaţii prin care cetăţenii care doresc să înmatriculeze un vehicul, să transcrie dreptul de proprietate sau să radieze un vehicul, să poată face acest lucru fără a mai fi nevoie să se deplaseze la un sediu al serviciilor de înmatriculare.

Aplicaţia va fi gestionată de Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări din Ministerul Afacerilor Interne şi va permite cetăţenilor să introducă un set minim de date necesare identificării vehiculului şi, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operaţiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulaţie, precum şi declarare fiscală sau radiere din evidenţele fiscale (documente de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificat de distrugere, etc.).

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending