Connect with us

Eveniment

Planul Național de Redresare și Reziliență al României așteaptă proiectele botoșănenilor

Publicat

Publicitate
A început apelul pentru depunerea proiectelor în PNRR. Documentația completă se gasește la: https://mdlpa.ro/pages/pnrr
PLANUL NAȚIONAL DE REDRESARE ȘI REZILIENȚĂ
COMPONENTA C5 – VALUL RENOVĂRII
AXA 1 – SCHEMA DE GRANTURI PENTRU EFICIENȚĂ ENERGETICĂ ȘI REZILIENȚĂ ÎN CLĂDIRI rezidențiale multifamiliale

OBIECTIVUL SPECIFIC, AXA DE INVESTIȚII

Obiectivul specific: Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor rezidențiale multifamiliale, respectiv renovarea integrată a clădirilor rezidențiale multifamiliale (eficiență energetică și consolidare seismică); renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor publice, respectiv renovarea integrată a clădirilor publice (eficiență energetică și consolidare seismică).

AXA DE INVESTIȚII 1: SCHEMA DE GRANTURI PENTRU EFICIENȚĂ ENERGETICĂ ȘI REZILIENȚĂ ÎN CLĂDIRI REZIDENȚIALE MULTIFAMILIALE

Operațiunea A.3 – Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor rezidențiale multifamiliale
…………………

ACTIVITĂȚILE SPRIJINITE ÎN CADRUL AXEI DE INVESTIȚII/OPERAȚIUNII

Prin intermediul acestei operaţiuni vor fi sprijinite activități/acțiuni specifice realizării de investiții pentru creşterea eficienţei energetice a clădirilor rezidențiale multifamiliale, respectiv:
  • Lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii;
  • Lucrări de reabilitare termică a sistemului de încălzire/a sistemului de furnizare a apei calde de consum;
  • Instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice și/sau termice pentru consum propriu; utilizarea surselor regenerabile de energie;
  • Lucrări de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de climatizare și/sau ventilare mecanică pentru asigurarea calităţii aerului interior;
  • Lucrări de reabilitare/ modernizare a instalațiilor de iluminat în clădiri;
  • Sisteme de management energetic integrat pentru clădiri;
  • Sisteme inteligente de umbrire pentru sezonul cald;
  • Modernizarea sistemelor tehnice ale clădirilor, inclusiv în vederea pregătirii clădirilor pentru soluții inteligente;
  • Lucrări pentru echiparea cu stații de încărcare pentru mașini electrice, conform prevederilor Legii nr. 372/2005 privind performanța energetică a clădirilor, republicată[1];
  • Alte tipuri de lucrări;
  • Instalare de stații de încărcare rapidă pentru vehicule electrice aferente clădirilor (cu putere peste 22kW), cu două puncte de încărcare/stație
…………………………..

FINANŢAREA ACORDATĂ ÎN CADRUL APELURILOR DE PROIECTE

Rata de finanțare acordată prin PNRR este de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului fără TVA.
În cazul proiectelor depuse în cadrul PNRR, valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile se va restitui beneficiarului de la bugetul de stat, din bugetul coordonatorului de reforme și/sau investiții pentru Componenta 5 – Valul Renovării – MDLPA, în conformitate cu legislaţia în vigoare.

ALOCAREA APELULUI DE PROIECTE

Alocarea financiară acordată prin PNRR pentru lucrările de creștere a eficienței energetice din cadrul Operațiunii A.3 – Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor rezidențiale multifamiliale este de 670.000.000 Euro
I. Apelul de proiecte de renovare energetică moderată a clădirilor rezidențiale multifamiliale, titlu apel: PNRR/2022/C5/1/A.3.1/1
Județ : BOTOȘANI
Valoare eligibilă PNRR renovare moderată
(euro) : 11.959.933
Valoare suplimentară cf. OUG 124/2021* (euro): 3.587.980
Valoare cumulată PNRR+sume OUG 124/2021: 15.547.913
Valoare totală eligibilă** (euro): 14.770.517
……………………..
II. Apelul de proiecte de renovare energetică aprofundată a clădirilor rezidențiale multifamiliale, titlu apel: PNRR/2022/C5/1/A.3.2/1
Județ: BOTOȘANI
Valoare eligibilă PNRR renovare moderată
(euro): 1.328.881
Valoare suplimentară cf. OUG 124/2021* (euro): 398.664
Valoare cumulată PNRR+sume OUG 124/2021: 1.727.546
Valoare totală eligibilă** (euro): 1.641.169
………………………….

SOLICITANȚII DE FINANȚARE ELIGIBILI ÎN CADRUL APELULUI DE PROIECTE

Beneficiarii proiectelor depuse în cadrul apelului de proiecte pot fi:
  • Unitățile Administrativ Teritoriale, inclusiv sectoarele Municipiului București – UAT comună, oraș, Municipiul București și subdiviziunile administrativ-teritoriale ale acestuia (sectoarele Municipiului Bucureşti),
Asociaţia/Asociațiile de proprietari va/vor pune la dispoziţia Solicitantului Hotărârea/Hotărârile Adunării Generale a Asociaţiei/lor de Proprietari, prin care se aprobă solicitarea finanțarii prin PNRR, în condițiile prezentului ghid.
  • Hotărârea Adunării Generale a Asociaţiei de Proprietari trebuie să conţină următoarele informaţii minime:
1) aprobarea intervenţiilor/măsurilor de creştere a eficienţei energetice,
2) numărul apartamentelor ai căror proprietari sunt de acord cu lucrările de intervenţii propuse (obligatoriu minim 2/3 din totalul proprietarilor de apartamente);
3) numărul apartamentelor ai căror proprietari sunt de acord cu lucrările care presupun intervenţii în interiorul apartamentelor (reprezintă obligatoriu 100% din totalul apartamentelor pentru care soluţia tehnică prevede intervenții în interiorul apartamentelor);
4) numărul apartamentelor cu destinaţie locuinţă aflate în proprietatea persoanelor juridice, a Solicitantului sau a autorităţilor şi instituţiilor publice, precum și numărul apartamentelor cu destinaţie de spaţii comerciale sau spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, a persoanelor juridice, a Solicitantului sau a autorităţilor şi instituţiilor publice, ai căror proprietari sunt de acord cu lucrările de intervenţii propuse (reprezintă obligatoriu 100% din totalul spaţiilor/apartamentelor încadrate în aceste categorii).
În cazul în care într-un bloc sunt mai multe scări sau tronsoane cu mai multe Asociaţii de proprietari, este necesar acordul proprietarilor de apartamente, în proporția prevăzută la punctele 3), 4) din prezentul paragraf, cu raportare la numărul proprietarilor de apartamente aferenți fiecărei asociații de proprietari.
În cazul în care în cadrul unei asociații de proprietari sunt incluse mai multe blocuri și doar unul din acestea face obiectul proiectului, adoptarea Hotărârilor AGAP se va putea lua cu acordul scris al majorității proprietarilor blocului obiect al proiectului, membrii ai asociației de proprietari, fiind aspecte care îi vizează direct, pe bază de tabel nominal, cu condiția ca acest lucru să fi fost prevăzut în statutul asociației de proprietari respective.
Dacă blocul a fost construit cu spaţii comerciale/spații cu altă destinație decât cea de locuință la parter, iar proprietarii acestor spatii nu sunt de acord cu lucrările de intervenţie prevăzute prin proiect, se poate realiza proiectul fără spaţiile comerciale de la parter. Astfel, în cadrul Hotărârii AGAP, la punctele 3), 4) din prezentul paragraf, toate apartamentele situate la parterul blocului nu vor fi luate în considerare.
În situația în care există la parter spații comerciale/spații cu altă destinație decât cea de locuință, dar blocul nu a fost construit cu astfel de spații, acestea vor fi tratate ca și spațiile comerciale aflate la nivelele superioare/etaje.
Totodată, Asociaţia/iile de proprietari va/vor prezenta la Solicitant un tabel cu toţi proprietariidin bloc, din care să rezulte obligatoriu acordul din partea a 2/3 din totalul proprietarilor de apartamente privind solicitarea finanțării în cadrul PNRR, şi pentru lucrările de intervenţie propuse prin documentația tehnico-economică.
De asemenea, din tabel trebuie să rezulte acordul a 100% din proprietarii apartamentelor/spaţiilor care se încadreaza în situaţiile prevăzute la punctele 3) si 4) din paragraful anterior al prezentei sectiuni.
În cazul în care într-un bloc sunt mai multe scări sau tronsoane cu mai multe Asociaţii de proprietari, se va întocmi un tabel centralizator al proprietarilor la nivel de bloc.

…………………

CARE ESTE SPECIFICUL PROIECTELOR CE POT FI DEPUSE ÎN CADRUL APELULUI DE PROIECTE?

Solicitantul care se încadrează în condiţiile de eligibilitate prevăzute în prezentul ghid poate depune mai multe cereri de finanţare, conform regulilor detaliate în cadrul acestui ghid.
Prin prezentul apel de proiecte este sprijinită realizarea de investiții pentru creşterea eficienţei energetice a clădirilor[2] rezidențiale multifamiliale (blocuri de locuințe) din mediul rural și urban.
O cerere de finanțare poate include un număr maxim de 10 clădiri rezidențiale multifamiliale (blocuri), fiecare dintre acestea constituind o „componentă” în cadrul proiectului.
Un Solicitant care se încadrează în condiţiile de eligibilitate prevăzute în prezentul ghid poate depune mai multe cereri de finanţare, conform regulilor detaliate în cadrul acestui ghid.
Prin prezentul apel de proiecte nu se finanțează:
  • blocurile de locuinţe expertizate tehnic şi încadrate în clasa I și II de risc seismic prin raport de expertiză tehnică, la care nu s-au executat sau se află în curs de execuţie lucrări de intervenţie pentru creşterea nivelului de siguranţă la acţiuni seismice a construcţiei existente.
  • blocurile de locuinţe cu destinaţie spaţiu de locuit aflate exclusiv în proprietatea unui
  • investițiile privind înlocuirea cazanului din centrala termică proprie a clădirii
Perioada de construire – clădirea este construită (are lucrările finalizate din punct de vedere fizic) înainte de anul 2000
Pentru a fi eligibilă, o clădire trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții: să nu fie încadrată în clasa I de risc seismic sau în clasa II de risc seismic și – dacă e cazul – să aibă finalizate lucrările de consolidare antiseismică la data depunerii proiectului.
  • Intervențiile propuse pentru clădire conduc la o reducere a consumului anual specific de energie finală pentru încălzire de cel puțin 50% față de consumul anual specific de energie pentru încălzire înainte de renovarea fiecărei clădiri (cu excepția clădirilor clasate sau în curs de clasare ca monumente și a clădirilor cu valoare arhitecturală deosebită stabilite prin documentațiile de urbanism, clădirilor din zone construite protejate aprobate conform legii)
  • (după caz) Intervențiile de creștere a eficienței energetice propuse pentru clădire conduc la o reducere a consumului de energie primară și a emisiilor de CO2, situată în intervalul 30% – 60% pentru proiectele de renovare energetică moderată, respectiv peste 60% pentru proiectele de renovare energetică aprofundată, în comparație cu starea de pre-renovare
Prin proiect se propune instalarea a câte o stație de încărcare pentru vehiculele electrice (cu putere peste 22kW), cu două puncte de încărcare per stație, la fiecare 4.000 m2 arie desfășurată renovată, dar nu mai puțin de o stație de încărcare de acest tip per proiect.
MDLPA.RO
www.mdlpa.ro

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

MAI: Se vehiculează un fake news privind faptul că „a fost premeditat” procesul de anulare a alegerilor prezidențiale

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Interne a transmis, marți, că în spațiul public se vehiculează un fake news prin care se induce ideea că ‘a fost premeditat’ procesul de anulare a turului I al alegerilor prezidențiale de anul trecut.

‘Printr-o postare din social media și prin afirmațiile făcute în timpul unei emisiuni de televiziune se induce ideea falsă și artificial construită că anumite structuri ale MAI au acționat în acest scop, prin ‘cererea ca ștampilele să fie predate în aceeași saci cu voturile anulate’. Modelul ștampilelor de vot utilizate pentru alegerile parlamentare a fost diferit față de modelul ștampilelor de vot utilizate la alegerile pentru președinte, deci cele utilizate pentru alegerile parlamentare NU se mai utilizau la nimic’, a informat un comunicat al MAI transmis AGERPRES.

Potrivit sursei citate, prefecturile nu sunt implicate, nu au atribuții, în procesul privind operațiunile de predare și primire a documentelor și materialelor necesare în procesul de votare, deci nu puteau ‘cere secțiilor de votare’. Operațiunile de predare/primire a documentelor și materialelor necesare în procesul de votare se stabilesc prin decizie BEC, a indicat MAI.

‘Pentru alegerile parlamentare BEC a stabilit operațiunile de predare/primire a documentelor și materialelor necesare în procesul de votare prin Decizia 261/D/21.11.2024 (și DA, se predau în sacii cu buletinele neutilizate) – art. 3 (5) c. Pentru alegerile prezidențiale BEC a stabilit operațiunile de predare/primire a documentelor și materialelor necesare în procesul de votare prin Decizia 160/D/17.11.2024 (inclusiv cu instrucțiuni clare pentru ștampilele de vot care se reutilizează în turul 2 – se predau separat la birourile electorale județene) – art.3 (4) și art.7 (1)’, a explicat Ministerul de Interne. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Bacalaureat 2025: Simulare tehnică în licee, pentru probele de competențe, în 22 ianuarie

Publicat

Publicitate

Bacalaureat 2025: Miercuri, 22 ianuarie, se derulează o simulare tehnică în licee, în vederea organizării probelor de competențe. Nu vor participa elevii, iar simularea va fi fără subiecte reale, scrie alba24.ro.

Simularea tehnică va fi organizată în toate liceele care sunt centre de examen, potrivit unei adrese a Centrului Național de Evaluare și Politici în Educație, citată de edupedu.ro.

„Pentru desfășurarea în bune condiții a procesului de transfer/preluare a arhivelor de subiecte pentru probele examenului national de bacalaureat – 2025, în ziua de 22 ianuarie 2025, începând cu ora 9.00, se organizează o simulare tehnică fără subiecte reale și fără participarea candidaților cu toate centrele de examen/de comunicare”, prevede documentul.

Bacalaureat 2025. Cum se organizează probele de competențe

Liceenii din clasele XII-XIII susțin, în perioada 27 ianuarie – 7 februarie, probele de:

  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — Proba A
  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — Proba B
  • evaluare a competențelor lingvistice de comunicare într-o limbă de circulație internațională — Proba C
  • evaluare a competențelor digitale — Proba D

Potrivit ministerului, probele se vor susține începând cu ora 13.00, după finalizarea programului școlar pentru elevii claselor a XII-a. Acestea însă pot fi organizate și înainte de ora 13.00, în funcție de situația din fiecare liceu.

  • Proba de înțelegere a unui text audiat, urmată de proba scrisă, se susține în data de 3.02.2025, începând cu ora 8.30. Programul școlar se va derula începând cu ora 10.30. Pentru unitățile de învățământ care funcționează în două schimburi, programul școlar al claselor care funcționează după-amiază se va decala în mod corespunzător.
  • Proba orală se va desfășura în perioada 4-5.02.2025, începând cu ora 13.00, după finalizarea programului școlar al claselor a XII-a. În situația în care programul școlar al elevilor de clasa a XII-a/a XIII-a este planificat după-amiază, procesul de evaluare a competențelor pentru proba orală din cadrul probei C se organizează anterior programului școlar, începând cu ora 9.00

Bacalaureat 2025: Probele de competențe. Calendar

  • 27—29 ianuarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română — proba A
  • 29—31 ianuarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă — proba B
  • 3—5 februarie 2025 Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională — proba C
  • 5—7 februarie 2025 Evaluarea competențelor digitale — proba D

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

APIA Botoșani: Precizări cu privire la eco-schemele din sectorul zootehnic Campania 2024

Publicat

Publicitate

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Judetean Botoșani informează că până la data de 31.01.2025 inclusiv, solicitantii eco-schemelor din sectorul zootehnic, care prin cererea de plată depusă la Centrele APIA în Campania 2024, și-au asumat voluntar angajamente anuale, trebuie să depună deconturile justificative anuale/trimestriale însoțite de documentele care atestă îndeplinirea cerințelor specifice de bunăstare.

În condițiile în care solicitanții nu depun deconturile justificative vor fi respinși de la plată.

Ecoschemele care se acordă în sectorul zootehnic, pe baza cererii depuse pentru Campania 2024, sunt următoarele:

   PD-07 – Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte;

   ► PD-08 – Măsură pentru bunăstarea tineretului bovin la îngrăşat;

   ► PD-27 – Creşterea nivelului de bunăstare a bovinelor prin păşunat extensiv pe pajişti în condiţii optime de sustenabilitate.

Publicitate

Formularul decontului justificativ precum și documentele specifice sunt prevăzute în ”Ghidul informativ pentru solicitanții intervențiilor în sectorul zootehnic, Campania 2024, Ediția II” afișat pe site-ul APIA www.apia.org.ro, si poate fi accesat la link: https://apia.org.ro/wp-content/uploads/2024/06/Ghid-informativ-interventii-sector-zootehnic-C2024-editia-II.pdf.

Reamintim că în conformitate cu prevederile Ordinului MADR nr. 278/2024 pentru aprobarea sistemului de sancțiuni aplicabil intervențiilor și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectoarele vegetal și zootehnic, aferente cererilor de plată începând cu anul de cerere 2024:

  • efectivele de bovine pentru care s-au asumat voluntar angajamente privind eco-schemele „PD-07 – Creşterea nivelului de bunăstare a vacilor de lapte” și „PD-08 – Măsură pentru bunăstarea tineretului bovin la îngrăşatși pentru care nu au fost respectate condițiile superioare de bunăstare în perioada 01.01.2024 și până la data depunerii cererii de plată, nu vor putea fi eligibile la plată dar nu vor fi sancționate, perioada respectivă fiind considerată perioadă de adaptare.

 

Legislație:

Hotărârea nr. 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă şi de la bugetul de stat cu modificările și completările ulterioare.

Ordinul nr. 106/2024 privind modalitatea de implementare, îndeplinirea criteriilor de eligibilitate, a condiţiilor şi altor cerinţe specifice, inclusiv tipurile de documente justificative pentru intervenţiile aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă şi de la bugetul de stat, începând cu anul 2024, cu modificările si completările ulterioare.

Ordinului MADR nr. 278/2024 pentru aprobarea sistemului de sancțiuni aplicabil intervențiilor și ajutoarelor naționale tranzitorii în sectoarele vegetal și zootehnic, aferente cererilor de plată începând cu anul de cerere 2024.

Citeste mai mult

Eveniment

Cu ochii pe operatorul de apă: „ADI Aqua” Botoșani va prelua în regim non-stop sesizarile clienților Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

ADI „AQUA BOTOŞANI” s-a constituit în scopul reglementării, înfiinţării, organizării, finanţării, exploatării, monitorizării şi gestionării în comun a serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pe raza județului. Asociația își exercită rolul de monitorizare și control al operatorului Nova Apaserv SA Botoșani în baza Contractului unic de delegare a gestiunii la nivelul județului Botoșani.

 

“În urma analizei amănunțite a activității operatorului  Nova Apaserv  SA, pentru o mai bună monitorizare  si gestionare a deficiențelor care pot surveni în serviciul de alimentare cu apă și canalizare în aria de operare a Nova Apaserv SA,  ADI Aqua vine în sprijinul clienților operatorului prin preluarea in regim nonstop a sesizarilor acestora” a declarat președintele ADI Aqua Botoșani, vicepreședintele CJ Botoșani, dl. Constantin Bursuc.

“Punem la dispoziția utilizatorilor serviciilor de apă și canalizare numărul de telefon 0743149450, funcțional 24 ore/24 unde, prin intermediul aplicației Whatsapp, aceștia ne pot semnala avariile survenite în funcționarea în parametri a sistemului de alimentare cu apă și canalizare aflat in exploatarea operatorului Nova Apaserv SA” precizează directorul executiv al ADI Aqua Botoșani, dl. Dan Deleanu.

Sesizarile vor trebui să conțină adresa exactă și o descriere sumară a situației însoțită de fotografii. Echipele de experți tehnici ale ADI Aqua se vor deplasa la fața locului, vor transmite către operator situațiile apărute și le vor monitoriza până la remediere.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending