Connect with us

Eveniment

Piaţa de hrană pentru animale de companie, imună la criză

Publicat

Publicitate

Piaţa de hrană pentru animale de companie este imună la criză. Românii îşi cumpără alimente mai ieftine pentru ei, dar aleg mărci scumpe pentru câinele sau pisica din locuinţă, relatează romania24.ro.

Piaţa de hrană pentru animale de companie şi alte produse des­­ti­nate lor pare imună la cri­za eco­nomică ce se profilează la orizont în condiţiile în care retailerii de specialitate continuă dezvoltarea, ba chiar într-un ritm alert, iar când vine vorba de comportamentul de consum al clienţilor, românii îşi cumpără alimente mai ieftine pentru ei, dar nu pentru prietenii necuvântători, scrie ZF.

„Interesant de subliniat este faptul că fenomenul de downtrading ia amploare: în tot mai multe categorii observăm că shop­pe­rii se orientează către produse mai ieftine pentru a-şi ţine cheltuielile gospo­dă­riei sub control, în con­textul creşterii preţurilor. Acest fenomen a putut fi ob­servat încă din ultimul trimestru al anului 2021. Cu toate acestea, încă există premiumizare în anu­mite cate­gorii, precum cafea boabe şi cafea măci­nată, iaurt, deserturi pe bază de lapte, pet food (hrană pentru animalele de com­pa­nie), specialităţi de brânză“, explica recent Diana Scăunaşu, consumer panel director în cadrul GfK România.

Românii au 4,4 milioane de pisici şi aproape la fel de mulţi câini (4,2 milioane), dar doar 290.000 de păsări şi 90.000 de peşti. Astfel, aproape jumătate din­tre gospodării­le din România au un câine, o pisică sau ambele animale, cea mai mare pondere din Europa. Totuşi, această ponde­re se explică prin faptul că în România multe dintre gospodăriile din mediul rural au la curte un câine sau o pisică, iar ele sunt contorizate chiar dacă aceste animale nu sunt neapărat văzute de proprietarii lor drept unele de companie în adevăratul sens al cuvântului. Totuşi, este evident că „moda“ animalelor de companie este de actualitate şi în România în ultimii ani, după modelul mai „vechi“ din Occident. Plus că, atât în Ro­mânia, cât şi în alte ţări din Europa şi chiar lume, în pandemie, tendinţa achiziţiei sau adopţiei de prieteni necuvântători a fost mai vizibilă ca oricând.

 

Piaţa de hrană pentru animale de companie, imună la criză: oamenii au decis în 2020 mai mult ca niciodată să aibă un pet

 

Publicitate

Timpul îndelungat petrecut la interior precum şi regulile de distanţare socială im­puse de autorităţi i-au determinat pe oa­meni să adopte sau să cumpere un animal de companie, fie el câine, pisică, hamster sau altă vietate. Fie doar pentru că aveau nevoie de companie, fie că aveau nevoie de o scuză în plus pentru a ieşi din casă (când existau reguli în acest sens), oamenii au decis în 2020 mai mult ca niciodată să aibă un pet, însă trendul exista deja într-o lume tot mai grăbită şi mai singură. Astfel, piaţa de hrană pentru animale de companie şi de alte produse adiacente a sărit în 2020 pentru prima dată pragul de 3 mld. lei, după un ga­lop de circa 23% în primul an de pandemie.

Această piaţă se afla deja pe un trend as­cendent de mai mulţi ani, trend ce s-a men­ţinut şi în 2021, când vânzările totale – hrană şi alte bunuri – au sărit de 3,6 mld. lei, con­form estimărilor anterioare ale compa­niei de cercetare de piaţă Euromonitor. Mai exact, în perioada 2015-2021 vânzările de profil aproape s-au triplat, conform aceleiaşi surse.

Chiar şi în acest an, marcat de inflaţie şi de creşteri de dobânzi, vânzările vor rămâne pe plus, dar avântul va fi susţinut de scumpiri în bună parte.

Piaţa de hrană pentru animale de companie, imună la criză: jucătorii specializaţi au planuri mari pentru România

„În 2022, creşterea în valoare a acestei pieţe va fi mult mai mare decât cea în volum – pe toate categoriile de articole – şi asta din cauza inflaţiei. Totuşi, chiar şi în volum, ea va creşte pentru că în România tot mai mulţi oameni vor face tranziţia de la mâncare gătită şi resturi oferite animalelor, la mâncare specializată“, conform analiştilor Euromonitor.

Ţinând cont de aceste evoluţii, şi jucătorii specializaţi au planuri mari pentru România. Retailerul Animax, liderul pieţei de profil, a deschis două magazine recent şi anunţă alte şase inaugurări până la finalul anului.

„Mai mult, nu ne vom opri nici în 2023, vom continua expansiunea la nivel naţional“, spune Ioana Sociaciu, head of retail în cadrul Animax România.

Reţeaua de pet-shop-uri numără 116 unităţi pe plan local, cu afaceri de peste 50 mil. euro anul trecut. Pentru 2022 compania vizează o creştere de 15% a businessului.

Animax este o afacere fondată de antreprenorul Cristian Ludovic Pop în urmă cu aproape 25 de ani, iniţial el mizând pe distribuţie, iar apoi pe retail. În 2018, fondul de investiţii Rohatyn a preluat afacerea în schimbul sumei de 20 mil. euro, conform datelor de la acea vreme. În vara anului trecut, business a trecut în mâinile altui fond care a preluat Animax într-o tranzacţie regională.

Piaţa de hrană pentru animale de companie, imună la criză: nu este singurul deal din piaţa de pet-shop-uri

Aceasta nu este singurul deal din piaţa de pet-shop-uri. Grupul german Fressnap Group a intrat recent în România şi anunţă că vede potenţial pentru 100 de magazine. Intrarea lor s-a făcut şi prin achiziţia unităţilor Super Zoo din România.

Pe lângă jucătorii mari, pe această piaţă mai activează şi multe magazine „de cartier“ afaceri independente ce pot avea doar componentă de retail sau şi servicii veterinare. Totodată, hrana pentru animale de companie, dar şi alte produse destinate lor se vând şi în hipermarketuri sau supermarketuri, dar şi în comerţul tradiţional.

„Mars, Nestle şi mărcile private domină clar piaţa de hrană pentru animale în comerţul modern sau tradiţional. În comerţul modern, mărcile private sunt lider“, conform Euromonitor. În magazinele de specialitate însă, domină brandurile de nişă, unele dintre ele mai scumpe. MEDIAFAX

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. Care sunt cele mai căutate autoturisme, pe categorii

Publicat

Publicitate

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. În ianuarie, scăderea a fost cu 5,9% față de prima lună a anului trecut, arată datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), scrie alba24.ro.

Datele asociației arată că, autoturismele, care reprezintă aproximativ 88% din totalul pieței, au înregistrat, în luna ianuarie 2025, un volum de 11.823 unități, cu 5.9% mai puțin față de luna similară din 2024.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 46,6% în scădere cu 7.2%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.3%, în scădere cu 2.2% și Clasa B cu o cotă de 15%, în creștere cu 8.2% față de cota deținută în luna ianuarie a anului trecut.

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. Situația pe categorii

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 0.1% față de perioada similară din 2024, ajungând, astfel, la o pondere de 59.5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de 39% și dețin o cotă de 9.8% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în prima lună a anului 2025, o cotă de piață de 30.5%, care depășește cu 20.7 p.p. cota deținută de motoarele diesel.

Publicitate

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 9.8% din piață, în luna ianuarie a anului 2025, față de ianuarie 2024, când reprezentau 12.9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 5%, față de ianuarie 2024, când reprezentau 4.6%.

Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în ianuarie 2025, o scădere de 33.6% față de luna ianuarie 2024, potrivit Mediafax. Vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de 33.8%.

Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în prima luna a anului 2025, un volum de 231 unități față de 73 unități comparat cu luna ianuarie a anului trecut.

Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în ianuarie 2025, o scădere de 32.7% față de luna ianuarie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de 26.7%.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Viitori ofițeri de poliție, în practică la IPJ Botoșani

Publicat

Publicitate

Începând de astăzi, până la data de 8  martie a.c., 25 de studenți din cadrul Academiei de Poliție, specializarea drept și ordine publică, vor desfășura stagiul de practică în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani.

 

În această perioadă studenții au oportunitatea de a aplica cunoștințele teoretice acumulate în timpul anilor de studiu, sub îndrumarea unor tutori aleși din rândul ofițerilor cu experiență.

 

„Le urăm mult succes și ne bucurăm să-i avem alături de noi!”, au transmis polițiștii.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Pietoni amendați pentru că au ocolit trecerea pentru pietoni. Acțiune a polițiștilor botoșăneni

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani – Biroul Rutier au desfășurat, luni, activități pentru prevenirea și combaterea accidentelor rutiere care au drept cauze generatoare abateri ale pietonilor.

 

Astfel, polițiștii au acționat pe principalele artere rutiere din municipiul Botoșani și localitățile din apropiere, unde au fost înregistrate accidente rutiere în care au fost implicați pietoni, prilej cu care au fost legitimate peste 80 de persoane și controlate 40 de autovehicule.

 

În urma neregulilor constatate au fost aplicate 52 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 14.000 de lei, 16 dintre acestea fiind aplicate pentru abateri ale pietonilor.

 

Publicitate

De asemenea, 24 de conducători auto au fost sancționați pentru depășirea limitei legale de viteză, fiind reținute și 5 permise de conducere pentru această abatere.

Citeste mai mult

LIFESTYLE

Beat criță la volan, pe străzile municipiului Botoșani. Isprava unui șofer de 56 de ani

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Biroului Rutier au identificat, luni, pe o stradă din municipiul Botoșani, un autoturism condus de un bărbat, de 56 de ani, din municipiul Botoșani.

 

Întrucât acesta emana halenă alcoolică, a fost testat cu apartul etilotest, valoarea rezultată fiind de 0,96 mg/lalcool pur în aerul expirat. Ulterior, acesta a fost condus la o unitate spitalicească pentru recolatrea de probe biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

FOTO cu caracter ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending