Connect with us

Eveniment

Piaţa de hrană pentru animale de companie, imună la criză

Publicat

Publicitate

Piaţa de hrană pentru animale de companie este imună la criză. Românii îşi cumpără alimente mai ieftine pentru ei, dar aleg mărci scumpe pentru câinele sau pisica din locuinţă, relatează romania24.ro.

Piaţa de hrană pentru animale de companie şi alte produse des­­ti­nate lor pare imună la cri­za eco­nomică ce se profilează la orizont în condiţiile în care retailerii de specialitate continuă dezvoltarea, ba chiar într-un ritm alert, iar când vine vorba de comportamentul de consum al clienţilor, românii îşi cumpără alimente mai ieftine pentru ei, dar nu pentru prietenii necuvântători, scrie ZF.

„Interesant de subliniat este faptul că fenomenul de downtrading ia amploare: în tot mai multe categorii observăm că shop­pe­rii se orientează către produse mai ieftine pentru a-şi ţine cheltuielile gospo­dă­riei sub control, în con­textul creşterii preţurilor. Acest fenomen a putut fi ob­servat încă din ultimul trimestru al anului 2021. Cu toate acestea, încă există premiumizare în anu­mite cate­gorii, precum cafea boabe şi cafea măci­nată, iaurt, deserturi pe bază de lapte, pet food (hrană pentru animalele de com­pa­nie), specialităţi de brânză“, explica recent Diana Scăunaşu, consumer panel director în cadrul GfK România.

Românii au 4,4 milioane de pisici şi aproape la fel de mulţi câini (4,2 milioane), dar doar 290.000 de păsări şi 90.000 de peşti. Astfel, aproape jumătate din­tre gospodării­le din România au un câine, o pisică sau ambele animale, cea mai mare pondere din Europa. Totuşi, această ponde­re se explică prin faptul că în România multe dintre gospodăriile din mediul rural au la curte un câine sau o pisică, iar ele sunt contorizate chiar dacă aceste animale nu sunt neapărat văzute de proprietarii lor drept unele de companie în adevăratul sens al cuvântului. Totuşi, este evident că „moda“ animalelor de companie este de actualitate şi în România în ultimii ani, după modelul mai „vechi“ din Occident. Plus că, atât în Ro­mânia, cât şi în alte ţări din Europa şi chiar lume, în pandemie, tendinţa achiziţiei sau adopţiei de prieteni necuvântători a fost mai vizibilă ca oricând.

 

Piaţa de hrană pentru animale de companie, imună la criză: oamenii au decis în 2020 mai mult ca niciodată să aibă un pet

 

Publicitate

Timpul îndelungat petrecut la interior precum şi regulile de distanţare socială im­puse de autorităţi i-au determinat pe oa­meni să adopte sau să cumpere un animal de companie, fie el câine, pisică, hamster sau altă vietate. Fie doar pentru că aveau nevoie de companie, fie că aveau nevoie de o scuză în plus pentru a ieşi din casă (când existau reguli în acest sens), oamenii au decis în 2020 mai mult ca niciodată să aibă un pet, însă trendul exista deja într-o lume tot mai grăbită şi mai singură. Astfel, piaţa de hrană pentru animale de companie şi de alte produse adiacente a sărit în 2020 pentru prima dată pragul de 3 mld. lei, după un ga­lop de circa 23% în primul an de pandemie.

Această piaţă se afla deja pe un trend as­cendent de mai mulţi ani, trend ce s-a men­ţinut şi în 2021, când vânzările totale – hrană şi alte bunuri – au sărit de 3,6 mld. lei, con­form estimărilor anterioare ale compa­niei de cercetare de piaţă Euromonitor. Mai exact, în perioada 2015-2021 vânzările de profil aproape s-au triplat, conform aceleiaşi surse.

Chiar şi în acest an, marcat de inflaţie şi de creşteri de dobânzi, vânzările vor rămâne pe plus, dar avântul va fi susţinut de scumpiri în bună parte.

Piaţa de hrană pentru animale de companie, imună la criză: jucătorii specializaţi au planuri mari pentru România

„În 2022, creşterea în valoare a acestei pieţe va fi mult mai mare decât cea în volum – pe toate categoriile de articole – şi asta din cauza inflaţiei. Totuşi, chiar şi în volum, ea va creşte pentru că în România tot mai mulţi oameni vor face tranziţia de la mâncare gătită şi resturi oferite animalelor, la mâncare specializată“, conform analiştilor Euromonitor.

Ţinând cont de aceste evoluţii, şi jucătorii specializaţi au planuri mari pentru România. Retailerul Animax, liderul pieţei de profil, a deschis două magazine recent şi anunţă alte şase inaugurări până la finalul anului.

„Mai mult, nu ne vom opri nici în 2023, vom continua expansiunea la nivel naţional“, spune Ioana Sociaciu, head of retail în cadrul Animax România.

Reţeaua de pet-shop-uri numără 116 unităţi pe plan local, cu afaceri de peste 50 mil. euro anul trecut. Pentru 2022 compania vizează o creştere de 15% a businessului.

Animax este o afacere fondată de antreprenorul Cristian Ludovic Pop în urmă cu aproape 25 de ani, iniţial el mizând pe distribuţie, iar apoi pe retail. În 2018, fondul de investiţii Rohatyn a preluat afacerea în schimbul sumei de 20 mil. euro, conform datelor de la acea vreme. În vara anului trecut, business a trecut în mâinile altui fond care a preluat Animax într-o tranzacţie regională.

Piaţa de hrană pentru animale de companie, imună la criză: nu este singurul deal din piaţa de pet-shop-uri

Aceasta nu este singurul deal din piaţa de pet-shop-uri. Grupul german Fressnap Group a intrat recent în România şi anunţă că vede potenţial pentru 100 de magazine. Intrarea lor s-a făcut şi prin achiziţia unităţilor Super Zoo din România.

Pe lângă jucătorii mari, pe această piaţă mai activează şi multe magazine „de cartier“ afaceri independente ce pot avea doar componentă de retail sau şi servicii veterinare. Totodată, hrana pentru animale de companie, dar şi alte produse destinate lor se vând şi în hipermarketuri sau supermarketuri, dar şi în comerţul tradiţional.

„Mars, Nestle şi mărcile private domină clar piaţa de hrană pentru animale în comerţul modern sau tradiţional. În comerţul modern, mărcile private sunt lider“, conform Euromonitor. În magazinele de specialitate însă, domină brandurile de nişă, unele dintre ele mai scumpe. MEDIAFAX

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Câți români și-au găsit loc de muncă în 2024

Publicat

Publicitate

Câți români și-au găsit loc de muncă în 2024. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă a reușit să încadreze în muncă 183.849 de persoane în 2024. Instituția și-a prezentat, vineri, bilanțul, în prezența ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu.

Au fost organizate 1.028 de programe de formare profesională pentru grupuri vulnerabile. S-a reușit angajarea a 45.942 de tineri sub 30 de ani.

De asemenea, 15.246 de tineri NEET (care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare) au beneficiat de subvenții pentru angajare, notează Mediafax.

Pentru șomerii de lungă durată au fost semnate 40.481 de acorduri de integrare.

„Piața forței de muncă are cea mai mare dinamică din istorie și este esențial să ne adaptăm la noile cerințe ale economiei”, a declarat ministrul Bucura-Oprescu.

Pentru perioada următoare, prioritățile ANOFM includ dezvoltarea de noi competențe pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă și modernizarea sistemelor informatice.

Publicitate

Ce face statul pentru a-i sprijini pe șomeri să se angajeze
Pentru integrarea pe piaţa muncii, persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă, înregistrate în baza de date a agenţiei teritoriale pentru ocuparea forţei de muncă în a cărei rază au domiciliul sau reşedinţa, beneficiază de pachete personalizate de măsuri active prevăzute de Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă.

Persoanele care se angajează cu normă întreagă în perioada în care sunt înregistrate la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă pot beneficia de prime de încadrare.

Angajatorii care deţin locuri de muncă disponibile se pot adresa AJOFM Alba. Aceștia beneficiază de subvenţii la încadrarea în muncă pe durată nedeterminată a acestor persoane.

De asemenea, agențiile de muncă organizează cursuri de specializare în diferite meserii.

Periodic, AJOFM mediază întâlniri între firme și persoane interesate să se angajeze, prin intermediul burselor locurilor de muncă.

Citeste mai mult

Eveniment

Scandal într-un bar din Dorohoi. Tânăr de 24 de ani, reținut de polițiști

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr de 24 de ani, din municipiul Dorohoi, cercetat pentru comiterea infracțiunilor de tulburarea ordinii și liniștii publice, lovire sau alte violențe și distrugere.

 

În urma probatoriului administrat s-a stabilit faptul că acesta, la data de 13 martie a.c. în timp ce se afla într-un local public, din municipiul Dorohoi, pe fondul unui conflict spontan, ar fi agresat fizic un tânăr de 33 de ani, iar altui tânăr de 35 de ani, i-ar fi distrus componente ale caroseriei autoturismului parcat în apropierea localului.

 

Acesta a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Bărbat de 38 de ani, din Ungureni, reținut după ce ar fi bătut mai mulți tineri, cărora le-a distrus și mașina

Publicat

Publicitate

Persoane reținute de polițiști pentru infracțiuni cu acte de violență

La data de 14 martie 2025, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 9 Vlăsinesti au emis ordonanță de reținere, pentru 24 de ore, față un bărbat de 38 de ani, din comuna Ungureni, cercetat pentru săvârșirea infracțiunilor de lovire sau alte violențe, amenințare și distrugere.

În urma probatoriului administrat s-a stabilit faptul că acesta, la data de 13 martie a.c., pe fondul unor neînțelegeri mai vechi, ar fi agresat un tânăr de 32 de ani, iar pe alți doi tineri i-ar fi amenințat cu acte de violență.

De asemenea, acesta ar fi distrus componente ale caroseriei de la două autoturisme aparținând victimelor.

Bărbatul bănuit de comiterea faptelor a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J Botoșani.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Județul Botoșani a fost plasat sub COD GALBEN de vânt

Publicat

Publicitate

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis o avertizare tip cod galben de instensificări ale vântului, pentru județul Botoșani. Aceasta este valabilă de astăzi, de la ora 12:00, până mâine dimineață, la ora 02:00. Potrivit meteorologilor, vântul va prezenta intensificări cu viteze de 50…60 km/h.

 

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

 

✔ fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

 

Publicitate

✔ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt și nu vă adăpostiți aproape de construcții improvizate;

 

✔ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

 

✔ îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

 

✔ nu atingeți firele căzute la pământ.

 

În condiții de vânt puternic, folosirea focului deschis în gospodării este foarte periculoasă, fiind interzisă. Vântul poate propaga focul într-un timp foarte scurt la locuințe, anexe gospodărești, păduri, rețele de electricitate etc..

 

În situații de urgență, care vă pun în pericol viața sau bunurile, sunați la 112!

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending