Connect with us

Economie

Peste 50% din populaţia României va folosi comerţul online până în 2025

Publicat

Publicitate

Piața de comerț electronic din România se dezvoltă tot mai rapid în Europa de Sud-Est, înregistrând o creștere de 16,6% pe an, depășind media globală, potrivit datelor din eBook-ul „eCommerce Growth Strategies”, relatează romania24.ro. Se estimează că până în 2025, aceasta va atinge o valoare totală de 10 miliarde de euro.

De asemenea, conform acelorași date, se preconizează că 54% dintre locuitorii țării vor utiliza comerțul electronic. Astfel, piața de ecommerce din România devine din ce în ce mai puternică și promițătoare.

Raportul mai semnalează că veniturile de pe piaţa comerţului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.

Piaţa de ecommerce locală are în jur de 100 de magazine online, care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.

Cu toate acestea, este de aşteptat să crească până la de trei ori în următorii ani, pe baza diferitelor tendinţe de transformare digitală care vor defini comerţul electronic local, arată raportul de date şi strategii de creştere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency.

„Având toate motivele să se dezvolte accelerat, piaţa de ecommerce din România va înregistra creşteri anuale mai mari decât media globală, care este de 10%.

Publicitate

Pătrunderea internetului în aproape toate zonele din ţară, alături de infrastructura modernă a tehnologiilor şi simplificarea procesului de achiziţie online determină tot mai mulţi români să comande online, inclusiv în mediul rural, renunţând la achiziţiile din magazine fizice.

Astfel, piaţa de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de peste 484 euro în 2022 la nivel local, care, până în 2027, va creşte la aproape 900 euro per utilizator.

Prin urmare, în următorii ani, România va deveni un reper pe harta regională a ecommerce-ului”, a declarat Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.

În România, doar 45% dintre români comandă online

Potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, numărul utilizatorilor de comerţ electronic ar urma să crească la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populaţia României, şi la peste 11 milioane de utilizatori până în 2027.

În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, deşi rata de penetrare a Internetului este de peste 90%.

Comparativ, în ţările nordice procentul celor care comandă online ajunge şi la 95%.

Ponderea cea mai mare a persoanelor care au făcut cumpărături online a fost înregistrată în regiunile nord-vest şi centru.

Totuşi, în ansamblu, cei din Bucureşti şi judeţul Ilfov au avut cea mai mare pondere, de 58,3%, în anul 2022, declarând că au achiziţionat produse prin internet în ultimele trei luni.

Aproape 50% dintre românii care comandă online plasează două comenzi în 3 luni şi doar 12% comandă de până la 6 ori pe lună. De asemenea, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl ştiu, iar 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly.

În 2022, românii au cumpărat online produse din categoriile: Fashion – 2,63 miliarde euro (46% din piaţa de ecommerce); Electronice – 1,1 miliarde euro (19% din piaţa de ecommerce); Îngrijirea personală şi a casei – 885 milioane euro (15% din piaţa de ecommerce); Jucării, hobby, bricolaj – 590 milioane euro (10% din piaţa de ecommerce); Mâncare – 146 milioane euro (2,6% din piaţa de ecommerce); Mobilă -125 milioane euro (2,2% din piaţa de ecommerce); Muzică, filme, jocuri – 88,9 milioane euro (1,5% din piaţa de ecommerce); Băuturi – 32,1 milioane euro (0,5% din piaţa de ecommerce).

Aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China

În acelaşi timp, 21% dintre români comandă online de pe site-uri din afara ţării.

Aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre UE (23%) şi SUA (4%).

Printre motivele principale pentru care românii cumpără online se află câştigarea timpului (85%), evitarea stresului la cumpărături în magazinele clasice (70%) şi posibilitatea de a economisi (69%), mai semnalează raportul.

În acelaşi timp, argumentele celor care nu cumpără online sunt: vor să vadă produsele înainte de achiziţie (64%), nu au încredere că vor primi ceea ce comandă (55%), se tem că taxele de livrare sunt prea mari (50%) şi nu ştiu cum să comande online (15%).

De asemenea, sunt mulţi oameni care nu comandă online pentru că nu găsesc informaţii complete despre produs, imagini, descrieri sau recenzii pentru produse.

În ceea ce priveşte metoda preferată de plată, în continuare plata ramburs este cea mai folosită (31%), urmată de plata online prin card de debit sau credit (26%), portofel digital şi mobil (23%), transfer bancar (19%) şi alte metode.

Realizat cu scopul de a educa şi susţine piaţa de ecommerce din România, eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conţine peste 90 de strategii testate şi recomandări pentru creşterea vânzărilor online, din partea a 24 experţi în ecommerce, promovare online şi comunicare de brand, tehnologii pentru ecommerce, design, livrare şi legislaţie în domeniu.

Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online

Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online şi specialiştilor în marketing care gestionează magazine online.

Cu peste 10 ani de expertiză în marketing digital şi rezultate atinse pentru 2.500 de companii, Limitless Agency oferă o gamă completă de servicii de promovare – SEO, PPC, creare de campanii online, strategie, implementare şi marketing automatizat.

Cu o echipă de peste 100 de experţi în promovare digitală, agenţia realizează campanii de impact în mediul digital pentru companii din industriile fashion, home&deco, IT&C, pharma, bricolaj şi altele, folosind tehnici avansate şi metode inovatoare pentru a creşte profitabilitatea afacerilor. Compania gestionează bugete de 40 de milioane de euro anual şi este partener Google, Meta, Tik Tok şi Petal Ads. Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Județul Botoșani a fost plasat sub COD GALBEN de ploi

Publicat

Publicitate

Atenție, Cod galben de ploi!

 

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis o atenționare tip cod galben de instabilitate atmosferică accentuată pentru județul Botoșani valabilă, de vineri, de la 08:00, până sâmbătă, la ora 02:00.

 

În intervalul menționat se vor semnala, local, intensificări ale vântului cu viteze la rafală de 60…70 km/h, averse torențiale care vor acumula 20…25 l/mp, iar pe arii restrânse vor depăși 40 l/mp, descărcări electrice și grindină.

 

Publicitate

Evoluţia fenomenelor meteorologice prognozate este permanent monitorizată prin Centrul Operaţional al ISU Botoșani.

 

Echipajele de pompieri de la toate subunitățile din județ sunt pregătite să intervină, în cel mai scurt timp, în sprijinul cetățenilor.

 

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

 

– fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

 

– nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

 

– parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

 

– îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

 

– nu atingeți firele căzute la pământ;

 

– curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;

 

– nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: La un pas de tragedie! Accident în municipiul Botoșani! O mașină a intrat în gardul unei case și a avariat o conductă de gaz

Publicat

Publicitate

Intervenție pentru înlăturarea pericolului de explozie în municipiul Botoșani

 

Pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani au fost solicitați să intervină, în urmă cu puțin timp, pe strada I.C. Brătianu, în municipiul Botoșani, acolo unde un autoturism a părăsit partea carosabilă, a intrat într-o gospodărie și a avariat o conductă de gaze.

 

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare.

 

Publicitate

Din fericire, nu au fost persoane rănite.

 

Pompierii au constatat faptul că în zonă se simțea un miros puternic de gaz și au acționat imediat pentru asigurarea perimetrului și prevenirea producerii unui incident major. Două persoane care locuiesc într-o casă din apropiere au fost evacuate, preventiv.

 

În sprijin au fost chemate echipaje specializate ale societății de distribuție a gazelor naturale pentru remedierea avariei și înlăturarea pericolului.

 

Polițiștii rutieri au acționat pentru restricționarea circulație în zonă.

Citeste mai mult

Eveniment

Tulburările de vedere pot semnala demența cu până la 12 ani înainte de diagnostic – arată un nou studiu

Publicat

Publicitate

Problemele de vedere pot fi un semnal timpuriu al declinului cognitiv. Potrivit unui nou studiu, pierderea sensibilității vizuale ar putea prezice apariția demenței chiar cu 12 ani înainte de diagnostic, scrie alba24.ro.

Acesta a fost realizat pe un eșantion de 8.623 de persoane sănătoase din Norfolk, Anglia, potrivit Mediafax, care citează Science Alert.

Până la sfârșitul studiului, 537 de participanți au dezvoltat demență, iar cercetătorii au putut vedea ce factori ar fi putut preceda acest diagnostic.

La începutul studiului, cercetătorii le-au cerut participanților să facă un test de sensibilitate vizuală. Pentru acest test, ei trebuiau să apese un buton imediat ce vedeau un triunghi formându-se într-un câmp de puncte în mișcare.

Persoanele care au dezvoltat demență au văzut mult mai lent acest triunghi pe ecran decât celelalte.

Potrivit sursei citate, problemele de vedere pot fi un indicator timpuriu al declinului cognitiv, deoarece plăcile amiloide toxice asociate cu boala Alzheimer pot afecta mai întâi zonele creierului asociate cu vederea, părțile creierului asociate cu memoria fiind afectate pe măsură ce boala progresează, spun cercetătorii. Prin urmare, testele de vedere pot descoperi deficite înainte de testele de memorie.

Publicitate

Există mai multe alte aspecte ale procesării vizuale care sunt afectate în boala Alzheimer, cum ar fi capacitatea de a vedea conturul obiectelor (sensibilitatea la contrast) și de a discerne între anumite culori (capacitatea de a vedea spectrul albastru-verde este afectată la începutul demenței). Acestea pot afecta viața oamenilor fără ca aceștia să fie imediat conștienți.

Citeste mai mult

Eveniment

Ziua Drapelului Național: Tricolorul care ne aduce împreună

Publicat

Publicitate

Ziua Drapelului Național este celebrată în fiecare an pe 26 iunie, fiind un moment de cinstire a unuia dintre cele mai puternice simboluri ale identității noastre naționale – tricolorul românesc. Instituită prin Legea nr. 96/1998, această zi marchează amintirea anului 1848, când guvernul revoluționar a adoptat oficial drapelul tricolor, alături de deviza „Dreptate și Frăție”, ca simbol al națiunii române, scrie alba24.ro.

Drapelul României este tricolor: roşu vermillon, galben crom şi albastru cobalt, plasate vertical, albastrul fiind aşezat la lance, galben la mijloc şi roşu în exterior.

Acest tricolor este identic ca structură cu cel adoptat în timpul Revoluției de la 1848, potrivit unui documentar realizat de Rador.

Stema naţională actuală a României a fost realizată după Revoluţia din Decembrie 1989. Ea este constituită din:

Vulturul de aur cruciat – ca element central care simbolizează dinastia întemeietoare a Basarabilor, nucleul în jurul căruia a fost organizată Ţara Românească, una dintre cele trei provincii din Evul Mediu (Ţara Românească, Moldova şi Transilvania).

Scutul pe care stă este azuriu şi simbolizează cerul. Vulturul ţine în gheare însemnele suveranităţii: un sceptru şi o sabie, care reamintesc de domnitorul Moldovei, Ştefan cel Mare şi Sfânt şi de domnitorul Ţării Româneşti, Mihai Viteazul, primul unificator al celor trei Ţări Române.

Publicitate

Un blazon împărţit în câmpuri heraldice prezintă simbolurile provinciilor istorice româneşti de la stânga la dreapta:

  • Ţara Românească pe azur: un vultur ţinând în cioc o cruce ortodoxă de aur
  • Moldova: un bour negru cu o stea între coarne.
  • Banatul şi Oltenia, un pod galben cu două arce de boltă (simbolizând podul peste Dunăre al împăratului roman Traian) şi un leu de aur.
  • Transilvania: deasupra se află un vultur negru cu gheare de aur; dedesubt se găsesc şapte turnuri crenelate simbolizând cele şapte oraşe principale ale Transilvaniei.
  • Teritoriile adiacente Mării Negre (provincia istorică Dobrogea) sunt reprezentate de doi delfini afrontaţi.

Imnul României

Imnul naţional al României – are la origini poemul „Un răsunet“ al lui Andrei Mureşanu, scris şi publicat în timpul Revoluţiei de la 1848 şi cântat pentru prima oară în iulie 1848. Ulterior poemul a devenit imn, sub titlul „Deşteaptă-te, române!“, pe muzica lui Anton Pann (1796-1854), poet şi autor de manuale de muzică.

După 1848, „Deşteaptă-te, române!“ a fost un cântec foarte drag românilor, insuflându-le curajul atât în timpul Războiului de Independenţă (1877-1878), cât şi în luptele din Primul şi cel de-al Doilea Război Mondial.

La 22 Decembrie 1989, în timpul revoluţiei anticomuniste, cântecul s-a auzit spontan pe străzi, ca un simbol al libertăţii câştigate, devenind oficial imn naţional.

Potrivit unor mărturii, împăratul bizantin Justinian a înfinţat în anul 535 d.H., două cetăţi dunărene, Recidava şi Literatta, locuite de luptători descendenţi ai dacilor care şi-au păstrat emblema stindard de luptă a strămoşilor, în culorile roşu, galben şi albastru, aceasta fiind prima atestare a folosirii celor trei culori pe teritoriul actual al României.

O altă prezenţă a celor trei culori datează din anul 1185, când fraţii valahi Petru, Asan şi Caloian, au condus o armată contra bizantinilor, ai cărei oşteni aveau pe suliţe flamuri cu reproducerea dragonului-lup al dacilor, plus cele trei culori.

Albastrul, galbenul şi roşul se regăsesc mai târziu şi pe diplomele de înnobilare emise de Mihai Viteazul, apoi, în anul 1821, celetrei culori se regăseau pe drapelul de luptă al lui Tudor Vladimirescu.

Tot de atunci moştenim semnificaţia celor trei culori: Libertate (albastrul cerului), Dreptate (galbenul ogoarelor) şi Frăție (roșul sângelui).

Când Revoluţia a fost înăbuşită, căpitanii lui Tudor au hotărât arderea steagului. Însă în anul 1882, steagul a fost găsit, recondiţionat şi adus la Bucureşti, capitala ţării, fiind depus, în urma unei ceremonii speciale, la Casa Armatei, Cercul Militar Central de astăzi.

Ziua Drapelului Național

În anul 1834, tricolorul a fost adoptat întâi în Țara Românească, ca drapel de luptă, după ce domnitorul reformator Alexandru D. Ghica a supus aprobării sultanului Mahmud al II-lea modelul drapelelor și pavilioanelor navale de luptă.

Acesta era un steag cu fața roșie, albastră și galbenă, având și stele și o pasăre cu cap în mijloc, ulterior ordinea culorilor fiind schimbată, astfel încât galbenul să se afle în centru – în 1840, iar ca să diferențieze drapelul de luptă de cel de război, domnitorul Ghica a adoptat un nou model, cu roșul în partea superioară și lățimi egale ale benzilor, iar  în centru se afla un scut alb bordat cu aur și mobilat cu acvila valahă, încoronată princiar și cruciată.

Steagul a fost adoptat de revoluţionarii de la 1848, apărând în aceeaşi perioadă şi în Moldova – la 27 martie 1848 la hotelul Petersburg din Iași, la Adunarea constituantă prezidată de Vasile Alecsandri -, în Ardeal, la Adunarea de la Blaj – 3/15 mai – 5/17 mai 1848 – și la Paris, unde a fost arborat pentru prima dată la la 26 aprilie 1848.

Apoi, Guvernul provizoriu al Ţării Româneşti stabilea, prin Decretul nr. 1 din 14/26 iunie 1848, că steagul naţional are trei culori – albastru, galben, roşu, iar pe flamuri este înscrisă deviza “Libertate, Dreptate, Frăţie”.

Deşi la început poziţionarea culorilor era pe orizontală, cu albastrul în partea superioară, în scurt timp s-a trecut la dispunerea culorilor pe verticală, în forma cunoscută astăzi.

În anul 1849 domnitorul Barbu Știrbei a adoptat un nou model pentru drapelele de luptă, păstrând însă aşezarea orizontală a culorilor și schimbând doar elementele decorative, model care se va păstra până în anul 1856.

După Unirea Principatelor, la 6 februarie 1859, în primul său drum către București de când fusese ales domnitor al Țării Românești, Alexandru Ioan Cuza a fost întâmpinat la marginea orașului Buzău de către comandantul dorobanților, care purta un steag tricolor.

În anul 1861, domnitorul Alexandru Ioan Cuza a decretat tricolorul ca drapel oficial al Principatelor Unite, afirmând că: „Steagul este familia, ogorul fiecăruia, casa în care s-au născut părinţii şi unde se vor naşte copiii voştri. Steagul este, încă, simbolul devotamentului, credinţei, ordinei şi al disciplinei ce reprezintă oastea”.

În 1866, imediat după detronarea lui Alexandru Ioan Cuza, drapelele de luptă ale unităților militare au fost schimbate cu unele noi, pe stindard apărând, în loc de stemă, numele companiei, acvila fiiind păstrată, totuși, în vârful hampelor.

În anul 1867 este adoptat drapelul cu forma pe care o are şi astăzi, în timpul domniei lui Carol I. Astfel albastrul apare lângă hampă, galben în mijloc, roşu în partea exterioară, culorile fiind aşezate pe verticală, în cele patru colţuri se aflau ghirlande din frunze de laur, cifrul domnitorului Carol I, iar în centru era aşezată stema ţării.

În timpul Războiului de Independență din 1877-78, eroismul ostașilor români a fost stimulat permanent de drapelul românesc, în Primul Război Mondial au avut loc jertfe pentru apărarea drapelului de luptă, ca simbol al datoriei de apărare a pământului țării și al onoarei militare, iar în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, drapelele unităților evidențiate în luptă au fost decorate la rândul lor, pentru acțiunile de pe frontul de vest.

În 9 ianuarie 1948, comuniştii au interzis însemnele regatului şi au aşezat pe steag noua stemă a republicii, cu elemente sovietice, fără nicio legătură cu tradiţia stemelor sau cu heraldica.

În timpul Revoluției de la Timișoara, încă din 17 decembrie 1989, stema Republicii Socialiste România a fost îndepărtată de pe drapele prin decupare, gest simbolic privit ca rupere de regimul dictatorial al lui Nicolae Ceaușescu.

La sfârşitul anului Revoluţiei, Decretul-Lege nr. 2 din 27 decembrie 1989 privind constituirea, organizarea și funcționarea Consiliului Frontului Salvării Naționale și a consiliilor teritoriale ale Frontului Salvării Naționale prevedea, la articolul 1, între altele, faptul că „drapelul țării este tricolorul tradițional al României, având culorile așezate vertical, în următoarea ordine, pornind de la lance: albastru, galben, roșu.”

Conform legii, drapelul României are formă dreptunghiulară, laţimea lui fiind egală cu 2/3 din lungimea acestuia, iar dimensiunile fîşiilor culorilor sunt egale.

Drapelul României se arborează în mod permanent pe edificiile şi în sediile autorităţilor şi instituţiilor publice, la sediul partidelor politice, al sindicatelor, al instituţiilor de învăţământ şi cultură, la punctele pentru trecerea frontierei, precum şi la aeroporturile cu trafic internaţional şi ca pavilion pentru navele de orice fel şi alte ambarcaţiuni ce navighează sub pavilion românesc.

Drapelul României se arboreaza temporar cu prilejul zilei naţionale a României şi al altor sărbători naţionale, cu ocazia festivităţilor şi ceremoniilor oficiale cu caracter local, naţional şi internaţional, cu prilejul vizitelor oficiale întreprinse în România de şefi de stat şi de guvern, sau de alte înalte personalităţi politice, sau în cazul unor ceremonii militare, competiţii sportive, ori în timpul campaniilor electorale.

Drapelul României se arborează, de asemenea, la sediul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale statului român din străinătate.

Tododată, drapelul României în bernă se arborează în zilele de doliu naţional, stabilite de Guvern.

Dacă drapelul României se arborează alături de unul sau mai multe drapele de stat străine – neapărat toate de aceleaşi dimensiuni şi la aceeaşi înălţime – , drapelul României se arborează în stânga, privind drapelele din faţă (dacă se arborează două drapele) sau în mijloc (dacă se arborează mai multe drapele).

Ziua Drapelului Național: Simbolistica culorilor tricolorului

Culorile drapelului nu sunt alese întâmplător, fiecare având o semnificație profundă care reflectă valorile și istoria poporului român:

  • Albastrul simbolizează cerul, adevărul și loialitatea.
  • Galbenul reprezintă câmpurile roditoare ale țării, dar și dreptatea.
  • Roșul evocă sângele vărsat pentru libertate, curajul și dragostea de țară.

Această interpretare este adânc înrădăcinată în conștiința națională și este transmisă de-a lungul generațiilor ca parte a educației patriotice.

Ziua Drapelului Național este o zi în care fiecare român poate privi spre tricolor cu respect, recunoștință și speranță.

Este un simbol care ne unește dincolo de diferențe, ne amintește de sacrificiile strămoșilor și ne inspiră să păstrăm demnitatea și valorile poporului nostru.

     

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending