Connect with us

Economie

Peste 50% din populaţia României va folosi comerţul online până în 2025

Publicat

Publicitate

Piața de comerț electronic din România se dezvoltă tot mai rapid în Europa de Sud-Est, înregistrând o creștere de 16,6% pe an, depășind media globală, potrivit datelor din eBook-ul „eCommerce Growth Strategies”, relatează romania24.ro. Se estimează că până în 2025, aceasta va atinge o valoare totală de 10 miliarde de euro.

De asemenea, conform acelorași date, se preconizează că 54% dintre locuitorii țării vor utiliza comerțul electronic. Astfel, piața de ecommerce din România devine din ce în ce mai puternică și promițătoare.

Raportul mai semnalează că veniturile de pe piaţa comerţului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.

Piaţa de ecommerce locală are în jur de 100 de magazine online, care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.

Cu toate acestea, este de aşteptat să crească până la de trei ori în următorii ani, pe baza diferitelor tendinţe de transformare digitală care vor defini comerţul electronic local, arată raportul de date şi strategii de creştere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency.

„Având toate motivele să se dezvolte accelerat, piaţa de ecommerce din România va înregistra creşteri anuale mai mari decât media globală, care este de 10%.

Publicitate

Pătrunderea internetului în aproape toate zonele din ţară, alături de infrastructura modernă a tehnologiilor şi simplificarea procesului de achiziţie online determină tot mai mulţi români să comande online, inclusiv în mediul rural, renunţând la achiziţiile din magazine fizice.

Astfel, piaţa de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de peste 484 euro în 2022 la nivel local, care, până în 2027, va creşte la aproape 900 euro per utilizator.

Prin urmare, în următorii ani, România va deveni un reper pe harta regională a ecommerce-ului”, a declarat Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.

În România, doar 45% dintre români comandă online

Potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, numărul utilizatorilor de comerţ electronic ar urma să crească la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populaţia României, şi la peste 11 milioane de utilizatori până în 2027.

În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, deşi rata de penetrare a Internetului este de peste 90%.

Comparativ, în ţările nordice procentul celor care comandă online ajunge şi la 95%.

Ponderea cea mai mare a persoanelor care au făcut cumpărături online a fost înregistrată în regiunile nord-vest şi centru.

Totuşi, în ansamblu, cei din Bucureşti şi judeţul Ilfov au avut cea mai mare pondere, de 58,3%, în anul 2022, declarând că au achiziţionat produse prin internet în ultimele trei luni.

Aproape 50% dintre românii care comandă online plasează două comenzi în 3 luni şi doar 12% comandă de până la 6 ori pe lună. De asemenea, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl ştiu, iar 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly.

În 2022, românii au cumpărat online produse din categoriile: Fashion – 2,63 miliarde euro (46% din piaţa de ecommerce); Electronice – 1,1 miliarde euro (19% din piaţa de ecommerce); Îngrijirea personală şi a casei – 885 milioane euro (15% din piaţa de ecommerce); Jucării, hobby, bricolaj – 590 milioane euro (10% din piaţa de ecommerce); Mâncare – 146 milioane euro (2,6% din piaţa de ecommerce); Mobilă -125 milioane euro (2,2% din piaţa de ecommerce); Muzică, filme, jocuri – 88,9 milioane euro (1,5% din piaţa de ecommerce); Băuturi – 32,1 milioane euro (0,5% din piaţa de ecommerce).

Aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China

În acelaşi timp, 21% dintre români comandă online de pe site-uri din afara ţării.

Aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre UE (23%) şi SUA (4%).

Printre motivele principale pentru care românii cumpără online se află câştigarea timpului (85%), evitarea stresului la cumpărături în magazinele clasice (70%) şi posibilitatea de a economisi (69%), mai semnalează raportul.

În acelaşi timp, argumentele celor care nu cumpără online sunt: vor să vadă produsele înainte de achiziţie (64%), nu au încredere că vor primi ceea ce comandă (55%), se tem că taxele de livrare sunt prea mari (50%) şi nu ştiu cum să comande online (15%).

De asemenea, sunt mulţi oameni care nu comandă online pentru că nu găsesc informaţii complete despre produs, imagini, descrieri sau recenzii pentru produse.

În ceea ce priveşte metoda preferată de plată, în continuare plata ramburs este cea mai folosită (31%), urmată de plata online prin card de debit sau credit (26%), portofel digital şi mobil (23%), transfer bancar (19%) şi alte metode.

Realizat cu scopul de a educa şi susţine piaţa de ecommerce din România, eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conţine peste 90 de strategii testate şi recomandări pentru creşterea vânzărilor online, din partea a 24 experţi în ecommerce, promovare online şi comunicare de brand, tehnologii pentru ecommerce, design, livrare şi legislaţie în domeniu.

Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online

Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online şi specialiştilor în marketing care gestionează magazine online.

Cu peste 10 ani de expertiză în marketing digital şi rezultate atinse pentru 2.500 de companii, Limitless Agency oferă o gamă completă de servicii de promovare – SEO, PPC, creare de campanii online, strategie, implementare şi marketing automatizat.

Cu o echipă de peste 100 de experţi în promovare digitală, agenţia realizează campanii de impact în mediul digital pentru companii din industriile fashion, home&deco, IT&C, pharma, bricolaj şi altele, folosind tehnici avansate şi metode inovatoare pentru a creşte profitabilitatea afacerilor. Compania gestionează bugete de 40 de milioane de euro anual şi este partener Google, Meta, Tik Tok şi Petal Ads. Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

VIDEO: La Biserica „Sfântul Ilie” din municipiul Botoșani a fost instalat preotul coslujitor, într-o atmosferă emoționantă

Publicat

Publicitate

Duminică, după Sfânta și dumnezeiasca Liturghie, la Biserica „Sfântul Ilie” Botoșani, a avut o ceremonie care i-a emoționat până la lacrimi pe enoriașii parohiei. 

Noul părinte coslujitor Constantin Leonte a fost instalat de părintele protopop Petru Fercal în fruntea unui sobor numeros de preoți care au fost părtași la bucuria tânărului slujitor al bisericii, eveniment care fost onorat și de prezența fiilor săi duhovnicești. Emoția enoriașilor a fost peste măsură, mai ales pentru că și-au văzut dorința împlinită, de a-l avedea în parohia lor pe părintele Constantin, pe care îl cunosc de mic.

Emoții mari au fost și pentru fostul protopop Lucian Leonte, actualul paroh al Bisericii „Sfântul Ilie”, care de acum are un ajutor de nădejde, care vine cu forțe proaspete și credință puternică.

 

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Incendiu la Tulbureni. Un solar a fost cuprins de flăcări

Publicat

Publicitate

Un incendiu a izbucnit, seara trecută, într-o gospodărie din localitatea Tulbureni. Un solar a fost cuprins de flăcări.

La caz s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere. Aceștia au constatat faptul că ardea o parte din solar și au acționat rapid pentru ca flăcările să nu se extindă la întreaga construcție. Suprafața afectată a fost de aproximativ 160 de metri pătrați. S-au salvat și protejat de foc un alt salar și alte construcții din apropiere.

Cel mai probabil, evenimentul a fost provocat de o sobă lăsată nesupravegheată pe timpul funcționării.

Pentru evitarea unor astfel de evenimente, ISU Botoșani vă recomandă:

▪ nu lăsați sobele și alte mijloace de încălzire nesupravegheate pe timpul funcţionării;

▪ nu introduceți în sobă lemne cu lungimea mai mare decât vatra focarului;

Publicitate

▪ nu lăsați ușa sobei deschisă;

▪ nu supraîncălziți soba;

✔ montați pe pardoseală, în fața ușii de alimentare cu combustibil a mijlocului de încălzire, o bucată de tablă cu dimensiuni de 0,50 x 0,70 metri;

▪ nu puneți haine la uscat pe sobe sau în imediata lor apropiere;

✔ stingeți focul pe timpul nopții;

▪ nu lăsați, niciodată, copiii singuri în casă, mai ales într-o încăpere unde este în funcțiune un mijloc de încălzire.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Săptămâna Albă sau săptămâna brânzei – ultima săptămână dinaintea Postului Mare

Publicat

Publicitate

Înainte de începerea Postului Mare sau „al Păresimilor”, Biserica a rânduit o perioadă de trecere numită în popor săptămâna albă, a brânzei ori a untului.

În această perioadă nu se mai consumă carne (a nu se confunda, deci, cu harți) iar în zilele de miercuri și vineri se face dezlegare la ouă, lapte, brânză şi peşte. Saptămâna albă are, de asemenea, și un sens profund pedagogic.

Pe de o parte, această perioadă îl întărește din punct de vedere duhovnicesc, pe credincios, pentru zilele de post care urmează, fie prin cântările de la strană, fie prin ansamblul rânduielilor liturgice specifice acestei săptămâni. Important de menționat este faptul că, din ziua de miercuri a săptămânii albe și până în pana în miercurea Săptămânii Mari se rostește rugăciunea Sfântului Efrem Sirul – „Doamne și Stăpanul vieții mele”, însoțită de metanii – o altă formă de familiarizare cu nevoinţa pe care o vom săvârşi de-a lungul întregului post.

Pe de altă parte, înțelegem aceste dezlegări și ca pe o pregătire fizică sau trupească a creştinilor pentru postul care va veni. Îngrijindu-se de cele ale trupului, Biserica îi obișuiește pe credincioși cu practica postirii (prin abținerea de la consumul de carne), permițându-le, totuși, să se întărească pentru cele 40 de zile în care se vor osteni, cu produse din lapte, ouă şi peşte. Albul acestor alimente simbolizează haina luminoasă a postului pe care urmează să-l începem.

Săptămâna albă ne mai amintește și de viețuirea primilor oameni în Rai, unde ei nu consumau carne. Consumul cărnii şi al sângelui începe în neamul omenesc abia după momentul căderii în păcat. De aceea, aceste șapte zile sunt și un chip al înălțării, al întoarcerii noastre la starea cea dintâi și în Împărăția Cerurilor.

O altă particularitate a acestei perioade este și faptul că, în zilele de miercuri și vineri nu se săvârșește Sfânta Liturghie, fiind zile aliturgice.

Publicitate

Sursa:  Doxologia

Citeste mai mult

Eveniment

Plafonarea facturilor la gaze și energie electrică. Nouă schemă propusă după data de 1 aprilie. Anunțul ministrului Energiei

Publicat

Publicitate

Plafonarea facturilor la gaze și energie electrică. Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a explicat noua schemă de plafonare la energie electrică și gaze naturale, după 1 aprilie. Potrivit acestuia, la energie electrică, plafonarea se prelungeşte până la 1 iulie, iar la gaze naturale până în 1 aprilie 2026, informează alba24.ro.

Măsurile de prelungire a plafonării prețului pentru energie și gaze au fost supuse dezbaterii publice.

Plafonarea facturilor la gaze și energie electrică

„Așa cum am promis, am pus astăzi în transparență propunerea Ministerului Energiei privind schema de compensare-plafonare a prețurilor la energie electrică și gaze naturale. În fața instabilității regionale, având în vedere creșterile semnificative de prețuri la energie pe piața europeană, Guvernul României și-a asumat să îi protejeze pe români și să susțină competitivitatea companiilor românești.

Astfel, prețul la energie electrică și la gaze rămâne în aceleași condiții de până acum. La energie electrică, schema se prelungește până la 1 iulie, iar la gaze ea acoperă 12 luni, până la 1 aprilie 2026. Astfel, facilităm reumplerea depozitelor de gaz la costuri rezonabile pentru iarna următoare.

Mai mult, am propus măsuri pentru creșterea lichidității pieței prin facilitarea tranzacțiilor între producători și furnizori și o serie de măsuri pentru creșterea transparenței. Toate acestea au scopul de a încuraja concurența pe piață și de reduce prețul energiei”, a explicat ministrul Economiei, pe pagina de Facebook.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending