Connect with us

Economie

Peste 50% din populaţia României va folosi comerţul online până în 2025

Publicat

Publicitate

Piața de comerț electronic din România se dezvoltă tot mai rapid în Europa de Sud-Est, înregistrând o creștere de 16,6% pe an, depășind media globală, potrivit datelor din eBook-ul „eCommerce Growth Strategies”, relatează romania24.ro. Se estimează că până în 2025, aceasta va atinge o valoare totală de 10 miliarde de euro.

De asemenea, conform acelorași date, se preconizează că 54% dintre locuitorii țării vor utiliza comerțul electronic. Astfel, piața de ecommerce din România devine din ce în ce mai puternică și promițătoare.

Raportul mai semnalează că veniturile de pe piaţa comerţului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.

Piaţa de ecommerce locală are în jur de 100 de magazine online, care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.

Cu toate acestea, este de aşteptat să crească până la de trei ori în următorii ani, pe baza diferitelor tendinţe de transformare digitală care vor defini comerţul electronic local, arată raportul de date şi strategii de creştere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency.

„Având toate motivele să se dezvolte accelerat, piaţa de ecommerce din România va înregistra creşteri anuale mai mari decât media globală, care este de 10%.

Publicitate

Pătrunderea internetului în aproape toate zonele din ţară, alături de infrastructura modernă a tehnologiilor şi simplificarea procesului de achiziţie online determină tot mai mulţi români să comande online, inclusiv în mediul rural, renunţând la achiziţiile din magazine fizice.

Astfel, piaţa de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de peste 484 euro în 2022 la nivel local, care, până în 2027, va creşte la aproape 900 euro per utilizator.

Prin urmare, în următorii ani, România va deveni un reper pe harta regională a ecommerce-ului”, a declarat Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.

În România, doar 45% dintre români comandă online

Potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, numărul utilizatorilor de comerţ electronic ar urma să crească la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populaţia României, şi la peste 11 milioane de utilizatori până în 2027.

În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, deşi rata de penetrare a Internetului este de peste 90%.

Comparativ, în ţările nordice procentul celor care comandă online ajunge şi la 95%.

Ponderea cea mai mare a persoanelor care au făcut cumpărături online a fost înregistrată în regiunile nord-vest şi centru.

Totuşi, în ansamblu, cei din Bucureşti şi judeţul Ilfov au avut cea mai mare pondere, de 58,3%, în anul 2022, declarând că au achiziţionat produse prin internet în ultimele trei luni.

Aproape 50% dintre românii care comandă online plasează două comenzi în 3 luni şi doar 12% comandă de până la 6 ori pe lună. De asemenea, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl ştiu, iar 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly.

În 2022, românii au cumpărat online produse din categoriile: Fashion – 2,63 miliarde euro (46% din piaţa de ecommerce); Electronice – 1,1 miliarde euro (19% din piaţa de ecommerce); Îngrijirea personală şi a casei – 885 milioane euro (15% din piaţa de ecommerce); Jucării, hobby, bricolaj – 590 milioane euro (10% din piaţa de ecommerce); Mâncare – 146 milioane euro (2,6% din piaţa de ecommerce); Mobilă -125 milioane euro (2,2% din piaţa de ecommerce); Muzică, filme, jocuri – 88,9 milioane euro (1,5% din piaţa de ecommerce); Băuturi – 32,1 milioane euro (0,5% din piaţa de ecommerce).

Aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China

În acelaşi timp, 21% dintre români comandă online de pe site-uri din afara ţării.

Aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre UE (23%) şi SUA (4%).

Printre motivele principale pentru care românii cumpără online se află câştigarea timpului (85%), evitarea stresului la cumpărături în magazinele clasice (70%) şi posibilitatea de a economisi (69%), mai semnalează raportul.

În acelaşi timp, argumentele celor care nu cumpără online sunt: vor să vadă produsele înainte de achiziţie (64%), nu au încredere că vor primi ceea ce comandă (55%), se tem că taxele de livrare sunt prea mari (50%) şi nu ştiu cum să comande online (15%).

De asemenea, sunt mulţi oameni care nu comandă online pentru că nu găsesc informaţii complete despre produs, imagini, descrieri sau recenzii pentru produse.

În ceea ce priveşte metoda preferată de plată, în continuare plata ramburs este cea mai folosită (31%), urmată de plata online prin card de debit sau credit (26%), portofel digital şi mobil (23%), transfer bancar (19%) şi alte metode.

Realizat cu scopul de a educa şi susţine piaţa de ecommerce din România, eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conţine peste 90 de strategii testate şi recomandări pentru creşterea vânzărilor online, din partea a 24 experţi în ecommerce, promovare online şi comunicare de brand, tehnologii pentru ecommerce, design, livrare şi legislaţie în domeniu.

Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online

Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online şi specialiştilor în marketing care gestionează magazine online.

Cu peste 10 ani de expertiză în marketing digital şi rezultate atinse pentru 2.500 de companii, Limitless Agency oferă o gamă completă de servicii de promovare – SEO, PPC, creare de campanii online, strategie, implementare şi marketing automatizat.

Cu o echipă de peste 100 de experţi în promovare digitală, agenţia realizează campanii de impact în mediul digital pentru companii din industriile fashion, home&deco, IT&C, pharma, bricolaj şi altele, folosind tehnici avansate şi metode inovatoare pentru a creşte profitabilitatea afacerilor. Compania gestionează bugete de 40 de milioane de euro anual şi este partener Google, Meta, Tik Tok şi Petal Ads. Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Sistemul medical botoșănean, tot mai performant: O nouă sală de operație modernă pentru secția de Neurochirurgie. A fost sfințită joi

Publicat

Publicitate

Sistemul medical botoșănean continuă să se dezvolte și să își consolideze capacitatea de a oferi servicii de cea mai bună calitate pacienților din județ. Datorită investițiilor masive din ultimii ani, realizate din bugetul Consiliului Județean, dar și prin fonduri guvernamentale și europene, spitalele botoșănene beneficiază astăzi de condiții moderne, echipamente de ultimă generație și personal medical dedicat.

Un nou pas important în această direcție îl reprezintă inaugurarea și sfințirea unei noi săli de operație, destinată în principal secției de Neurochirurgie. Noua sală, construită și dotată datorită unei sponsorizări private, va permite efectuarea unor intervenții chirurgicale complexe, în condiții de maximă siguranță și eficiență.

La evenimentul de sfințire au fost prezenți reprezentanți ai autorităților locale și ai conducerii spitalului, care au subliniat importanța colaborării dintre mediul public și cel privat în dezvoltarea infrastructurii medicale.

„Această sală este dovada că prin implicare, responsabilitate și viziune comună putem construi un sistem medical performant, în beneficiul botoșănenilor”, a fost unul dintre mesajele transmise în cadrul ceremoniei.
Felicitări au fost adresate tuturor celor implicați în realizarea acestui proiect care deschide noi perspective pentru pacienții din județ. În special, doctorului neurochirurg Attila Kiss, principalul utilizator al noii săli, i s-a urat mult succes în activitatea sa, alături de întreg colectivul medical care, prin profesionalism și dedicare, redă zilnic speranța vindecării pacienților.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Un cutremur de magnitudine 3,5 s-a produs joi după-amiaza în județul Vrancea

Publicat

Publicitate

Seismul a avut loc la adâncimea de 80,4 kilometri, în apropierea următoarelor oraşe: 43 km vest de Focşani, 67 km est de Sfântu-Gheorghe, 68 km nord de Buzău, 80 km est de Braşov, 93 km sud de Bacău şi 96 km sud-vest de Bârlad.

În primele zile ale lunii noiembrie, în România s-au produs două cutremure, cu magnitudini de 2,2 şi 3,5 grade pe Richter.

Cele mai mari seisme din acest an, ambele de magnitudine 4,4, au avut loc pe data de 13 februarie, în judeţul Buzău, respectiv pe 11 mai, în judeţul Vrancea.

Anul trecut, cel mai important cutremur a avut magnitudinea 5,4 şi s-a produs în judeţul Buzău, pe 16 septembrie.

Citeste mai mult

Eveniment

Zona centrală a Parcului Mihai Eminescu din municipiul Botoșani va fi modernizată

Publicat

Publicitate

Un nou proiect destinat modernizării orașului a fost deschis astăzi, la Botoșani!

 

În cadrul conferinței de lansare au fost prezentate obiectivele generale ale „𝑼_𝑳𝑨𝑲𝑬𝑺: 𝑼𝒓𝒃𝒂𝒏𝑳𝒂𝒌𝒆𝒔: 𝑪𝒓𝒐𝒔𝒔-𝑩𝒐𝒓𝒅𝒆𝒓 𝑺𝒚𝒏𝒆𝒓𝒈𝒚 𝒇𝒐𝒓 𝑩𝒍𝒖𝒆 𝑬𝒄𝒐𝒔𝒚𝒔𝒕𝒆𝒎 𝑷𝒓𝒆𝒔𝒆𝒓𝒗𝒂𝒕𝒊𝒐𝒏” (𝑳𝒂𝒄𝒖𝒓𝒊 𝒖𝒓𝒃𝒂𝒏𝒆: 𝑺𝒊𝒏𝒆𝒓𝒈𝒊𝒆 𝒕𝒓𝒂𝒏𝒔𝒇𝒓𝒐𝒏𝒕𝒂𝒍𝒊𝒆𝒓𝒂̆ 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒄𝒐𝒏𝒔𝒆𝒓𝒗𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒆𝒄𝒐𝒔𝒊𝒔𝒕𝒆𝒎𝒖𝒍𝒖𝒊 𝒂𝒍𝒃𝒂𝒔𝒕𝒓𝒖), proiect accesat de Primăria Municipiului Botoșani și autoritățile ucrainene din Ivano-Frankivsk, prin 𝐏𝐫𝐨𝐠𝐫𝐚𝐦𝐮𝐥 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐫𝐫𝐞𝐠 𝐍𝐞𝐱𝐭 𝐑𝐨𝐦𝐚̂𝐧𝐢𝐚-𝐔𝐜𝐫𝐚𝐢𝐧𝐚 𝟐𝟎𝟐𝟏-𝟐𝟎𝟐𝟕.

 

Prin acestă investiție, 𝐳𝐨𝐧𝐚 𝐜𝐞𝐧𝐭𝐫𝐚𝐥𝐚̆ 𝐚 𝐏𝐚𝐫𝐜𝐮𝐥𝐮𝐢 „𝐌𝐢𝐡𝐚𝐢 𝐄𝐦𝐢𝐧𝐞𝐬𝐜𝐮” va suferi modificări majore. Va fi reabilitat lacul iar lucrările includ și monumentul dedicat personalității „Carmen Sylva”, podurile peste lac și aleea de trecere.

Lacul va fi modernizat prin niveluri pentru dezvoltarea vieții acvatice, plantarea de plante acvatice, iluminare, sistem audio și pictarea cupolelor podului cu desene 3D.

Publicitate

În colaborare cu Liceul de Artă „Ștefan Luchian”, va fi creată din materiale eco – friendly o instalație artistică interactivă ce include aripi de fluture și un cadru foto, amplasată lângă lac și va simboliza legătura dintre natură, artă și comunitate.

 

𝐋𝐚 𝐈𝐯𝐚𝐧𝐨-𝐅𝐫𝐚𝐧𝐤𝐢𝐯𝐬𝐤 va fi creat un mediu favorabil pentru toate speciile în Lacul German și vor fi amenajate locuri de joacă eco-friendly, un turn pentru observarea păsărilor, elemente arhitecturale mici, zone de picnic și spații pentru activități recreative diverse.

 

Proiectul își propune să realizeze un plan de acțiune comun pentru amenajarea celor două zone de agrement din Botoșani și Ivano-Frankivsk, în baza celor mai bune abordări ale Uniunii Europene în domeniul gestionării infrastructurii albastre și verzi și al protecției mediului, pe principiile cooperării și bunei vecinătăți.

Documentul va reuni cunoștințele și soluțiile orașelor partenere, precum și bunele practici în domeniul înverzirii urbane, economisirii apei și protecției ecosistemelor.

 

𝑻𝒆𝒓𝒎𝒆𝒏𝒖𝒍 𝒅𝒆 𝒇𝒊𝒏𝒂𝒍𝒊𝒛𝒂𝒓𝒆 al obiectivului de investiții, în valoare de 419.000 euro, este decembrie 2026.

Citeste mai mult

Educație

Bursele studenților și prima de carieră didactică ar putea fi completate din fonduri europene

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat cum vor fi obținuți bani pentru completarea burselor studenților.

Acesta spune că vrea să obțină acordul necesar pentru folosirea fondurilor europene.

Totodată, Daniel David a declarat că prima de carieră didactică ar putea fi plătită din bani europeni începând cu luna ianuarie a anului viitor.

Ministrul a declarat, miercuri, ca răspuns la întrebările adresate, că după aprobarea Comisiei Europene privind utilizarea fondurilor europene pentru acordarea primei de carieră didactică, România va putea folosi acești bani în scopul menționat de anul viitor.

„Așa cum am anunțat public, noi am obținut aprobarea Comisiei pentru a utiliza fondurile europene, lucru pe care vreau să-l fac în viitor și pentru a completa bursele studenților, astfel încât, probabil, prima de carieră vom începe să o plătim din ianuarie 2026”, a declarat Daniel David, potrivit Mediafax.

Prima de carieră didactică are valoarea de 1.500 de lei. Ea poate fi folosită pentru cursuri de formare, cărți, echipamente IT, iar o parte din bani poate fi destinată nevoilor educaționale individuale ale profesorilor.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending