Piața de comerț electronic din România se dezvoltă tot mai rapid în Europa de Sud-Est, înregistrând o creștere de 16,6% pe an, depășind media globală, potrivit datelor din eBook-ul „eCommerce Growth Strategies”, relatează romania24.ro. Se estimează că până în 2025, aceasta va atinge o valoare totală de 10 miliarde de euro.
De asemenea, conform acelorași date, se preconizează că 54% dintre locuitorii țării vor utiliza comerțul electronic. Astfel, piața de ecommerce din România devine din ce în ce mai puternică și promițătoare.
Raportul mai semnalează că veniturile de pe piaţa comerţului electronic din România vor ajunge la 7 miliarde de euro în 2023, respectiv la aproape 12 miliarde de euro până în 2027.
Piaţa de ecommerce locală are în jur de 100 de magazine online, care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi.
Cu toate acestea, este de aşteptat să crească până la de trei ori în următorii ani, pe baza diferitelor tendinţe de transformare digitală care vor defini comerţul electronic local, arată raportul de date şi strategii de creştere pentru magazinele online din România, realizat de Limitless Agency.
„Având toate motivele să se dezvolte accelerat, piaţa de ecommerce din România va înregistra creşteri anuale mai mari decât media globală, care este de 10%.
Pătrunderea internetului în aproape toate zonele din ţară, alături de infrastructura modernă a tehnologiilor şi simplificarea procesului de achiziţie online determină tot mai mulţi români să comande online, inclusiv în mediul rural, renunţând la achiziţiile din magazine fizice.
Astfel, piaţa de ecommerce a generat un venit mediu per utilizator de peste 484 euro în 2022 la nivel local, care, până în 2027, va creşte la aproape 900 euro per utilizator.
Prin urmare, în următorii ani, România va deveni un reper pe harta regională a ecommerce-ului”, a declarat Daniel Slăvenie, CEO&Partner Limitless Agency.
În România, doar 45% dintre români comandă online
Potrivit datelor eBook eCommerce Growth Strategies, numărul utilizatorilor de comerţ electronic ar urma să crească la 10,6 milioane până în 2025, reprezentând aproape 54% din populaţia României, şi la peste 11 milioane de utilizatori până în 2027.
În prezent, în România, doar 45% dintre români comandă online, deşi rata de penetrare a Internetului este de peste 90%.
Comparativ, în ţările nordice procentul celor care comandă online ajunge şi la 95%.
Ponderea cea mai mare a persoanelor care au făcut cumpărături online a fost înregistrată în regiunile nord-vest şi centru.
Totuşi, în ansamblu, cei din Bucureşti şi judeţul Ilfov au avut cea mai mare pondere, de 58,3%, în anul 2022, declarând că au achiziţionat produse prin internet în ultimele trei luni.
Aproape 50% dintre românii care comandă online plasează două comenzi în 3 luni şi doar 12% comandă de până la 6 ori pe lună. De asemenea, 49% dintre români plătesc mai mult pentru un brand pe care îl ştiu, iar 57% plătesc mai mult pentru un produs eco-friendly.
În 2022, românii au cumpărat online produse din categoriile: Fashion – 2,63 miliarde euro (46% din piaţa de ecommerce); Electronice – 1,1 miliarde euro (19% din piaţa de ecommerce); Îngrijirea personală şi a casei – 885 milioane euro (15% din piaţa de ecommerce); Jucării, hobby, bricolaj – 590 milioane euro (10% din piaţa de ecommerce); Mâncare – 146 milioane euro (2,6% din piaţa de ecommerce); Mobilă -125 milioane euro (2,2% din piaţa de ecommerce); Muzică, filme, jocuri – 88,9 milioane euro (1,5% din piaţa de ecommerce); Băuturi – 32,1 milioane euro (0,5% din piaţa de ecommerce).
Aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China
În acelaşi timp, 21% dintre români comandă online de pe site-uri din afara ţării.
Aproape o treime dintre români preferă să cumpere online din magazinele din China (27%), statele membre UE (23%) şi SUA (4%).
Printre motivele principale pentru care românii cumpără online se află câştigarea timpului (85%), evitarea stresului la cumpărături în magazinele clasice (70%) şi posibilitatea de a economisi (69%), mai semnalează raportul.
În acelaşi timp, argumentele celor care nu cumpără online sunt: vor să vadă produsele înainte de achiziţie (64%), nu au încredere că vor primi ceea ce comandă (55%), se tem că taxele de livrare sunt prea mari (50%) şi nu ştiu cum să comande online (15%).
De asemenea, sunt mulţi oameni care nu comandă online pentru că nu găsesc informaţii complete despre produs, imagini, descrieri sau recenzii pentru produse.
În ceea ce priveşte metoda preferată de plată, în continuare plata ramburs este cea mai folosită (31%), urmată de plata online prin card de debit sau credit (26%), portofel digital şi mobil (23%), transfer bancar (19%) şi alte metode.
Realizat cu scopul de a educa şi susţine piaţa de ecommerce din România, eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care conţine peste 90 de strategii testate şi recomandări pentru creşterea vânzărilor online, din partea a 24 experţi în ecommerce, promovare online şi comunicare de brand, tehnologii pentru ecommerce, design, livrare şi legislaţie în domeniu.
Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online
Raportul este dedicat antreprenorilor care vor să îşi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc în marketing online şi specialiştilor în marketing care gestionează magazine online.
Cu peste 10 ani de expertiză în marketing digital şi rezultate atinse pentru 2.500 de companii, Limitless Agency oferă o gamă completă de servicii de promovare – SEO, PPC, creare de campanii online, strategie, implementare şi marketing automatizat.
Cu o echipă de peste 100 de experţi în promovare digitală, agenţia realizează campanii de impact în mediul digital pentru companii din industriile fashion, home&deco, IT&C, pharma, bricolaj şi altele, folosind tehnici avansate şi metode inovatoare pentru a creşte profitabilitatea afacerilor. Compania gestionează bugete de 40 de milioane de euro anual şi este partener Google, Meta, Tik Tok şi Petal Ads. Agerpres