Peste 2000 de copii cu vârste între 3-6 ani, 274 de părinți și 140 de educatori din 52 de comunități defavorizate din județul Botoșani sunt beneficiari ai programului „Start în educație” – cel mai amplu proiect de educație timpurie din România, derulat de Fundaţia World Vision România şi Fundaţia OMV Petrom. În timpul acțiunilor desfășurate, atât părinții, cât și educatorii au primit suportul necesar pentru a facilita accesul la educație în rândul preșcolarilor.
Copiii au primit câte un „Ghiozdănel cu viitor” – un pachet cu resurse educaționale potrivite nevoilor lor de dezvoltare: rechizite, carte și caiet de lucru, materiale educative STEAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică), jocuri pentru dezvoltarea motricității și produse de igienă personală. “Ghiozdănel cu viitor” îi va ajuta pe copii să învețe, să-și exprime talentele și să înțeleagă lumea, pentru a fi mai bine pregătiți de intrarea la școală.
„Resursele educaționale din kitul „Ghiozdănel cu viitor” sunt potrivite pentru toate tipurile de activități desfășurate în grădiniță. Acestea îi ajută pe copii să învețe, să înțeleagă mediul înconjurător, să-și exprime talentele și creativitatea și, nu în ultimul rând, să se pregătească pentru școală. Resursele pot fi utilizate atât pentru activitățile de la grupă cât și pentru cele de acasă, alături de părinți.”, a declarat Agheorghiesei Gabriela, directoare a Școlii Gimnaziale Tiberiu Crudu – Tudora.
Părinții au participat la ”Școala părinților – ateliere de educație parentală”, unde au primit informații și îndrumări valoroase menite să le ofere suport și să îi invețe cum să își susțină copiii în această etapă de dezvoltare. De asemenea, părinții copiilor cu vârste între 0 și 6 ani au acces la o serie de tutoriale care îi încurajează și sprijină să dea startul experiențelor de învățare timpurie de acasă cu, pe canalul dedicat Youtube Start în Educație
„Vă mulțumesc pentru această experiență deosebită! Au fost 3 zile pline de informații și de activități frumoase. Am râs, am ascultat cu interes, am avut multe lucruri de învățat despre copiii noștri și relația noastră cu ei. a povestit Andreea, mamă din comuna Corni, jud. Botoșani
Proiectul asigură accesul la resurse și grădinițelor din comunități dezavantajate și crește competențele educatorilor pentru sprijinirea părinților. Astfel, 132 de grădinițe din județul Botoșani au beneficiat de kit-ul “ABC Grădi” – un pachet cu produse didactice de dezvoltare psiho-motrică şi de dezvoltare a abilităţilor cognitive. Cu ajutorul acestuia, educatorii pot organiza jocuri și activităţi ce îi vor sprijini pe copii să îşi dezvolte abilităţi şi deprinderi precum: orientarea spaţială, motricitatea grosieră, echilibrul static şi dinamic, înţelegerea regulilor sociale, concentrarea şi direcţionarea atenţiei.
Totodată, 140 de cadre didactice din județul Botoșani au început o serie de cursuri prin intermediul cărora își pot dezvolta și perfecționa competențele de educație parentală. Educatorii pot astfel să sprijine familiile în crearea unui mediu sigur acasă, care să susțină dezvoltarea intelectuală și emoțională a copiilor preșcolari, dar și să identifice împreună cu părinții modalități de colaborare eficientă între familie – grădiniță – ceilalți membri ai comunității.
„Din perspectiva formatorului, consider că programul de formare profesională din cadrul proiectului „Start în educație” produce foarte multă conexiune. Deși întâlnirile sunt online, faptul că participanții la curs împărtășesc experiențe din propria practică profesională face ca alți profesioniști să se poată autovalida sau să primească sprijin pentru analizarea unor spețe întâlnite în practica profesională. Prin faptul că experiențele descrise de către cursanți sunt în strânsă legătură cu tematica programului, s-a creat oportunitatea de analiză între practică și teorie, concluzia fiind că temele sunt de maxim interes, au corespondență cu realitățile din grădinițe și permit cursanților elucidarea unor aspecte din practica curentă, dar și dobândirea de noi informații care, puse în practică, contribuie la formarea unor noi abilități și competențe.”, a declarat Ecaterina Croitor, formator.
”Start în educație” vine în sprijinul a 120.000 copii cu vârste între 3-6 ani, 23.000 de părinți, 3.500 de educatori și 1.500 de grădinițe din peste 1000 de comunități defavorizate din toată țara. Prin acțiunile implementate, ”Start în educație” are ca principal obiectiv să dezvolte la nivel național un parteneriat solid între profesori, specialiști, părinți, autorități cu scopul de a susține importanța strategică a educației timpurii privind dezvoltarea sănătoasă și armonioasă a copiilor.
Comunicat de presă