Connect with us

Actualitate

Peste 12.000 de români au primit pe cardurile sociale prima tranşă din ajutorul de 250 de lei

Publicat

Publicitate

Peste 12.000 de români au primit pe cardurile sociale prima din cele patru tranşe ale ajutorului în valoare de 250 de lei. Până la 1 iulie, 500.000 de persoane vor putea folosi banii europeni pentru achiziţionarea alimentelor sau meselor calde din reţeaua de peste 24.400 de magazine afiliate, a anunţat luni Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE), relatează AGERPRES.

„Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a început luni, 20 iunie, alimentarea cu prima tranşă în valoare de 250 de lei a voucherelor sociale oferite prin programul guvernamental „Sprijin pentru România” cu care se pot achiziţiona produse alimentare şi mese calde.

Voucherele sociale sunt încărcate o dată la două luni cu câte 250 de lei, în patru tranşe până la finalul anului. Mecanismul de distribuire a cardurilor prevede trei etape: 1) producţia cardurilor de către unităţile emitente (imprimarea datelor beneficiarilor şi inserarea CIP-ului), 2) împlicuirea şi distribuirea la nivel naţional de către Poşta Română şi 3) încărcarea valorică a cardurilor pe măsură ce acestea intră în posesia beneficiarilor (pentru tranşele 2, 3 şi 4 încărcarea se face automat, procesul decurgând cursiv)”, se menţionează în comunicat.

Peste 12.000 de români au primit pe cardurile sociale prima tranşă din ajutorul de 250 de lei. Nu există riscul ca vreun beneficiar să nu primească ajutorul

Potrivit sursei citate, până la sfârşitul acestei săptămâni, aproximativ 350.000 de români vor primi cardurile sociale, care se încarcă pe măsură ce sunt distribuite.

Dacă, din motive obiective ce ţin de mecanismul etapizat de producţie şi distribuire, apar mici decalaje, MIPE asigură că nu există riscul ca vreunul dintre potenţialii beneficiari să nu primească ajutorul, susţin reprezentanţii ministerului.

„Dată fiind complexitatea logistică a unui asemenea demers derulat la nivel naţional, pus în practică în numai câteva săptămâni, şi având în vedere că peste 2,5 milioane de persoane se bazează pe acest sprijin financiar pentru asigurarea alimentelor de bază, vreau să subliniez din nou mobilizarea exemplară a emitenţilor de carduri şi a angajaţilor Poştei Române, împreună cu celelalte autorităţi implicate în validarea şi actualizarea permanentă a listelor cu beneficiari.

Publicitate

Mobilizare care face parte din seria demersurilor destinate îmbunătăţirii siguranţei alimentare”, a explicat ministrul de resort, Marcel Boloş.

Peste 12.000 de români au primit pe cardurile sociale prima tranşă din ajutorul de 250 de lei. Livrarea se realizează de Poșta Română

Potrivit procedurii, listele cu beneficiari sunt stabilite de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS), iar livrarea cardurilor se realizează de către angajaţii Poştei Române, fără să fie nevoie ca beneficiarii să depună vreo cerere în acest sens.

Încărcarea săptămânală a cardurilor se face conform după următoarea procedură: luni – poşta confirmă numărul de carduri distribuit în săptămâna precedentă; marţi – emitenţii trimit facturile pentru numărul de beneficiari pentru care urmează să se încarce ajutorul; miercuri – are loc transferul de sume între conturile de trezorerie; joi şi vineri – se efectuează încărcarea către fiecare beneficiar.

Peste 12.000 de români au primit pe cardurile sociale prima tranşă din ajutorul de 250 de lei. După prima tranță, procedura se simplifică

Astfel, pentru tranşa I, încărcarea cu ajutorul de 250 de lei se face într-un interval de aproximativ 7-10 zile de la momentul primirii cardurilor. Ulterior, procedura de virare se simplifică, astfel că toţi cei peste 2,5 milioane de beneficiari vor primi ajutorul în decurs de 3-5 zile.

Ministerul Muncii va actualiza lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite faţă de listele anterioare.

La jumătatea lunii iulie, după evaluarea implementării primei etape, calendarul următoarelor tranşe va putea fi adaptat, în vederea urgentării acestei proceduri.

Listele cu operatorii economici vor fi verificate şi actualizate săptămânal, iar dacă vor exista modificări, acestea vor fi publicate pe site-ul MIPE, subliniază reprezentanţii instituţiei.

Potrivit sursei citate, beneficiază de vouchere următoarele categorii de persoane: pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflaţi în evidenţa caselor de pensii sectoriale şi beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei; persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei.

De asemenea, voucherele se dau şi familiilor cu cel puţin 2 copii în întreţinere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei; familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei; familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condiţiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare; persoanele fără adăpost, aşa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

AGERPRES

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Wizz Air suspendă zborurile pe ruta Sibiu – Viena din 24 octombrie 2025

Publicat

Publicitate

Compania aeriană Wizz Air va întrerupe operarea zborurilor pe ruta Sibiu – Viena începând cu data de 24 octombrie 2025, ca parte a procesului treptat de închidere a bazei sale din capitala Austriei.

Potrivit Agerpres, reprezentanții companiei au confirmat că „zborurile dintre Sibiu și Viena vor fi operate doar până la 24 octombrie, în contextul procesului de închidere a bazei din Viena, decizie luată în urma unei evaluări strategice privind operațiunile și alocarea aeronavelor din flotă”.

În ceea ce privește alte rute operate din Viena către România, ultimul zbor pe relația Viena – Cluj-Napoca este programat pentru 11 ianuarie 2026, conform boardingpass.ro, iar ruta Viena – Suceava va fi disponibilă până în primăvara anului viitor.

Wizz Air își închide baza din Viena

Decizia vine după anunțul făcut de companie pe 10 septembrie 2025, printr-un comunicat transmis de la Viena, în care Wizz Air informa că își va suspenda operațiunile de la baza din capitala Austriei. Pasagerii austrieci vor putea continua să călătorească cu Wizz Air de pe aeroporturile din Bratislava și Budapesta.

„Am sărbătorit recent șapte ani de activitate în Viena, perioadă în care Wizz Air a rămas fidelă misiunii sale de a oferi pasagerilor austrieci opțiuni de călătorie accesibile. Din păcate, creșterea semnificativă a costurilor aeroportuare, a taxelor și serviciilor de handling a făcut ca menținerea operațiunilor să nu mai fie sustenabilă.
A fost o decizie dificilă, dar necesară pentru protejarea competitivității pe termen lung a companiei”, a declarat Mauro Peneda, Managing Director Wizz Air Malta.

Publicitate

Acesta a adăugat că angajații din Viena vor fi sprijiniți și li se vor oferi oportunități profesionale în cadrul rețelei Wizz Air, care continuă să se extindă.

Zboruri Sibiu – Viena disponibile prin Austrian Airlines

Directorul general al Aeroportului Internațional Sibiu, Marius Ioan Gîrdea, a precizat pentru Agerpres că decizia Wizz Air nu va afecta semnificativ aeroportul sibian, întrucât Austrian Airlines continuă să opereze zboruri directe către Viena.

„Aeroportul Sibiu rămâne conectat cu Viena prin cursele Austrian Airlines, astfel încât legătura dintre cele două orașe este în continuare asigurată, chiar dacă Wizz Air se retrage ca urmare a închiderii bazei sale de la Viena”, a explicat Gîrdea.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Performanță de excepție pentru pompierii botoșăneni la HERO România 2025. Locul II pe echipe și locul I pentru „Team Leader”

Publicat

Publicitate

După trei zile de competiție intensă, plină de provocări și efort susținut, echipa de pompieri-alpiniști din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani a obținut locul II în clasamentul general pe echipe la competiția națională de salvare la înălțime HERO România 2025. În plus, plutonierul adjutant șef Ionuț Honciuc, coordonatorul echipei ISU Botoșani, a fost desemnat cel mai bun team leader al competiției.

Desfășurată în perioada 6–8 octombrie, în județul Brașov (Coresi Shopping Resort, șantierul Sălii Polivalente și Cheile Grădiștei – Fundata), competiția a reunit cele mai bine pregătite echipe de salvatori-alpiniști din țară, provenite de la Inspectoratele pentru Situații de Urgență Alba, București-Ilfov, Cluj, Hunedoara, Iași, Mureș
și din cadrul Unității Speciale de Intervenție în Situații de Urgență Ciolpani.

Concursul a inclus probe complexe de salvare la înălțime, care au simulat intervenții reale în condiții extreme. Echipele au fost testate în:
evacuarea victimelor din clădiri înalte sau structuri industriale, intervenții pe șantiere și teren dificil, manevrarea echipamentelor de salvare de ultimă generație, lucru în echipă sub presiune, cu accent pe securitatea operațională și eficiența intervenției.

Echipajul ISU Botoșani a fost format din:
– plutonier adjutant șef Ionuț Honciuc – team leader;
– plutonier adjutant șef Ionel Buta;
– plutonier adjutant Ovidiu Temciuc;
– plutonier Flavius Țuca;
– plutonier Cezar Toma;
– sergent major Andrei Apopei.

Această performanță confirmă nivelul ridicat de pregătire profesională al pompierilor botoșăneni, dar și capacitatea lor de a face față celor mai dificile scenarii de salvare. Rezultatul obținut este cu atât mai important cu cât a fost realizat într-un context competitiv, alături de echipe de elită din toată țara.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Utilizarea termenilor de „friptură”, „cârnat” sau „hamburger” pentru produsele vegetale, INTERZISĂ în Europa

Publicat

Publicitate

Parlamentul European a votat miercuri interzicerea utilizării termenilor „friptură”, „cârnat” şi „hamburger” pentru produse care nu conţin carne, relatează AFP, preluată de Agerpres. 

Eurodeputaţii au aprobat cu 355 de voturi pentru şi 247 împotrivă o propunere a politicienilor de dreapta care interzice termeni precum „friptura vegetariană” şi „burger vegetarian”.

Cu toate acestea, măsura luată de Parlamentul European trebuie negociată cu statele membre UE.

„Este vorba despre transparenţă şi claritate pentru consumatori şi recunoaşterea muncii fermierilor noştri”, a declarat Céline Imart, europarlamentar de dreapta (Partidul Popular European), care a iniţiat proiectul de lege.

„Nu se pune problema interzicerii alternativelor vegetale, însă vreau să promovez termenii cu adevărata lor semnificaţie”, a adăugat ea marţi în timpul unei dezbateri aprinse în parlament.

Produsele vegetariene care imită carnea au cunoscut o creştere exponenţială în ultimii ani, determinată de preocupările consumatorilor cu privire la alimentaţia sănătoasă, bunăstarea animalelor şi reducerea amprentei lor asupra mediului, în condiţiile în care creşterea animalelor este un emiţător major de CO2.

Publicitate

Această lege care vizează interzicerea unor termeni precum „friptură de soia” a divizat dreapta. De exemplu, deputatul german Peter Liese consideră „ruşinos” că Parlamentul European îşi dedică timpul unor „astfel de absurdităţi”.

„Nu trebuie să îi considerăm proşti pe consumatori. Dacă pe un ambalaj scrie ‘burger vegetarian’ sau ‘cârnat vegetarian’, fiecare poate decide dacă să îl cumpere sau nu”, a spus el.

Politicienii ecologişti s-au revoltat împotriva proiectului de lege. Olandeza Anna Strolenberg a criticat „lobby-ul cărnii” pentru că „încearcă să-şi slăbească concurenţii inovatori din sectorul alimentar”.

În 2020, europarlamentarii au respins o lege pe aceeaşi temă.

Alegerile europene din 2024 au schimbat însă echilibrul partidelor, acordând mai multe locuri europarlamentarilor de dreapta şi de extremă dreapta, care afirmă că susţin sectorul agricol.

Citeste mai mult

Eveniment

Părinții pot solicita o zi liberă pentru îngrijirea sănătății copiilor. Cum se acordă

Publicat

Publicitate

Părinții pot solicita o zi liberă pentru îngrijirea sănătății copiilor. Salariații pot solicita anual o zi liberă de la angajatori pentru a-și însoți copiii la consultații sau controale medicale. În cazul familiilor cu trei sau mai mulți copii, se pot solicita două zile libere pe an, scrie alba24.ro.

Potrivit legii, angajatorii sunt obligați să acorde ziua sau zilele libere pentru angajații care vor să verifice starea de sănătate a copiilor, însă nu sunt obligați să le plătească drepturile salariale aferente.

Părinții pot solicita o zi liberă pentru îngrijirea sănătății copiilor

Acordarea unei zile lucrătoare libere pe an pentru îngrijirea sănătății copilului este prevăzută de Legea 91/2014.

Ziua lucrătoare liberă pentru îngrijirea sănătății copilului se acordă în scopul de a asigura posibilitatea părinților sau reprezentanților legali ai copilului de a verifica anual starea de sănătate a acestuia.

Titularii dreptului la liber sunt părinții, respectiv reprezentanții legali ai copilului, asigurați în cadrul sistemului asigurărilor sociale de stat.

Sunt considerați copii minori aflați în îngrijirea și întreținerea părinților sau a reprezentanților legali cei cu vârste cuprinse între 0 și 18 ani.

Publicitate

Cum se acordă ziua liberă pentru îngrijirea sănătății copilului

Ziua liberă se acordă la cererea unuia dintre părinți, la alegere, respectiv a reprezentantului legal al copilului, justificat ulterior cu acte doveditoare din partea medicului de familie al copilului, din care să rezulte controlul medical efectuat.

Cererea părintelui, respectiv a reprezentantului legal al copilului va fi depusă cu cel puțin 15 zile lucrătoare înainte de vizita la medic și va fi însoțită de o declarație pe propria răspundere că în anul respectiv celălalt părinte sau reprezentant legal nu a solicitat ziua lucrătoare liberă și nici nu o va solicita.

În cazul în care, în urma unor verificări efectuate de către angajator, se constată că ambii părinți au solicitat liberul contrar legii, va fi anulată posibilitatea ulterioară de a mai beneficia, vreodată, de prevederile legii.

Potrivit legii, pentru familiile sau persoanele cu doi copii se acordă tot o zi lucrătoare liberă pe an, pentru îngrijirea sănătății copiilor, ca și în cazul unui singur copil.

Pentru familiile sau persoanele cu trei sau mai mulți copii se acordă două zile lucrătoare libere pe an, consecutive sau separate, după cum decide angajatorul.

În cazul în care niciunul dintre părinți, respectiv dintre reprezentanții legali ai copilului nu va solicita ziua lucrătoare liberă, aceasta nu se va reporta în anul viitor calendaristic.

Obligații pentru angajatori

Angajatorii sunt obligați să acorde ziua lucrătoare liberă pentru îngrijirea sănătății copilului, solicitată în condițiile legii.

În cazul mai multor cereri simultane din partea angajaților pentru acordarea liberului, care depășesc 5% din numărul total de angajați, angajatorul va programa, prin rotație, zilele lucrătoare libere, astfel încât să nu îi fie afectată activitatea.

Nerespectarea de către angajatori a prevederilor legi constituie contravenție și se sancționează de către Inspecția Muncii cu amendă cuprinsă între 500 și 1.500 lei.

Chiar dacă angajații au dreptul la liber pentru îngrijirea sănătății copilului, angajatorii nu sunt obligați să plătească drepturile salariale aferente.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending