Connect with us

Economie

Perioada fără amenzi pentru e-Factura, EXTINSĂ până la 1 iunie

Publicat

Publicitate

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat pe pagina sa de Facebook că perioada în care nu se vor aplica sancțiuni pentru cei care nu folosesc sistemul eFactura va fi extinsă cu două luni, până la 1 iunie, relatează agerpres.ro.

„e-Factura: Extindem perioada fără amenzi până la 1 iunie. Încă de la începutul implementării sistemului RO e-Factura am pus accent pe o colaborare strânsă şi transparentă cu antreprenorii. Nu am exclus că va fi nevoie de îmbunătăţiri, tocmai de aceea ne-am angajat să fim flexibili şi receptivi la feedback. Dovadă că reprezentanţii mediului de afaceri au participat la şedinţele noastre şi au venit cu propuneri valoroase, care s-au şi implementat de-a lungul timpului. O nouă decizie care reflectă acest angajament este că am propus extinderea cu două luni a perioadei în care nu se aplică sancţiuni pentru cei ce nu folosesc sistemul. Am pus astăzi în consultare actul normativ care reglementează acest aspect, pentru a fi adoptat în următoarea şedinţă de Guvern. Aşadar, cei care nu ţin cont de termenul-limită de 5 zile lucrătoare pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura vor fi sancţionaţi de la 1 iunie 2024”, a scris Marcel Boloş.

El a menţionat că este o prelungire solicitată de mediul de afaceri, pentru a permite persoanelor impozabile să îşi continue adaptarea procedurilor/sistemelor pentru transmiterea facturilor.

„Cu această ocazie, ţin să îi încurajez pe toţi cei care nu utilizează e-Factura să profite de timpul suplimentar pentru a se adapta la noile reglementări, care au intrat în vigoare încă de la 1 ianuarie. Tot astăzi, am trimis îndrumări în SPV care cuprind paşii de făcut pentru utilizarea sistemului către toţi cei care nu au raportat facturi până acum”, a adăugat Boloş,

Ministerul a pus în consultare publică proiectul de OUG privind modificarea şi completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal şi a art. LIX din Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.

Potrivit notei de fundamentare a acestui proiect „se propune modificarea alin. (7) al art. LIX din Legea nr. 296/2023 în vederea identificării exacte a faptei ce constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă, respectiv fapta privind nerespectarea prevederilor alin. (6) pentru una sau mai multe facturi al căror termen-limită de transmitere în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura intervine în cursul unei luni calendaristice”.

Publicitate

„Totodată, se propune extinderea cu două luni a perioadei în care nu se aplică sancţiuni pentru nerespectarea termenului-limită de 5 zile lucrătoare pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, respectiv această faptă nu se va sancţiona în perioada 1 ianuarie – 31 mai 2024. Extinderea perioadei în care nu se aplică sancţiuni pentru nerespectarea termenului pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura a fost solicitată de mediul de afaceri. Prelungirea cu două luni a acestei perioade a fost considerată rezonabilă pentru a permite persoanelor impozabile să îşi continue adaptarea procedurilor/sistemelor pentru transmiterea facturilor în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, fără a suporta amenzi”, se menţionează în document.

De asemenea, pentru a evita eludarea prevederilor legale privind plata anticipată a accizelor în cazul destinatarilor înregistraţi, se propune completarea art. 375 în sensul introducerii obligaţiei de a depozita produsele recepţionate doar în spaţiile declarate şi autorizate pentru recepţia produselor accizabile, în situaţia în care nu se utilizează opţiunea de livrare directă conform art. 401 alin. (3), precum şi introducerea unei infracţiuni pentru nerespectarea acestei obligaţii.

Conform MF, prin Regulamentul Delegat (UE) 2024/296 al Comisiei din 9 noiembrie 2023 de modificare a Regulamentului Delegat (UE) 2022/1636 în ceea ce priveşte mesajele referitoare la produsele accizabile exportate în regim suspensiv de accize, au intervenit modificări de ordin tehnic în sensul înlocuirii sintagmei „document de rezervă”, care atestă încheierea deplasării produselor accizabile, cu sintagma „raportul de primire de rezervă pentru deplasări de mărfuri accizabile” sau cu „raport de export de rezervă pentru deplasări de mărfuri accizabile în regim suspensiv de accize”, după caz.

Potrivit documentului, prin Legea nr. 201/2016, sunt instituite obligaţii privind trasabilitatea şi elementul de securitate aplicabile produselor din tutun.

„În vederea respectării obligaţiei de punere pe piaţă, începând cu 20 mai 2024, a pachetelor unitare de produse din tutun, numai în condiţiile în care acestea poartă elementul de securitate şi identificatorul unic, prin proiectul de act normativ se propune introducerea regimului de marcare cu timbre fiscale şi a produselor care conţin tutun, destinate inhalării fără ardere, prevăzute la art. 439 alin. (2) lit. a), similar cu cel aplicat produselor din tutun prelucrat. Prin Ordonanţa de Urgenţă nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene a fost completat art. 345 alin. (3) din Codul fiscal, în sensul în care, pe lângă produsele energetice prevăzute la art. 355 alin. (3) lit. a) – e) din Codul fiscal, şi în cazul vinurilor spumoase, băuturilor fermentate, altele decât bere şi vinuri, cu excepţia celor pentru care este prevăzut un nivel de accize zero, produselor intermediare, alcoolului etilic, livrarea din antrepozite fiscale ori din locaţia în care acestea au fost recepţionate de către destinatarul înregistrat să se efectueze numai în momentul în care furnizorul deţine documentul de plată care să ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantităţii ce urmează a fi facturată, având în vedere necesitatea prevenirii fenomenului de evaziune fiscală în domeniul comerţului cu unele produse din categoria alcool şi băuturi alcoolice. Având în vedere această intervenţie legislativă se impune completarea în mod corespunzător a infracţiunii prevăzute la art. 452 alin. (1) lit. c)”, se mai spune în document.

Mediul de afaceri a solicitat statului român să amâne aplicarea amenzilor privind RO e-Factura, până când infrastructura Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) va fi funcţională şi stabilă 99,99%, chiar dacă acest lucru ar presupune o amânare de până la şase luni, a transmis în urmă cu o săptămână NextUp, una dintre principalele companii de software din România, care oferă soluţii de automatizare a trimiterii facturilor în SPV.

Potrivit unui comunicat al companiei, remis pe 14 martie AGERPRES, solicitarea a venit în contextul în care serverele ANAF sunt indisponibile ore întregi, zile la rând şi nu receptează documentele transmise prin e-Factura de către contribuabili.

Compania NextUp, care este în contact direct cu peste 6.000 de antreprenori şi IMM-uri din întreaga ţară, impactate de noile schimbări, a înaintat o adresă oficială Ministerului Finanţelor, prin care solicită statului să vină în întâmpinarea contribuabilului cu o infrastructură stabilă şi cu o capacitate adecvată pentru volumul mare de documente.

„Am solicitat statului român să amâne aplicarea amenzilor privind e-Factura atât cât va fi nevoie, chiar şi 6 luni sau până în 2025 dacă va fi cazul, pentru a pune la punct o infrastructură digitală funcţională, nu una şubredă cum este acum. Dacă nu va rezolva problemele de digitalizare din curtea proprie, 1 aprilie nu este un termen realist pentru aplicarea amenzilor. Ca dezvoltator de software, am implementat sistemul e-Factura în softurile noastre, dar în momentul în care documentele sunt transmise către ANAF statul, de fapt, nu le primeşte. Noi, din mediul privat, suntem pregătiţi pentru a trimite e-Factura. De altfel, antreprenorii trimit documentele la timp, însă acestea nu sunt receptate de serverele ANAF care sunt indisponibile ore întregi, zile la rând. Prin urmare, această amânare o cerem pentru a da şansa statului să se pregătească şi să nu mai facă teste pe spatele, timpul şi banii mediului privat. Statul este cel care are nevoie de timp să se pregătească, mediul privat este deja pregătit pentru e-Factura”, a declarat Roxana Epure, Managing Partner NextUp.

Mediul privat s-a adaptat, însă statul nu este pregătit pentru e-Factura, se arată în comunicat.

Pentru a se adapta rapid, pentru a reduce nivelul de stres provocat de e-Factura şi pentru a evita posibile amenzi, cele mai multe firme din România folosesc un soft care transmite automat, din câteva click-uri, facturile în SPV. În ciuda acestei adoptării masive, companiile se plâng că documentele nu ajung, de fapt, la ANAF din cauza problemelor tehnice care persistă în infrastructura instituţiei financiare.

„Instituţiile statului nu s-au pregătit pentru sistemul RO e-Factura înainte ca acesta să devină obligatoriu pentru antreprenori, deşi ar fi fost o decizie normală pentru o colaborare bună cu mediul de afaceri. Din această cauză, există consecinţe semnificative pe care antreprenorii le resimt în munca de zi cu zi în activitate, punctează NextUp. Infrastructura şi serverele ANAF nu sunt pregătite pentru a digera cantitatea enormă de informări şi documente pe care mediul privat le trimite în acest moment. Gradul de adopţie e-Facturii este de 30% şi în aceste condiţii infrastructura ANAF nu face faţă valului de documente, serverele blocându-se în fiecare zi ore întregi”, se mai arată în document.

În cazul în care statul român va lua o decizie în acest sens, reprezentanţii NextUp sunt de părere că amânarea aplicării sancţiunilor se va face în paşi, pe câteva luni, pe 3 luni, respectiv ulterior cu încă 3 luni, până când serverele ANAF vor fi complet pregătite să primească documente.

„Firma de software NextUp a transmis anterior că sistemul RO e-Factura a generat cel mai mare haos din ultimul deceniu în mediul antreprenorial, statul român fiind nepregătit să gestioneze schimbarea pe care o impune şi dând dovadă de incompetenţă în digitalizare prin erorile multiple ale acestui sistem. Totodată, compania a subliniat că statul eşuează din nou în a dezvolta o relaţie bună cu contribuabilii, învinovăţindu-i pe aceştia pentru blocaje pe care el însuşi le-au creat prin gestionarea rudimentară a implementării e-Factura”, conform comunicatului.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Clujul a devenit primul oraș fără fumat în aer liber. Consiliul Local a aprobat interzicerea țigărilor în stații, parcuri și baze sportive

Publicat

Publicitate

Clujul a devenit primul oraș fără fumatul în aer liber după ce Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat un proiectul de hotărâre care impune restricții de fumat în mai multe spații publice din oraș, incluzând stațiile mijloacelor de transport în comun, parcurile și bazele sportive, relatează cluj24.ro.

Hotărârea a fost adoptată cu 22 de voturi „pentru” și 3 abțineri, urmând să intre în vigoare la 90 de zile de la data aprobării. Măsura se aplică atât fumatului clasic, cât și utilizării țigărilor electronice și dispozitivelor de tip vape. Excepție fac doar zonele special amenajate în acest scop, care urmează să fie identificate, amenajate și semnalizate corespunzător de către autorități.

Propunere pentru extinderea restricțiilor

Consilierul local Aurelia Cristea, autoare a legii anti-fumat din 2016, care a interzis fumatul în spațiile publice închise, a susținut extinderea actualelor restricții. Ea a propus ca interdicția să se aplice și în apropierea intrărilor în instituțiile publice și în toate spațiile publice închise, inclusiv pentru țigările electronice.

Totuși, amendamentele propuse nu au fost supuse la vot. Departamentul juridic al Primăriei a argumentat că astfel de prevederi țin de reglementările naționale, nu de competența consiliilor locale.

Unde se va aplica interdicția?

Hotărârea interzice fumatul și utilizarea dispozitivelor electronice de fumat în următoarele locuri:

  • Stațiile mijloacelor de transport în comun;
  • Toate parcurile publice din Cluj-Napoca;
  • Bazele și terenurile sportive.

Excepție fac evenimentele publice în aer liber care au fost aprobate oficial de către autorități. Chiar și în aceste cazuri, organizatorii vor avea obligația să delimiteze zone speciale pentru fumători, dacă este cazul.

Publicitate

Sancțiuni de până la 500 de lei

Cei care nu vor respecta noile reguli riscă amenzi între 100 și 500 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi în sarcina Poliției Locale Cluj-Napoca. Totodată, municipalitatea va avea responsabilitatea de a semnaliza corespunzător spațiile unde fumatul este interzis și cele în care este permis.

Decizia vine în contextul în care tot mai multe orașe din Europa adoptă măsuri ferme pentru a limita expunerea cetățenilor, în special a copiilor și tinerilor, la fumul de tutun și la noile forme de fumat. Cluj-Napoca devine astfel primul din România care extinde explicit interdicțiile de fumat în spații publice deschise.

Citeste mai mult

Eveniment

Primarul comunei Stăuceni, Cozmin Epuraș: „Europa ne-a fost partener. Să mergem înainte, nu înapoi!”

Publicat

Publicitate

Cu doar câteva zile înainte de alegerile prezidențiale din România, primarii comunelor care au reușit să se dezvolte în ultimii ani au început să facă apeluri la populație pentru acordarea unui vot pro-european în Botoșani, vot care le-ar permite finanțarea de noi proiecte cu bani de la Uniunea Europeană.

Într-un mesaj adresat locuitorilor din comuna Stăuceni, primarul Cozmin-Iulian Epuraș a făcut o radiografie sinceră a transformărilor prin care a trecut localitatea în ultimii ani, subliniind importanța sprijinului european în dezvoltarea comunității.

„Știu bine cum arăta comuna noastră acum ceva timp: fără canalizare, fără gaze, cu drumuri degradate și fără perspective pentru tineri. Dar totodată știu cât am muncit împreună pentru a schimba aceste lucruri”, a transmis edilul.

Astăzi, Stăuceniul se poate mândri cu rețele de apă, canalizare, gaz, drumuri asfaltate și numeroase proiecte moderne în diferite stadii de implementare. Primarul a subliniat că toate acestea au fost posibile datorită fondurilor europene, fără de care multe dintre obiective ar fi rămas simple intenții pe hârtie.

„Europa ne-a oferit resurse, stabilitate și încredere. Fiecare drum asfaltat, fiecare lumină aprinsă pe o stradă, fiecare școală renovată sunt dovada că munca are sens și că direcția aleasă a fost cea corectă”, a adăugat Epuraș.

În contextul apropiatelor alegeri prezidențiale, edilul îi îndeamnă pe cetățeni să voteze cu responsabilitate și viziune. „Nu alegem doar un om, ci o direcție. Putem continua drumul modernizării sau ne putem abate spre promisiuni fără garanții. Să alegem un președinte care susține parcursul european al României”, a fost apelul său către comunitate.

Publicitate

Mesajul primarului se încheie cu un îndemn clar: „Haideți să mergem înainte, nu înapoi!”

Citeste mai mult

Educație

Cum se calculează media și când are loc repartizarea computerizată la ADMITEREA la liceu 2025. Calendarul oficial și condiții

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației a publicat calendarul oficial pentru admiterea la liceu în anul 2025. Potrivit documentului, completarea fișelor de înscriere, cu opțiunile pentru licee, va avea loc pe 14 iulie, iar repartizarea computerizată este programată pentru data de 23 iulie.

La această etapă a admiterii pot participa și absolvenții de clasa a VIII-a din promoțiile anterioare, cu condiția să nu fi împlinit vârsta de 18 ani până la începutul anului școlar 2025-2026, relatează alba24.ro.

Admitere liceu 2025. Cum se calculează media

Media de admitere în clasa a IX-a de liceu o reprezintă media generală la evaluarea națională pentru clasa a VIII-a. Aceasta este calculată ca medie aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute la probele incluse în Evaluarea Națională.

Candidații care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă și au susținut evaluarea națională la limba și literatura maternă respectivă pot opta pentru stabilirea mediei la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă.

În acest sens, părinții sau reprezentanții legali ai acestor candidați completează o declarație, semnată de părinte sau reprezentat legal și de candidat, care însoțește fișa de înscriere în vederea repartizării computerizate. Aceasta se depune la secretariatul unității de învățământ de proveniență.

Acești candidați, care au optat pentru stabilirea mediei generale la evaluarea națională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă și literatură maternă nu pot fi repartizați computerizat în învățământul liceal în clase cu predare în limbile minorităților naționale.

Publicitate

Media de admitere liceu 2025: profil artistic și sportiv

Pentru profilul artistic, pentru profilul sportiv și pentru specializarea filologie de la liceul Waldorf, media finală de admitere se calculează astfel:

(3 APT + MA)/4 = MFA,

unde: APT = nota finală la probele de aptitudini

MA = media de admitere (calculată conform Punctului I)

MFA = media finală de admitere.

Media de admitere liceu 2025: profil teologic și militar

Pentru profilul teologic, media finală de admitere se calculează astfel:

(APT + MA)/2 = MFA,

unde: APT = nota finală la probele de aptitudini

MA = media de admitere (calculată conform Punctului I)

MFA = media finală de admitere.

Pentru profilul militar, media finală de admitere se calculează astfel:

0,2 MA + 0,8 NP = MFA,

unde: NP = nota la proba de verificare a cunoștințelor la disciplinele Limba și literatura română și Matematică

MA = media de admitere (calculată conform Punctului I)

MFA = media finală de admitere

Fisa_Admitere_2025_2026_liceu

Fisa_Admitere_2025_2026_aptitudini

Admitere liceu 2025. Departajarea candidaților cu medii egale

Pentru repartizarea computerizată, în cazul în care doi candidați au medii de admitere egale, aceștia vor fi departajați folosind, în ordine, următoarele criterii:

  • media generală de absolvire a claselor a V-a — a VIII-a
  • nota obținută la proba de limba și literatura română din cadrul evaluării naționale
  • nota obținută la proba de matematică din cadrul evaluării naționale
  • nota obținută la proba de limbă maternă din cadrul evaluării naționale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștințelor de limbă maternă, susținută conform prevederilor

În cazul în care la o unitate de învățământ, pe ultimul loc, există candidați cu opțiunea exprimată pentru acea unitate școlară și care au mediile de admitere, precum și toate mediile menționate egale, atunci toți acești candidați sunt declarați admiși la opțiunea solicitată.

Admitere liceu 2025. Locuri speciale

Inspectoratele școlare alocă peste numărul de locuri repartizat unităților de învățământ 1—2 locuri special suplimentare la clasă pentru elevii romi, respectiv pentru elevi cu cerințe educaționale speciale (CES), care susțin evaluarea națională.

Admitere liceu 2025: repartizarea elevilor olimpici

Elevii care au obţinut, pe parcursul gimnaziului, premiul I la etapa naţională a olimpiadelor şcolare organizate şi finanţate de Ministerul Educaţiei sau au obţinut premiile I, II sau III la competiţii internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei pot fi înscrişi în clasa a IX-a, în anul şcolar 2025 -2026, peste numărul maxim de elevi în formaţiunile/clasele de elevi.

Candidaţii pot participa la repartizarea computerizată într-un singur judeţ. Înscrierea candidaţilor care doresc să participe la admiterea computerizată în alt judeţ se realizează la unitatea de învăţământ din care provin candidaţii.

Admitere liceu 2025. Repartizarea în a doua etapă

Se repartizează în a doua etapă de admitere în învățământul liceal:

  • candidații care au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar nu și-au depus dosarele de înscriere în termen sau au renunțat, în scris, la locul ocupat
  • candidații care nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat
  • cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025—2026.

După rezolvarea situațiilor speciale și după a doua etapă de admitere se repartizează și absolvenții clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională și cărora nu li se poate calcula media de admitere.

În învățământul liceal, la cursuri cu frecvență redusă, se pot înscrie absolvenții clasei a VIII-a din seriile anterioare care împlinesc 20 de ani până la data de 31 august 2025 inclusiv.

Admitere liceu 2025. Calendar

20 mai – 13 iunie 2025: Şedinţe/acțiuni de instruire cu părinţii şi elevii pentru prezentarea procedurilor de admitere şi a planului de şcolarizare, organizate la unitatea de învățământ sau prin mijloace electronice de comunicare (telefon, e-mail, videoconferință on-line etc.).

23 mai 2025: Transmiterea la Ministerul Educației a broşurilor de admitere ale fiecărui judeţ, în versiune electronică şi tipărită.

19 iunie 2025: Transmiterea de către fiecare unitate de învăţământ gimnazial către comisia de admitere a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenţilor clasei a VIII-a, precum şi a listei elevilor corigenţi, repetenţi, cu situaţia neîncheiată sau exmatriculaţi, prin completarea acestor informații în aplicația informatică centralizată.

Unitățile de învățământ vor verifica corectitudinea datelor cu privire la mediile generale de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a și efectuează eventualele corecții până la această dată.

20 iunie 2025: Transmiterea de către comisiile de admitere către Comisia naţională de admitere a bazei de date cuprinzând mediile generale de absolvire ale absolvenţilor clasei a VIII-a, prin confirmarea finalizării operațiunilor specifice completării acestor date în aplicația informatică centralizată.

10 iulie 2025: Transmiterea de către Comisia națională de admitere către comisiile judeţene a bazei de date cu mediile de admitere şi a ierarhiei judeţene prin activarea, în aplicația informatică centralizată, a secțiunilor și rapoartelor specifice.

Depunerea declarațiilor de către părinții sau reprezentanții legali ai candidaților care optează pentru stabilirea mediei la evaluarea naţională fără a lua în calcul rezultatul la proba de limbă şi literatură maternă, la secretariatele unităţilor de învăţământ de provenienţă.

Admitere liceu 2025. Calendar

11 iulie 2025: Completarea de către secretariatele şcolilor a fişelor de înscriere cu numele/codul unităţii de învăţământ gimnazial, cu datele personale ale absolvenţilor claselor a VIII-a, cu mediile generale de absolvire, cu notele şi mediile obţinute la evaluarea naţională din clasa a VIII-a, cu mediile de admitere, prin preluarea acestora din aplicația informatică centralizată.

11 iulie 2025: Anunţarea ierarhiei la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti a absolvenţilor claselor a VIII-a.

Admitere liceu 2025. Probele de aptitudini

12 – 13 mai 2025: Eliberarea/Transmiterea anexelor fişelor de înscriere pentru elevii sau absolvenţii care doresc să participe la probe de aptitudini.

14 – 16 mai 2025: Înscrierea pentru probele de aptitudini

19 – 23 mai 2025: Desfăşurarea probelor de aptitudini

26 mai 2025: Comunicarea rezultatelor la probele de aptitudini. Depunerea contestaţiilor la probele de aptitudini (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor).

30 mai 2025: Comunicarea rezultatelor finale, în urma contestaţiilor, la probele de aptitudini.

19 iunie 2025: Actualizarea de către comisiile din unitățile de învățământ liceal vocațional a listelor candidaţilor declaraţi admişi la probele de aptitudini, prin eliminarea candidaţilor corigenţi, repetenţi, amânaţi sau exmatriculaţi, în aplicația informatică centralizată.

11 iulie 2025: Validarea de către comisia de admitere a listei candidaţilor admişi la liceele/clasele la care s-au susţinut probe de aptitudini şi comunicarea rezultatelor în unitatea de învăţământ liceal respectivă, prin tipărire din aplicația informatică centralizată.

14 iulie 2025: Ridicarea/Transmiterea de la liceele vocaţionale a anexelor fișelor de înscriere ale candidaţilor care nu au fost admişi la clasele pentru care au susţinut probe de aptitudini. Candidaților care nu au fost admiși la clasele pentru care au susținut probe de aptitudini, precum și candidaților care au fost admiși dar care au declarat, în scris, că renunță la locul obținut, li se poate elibera, de către unitatea de învățământ gimnazial, fișa de înscriere, pentru completarea opțiunilor în vederea participării la repartizarea computerizată.

Probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

12 – 13 mai 2025: Eliberarea/Transmiterea anexelor fişelor de înscriere pentru elevii sau absolvenţii care doresc să participe la probe de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă.

14 – 16 mai 2025: Înscrierea candidaţilor pentru probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă.

Documentele necesare pentru recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu proba de verificare a cunoștințelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulaţie internaţională pot fi depuse la unitatea de învăţământ de provenienţă până la data de 26 mai 2025.

20 – 23 mai 2025: Desfăşurarea probelor de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă.

26 mai 2025: Comunicarea rezultatelor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. Depunerea contestaţiilor la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă (dacă există prevederi metodologice privind contestarea probelor).

30 mai 2025: Comunicarea rezultatelor finale, după contestaţii, la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă. Transmiterea către comisia de admitere a listelor cu rezultatele finale la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, prin completarea acestora în Etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026

Admitere liceu 2025: completarea fișelor de înscriere

14 – 21 iulie 2025: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a

Orice opțiune greșită poate conduce la o repartizare nedorită! Numărul redus de opțiuni completate poate conduce la nerepartizarea computerizată a candidatului!

Completarea fișelor de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a care doresc să participe la admitere în alt județ și depunerea/transmiterea fișelor, conform procedurii stabilite de Comisia națională de admitere.

Candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi și candidații nerepartizați pe locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, care doresc să participe la etapa de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026, completează opțiunile în perioada 16 – 18 iulie 2025.

14 – 21 iulie 2025 Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere.

14 – 21 iulie 2025 Verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată.

Admitere liceu 2025: repartizarea computerizată

23 iulie 2025 Repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025 – 2026.

23 iulie 2025 Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal.

Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București

24 – 29 iulie 2025 Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați.

29 iulie 2025 Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere.

30 iulie – 1 august 2025 Rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată.

A doua etapă de admitere 2025

pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025-2026

1 august 2025: Afișarea centrului de admitere, a situației locurilor rămase libere, inclusive a celor destinate candidaților rromi, precum și a celor destinate candidaților aplicația informatică centralizată.

2 – 4 iunie 2025: Ridicarea/Transmiterea anexelor fişelor de înscriere de la unităţile la care candidaţii au susţinut probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă.

4 – 6 iunie 2025: Depunerea/Transmiterea anexelor fişelor de înscriere ale candidaţilor care au participat la probele de verificare a cunoştinţelor de limbă modernă sau maternă, la unităţile de învăţământ de proveniență.

4 august 2025: Înscrierea candidaților pentru probele de aptitudini sau probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă.

A doua etapă de admitere 2025

5– 6 august 2025: Desfășurarea probelor de aptitudini sau a probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă

7 – 8 august 2025: Afișarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă și rezolvarea eventualelor contestații

11 – 13 august 2025: Primirea cererilor de înscriere a candidaților care:

  • au fost repartizați computerizat în prima etapă de admitere, dar nu și-au depus dosarele de înscriere în termen
  • au fost respinși la liceele/clasele care au organizat probe de aptitudini
  • au susținut probe de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau de limbă maternă în etapa a doua
  • nu au participat sau au participat la repartizarea computerizată în prima etapă de admitere, dar, din diferite motive, nu au fost repartizați computerizat, inclusiv a candidaților pe locurile speciale pentru rromi și a candidaților pentru locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă.

Primirea cererilor de înscriere a absolvenților clasei a VIII-a care nu au susținut evaluarea națională.

18 – 19 august 2025: Repartizarea candidaților din etapa a doua, de către comisia de admitere

Admitere liceu 2025: învățământul seral

14 iulie 2025: Anunțarea calendarului admiterii la învățământ seral pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025 – 2026

24 – 25, 28 – 29 iulie 2025: Înscrierea la învățământul seral a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025 – 2026.

30 iulie – 1 august 2025: Repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2025 – 2026 pe locurile de la învățământul seral.

Admitere liceu 2025: învățământul cu frecvență redusă

14 iulie 2025: Anunțarea calendarului admiterii la învățământ cu frecvență redusă pentru candidații din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 20 ani până la data de 31 august 2025 inclusiv.

24 – 25, 28 – 29 iulie 2025: Înscrierea la învățământul cu frecvență redusă a candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 20 ani până la data de 31 august 2025 inclusiv.

30 iulie – 1 august 2025: Repartizarea candidaților din seriile anterioare care împlinesc vârsta de 20 ani până la data de 31 august 2025 inclusiv pe locurile pentru învățământul cu frecvență redusă.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Copilașii de la Grădinița nr. 3 din Dorohoi s-au întâlnit cu pompierii

Publicat

Publicitate

Multe persoane sunt superstițioase și consideră ziua de „Marţi, 13” o zi cu ghinion, dar se întâmplă ca uneori să ne facem și singuri „ghinionul” prin faptul că nu suntem destul de bine informați. De aceea, la nivelul IGSU, s-a stabilit ca, de fiecare dată când ziua de 13 pică marţea, aceasta să fie dedicată Informării Preventive.

Pompierii botoșăneni au diseminat astăzi mesajul preventiv prin distribuirea de materiale aferente campaniei în locurile aglomerate din municipiul Botoșani, dar și în celelalte localități ale județului prin intermediul Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență.

De asemenea, Inspectorii de Prevenire au fost prezenți la Grădinița nr. 3 din Dorohoi, unde au desfășurat diverse activități, pe parcursul cărora copiii au învățat cum trebuie să se protejeze dacă un incendiu îi surprinde în locuință sau la școală, dar și cum să reacţioneze în situația producerii unui cutremur.

Pompierii botoșăneni si membrii serviciilor voluntare din comunele județului au abordat următoarele aspecte:
✔ verificarea și curățarea coșurilor de evacuare a fumului;
✔ verificarea sobelor și alimentarea acestora cu materiale combustibile potrivite;
✔ evitarea supeaîncălzirii sobei;
✔ depozitarea cenușii și a jarului provenite de la sobe într-un loc special amenajat. Jăratecul nestins nu trebuie aruncat în apropierea casei, a adăposturilor de animale, a magaziilor de lemne sau de furaje;
✔ folosirea responsabilă a instalațiilor electrice și de gaze și verificarea acestora de către personal specializat;
✔ instalarea în locuințe a detectoarelor de fum și de gaz;
✔ supravegherea și informarea copiilor, astfel încât aceștia să cunoască riscurile la care se expun în orice împrejurare.

Activitățile urmăresc creșterea nivelului de siguranță în rândul cetățenilor și crearea unei culturi preventive, cu precădere pe respectarea regulilor privind apărarea împotriva incendiilor.

Publicitate

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending