Connect with us

Actualitate

Pe chituci: Economia românească va trece, în următorii ani, printr-un amplu proces de RESTRUCTURARE

Publicat

Publicitate

Economia românească va trece, în următorii ani, printr-un amplu proces de restructurare, pe fondul provocărilor generate de schimbările tehnologice, de criza forţei de muncă şi de modificările fiscale, avertizează experţii de la Sierra Quadrant, într-o analiză privind perspectivele mediului de business românesc, relatează agerpres.ro

„Fără o planificare strategică, fără o restructurare a operaţiunilor şi fără un leadership capabil să anticipeze evoluţiile pieţei, multe dintre companiile româneşti, mai ales din sectorul IMM-urilor, riscă să dispară (…) Economia, lumea în care trăim, nu mai seamănă deloc cu ce se întâmpla acum 20-30 de ani. Nivelul de impredictibilitate, de incertitudine, a crescut foarte mult, iar planurile de business nu mai pot urmări o evoluţie liniară. A trecut vremea când puteai să îţi faci planuri pe 4-5 ani, mizând pe creşterea economică, pe avansul consumului, pe stabilitatea unei legislaţii fiscale”, susţin autorii cercetării, într-un comunicat.

În noua realitate economică, volatilitatea a devenit cuvântul de ordine, iar perspectivele trebuie să în calcul o mulţime de factori, de la ritmul tot mai alert de inovare, la AI şi schimbarea obiceiurilor de consum, precizează sursa citată.

Potrivit experţilor de la Sierra Quadrant, economia românească riscă să piardă semnificativ la capitolul competitivitate, să devină practic irelevantă în perspectiva următorilor ani, dacă nu îşi va restructura operaţiunile şi nu va adopta planuri de planificare strategică, soluţii menite să anticipeze riscurile şi să exploateze avantajele oferite de AI, de inovaţie şi cercetare.

„2024 este un an de standby pentru majoritatea firmelor româneşti. Este un an de respiro după 4 ani de crize multiple, de inflaţie, de probleme logistice. Este un an de acalmie în care, pe fondul stabilităţii oferite de cadrul electoral nu numai în România ci la nivel global, nu vom asista la modificări semnificative de ordin fiscal, decizii majore care să impacteze business-ul, nu vom avea surprize. Însă din 2025, lucrurile vor arăta cu totul altfel”, a afirmat Ovidiu Neacşu, partener coordonator Sierra Quadrant, în comunicat.

Conform companiei specializată în restructurarea business-urilor, 2025 va aduce un nou ciclu de probleme economice, de la cele de ordin fiscal, la cele structurale care ţin de relevanţa business-urilor, de concurenţă şi de evoluţia economică în general.

Publicitate

„Criza datoriilor la nivel global se adânceşte pe zi ce trece, iar soluţiile sunt cele deja cunoscute. Creşteri de taxe, reduceri de cheltuieli bugetare, cu efectele directe în economie. Pentru România, perspectivele indică o amplificare a provocărilor de natură fiscală (creşteri de taxe) şi o accentuare a problemelor mai ales din industriile asociate consumului (scăderi de producţie şi vânzări, accentuarea blocajului financiar etc.). Necesara restructurare a aparatului public, reducerea cheltuielilor statului pe fondul deficitului semnificativ, noua lege a salarizării şi inflaţia vor pune o presiune semnificativă pe consum, pe ramurile productive ale economiei”, arată analiza.

În aceste condiţii, spun experţii, firmele româneşti trebuie să îşi pregătească cu mare atenţie planurile de business pentru orizontul 2025-2027 în condiţiile în care perspectivele nu sunt deloc pozitive.

„Producţia industrială continuă să scadă, creşterea economică este una firavă, de numai 0,1% în T1, iar inflaţia continuă să afecteze performanţa economiei. Asistăm deja, aşa cum estimam, la un val semnificativ de închideri de firme în primul trimestru, probabil vor fi mai multe insolvenţe decât în anii trecuţi – în special efecte ale creşterilor de taxe din acest an”, afirmă Ovidiu Neacşu.

Sierra Quadrant estima, la finele anului trecut, că în 2024, vom vedea peste 150.000 de firme cu probleme în economie, iar datele anunţate de Registrul Comerţului, după primul trimestru, vin să confirme această predicţie.

Anul trecut, spre comparaţie, peste 133.000 de firme au intrat în dificultate. Conform sursei citate, 16.335 de companii şi-au suspendat activitatea, 39.031 au fost dizolvate, 71.241 au fost radiate, iar 6.650 au intrat în insolvenţă.

Potrivit specialiştilor, companiile cu cele mai mari probleme, în momentul de faţă, sunt cele din comerţ, agricultură, industrie şi construcţii, acolo unde creşterea taxelor, scăderea puterii de cumpărare şi limitarea creditării au creat multiple probleme.

„Printre firmele care şi-au închis porţile, în prima parte a anului, cele mai multe sunt aşa numitele firme zombie, cu capitaluri negative, incapabile să facă faţă provocărilor din prezent. Probabil numărul lor va creşte semnificativ în următoarea perioadă. Pentru restul, şansa continuării activităţii este dată de necesara restructurare a operaţiunilor, de adaptarea ofertei de produse şi servicii la noua realitate, de adoptarea unor planuri de planificare strategică”, susţin autorii cercetării.

Potrivit experţilor, în prezent, din păcate, multe dintre firmele româneşti ajung să apeleze la procedurile de restructurare, de la concordatul preventiv la acordul de restructurare, mult prea târziu, când deja au mari probleme financiare, de funcţionare a business-ului.

„Din păcate, la noi se înţelege greşit, de mulţi antreprenori, rolul procedurilor de restructurare. Restructurarea operaţiunilor nu înseamnă doar să îi ajuţi să îşi reducă datoriile, să îşi rezolve problemele de finanţare. Firmele au nevoie de un program de planificare strategică, de o evaluare completă a business-ului – cine sunt clienţii, cum arată piaţa, care sunt competitorii, dacă au posibilităţi de inovare. Altfel, în absenţa unei strategii pe termen mediu şi lung, multe dintre firme ajung, după câţiva ani, în aceeaşi situaţie în care s-au aflat şi în momentul în care au fost restructurate”, arată analiza.

Statisticile procedurilor de insolvenţă arată că, în foarte multe cazuri, managementul este principalul vinovat pentru situaţia economică dificilă în care se află companiile. Mai mult chiar, în cele mai multe situaţii, managementul nu este schimbat chiar dacă compania ajunge în situaţii de criză.

Potrivit analiştilor, cel puţin în 2025, pentru multe companii, mai ales din zona IMM-urilor, marea provocare o va reprezenta continuitatea business-ului.

„Leadershipul unei companii trebuie să capete noi valori, să manifeste un nivel ridicat de alertă, de agilitate, să construiască modele de business capabile să anticipeze provocările şi oportunităţile din viitor, să genereze planuri de planificare strategică – elemente care, din păcate, lipsesc din multe dintre companiile din România. Ne confruntăm, din păcate, cu o criză majoră de leadership, fapt care riscă să influenţeze competitivitatea economică în orizontul următorilor ani”, afirmă experţii.

Cu o experienţă de peste 25 de ani în mediul de business românesc, Sierra Quadrant este una dintre cele mai importante companii specializate în lucrări de administrare şi lichidare complexe, cu un ridicat grad de dificultate, caracterizate prin patrimoniu mare şi diversificat, prin multitudinea problemelor legale care trebuie soluţionate, concomitent cu procedura de insolvenţă: bilanţ de mediu, substanţe periculoase în proprietate, servituţi neclare şi litigii legate de patrimoniu, etc.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Târgul Mărțișorului, pe Pietonalul Unirii din Botoșani. Peste 40 de meșteri populari și artizani din Botoșani, Suceava și Maramureș

Publicat

Publicitate
Joi, 27 februarie 2025, începând cu ora 12:00, vă invităm pe Pietonalul Unirii, la cea de-a XV-a ediție a activității Târgul Mărțișorului.
În cadrul târgului sunt prezenți peste 40 de meșteri populari și artizani din Botoșani, Suceava și Maramureș, după cum urmează:
Bujoreanu Simona Ștefania – Botoșani; Vieriu Elena-Lăcrămioara – Botoșani;
Ivan Gabriela – Asociația părinților copiilor cu autism din județul Botoșani – Victoria, Stăuceni, Botoșani;
Borș Mirela Simona – Botoșani;
Țibichi Ana Maria – Botoșani;
Ochiană Catinca – Avrămeni, Botoșani; Aniculăesei Mihaela – Vorona, Botoșani; Matraș Valentin – Vorona, Botoșani; Ungureanu Mihaela Dorina – Botoșani; Cociaș Laura – Botoșani;
Istrate Diana Georgiana – Vorniceni, Botoșani;
Tcaciuc Anișoara – Botoșani;
Cosma Lucia – Coșula, Botoșani; Poamă-Neagră Lăcrămioara – Botoșani; Irimia Bianca – Botoșani;
Silion Georgeta – Tocileni, Botoșani;
Silion Dumitru – Tocileni, Botoșani;
Grosu Doina – Dorohoi, Botoșani;
Vîrlan Elena Roxana – „Copilărie cu dichis” , Botoșani;
Filip Loredana Ramona – Botoșani;
Gavril Mihaela-Mădălina – Brehuiești, Vlădeni, Botoșani;
Călinescu Alin Adrian – CAbR Botoșani;
Chițac Maria Viorica – CAbR Botoșani; Ciubotariu Laura – CAbR Botoșani;
Hemen Carmen – Director Liceul Tehnologic Todireni, Botoșani;
Spoială Daniela Natașa – Liceul Tehnologic Todireni, Botoșani;
Iacob Loredana – Liceul Tehnologic Todireni, Botoșani;
Luchian Liliana – Botoșani;
Robu Alina Raluca – Botoșani;
Postolachi Daniela – Botoșani;
Năsui Cristina-Lucia – Vișeu de Jos, Maramureș;
Năsui Raluca-Otilia – Vișeu de Jos, Maramureș;
Scutelnicu Mihaela – Tudora, Botoșani; Scutelnicu Alexandru – Tudora, Botoșani; Alexa Condratov Lidia – Botoșani;
Alexa Condratov Marcel – Botoșani;
Vatavu Olimpia – Botoșani;
Adrobotoaei Viorica – Botoșani;
Țivlică Elena – Botoșani;
Neamțu Liliana – Botoșani; Livia Macovei – Mănăstirea Humorului, Suceava;
Cristian Gavriliu – Suceava.
Tot de la ora 12:00, vor fi și momente artistice susținute de tineri dansatori, soliști vocali și instrumentiști din cadrul Ansamblului ,,Stejărelul – Vlăstarele lui Enescu, coord. Alin Chiorescu: Delia Ciubotariu, Cosmina Lupu, Lavinia Muraru, Giulia Constantin, Andra Burciu, Mihnea Apopei și Denis Troian.
Precum și tinerii soliști vocali colaboratori ai C.J.C.P.C.T Botoșani: Alexandra Hoidrag, Rareș Marosac, Antonia Sarah-Gavril.

Citeste mai mult

Eveniment

Zilele Porților Deschise la subunitățile ISU din Dorohoi, Săveni, Ștefănești, Trușești, Flămânzi, Coțușca și Darabani

Publicat

Publicitate

În perioada 26 februarie – 04 martie a.c., în cadrul celei de-a treia ediții a „Săptămânii Protecției Civile”, între orele 10:00 – 14:00, subunitățile Inspectoratului pentru Situații de Urgență din Dorohoi, Ștefănești, Trușești, Flămânzi, Coțușca, Darabani și Săveni, își vor deschide porțile pentru toți cei care doresc să afle cu ce se ocupă salvatorii militari.

Botoșănenii vor avea ocazia să vadă îndeaproape autospecialele folosite în misiunile operative și vor primi informații utile cu privire la modul în care trebuie să se comporte pentru a preveni situațiile de urgență.

Activitățile se vor desfășura în aer liber.

În situația în care copiii vor fi însoțiți de cadre didactice, accesul se va realiza în mod organizat, pe baza unui tabel nominal al fiecărei clase în parte, întocmit în prealabil.

Vă reamintim că, pentru marcarea Zilei Protecției Civile din România, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență organizează, la nivel național, o serie de activități menite să dezvolte comportamentul preventiv.

Sub sloganul „Împreună mai pregătiți”, în perioada 26 februarie – 04 martie a.c., Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani va desfășura mai multe acțiuni de informare și educare preventivă. Astfel, botoșănenii interesați se pot familiariza cu măsurile și regulile de comportare ce trebuie adoptate în cazul producerii unor situații de urgență.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Hidroelectrica a lansat noi metode de plată a facturilor. Precizările companiei

Publicat

Publicitate

Hidroelectrica a lansat noi metode de plată a facturilor. Clienții Hidroelectrica au la dispoziție două noi metode de plată a facturilor, prin Google Pay și Apple Pay. Acestea sunt disponibile atât în aplicația iHidro (disponibilă pe Android și iOS), cât și pe platforma web ihidro.ro, au anunțat marți reprezentanții companiei, scrie alba24.ro.

„Am lansat două noi metode de plată a facturilor în aplicația iHidro: Google Pay și Apple Pay. Clienții Hidroelectrica au acum la dispoziție multiple opțiuni de plată disponibile atât în aplicația mobilă, cât și pe platforma web https://ihidro.ro”, au scris reprezentanții Hidroelectrica, pe pagina de Facebook.

„Suntem încântați să oferim clienților noștri o modalitate simplă și rapidă de a plăti facturile prin Google Pay și Apple Pay, două dintre cele mai populare soluții de plată mobilă din lume”, a declarat CEO Hidroelectrica, Karoly Borbely.

Noile modalități de plată au fost implementate de PayU Romania, liderul plăților digitale din România, și sunt disponibile pentru toți clienții Hidroelectrica care au un cont activ și un card bancar înregistrat în Google Pay sau Apple Pay.

„Faptul că am reușit să implementăm eficient și rapid metode de plăți digitale moderne pentru un seviciu esențial, ne bucură și ne motivează să continuăm alături de partenerii noștri de la Hidroelectrica un proces de digitalizare care simplifică experiența de plată a clienților și îi fidelizează”, a declarat country manager PayU GPO România, Elena Gheorghe.

Prin parteneriatul cu PayU România, Hidroelectrica oferă clienților soluții de plată accesibile și sigure, răspunzând astfel cerințelor actuale de digitalizare. Astfel, clienții Hidroelectrica pot plăti facturile de energie electrică în aplicația iHidro prin: card bancar, Google Pay sau Apple Pay.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

ISU Botoșani: 300 de locuri pentru tinerii care vor să devină pompieri

Publicat

Publicitate

300 de locuri sunt puse la dispoziția tinerilor care își doresc să urmeze cursurile Școlii de Subofițeri Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu” din Boldești. În sesiunea martie – iunie 2025, au fost scoase la concurs 275 de locuri de subofițer de pompieri și protecție civilă și 25 de locuri de subofițer administrativ.

Calendarul concursului de admitere este următorul:

– până pe 12 martie 2025 (inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică) – depunerea cererilor de înscriere (completate de către candidați în mod lizibil și semnate), exclusiv în format electronic la adresa de e-mail: resurse_umane@isubotosani.ro;

– până la data de 28 martie 2025 – depunerea documentelor pentru dosarul de recrutare, la sediul ISU Botoșani, strada Calea Națională, nr. 28 A, municipiul Botoșani;

– 4 – 10 aprilie 2025 – susținerea probei de evaluare a performanței fizice, la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu”, conform planificării;

– 12 aprilie 2025 – susținerea probei de evaluare a cunoștințelor, la Școala de Subofițeri de Pompieri și Protecție Civilă „Pavel Zăgănescu”;

Publicitate

– 17 aprilie – 4 iunie 2025 – examinarea medicală (pentru candidații care se încadrează în numărul total de locuri scoase la concurs, în ordinea descrescătoare a notelor finale);

– 6 iunie 2025 – termen de afișare a rezultatelor finale pe site-ul unității de învățământ. Evaluarea psihologică a candidaților se realizează de specialiști din cadrul MAI, în conformitate cu Dispoziția directorului Centrului de Psihosociologie al MAI, potrivit planificării întocmite împreună cu structurile cu atribuții de recrutare.

Durata de școlarizare va fi de un an, pentru ambele specializări. Condițiile legale și criteriile specifice de recrutare, calendarul concursului de admitere, precum și alte informații de interes pot fi consultate accesând următoarele link-uri:

https://isubt.igsu.ro/admitere-in-invatamantul-militar/anunt-privind-recrutarea-candidatilor-pentru-participarea-la-concursul-de-admitere-organizat-la-scoala-de-subofiteri-de-pompieri-si-protectie-civila-%22pavel-zaganescu%22-boldesti-sesiunea-martie-iunie-2025-941

https://www.scoaladepompieri.ro/admitere.htm

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending