Connect with us

Eveniment

Patru din cinci dosare, având ca obiect infracțiuni împotriva integrității sexuale comise asupra minorilor, au fost clasate

Publicat

Publicitate

Patru din cinci sesizări având ca obiect infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală, arată o statistică a Fundației „Salvați Copiii”.

Recomandări Salvați Copiii România, prin modelul Barnahus

 

București, 21 februarie 2023: Patru din cinci sesizări având ca obiect infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală; ponderea cea mai redusă o înregistrăm în cazul violului (74%) și agresiunilor sexuale (73%), ponderea cea mai ridicată în cazul racolării minorului în scopuri sexuale 92%, arată datele statistice din Raportul Inspecției Judiciare (2021). Mai mult, ancheta este îngreunată de procedura de intervievare a copilului-victimă, forțat să treacă prin prea multe mărturisiri care îl retraumatizează (minim șase), iar filtrarea sesizărilor de către personalul care nu beneficiază de suficientă pregătire în domeniul comunicării cu copii în situații de traumă reprezintă principala problemă a sistemului public de intervenție în astfel de situații, potrivit anchetei de conținut realizate de Salvați Copiii România, cu specialiști în domeniu, în perioada iulie – septembrie 2022.

Datele statistice puse la dispoziție în cadrul Raportului Inspecției Judiciare arată că:

  • În medie, 80% dintre cele 18.549 de sesizări din perioada 2014-2020 cu privire la faptele prevăzute de Art. 218-222 cu victime minori s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală;
  • Majoritatea sesizărilor – 57% – privitoare la faptele care au în vedere infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor sunt asumate sub Art. 220 – Act sexual cu un minor, 83,4% dintre acestea finalizându-se cu clasare sau neînceperea urmăririi penale;
  • Pe locul următor ca pondere din total sesizări sunt faptele sub incidența Art. 218 – Viol (28,1% din total sesizări), 26% din totalul acestor sesizări fiind finalizate cu rechizitorii sau acorduri de recunoaștere a faptei;
  • Au o pondere scăzută faptele incriminate de Art. 219 – Agresiuni sexuale (7,1%) din total, Art. 221 – Corupere sexuală a minorilor (6,9%) din total și Art. 222 – Racolarea minorilor în scopuri sexuale – 0,7% din total.
  • În aproximativ 3% din totalul dosarelor referitoare la faptele care au în vedere infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor soluția a pus în discuție valabilitatea consimțământului victimei, distribuția acestor dosare la nivel de Parchete fiind relativ similară.

 

Publicitate

Analiza de către Inspecția Judiciară a cazuisticii din perioada 2014-2020 a arătat că sunt încă prezente cazuri în care practica este neunitară sau insuficient argumentată în ceea ce privește:

  • persoanele care însoțesc copilul victimă la audiere – au existat și cazuri în care copilul a fost audiat în lipsa unui apărător, cazuri în care nu a fost făcută o suficientă evaluare a oportunității prezenței părintelui sau a ambilor părinți (în condițiile în care aceștia au putut facilita starea de fapt);
  • locul unde se realizează audierea și înregistrarea audio-video a declarației victimei minore. Frecvent este reclamată lipsa unui spațiu adecvat și lipsa tehnicii de înregistrare la nivelul organelor de cercetare penală (poliție). De altfel, crearea de spațiu de audiere specific pentru cazurile cu victime copii este una dintre principalele propuneri formulate de către instanțe.
  • lipsa de pregătire specifică a celor mai mulți dintre funcționarii din serviciile judiciare pentru abordarea adecvată a victimelor minore;
  • reaudierea succesivă a victimei de către organele de cercetare penală (polițiști, procurori) cu sau fără o pregătire a acestora, cu sau fără prezența unui avocat, psiholog, reprezentant DGASPC.

Principalele dificultăți rezultate din analiza dosarelor au evidențiat suplimentar următoarele aspecte:

  • revenirea victimei minore asupra declarației inițiale ca urmare a trecerii timpului sau a presiunilor realizate de autor sau chiar de familia victimei între audieri;
  • dificultăți de relaționare cu persoanele vătămate minore în contextul procedurilor derulate, inclusiv generate de specializarea insuficientă a organelor de cercetare penală;
  • lipsa unor echipe multidisciplinare și interinstituționale de intervenție.

 

Principalele concluzii ale raportului de cercetare Salvați Copiii România

Evaluarea făcută de Salvați Copiii România în cadrul anchetei realizate prin efectuarea de interviuri cu specialiști arată că:

  • Interacțiunea copilului victimă a abuzului sexual cu instituțiile statului, în traseul procedural al acestuia, presupune reamintirea de către copil a agresiunilor la care a fost supus de minim șase ori până la finalizarea procesului, însă de cele mai multe ori se ajunge și se depășește numărul de zece reamintiri, fără ca în acestea să fie incluse și reamintirile în cadrul discuțiilor copilului în afara instituțiilor statului: mama/sau persoana de suport, rude, prieteni, asistent maternal sau personal al centrului de plasament etc.

 

 

Cei șase actori care inițiază rememorările minim necesare sunt:

1) persoana care primește plângerea inițială (serviciul 119, polițist de serviciu, asistent social de serviciu), 2) polițistul de caz,  3) managerul de caz din partea DGASPC, 4) psihologul judiciar, 5) procurorul, 6) judecătorul. În cele mai multe cazuri li se adaugă cel puțin un al doilea expert (psiholog, psihiatru, medic legist), avocatul agresorului prin intermediul procurorului, psihologul din DGASPC care participă la evaluarea preliminară și instanța pe parcursul derulării procesului pentru o reaudiere.

  • filtrarea de către personal care nu beneficiază de suficientă pregătire în domeniul comunicării cu copii în situații de traumă a sesizărilor cu privire la abuzurile sexuale împotriva copiilor adresate organelor competente (Poliție, DGASPC, SAS) reprezintă principala problemă a sistemului public de intervenție în astfel de situații.

În urma coroborării informațiilor primite în cadrul studiului, estimările Salvați Copiii România sunt următoarele:

50% (cel puțin) dintre cazurile sesizate inițial sunt evaluate ca fiind nevalide de către poliție și asistenții sociali (gatekeeperii sistemului) și se finalizează cu neînceperea urmăririi penale (NUP);
25% (cel puțin) dintre cazurile sesizate intră în urmărire penală și se finalizează cu clasarea dosarului de urmărire penală din cauza lipsei de probe suficiente;
5% dintre cazuri intră în instanță și se finalizează cu achitarea persoanei acuzate;
12% dintre cazuri se finalizează cu recunoașterea faptei de către acuzat și condamnarea acestuia;
8% se finalizează cu condamnarea agresorului care nu        și-a recunoscut fapta.

 

 

  • preocuparea instituțiilor statului privind recuperarea copilului este cea mai puțin vizibilă pe întregul parcurs. Dacă preocuparea pentru sancționarea agresorului este semnificativă pentru majoritatea instituțiilor implicate practic în cazurile de abuz sexual împotriva copiilor, recuperarea din punct de vedere emoțional, psihologic este foarte slabă și constă în acordarea, doar în unele localități, a unor servicii de consiliere minimală. Restul efortului de reabilitare trebuie suportat de către aparținător, uneori prin apelul la ONG-uri, fără ca agresorul să fie obligat să suporte costurile acestui efort.
  • comunicarea inter-instituțională are multiple aspecte deficitare. Deși au fost semnalate colaborări de succes, mai ales între Procuratură și Poliție (între care există o colaborare reglementată juridic), colaborarea între Poliție/ Procuratură și DGASPC, IML, Cabinetele de psihologie judiciară a fost descrisă ca fiind deseori încărcată de asperități și lacune procedurale care pot aduce prejudicii siguranței copilului și modului de desfășurare a anchetei.

 

Modelul Barnahus dezvoltat de Salvați Copiii

Modelul Barnahus implică o abordare multidisciplinară și inter-instituțională, asigurând colaborarea dintre diversele agenții (judiciare, sociale, medicale) într-un singur spațiu receptiv la nevoile copilului victimă, care oferă servicii complexe acestuia și familiei acestuia, sub același acoperiș. ”Centrul modelului Barnahus este premisa că dezvăluirea de către copil este cheia pentru identificarea și investigarea abuzului împotriva copilului în scopuri penale, protectoare și terapeutice”.

Cadrul de colaborare oferit de către spațiile Barnahus, receptive la nevoile copiilor, aduce împreună partenerii (instanțele judecătorești, parchetul, poliția, serviciile sociale de protecție a copilului, serviciile de sănătate fizică și mintală) în implementarea funcțiilor principale pentru investigarea abuzului împotriva copiilor, profesioniștii ce desfășoară interviurile criminalistice, actori ai protocolului judiciar, specialiști care livrează serviciile terapeutice și medicale. Acesta creează premisele obținerii unei protecții optime pentru copii. De aceea, abordarea de tip Barnahus permite instituțiilor să lucreze împreună în mod coordonat care să pună în centru drepturile, nevoile și interesele copilului. Modelul Barnahus oferă fiecărui copil un răspuns coordonat și eficient menit să prevină re-traumatizarea în timpul anchetei și procedurilor în instanță. Un rol cheie al modelului Barnahus este să ajute la producerea unor dovezi valide pentru procedurile judiciare prin obținerea mărturisirii de către copil astfel încât copilul să nu fie nevoit să apară în instanță, în situația în care cazul va ajunge acolo.

Principalele caracteristici ale modelului Barnahus sunt următoarele:

  • Interviurile judiciare se desfășoară conform unui protocol bazat pe dovezi;
  • Valabilitatea probatorie a declarației copilului este asigurată de proceduri și spații adecvate, aliniate la principiile procesului echitabil. Obiectivul este de a preveni repetarea de către copil

 

a declarației sale, în timpul procedurilor judiciare, dacă există un rechizitoriu;

  • Este disponibilă o examinare medicală în scopul anchetei criminalistice, precum și pentru a asigura starea de bine fizică a copilului și recuperarea acestuia;
  • Sunt disponibile și un suport psihologic și servicii terapeutice pe termen scurt și lung pentru traumele copilului, ale membrilor familiei și îngrijitorilor fără comportament abuziv;
  • Se asigură evaluarea nevoilor de protecție ale victimei și ale eventualilor frați și surori din familie, precum și o verificare ulterioară.

Recomandări

  1. Control din punct de vedere psihologic al celor care lucrează cu copii, mai ales cu copiii vulnerabili (instituționalizați, marginali, afectați de sărăcie sau excluziune socială, copii de vârste foarte mici) mult mai riguros.
  2. Informarea privind manifestările comportamentale ale individului cu potențial agresiv împotriva copiilor trebuie să facă parte din campaniile de informare și educare a tinerilor viitori părinți în primul rând și a părinților în general.
  3. Considerăm că este foarte importantă înțelegerea dinamicii relaționale dintre agresor și copil în acțiunile de prevenție a agresiunilor sexuale împotriva copiilor.

În funcție de vârstă, jocurile cu copii având ca subiect ”secretele” pe care ei le țin, jocurile privind descrierea persoanelor foarte importante din viața lor și argumentarea acestei importanțe, atenția specială a părinților privind ”prieteniile” copiilor cu persoane adulte din afara familiei nucleu pot indica semnale de alarmă ale unei potențiale agresiuni și pot crește vigilența părinților cu privire la potențialul pericol care îl pândește pe copil.

  1. Intervievarea martorilor copii sau adolescenți din proximitatea victimei necesită la rândul ei pregătire și o bună înțelegere a mecanismelor psihologice individuale și de grup. În caz contrar, efectele de contaminare pot fi asumate cu ușurință ”minciunii copilului”, iar abuzul sexual să nu ajungă în faza urmăririi penale.
  2. Recomandăm părinților tehnica jurnalului, ca instrument important în parcursul lor parental, cel puțin în perioada în care copilul este minor, și notarea evenimentelor (atât pozitive cât și negative prin care trece copilul), încercând să altereze cât mai puțin elementele pe care acesta le dezvăluie.
  3. Este recomandabilă elaborarea unui ghid pentru părintele copilului victimă a unui abuz sexual în care să fie descriși pe scurt pașii util a fi parcurși pentru pedepsirea agresorului și recuperarea post-traumatică a copilului, după aflarea de la copil de existența unui abuz sexual asupra lui. În mod obligatoriu, în acest ghid ar trebui incluse și căile de semnalare a neglijenței sau comportamentului neadecvat din partea reprezentanților statului cu care aparținătorul și copilul intră în contact în acest

 

proces.

  1. Considerăm că este foarte importantă pregătirea psihologică minimală a polițiștilor și asistenților sociali care merg să verifice fiecare sesizare. Trebuie înțeles că fiecare copil victimă este extrem de fragil, iar fiecare reacție a unui adult de la care copilul victimă așteaptă protecție poate altera informațional narațiunea faptelor și are impact emoțional semnificativ asupra copilului.
  2. Recomandăm înregistrarea video și audio a intervențiilor reprezentanților instituțiilor statului, cu aparatură portabilă (similar poliției rutiere), în vederea, pe de o parte, a protejării lor de eventuale agresiuni ale celor intervievați, dar și pentru constituirea unui material probatoriu foarte valoros în cazul în care ancheta intră în faza de urmărire penală. Nu în ultimul rând, înregistrarea poate constitui și un material de suport pentru pregătirea permanentă a personalului din DGASPC și Poliție.
  3. În anchetarea cazurilor de abuz sexual împotriva copiilor, interesul superior al copilului, protecția și integritatea acestuia ar trebui să primeze în raport cu toate celelalte principii de drept. Acest model este aplicat în țări nordice, precum Norvegia, și are capacitatea de a genera atât o clarificare procedurală cât și valori pozitive la nivel social.
  4. Elaborarea unui ghid pentru asistenții sociali în care pașii procedurali să fie descriși, ghid care să fie și un suport pentru comunicarea cu familia. În opinia noastră, este necesar un mecanism de intervenție interinstituțional care să stabilească cu claritate rolul fiecărui actor și care să integreze mai bine asistența socială și suportul acordat familiei și copilului.
  5. Recomandăm crearea unor centre de rezidență pentru copii victime ale abuzului sexual sau altor tipuri de abuz care să le asigure acestora protecție și un mediu confortabil și sigur în raport cu agresorul, imediat ce plângerea a fost depusă, până la finalizarea procedurilor ce au drept consecință tăierea legăturii agresorului cu copilul victimă (arestare preventivă, încarcerare).
  6. Recomandarea adresată de către o parte dintre procurorii intervievați vizează schimbarea statutului suspectului în inculpat înainte de prima audiere, pe baza dovezilor anterioare, în numele interesului superior al copilului, astfel încât la primul interviu să poată fi prezent și avocatul persoanei acuzate, care să formuleze întrebări adresate în aceeași sesiune de audiere.
  7. Modificarea legislației astfel încât agresorul să fie obligat să suporte financiar costurile de consiliere psihologică a victimei până la recuperarea acesteia sau, după caz, până la majorat.
  8. Introducerea unui sistem de monitorizare pe termen mediu (3 ani) a copilului care a fost victima unui abuz sexual, pentru a vedea riscul de deficit de integrare socială a acestuia si consecințele pe termen mediu ale agresiunii la care a fost supus. Pe parcursul acestei perioade, agresorului i se pot imputa eventuale costuri necesare consilierii copilului.

 

 

  1. Identificarea unei modalități de abordare unitară la nivel național a intervenției pentru sprijin psihologic în cazul copiilor abuzați sexual, valorificând expertiza specialiștilor în domeniu și punând în prim plan interesul superior al copilului.
  2. Recomandăm un studiu destinat evaluării instituționale a rolului SASANTEC (Serviciului Asistenţă în Situaţii de Abuz, Neglijare, Trafic şi Exploatare a Copilului) în intervenția rapidă în urma sesizării unui caz de abuz sexual.
  3. Specializarea unor magistrați judecători în judecarea cazurilor de abuz sexual împotriva copiilor este cel puțin la fel de importantă ca și specializarea unor procurori criminaliști. O parte a judecătorilor intervievați chestionați au recomandat chiar schimbarea codului de procedură penală în vederea obligativității prezenței unui psiholog cu ocazia oricărei audieri a copilului în faza de urmărire penală și în etapa de derulare a procesului penal.
  4. Înființarea unui observator teritorial pentru minori, la nivel național, în cadrul Ministerului Justiției, care să monitorizeze evoluția copiilor victime și fenomenul de re-victimizare a acestora, pentru a oferi periodic o evaluare a eficacității sociale a intervențiilor în domeniul asigurării integrității copiilor și echilibrului psihologic al acestora.

 

Raportul de cercetare poate fi consultat pe site-ul www.stopabuz.ro AICI.

 

 

Proiect derulat de Organizația Salvați Copiii, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului sector 6, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul proiectului este acela de consolidare a capacității Organizației Salvați Copiii de a facilita implementarea coerentă în România a modelului inovator Barnahus de cooperare instituțională și abordare multidisciplinară pentru protejarea drepturilor copiilor victime ale abuzului sexual și violenței. Proiectul Cooperare interinstituțională și advocacy pentru protecția copiilor victime ale abuzului sexual și violenței are în vedere prevenirea re-traumatizării copiilor victime ale abuzului sexual și violenței domestice. Acesta este implementat în perioada martie 2022-august 2023.

 

CONTEXT

De peste 32 ani, Salvați Copiii dezvoltă programe pentru combaterea și prevenirea oricăror forme de violență sau abuz asupra copiilor, prin acțiuni directe de educație și consiliere pentru copii, părinți și profesioniști din domeniu, prin colaborarea cu autoritățile în vederea îmbunătățirii cadrului legislativ specific și prin campanii ample de conștientizare a publicului larg privind reducerea nivelului de acceptare socială a pedepselor corporale și a tratamentelor umilitoare asupra copiilor, încălcări grave ale drepturilor lor la protecție și sănătate.

Persoană de contact: Mihaela Dinu, manager proiect, telefon 0723276350 / email – mihaela.dinu@salvaticopiii.ro.

 

Despre Programul Active Citizens Fund România

Programul Active Citizens Fund România este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021. Obiectivul general al Granturilor este de a reduce disparitățile economice și sociale și a consolida relațiile bilaterale dintre cele 15 state beneficiare și statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia). Programul este administrat de către consorțiul compus din Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Fundația pentru Parteneriat, Centrul de Resurse pentru Comunitățile de Romi, Fundația PACT și Frivillighet Norge, care acționează în calitate de Operator de Fond desemnat de către FMO – Oficiul Mecanismului Financiar al Granturilor SEE și Norvegiene. Active Citizens Fund România vizează consolidarea societății civile și a cetățeniei active și creșterea capacității grupurilor vulnerabile. Cu o alocare totală de 46.000.000 euro, programul urmărește dezvoltarea pe termen lung a sustenabilității și capacității sectorului societății civile, intensificând rolul său în promovarea participării democratice, a cetățeniei active și a drepturilor omului și consolidând în același timp relațiile bilaterale cu statele donatoare Islanda, Liechtenstein și Norvegia. Pentru mai multe informații despre Active Citizens Fund în România, vă rugăm accesați www.activecitizensfund.ro. Pentru mai multe informații despre Granturile SEE și Norvegiene, accesați www.eeagrants.ro.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Aproape 300 de locuri de muncă disponibile la Botoșani. LISTA comunicată de AJOFM

Publicat

Publicitate

350 de locuri de muncă sunt libere în această săptămână la nivelul județului Botoșani. Datele au fost centralizate de AJOFM Botoșani de la agenții economici și făcute publice la începutul acestei săptămâni.

Iată și lista completă cu locurile de muncă comunicate de AJOFM Botoșani:

DENUMIRE JOB DENUMIRE ANGAJATOR ADRESA ANGAJATOR
CONSILIER INSTITUTII PUBLICE DIRECTIA GENERALA DE ASISTENTA SOCIALA SI PROTECTIA COPILULUI STR.MAXIM GORKI, Nr. 4,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0231 / 537993
DIRECTOR / DIRECTOR ADJUNCT, INSPECTOR-SEF SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA MAVROMATI STR.MARCHIAN, Nr. 11, 0,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0231 / 518812
MANAGER PROVIDENT FINANCIAL ROMANIA INSTITUTIE FINANCIARA NEBANCARA SA STR.TEATRULUI, Nr. 3A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0754222411
SEF FERMA AGRICOLA (AGROZOOTEHNICA) SCDCOC POPAUTI STR.0,  LOC. RACHITI, Tel: 0231 / 512968
SEF BIROU COMERT CU RIDICATA SI CU AMANUNTUL POWERLINE SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 99, MUN.,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0231 / 510180
INGINER MECANIC DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA,

Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117

INGINER / SUBINGINER TEHNOLOG PRELUCRARI MECANICE SC UPSS SA STR.Str. ETERNITATII, Nr. 2,  LOC. BOTOSANI, Tel: 516881
INGINER ÎN INDUSTRIA ALIMENTARA DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA,

Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117

INGINER AUTOMATIST DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA,

Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117

ASISTENT MEDICAL GENERALIST ASOCIATIA SES BIOCLEANING NORD STR.CAL. NAŢIONALĂ, Nr. 243,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0741232493
KINETOTERAPEUT ASOCIATIA SES BIOCLEANING NORD STR.CAL. NAŢIONALĂ, Nr. 243,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0741232493
INSPECTOR DE SPECIALITATE ÎN ADMINISTRATIA PUBLICA DIRECTIA PENTRU SPORT SI AGREMENT STR.NECULAI SOFIAN, Nr. 1,  LOC.  BOTOSANI, Tel: 331710613
PROGRAMATOR DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA,

Publicitate

Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117

CONSILIER / EXPERT / INSPECTOR / REFERENT / ECONOMIST ÎN ECONOMIE GENERALA DIACONU CONSULT OFFICE S.R.L. STR.NAŢIONALĂ,

Nr. 28A, MUN.,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0751031143

CONSILIER / EXPERT / INSPECTOR / REFERENT / ECONOMIST ÎN GESTIUNEA ECONOMICA SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA MAVROMATI STR.MARCHIAN,

Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0231 / 518812

TEHNICIAN ENERGETICIAN / ELECTRICIAN ELSACO ELECTRONIC SRL STR.Str. PACEA,

Nr. 41A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 231 / 507060

TEHNICIAN ÎN INDUSTRIA CONFECTIILOR SI TRICOTAJELOR GT COMPANY SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 30,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0231 / 534833
TEHNICIAN DENTAR DARE TO SMILE SRL STR.Mihai Eminescu, Nr. 37,  LOC. CATAMARESTI-DEAL, Tel: 0742138659
ASISTENT MEDICAL GENERALIST ASOCIATIA SES BIOCLEANING NORD STR.CAL. NAŢIONALĂ, Nr. 243,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0741232493
ASISTENT MEDICAL GENERALIST SPITALUL MUNICIPAL DOROHOI STR.BLD. VICTORIEI, Nr. 75, MUN.,  LOC. DOROHOI, Tel: 231613240
ASISTENT MEDICAL GENERALIST SPITALUL MUNICIPAL DOROHOI STR.BLD. VICTORIEI, Nr. 75, MUN.,  LOC. DOROHOI, Tel: 231613240
ASISTENT MEDICAL GENERALIST SPITALUL MUNICIPAL DOROHOI STR.BLD. VICTORIEI, Nr. 75, MUN.,  LOC. DOROHOI, Tel: 231613240
AGENT DE VÂNZARI EASY ASSET MANAGEMENT IFN SA STR.LOGOFĂT TĂUTU, Nr. 67,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0749045288
AGENT DE VÂNZARI PROVIDENT FINANCIAL ROMANIA INSTITUTIE FINANCIARA NEBANCARA SA STR.TEATRULUI,

Nr. 3A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0754222411

AGENT DE VÂNZARI WEB EMOTION SRL STR.Mihai Eminescu, Nr. 50A,  LOC. CATAMARESTI-DEAL, Tel: 0374100801
TEHNICIAN ECHIPAMENTE DE CALCUL SI RETELE PRINT SYSTEMS SRL STR.Calea Nationala, Nr. 99, A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0745165800
PROGRAMATOR AJUTOR CA CONNECT SRL STR.DOBOSARI,

Nr. 79H, MUN.,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0785265911

ANALIST AJUTOR CA CONNECT SRL STR.DOBOSARI,

Nr. 79H, MUN.,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0785265911

OPERATOR INTRODUCERE, VALIDARE SI PRELUCRARE DATE CA CONNECT SRL STR.DOBOSARI,

Nr. 79H, MUN.,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0785265911

RECEPTIONER DE HOTEL MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
RECEPTIONER DE HOTEL MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
GESTIONAR DEPOZIT CASA PAINII SRL STR.Calea NATIONALA, Nr. 37,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0748118565
BUCATAR BSIE LOUNGE SRL STR.CUZA VODA,

Nr. 4,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0751392884

BUCATAR MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
BUCATAR MISTER LEMONCOF SRL STR.GEORGE ENESCU, Nr. 5,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0740 / 667160
BUCATAR ONX SRL STR.Bdul MIHAI EMINESCU, Nr. 48, MUN.,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0743490448
PIZZAR BSIE LOUNGE SRL STR.CUZA VODA, Nr. 4,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0751392884
PIZZAR MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
BARMAN SC SLUM BAR SRL STR.RAZBOIENI, Nr. 3B,  LOC. MUNICIPIUL BOTOSANI, Tel: 0752556997
ÎNGRIJITOR CLADIRI MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
VÂNZATOR MYAGA FOOD SRL STR.PACEA, Nr. 57, Ap. 5,  LOC. MUNICIPIUL BOTOSANI, Tel: 0752096555
LUCRATOR COMERCIAL MAXIM A.REMUS II STR.grigoriu, Nr. 64,  LOC. SUPITCA, Tel: 0761758451
INFIRMIER / INFIRMIERA ASOCIATIA SES BIOCLEANING NORD STR.CAL. NAŢIONALĂ, Nr. 243,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0741232493
ÎNGRIJITOARE LA UNITATI DE OCROTIRE SOCIALA SI SANITARA SPITALUL MUNICIPAL DOROHOI STR.BLD. VICTORIEI, Nr. 75, MUN.,  LOC. DOROHOI, Tel: 231613240
AGENT DE SECURITATE COMCEREAL SA STR.Str. RINDUNICII, Nr. 8,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0758990515
ZIDAR ROSAR-TENCUITOR ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 21,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0744556520
ZIDAR ROSAR-TENCUITOR MATI COM SRL STR.VÎRFU CÎMPULUI, Nr. 42, SAT V,  LOC. VARFU CAMPULUI, Tel: 0729536701
FIERAR BETONIST MATI COM SRL STR.VÎRFU CÎMPULUI, Nr. 42, SAT V,  LOC. VARFU CAMPULUI, Tel: 0729536701
DULGHER (EXCLUSIV RESTAURATOR) ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 21,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0744556520
DULGHER (EXCLUSIV RESTAURATOR) FORESTPRIEST SRL STR.CĂLUGĂRENI, Nr. 1, Ap. 7,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0749066464
FAIANTAR MATI COM SRL STR.VÎRFU CÎMPULUI, Nr. 42, SAT V,  LOC. VARFU CAMPULUI, Tel: 0729536701
MONTATOR PERETI SI PLAFOANE DIN GHIPS-CARTON MATI COM SRL STR.VÎRFU CÎMPULUI, Nr. 42, SAT V,  LOC. VARFU CAMPULUI, Tel: 0729536701
INSTALATOR ÎNCALZIRE CENTRALA SI GAZE THERM INSTALL ELECTRIC GROUP STR.5 IUNIE, Nr. 6,  LOC. DARABANI, Tel: 0787897708
INSTALATOR INSTALATII TEHNICO-SANITARE SI DE GAZE DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA,

Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117

INSTALATOR RETELE TERMICE SI SANITARE SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA MAVROMATI STR.MARCHIAN,

Nr. 11, LOC. BOTOSANI, Tel: 0231 / 518812

FRIGORIFERIST (FRIGOTEHNIST) DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA,

Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117

ZUGRAV ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ,

Nr. 21,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0744556520

LACATUS MECANIC DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA,

Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117

FREZOR UNIVERSAL SC UPSS SA STR.Str. ETERNITATII, Nr. 2,  LOC. BOTOSANI, Tel: 516881
STRUNGAR UNIVERSAL SC UPSS SA STR.Str. ETERNITATII, Nr. 2,  LOC. BOTOSANI, Tel: 516881
STRUNGAR LA STRUNG CARUSEL SC UPSS SA STR.Str. ETERNITATII, Nr. 2,  LOC. BOTOSANI, Tel: 516881
MECANIC AUTO REC SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 163,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0744617169
MECANIC AUTO S.C. IANYROUTE S.R.L.   LOC. CURTESTI, Tel: 0752335641
MECANIC AGRICOL CÎMPANU V. ADRIAN ÎNTREPRINDERE INDIVIDUALĂ  LOC. VORONA, Tel: 0741606206
CROITOR-STANTATOR ARTICOLE MAROCHINARIE ROMED SRL STR.ION PILLAT, Nr. 27A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0040231537200
ELECTRICIAN ÎN CONSTRUCTII ELECTRIC POWER SRL STR.MACILOR, Nr. 1,  LOC. CATAMARESTI-DEAL, Tel: 0730112568
ELECTRICIAN DE ÎNTRETINERE SI REPARATII DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA, Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117
CARMANGIER DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA, Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117
BRUTAR MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
COFETAR CASA PAINII SRL STR.Calea NATIONALA, Nr. 37,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0748118565
COFETAR MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
PATISER CASA PAINII SRL STR.Calea NATIONALA, Nr. 37,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0748118565
PATISER MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
PATISER PRINCESS CAKES IASI S.R.L.   LOC. HLIPICENI, Tel: 0754921174
CROITOR RBT BOUTIQUE S.R.L. STR.MATEI CORVIN, Nr. 10,  LOC. DOROHOI, Tel: 0736900096
CONFECTIONER, PRELUCRATOR ÎN INDUSTRIA TEXTILA MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
CONFECTIONER, PRELUCRATOR ÎN INDUSTRIA TEXTILA RBT BOUTIQUE S.R.L. STR.MATEI CORVIN, Nr. 10,  LOC. DOROHOI, Tel: 0736900096
CONFECTIONER, PRELUCRATOR ÎN INDUSTRIA TEXTILA TEXTY GARMENTS SRL STR.TUDOR FLONDOR, Nr. 3,  LOC. DOROHOI, Tel: 0748122772
CROITOR-CONFECTIONER ÎMBRACAMINTE, DUPA COMANDA GT COMPANY SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 30,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0231 / 534833
CROITOR-CONFECTIONER ÎMBRACAMINTE, DUPA COMANDA MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503
BRODER MANUAL-MECANIC ROMED SRL STR.ION PILLAT, Nr. 27A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0040231537200
CONTROLOR CALITATE ALDACONF DUALY SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 32,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0740022193
CONTROLOR CALITATE JADE CONCEPT SRL STR.CORNISA , Nr. 10,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0746248898
OPERATOR CONFECTIONER INDUSTRIAL ÎMBRACAMINTE DIN TESATURI, TRICOTAJE, MATERIALE SINTETICE ALDACONF DUALY SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 32,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0740022193
OPERATOR CONFECTIONER INDUSTRIAL ÎMBRACAMINTE DIN TESATURI, TRICOTAJE, MATERIALE SINTETICE ROMED SRL STR.ION PILLAT, Nr. 27A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0040231537200
PREGATITOR-LANSATOR CONFECTII ROMED SRL STR.ION PILLAT, Nr. 27A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0040231537200
OPERATOR LA FABRICAREA MEZELURILOR DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA, Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117
OPERATOR LA MASINA DE ETICHETAT DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA, Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117
SOFER DE AUTOTURISME SI CAMIONETE DIASOS TOP DISTRIB SRL STR.ŞCOLII, Nr. 1, MUN. , F, Ap. 14,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0723369300
MASINIST LA MASINI PENTRU TERASAMENTE (IFRONIST) ELECTRIC POWER SRL STR.MACILOR, Nr. 1,  LOC. CATAMARESTI-DEAL, Tel: 0730112568
ÎNGRIJITOR ANIMALE SCDCOC POPAUTI STR.0,  LOC. RACHITI, Tel: 0231 / 512968
MUNCITOR MANIPULARE SI PREGATIRE FURAJE SCDCOC POPAUTI STR.0,  LOC. RACHITI, Tel: 0231 / 512968
MUNCITOR NECALIFICAT ÎN AGRICULTURA COMCEREAL SA STR.Str. RINDUNICII, Nr. 8,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0758990515
MUNCITOR NECALIFICAT LA ÎNTRETINEREA DE DRUMURI, SOSELE, PODURI, BARAJE COLSTRADE COLDRUM SRL STR.SUHARĂU, Nr. 4,  LOC. SUHARAU, Tel: 0746469000
MUNCITOR NECALIFICAT LA DEMOLAREA CLADIRILOR, CAPTUSELI ZIDARIE, PLACI MOZAIC, FAIANTA, GRESIE, PARCHET ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 21,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0744556520
MUNCITOR NECALIFICAT LA DEMOLAREA CLADIRILOR, CAPTUSELI ZIDARIE, PLACI MOZAIC, FAIANTA, GRESIE, PARCHET ELECTRIC POWER SRL STR.MACILOR, Nr. 1,  LOC. CATAMARESTI-DEAL, Tel: 0730112568
MUNCITOR NECALIFICAT LA DEMOLAREA CLADIRILOR, CAPTUSELI ZIDARIE, PLACI MOZAIC, FAIANTA, GRESIE, PARCHET FORESTPRIEST SRL STR.CĂLUGĂRENI, Nr. 1, Ap. 7,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0749066464
MUNCITOR NECALIFICAT LA DEMOLAREA CLADIRILOR, CAPTUSELI ZIDARIE, PLACI MOZAIC, FAIANTA, GRESIE, PARCHET MATI COM SRL STR.VÎRFU CÎMPULUI, Nr. 42, SAT V,  LOC. VARFU CAMPULUI, Tel: 0729536701
MUNCITOR NECALIFICAT LA DEMOLAREA CLADIRILOR, CAPTUSELI ZIDARIE, PLACI MOZAIC, FAIANTA, GRESIE, PARCHET NICOREB STRUCTURI SRL STR.ZMEULUI, Nr. 1,  LOC. MUNICIPIUL DOROHOI, Tel: 0751583063
AMBALATOR MANUAL CASA PAINII SRL STR.Calea NATIONALA, Nr. 37,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0748118565
MUNCITOR NECALIFICAT LA AMBALAREA PRODUSELOR SOLIDE SI SEMISOLIDE DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA, Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117
MUNCITOR NECALIFICAT ÎN INDUSTRIA CONFECTIILOR GT COMPANY SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 30,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0231 / 534833
MUNCITOR NECALIFICAT ÎN INDUSTRIA CONFECTIILOR ROMED SRL STR.ION PILLAT, Nr. 27A,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0040231537200
MANIPULANT MARFURI DOLYCOM DISTRIBUŢIE SRL STR.ROMANA, Nr. 103,  LOC. ROMA, Tel: 0753090117
AJUTOR BUCATAR MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,  LOC. BOTOSANI, Tel: 0752216503

Citeste mai mult

Eveniment

Senat: Proiectul privind reducerea la 300 a numărului de parlamentari, ADOPTAT tacit. „Va trece la Camera Deputaților și probabil va fi vârât într-un sertar”

Publicat

Publicitate

Senatul a adoptat tacit, luni, proiectul privind reducerea la 300 a numărului de parlamentari inițiat de USR.

În 13 octombrie, senatorii au aprobat prelungirea termenului de dezbatere de la 45 la 60 de zile, pentru a fi evitată adoptarea tacită, dar termenul a fost epuizat.

Proiectul a fost înregistrat la Senat, primul for sesizat, în 28 mai, fiind trimis în 2 septembrie pentru raport la Comisiile juridică și de administrație.

Actul normativ va merge la Camera Deputaților, care este for decizional.

Liderul senatorilor USR, Ștefan Pălărie, a susținut, luni, că, după ce proiectul USR privind reducerea la 300 a numărului de parlamentari va fi adoptat tacit de Senat, actul normativ va ajunge la Camera Deputaților, unde va fi ‘vârât într-un sertar’, fiind de părere că nerespectarea voinței cetățenilor va duce la extremism.

‘Am avut zero dezbateri și zero discuții la comisiile avizatoare, raportoare și în plen. Ce se va întâmpla cu inițiativa? Va trece la Camera Deputaților și probabil va fi vârâtă într-un sertar peste care se va așterne praful, alături de alte patru sau cinci inițiative care solicitau același lucru’, a afirmat Pălărie.

Publicitate

Președintele Senatului, Mircea Abrudean, a declarat, luni, la rândul său, că decizia coaliției este de susținere a reducerii numărului de parlamentari, menționând că s-ar fi agreat ‘oarecum’ o reducere cu 10% și că acest lucru trebuie să fie comunicat și formalizat ‘într-un fel sau altul’. Abrudean a apreciat că proiectul USR are ‘niște deficiențe din punct de vedere juridic’. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Măsuri de ordine publică la meciul dintre Petrolul Ploiești – FC Botoșani

Publicat

Publicitate

Gruparea de Jandarmi Mobilă Ploiești, alături de celelalte instituții cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, va lua măsuri pentru desfășurarea, în condiții de siguranță, a partidei de fotbal din SuperLiga României, dintre echipele ACS PETROLUL 52 și AFC Botoșani, programată luni, 03.11.2025, începând cu orele 20:30, pe stadionul ‘Ilie Oană’ din Municipiul Ploiești.

Accesul spectatorilor se va face astfel:

– pentru Tribuna 0 și Tribuna 1 – prin strada Sportului (inclusiv accesul auto),

– pentru Tribuna 2 – prin strada Mihai Bravu,

– pentru Peluza 1 – prin strada Alexandru Vlahuță,

– pentru Peluza 2, sectoarele destinate gazdelor – prin strada Mihai Bravu.

Publicitate

Intrarea suporterilor echipei oaspete în incinta stadionului se va face pe Strada Latină.

Spectatorii vor putea intra începând cu ora 18:30, pe baza biletelor și abonamentelor puse la dispoziție de către clubul organizator, care a comunicat că va deschide toată arena.

Accesul suporterilor, urmărirea respectării măsurilor de securitate, îndrumarea și supravegherea persoanelor în interiorul arenei sportive se realizează, potrivit legii, de către agenții societății de pază și protecție, contractată de organizator.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și desfășurării jocurilor sportive, partida de fotbal a fost declarată cu grad mediu de risc, fapt pentru care informăm participanții la eveniment să aibă în vedere că pot fi supuși unor controale corporale, în scopul împiedicării introducerii în stadion a materialelor sau obiectelor interzise de lege ce pot pune în pericol siguranța spectatorilor.

Conform prevederilor legale incidente, persoanelor aflate în stare vădită de ebrietate sau care comit fapte de tulburare a ordinii publice, înainte sau în timpul desfășurării jocului sportiv, li se va interzice accesul pe stadion, fiind sancționate contravențional. De asemenea, nu este permisă introducerea în incinta arenei a băuturilor alcoolice.

Pentru buna desfășurare a evenimentului, recomandăm spectatorilor:

– să vină din timp la stadion, începând cu ora deschiderii porților, pentru a evita aglomerările la punctele de acces;

– să manifeste răbdare pe timpul verificărilor la intrarea în arena sportivă, precum și după terminarea partidei, la ieșirea din stadion;

– să ocupe exclusiv locurile corespunzătoare înscrise pe documentele de acces;

– părinții să-și supravegheze cu atenție sporită copiii;

– să respecte indicațiile agenților de securitate ai societății de pază și protecție contractată de organizator;

– să nu se implice în incidente sau conflicte care ar putea duce la tulburarea ordinii publice;

– să aibă în vedere faptul că legislația în vigoare interzice persoanelor fizice deținerea, folosirea sau efectuarea oricăror operațiuni cu materiale pirotehnice.

Bucurați-vă de spectacolul fotbalistic, în condiții de siguranță și fairplay!

Compartimentul Informare, Relații Publice și cu Publicul

Citeste mai mult

Eveniment

Înscrieri la programele SRI de licență, masterat profesional și postliceal tehnic: Locuri disponibile. Condiții obligatorii

Publicat

Publicitate

Tinerii care își doresc o carieră în Serviciul Român de Informații (SRI) se pot înscrie de luni, 3 noiembrie, pentru programele de studii universitare de licență, master și postliceal tehnic, în anul 2026, scrie alba24.ro.

Înscrierile se pot face până la data de 31 decembrie 2025.

Astfel, pentru concursul de admitere aferent anului universitar 2026-2027 candidații interesați se vor înscrie în procesul de selecție până la data de 31.12.2025 prin completarea formularului disponibil AICI.

În urma promovării tuturor etapelor procesului de selecție, candidații validați vor participa la concursul de admitere.

Etapele de selecție

Etapele de selecție se desfășoară, de regulă, în intervalul ianuarie – iunie, în anul în care se desfășoară concursul și presupun:

  • evaluarea CV-ului;
  • interviuri de selecție;
  • teste de evaluare a cunoștințelor și competențelor profesionale (evaluarea profesională, evaluarea cunoștințelor de cultură generală, evaluarea cunoștințelor de limbă străină), precum şi a unor aptitudini (examinări psihologice, Assessment Center);
  • examinarea medicală;
  • verificări de securitate prevăzute de H.G. nr. 585/2002 pentru accesul la informații secrete de stat.

Locuri SRI în instituții civile de învățământ superior

Elevii aflați în clasa a XII-a și absolvenții cu diploma de bacalaureat, cu vârsta maximă de 23 de ani în anul admiterii, pot să opteze pentru a urma, pe locurile alocate Serviciului Român de Informații, studii universitare de licență în instituții civile de învățământ superior:

Publicitate
  • Academia de Studii Economice din București, Universitatea din București,
  • Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica din București,
  • Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București,
  • Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea Tehnică din Cluj- Napoca,
  • Universitatea „Ovidius” din Constanța,
  • Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași,
  • Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași,
  • Universitatea Politehnica din Timișoara,
  • Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș.

Candidații declarați admiși și care au mai urmat o formă de pregătire similară (program de studii universitare de licență) cu suportarea cheltuielilor de la bugetul de stat, trebuie să achite contravaloarea serviciilor de școlarizare de care au beneficiat anterior la instituția de învățământ superior care a asigurat școlarizarea.

Condiții de înscriere pentru studii universitare de licență în instituții civile de învățământ superior pe locurile SRI

Candidații trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiții:

  • au cetățenie română și domiciliul stabil în România;
  • au vârsta de până la 23 ani împliniți în cursul anului 2025;
  • sunt absolvenți de liceu, cu diplomă de bacalaureat (se pot înscrie și elevii din ultimul an de studii liceale care, la momentul participării la concursul de admitere, vor face dovada absolvirii cu examen de bacalaureat);
  • au avut, pe perioada studiilor liceale, mediile anuale la purtare minim 8,00 și media minimă la examenul de bacalaureat 7,00;
  • nu au repetat, în timpul liceului, unul sau mai mulți ani de studiu, din motive imputabile;
  • nu au fost condamnați penal printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru infracțiuni și nu sunt în curs de cercetare sau judecați;
  •  în situația în care fac parte din partide, formațiuni sau organizații politice, declară în scris că, după admitere, renunță la calitatea de membru al acestora;
  • candidații care participă ca asociați unici sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale declară în scris că, după admitere, vor renunța la aceste calități;
  • nu fac parte din organizații aflate în afara legii, culte sau organizații religioase ale căror precepte contravin normelor de păstrare a ordinii publice, încalcă bunele moravuri sau nu sunt compatibile cu exercitarea profesiei de militar;
  • acceptă, în situația în care vor fi declarați „admiși”, interzicerea ori restrângerea exercitării unor drepturi și libertăți cetățenești prevăzute de reglementările specifice statutului de cadru militar;
  • acceptă derularea verificărilor de securitate prevăzute în H.G. nr. 585/2002 privind accesul la informații secrete de stat;
  • după finalizarea programului de studii universitare de licență, acceptă încadrarea ca ofițer în SRI (cu toate drepturile și obligațiile ce decurg din acest statut) și au disponibilitatea de a fi repartizați în orice zonă a teritoriului național, potrivit intereselor și nevoilor Serviciului.

Locuri SRI în instituții militare din subordinea Ministerului Apărării Naționale

Elevii aflați în clasa a XII-a și absolvenții cu diploma de bacalaureat, cu vârsta maximă de 23 de ani în anul admiterii, pot să opteze pentru a urma, pe locurile alocate Serviciului Român de Informații, studii universitare de licență sau postliceale în instituții militare de învățământ superior din subordinea Ministerului Apărării Naționale:

  • Academia Tehnică Militară „Ferdinand I”,
  • Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu”,
  • Academia Navală „Mircea cel Bătrân”,
  • Academia Forțelor Aeriene „Henri Coandă”,
  • Universitatea Națională de Apărare „Carol I”
  • școli militare de maiștri militari și subofițeri.

Condiții de înscriere în cadrul instituțiilor de învățământ aflate în subordinea MAPN pe locurile SRI

Candidații trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiții:

  • au cetățenie română și domiciliul stabil în România;
  • au vârsta de până la 23 ani împliniți în cursul anului 2025;
  • sunt absolvenți de liceu, cu diplomă de bacalaureat (se pot înscrie și elevii din ultimul an de studii liceale care, la momentul participării la concursul de admitere, vor face dovada absolvirii cu examen de bacalaureat);
  • au avut, pe perioada studiilor liceale, mediile anuale la purtare minim 8,00 și media minimă la examenul de bacalaureat 7,00 pentru candidații la studiile universitare de licență, respectiv media 6,00 la examenul de bacalaureat pentru studiile postliceale;
  • nu au repetat, în timpul liceului, unul sau mai mulți ani de studiu, din motive imputabile;
  • nu au fost condamnați penal printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru infracțiuni și nu sunt în curs de cercetare sau judecați;
  • în situația în care fac parte din partide, formațiuni sau organizații politice, declară în scris că, după admitere, renunță la calitatea de membru al acestora;
  • candidații care participă ca asociați unici sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale declară în scris că, după admitere, vor renunța la aceste calități;
  • nu fac parte din organizații aflate în afara legii, culte sau organizații religioase ale căror precepte contravin normelor de păstrare a ordinii publice, încalcă bunele moravuri sau nu sunt compatibile cu exercitarea profesiei de militar;
  • acceptă, în situația în care vor fi declarați „admiși”, interzicerea ori restrângerea exercitării unor drepturi și libertăți cetățenești prevăzute de reglementările specifice statutului de cadru militar;
  • acceptă derularea verificărilor de securitate prevăzute în H.G. nr. 585/2002 privind accesul la informații secrete de stat;
  • după finalizarea programului de studii universitare sau postliceale, acceptă încadrarea, după caz, ca ofițer, maistru militar sau subofițer, în SRI (cu toate drepturile și obligațiile ce decurg din acest statut) și au disponibilitatea de a fi repartizați în orice zonă a teritoriului național, potrivit intereselor și nevoilor Serviciului.

Program de licență la Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”

Programul este adresat atât elevilor aflați în clasa a XII-a, cât și absolvenților cu diplomă de bacalaureat, cu vârsta de cel mult 23 de ani împliniţi în cursul anului în care se susține examenul, care își doresc o carieră în domeniul securității naționale.

Durata studiilor este de 3 ani, la forma de învățământ cu frecvență.

Pentru anul universitar curent, Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” organizează cursuri universitare de licență, după cum urmează:

  • Pentru formarea ofițerilor operativi – specializarea Operațiuni de intelligence
  • Pentru formarea ofițerilor analiști – specializarea Studii de securitate și informații

Program de master profesional la Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”

Studiile universitare de masterat profesional se adresează absolvenților de studii universitare de licență care își doresc o carieră în Serviciul Român de Informații.

Durata studiilor este de 2 ani, la forma de învățământ cu frecvență.

Pentru anul universitar curent, Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” organizează cursuri universitare de master profesional, după cum urmează:

  • Pentru formarea ofițerilor operativi – specializarea Intelligence și securitate națională
  • Pentru formarea ofițerilor analiști – specializarea Analiză de Intelligence

Candidații interesați se pot înscrie în procesul de selecție până la data de 31.12.2025, prin completarea formularului disponibil pe sri.ro.

În urma promovării tuturor etapelor procesului de selecție, candidații validați vor participa la concursul de admitere la masteratul profesional, iar cei declarați ADMIS vor fi încadrați ca ofițeri operativi sau ofițeri analiști în SRI.

Calendarul, numărul de locuri și metodologia de organizare și desfășurare a concursului de admitere la studiile universitare de masterat profesional vor fi publicate pe site-ul Academiei Naționale de Informații „Mihai Viteazul”.

Studii postuniversitare de educație permanentă la Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”

  • Pentru formarea ofițerilor operativi – specializarea Intelligence și securitate națională
  • Pentru formarea ofițerilor analişti – specializarea Analiză de Intelligence

Pentru anul universitar 2026-2027, Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” va organiza „Studii postuniversitare de educație permanentă dedicată formării ofițerilor de informații.

În urma promovării tuturor etapelor procesului de selecție, candidații validați vor participa la concursul de admitere la studii postuniversitare, iar cei declarați ADMIS vor fi încadrați ca ofițeri operativi sau ofițeri analiști, la începerea programului de formare.

Mai multe informații sunt disponibile pe site-urile instituțiilor, precum și pe cele ale SRI – Serviciul Român de Informații și ale Academiei Naționale de Informații „Mihai Viteazul”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending