Connect with us
Publicitate

Eveniment

Parlamentul vrea să schimbe regulile din SENSUL GIRATORIU. Un proiect propune eliminarea ideii de intersecție din sens giratoriu

Publicat

Publicitate

Codul rutier ar putea fi schimbat după ce mai mulți parlamentari vor o modificare privind clarificarea regulilor de circulație în sensul giratoriu, relatează alba24, care a consultat documentul și a extras cele mai importante modificări ale regulilor de circulație în sensul giratoriu. 

Mai exact, potrivit unui proiect înregistrat miercuri la Senat, sensul giratoriu ar urma să fie definit drept un drum principal cu sens unic şi traiectorie giratorie, care se intersectează succesiv cu drumuri secundare pe partea dreaptă.

Astfel, din noua definiție a sensului giratoriu va fi eliminată ideea de intersecție. În prezent, Codul rutier include în categoria intersecțiilor cu circulație dirijată și intersecțiile în care circulația se desfășoară în sens giratoriu.

Publicitate

O propunere legislativă în acest sens, pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere în 12 octombrie. Inițiatorii proiectul sunt mai mult parlamentari de la USR.

„Prevederile legale incidente în materia sensului giratoriu sunt lipsite de claritatea necesară unor norme legislative, fiind susceptibile de numeroase interpretări, aspect care a generat o practică neunitară a sancţiunilor contravenţionale aplicate.

Astfel, nu puţine au fost cazurile, apărute chiar în spaţiul public, în care participanţi la trafic au fost sancţionaţi contravenţional pentru încălcarea regulilor de circulaţie într-un sens giratoriu, iar instanţele de judecată, soluţionând plângerea contravenţională, au anulat procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei ca nelegal şi nemeteinic, oferind o altă interpretare dispoziţiilor legale incidente”, explică inițiatorii, în expunerea de motive.

Publicitate

O nouă definiție a sensului giratoriu

Potrivit parlamentarilor, Codul rutier actual nu reglementează şi situaţia în care în sensul giratoriu sunt mai multe benzi de circulaţie, iar prevederile legislative din prezent pot produce confuzie şi erori prin greşita definire a sensului giratoriu ca fiind o intersecţie.

„Sensul giratoriu nu poate fi considerat a fi o intersecţie, pentru că înăuntrul sensului giratoriu există elemente comune care se intersectează, doar între drumurile secundare şi drumul principal reprezentat de sensul giratoriu.

Publicitate

Acest drum principal cu sens unic şi traiectorie giratorie are mai multe intersecţii succesive cu drumuri secundare pe partea dreaptă.

Dacă am considera că sensul giratoriu în sine este o intersecţie, ar trebui să contrazicem matematica, care este o ştiinţă logică şi exactă.

De altfel, analizând un sens giratoriu aflat pe o singură arteră rutieră, nu putem spune că acea arteră se intersectează cu ea însăşi.

(…)

Astfel, considerăm că este greşită interpretarea [bazată pe faptul că sensul giratoriu este o intersecţie] potrivit căreia art. 57 alin. [4] prevede faptul că vehiculele care circulă deja în sensul giratoriu au prioritate nu doar faţă de vehiculele care intenţionează să intre în sensul giratoriu, ci şi în cadrul sensului giratoriu faţă de vehiculele care au intrat ulterior lor în sensul giratoriu; potrivit acestei interpretări greşite a art. 57 alin. [4], prioritatea în cadrul sensului giratoriu se stabileşte în funcţie de momentul pătrunderii, adică au prioritate inclusiv în cadrul sensului giratoriu vehiculele care au intrat primele, faţă de vehiculele care au pătruns ulterior”, susțin parlamentarii, în expunerea de motive.

Clarificarea regulilor de circulație în sensul giratoriu

Propunerea legislativă înregistrată la Senat modifică alineatul (4) al articolului 57 din OUG 195/2002 astfel:

„(4) În intersecţiile cu sensul giratoriu, semnalizate ca atare, vehiculele care circulă în interiorul acestuia au prioritate faţă de cele care urmează să pătrundă în sensul giratoriu. În interiorul sensului giratoriu se aplică dispoziţiile art. 54”.

Mai exact, la circulația în sensul giratoriu se vor introduce obligațiile existente în prezent la schimbarea benzilor de circulație.

Astfel, șoferii care execută o manevră de schimbare a direcției de mers, de ieșire dintr-un rând de vehicule staționate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulație sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele sunt obligați să semnalizeze din timp și să se asigure că o pot face fără să perturbe circulația sau să pună în pericol siguranța celorlalți participanți la trafic.

De asemenea, aceștia trebuie să semnalizeze schimbarea direcției de mers pe întreaga durată a manevrei.

„Aşa cum am arătat, sensul giratoriu este un drum principal cu sens unic, în curbă la stânga, care se intersectează cu drumuri secundare succesive pe partea dreaptă, astfel încât din punctul nostru de vedere, linia discontinuă este un marcaj de separare a benzilor (şi nu un marcaj de ghidare care se foloseşte în intersecţii), fiind longitudinală, adică de-a lungul drumului principal reprezentat de sensul giratoriu şi curbă, întrucât drumul principal reprezentat de sensul giratoriu este circular.

Din punctul nostru de vedere, particularitatea în cazul sensului giratoriu este că sensul unic de deplasare este giratoriu, astfel că de fiecare dată când un conducător auto intenţionează să părăsească sensul giratoriu, acesta trebuie să schimbe direcţia de mers prin viraj la dreapta.

Aşadar, orice părăsire a sensului giratoriu presupune în mod necesar schimbarea direcţiei de deplasare.

Deci, participantul la trafic care efectuează manevra de schimbare a direcţiei de mers la părăsirea sensului giratoriu, trebuie să se asigure corespunzător şi să efectueze această manevră fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic, respectând prevederile art. 54 din OUG 195/2002”, precizează parlamentarii, în expunerea de motive.

Concret, în cazului unui sens giratoriu cu mai multe benzi, participantul la trafic încadrat pe banda a doua, care doreşte să părăsească sensul giratoriu la a doua ieşire, va trebui să acorde prioritate vehiculelor încadrate pe banda întâi, deoarece aceste autovehicule se deplasează în cadrul sensului giratoriu.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

sursa: senat.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 21 noiembrie 2024

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 21 noiembrie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 21 noiembrie 2024:

Loto 6/49: 26, 8, 21, 20, 40, 22

Publicitate

Loto 5/40: 11, 29, 32, 31, 21, 36

Joker: 11, 43, 13, 39, 21 + 6

Noroc: 6 7 5 7 0 1 1

Publicitate

Noroc Plus: 9 5 1 5 8 0

Super Noroc: 2 2 8 2 3 8

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Veste bună pentru mediul de afaceri: Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice

Publicat

Publicitate

Microîntreprinderile bune platnice vor primi o bonificaţie de 5% din impozit. Acest lucru după ce Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanței de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microîntreprinderile bune platnice de la 3% la 5% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe venit, aferente anului fiscal 2024.

S-au înregistrat 158 voturi pentru, 40 contra şi 17 abțineri, transmite Agerpres.

Publicitate

”Am reușit! E adevărat doar prin presiune! Amendamentul Roman e literă de lege. Arătăm respectul PNL și al președintelui Nicolae Ciucă, pentru 560.000 de firme care își plătesc la timp, birurile către stat.

Plătitorii de impozit pe profit, precum și plătitorii de impozit pe venitul microîntreprinderilor beneficiază de o bonificație de 5%, din impozitul pe profitul anual și din impozitul pe venitul microîntreprinderilor, aferent anului 2024.

O altă veste bună este ca urmare a discuțiilor cu ministrul liberal de finanțe, se susține permanentizarea acestei măsuri pentru mediul privat. USR a votat împotriva, iar AUR s-a abținut, ceea ce e tot un vot împotrivă” a transmis deputatul de Alba, Florin Roman.

Publicitate

Bonificaţie de 5% din impozit. Ce prevede proiectul

OUG 107/2024 reglementează unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.

Actul normativ prevede măsuri privind acordarea unor facilităţi fiscale, constând în anularea unor obligaţii de plată accesorii, monitorizarea cheltuielilor publice pentru flexibilizarea alimentării Fondului de rezervă bugetară, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative.

“Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare şi plată prevăzut la
art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (…), precum şi contribuabilii plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor potrivit titlului III “Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor” din aceeaşi lege, beneficiază de o bonificaţie de 5% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz”, prevede textul adoptat. În textul iniţial al ordonanţei de urgenţă, această bonificaţie este de 3%.

Publicitate

În cazul grupului fiscal, bonificația se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Valeriu Iftime: Problemele județului își pot găsi rezolvarea dacă nu le mai ascundem sub preș cum au făcut cei de la PSD

Publicat

Publicitate

Așa cum puteți observa, problemele județului își pot găsi rezolvarea. Important este să nu le mai ascundem sub preș, așa cum au făcut, ani de zile, cei de la PSD. De ce au făcut asta? Pentru că au vrut mereu să pozeze în echipa perfectă pentru administrarea județului, în timp ce Botoșaniul se prăbușea și ajungea pe ultimul loc în orice clasament al dezvoltării.

Pentru mine, în calitate de președinte al Consiliului Județean, este extrem de important să avem discuții constructive cu liderii principali ai României despre cum putem schimba situația din Botoșani. În vizita recentă a domnului Nicolae Ionel Ciucă am mers împreună să vedem care sunt proiectele eșuate ale județului și cum putem salva această situație. Am extrem de multe priorități pentru care am mare nevoie de sprijin total la nivel central.

Faptul că spitalul de paliație a fost tergiversat atât de mult, iar, într-un final, a fost construit complet greșit, reprezintă o adevărată rușine pentru cei care au gestionat și monitorizat proiectul. Probabil nu au considerat că au voturi de aici, așa a fost gândirea până acum, totul se traducea în voturi. Eu voi demonstra că pentru mine contează oamenii! Însă vom rezolva și această problemă. Dacă primăria nu va rezolva URGENT cu acest proiect, vom prelua proiectul la Consiliul Județean. Este imperativ ca botoșănenii să aibă acces la facilitățile oferite de un spital de paliație, pentru că este un coșmar ce trăiesc familiile acestor pacienți.

Publicitate

Împreună am fost și la fabrica Artsana, o fabrică care s-a închis și care a provocat un adevărat cutremur în întreg județul, lăsând oameni fără locuri de muncă, asta s-a intamplat EXCLUSIV din cauza lipsei de viziune a celor care au condus județul. Este necesar să investim în astfel de fabrici și să căutăm soluții pentru a atrage investitori și locuri de muncă. Oamenii trebuie să aibă posibilitatea de a munci aici, în Botoșani. Acesta este SINGURUL plan pentru o evoluție și o dezvoltare sigură.

Nu suntem aici pentru campanie, nu suntem doar în trecere. Dorința noastră este ca oamenii să vadă și să înțeleagă că nu repetăm modelele vechi.

Sunt alături de voi, dragi botoșăneni. Împreună aducem Botoșaniul la nivelul de progres pe care îl merită!

Publicitate

#continuamschimbarea

#ValeriuIftime

CMF 11240002

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

S-au speriat și polițiștii de TUPEU: Într-o comună din Botoșani figurează 10.000 de cetățeni din Ucraina, Republica Moldova și Federația Rusă

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Direcției de Prevenire și Combatere a Migrației Ilegale și a Infracționalității Transfrontaliere al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și ai Inspectoratelor Teritoriale ale Poliției de Frontieră Iași și Sighetu Marmației, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au pus în data de 20.11.2024, în executare, 90 de mandate de percheziție domiciliară la sediile unor instituții publice și locuințele unor persoane fizice din judeţele Botoşani, Suceava şi municipiul Bucureşti.

Activitățile operative sunt realizate într-o cauză penală în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de luare de mită și fals informatic de către funcționari publici de pe raza județului Botoșani, precum și cu privire la săvârșirea infracțiunilor de dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals și fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Ancheta vizează destructurarea unei rețele care, prin intermediul unor funcționari publici din două servicii de evidență a populației din cadrul unor primării, a obținut documente de identitate românești neconforme cu realitatea pentru persoane născute în Republica Moldova, Ucraina și Federația Rusă.

Publicitate

În mod concret, beneficiarii au obținut cărți de identitate, cu stabilirea domiciliului la imobile care aparțineau unor cetățeni români care au decedat, iar partajul succesoral nu a fost efectuat, care sunt netrasportabili sau plecați în străinătate, fără acordul lor, prin întocmirea în fals a declarațiilor de luare în spațiu și implicit fără prezența lor în fața funcționarului de la Serviciul de evidență al persoanelor din cadrul primăriilor.

Astfel, într-o comună din județul Botoșani figurează aproximativ 10.000 de cetățeni originari din Ucraina, Republica Moldova și Federația Rusă, marea majoritate având domiciliul la diferite adrese, fără acordul prealabil al proprietarilor, sau în baza unor declarații de luare în spațiu neconforme cu realitatea, prin contrafacerea semnăturii proprietarilor sau a unor adeverințe emise de reprezentanți ai primăriei, în care a fost consemnat în mod nereal dreptul de proprietate.

Sumele de bani plătite pentru obținerea unei cărți de identitate românești ar fi fost cuprinse între 350-400 de euro și variau în funcție de serviciile oferite de către intermediar.

Publicitate

Banii se împărțeau astfel:

– 100-150 de euro/persoană celor dispuși să ia în spațiu, în mod fictiv, cetățeni născuți în Republica Moldova, Ucraina și chiar în Federația Rusă, la imobile pe care le dețin, în marea lor majoritate fără titlu locativ valabil, cunoscând că aceștia nu vor locui vreodată la adresă;

– între 50-100 de euro/persoană funcționarilor publici din cadrul Serviciului de evidență al persoanelor din cadrul primăriilor pentru îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor de serviciu în legătură cu primirea, introducerea, fără drept, în RNEP de date neconforme realității, care se referă la domiciliul persoanei, cunoscând că este fictiv, dar și a altor date de identificare a persoanei, precum și eliberarea în regim de urgență a cărților de identitate neconforme realității; există situații când în două zile beneficiarul a obținut atât cartea de identitate cât și pașaportul;

Publicitate

– 50 de euro se împărțeau altor funcționari din cadrul celor două primării pentru eliberarea unor documente necesare emiterii actelor de identitate și anume chitanțe, adeverințe de rol fiscal, efectuarea de copii de pe documentele de stare civilă, dar și taxa pentru eliberarea documentelor, în valoare de 7 lei.

“Activitățile au fost efectuate în colaborare cu Brigada Specială de Intervenție ”Vlad Țepeș”, Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău, precum și cu sprijinul Direcției de Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române și a Serviciului Tehnic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

În urma perchezițiilor efectuate ieri, au fost aduse la audieri 18 persoane, dintre care 12 au fost reținute și 4 se află sub control judiciar.

Totodată, au fost confiscate importante sume de bani 358.000 lei, 65.250 euro, 3.215 dolari, 2000 lire și100 franci elvețieni”, a precizat într-un comunicat Poliția de Frontieră.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending