Connect with us

Eveniment

Organizarea serviciilor de Pașapoarte, Evidența persoanelor, Permise și Înmatriculări Vehicule se modifică

Publicat

Publicitate

Executivul va discuta în sedința de miercuri 2 noiembrie un proiect de ordonanţă de urgenţă care modifică şi completează OUG 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, precum şi OUG 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, informează alba24.ro.

Conform notei de fundamentare, proiectul de act normativ este promovat din iniţiativa Ministerului Afacerilor Interne, în vederea eficientizării activităţii autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice în domeniul regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, respectiv în domeniul evidenţei persoanelor şi are în vedere şi accelerarea proceselor de simplificare administrativă şi transformarea digitală a serviciilor publice şi a procedurilor interne de lucru.

Practic pentru a putea organiza concursuri de angajare în serviciile respective guvernul a vrea să elimine statutul de funcționar public din structura acestui serviciu

Ultimele articole pe alba24Guvernul modifică organizarea serviciilor de Pașapoarte, Evidența persoanelor, Permise și Înmatriculări Vehicule
ACCIDENT la Cugir: Bărbat lovit pe trecerea de pietoni de un autoturism, pe o stradă din oraș. A fost transportat la spital
ASTĂZI: Ultima etapă a anchetelor de circulație ”origine-destinație” pe drumuri și autostrăzi. Unde sunt opriți șoferii în trafic
Citește mai multe știri de azi

Proiectul Ordonanței de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 83/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de pașapoarte și serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, precum și a Ordonanței Guvernului nr.84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor.

În acest sens, se impune modificarea art. 11 alin. (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, astfel încât:

Publicitate

– criteriile privind selecţionarea personalului şi organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcţiilor prevăzute în statele de funcţii ale serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor să se stabilească în mod unitar, la nivelul întregii ţări, de către Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor;
– comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal contractual să fie stabilite prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi să fie formate din specialişti ai acestei instituţii.
În cazul funcțiilor vacante de conducere din cadrul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, din componența comisiilor vor face parte şi reprezentanţi ai instituţiei prefectului.

Principalele schimbări:
Prin proiectul de hotărâre a Guvernului se propune:

1. – modificarea art. 6 și 7 din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, în vederea corelării acestora cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 83/2001, cu modificările și completările ulterioare, care, la art. 152 alin. (1), prevăd că „personalul Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi al serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este constituit din poliţişti şi personal contractual”.

În acest context, din cuprinsul articolelor 6 și 7 va fi eliminată sintagma „funcționari publici”.

Precizăm că, în statele de organizare și funcționare ale serviciilor publice comunitare regim permise conducere și înmatriculare a vehiculelor nu sunt prevăzute funcții de/încadrați funcționari publici. De altfel, acest aspect a fost subliniat și în anul 2019 în cuprinsul instrumentului de prezentare și motivare a Ordonanței Guvernului nr. 24/2019 prin care a fost modificată și completată Ordonanța Guvernului nr. 83/2001: „din evidențele proprii, precum și din datele furnizate de Agenția Națională a Funcționarilor Publici (…) nu se regăsesc funcții publice avizate conform art. 402 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, se impune actualizarea prevederilor privind asigurarea drepturilor personalului, având în vedere că în prezent în cuprinsul prevederilor în vigoare sunt menționate alte capitole bugetare decât cele de la care se asigură efectiv aceste drepturi”.

2. – modificarea art. 12 alin. (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere faptul că, la nivelul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor nu sunt încadrați funcționari publici; totodată, modificarea este necesară pentru simplificarea procesului de organizare a concursurilor privind ocuparea funcțiilor vacante de polițiști, respectiv personal contractual.

Astfel, comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal
contractual vor fi stabilite prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi sunt formate din specialişti ai acestei instituţii.

Documentele pot fi consultate pe siteul MAI sau mai jos:

AICI: Notă de fundamentare

AICI: Proiect HG

Principalele prevederi ale proiectului:
Articolul 6 va avea următorul cuprins:

„Art. 6. – Personalul serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este constituit din poliţişti şi personal contractual.”

2. Articolul 7 va avea următorul cuprins:

„Art. 7. – Poliţiştii prevăzuţi la art. 6 beneficiază de stabilitate în funcţie, păstrându-şi toate drepturile dobândite anterior.”

3. La articolul 11, alineatele (2) și (4) vor avea următorul cuprins:

„(2) Criteriile privind selecţionarea personalului şi organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcţiilor prevăzute în statele de funcţii ale serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se stabilesc în mod unitar, la nivelul întregii ţări, de către Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor.

…………………………………………………………………………………………………………

(4) Comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal contractual se stabilesc prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi sunt formate din specialişti ai acestei instituţii. În cazul funcțiilor vacante de conducere din cadrul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, din componența comisiilor fac parte şi reprezentanţi ai instituţiei prefectului.”

Art. II. – Dispoziţiile art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 11767/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta hotărâre, nu se aplică în cazul procedurilor de concurs sau examen pentru ocuparea funcţiilor vacante de poliţişti şi personal contractual demarate şi nefinalizate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Tichete de masă 2025: Crește valoarea maximă a bonurilor de masă ce pot fi acordate salariaților. Lege adoptată

Publicat

Publicitate

Tichete de masă 2025: o lege adoptată de Parlament prevede valoarea nominală maximă pentru tichetul de masă. Aceasta nu poate depăși 45 de lei, scrie alba24.ro.

Proiectul de lege a fost adoptat, marți, de plenul Camerei Deputaților.

”Valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 45 de lei”, prevede un amendament introdus la Camera Deputaților la acest proiect.

Un alt articol stabilește că, în situația în care tichetele de creșă nu pot fi emise pe suport electronic, contravaloarea acestora este achitată în mod direct de către angajator creșei sau entității asimilate acesteia în care angajatul are copilul înscris.

Inițial, proiectul de lege prevedea că începând cu data de 1 ianuarie 2024 valoarea nominală a unui tichet de masă nu poate depăși suma de 40 de lei.

Inițiativa legislativă a fost adoptată și de Senat, iar Camera Deputaților este for decizional în acest caz, potrivit Agerpres.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O casă din Darabani s-a aprins din neglijența proprietarului. Pompierii fac apel după apel

Publicat

Publicitate

O casă din orașul Darabani a fost în pericol, în urmă cu puțin timp, după ce funinginea depusă pe pereții interiori ai coșului de fum s-a aprins.

 

Pompierii militari de la Punctul de Lucru Darabani au intervenit prompt și au stins flăcările înainte de a produce pagube materiale însemnate.

 

Pentru prevenirea unor situații similare, ISU Botoșani vă reamintește:

 

Publicitate

– verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grunzi, astereală etc.);

 

– curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare;

 

– tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn: grinzi, bârne, suport acoperiş etc.);

 

– îngrășați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;

 

– păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

 

Material de informare preventivă: https://youtu.be/ixUc6UmdzHY

 

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

 

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Incendiu violent la Hănești! Casă distrusă de flăcări. Proprietarul a încercat să salveze din lucruri, dar a fost neputincios

Publicat

Publicitate

Incendiu violent într-o gospodărie din Hănești – o casă a fost distrusă de flăcări

 

 

Astăzi, un incendiu puternic a izbucnit într-o gospodărie din localitatea Hănești. La fața locului au intervenit pompierii din cadrul Stației Săveni, cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD, împreună cu Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Hănești.

 

Primii care au ajuns la fața locului au fost pompierii voluntari din Hănești, care au constat că bunurile din toate încăperile erau cuprinse de flăcări.

Publicitate

 

Aceștia au evacuat proprietarul, care încercase să salveze câteva lucruri, și au îndepărtat pericolul unei explozii, scoțând din interior două butelii.

 

Incendiul a fost lichidat după aproximativ două ore de intervenție.

 

Din fericire, nu au fost înregistrate victime, însă pagubele materiale sunt însemnate, flăcările au distrus bunurile din toate cele patru camere ale locuinței.

 

Cel mai probabil, evenimentul s-a produs după ce gazul scăpat de la o butelie, acumulat într-o încăpere, s-a aprins în momentul în care proprietarul a folosit aragazul.

 

 

 

Informare preventivă

 

 

 

Pentru prevenirea unor astfel de evenimente, ISU Botoșani vă recomandă:

 

▪ nu folosiţi butelii de aragaz fără regulator de presiune, dacă au garnituri deteriorate sau dacă furtunul de cauciuc prezintă porozităţi, crăpături sau deformări.

 

▪ în cazul în care se simte mirosul caracteristic al gazului în încăpere, închideți imediat robinetul buteliei și al aparatului de utilizare;

 

▪ deschideți ușile și ferestrele pentru aerisirea încăperii timp de 30 minute;

 

▪ nu aprindeți chibrituri, brichete, nu manevrați întrerupătoarele electrice, soneriile, telefoanele, nu fumați și nu utilizați surse de foc înainte de aerisi încăperea;

 

▪ înainte de aprinderea focului, verificați dacă robinetul buteliei și robinetele aparatului de utilizare sunt închise;

 

▪ întotdeauna aprindeți întâi chibritul și apoi manevrați robinetul de alimentare cu gaz;

 

▪ umpleți buteliile doar cu tipul de combustibil pentru care au fost proiectate și numai în centru autorizate în acest sens.

 

▪ nu încarcați butelia la stațiile GPL pentru autovehicule.

 

Este interzisă încercarea cu flacără a etanșeității buteliei, garniturilor sau a furtunului! Verificarea buteliei se va face numai cu emulsie de apă cu săpun! Folosiți doar butelii comercializate în unități specializate.

Citeste mai mult

Eveniment

O chemare la fapte bune în Postul Crăciunului: 50 de Găleți Albastre cu alimente, campanie derulată de Impact Trușești

Publicat

Publicitate

Într-o lume tot mai grăbită, unde fiecare pare prins în propriile probleme, în comuna Trușești se aprinde din nou o lumină a speranței și solidarității.

Societatea Impact Trușești, cunoscută pentru numeroasele acțiuni de binefacere din ultimii ani, lansează o nouă inițiativă emoționantă:
„50 de Găleți Albastre cu Alimente pentru Trușești”, o campanie menită să aducă bucurie și alinare în casele celor mai încercați semeni ai noștri, în pragul sărbătorilor de iarnă.

Un gest mic, o mare diferență
Scopul campaniei este simplu, dar profund: până la sfârșitul lunii noiembrie, Impact Trușești își propune să umple 50 de găleți albastre cu alimente de bază – făină, ulei, zahăr, orez, conserve și alte produse necesare.
Acestea vor fi distribuite familiilor și persoanelor vârstnice aflate în dificultate, din comuna Trușești și satele aparținătoare.

„Postul Crăciunului este un timp al dăruirii, al curățeniei sufletești și al faptelor bune. Fiecare contribuție, oricât de mică, poate aduce zâmbetul pe chipul cuiva care trece printr-o perioadă grea”, transmit voluntarii Societății Impact Trușești.

 Chemare către comunitate

Oricine dorește să se alăture acestei inițiative este binevenit!
Fie că este vorba despre alimente neperisabile, produse de igienă, sau chiar sprijin logistic, fiecare gest contează. Cei care doresc să contribuie pot trimite un mesaj pe Messenger – Societatea Impact Trușești, pentru a afla detalii despre modalitatea de implicare.

Publicitate

Aceasta nu este prima inițiativă a Societății Impact Trușești de a veni în sprijinul celor aflați în nevoie. În lunile septembrie și octombrie 2025, voluntarii au oferit pachete alimentare vârstnicilor cu venituri reduse, în cadrul Proiectului „Îngrijirea persoanelor vârstnice și sprijin social în Trușești”, finanțat de EO Meterdaad și implementat în parteneriat cu Asociația Dorcas Aid România, Asociația Impact Trușești și Asociația Creștină Pentru Tine.

 „Haideți să umplem împreună 50 de găleți cu speranță!”

În fiecare găleată pusă deoparte, nu e doar mâncare, este un strop de iubire, un gest de solidaritate, o rază de lumină pentru cei care poate nu mai așteptau ajutorul nimănui.
Pentru că, la Trușești, binele nu e doar un cuvânt, ci este o tradiție.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending