Connect with us

Eveniment

Organizarea serviciilor de Pașapoarte, Evidența persoanelor, Permise și Înmatriculări Vehicule se modifică

Publicat

Publicitate

Executivul va discuta în sedința de miercuri 2 noiembrie un proiect de ordonanţă de urgenţă care modifică şi completează OUG 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, precum şi OUG 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, informează alba24.ro.

Conform notei de fundamentare, proiectul de act normativ este promovat din iniţiativa Ministerului Afacerilor Interne, în vederea eficientizării activităţii autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice în domeniul regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, respectiv în domeniul evidenţei persoanelor şi are în vedere şi accelerarea proceselor de simplificare administrativă şi transformarea digitală a serviciilor publice şi a procedurilor interne de lucru.

Practic pentru a putea organiza concursuri de angajare în serviciile respective guvernul a vrea să elimine statutul de funcționar public din structura acestui serviciu

Ultimele articole pe alba24Guvernul modifică organizarea serviciilor de Pașapoarte, Evidența persoanelor, Permise și Înmatriculări Vehicule
ACCIDENT la Cugir: Bărbat lovit pe trecerea de pietoni de un autoturism, pe o stradă din oraș. A fost transportat la spital
ASTĂZI: Ultima etapă a anchetelor de circulație ”origine-destinație” pe drumuri și autostrăzi. Unde sunt opriți șoferii în trafic
Citește mai multe știri de azi

Proiectul Ordonanței de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 83/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de pașapoarte și serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, precum și a Ordonanței Guvernului nr.84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor.

În acest sens, se impune modificarea art. 11 alin. (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, astfel încât:

Publicitate

– criteriile privind selecţionarea personalului şi organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcţiilor prevăzute în statele de funcţii ale serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor să se stabilească în mod unitar, la nivelul întregii ţări, de către Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor;
– comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal contractual să fie stabilite prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi să fie formate din specialişti ai acestei instituţii.
În cazul funcțiilor vacante de conducere din cadrul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, din componența comisiilor vor face parte şi reprezentanţi ai instituţiei prefectului.

Principalele schimbări:
Prin proiectul de hotărâre a Guvernului se propune:

1. – modificarea art. 6 și 7 din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, în vederea corelării acestora cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 83/2001, cu modificările și completările ulterioare, care, la art. 152 alin. (1), prevăd că „personalul Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi al serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este constituit din poliţişti şi personal contractual”.

În acest context, din cuprinsul articolelor 6 și 7 va fi eliminată sintagma „funcționari publici”.

Precizăm că, în statele de organizare și funcționare ale serviciilor publice comunitare regim permise conducere și înmatriculare a vehiculelor nu sunt prevăzute funcții de/încadrați funcționari publici. De altfel, acest aspect a fost subliniat și în anul 2019 în cuprinsul instrumentului de prezentare și motivare a Ordonanței Guvernului nr. 24/2019 prin care a fost modificată și completată Ordonanța Guvernului nr. 83/2001: „din evidențele proprii, precum și din datele furnizate de Agenția Națională a Funcționarilor Publici (…) nu se regăsesc funcții publice avizate conform art. 402 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, se impune actualizarea prevederilor privind asigurarea drepturilor personalului, având în vedere că în prezent în cuprinsul prevederilor în vigoare sunt menționate alte capitole bugetare decât cele de la care se asigură efectiv aceste drepturi”.

2. – modificarea art. 12 alin. (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere faptul că, la nivelul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor nu sunt încadrați funcționari publici; totodată, modificarea este necesară pentru simplificarea procesului de organizare a concursurilor privind ocuparea funcțiilor vacante de polițiști, respectiv personal contractual.

Astfel, comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal
contractual vor fi stabilite prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi sunt formate din specialişti ai acestei instituţii.

Documentele pot fi consultate pe siteul MAI sau mai jos:

AICI: Notă de fundamentare

AICI: Proiect HG

Principalele prevederi ale proiectului:
Articolul 6 va avea următorul cuprins:

„Art. 6. – Personalul serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este constituit din poliţişti şi personal contractual.”

2. Articolul 7 va avea următorul cuprins:

„Art. 7. – Poliţiştii prevăzuţi la art. 6 beneficiază de stabilitate în funcţie, păstrându-şi toate drepturile dobândite anterior.”

3. La articolul 11, alineatele (2) și (4) vor avea următorul cuprins:

„(2) Criteriile privind selecţionarea personalului şi organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcţiilor prevăzute în statele de funcţii ale serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se stabilesc în mod unitar, la nivelul întregii ţări, de către Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor.

…………………………………………………………………………………………………………

(4) Comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal contractual se stabilesc prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi sunt formate din specialişti ai acestei instituţii. În cazul funcțiilor vacante de conducere din cadrul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, din componența comisiilor fac parte şi reprezentanţi ai instituţiei prefectului.”

Art. II. – Dispoziţiile art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 11767/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta hotărâre, nu se aplică în cazul procedurilor de concurs sau examen pentru ocuparea funcţiilor vacante de poliţişti şi personal contractual demarate şi nefinalizate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Agrometeo: Seceta pedologică moderată și puternică se menține la porumbul neirigat; efecte negative asupra potențialului productiv

Publicat

Publicitate

Seceta pedologică moderată și puternică se menține în cultura porumbului neirigat din regiunile Maramureș, Dobrogea și Banat, dar și în alte zone de cultură din țară, unde se va produce o depreciere treptată a stării de vegetație, potrivit prognozei de specialitate, publicată de Administrația Națională de Meteorologie (ANM) pentru perioada 5 – 11 iulie 2025.

‘În cultura de porumb neirigat, rezerva de apă pe profilul de sol 0-100 cm, va prezenta valori satisfăcătoare și local apropiate de optim, în cea mai mare parte a Munteniei, Transilvaniei și a Moldovei, izolat în sud-estul Crișanei și estul Olteniei. Deficite de apă în sol (secetă pedologică moderată și puternică) se vor înregistra în Maramureș, Dobrogea și Banat, pe suprafețe agricole extinse din Oltenia, local în nordul, nord-vestul, centrul și sudul Transilvaniei, estul și sudul Moldovei, estul, sudul, izolat vestul Munteniei’, se menționează în estimarea agrometeorologică.

Specialiștii ANM avertizează că la culturile prășitoare se va înregistra fenomenul de ofilire temporară și răsucire a frunzelor în orele de amiază, îngălbenirea și uscarea prematură a acestora, precum și forțări stadiale, ca urmare a menținerii temperaturilor ridicate din aer, situate peste pragurile biologice critice de rezistență a plantelor (30 – 32 grade Celsius), asociate cu deficite de apă în sol.

Totodată, pe terenurile afectate de seceta pedologică se va produce o depreciere treptată a stării de vegetație la culturile de porumb și de floarea-soarelui, cu efecte negative asupra potențialului productiv.

În ceea ce privește culturile de orz și grâu de toamnă, acestea vor parcurge maturitatea în ceară și deplină (10% – 100%) și se continuă lucrările de recoltare în aproape toată țara. La cultura de porumb se vor semnala dezvoltarea aparatului foliar, apariția paniculului (10% – 100%), precum și înflorirea și mătăsirea (10% – 60%), pe întreg teritoriul agricol.

În cea mai mare parte a bazinelor de cultură, sfecla de zahăr va parcurge alungirea și îngroșarea axei hipocotile (10% – 100%), iar la cartof se vor înregistra creșterea tuberculilor, îmbobocirea și înflorirea (10% – 100%).

Publicitate

Speciile pomicole se vor afla în fazele de creștere a lăstarilor, dezvoltare și coacere a rodului, precum și recoltarea eșalonată a fructelor, în funcție de atingerea maturității de consum.

De asemenea, vița-de-vie din aproape toate podgoriile va înregistra înfrunzirea, formarea și creșterea boabelor. Rapița își va definitiva formarea boabelor în silicve (80% – 100%), aflându-se predominant la maturitate deplină (10% – 100%) și recoltare. În același timp, floarea-soarelui se va afla în fazele de formare a calatidiului și înflorire (10% – 100%), la nivelul întregii țări.

Pe ansamblu, condițiile agrometeorologice vor permite desfășurarea lucrărilor agricole în câmp (prașile mecanice, erbicidări, fertilizări, tratamente fitosanitare, recoltare etc.) pe suprafețe agricole extinse ale țării.

Sub aspect termic, perioada 5 – 11 iulie se va caracteriza printr-o vreme mai caldă decât în mod normal pe întreg teritoriul agricol, chiar caniculară în zonele de câmpie. Temperatura medie diurnă a aerului se va situa între 16 și 32 de grade Celsius, mai ridicată cu un grad până la opt grade, în raport cu mediile multianuale, în toate zonele de cultură.

Potrivit ANM, temperatura maximă a aerului se va încadra între 22 și 40 de grade Celsius, în cea mai mare parte a țării, iar cea minimă va fi cuprinsă între 10 și 23 de grade în majoritatea regiunilor, cele mai scăzute valori fiind posibile în zonele depresionare.

Meteorologii menționează că se întrevăd ploi locale sub formă de aversă, însoțite de descărcări electrice, căderi de grindină și intensificări temporare ale vântului, izolat cu aspect de vijelie, în aproape toată țara. Cantitățile de apă prognozate pot fi mai însemnate din punct de vedere agricol. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani primește aplauze de la Guvern: Finanțare pentru viața culturală locală

Publicat

Publicitate

Ministerul Dezvoltării vine în sprijinul a 66 de teatre, opere și filarmonici

La propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Guvernul a decis, în ședința de astăzi, alocarea sumei de 231.458.960,88 de lei pentru 66 de teatre, opere și filarmonici din 40 de localități, care funcționează în subordinea autorităților locale din 31 de județe.

‘Prin această măsură, venim în sprijinul teatrelor, operelor, filarmonicilor și teatrelor de păpuși care nu beneficiază de finanțare de la stat și care sunt în subordinea autorităților publice locale’, a precizat ministrul Cseke Attila.

Suma reprezintă 2% din impozitul pe venit încasat până la data de 31 mai 2025, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea unităților administrativ-teritoriale solicitante din județele: Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Neamț, Prahova, Satu-Mare, Sibiu, Suceava, Timiș, Vâlcea și Vrancea.

Fondurile au fost repartizate conform solicitărilor transmise către Ministerul Dezvoltării, până la termenul legal, de către unitățile administrativ-teritoriale în subordinea cărora funcționează instituții publice de spectacole.

Serviciul Comunicare
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Guvernul își va asuma răspunderea pe pachetul de măsuri fiscale-bugetare luni, 7 iulie. Ședință comună de plen a Parlamentului

Publicat

Publicitate

Guvernul își va asuma răspunderea pe pachetul de măsuri fiscale-bugetare luni, 7 iulie. Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului au decis vineri ca luni, de la ora 15:00, să aibă loc ședința de plen comună a Parlamentului pentru asumarea răspunderii Guvernului pe pachetul de măsuri fiscal-bugetare pentru reducerea deficitului, scrie alba24.ro.

Parlamentarii vor putea să depună amendamente până luni, la ora 8:00, scrie Agerpres.

Guvernul a avizat vineri primul pachet de măsuri fiscale pentru reducerea deficitului.

Proiectul de lege reglementează unele măsuri fiscal-bugetare pentru stabilizarea finanțelor publice, prin limitarea cheltuielilor permanente, pe de o parte, și, pe de altă parte, prin creșterea veniturilor, astfel încât să se poată susține, din fonduri publice, finanțarea tuturor categoriilor de servicii publice destinate cetățenilor, a precizat Guvernul.

„Prin acest pachet de măsuri se urmărește atingerea următoarelor obiective: reducerea țintei de deficit bugetar de la 9,3% și realinierea pe traiectoria de ajustare, în vederea respectării angajamentelor asumate în Planul Fiscal Bugetar pe 7 ani, recâștigarea încrederii investitorilor și evitarea retrogradării din perspectiva ratingului de țară, evitarea suspendării fondurilor europene și continuarea implementării proiectelor de infrastructură și de dezvoltare, realizarea reformei fiscale în vederea evaluării pozitive de către Comisia Europeană și posibilitatea încasării banilor din Cererea de Plată numărul 4, suma reprezentând cel mai important aport la bugetul de stat, proiecția prevăzută fiind de 2.680 miliarde de euro brut, respectiv 0,7% din PIB”, se arăta într-un comunicat al Executivului.

Executivul menționează că pachetul de măsuri fiscal-bugetare cuprinde două componente: măsuri pentru creșterea veniturilor, cu un impact bugetar suplimentar estimat de 9,5 miliarde lei în 2025 (0,5% din PIB) și 35 miliarde lei în 2026 (1,71% din PIB) și măsuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare și neintrarea în vigoare a unor cheltuieli suplimentare –

Publicitate

Guvernul estimează, în urma acestor măsuri, reducerea cheltuielilor bugetare cu 1,25 miliarde lei în 2025 (0,06%), respectiv 57,3 miliarde lei în 2026 (2,82 % din PIB).

Potrivit art. 114, alineat 1 din Constituția României, Guvernul își poate angaja răspunderea în fața Camerei Deputaților și a Senatului, în ședință comună, asupra unui program, a unei declarații de politică generală sau a unui proiect de lege.

Dacă în termen de trei zile de la asumarea răspunderii, deputații și senatorii nu au inițiat nicio moțiune de cenzură la adresa Guvernului, atunci proiectul de lege se consideră adoptat. În cazul depunerii unei moțiuni de cenzură, dacă aceasta a primit votul majorității deputaților și senatorilor, atunci Guvernul este demis.

Parlamentarii au la dispoziție trei zile pentru a depune moțiunea de cenzură. Inițiată de cel puțin o pătrime din numărul total al deputaților și senatorilor, moțiunea de cenzură se prezintă Birourilor permanente și se comunică Guvernului de către președintele Camerei Deputaților, în ziua în care aceasta a fost depusă.

Citeste mai mult

Eveniment

Femeie din Botoșani, dată dispărută după ce a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Publicat

Publicitate

Maria Feraru, o femeie în vârstă de 44 de ani, domiciliată în satul Orășeni-Deal, comuna Curtești, județul Botoșani, a fost dată dispărută după ce a părăsit locuința în dimineața zilei de 2 iulie 2025, în jurul orei 10:00. De atunci, familia nu mai știe nimic despre ea.

Originară din Vatra Dornei, județul Suceava, Maria Feraru are cetățenie română și este cunoscută ca o persoană activă și comunicativă. Semnalmentele acesteia sunt: înălțime de 165 cm, greutate de aproximativ 70 kg, constituție atletică.

Autoritățile au deschis un dosar de dispariție, cazul fiind încadrat la categoria „alte fapte”. Poliția face apel la populație pentru sprijin în găsirea femeii și roagă orice persoană care deține informații relevante să contacteze de urgență cea mai apropiată secție de poliție sau să sune la 112.

Orice detaliu poate face diferența în găsirea Mariei Feraru.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending