Connect with us

Eveniment

Organizarea serviciilor de Pașapoarte, Evidența persoanelor, Permise și Înmatriculări Vehicule se modifică

Publicat

Publicitate

Executivul va discuta în sedința de miercuri 2 noiembrie un proiect de ordonanţă de urgenţă care modifică şi completează OUG 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, precum şi OUG 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, informează alba24.ro.

Conform notei de fundamentare, proiectul de act normativ este promovat din iniţiativa Ministerului Afacerilor Interne, în vederea eficientizării activităţii autorităţilor şi instituţiilor administraţiei publice în domeniul regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, respectiv în domeniul evidenţei persoanelor şi are în vedere şi accelerarea proceselor de simplificare administrativă şi transformarea digitală a serviciilor publice şi a procedurilor interne de lucru.

Practic pentru a putea organiza concursuri de angajare în serviciile respective guvernul a vrea să elimine statutul de funcționar public din structura acestui serviciu

Ultimele articole pe alba24Guvernul modifică organizarea serviciilor de Pașapoarte, Evidența persoanelor, Permise și Înmatriculări Vehicule
ACCIDENT la Cugir: Bărbat lovit pe trecerea de pietoni de un autoturism, pe o stradă din oraș. A fost transportat la spital
ASTĂZI: Ultima etapă a anchetelor de circulație ”origine-destinație” pe drumuri și autostrăzi. Unde sunt opriți șoferii în trafic
Citește mai multe știri de azi

Proiectul Ordonanței de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 83/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de pașapoarte și serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, precum și a Ordonanței Guvernului nr.84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor.

În acest sens, se impune modificarea art. 11 alin. (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, astfel încât:

Publicitate

– criteriile privind selecţionarea personalului şi organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcţiilor prevăzute în statele de funcţii ale serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor să se stabilească în mod unitar, la nivelul întregii ţări, de către Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor;
– comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal contractual să fie stabilite prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi să fie formate din specialişti ai acestei instituţii.
În cazul funcțiilor vacante de conducere din cadrul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, din componența comisiilor vor face parte şi reprezentanţi ai instituţiei prefectului.

Principalele schimbări:
Prin proiectul de hotărâre a Guvernului se propune:

1. – modificarea art. 6 și 7 din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, în vederea corelării acestora cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 83/2001, cu modificările și completările ulterioare, care, la art. 152 alin. (1), prevăd că „personalul Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi al serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este constituit din poliţişti şi personal contractual”.

În acest context, din cuprinsul articolelor 6 și 7 va fi eliminată sintagma „funcționari publici”.

Precizăm că, în statele de organizare și funcționare ale serviciilor publice comunitare regim permise conducere și înmatriculare a vehiculelor nu sunt prevăzute funcții de/încadrați funcționari publici. De altfel, acest aspect a fost subliniat și în anul 2019 în cuprinsul instrumentului de prezentare și motivare a Ordonanței Guvernului nr. 24/2019 prin care a fost modificată și completată Ordonanța Guvernului nr. 83/2001: „din evidențele proprii, precum și din datele furnizate de Agenția Națională a Funcționarilor Publici (…) nu se regăsesc funcții publice avizate conform art. 402 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, se impune actualizarea prevederilor privind asigurarea drepturilor personalului, având în vedere că în prezent în cuprinsul prevederilor în vigoare sunt menționate alte capitole bugetare decât cele de la care se asigură efectiv aceste drepturi”.

2. – modificarea art. 12 alin. (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr.1767/2004, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere faptul că, la nivelul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor nu sunt încadrați funcționari publici; totodată, modificarea este necesară pentru simplificarea procesului de organizare a concursurilor privind ocuparea funcțiilor vacante de polițiști, respectiv personal contractual.

Astfel, comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal
contractual vor fi stabilite prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi sunt formate din specialişti ai acestei instituţii.

Documentele pot fi consultate pe siteul MAI sau mai jos:

AICI: Notă de fundamentare

AICI: Proiect HG

Principalele prevederi ale proiectului:
Articolul 6 va avea următorul cuprins:

„Art. 6. – Personalul serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este constituit din poliţişti şi personal contractual.”

2. Articolul 7 va avea următorul cuprins:

„Art. 7. – Poliţiştii prevăzuţi la art. 6 beneficiază de stabilitate în funcţie, păstrându-şi toate drepturile dobândite anterior.”

3. La articolul 11, alineatele (2) și (4) vor avea următorul cuprins:

„(2) Criteriile privind selecţionarea personalului şi organizarea concursurilor sau a examenelor pentru ocuparea funcţiilor prevăzute în statele de funcţii ale serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se stabilesc în mod unitar, la nivelul întregii ţări, de către Direcția regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor.

…………………………………………………………………………………………………………

(4) Comisiile de concurs și comisiile de soluționare a contestațiilor constituite în vederea ocupării funcțiilor vacante de polițiști și personal contractual se stabilesc prin dispoziţie a directorului Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi sunt formate din specialişti ai acestei instituţii. În cazul funcțiilor vacante de conducere din cadrul serviciilor publice comunitare regim premise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, din componența comisiilor fac parte şi reprezentanţi ai instituţiei prefectului.”

Art. II. – Dispoziţiile art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 11767/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta hotărâre, nu se aplică în cazul procedurilor de concurs sau examen pentru ocuparea funcţiilor vacante de poliţişti şi personal contractual demarate şi nefinalizate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rata şomajului înregistrat în evidenţele AJOFM Botoșani în luna noiembrie 2025

Publicat

Publicitate

La sfârșitul lunii noiembrie 2025, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani erau înregistrați 4.023 șomeri (din care 1.779 femei), rata șomajului fiind de 3,66% în creștere ușoară față de luna octombrie cu 0,07 pp.

Din totalul de 4.023 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Botoșani, 762 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 3.261 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență 2.952 șomeri provin din mediul rural și 1.071 sunt din mediul urban.

Șomerii cu nivel de instruire gimnazial au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Botoșani 42,68%, șomerii cu studii primare si fara studii ce reprezintă 20,36% din totalul șomerilor înregistrați, cei cu învățământ liceal 16,23%, cei cu învățământ profesional 16,11%,cei cu studii superioare sunt 3,38 % iar cei cu învățământ postliceal 1,24% .

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 369 persoane foarte greu ocupabile, 2.640 greu ocupabile,993 mediu ocupabile, iar 21 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

Informaţii detaliate despre structura şomajului la nivelul judeţului Botoșani sunt afişate pe pagina agenției la adresa : https://www.anofm.ro/botosani/programe-statistici/.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Tânăr de 25 de ani, din Leorda, dus cu escortă la locul de detenție

Publicat

Publicitate

Polițiștii din Dorohoi au pus în aplicare un mandat de executare a pedepsei cu închisoare emis de către Judecătoria Botoșani, pe numele unui tânăr, de 25 de ani, din comuna Leorda.

 

Acesta a fost condamnat la un an și sapte luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de încredințarea unei persoane vehiculul, pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere pentru conducerea pe drumurile publice .

 

Tânărul a fost depistat în localitatea de domiciliu, fiind escortat către Penitenciarul Botoșani, în vederea încarcerării.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune de amploare a polițiștilor la Dorohoi

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi împreună cu alte subunități de profil din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani au organizat o acțiune pentru menținerea unui climat de ordine și siguranță publică și prevenirea accidentelor rutiere, pe raza municipiului Dorohoi și a comunelor limitrofe.

 

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate 280 de persoane și au fost oprite pentru control, aproximativ 240 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 163 de sancțiuni contravenționale în valoare de peste 95.000 de lei.

 

Dintre sancțiuni, 159 au fost aplicate pentru abaterile la regimul rutier.

 

Publicitate

Pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, polițiștii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice au verificat 13 unități economice, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 2 sancțiuni contravenționnale, în valoare de peste 20.000 de lei, pentru nerespectarea prevederilor legale privind obligația utilizării aparatelor de marcat electronice.

 

Polițiștii au reținut 7 permise de conducere și au retras 5 certificate de înmatriculare.

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune pentru siguranța elevilor la Flămânzi

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au organizat o acțiune pentru prevenirea evenimentelor rutiere în care sunt implicați elevii, faptelor de natură penală în care sunt implicați elevii, identificarea elevilor care absentează nemotivat de la ore și reintegrarea celor predispuși la abandon școlar în unitățile de învățământ, pe raza comunei Frumușica.

 

La activitate au participat aproximativ 118 de persoane, dintre care elevi, părinți și cadre didactice.

 

Temele abordate cu elevii au fost prevenirea bullyingului și a violenței, cu accent pe rolul major al emoțiilor negative în apariția conflictului, precum și pe identificarea unor metode de gestionare a acestor emoții.

 

Publicitate

Pentru siguranța elevilor pe drumurile publice, polițiștii au verificat un microbuz școlar.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending