Connect with us

Actualitate

Opt din zece români returnează ambalajele cu simbol SGR. Jumătate sunt motivați de recuperarea garanției plătite

Publicat

Publicitate

Opt din zece români (82%) returnează toate ambalajele cu simbol SGR, procent în creștere cu 12% comparativ cu iunie 2024 (70%), iar 51% sunt motivați în principal de recuperarea garanției plătite, conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research.

În ceea ce privește frecvența cu care românii returnează ambalajele cu garanție, 34% le aduc la punctele de colectare o dată pe săptămână, 32% de 2-3 ori pe săptămână, iar 18% o dată pe lună.

În plus, rezultatele studiului arată că ambalajele de plastic cu garanție sunt cele mai frecvent returnate de către români (72%), urmate de ambalajele de sticlă (60%) și de cele din metal (51%). În funcție de gen, bărbații obișnuiesc să returneze, într-o măsură semnificativ mai mare decât femeile, toate tipurile de ambalaje la punctele de colectare.

Referitor la motivația principală care stă la baza obiceiului de a returna ambalajele cu simbol SGR, se poate observa o creștere semnificativă de la 39% (iunie 2024), la 51% (martie 2025) în rândul celor care declară că recuperarea banilor plătiți pe garanție reprezintă principalul imbold. Bărbații (55% comparativ cu 47% în cazul femeilor) și persoanele mature cu vârste cuprinse între 45-55 ani (57% vs. 51% total eșantion) se diferențiază prin faptul că acordă o importanță semnificativ mai mare recuperării garanției de la achiziție.

Totodată, 36% dintre români și-au schimbat obiceiurile de cumpărare a băuturilor ca urmare a implementării SGR. În noiembrie 2023, 44% dintre români considerau că nu își vor modifica comportamentul de cumpărare și consum al băuturilor îmbuteliate odată cu implementarea Sistemului de Garanție-Returnare.

În prezent, procentul celor care declară că nu și-au schimbat obiceiurile rămâne asemănător cu cel de anul trecut (59%), datele indicând că românii s-au adaptat rapid și mai bine decât se așteptau la noul sistem de gestionare a deșeurilor.

Publicitate

Cu toate acestea, 36% dintre români observă schimbări ale modului în care cumpără băuturi îmbuteliate odată cu implementarea SGR. Astfel, 16% aleg ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puține ori garanția, în timp ce 10% cumpără mai rar, iar 10% aleg produse mai ieftine la raft.

‘Rezultatele studiului arată o adaptare rapidă a românilor la Sistemul de Garanție-Returnare, cu un procent în creștere al celor care returnează toate ambalajele, motivați în principal de recuperarea garanției plătite. Totodată, 36% dintre români spun că și-au modificat comportamentul de cumpărare ca urmare a implementării SGR. În acest context, studiile de tip Customer Decision Journey pot fi un instrument valoros pentru brandurile care vor să înțeleagă mai bine cum influențează aceste schimbări criteriile și deciziile de achiziție ale consumatorilor,’ a declarat Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.

Doar 47% dintre români se declară multumiți sau foarte mulțumiți de modul de funcționare a Sistemului de Garanție-Returnare. Astfel că, în viziunea românilor principalele soluții identificate pentru îmbunătățirea acestuia sunt creșterea numărului de puncte de returnare (48%), valoarea mai mare a garanției (27%) și campaniile de informare și educație (21%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 17-25 martie 2025 pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1.011 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Ierarh Nicolae, apărătorul credinței și ocrotitorul celor necăjiți

Publicat

Publicitate

Sfântul Nicolae este chipul desăvârşit al păstorului celui bun, care şi-a pus sufletul său pentru noi (Ioan 11, 15). De aceea toată viaţa lui a fost o continuă jertfire şi dăruire de sine pentru binele şi mântuirea credincioşilor lui dragi. Sfântul ierarh Nicolae a înţeles cuvântul Mântuitorului că nu este alt mijloc de a câştiga iubirea, încrederea şi cinstirea poporului, decât acela de a te apropia de inima lui prin fapte concrete de iubire, de milă şi de ajutor.

Multe sunt faptele de iubire şi de milostenie creştine săvârşite de Sfântul Nicolae, căci a fost ajutorul celor sărmani, mângâietorul celor necăjiţi, ocrotitorul şi sprijinitorul celor nedreptăţiţi, izbăvitorul celor în primejdie, tuturor părinte şi pildă de urmat. De aceea credincioşii l-au răsplătit cu iubirea lor, cu admiraţia şi cinstirea lor pe care i-au dovedit-o totdeauna aici pe pământ, iar Dumnezeu cu fericirea veşnică în Ceruri. „Dumnezeu este iubire” (Ioan 6, 16) şi de El ne apropiem mai întâi de toate prin iubire. Iubind pe oameni, ne apropiem de Dumnezeu. Sfântul Nicolae este unul dintre cei care s-au apropiat mai mult de Dumnezeu, pentru că a iubit mult pe semenii săi. Iar iubirea lui faţă de oameni a fost atât de mare, încât ea se prelungeşte dincolo de limitele vieţii sale pământeşti.

De acolo din ceruri cu trecerea care se bucură în faţa lui Dumnezeu, Sfântul Nicolae ajută pe aceia care i-au fost atât de dragi în viaţă, pe acei săraci, bolnavi, suferinzi, umiliţi şi asupriţi, în care el a văzut totdeauna nişte fraţi mai mici ai lui Hristos (Matei 20, 40,45). Sfântul Nicolae a lăsat peste veacuri amintirea frumoasă, trainică şi durabilă a unui mare păstor, părinte, ocrotitor şi binefăcător al turmei încredinţate lui spre păstorie, vajnic mărturisitor al lui Hristos, apărător al dreptei credinţe şi mare făcător de minuni. Viaţa lui minunată ne învaţă un mare adevăr, care nu trebuie uitat.

Cu cât ne vom smeri mai mult pe noi înşine şi vom face din viaţa noastră un altar de jertfă pentru binele şi fericirea semenilor noştri, cu atât ne vom înălţa mai sus în preţuirea şi în iubirea semenilor pe pământ şi cu atât vom plăcea mai mult lui Dumnezeu, sus în ceruri. Sfântul Nicolae a câştigat cu smerenia cele înalte şi cu sărăcia cele bogate.

 

Sfântul Nicolae, ocrotitorul copiilor

Publicitate

 

În fiecare an, în noaptea de 5 spre 6 decembrie, milioane de copii din toată lumea trăiesc emoţia aşteptării Sfântului Nicolae. Considerat ocrotitor al copiilor, cel care ne duce cu gândul la blândeţea lor, Sfântul Nicolae deschide inima fiecăruia dintre noi spre candoare, puritate şi visare. El este cel care ne a­min­teşte că trebuie să ră­mânem copii indiferent la cât de multe încercări ne supune viaţa. Căci având ca model de comportare viaţa Sfântului Nicolae, descoperim un izvor nesecat şi limpede de hrană duhovnicească, înmiresmat cu minuni tămă­du­itoare pentru cei ce se învred­nicesc şi tânjesc să le cunoască şi să le descopere sensul.

Una dintre minunile săvârşite se referă la povestea unui bărbat, din cetatea ierarhului Nicolae, care avea trei fete frumoase. Rămâ­nând sărac, cu gândul la hrană şi îmbrăcăminte pentru el şi pentru fetele lui, tatăl dorea să le dea pe acestea spre desfrânare şi casa să şi-o facă necurată. Ierarhul cetăţii, tăinuit a aruncat pe fereastra deschisă a săracului, succesiv, trei pungi de galbeni, salvându-i pe acesta şi pe fiicele lui de la căderea în păcat. Sfântul Nicolae ne învaţă că firea noastră, cea creată de Dumnezeu este cea a bunătăţii, a milei, a blândeţii şi a dreptei cugetări. Să privim şi noi în jur şi să în­văţăm sfinţenia din zâmbetul de copil, să descoperim simplitatea, buna cuviinţă, ascultarea, ca adevărate virtuţi care să ne călăuzească paşii.

Să păstrăm cât mai mult copilul din noi pentru a nu face loc omului de tip nou, forţat uneori de îm­prejurări să devină viclean, mincinos, făţarnic, dualist şi cu multe ale însuşiri de acest gen, pe care le poartă ca pe o mască având credinţa că doar aşa poate răzbate într-o lume a dominării omului de către om. Şi după ce ne-am pus ordine în suflet să ne putem ruga fierbinte zicând: „Sfinte Nicolae! Ajută-ne cu darul tău să ne întărim şi să propăşim în virtuţile creştine ce ţi-au fost atât de scumpe în această viaţă trecătoare şi care ţi-au agonisit mărirea şi strălucirea veşnică.  Ajută-ne  cu  ruga  ta  către  Cel  Atotputernic  ca  prin  harul  cel  de  sus,  să  propăşim  în  tăria  cre­dinţei  ortodoxe,  în  blândeţe,  în  iubirea  de  oameni,  în  săvârşirea  voii  lui  Dumnezeu,  ca  prin  aceste  virtuţi  să  ne  câştigăm  fericirea  şi   mântuirea   sufletului,   acum   şi   în   vecii vecilor.  Amin!”

 

Citeste mai mult

Educație

Reglementări privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a semnat vineri ordinul care reglementează temele pentru acasă în învățământul preuniversitar.

‘Între aspectele reglementate, menționăm, în sinteză, următoarele: tema pentru acasă este necesar să fie stabilită diferențiat, după cum urmează: tema obligatorie, care are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevii clasei, tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual-diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță. La nivelul educației timpurii și la clasa pregătitoare nu se dau teme pentru acasă. Timpul total alocat la învățământul primar pentru temele obligatorii va fi de maximum 1 oră. Pentru toate celelalte niveluri de învățământ preuniversitar temele obligatorii pentru acasă nu pot depăși 2 ore’, informează Ministerul Educației într-un comunicat de presă remis AGERPRES.

Altă măsură prevede că tema pentru acasă la o disciplină, având drept finalitate realizarea unor lucrări mai ample/de sinteză, poate să fie maximum una pe interval de învățare (modul).

În perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învățământul primar și gimnazial, se mai arată în ordinul ministrului Educației.

‘În stabilirea temelor pentru acasă se va evita apariția unor efecte negative, de tipul: pierderea interesului elevului față de învățare (din cauza cantității, dificultății sau monotoniei temelor etc.), oboseală fizică și emoțională, reducerea timpului liber destinat unor activități recreative (activități sportive, artistice, gospodărești, lectură etc.), adâncirea diferențelor dintre elevii performanți și cei aflați în dificultate. Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciții repetitive), precum și solicitarea realizării/parcurgerii unor activități de învățare/conținuturi, care necesită o abordare sistematică în clasă și nu pentru a fi realizate/parcurse individual, ca temă pentru acasă’, precizează ordinul.

Potrivit acestuia, anual se va colecta feedbackul elevilor și al părinților cu privire la utilitatea și eficiența temelor pentru acasă.

Publicitate

‘Directorul, pentru învățământul primar, și dirigintele clasei, pentru celelalte niveluri ale învățământului preuniversitar, sunt responsabili pentru colectarea feedbackului, care va fi analizat în consiliile de administrație ale unităților școlare, care vor lua măsuri atât pentru eficientizarea educației prin teme, cât și pentru creșterea gradului de satisfacție al elevilor și părinților’, se menționează în comunicat.

Ordinul urmează a fi publicat în Monitorul Oficial. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Ce își doresc comisarii de mediu botoșăneni în seara de Moș Nicolae? Până una-alta, au dat câteva amenzi

Publicat

Publicitate
Ce își doresc comisarii de mediu în seara de Moș Nicolae?
Își doresc:
-să nu se confirme sesizăriile,
-operatorii economici să prezinte autorizaţiile de mediu și vizele anuale valabile,
-să fie realizate monitorizarile impuse prin actele de reglementare,
-să fie realizate în totalitate și la termen măsurile impuse anterior.
Poate lucrurile se schimba mâine….,
astăzi comisarii de mediu au scris 6 amenzi contravenționale în cuantum de 186.000 lei, 3 dintre acestea pentru desfășurarea activității fără a deține autorizaţie de mediu.

Citeste mai mult

Eveniment

Peste 80 de asistenți sociali din Vorona, instruiți de pompierii botoșăneni

Publicat

Publicitate

Peste 80 de asistenți sociali din comuna Vorona, care îngrijesc persoane cu nevoi speciale, au fost instruiți astăzi cum să reacționeze în momente critice și cum să prevină apariția unor situații de urgență. Activitatea de informare și educare preventivă a fost organizată la Căminul Cultural din localitate, la inițiativa Primăriei Comunei Vorona.

Încă din primele minute, participanții au fost implicați în activități practice. Paramedicii SMURD le-au prezentat modul corect de acordare a primului ajutor în caz de înec cu bol alimentar, cu ajutorul vestelor Heimlich special destinate instruirii. Ulterior, asistenții sociali au exersat manevrele de resuscitare pe manechine, pentru a dobândi deprinderi esențiale în acordarea primului ajutor.

Specialiștii din cadrul Inspecției de Prevenire și Serviciului Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților le-au vorbit celor prezenți despre modul corect de utilizare a surselor de căldură, a instalațiilor electrice și de gaze naturale, precum și despre conduita adecvată în cazul producerii unor situații de urgență.

Tot în cadrul activității, participanții au aflat când și cum se folosește autospeciala de hidroperforare, fiind prezentate pe rând accesoriile din dotare și rolul fiecăruia în intervențiile operative.

Evenimentul face parte din programul permanent al Inspectoratului de Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani dedicat pregătirii populației și sprijinirii instituțiilor care lucrează cu persoane vulnerabile, contribuind astfel la creșterea gradului de siguranță în comunitate.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending