Connect with us

Actualitate

Opt din zece români returnează ambalajele cu simbol SGR. Jumătate sunt motivați de recuperarea garanției plătite

Publicat

Publicitate

Opt din zece români (82%) returnează toate ambalajele cu simbol SGR, procent în creștere cu 12% comparativ cu iunie 2024 (70%), iar 51% sunt motivați în principal de recuperarea garanției plătite, conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research.

În ceea ce privește frecvența cu care românii returnează ambalajele cu garanție, 34% le aduc la punctele de colectare o dată pe săptămână, 32% de 2-3 ori pe săptămână, iar 18% o dată pe lună.

În plus, rezultatele studiului arată că ambalajele de plastic cu garanție sunt cele mai frecvent returnate de către români (72%), urmate de ambalajele de sticlă (60%) și de cele din metal (51%). În funcție de gen, bărbații obișnuiesc să returneze, într-o măsură semnificativ mai mare decât femeile, toate tipurile de ambalaje la punctele de colectare.

Referitor la motivația principală care stă la baza obiceiului de a returna ambalajele cu simbol SGR, se poate observa o creștere semnificativă de la 39% (iunie 2024), la 51% (martie 2025) în rândul celor care declară că recuperarea banilor plătiți pe garanție reprezintă principalul imbold. Bărbații (55% comparativ cu 47% în cazul femeilor) și persoanele mature cu vârste cuprinse între 45-55 ani (57% vs. 51% total eșantion) se diferențiază prin faptul că acordă o importanță semnificativ mai mare recuperării garanției de la achiziție.

Totodată, 36% dintre români și-au schimbat obiceiurile de cumpărare a băuturilor ca urmare a implementării SGR. În noiembrie 2023, 44% dintre români considerau că nu își vor modifica comportamentul de cumpărare și consum al băuturilor îmbuteliate odată cu implementarea Sistemului de Garanție-Returnare.

În prezent, procentul celor care declară că nu și-au schimbat obiceiurile rămâne asemănător cu cel de anul trecut (59%), datele indicând că românii s-au adaptat rapid și mai bine decât se așteptau la noul sistem de gestionare a deșeurilor.

Publicitate

Cu toate acestea, 36% dintre români observă schimbări ale modului în care cumpără băuturi îmbuteliate odată cu implementarea SGR. Astfel, 16% aleg ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puține ori garanția, în timp ce 10% cumpără mai rar, iar 10% aleg produse mai ieftine la raft.

‘Rezultatele studiului arată o adaptare rapidă a românilor la Sistemul de Garanție-Returnare, cu un procent în creștere al celor care returnează toate ambalajele, motivați în principal de recuperarea garanției plătite. Totodată, 36% dintre români spun că și-au modificat comportamentul de cumpărare ca urmare a implementării SGR. În acest context, studiile de tip Customer Decision Journey pot fi un instrument valoros pentru brandurile care vor să înțeleagă mai bine cum influențează aceste schimbări criteriile și deciziile de achiziție ale consumatorilor,’ a declarat Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.

Doar 47% dintre români se declară multumiți sau foarte mulțumiți de modul de funcționare a Sistemului de Garanție-Returnare. Astfel că, în viziunea românilor principalele soluții identificate pentru îmbunătățirea acestuia sunt creșterea numărului de puncte de returnare (48%), valoarea mai mare a garanției (27%) și campaniile de informare și educație (21%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 17-25 martie 2025 pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1.011 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Dăruim zâmbete”: Elevii din Negreni au adus bucurie bunicilor de la Căminul pentru persoane vârstnice din Săveni

Publicat

Publicitate

Un gest simplu, dar plin de emoție, a transformat o zi obișnuită într-un moment special pentru vârstnicii din Săveni.

În cadrul proiectului educațional „Dăruim zâmbete”, desfășurat în Programul „Săptămâna Școala Altfel”, elevii claselor a III-a și a IV-a de la Școala Gimnazială Nr. 2 Negreni au mers ieri la Căminul pentru persoane vârstnice Săveni pentru a aduce un strop de bucurie bunicilor de acolo.

Coordonați de doamnele învățătoare Larisa Pinghireac și Irina Rotariu, copiii au colindat cu glasuri cristaline și multă emoție, transmițând urări sincere de sănătate și liniște sufletească. Atmosfera a fost una caldă, încărcată de zâmbete și lacrimi de bucurie, atât din partea copiilor, cât și a vârstnicilor.

În rol de spiriduși ai lui Moș Crăciun, elevii au pregătit și o mică surpriză, oferind daruri simbolice bunicilor, cu ocazia Sărbătorii Nașterii Domnului. Gestul lor a demonstrat, încă o dată, că dăruirea nu ține de mărimea darului, ci de sinceritatea cu care este oferit.

Inițiativa a fost apreciată de toți cei prezenți, ca un exemplu de educație prin empatie, respect și solidaritate între generații. „Dăruim zâmbete” a devenit, astfel, mai mult decât un proiect educațional – o lecție de viață oferită de suflete curate, de copii.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

ALERTĂ auto: Ford recheamă în service sute de mașini fabricate la Craiova din cauza frânelor spate

Publicat

Publicitate

Ford recheamă în service sute de mașini Puma și Transit Courier, produse la uzina din Craiova, după ce a identificat o posibilă problemă la frânele spate. Este vorba despre aproape 600 de vehicule. 

Vehiculele afectate au fost fabricate între 29 ianuarie și 22 septembrie 2025, iar investigațiile constructorului arată că, în anumite cazuri, șuruburile tamburilor de frână spate pot lipsi sau nu sunt strânse la cuplul specificat, scrie Techrider, care citează car-recals.eu.

Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) monitorizează rechemarea sub numărul de referință „15926R”. Codul intern al producătorului este „25SB2”.

Defecțiunea poate avea consecințe serioase: scurgeri de lichid de frână, dar și blocarea frânei sau a roții în mers.

Intervenția este una preventivă și va fi realizată gratuit, producătorul urmând să îi contacteze direct pe proprietarii vehiculelor vizate.

Publicitate

Ford recheamă în service mașini: Alte modele rechemate în service, în ultima perioadă: 

Ford Transit Custom (2025)

Motivul rechemării:

Probleme la suspensie. Amortizoarele spate s-ar putea rupe și afecta stabilitatea la volan, ceea ce ar putea deteriora conducta de frână spate și/sau ar putea provoca eliberarea arcului elicoidal. Acest lucru crește riscul de accidente și răniri.

Vehiculele Ford Transit Custom afectate de această rechemare au fost fabricate între 2 iulie 2025 și 19 iulie 2025.

Cod de rechemare Ford: 25S85

Modele afectate: Transit Custom

Ford Explorer (2018 – 2020)

Motivul rechemării: centuri de siguranță pentru accidentare

Mecanismul de retragere a centurii de siguranță nu funcționează corect. Acest lucru poate duce la o rulare slăbită și o tensiune insuficientă a centurii de siguranță, crescând riscul de accidentare în caz de accident.

Vehiculele Ford Explorer afectate de această rechemare au fost fabricate între 19 octombrie 2018 și 11 iulie 2020.

Cod de rechemare Ford: 25S09

Modele afectate: Explorer

Număre de vehicule (la nivel mondial): 267.972 de bucăți.

Citeste mai mult

Administratie

Moș Crăciun a ajuns și în școlile din Bălușeni: Copiii au primit cadouri și mesaje de suflet din partea primarului

Publicat

Publicitate

Bucurie mare, emoție și zâmbete sincere în școlile din Bălușeni, unde Moș Crăciun a poposit, în prag de sărbători, cu brațele pline de daruri pentru cei mici. Copiii au primit cadouri și urări calde, într-un gest menit să aducă un strop de magie și speranță în comunitate.

Alături de Moș Crăciun s-a aflat și Claudiu Doroftei, primarul comunei, care a transmis un mesaj emoționant elevilor, subliniind importanța bucuriei simple și a spiritului sărbătorilor de iarnă.

Sărbătorile de iarnă sunt despre bucurie, lumină și speranță, iar zâmbetele voastre sunt cel mai frumos dar pentru întreaga noastră comunitate. Cu mult drag, alături de Moș Crăciun, am reușit să aducem un strop de magie în sufletele voastre, oferindu-vă mici daruri din inimă”, a transmis primarul comunei Bălușeni.

Edilul le-a urat copiilor sănătate, împliniri, jocuri frumoase și momente fericite alături de cei dragi, exprimându-și totodată speranța ca noul an să le aducă rezultate bune la școală și vise împlinite.

Atmosfera din școli a fost una de sărbătoare, iar întâlnirea cu Moș Crăciun a transformat această zi într-un moment special, care va rămâne mult timp în amintirea copiilor din Bălușeni.

Publicitate
Citeste mai mult

Cultura

Botoșani: Expoziția de arte vizuale „Sărbătorile de iarnă, între imagine și narațiune”

Publicat

Publicitate

Muzeul Județean Botoșani, Secția de Artă Plastică – Etnografie organizează și prezintă publicului, în perioada 19 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, expoziția de arte vizuale intitulată „Sărbătorile de iarnă, între imagine și narațiune”.

Într-o perioadă a anului în care tradiția și spiritualitatea își fac loc în inimile tuturor, acest proiect expozițional, aflat la a doua ediție, aduce în fața publicului lucrări din patrimoniul Muzeului Județean Botoșani semnate de artiștii plastici botoșăneni Ion Murariu și Teodor Valenciuc, alături de cele realizate de elevi ai Liceului de Artă „Ștefan Luchian” Botoșani, coordonați de profesorii Genoveva Dolhescu, Adina Strugariu și Ciprian Andrușcă.

Programul de vizitare: zilnic (cu excepția zilei de luni și a sărbătorilor legale), în intervalul orar 9.00-16.30.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending