Connect with us

Actualitate

Opt din zece români returnează ambalajele cu simbol SGR. Jumătate sunt motivați de recuperarea garanției plătite

Publicat

Publicitate

Opt din zece români (82%) returnează toate ambalajele cu simbol SGR, procent în creștere cu 12% comparativ cu iunie 2024 (70%), iar 51% sunt motivați în principal de recuperarea garanției plătite, conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research.

În ceea ce privește frecvența cu care românii returnează ambalajele cu garanție, 34% le aduc la punctele de colectare o dată pe săptămână, 32% de 2-3 ori pe săptămână, iar 18% o dată pe lună.

În plus, rezultatele studiului arată că ambalajele de plastic cu garanție sunt cele mai frecvent returnate de către români (72%), urmate de ambalajele de sticlă (60%) și de cele din metal (51%). În funcție de gen, bărbații obișnuiesc să returneze, într-o măsură semnificativ mai mare decât femeile, toate tipurile de ambalaje la punctele de colectare.

Referitor la motivația principală care stă la baza obiceiului de a returna ambalajele cu simbol SGR, se poate observa o creștere semnificativă de la 39% (iunie 2024), la 51% (martie 2025) în rândul celor care declară că recuperarea banilor plătiți pe garanție reprezintă principalul imbold. Bărbații (55% comparativ cu 47% în cazul femeilor) și persoanele mature cu vârste cuprinse între 45-55 ani (57% vs. 51% total eșantion) se diferențiază prin faptul că acordă o importanță semnificativ mai mare recuperării garanției de la achiziție.

Totodată, 36% dintre români și-au schimbat obiceiurile de cumpărare a băuturilor ca urmare a implementării SGR. În noiembrie 2023, 44% dintre români considerau că nu își vor modifica comportamentul de cumpărare și consum al băuturilor îmbuteliate odată cu implementarea Sistemului de Garanție-Returnare.

În prezent, procentul celor care declară că nu și-au schimbat obiceiurile rămâne asemănător cu cel de anul trecut (59%), datele indicând că românii s-au adaptat rapid și mai bine decât se așteptau la noul sistem de gestionare a deșeurilor.

Publicitate

Cu toate acestea, 36% dintre români observă schimbări ale modului în care cumpără băuturi îmbuteliate odată cu implementarea SGR. Astfel, 16% aleg ambalaje mai mari, pentru a plăti de mai puține ori garanția, în timp ce 10% cumpără mai rar, iar 10% aleg produse mai ieftine la raft.

‘Rezultatele studiului arată o adaptare rapidă a românilor la Sistemul de Garanție-Returnare, cu un procent în creștere al celor care returnează toate ambalajele, motivați în principal de recuperarea garanției plătite. Totodată, 36% dintre români spun că și-au modificat comportamentul de cumpărare ca urmare a implementării SGR. În acest context, studiile de tip Customer Decision Journey pot fi un instrument valoros pentru brandurile care vor să înțeleagă mai bine cum influențează aceste schimbări criteriile și deciziile de achiziție ale consumatorilor,’ a declarat Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.

Doar 47% dintre români se declară multumiți sau foarte mulțumiți de modul de funcționare a Sistemului de Garanție-Returnare. Astfel că, în viziunea românilor principalele soluții identificate pentru îmbunătățirea acestuia sunt creșterea numărului de puncte de returnare (48%), valoarea mai mare a garanției (27%) și campaniile de informare și educație (21%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 17-25 martie 2025 pe un eșantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban și rural, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 1.011 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Când intră banii pe cardurile educaționale emise recent. Peste 120.000 de noi beneficiari vor primi câte 500 de lei

Publicat

Publicitate

Când intră banii pe cardurile educaționale emise recent: Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene Dragoș Pâslaru a transmis că până la finalul acestei săptămâni, adică vineri 19 decembrie, vor fi încărcate cu câte 500 de lei, cardurile nou emise, pentru care au fost acte adiționale, valabile pentru anul acesta 2025-2026, informează alba24.ro.

În ianuarie vor mai fi emise noi carduri și încărcate, a mai spus ministrul, într-o declarație pentru Edupedu.

Printre cei 122 de mii de beneficiari se află cei care fie au schimbat anumite date personale față de anul trecut, fie nu au mai avut acest ajutor și primesc cardul educațional din fonduri europene pentru prima oară.

Pe 27 noiembrie au fost încărcate pe anul acesta cardurile pentru aproape 500.000 de beneficiari care aveau deja cardurile de anul trecut.

Preșcolarii și elevii dezavantajați din învățământul de stat primar și gimnazial beneficiază de tichete sociale în valoare de 500 de lei, care sunt încărcate pe carduri.

Banii trebuie folosiți exclusiv pentru cumpărarea de rechizite și articole de vestimentaţie.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Județul Botoșani rămâne învăluit în ceață. Este COD GALBEN

Publicat

Publicitate

⚠️ Atenție în trafic! Nu scăpăm de ceață! Codul galben pentru o parte în județul Botoșani a fost prelungit

 

Meteorologii au prelungit avertizarea de cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani până la ora 23:00. Din cauza fenomenelor meteo, vizibilitatea pe drumurile din

Botoșani, Dorohoi, Vorona, Ungureni, Hudești, Mihai Eminescu, Trușești, Coțușca, Suharău, Tudora, Havârna, Vlădeni, Vorniceni, Curtești, Rădăuți-Prut, Răchiți, Ibănești, Șendriceni, Vârfu Câmpului, Cristinești, Avrămeni, Dersca, George Enescu, Gorbănești, Manoleasa, Hilișeu-Horia, Păltiniș, Vlăsinești, Broscăuți, Mileanca, Dângeni, Pomârla, Roma, Unțeni, Știubieni, Darabani, Drăgușeni, Nicșeni, Dobârceni, Corlăteni, Leorda, Mihălășeni, Cordăreni, Viișoara, Hănești, Brăești, Săveni, Ripiceni, Concești, Văculești, Lozna, Mitoc, Dimăcheni, Adășeni și Bucecea scade sub 200 de metri, iar pe alocuri poate coborî chiar sub 50 de metri, ceea ce îngreunează considerabil deplasarea.

 

În aceste condiții, ISU Botoșani îi îndeamnă pe șoferi să circule cu prudență sporită, să reducă viteza și să respecte cu strictețe regulile de circulație, pentru siguranța lor și a celorlalți participanți la trafic. Totodată, pietonii sunt sfătuiți să traverseze numai pe trecerile marcate și să se asigure temeinic înainte de a păși pe carosabil.

Publicitate

 

Pompierii militari rămân mobilizați permanent, 24 de ore din 24, pentru a interveni rapid în cazul situațiilor de urgență și pentru acordarea primului ajutor persoanelor aflate în dificultate. Toate evenimentele apărute la nivel județean sunt monitorizate de Centrul Operațional, care dispune imediat măsurile necesare pentru gestionarea eficientă a intervențiilor.

 

Informații suplimentare despre comportamentul adecvat în situații de urgență pot fi consultate pe platforma națională fiipregatit.ro, precum și în aplicația DSU, disponibilă gratuit în App Store și Google Play.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Elevii Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi”, mărturisitori ai credinței prin milostenie și colind. Acțiune caritabilă la Spitalul Județean de Urgență „Mavromati” Botoșani

Publicat

Publicitate

În preajma Sărbătorilor de iarnă și a marii sărbători a Nașterii Domnului în Betleem, un grup de elevi ai Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi” din Botoșani a oferit un exemplu de solidaritate, empatie și implicare civică.

Elevi din clasele a IX-a și a X-a, coordonați de profesorii de religie Mariana Fortoeș și Ionela Apăchiței, alături de părintele Marius Ciobanu, parohul Bisericii „Sfântul Apostol Andrei și Sfântul Nectarie”, au desfășurat o acțiune caritabilă la Spitalul Județean de Urgență „Mavromati” Botoșani. Activitatea s-a desfășurat în secțiile Pediatrie și Chirurgie, unde tinerii au împărtășit un strop de speranță, bucurie și mângâiere copiilor internați și mamelor acestora, vestind Nașterea lui Hristos. Acțiunea desfășurată demonstrează că spiritul sărbătorilor înseamnă, înainte de toate, dăruire, compasiune și apropiere față de cei aflați în nevoie.

Cu emoție și sinceritate, elevii au colindat și au oferit pachete pregătite cu grijă, aducând atmosfera sărbătorilor în saloanele spitalului. Gestul lor a fost primit cu recunoștință atât de beneficiari, cât și de personalul medical, care a apreciat inițiativa și implicarea tinerilor.

La finalul activității, elevii și-au exprimat dorința ca această experiență să devină o tradiție și să fie reluată și în anii următori. Organizatorii adresează mulțumiri conducerii și personalului Spitalului Județean de Urgență „Mavromati” pentru deschiderea și sprijinul acordat.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani marchează un an de la reinaugurare cu deschiderea Sălii Studio

Publicat

Publicitate

La exact un an de la momentul reinaugurării clădirii Teatrului „Mihai Eminescu”, instituția de cultură din Botoșani pregătește un nou eveniment de referință: deschiderea oficială a Sălii Studio cu premiera spectacolului „Tipografic majuscul”, adaptare după un text de Gianina Cărbunariu.

Evenimentul va avea loc în data de 21 decembrie 2025, la exact un an distanță de la marea reinaugurare, la care partener oficial și sponsor principal a fost Grup Eta Botoșani.

Ne dorim ca Sala Studio să devină un laborator de emoții, idei și întâlniri memorabile, iar fiecare spectacol să fie o punte între scena noastră și sufletul dumneavoastră.

Succesul și dezvoltarea continuă a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani nu ar fi posibile fără sprijinul partenerilor de încredere.

Grup Eta Botoșani își reconfirmă statutul de partener fidel și sponsor al teatrului, susținând, la fel ca la marea reinaugurare a clădirii, și acest nou capitol.

De această dată, partenerilor li se alătură și Restaurantul NOD House, contribuind la reușita acestui eveniment cultural major.

Publicitate

               „Deschiderea Sălii Studio, la un an de la revenirea acasă, înseamnă nu doar o nouă scenă, ci și o promisiune pentru viitorul teatrului botoșănean: acela de a oferi o diversitate de experiențe artistice. Le mulțumim partenerilor noștri, Grup Eta Botoșani și Restaurantului NOD House, pentru că ne sunt alături în demersul de a aduce arta mai aproape de comunitate,” a declarat Alexandru Vasilachi, managerul Teatrului „Mihai Eminescu”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending