Connect with us

Eveniment

Opinii. Cătălin Silegeanu: Spitalul de Boli Paliative Botoșani a devenit un monument al neglijenței, indolenței și incompetenței

Publicat

Publicitate

Comunicat. Opinii, de Cătălin Silegeanu:

Spitalul de Boli Paliative din municipiul Botoșani s-a transformat, dintr-o speranță pentru sute de pacienți, într-un monument al neglijenței, indolenței și incompetenței, o rușine de proporții epice. Au trecut 10 ani de când proiectul a fost conturat pe hârtie și 5 de când a început să prindă viață, iar travaliul este prelungit îngrozitor de fiecare actant care îi dirijează destinul.

Lucrările de construire au demarat în 2017 și au depășit nu doar termenul de finalizare, ci toate estimările autorităților și însăși imaginația. Nicio investiție derulată în județul Botoșani nu a avut o soartă atât de cinică precum aceasta.

Tergiversarea nesimțită a fost cauzată de disputele și sincopele dintre Primărie, constructor și finanțatorul guvernamental, congruente doar în iresponsabilitatea demonstrată. Suntem în 2023 și urmează ca spitalul să revină în șantier pentru corectarea unor neconformități de construire, licitație încă neatribuită după o primă încercare. Situația poate fi comparată cu reintroducerea unui făt extras până la glezne. Descrierea nu este dură, ci pe măsura mișeliei autorităților.

Nici Primăria, nici Compania Națională de Investiții nu a avut curiozitatea să verifice constructorul înainte de abandonarea lucrărilor și de constatarea abaterilor. Cea mai clară dovadă este tentativa de recepție din iarnă. Niciun reprezentant al statului nu a avut interes să medieze situația și niciun decident local nu s-a preocupat să înlesnească execuția. Municipalității i-a luat mai bine de un an să racordeze spitalul la utilități, singura sarcină care i-a fost trasată în mod explicit. Primarul a epuizat calendarul estimând finalizarea lucrărilor și s-a spălat pe mâini de fiecare dată când se apropia scadența.

Obiectivul se arată ca un orizont: poate fi văzut, dar nu și atins, pare apropiat, dar la nesfârșit departe. Chiar și după recepție, urmează proceduri legate de acreditare, alcătuirea organigramei, distribuirea posturilor și responsabilităților. Iar dacă spitalul va fi operaționalizat în 2024, se cuvine să aprindem lumânări la intrare în memoria tuturor botoșănenilor care ar fi putut trăi o zi în plus dacă proiectul se împlinea la timpul potrivit și nu la cel dorit.

Publicitate

Proiectul a fost gândit ca alinare pentru pacienții aflați în ultimele stadii ale unor boli cronice grave. Tuturor celor care au tratat cu indiferență acest obiectiv să le fie rușine de propriile caractere.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Botoșaniul a pierdut un TEZAUR UMAN VIU. Dumitru GÂNGA a fost recunoscut în anul 2024 de Ministerul Culturii

Publicat

Publicitate

A căzut o stea. O stea care a strălucit într-un mod aparte. Un model de dedicare și de slujire a valorilor tradiționale. Astăzi ne luăm rămas bun de cel care ne-a făcut mândri de locurile unde trăim și de obiceiurile satului nostru străbun.

DUMITRU GÂNGA a fost recunoscut în anul 2024 de Ministerul Culturii ca fiind Tezaur Uman Viu.

Peste 40 de ani a fost cel care a pus nunțile în rânduială. Toți cei care-l cunoșteau erau încredințați că avându-l pe el ca vornic, toate etapele nunții aveau să fie cel mai frumos reprezentate. Cu bățul înfășurat cu un prosop tradițional, cu vocea-i pătrunzătoare, se urca pe un scaun ca să fie văzut și ascultat și începea de fiecare dată cu „oleacă de-atențiune pentru tot poporul”, iar lumea se conforma, astfel încât totul decurgea asemenea obiceiului bine păstrat din vechime. Iertăciunea și colăcăria erau momentele cheie fără de care nu se putea trece. Pe lângă vornicie, el avea un fel diferit de a întreține atmosfera la nunți, astfel încât momentele de pauză erau foarte frumos acoperite de el cu fel și fel de texte compuse în funcție de persoana care-l tocmea. Aducea multă voie bună și rămânea mult timp în amintirea celor care-l cunoșteau.

Numele lui a fost cunoscut în toată Moldova, era recunoscut ca fiind cel mai priceput vornic al Țării de Sus. Va rămâne în amintirea noastră ca cel ce a dus o tradiție de veacuri peste ani, ca cel ce ne-a lăsat sute de texte, care de care mai șugubețe, și negreșit ca Tezaur Uman Viu.

Dumnezeu să-l ierte!

Consultant Artistic Compartiment Muzică,
Mariana Ichim Hodan

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. Care sunt cele mai căutate autoturisme, pe categorii

Publicat

Publicitate

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. În ianuarie, scăderea a fost cu 5,9% față de prima lună a anului trecut, arată datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA), scrie alba24.ro.

Datele asociației arată că, autoturismele, care reprezintă aproximativ 88% din totalul pieței, au înregistrat, în luna ianuarie 2025, un volum de 11.823 unități, cu 5.9% mai puțin față de luna similară din 2024.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 46,6% în scădere cu 7.2%, urmat de Clasa C cu o cotă de 27.3%, în scădere cu 2.2% și Clasa B cu o cotă de 15%, în creștere cu 8.2% față de cota deținută în luna ianuarie a anului trecut.

Au scăzut înmatriculările de mașini noi. Situația pe categorii

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna ianuarie a acestui an, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o creștere de 0.1% față de perioada similară din 2024, ajungând, astfel, la o pondere de 59.5%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o scădere de 39% și dețin o cotă de 9.8% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) dețin în prima lună a anului 2025, o cotă de piață de 30.5%, care depășește cu 20.7 p.p. cota deținută de motoarele diesel.

Publicitate

Autoturismele full electrice dețin o cotă de 9.8% din piață, în luna ianuarie a anului 2025, față de ianuarie 2024, când reprezentau 12.9%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid dețin o cotă de piață de 5%, față de ianuarie 2024, când reprezentau 4.6%.

Vehiculele comerciale ușoare și minibus înregistrează, în ianuarie 2025, o scădere de 33.6% față de luna ianuarie 2024, potrivit Mediafax. Vehiculele comerciale ușoare fără minibus înregistrează o scădere de 33.8%.

Pe de altă parte, vehiculele comerciale ușoare electrice au atins, în prima luna a anului 2025, un volum de 231 unități față de 73 unități comparat cu luna ianuarie a anului trecut.

Vehiculele comerciale grele și bus înregistrează, în ianuarie 2025, o scădere de 32.7% față de luna ianuarie 2024, din care vehiculele comerciale grele peste 16 tone plus autotractoarele înregistrează o scădere de 26.7%.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Viitori ofițeri de poliție, în practică la IPJ Botoșani

Publicat

Publicitate

Începând de astăzi, până la data de 8  martie a.c., 25 de studenți din cadrul Academiei de Poliție, specializarea drept și ordine publică, vor desfășura stagiul de practică în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani.

 

În această perioadă studenții au oportunitatea de a aplica cunoștințele teoretice acumulate în timpul anilor de studiu, sub îndrumarea unor tutori aleși din rândul ofițerilor cu experiență.

 

„Le urăm mult succes și ne bucurăm să-i avem alături de noi!”, au transmis polițiștii.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Pietoni amendați pentru că au ocolit trecerea pentru pietoni. Acțiune a polițiștilor botoșăneni

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani – Biroul Rutier au desfășurat, luni, activități pentru prevenirea și combaterea accidentelor rutiere care au drept cauze generatoare abateri ale pietonilor.

 

Astfel, polițiștii au acționat pe principalele artere rutiere din municipiul Botoșani și localitățile din apropiere, unde au fost înregistrate accidente rutiere în care au fost implicați pietoni, prilej cu care au fost legitimate peste 80 de persoane și controlate 40 de autovehicule.

 

În urma neregulilor constatate au fost aplicate 52 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 14.000 de lei, 16 dintre acestea fiind aplicate pentru abateri ale pietonilor.

 

Publicitate

De asemenea, 24 de conducători auto au fost sancționați pentru depășirea limitei legale de viteză, fiind reținute și 5 permise de conducere pentru această abatere.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending