Connect with us

Eveniment

Opinii. Cătălin Silegeanu: Rolul autorităților este să ajute cetățenii, nu să își umple conturile din amenzi

Publicat

Publicitate

Comunicat. Opinii, de Cătălin Silegeanu:

O problemă care trenează de prea multă vreme în municipiul Botoșani este lipsa locurilor de parcare, iar noile reglementări intrate în vigoare se vor solda cu noi amenzi în rândul cetățenilor. În ciuda promisiunilor electorale, administrația nu reușește să ajungă din urmă creșterea semnificativă a numărului de autoturisme, motiv pentru care licitațiile organizate se încheie cu sume usturătoare pentru unii șoferi. Primăria obține venituri din administrarea parcărilor cu plată, însă aceste sume nu au fost niciodată comunicate public și nici nu se regăsesc în peisajul urban.

În Botoșani, singurele parcări supraetajate au fost ridicate de companii private. Cea mai mare aparține  firmei cu capital belgian care deține Shopping Center-ul și a fost construită într-un an și jumătate.  Proprietarul a investit peste 3 milioane de euro pentru a oferi 600 de locuri de parcare botoșănenilor veniți la cumpărături. Spre comparație, Primăria a amenajat în ultimii doi ani mai puțin de 200 de locuri de parcare și întoarce aceeași foaie de trei ori până identifică spații oportune. Proiectul privind înființarea unei parcări supraetajate pe Bulevardul Eminescu este trecut sub tăcere. În Oradea, Craiova și Pitești se valorifică fiecare colț de stradă, fără a pomeni despre soluțiile implementate în Cluj, Timișoara, Iași sau Sectorul 5 din București.

Municipalitatea din Botoșani nu s-a preocupat de elaborarea unei politici coerente de parcare, pornind de la un studiu complex al transportului urban și al ariei metropolitane. Nici viitorul nu se arată mai optimist. Planul de Mobilitate Urbană Durabile (PMUD) valabil până în 2023 tratează superficial problema parcărilor, despre care abia pomenește, cu toate că recunoaște inexistența unui sistem integrat de management al traficului și multitudinea de deficiențe de gestionare a domeniului public. Planurile de transformare a garajelor în parcări cu spații verzi sunt controversate și nu se vor concretiza în viitorul apropiat. Între timp, intențiile propovăduite în campania electorală privind înființarea unor parcări subterane și supraterane par blocate în spațiul ideatic, iar comisia de sistematizare a traficului se întrunește o dată la câteva luni, mai mult forțată de împrejurări. Pentru a crește gradul de confort și siguranță în trafic, dimensiuni componente ale calității vieții, este nevoie de creșterea capacității administrative.

Interesant este că Primăria nu a publicat vreodată situația veniturilor încasate din gestionarea parcărilor cu plată, un indicator al relevanței investițiilor derulate în acest sector. Nu se cunoaște nici gradul de ocupare a locurilor amenajate, o caracteristică definitorie pentru alegerea spațiului destinat. Banii pe care municipalitatea îi încasează din taxele de parcare și amenzi ar trebui să se regăsească în condițiile de trafic.

Șoferii s-au obișnuit cu trecerile de pietoni amplasate anapoda, intersecțiile greșit proiectate și subdimensionările problematice, însă nu mai pot tolera insuficiența locurilor de parcare. Modificările Codului rutier proaspăt intrate în vigoare îngreunează povara de pe umerii deținătorilor de autovehicule, care se pot trezi cu bunurile ridicate dacă staționează pe trotuare, indiferent de circumstanțele atenuante. Poliția Locală a împărțit mii de amenzi pentru nerespectarea regulamentelor de circulație, însă de bun simț este ca autoritatea să creeze mai întâi condițiile minime pentru aplicarea normelor. O altă nedreptate este îndurată de proprietarii de autoutilitare și vehicule mari, care se chinuie să obțină un loc de parcare în oraș și adesea eșuează, în timp ce privilegiații pot concesiona pe strada Vârnav locuri lipite de marcaje pietonale. Regulile nu sunt aceleași pentru toți.

Publicitate

Gestionarea parcărilor urbane se poate face doar cu resurse umane alocate și dedicate, în structuri separate și bine definite. Este nevoie de investiții masive în construirea unor parcări moderne, relevante în contextul aglomerării, de crearea unor spații noi pe străzile cu sens unic, de digitalizare sistematică și sporirea controlului plăților. Autoritățile publice ar putea coopera cu investitorii privați în administrarea parcărilor existente. Soluții există, dar fără viziune și voință nu se pot produce îmbunătățiri. Rolul autorităților este să ajute cetățenii, nu să își umple conturile din amenzi pentru care o parte din culpă li se cuvine. Atitudinea municipalității sugerează însă contrariul.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Câinii polițiști din Botoșani intră în era modernă. Echipamente noi pentru Serviciul Criminalistic

Publicat

Publicitate

La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani a fost înființat în anul 2024, Compartimentului de Poliție Canină, care funcționează în structura Serviciului Criminalistic.

Astăzi, 2 iunie, instituția noastră face un nou pas important în direcția modernizării și eficientizării activității operative, prin achiziția de către Inspectoratul General al Poliției Române, a unor autospeciale marca Dacia Duster, omologate pentru transportul exemplarelor canine.

Autovehiculul care a intrat în dotarea Compartimentului de Poliție Canină al I.P.J. Botoșani este configurat special pentru a asigura condiții optime de siguranță și confort, atât pentru câinii de serviciu, cât și pentru conductorii acestora.

Autospeciala contribuie direct la creșterea eficienței intervențiilor polițiștilor în teren, în misiuni precum: căutarea și prinderea infractorilor, identificarea persoanelor dispărute sau detectarea substanțelor interzise.

Toate dotările Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani sunt realizate cu scopul de a eficientiza munca polițiștilor și de a răspunde prompt și eficient provocărilor operative. Ne aliniem astfel standardelor polițiilor europene, investind constant în resurse umane și logistice performante.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Un tată din municipiul Botoșani a trăit spaima vieții lui, după ce fetița sa cu care se plimba pe Pietonal s-a pierdut în mulțime

Publicat

Publicitate

Aflată cu familia pe Pietonalul Unirii din municipiul Botoșani, la activitățile dedicate celor mici de Ziua Internațională a Copilului, o fetiță s-a pierdut în mulțime, iar tatăl ei a apelat la jandarmii care asigurau ordinea și siguranța publică în zonă, pentru a o găsi.

Trei patrule de jandarmi au început imediat căutarea fetiței, care a fost găsită în scurt timp, vizibil emoționată, în fața Muzeului de Istorie Județean Botoșani.

Jandarmii l-au anunțat telefonic pe tată, iar acesta a răsuflat ușurat când și-a revăzut cu bine fiica.

Recomandăm părinților care participă împreună cu copii la manifestări publice cu prezență numeroasă să îi supravegheze permanent, iar în cazul în care observă lipsa lor să solicite în cel mai scurt timp sprijinul jandarmilor aflați în dispozitivul de misiune.

 

Publicitate

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

CFR Călători lansează în circulație „Trenurile Soarelui” în data de 13 iunie

Publicat

Publicitate

CFR Călători lansează în data de 13/14 iunie 2025 programul estival de transport ‘Trenurile Soarelui’, ce se va desfășura până la data de 6/7 septembrie 2025, perioadă în care turiștii vor avea la dispoziție 54 de trenuri directe (32 suplimentare și restul din programul obișnuit), ce vor asigura zilnic legătura dintre principalele orașe din țară și stațiunile de la Marea Neagră.

Potrivit unui comunicat al companiei, regiunile țării vor fi conectate timp de trei luni cu destinațiile de vacanță cele mai căutate de pe litoralul românesc, CFR Călători oferind tuturor posibilitatea de a călători cu cele 32 de trenuri suplimentare directe (16 dus /16 întors) dinspre Oradea, Arad, Deva, Craiova, Timișoara Nord, Reșița Nord, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureș, Brașov, Suceava, Iași, Galați, București Nord.

De asemenea, călătorii au la dispoziție și o serie de legături din Capitală, pe fondul existenței mersului de tren cadențat (la 1-2 ore) pe ruta București Nord – Constanța și retur. Durata călătoriei pe această rută este redusă, în medie de 2 ore și 30 de minute cu trenurile InterRegio și de 2 ore și 7 minute cu trenurile InterCtiy.

‘Primele trenuri care vor ajunge în dimineața zilei de 14 iunie 2025 cu turiști pe litoral sunt garniturile dinspre zona Moldovei, dar și tradiționalul tren destinat tinerilor care va circula zilnic pe ruta Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Pitești – București Nord – Constanța & stațiuni – Mangalia și retur. Trenul Tineretului – IR 1912 va pleca din Sibiu la ora 18:38, va circula pe parcursul nopții cu tranzit prin București Nord (plecare ora 03:15) și va ajunge la Constanța la ora 06:11/Mangalia la ora 07:59’, se arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, accesul feroviar spre/dinspre Delta Dunării este posibil numai prin stația de cale ferată Tulcea Oraș. În acest sens, turiștii au la dispoziție două trenuri Regio directe din Constanța spre Tulcea Oraș și retur, iar prin intermediul trenurilor care circulă pe ruta Medgidia – Tulcea Oraș la legătură cu celelalte trenuri de pe magistrala 800 București – Constanța, călătorii vor avea posibilitatea să se deplaseze spre Tulcea Oraș, inclusiv cu trenurile estivale.

Trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane clasă climatizate, dotate cu prize electrice pentru încărcarea bateriei laptopului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, iar în garniturile de lung parcurs se află și vagoane cu locuri pentru dormit.

Publicitate

Vagoanele și locomotive modernizate din fonduri PNRR se vor regăsi în compunerea trenurilor InterCity pe ruta Brașov – București Nord – Constanța precum și în compunerea altor trenuri, în timp ce noua ramă electrică Alstom Coradia Strem este utilizată spre/dinspre litoral începând cu data de 1 iunie 2025, prin operarea zilnică a unui număr de patru trenuri InterRegio, pe ruta București Nord – Constanța.

Prețul pentru o călătorie cu loc rezervat București – Constanța, fără reduceri, la casa a II-a, este 43,50 lei la tren Regio, 82,50 lei la tren IR și 94,00 lei la tren IC.

La cumpărarea cu anticipație a legitimațiilor de călătorie pasagerii pot obține reduceri de până la 10% din tariful de transport.

În ceea ce privește accesul în stațiile de pe litoral pentru persoanele cu mobilitate redusă, CFR Călători precizează că, în urma lucrărilor de modernizare/reabilitare a unor stații de cale ferată aflate pe secția București-Constanța, respectiv Constanța-Mangalia, derulate de managerul infrastructurii feroviare CFR SA, lucrări ce prevăd inclusiv realizarea de facilități de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă, accesul spre/dinspre peroane și în incinta stațiilor în vederea debarcării/îmbarcării, va fi posibil în perioada sezonului estival numai în stațiile Constanța și Mangalia.

Astfel, serviciul gratuit de asistență a persoanelor cu mobilitate redusă la peroane în vederea debarcării/îmbarcării în bune condiții poate fi efectuat de CFR Călători, la cerere, doar în stațiile Constanța și Mangalia. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

COD GALBEN de ploi, grindină la Dorohoi și mai multe comune din zonă

Publicat

Publicitate

Mai multe localități din județul Botoșani se vor afla sub o atenționare meteorologică nowcasting tip cod galben de averse ce vor cumula 15 …20l/mp, frecvente descărcări electrice, intensificări ale vântului, grindină de mici dimensiuni, astăzi, până la ora 16:00.

Sunt vizate municipiul Dorohoi și comunele Ungureni, Hudești, Mihai Eminescu, Coțușca, Suharău, Havârna, Vorniceni, Rădăuți-Prut, Ibănești, Șendriceni, Vârfu Câmpului, Cristinești, Avrămeni, Dersca, George Enescu, Manoleasa, Hilișeu-Horia, Păltiniș, Broscăuți, Mileanca, Pomârla, Roma, Știubieni, Darabani, Mihăileni, Drăgușeni, Nicșeni, Corlăteni, Leorda, Cândești, Cordăreni, Viișoara, Brăești, Săveni, Concești, Văculești, Lozna, Mitoc, Dimăcheni, Adășeni și Bucecea.

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

✔️fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;
✔️ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

✔️ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;
✔️ îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;
✔️ nu atingeți firele căzute la pământ;

✔️ curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;
✔️ nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Publicitate

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending