Connect with us

Eveniment

OPINII. Cătălin Silegeanu: E timpul ca managerii de la Eltrans să învețe pe propria piele că fiecare act are consecințe

Publicat

Publicitate

Managementul defectuos al companiei Eltrans, subjugat directivelor politice în detrimentul interesului public, încălcarea flagrantă a principiilor administrative, conduita iresponsabilă și deciziile ilicite ale directorului mă obligă să mă adresez organelor judiciare și instanței în vederea tragerii la răspundere a celor care, în opinia mea, abuzează de funcții.

În speranța că nu va fi necesar să recurg la astfel de demersuri, am inițiat dialogul cu managerul societății, în vederea soluționării litigiului pe cale amiabilă. Sunt necesare o serie de răspunsuri și clarificări din partea conducerii, care prezintă relevanță pentru toți contribuabilii.

Conducerea Eltrans preferă să cerșească subvenții din bugetul local, decât să valorifice oportunitățile și să beneficieze de sume considerabile provenite din partea unor agenți economici privați, care ar fi îmbunătățit substanțial bilanțul financiar al instituției. Contractul publicitar pe care l-am în luna aprilie stipula un venit anual de 7250 de euro fără TVA. Pe mâini pricepute, acești bani ar fi remediat o serie de lacune ale societății. Dar miza politică a cântărit mai mult decât binele companiei alimentată de fonduri publice. În acest moment, autobuzele sunt în aceeași stare în care se aflau în momentul importării acestora din Turcia. Autovehiculul pe care s-a aplicat reclama Hidroplasto, în curtea Eltrans, a fost decolantat, după câteva zile în care a fost ținut în parcare, tot în detrimentul cetățenilor.

Am explicat pe larg mai multe aspecte care țin de legalitate, etică și morală cu referire la această situație. Am sperat că managerul Eltrans va avea o reacție, însă tăcerea sa confirmă faptul că este marioneta aleșilor din Primărie. Am informații că o persoana din cadrul Primariei i-ar fi dictat să rezilieze contractul pe 12 mai, în jurul orei 20:25, cu puțin timp înainte ca Andrei Turcoman să mă contacteze pentru a-mi da vestea denunțării înțelegerii, pe care o aprobase o comisie specializată și despre care avea toate informațiile pe mail anterior perfectării.

Pentru că nu tolerez o astfel de conduită, pentru că aleșii politici folosesc funcțiile ca pe niște mijloace de a-și asigura bunăstarea, pentru că nu mai vreau ca decidenții să privească banii cetățenilor și instituțiile publice ca pe niște bunuri care li se cuvin, voi întreprinde toate acțiunile necesare corectării acestui derapaj.

Pentru că am fost întotdeauna un om al dialogului, militez pentru comunicare și consens, i-am cerut domnului Andrei Turcoman o discuție deschisă. Vreau să înțeleg motivele care stau la baza nerespectării obligației de a face, prevăzută juridic, să cunosc raționamentul din spatele deciziilor contradictorii în ceea ce privește proiectul publicitar, să aflu de ce sunt refuzate venituri substanțiale, în condițiile în care cheltuielile cu autobuzele diesel seacă bugetul local. Și cred că aceste informații sunt utile întregii comunități, conturând mecanismul prin care se administrează o companie publică și banii cetățenilor. De aceea i-am sugerat directorului că prezența presei ar fi oportună, dacă nu are în plan să se sustragă dării de explicații.

Publicitate

Dacă această discuție este lipsită de argumente, iar atitudinea managerului este în continuare influențată politic, nu voi ezita să solicit organelor competente să facă dreptate. Voi acționa în instanță societatea Eltrans pentru neîndeplinirea obligațiilor specificate în contractul. De asemenea, voi cere daune pentru prejudiciul de imagine creat companiei mele și voi sesiza parchetul pentru a verifica dacă acest contract a fost reziliat conform legislației în vigoare.

Hidroplasto este una dintre companiile reprezentative pentru județul Botoșani, așa cum a notat inclusiv Ziarul Financiar. Am construit un brand de la zero și am reușit, împreună cu echipa, să devenim un reper pe harta regională a reciclării deșeurilor și pe mapa internațională a fabricilor de profil.

Punem umărul la bugetul local și cel de stat, ne extindem și creăm noi locuri de muncă, încercăm să ne implicăm în comunitate cum putem. Timpul nu îmi permite un ping-pong instituțional și nici risipă de energie, de aceea nu tolerez bătaia de joc, îndeosebi din partea unora care întorc foaia de pe o parte pe cealaltă, pe salarii nemeritate.

Fiecare act are consecințe. E timpul ca managerii plătiți din bani publici să învețe asta pe propria piele.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Fotbal: FC Botoșani a debutat cu o victorie în play-out, 2-0 cu Petrolul, la Ploiești

Publicat

Publicitate

FC Botoșani a debutat cu o victorie în faza play-out a Superligii de fotbal, 2-0 (1-0) cu Petrolul Ploiești, vineri, în deplasare.

Oaspeții au deschis scorul rapid, prin Zoran Mitrov (3), după o pasă greșită de Tommi Jyry.

Angolezul Aldair, intrat pe teren în min. 66, a închis tabela (73), cu un șut la vinclu, după un contraatac supranumeric purtat de Zoran Mitrov.

Oaspeții au mai avut două ocazii uriașe de gol, dar Mitrov a trimis în bară (11), iar Adrian Chică-Roșă (60) a ratat din doi metri la centrarea lui Adams Friday.

Cea mai bună ocazie a echipei antrenate de Adrian Mutu a fost un șut de la 24 de metri trimis de Ricardinho, respins în corner de portarul Giannis Anestis (70).

La meci au asistat 3.014 spectatori, potrivit site-ului competiției.

Publicitate

FC Botoșani e neînvinsă de patru etape și a câștigat ultimele trei meciuri fără a primi gol.

Petrolul a câștigat ambele confruntări din sezonul regulat, 2-0 în deplasare și 3-1 acasă.

FC Petrolul Ploiești – AFC Botoșani 0-2 (0-1), Stadion ”Ilie Oană” – Ploiești
Au marcat: Zoran Mitrov (3), Aldair Caputa Ferreira (73).
Arbitru: Adrian Viorel Cojocaru (Galați); arbitri asistenți: Florian Alexandru Vișan (Galați), Romică Bîrdeș (Pitești); al patrulea oficial: Bogdan Dumitrache (București)
Arbitru video: Horia Gabriel Mladinovici (București); arbitru asistent video: Cristina Mariana Trandafir (București)
Observatori: Teodora Albon (Cluj-Napoca) – CCA, Marian Bucurescu (București) – LPF
AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie. Cresc și tarifele pentru vagoanele cușetă sau transport biciclete

Publicat

Publicitate

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie. Pasagerii care călătoresc cu trenul vor plăti mai mult abonamente și suplimente începând cu 28 martie, potrivit unui ordin emis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Aceste scumpiri vor afecta în special pasagerii care călătoresc pe distanțe scurte sau care utilizează frecvent transportul feroviar pentru navetă, scrie alba24.ro.

Ordinul ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.039/2024 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public a fost publicat pe 13 martie în Monitorul Oficial.

Noile tarife vor intra în vigoare pe 28 martie, la 15 zile de la data publicării.

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie

Potrivit acestuia, pentru călătoriile efectuate pe teritoriul zonelor metropolitane, achitarea tarifului tichetului de rezervare este opțională pentru trenurile unde există regim de rezervare a locului.

Tarifele abonamentelor pentru trenurile categoriile Intercity, Interregio și Regio, atât pentru clasa 1 cât și pentru clasa a 2-a, au fost actualizate și majorate.

Spre exemplu, la trenuri din categoria Intercity (IC), pentru distanțe între 1-10 km, abonamentul lunar ajunge la 385 lei (clasa 1) și 275 lei (clasa a 2-a).

Publicitate

La trenurile Interregio (IC), pentru distanțe de 1-10 km, tariful pentru un abonament lunar ajunge la 322 lei (clasa 1) și 241,50 lei (clasa a 2-a).

De asemenea, tariful pentru rezervarea locurilor la Intercity (IC) și Interregio (IR) este acum de 4 lei, indiferent de distanța parcursă.

Și tarifele suplimente pentru vagoane de dormit au fost actualizate. Cabina single va costa 235,50 de lei iar cabina cu 2 locuri – 125,50 de lei, indiferent de distanță. Prețurile se aplică la tariful aferent călătoriei la clasa 1. Cabina cu 3 locuri va costa 104,50 lei. Prețul se aplică la tariful aferent călătoriei la clasa a 2-a.

Tarifele suplimente pentru vagoane cușetă sunt:

  • supliment pat cabină cu 4 locuri – 81,50 lei
  • supliment pat cabină cu 6 locuri – 60,50 lei

Vor crește și tarifele suplimente pentru transport biciclete și transport bagaje neînsoțite (maximum 5 kg).

Tarife transport biciclete nepliabile (zona km – lei):

  • 1-60 km – 7,50 lei
  • 61-120 km – 10,50 lei
  • 121-250 km – 15,50 lei
  • 251-500 km – 21,00 lei
  • peste 500 km – km 26,00 lei

Transport pachete/bagaje neînsoțite (zona km – lei):

  • 1-60 km – 7,50 lei
  • 61-120 km – 10,50 lei
  • 121-250 km – 15,50 lei
  • peste 250 km – 21,00 lei

Citeste mai mult

Eveniment

George Simion și-a depus candidatura pentru alegerile prezidențiale 2025. O contestație, înregistrată la doar câteva minute

Publicat

Publicitate

George Simion, liderul AUR, și-a depus vineri candidatura pentru prezidențiale 2025.

”Biroul Electoral Central pentru alegerea Președintelui României din anul 2025 (BEC) informează că, în data de 14.03.2025, a fost depusă propunerea de candidatură a domnului George-Nicolae Simion, desemnat de partidul Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R.) pentru funcția de Președinte al României”, a anunțat BEC.

Candidatura lui George Simion la alegerile prezidențiale a fost contestată la Biroul Electoral Central, la câteva minute după ce Simion și-a depus dosarul de candidatură însoțit de listă cu semnăturile susținătorilor, potrivit Mediafax.

Contestația a fost depusă de avocatul Bogdan Ionescu. Acesta a anunțat la Antena 3 CNN că în opinia sa Simion este cel mai neeligibil candidat pe palier constituțional.

Citeste mai mult

Eveniment

Legea „fugarilor”, promulgată de președintele interimar

Publicat

Publicitate

Președintele interimar Ilie Bolojan a promulgat, vineri, legea potrivit căreia se consideră evadare și fapta persoanelor condamnate la pedeapsa cu închisoarea de a nu se prezenta la organul de Poliție în vederea punerii în executare a mandatului.

Această modificare a Codului penal urmărește înăsprirea pedepselor pentru sustragerea de la executarea unor pedepse privative de libertate, care este asimilată evadării dacă persoana condamnată nu se prezintă la organul de Poliție în termen de șapte zile de la data la care a rămas definitivă hotărârea instanței.

‘Evadarea din starea legală de reținere sau de deținere se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani. Când evadarea este săvârșită prin folosire de violențe sau arme, pedeapsa este închisoarea de la 1 la 5 ani și interzicerea exercitării unor drepturi. Se consideră evadare: a) neprezentarea nejustificată a persoanei condamnate la locul de deținere, la expirarea perioadei în care s-a aflat legal în stare de libertate; b) părăsirea, fără autorizare, de către persoana condamnată, a locului de muncă, aflat în exteriorul locului de deținere; c) încălcarea de către persoana aflată în arest la domiciliu a obligației de a nu părăsi imobilul ori nerespectarea de către aceasta a itinerariului sau condițiilor de deplasare, stabilite potrivit legii. Se consideră evadare și fapta persoanei condamnată la pedeapsa detențiunii pe viață sau la pedeapsa închisorii de a nu se prezenta la organul de poliție în vederea punerii în executare a mandatului de executare a pedepsei în termen de 7 zile de la data la care a rămas definitivă hotărârea prin care s-a dispus executarea pedepsei’, prevede legea.

Pedeapsa aplicată pentru infracțiunea de evadare se adaugă la pedeapsa rămasă neexecutată la data evadării, mai stipulează actul normativ.

Camera Deputaților a adoptat această lege în noiembrie 2023, în calitate de for decizional. În decembrie 2023, Înalta Curte de Casație și Justiție a contestat la CCR ‘Legea fugarilor’.

După mai multe amânări, în octombrie anul trecut CCR a respins sesizarea ICCJ în legătură cu ‘Legea fugarilor’ și a stabilit că actul normativ este constituțional. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending