FC Botoșani a anunțat în această după amiază că Mihai Ciobanu, care era până acum coordonator la Centrul de formare al echipei, va prelua funcția de antrenor principal al formației de pe municipalul din Botoșani.
Clubul a mai adăugat că acesta va ajutat pe banca tehnică de Alin Bejan, Alin Bordeanu, Stelian Isac și Andrei Patache.
Mihai Ciobanu a mai antrenat echipa FC Botoșani în perioada 2005-2007 pe când aceasta juca în Divizia B, iar intre 2019 – Iunie 2022 a fost antrenorul echipei cu licenta Pro.
Publicitate
Mihai Ciobanu a mai antrenat echipele Dacia Unirea Brăila, Delta Tulcea, Gloria Buzău, Olimpia Rm. Sărat, FCM Dunărea Galați, precum și tineretul clubului de fotbal Otelul Galati.
“Le uram mult succes atât lui Mihai Ciobanu, în noua sa poziție, cât și staff-ului său tehnic, și le dorim cât mai multe realizări!” a precizat clubul pe pagina officială de socializare.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Muzeul Județean Botoșani, prin secția de Artă Plastică – Etnografie – Științele Naturii, organizează la Muzeul „Ștefan Luchian” din Ștefănești expoziția „Culorile unui vis”, cu lucrări de pictură aparținând artistei plastice amatoare Pacuța Bădașcă.
Lucrările etalate pe simeze au ca teme principale peisajul, portretul, natură moartă.
Expoziția poate fi vizitată in intervalul 2 noiembrie – 2 decembrie 2024.
Publicitate
Vernisajul va avea loc sâmbătă, 2 noiembrie 2024, la ora 11.00.
În fiecare an, în sezonul rece, se produc incendii din cauza utilizării necorespunzătoare a mijloacelor folosite de cetățeni pentru asigurarea confortului termic în locuințe. Aceste evenimente pot fi prevenite dacă sunt respectate mai multe reguli elementare, menite să-i protejeze, atât pe aceștia, cât şi bunurile agonisite de-a lungul vieţii.
În perioada noiembrie 2023 – martie 2024, în județul Botoșani s-au produs 194 de incendii, cu 15 mai multe decât în iarna precedentă.
Aproape jumătate dintre evenimente au fost generate de coșurile de fum necurățate de funingine, defecte sau neizolate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului (82 incendii)
Publicitate
33 de incendii au izbucnit din cauza jarului căzut pe materiale combustibile sau a mijloacelor de încălzire defecte sau lăsate nesupravegheate.
Alte 33 de evenimente s-au produs ca urmare a utilizării instalațiilor/aparatelor/echipamentelor electrice defecte.
Iarna trecută, cinci persoane și-au pierdut viața, iar nouă au ajuns la spital cu arsuri, în urma unor incendii violente. Alte 41 de persoane au fost salvate de pompieri din locuințele cuprinse de flăcări.
Publicitate
Jarul căzut din sobă, fumatul în locuri nepermise, mijloace de încălzire lăsate nesupravegheate sau folosirea substanțelor inflamabile pentru aprinderea focului în sobă au provocat aceste tragedii, în județul Botoșani.
Cucuteni, Suharău, Slobozia, Costești, Dorohoi, Călinești, Corlăteni, Botoșani, Cucorăni, Săveni și Coțușca sunt localitățile în care s-au produs evenimentele.
Pentru înlăturarea pericolului de incendiu care poate apărea odată cu exploatarea sobelor şi a coşurilor de fum, trebuie luate următoarele măsuri:
Publicitate
– verificarea sobelor, a canalelor şi a coşurilor de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile din apropiere;
– tencuirea şi văruirea părţii din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn: grinzi, bârne, suport acoperiş etc.);
– îngroșarea zidăriei coşului la trecerea prin planşee, lăsându-se un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;
– păstrarea distanţei dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului;
– în timpul funcționării, ușa sobei trebuie închisă;
– în faţa sobelor cu lemne trebuie pusă o cutie metalică: aceasta va asigura protecţia faţă de căderea accidentală, direct pe podea, a lemnelor aprinse sau a jarului, care ar putea incendia materialele combustibile din apropiere;
– focul în sobe nu trebuie lăsat fără supraveghere sau în grija copiilor și trebuie stins înainte de a părăsi locuinţa și pe timpul nopții;
– cenuşa şi jarul provenite de la sobe trebuie depozitate într-un loc special amenajat.
De asemenea, nu se vor introduce în sobe lemne cu lungimea mai mare decât focarul, iar acestea nu trebuie supraîncărcate.
Pentru mijloacele de încălzit locale sau centrale care folosesc combustibil lichid, se recomandă următoarele măsuri:
– verificarea etanşeităţii conductelor de alimentare cu combustibil;
– interzicerea supraalimentării cu combustibil;
– alimentarea cu combustibil atunci când mijlocul de încălzire nu este în stare de funcţionare;
– curăţarea periodică a conductelor de alimentare şi a duzelor de pulverizare.
O altă cauză a incendiilor din sezonul rece o reprezintă exploatarea necorespunzătoare a aparatelor electrice de încălzire şi a instalaţiilor electrice. Aceste evenimente pot fi evitate prin adoptarea următoarele măsuri:
– nu trebuie utilizate instalaţii electrice defecte, montate direct pe materiale combustibile, cu improvizaţii, cu legături electrice neacoperite de material electroizolant etc.;
– reparaţiile la instalaţiile electrice trebuie executate doar de personal autorizat;
– nu trebuie suprasolicitate circuitele electrice prin racordarea unor consumatori electrici care depăşesc puterea nominală a acestora;
– sistemele de încălzire electrice aflate în funcţiune vor fi supravegheate permanent, chiar dacă sunt prevăzute cu mijloace de protecţie (termostat).
Reşourile pot constitui o sursă de aprindere dacă sunt așezate în locuri necorespunzătoare: sub birouri, rafturi, tejghele, aproape de perdele, de pat etc. unde probabilitatea de a intra în contact cu materiale combustibile (textile, hârtie, lemn etc.) este foarte mare. De asemenea, reşourile improvizate şi artizanale prezintă risc deosebit din cauza puterii mari a acestora şi a deficienţelor ce pot apărea pe circuitele de alimentare, aspecte ce conduc la suprasolicitarea instalaţiei electrice la care sunt racordate (conductori, prize, ştechere etc.)
Pentru executarea lucrărilor de remediere a unei avarii survenite pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 225 mm, de pe strada Hatman Arbore din municipiul Botoșani, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani anunță întreruperea furnizării apei potabile, astăzi – 30 octombrie 2024.
Astfel, în intervalul orar 14:15 – 17:30, sunt afectați de lipsa apei potabile consumatorii ce locuiesc pe străzile: Doboșari, Hatman Arbore, Ștefan cel Mare, Luizoaia, Aleea Iacob Iacobovici, Vâlcele, respectiv abonații din cartierul A.N.L Cișmea.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile, în cel mai scurt timp.
Comisia Europeană a început de miercuri, 30 octombrie, să impună o taxă compensatorie care vizează importurile de mașini electrice din China. Tarifele suplimentare variază de la 7,8% pentru automobilele Tesla, până la 35,3% pentru automobilele SAIC. Acestea se adaugă tarifelor standard de 10% impuse de UE pentru importurile de automobile, scrie alba24.ro.
Pentru Dacia Spring, mașina produsă de concernul chinez Dongfeng, taxele suplimentare vor fi de 20,7%.
Publicitate
Tarifele suplimentare au fost aprobate în mod oficial şi publicate, marţi, în Jurnalul Oficial al UE, iar de miercuri au intrat în vigoare.
Executivul comunitar susţine că aceste tarife sunt necesare pentru a contracara ceea ce a denumit subvenţii incorecte, inclusiv finanţare preferenţiale şi granturi precum şi terenuri, baterii şi materii prime la preţuri mai mici decât cele de pe piaţă.
Potrivit Comisiei, China are o rezervă de capacitate de producţie pentru trei milioane de automobile electrice pe an, dublu faţă de mărimea pieţei UE. Având în vedere tarifele de 100% aplicate de SUA şi Canada, cea mai evidentă piaţă pentru aceste automobile electrice este Europa.
Publicitate
Constructorii auto europeni se confruntă cu un aflux de automobile electrice ieftine din partea rivalilor chinezi. Comisia estimează că ponderea mărcilor chineze pe piaţa din UE a crescut până la 8%, de la mai puţin de 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Bruxelles-ului preţurile la automobile electrice chineze sunt, în mod frecvent, cu 20% sub cele ale modelelor produse în UE.
Taxa compensatorie definitivă instituită vizează importurile de vehicule electrice cu baterie noi, proiectate în principal pentru transportul a maximum nouă persoane, inclusiv șoferul, cu excepția vehiculelor din categoria L și a motocicletelor, propulsate (indiferent de numărul de roți puse în mișcare) exclusiv de unul sau de mai multe motoare electrice, inclusiv cele cu un sistem de mărire a autonomiei cu combustie internă (o unitate auxiliară de alimentare) și originare din Republica Populară Chineză.
b
Publicitate
Nivelurile taxei compensatorii definitive aplicabile prețului net, franco frontiera Uniunii, înainte de aplicarea taxei, se stabilește după cum urmează:
Grupul BYD: 17,0 %
BYD Auto Company Limited
BYD Auto Industry Company Limited
Changsha BYD Auto Company Limited
Changsha Xingchao Auto Company Limited
Changzhou BYD Auto Company Limited
Fuzhou BYD Industrial Company Limited
Hefei BYD Auto Company Limited
Jinan BYD Auto Company Limited
Grupul Geely: 18,8 %
Asia Euro Automobile Manufacture (Taizhou) Company Limited
Chongqing Lifan Passenger Vehicle Co., Ltd.
Fengsheng Automobile (Jiangsu) Co., Ltd.
Shanxi New Energy Automobile Industry Co., Ltd.
Zhejiang Geely Automobile Company Limited
Zhejiang Haoqing Automobile Manufacturing Company Limited
Zhaoqing Xiaopeng New Energy Investment Co., Ltd. Filiala Guangzhou
Toate celelalte societăți: 35,3 %
China nu este de acord cu decizia Comisiei UE
„China nu este de acord şi nici nu acceptă această decizie”, a informat Ministerul chinez al Comerţului într-un comunicat publicat miercuri.
Beijingul a lansat propriile sale anchete, în acest an, asupra importurilor de coniac, lactate şi produse de carne de porc din UE, ca represalii la tarifele Bruxelles-ului. De asemenea, China a contestat, la Organizaţia Mondială a Comerţului, măsurile provizorii anunţate de Bruxelles, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Poziţia Uniunii Europene spre Beijing s-a modificat în ultimii cinci ani. UE vede China drept un potenţial partener în unele zone, dar şi ca un competitor şi rival sistemic, însă statele membre UE nu fac front comun cu privire la tarifele pentru automobilele electrice chineze.