Connect with us

Eveniment

OFICIAL: Înscrieri clasa pregătitoare 2023. Când vor fi afișate circumscripțiile școlare și numărul de clase. Calendar

Publicat

Publicitate

Înscrieri clasa pregătitoare 2023: Potrivit calendarului oficial de înscrieri, inspectoratele școlare și unitățile de învățământ afișează, în 30 martie, circumscripțiile școlare și numărul de clase pregătitoare alocate, relatează alba24.ro.

Modelul de cerere-tip la înscrieri va fi disponibil din 3 aprilie. În 4 aprilie vor fi comunicate criteriile specifice de departajare.

În perioada 3-18 mai, părinții vor completa cererile-tip de înscriere a copiilor la școală.

Ordinul 3.704/17 februarie 2023 privind aprobarea calendarului înscririi în învățământul primar, anul școlar 2023-2024 a fost publicat în Monitorul Oficial, în 2 martie.

Situația din Alba

Peste 140 de clase vor fi disponibile pentru înscrierea la clasa pregătitoare, în anul școlar viitor, în județul Alba. În Alba Iulia, vor fi 30 de clase.

”În județul Alba avem propuse 148 de clase cu 2850 elevi la clasa pregătitoare. Din acestea, în municipiul Alba Iulia vor fi 30 de clase cu 690 de elevi”, a declarat, pentru Alba24, inspector școlar general IȘJ Alba, Cornel Sandu.

Publicitate

Potrivit acestuia, înscrierea nu se va face pe criterii de circumscripție la unitățile cu profil vocațional: Liceul Sportiv, Liceul de Artă, Seminarul Teologic. Acestea au criterii specifice de admitere.

Pentru restul unităților, înscrierea se face în mai multe etape. În primă fază, au prioritate elevii care au domiciliul în zona arondată școlii, apoi ceilalți, din alte zone.

CALENDAR înscriere clasa pregătitoare 2023

Pregătirea înscrierii în învățământul primar

30 martie 2023: Afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar.

Afișarea, la sediul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului școlar, pentru unitățile de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor care permit părinților să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității, cum ar fi:

  • posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala
  • posibilitatea organizării programului „Școala după școală”
  • fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare.

3 aprilie 2023: Postarea pe site-ul centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrului Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE) a modelului de cerere-tip (anexa nr. 2 la Metodologia de înscriere a copiilor în învăţământul primar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 3.445/2022) pentru evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie  – 31 decembrie 2023 inclusiv şi care:

  • nu au frecventat grădiniţa
  • s-au întors din străinătate

Afişarea programului de evaluare a copiilor la avizierul şi pe site-ul CJRAE/CMBRAE.

Postarea pe site-ul inspectoratelor şcolare, respectiv al unităţilor de învăţământ cu nivel preşcolar/primar a modelului de cerere-tip pentru evaluarea dezvoltării copiilor care au frecventat grădiniţa şi care împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2023, inclusiv.

4 aprilie 2023: Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ/  pe site-ul acesteia, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților – după verificarea existenței unor elemente de discriminare de către  consilierul juridic al inspectoratului școlar și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ.

Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ/ pe site-ul acesteia, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare și a procedurii privind constituirea formațiunilor de elevi.

5 – 26 aprilie 2023: Evaluarea dezvoltării copiilor care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2023 și eliberarea recomandării pentru înscrierea în învățământul primar

Pentru copiii care au frecventat grădinița:

  • înregistrarea cererilor transmise/depuse la unitățile de învățământ cu nivel preșcolar pentru obținerea recomandării de înscriere în clasa pregătitoare;
  • eliberarea/transmiterea către părinte de către unitatea de învățământ cu nivel preșcolar a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz

Pentru copiii care NU au frecventat grădinița sau au revenit din străinătate:

  • înregistrarea de către CJRAE/CMBRAE a cererilor de evaluare, depuse/transmise de părinți  pentru copiii care îndeplinesc criteriile prevăzute la  art. 7 alin. (1) din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 3.445/2022)
  • planificarea de către CJRAE/CMBRAE a organizării evaluării; afișarea și comunicarea programării pentru participarea la evaluare
  • desfășurarea evaluării copiilor de către CJRAE/CMBRAE
  • eliberarea/transmiterea către părinte de către CJRAE/CMBRAE a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz
  • soluționarea, de către Comisia județeană/ a municipiului București de înscriere a copiilor în învățământul primar, (Comisia județeană/a municipiului București), a  situațiilor excepționale care necesită amânarea înscrierii în învățământul primar.

27 aprilie 2023: Transmiterea proceselor-verbale care cuprind listele cu numele copiilor și rezultatele evaluării, respectiv recomandarea de înscriere în clasa pregătitoare sau în grupa mare, după caz, de la unitățile de învățământ preșcolar sau CJRAE/CMBRAE, către comisiile județene/Comisia Municipiului București.

2 mai 2023: Reconfigurarea, acolo unde se impune, de către inspectoratele școlare, a circumscripțiilor școlare, astfel încât să asigure optimizarea procesului de cuprindere a copiilor în clasa pregătitoare, în situația în care capacitatea unei unități de învățământ nu permite cuprinderea în clasa pregătitoare a tuturor copiilor din circumscripția școlară stabilită în anul școlar anterior, precum și în alte situații justificate, cum ar fi eliminarea segregării școlare, rezultată din segregarea pe criteriul mediului de rezidență.

Completarea și validarea cererilor-tip de înscriere în învățământul primar

3 – 18 mai 2023

  • Completarea cererilor-tip de înscriere de către părinți/ tutori legal instituiți/ reprezentanți legali, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor;
  • Depunerea/transmiterea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, inclusiv a recomandării de înscriere în clasa pregătitoare, după caz, respectiv a declarației pe proprie răspundere și a documentelor necesare în copie simplă
  • Validarea fișelor de înscriere generate de aplicația informatică.

Prima etapă de înscriere în învățământul primar

19 – 22 mai 2023: Procesarea de către Comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar (Comisia națională) a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea copiilor la școala de circumscripție.

Notă: Inspectoratele școlare pot decide extinderea activității didactice în situația unităților de învățământ care au un număr mare de solicitări de înscriere în clasa pregătitoare, în alte unități de învățământ care au spații disponibile.

23 – 29 mai 2023: Procesarea la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse/transmise de părinți/ tutori legal instituiți/reprezentanți legali, a cererilor prin care se solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către Consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază.

Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază.

30 mai 2023: Procesarea  de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali au solicitat înscrierea la o altă unitate de învățământ decât la școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție.

31 mai 2023: Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar a candidaților înmatriculați și a numărului de locuri rămase libere.

A doua etapă de înscriere în învățământul primar

5 iunie 2023: Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile,   elaborate de inspectoratul școlar;

Informarea Ministerului Educației de către Comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua. Procedurile vor viza modalități de comunicare și transfer de documente on-line, după caz.

6 – 12 iunie 2023: Depunerea/transmiterea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă;

Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor.

13 – 14 iunie 2023: Procesarea la nivelul unităților de învățământ a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți/tutori legal instituiți/reprezentanți legali, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale  și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile.

Completarea în aplicația informatică a datelor din cererile-tip de înscriere pentru candidații înscriși în această etapă.

15 iunie 2023: Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare.

1 – 8 septembrie 2023: Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a  cererilor părinților/ tutorilor legal instituiți/ reprezentanților legali ai copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ.

Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul superior al copilului.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Copil de 4 ani, găsit de polițiști pe stradă, după ce ar fi căzut de la etajul 1

Publicat

Publicitate

Polițiștii rutieri din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani au intervenit prompt astăzi, după ce au observat, pe o stradă din municipiu, un copil de aproximativ 4 ani, dezorientat și parțial îmbrăcat.

Din discuțiile purtate cu minorul, polițiștii au aflat că acesta ar fi căzut de la etajul 1 al blocului în care locuiește, iar ulterior, speriat, a plecat de acasă și nu mai știa cum să se întoarcă.

Copilul nu prezenta leziuni grave, având doar câteva zgârieturi vizibile. Polițiștii au solicitat de urgență intervenția unui echipaj medical, pentru a-i fi acordate îngrijiri de specialitate.

Între timp, aceștia au reușit să identifice familia copilului, urmând ca împrejurările exacte ale incidentului să fie verificate de polițiști, în colaborare cu specialiști din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului.

Citeste mai mult

Eveniment

Restricții pentru minori pe rețelele sociale: Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, vizate de o nouă lege la Senat. Amenzi uriașe

Publicat

Publicitate

Restricții pentru minori pe rețelele sociale: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, vizate de o nouă lege la Senat. Platformele sociale cu milioane de utilizatori vor fi obligate să protejeze minorii de conținutul nociv distribuit online, potrivit unui proiect legislativ depus recent la Senat.

Platformele care nu respectă noile reguli riscă amenzi de până la 3% din cifra de afaceri globală.

Restricții pentru minori pe rețelele sociale

Propunerea legislativă privind protecţia minorilor sub 18 ani în faţa conţinutului nociv distribuit pe platformele online de tip very large online platforms (vlop) a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere pe 29 mai. Unul dintre inițiatorii proiectului este deputatul PNL de Alba, Florin Roman.

„Deşi marile platforme online au implementat politici declarative pentru protecţia minorilor, studiile şi investigaţiile recente evidenţiază lacune semnificative în aplicarea şi eficienţa acestor măsuri. Această discrepanţă subliniază necesitatea unei intervenţii legislative ferme pentru a asigura un mediu digital sigur pentru copii şi adolescenţi”, se precizează în nota de fundamentare a proiectului.

Potrivit inițiatorilor, protecţia minorilor în mediul digital reprezintă o urgenţă legislativă în contextul actualei dinamici informaţionale, unde platformele online mari (VLOP) joacă un rol central în fomarea comportamentului, valorilor şi percepţiilor minorilor.

Publicitate

Potrivit Raportului EU Kids Online 2023, peste 72% dintre minorii europeni cu vârsta sub 16 ani petrec zilnic mai mult de 3 ore pe platforme online. Studiile efectuate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (2022) indică o creştere semnificativă a simptomelor de anxietate, depresie şi tulburări de alimentaţie, asociate cu consumul de conţinut nociv în mediul digital.

Ce este considerat conținut dăunător pentru minori

Scopul proiectului este protejarea minorilor cu vârsta sub 18 ani de conţinutul nociv distribuit pe platfomele online de tip VLOP (Very Large Online Platforms).

Prin „conţinut nociv” se înţelege orice material care:

instigă la violenţă sau comportamente autodistructive;
promovează tulburări de alimentaţie, ură de sine sau idei suicidare;
conţine nuditate, pornografie sau exploatare sexuală;
conţine scene de cruzime, agresiune sau violenţă extremă;
promovează comportamente ilegale, consum de droguri sau alcool;
afectează dezvoltarea emoţională şi cognitivă a minorului.

Potrivit proiectului, platfomele VLOP vor avea obligaţia de a implementa un mecanism verificabil de vârstă pentru toţi utilizatorii noi şi existenţi, cu scopul de a restricţiona accesul minorilor la conţinutul menţionat.

Platformele trebuie să trimită lunar rapoarte părinților
Potrivit proiectului, platformele VLOP vor fi obligate să asigure control parental activ şi personalizabil pentru conturile minorilor, precum şi rapoarte lunare automate către părinţi/tutori privind activitatea online a minorului.

De asemenea, se va interzice monetizarea conţinutului live în care sunt implicaţi minori, fără consimţământul scris al reprezentantului legal.

Platfomele VLOP vor avea obligaţia de a oferi acces la un serviciu de mediere digitală în limba română şi în limbile minorităţilor naţionale recunoscute oficial.

De asemenea, platformele trebuie să răspundă în temen de maximum 2 ore la orice notificare emisă de o autoritate competentă privind conţinutul nociv accesat de un minor.

Ce amenzi riscă platformele care nu respectă regulile

Platfomele care vor încalca prevederile legii vor putea fi sancţionate cu amendă între 0,5% şi 3% din cifra de afaceri anuală globală.

Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Supravegherea Comunicaţiilor (ANCOM), în colaborare cu Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), va fi responsabilă cu aplicarea
legii.

Program național de educație media și alfabetizare digitală pentru elevi
De asemenea, Ministerul Educaţiei, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi Departamentul pentru Relaţii interetnice, împreună cu ONG-urile acreditate în domeniul protecţiei copiilor, vor elabora, implementa şi promova un program naţional de educaţie media şi alfabetizare digitală adresat elevilor cu vârste între 8 şi 18 ani.

Programul naţional va include:

module obligatorii în curriculumul şcolar privind educaţia digitală, discernământul critic, protecţia datelor personale şi identificarea conţinutului nociv
campanii publice naţionale pentru părinţi şi cadre didactice
materiale educaţionale disponibile şi în limbile minorităţilor naţionale
În cazul minorilor aparţinând minorităţii maghiare sau altor minorităţi naţionale, toate materialele informative şi educaţionale vor fi traduse integral în limba maternă, în parteneriat cu organizaţiile reprezentative.

Citeste mai mult

Cultura

Zeci de adolescenți din Botoșani, Suceava și Brăila au participat la proiectul Capsule „Exprimă ce ești. Ideo Ideis”

Publicat

Publicitate

Proiectul ‘Exprimă ce ești. Ideo Ideis’ a adus la finalul lunii aprilie o parte din Ideo Ideis la Suceava, Botoșani și Brăila. 90 de adolescenți au fost selectați în urma înscrierilor pentru participarea la un program intensiv de dezvoltare personală prin teatru și arte alăturate.

La Suceava, atelierele au avut loc între 22 și 27 aprilie, adolescenții fiind îndrumați de formatorii Mara Oprea (regizor, trainer de teatru tânăr), Tudor Platon (trainer atelier de film) și Theodora Dumitrică (atelierele In a Relationship with Love).

La Botoșani, adolescenții au lucrat cu Carla Oncescu (trainer de teatru tânăr), care i-a încurajat să fie mai încrezători și curioși prin exerciții inspirate din artele spectacolului, Șteff Chelaru (trainer atelier de reinterpretare a costumelor), care le-a stimulat creativitatea și expresivitatea, și Silvia Ciubotaru, care a susținut atelierele In a Relationship with Love, concentrându-se pe modele de relaționare sănătoasă și înțelegerea primelor relații de dragoste.

La Brăila, în aceeași perioadă, 22-27 aprilie, liceenii au participat la o experiență artistică complexă alături de Elena Tudorache (trainer de teatru tânăr), care a lucrat cu ei prin exerciții inspirate din artele spectacolului, Danina Arsene (coordonatoarea atelierelor In a Relationship with Love), care a deschis discuții despre relații și comunicare, și Lavinia Cioacă, care a completat experiența cu un atelier de fotografie documentară dedicat explorării personale și autenticității.

Fiecare Capsulă s-a încheiat cu susținerea unor spectacole pe scenele Teatrului ‘Mihai Eminescu’ Botoșani, Teatrului Municipal ‘Matei Vișniec’ Suceava și a Teatrului ‘Maria Filotti’ Brăila!

‘Am încercat să comprimăm experiența festivalului într-o capsulă de 5-7 zile și să replicăm acest model de bune practici în mai multe comunități din țară. Avem deja experiența anilor trecuți, așa că ne dorim să ajungem în cât mai multe orașe din România și să intrăm în contact cu cât mai mulți liceeni. În felul acesta creștem impactul în societate și punem bazele unor grupuri de dezvoltare prin artă. ‘ declară Bogdan Bogdănoiu, Coordonatorul Capsulelor Ideo Ideis.

Publicitate

Festivalul Ideo Ideis ajunge în acest an la ediția cu numărul 20 și va avea loc la Alexandria între 31 iulie și 5 august.

Mai multe detalii despre toate proiectele Ideo Ideis se regăsesc pe platforma online a fenomenului.

***

Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN). Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția administrației fondului cultural național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.

Parteneri: Teatrul ‘Mihai Eminescu’ Botoșani, Teatrul Municipal ‘Matei Vișniec’ Suceava & Teatrul ‘Maria Filotti’ Brăila, Colegiul Național A. T. Laurian Botoșani și Colegiul Național Petru Rareș Suceava

Parteneri media: LiterNet.ro, Zile și Nopți, Revista BIZ, Haute Culture, Happ.ro

Citeste mai mult

Eveniment

Jandarmii botoșăneni vor sta cu ochii pe manifestările prilejuite de Ziua Internațională a Copilului

Publicat

Publicitate

În perioada 30 mai – 07 iunie, Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani va asigura ordinea și siguranța publică la manifestările cu participare numeroasă, prilejuite de sărbătorirea Zilei Internaționale a Copilului.

În acest sens, jandarmii vor fi în preajma copiilor și vor acționa pentru prevenirea faptelor antisociale de natură penală și contravențională în municipiile Botoșani și Dorohoi, precum și în orașele Darabani și Săveni, la multitudinea de activități dedicate celor mici, din care menționăm Carnavalul Personajelor de Poveste în municipiul Botoșani, Crosul ,,Împreună mișcăm Dorohoiul” și Parada Sportivilor în municipiul Dorohoi.

De asemenea, efectivele de jandarmerie vor fi prezente și pe Stadionul orășenesc Darabani, unde, pe lângă activitățile organizate de primărie pentru copii în ziua de 1 iunie, se vor desfășura activitățile cultural-artistice și distractive la Ziua orașului Darabani.

În vederea îndeplinirii acestor misiuni, jandarmii vor fi sprijiniți de efective de poliție, pompieri și poliție locală, care vor acționa conform competențelor instituționale.

Având în vedere că la unele activități desfăsurate pe drumurile publice vor fi dispuse măsuri de restricționare progresivă a circulației de către polițiștii rutieri, recomandăm conducătorilor auto să manifeste răbdare și înțelegere față de măsurile luate pentru siguranța participanților.

Totodată, recomandăm participanților la manifestările publice din această perioadă să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, să acorde atenția cuvenită minorilor care îi însoțesc, bunurilor personale de valoare și să solicite sprijinul jandarmilor în mod direct în cazul sesizării unor fapte antisociale care îi afectează pe ei sau pe cei din jur.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending