Connect with us

Eveniment

OFICIAL: Flavius Stoican este noul antrenor al FC Botoșani

Publicat

Publicitate

FC Botoșani a anunțat astăzi, oficial, numirea lui Flavius Stoican ca antrenor al echipei de pe municipal, după ce, anterior în acest sezon, Stoican fusese tehnicianul celor de la CS Mioveni.

În vârstă de 46 de ani, acesta le-a mai pregătit în cariera sa de antrenor pe Dinamo II, Chindia Târgoviște, Dinamo București, FC Voluntari, Zimbru Chișinău, Pandurii Târgu-Jiu, Poli Iași, Petrolul Ploiești, Viitorul Pandurii Târgu-Jiu și FCU Craiova.

“Îi dorim mult succes noului nostru antrenor și îi dorim să aibă parte de cât mai multe realizări pe banca tehnică a echipei noastre! Hai, Botoșani!”, a anunțat clubul de la Botoșani.

Prin venirea lui Flavius Stoican se speră ca echipa de la Botoșani să iasă din perioada nefastă în care se află de cel puțin trei luni cu scoruri și umilințe năucitoare pentru echipa de pe municipal.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Mesajul ministrului Educației, Daniel David, pentru profesori. Ce spune despre sistemul de educație

Publicat

Publicitate

5 iunie, Ziua Învățătorului. Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, le-a transmis cadrelor didactice un mesaj prin care susține că apreciază modul în care își fac datoria față de elevi într-un sistem care nu-i susține întotdeauna așa cum ar trebui, scrie alba24.ro.

Acesta spune că știe problemele legate de rolul social, de infrastructură, de deficiențele procesului educațional și de birocrație. Însă, în opinia sa, profesorii trebuie să fie optimiști că acest sistem de învățământ poate fi îmbunătățit.

”Învățătorul este aici un termen simbolic pentru toate cadrele didactice din învățământul preuniversitar. Mie îmi place să vă spun (să ne spunem) și ‘oameni ai educației’. Cu această ocazie, vă spun tuturor La Mulți Ani!

Vreau să vă spun că apreciez enorm faptul că încercați să vă faceți datoria față de elevi, într-un sistem care astăzi nu vă susține întotdeauna așa cum ar trebui în această nobilă misiune, metaforic spus, de a căuta scânteia din fiecare copil și de a o transforma în lumină. Adică de a face o educație bună, prin care copiii să devină în final buni specialiști, buni cetățeni și oameni mulțumiți de propria viață. Vă mulțumesc!

Vreau să vă spun că știu problemele legate de rolul social, de infrastructură, de deficiențele procesului educațional și de birocrație. Și nu este în regulă să nu le rezolvăm”, a susținut ministrul în mesajul său, citat de Agerpres.

5 iunie, Ziua Învățătorului. Daniel David: să fim parte din soluție, nu din problemă

Daniel David i-a îndemnat pe dascăli să fie optimiști că sistemul poate fi îmbunătățit, iar fiecare să fie parte din soluție, nu din problemă.

Publicitate

”Vreau să vă spun însă că trebuie să fim optimiști și că împreună putem să îmbunătățim acest sistem, de dragul tuturor oamenilor educației, dacă alegem să avem încredere unii în alții, să cooperăm, să ne facem la rândul nostru partea care trebuie făcută, așa cum trebuie, unde trebuie și când trebuie și, cel mai important, să fim parte din soluție, nu din problemă”, a mai spus ministrul David.

El a amintit că Ziua Învățătorului dedicată cadrelor didactice a fost stabilită prin raportare la data nașterii lui Gheorghe Lazăr, considerat unul dintre fondatorii învățământului modern.

”Ca rector ales al Universității ‘Babeș-Bolyai’ din Cluj-Napoca (UBB) nu pot să nu amintesc și să mă bucur că această zi de sărbătoare dedicată cadrelor didactice a fost stabilită prin raportare la data nașterii lui Gheorghe Lazăr, considerat unul dintre fondatorii învățământului modern (inclusiv superior) în limba română (personalitatea principală în acest sens în Țara Românească), care și-a realizat studiile inițiale de învățământ superior (academic) în instituția academică clujeană pe care UBB o continuă astăzi”, a precizat ministrul Educației și Cercetării.

Citeste mai mult

Eveniment

Un pas important pentru Botoșani: Guvernul a aprobat exproprierile necesare construirii Șoselei de Centură

Publicat

Publicitate

Municipiul Botoșani se apropie de concretizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din ultimii ani. Guvernul României a aprobat declanșarea procedurilor de expropriere pentru terenurile aflate pe traseul viitoarei Șosele de Centură – un pas esențial pentru începerea lucrărilor. Exproprierile vor fi realizate de Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, cu o alocare de 2,29 milioane de lei destinată despăgubirii proprietarilor.

            „Este un proiect la care s-a muncit foarte mult, cu răbdare și încredere. Domnul primar Cosmin Andrei, alături de echipa Zonei Metropolitane Botoșani, a crezut cu tărie în acest demers. Șoseaua de Centură va scoate traficul greu din oraș și va lega două axe rutiere importante ale județului: Botoșani – Suceava și Botoșani – Iași. Va aduce nu doar fluidizarea traficului, ci și o șansă reală de dezvoltare pentru întreg județul. Mă bucur că am avut ocazia, în calitate de consilier de stat, să susțin acest proiect în fazele-cheie de la nivel guvernamental. E o responsabilitate pe care o privesc cu seriozitate, dar și cu entuziasm – pentru că știu cât de mult înseamnă pentru botoșăneni”, a declarat Florin Gavril, consilier de stat și unul dintre susținătorii constanți ai proiectului.

            Cu o viziune orientată spre rezultate concrete, Florin Gavril face parte din noua generație social-democrată, care crede că marile proiecte de infrastructură pot face diferența și pot reduce decalajele față de restul țării. Un astfel de proiect este și cel al Centurii Botoșani. Prima etapă a Variantei Ocolitoare va avea 10 kilometri și va include un nod rutier cu pasaj suprateran în zona Baisa (conexiune cu DN29 și viitorul Drum Expres Botoșani – Suceava) și două sensuri giratorii, la Băiceni și Lebăda.

            Valoarea totală a proiectului depășește 58 de milioane de euro, dintre care doar 2% reprezintă contribuția municipalității, restul fiind acoperit din fonduri europene, prin Programul de Transport 2021–2027.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

„Combate poluarea cu plastic!”, tema Zilei Mondiale a Mediului 2025

Publicat

Publicitate

ANMAP –jud. Botoşani organizează, în această perioadă, o campanie de conștientizare și informare dedicată sărbătoririi, pe 5 iunie 2025, a Zilei Mondiale a Mediului.

Tema aleasă în acest an de Programul Națiunilor Unite pentru Mediu: „Combate poluarea cu plastic!” atrage atenția asupra pericolului repezentat de poluarea mediului cu deșeuri din plastic și îndeamnă la acțiuni comune.

Poluarea cu plastic este scăpată de sub control. Susținută de producția și consumul nesustenabil, creșterea gradului de poluare cu plastic a creat o problemă gravă la nivel global, punând în pericol sănătatea populației și bunăstarea economică și socială.

Programul de activităţi stabilit pentru campania de informare Zilele Mediului 2025 a debutat cu acțiunile dedicate marcării Zilei internaționale a biodiversității, pe 22 mai 2025, și continuă, în aceste zile, cu activități educative specifice desfășurate în colaborare cu unităţile de învăţământ şi instituţii partenere, și anume: întâlniri pe teme de mediu în şcoli, expoziţii de desene, dezbateri de specialitate, activități practice etc.

 

“Deși utilizarea plasticului a adus beneficii umanității, de la economisirea energiei la conservarea resurselor, totuși, poluarea cu plastic amenintă atât planeta, cât și sănătatea oamenilor. De decenii,poluarea cu plastic a pătruns în fiecare colt al planetei, contaminând apa potabilă, mâncarea și aerul pe care îl respirăm.Ziua Mondială a Mediului mobilizează comunitățile pentru a implementa soluții pentru a combate poluarea cu plastic. Schimbarea are loc cu ajutorul nostru. Este necesar să regândim proiectarea, fabricarea, utilizarea și reutilizarea plasticului.” au declarat reprezentanții instituției.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

5 iunie – Ziua Învățătorului

Publicat

Publicitate

Ziua învățătorului, instituită prin Legea nr. 289/2007, este sărbătorită, anual, la data de 5 iunie, ziua nașterii marelui pedagog Gheorghe Lazăr.

Un proiect legislativ privind instituirea Zilei Învățătorului a fost depus de mai mulți deputați și senatori, în mai 2007. ‘Ziua Învățătorului se dorește a fi un bun prilej de reflecție asupra școlii și slujitorilor ei, o oportunitate pentru a ne manifesta recunoștința față de dascăli, în special a ‘fondatorului învățământului în limba națională în Țara Românească’ – Gheorghe Lazăr, care s-a născut la data de 5 iunie’, se arată în expunerea de motive, conform https://www.cdep.ro/. Senatul a adoptat proiectul de lege la 20 iunie 2007 și Camera Deputaților, la 9 octombrie 2007.

Legea nr. 289/2007 privind instituirea zilei de 5 iunie ca Ziua Învățătorului a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 749 din 5 noiembrie 2007. Potrivit legii, Ziua Învățătorului este sărbătorită în toate unitățile de învățământ de stat, particulare și confesionale din sistemul românesc. De asemenea, se precizează că Ministerul Educației și alte instituții pot acorda premii, distincții, medalii și titluri onorifice cadrelor didactice și elevilor, pentru merite deosebite.

Ziua Învățătorului este zi nelucrătoare pentru personalul din învățământ, începând din 2024, fiind introdusă în Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar, semnat în 2023, potrivit https://www.portalinvatamant.ro/ și https://www.edupedu.ro/.

***

Gheorghe Lazăr (n. 5 iunie 1779, după alte surse, 9 ianuarie 1782 – m. 17 sept. 1823) – pedagog, teolog, traducător și inginer – este considerat fondatorul învățământului în limba română din Țara Românească. A înființat, în București, în 1818, prima școală cu predare în limba română.

Publicitate

Și-a început educația la școala primară din Avrig, localitatea natală, apoi, a urmat liceul piarist din Cluj (1798-1805). În 1802 a învățat la liceul catolic din Sibiu, iar în 1805 – la Cluj. Studiile variate – limbi străine, teologie, drept, filosofie, științe – au pus bazele viitoarei pregătiri enciclopedice a lui Gheorghe Lazăr. A obținut o bursă și a devenit student la Viena. Aici a audiat cursuri de teologie, filosofie, drept, pedagogie, literatură, matematică, inginerie, științe militare, medicină, fiind influențat de curentul iluminist, potrivit lucrării ‘Dicționarul literaturii române de la origini până la 1900’ (București, Editura Academiei, 1979).

În 1811 era profesor la Seminarul Episcopiei Ortodoxe din Sibiu. După o serie de ostilități din partea autorităților și, mai ales, din partea episcopului Vasile Moga, Gheorghe Lazăr a plecat la Brașov. În continuare a avut de suferit, încercările de a-și tipări lucrările traduse, în 1814-1815, fiind supuse eșecului. Arhidiacon din 1814, a candidat în 1815 la scaunul episcopal de la Arad, dar a fost înlăturat de un contracandidat susținut de mitropolitul Stratimirovci. În cele din urmă, Lazăr a fost destituit din profesorat. A trecut munții, în 1816, și s-a stabilit în București, unde a predat în particular.

Pentru a-și putea duce la capăt planul de înființare a primei școli naționale de nivel superior în limba română, cărturarul ardelean trebuia mai întâi să se facă cunoscut, să își demonstreze competența în chestiuni școlare și să obțină sprijinul boierilor-efori din București, dar și al altor cărturari români, potrivit lucrării ‘Cultură națională și spirit european (1818-1864)’ (Nicolae Isar, Editura Universității din București, 2004).

Anafora boierilor-efori, semnată la data de 6 martie 1818, a reprezentat actul de întemeiere al primei școli naționale românești. Între semnatarii acesteia, pe lângă mitropolitul Nectarie, se numărau Constantin Bălăceanu, Iordache Golescu, Grigore Dimitrie Ghica.

Cererea boierilor-efori a fost aprobată la 24 martie 1818, de domnul Ioan Caragea (1812-1818), care a consfințit deschiderea în august a primei școli superioare românești, în localul de la ‘Sf. Sava’. La început, elevii săi erau băieți de mici meseriași, târgoveți și dascăli, pentru că fiii de boieri frecventau în continuare școala grecească.

Școala și-a început activitatea în august 1818, fiind inaugurată prin lansarea cunoscutei ‘Înștiințări’ aparținând lui Gheorghe Lazăr, în care acesta a expus un adevărat proiect de organizare a învățământului românesc în patru trepte (‘tagme’) de învățături.

În procesul de predare, Gheorghe Lazăr a fost frecvent ajutat de Eufrosin Poteca, Petrache Poenaru, Simion Marcovici, Ioan Pandele și, din 1819, de fostul său elev Ion Heliade-Rădulescu. El însuși a predat matematica și filosofia în prelegeri destinate elevilor, dar și în prelegeri publice, prin care urmărea nu numai educația culturală a auditoriului, ci și o educație patriotică și națională.

Vasta acțiune didactică includea și pregătirea viitorilor profesori români, cerință reflectată în decizia Eforiei Școalelor de a trimite, în 1820, la studii în străinătate, la Pisa și la Paris, pe Eufrosin Poteca, Costache Moroiu, Simion Marcovici și pe Ioan Pandele.

Principala operă a lui Gheorghe Lazăr o constituie faptele sale culturale și activitatea sa pedagogică, bazată pe ideea iluministă potrivit căreia răspândirea culturii și științei în limba poporului va pune capăt înapoierii sociale și asupririi naționale. Școala de la ‘Sf. Sava’ a dat roade în plan național prin pregătirea generației pașoptiste.

Ideile lui s-au reflectat cel mai bine în cele două discursuri extrașcolare, singurele cunoscute, în ‘Cuvânt al lui G. Lazăr, la înscăunarea mitropolitului Dionisie’ (1819), o înscăunare care punea capăt unui lung șir de mitropoliți greci, sau în cel dedicat înscăunării domnului Grigore Dimitrie Ghica la 30 iulie 1822, după revoluția condusă de Tudor Vladimirescu. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending