Connect with us

Educație

O sută de elevi din județ, care strălucesc la învățătură, din medii defavorizate, sprijiniți de Inspectoratul Școlar. DETALII

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, implementează proiectul cu titlul  ”Educație, egalitate, nediscriminare, normalitate” (E2N2), Cod SMIS 153321.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020, Axa prioritară-Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității, Apel POCU/717/5/1/Reducerea numărului de comunități marginalizate (roma și non-roma) aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC și are valoarea de 3 808 186,50 lei. Perioada de implementare a proiectului este 15 septembrie 2021 – 31 decembrie 2023.

Obiectivul general este reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie sau excluziune sociala în ZUM, prin dezvoltarea personală, dezvoltarea competențelor cognitive și culturale, cultivarea de valori și atitudini pentru creșterea performanțelor școlare, prin organizarea de activități de învățare formale și nonformale pentru 100 de elevi și 100 de părinți din teritoriul SDL (ZUM 1, ZUM 2 si ZUF) din municipiul Botoșani, complementare activităților didactice, pe o perioadă de 16 luni. Concret, în cadrul proiectului ne propunem să oferim sprijin pentru creșterea accesului și participării la educație pentru minim 100 de persoane. Proiectul își propune valorizarea potențialului intelectual, cultural și artistic al elevilor, orientarea și consilierea lor pentru integrare socio-profesională adecvată, conștientizarea problemelor și riscurilor, precum și a stereotipurilor și prejudecăților care le sunt asociate, astfel încât toate aceste riscuri să se diminueze, să crească imaginea și stima de sine, precum și gradul de interacțiune si de toleranță interetnică, promovarea interculturalității și diversității.

Grupul țintă (beneficiarii direcți) al acestui proiect este constituit din 100 de elevi din comunităţile marginalizate aflaţi în risc de sărăcie sau excluziune socială din teritoriul SDL Botoşani (ZUM 1, ZUM 2, ZUF) din municipiul Botoşani și 100 de părinţi /tutori legali. Elevii selectați pentru a face parte din grupul țintă aparțin următoarelor unități de învățământ: Școala Gimnazială ”Elena Rareș” Botoșani, Școala Gimnazială Nr. 2 Botoșani, Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” Botoșani, Liceul de artă ”Ștefan Luchian”, Școala Gimnazială Nr. 11 Botoșani, Școala Gimnazială Nr. 12 Botoșani și de la Liceul Pedagogic ”Nicolae Iorga” Botoșani.

Elevii au program zilnic și participă la activități de consiliere, informare și mentorat pentru elevi, consiliere pentru educație juridică, activități extracuriculare de dezvoltare a abilităților personale în vederea prevenirii abandonului școlar, precum și la două cursuri din oferta de zece cursuri de inițiere prevăzute în proiect: acordeon, actorie, arte plastice, canto muzică populară, canto muzică ușoară, comunicare și jurnalism, dans modern, gastronomie, fotbal, tenis. Temele abordate de experții implementare și de consilierii angajați în cadrul proiectului cuprind: Dezvoltare personală, Ora de fericire, Bune maniere, Elevul și legea.

În timpul săptămânii, înainte de cursurile școlare pentru copiii care învață după-amiaza sau după ce le finalizează, dacă învață dimineață, le sunt asigurate prin proiect, tuturor celor 100 de copii, servicii de restaurant și servire a mesei la Complexul ”Rapsodia”, unde au o sală dedicată și meniu complet, format din supă/ciorbă/borș, fel principal și desert.

Publicitate

De asemenea, în timpul vacanței de vară, cei 100 de elevi vor merge o săptămână în tabăra ”Pe urmele strămoșilor” organizată la Sâmbăta de Sus, jud. Brașov, care cuprinde un program cu multă mișcare în aer liber și în piscina interioară, ateliere de creație plastică, jocuri și divertisment de echipă, activități artistice interactive, muzică, dans, vizite la Mânăstirea Brâncoveanu, Herghelia Sâmbăta de Jos, Aventura Park Drăguș și o excursie la Sibiu, cu următoarele obiective turistice: Piața Mare, Piața Mică, Piața Huet, Podul Minciunilor, Grădina Zoologică, Complexul Muzeal Astra. Folosind povestea și umorul, aerul curat si apa de izvor, elevii vor deveni mai conștienți de aspectele sănătoase ale vieții. Scopul taberei este educarea copiilor pentru a trăi în armonie cu natura si cu respect față de oameni și animale, într-un context natural extraordinar, unde aceștia își exprimă potențialul și dovedesc cunoștințele acumulate în cadrul proiectului nostru, a abilităților și deprinderilor formate. Înainte de a pleca în tabără, copiii vor primi 800 lei din subvenția acordată în proiect, pentru achiziția echipamentelor necesare acestei deplasări. Transportul este, de asemenea, asigurat din fondurile proiectului.

Copiii participă la activitățile organizate în cadrul proiectului, în afara orelor de curs. Deși programul este încărcat, elevii manifestă interes și dorința de a se implica în propria lor formare și dezvoltare, alături de echipa proiectului, ceea ce este foarte important pentru noi toți.

Le mulțumim colegilor și partenerilor noștri, pentru profesionalism și dedicare!

Manager proiect,

Prof. Dr. Macovei Ada Alexandrina

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Sunt naționaliști, dar nu-i fugăresc pe străini: Londra, a treia capitală cu cei mai mulți vorbitori de limbă română

Publicat

Publicitate

Londra se află pe locul trei în lume ca număr de vorbitori de limbă română, a declarat ambasadoarea României în Marea Britanie, Laura Popescu, într-un interviu acordat AGERPRES.

Potrivit acesteia, comunitatea română din Regat numără peste 1,2 milioane de persoane, iar primarul Londrei, Sadiq Khan, a apreciat contribuțiile semnificative ale românilor în viața economică, culturală și spirituală a capitalei britanice.

„Mi-a spus că românii îmbogățesc semnificativ Londra, economic, cultural, spiritual, că sunt foarte bine pregătiți profesional, fiecare în domeniul lui, că sunt harnici, că au o etică deosebită a muncii și că sunt foarte rezilienți”, a explicat diplomatul.

Laura Popescu a spus că afecțiunea Regelui Charles al III-lea pentru România a determinat mulți britanici să descopere, la rândul lor, frumusețea țării noastre.

‘Vizitele sale regulate și implicarea activă în proiecte de conservare, ecoturism și restaurare a satelor transilvănene au adus un plus de vizibilitate internațională României. Prin prezența sa în România, prin mesajele de susținere, a contribuit într-adevăr la aducerea țării noastre pe harta mondială a turismului sustenabil’, a afirmat diplomatul.

În 2025 se împlinesc 145 de ani de relații bilaterale România – Marea Britanie, iar seria aniversară ar putea cuprinde și omagii pentru Regina Maria, care s-a născut acum un secol și jumătate.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Seara trecută: Incendiu într-o casă din Botoșani provocat de joaca copiilor cu un aprinzător de șemineu

Publicat

Publicitate

Un incendiu a izbucnit seara trecută seară într-o locuință din municipiul Botoșani, având drept cauză joaca copiilor familiei cu un aprinzător de șemineu. Flăcările au cuprins bunurile de la mansardă, iar copiii au alertat imediat mama lor, care se afla la demisol. Îngrijorată de posibilitatea extinderii incendiului, aceasta a ieșit rapid din casă împreună cu cei trei copii și a sunat după ajutor.

Pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani au ajuns la fața locului în timp record, cu două autospeciale de stingere și o ambulanță de la SAJ Botoșani. La sosire, aceștia au constatat că mansarda ardea cu flacără deschisă și degaja o cantitate mare de fum. Intervenția promptă a acestora a reușit să împiedice extinderea focului la întreaga locuință, inclusiv la acoperișul și parterul clădirii.

Echipele de intervenție au lucrat timp de aproape două ore pentru stingerea incendiului și înlăturarea efectelor. Mama copiilor a primit îngrijiri medicale la fața locului, suferind un atac de panică în urma incidentului. Din fericire, niciunul dintre membri familiei nu a fost rănit grav.

În scopul preîntâmpinării unor evenimente generate de jocul copiilor cu focul, recomandăm celor care îi au în grijă, însușirea regulilor și măsurilor de prevenire a incendiilor și respectarea strictă a acestora.

Astfel, pentru siguranța copilului dumneavoastră:

▪ înlăturați orice curiozitate în legătură cu focul, explicându-i cu răbdare pericolul pe care acesta îl reprezintă pentru viața lui;

Publicitate

▪ păstrați chibriturile, brichetele și alte surse de foc în locuri în care nu are acces;

▪ nu îi permiteţi accesul, nesupravegheat, în depozite de furaje, șuri, poduri, magazii, grajduri, clădiri dezafectate etc., cu mijloace care pot produce incendii;

▪ nu îl lăsaţi singur în casă cu aragazul, mijloacele de încălzire sau aparatele electrice aflate în funcțiune.

De asemenea, învățaţi copilul următoarele reguli ce îi pot salva viața în situații critice:

▪ dacă este singur acasă, să părăsească imediat locuința și să anunțe un vecin sau primul adult despre izbucnirea incendiului;

▪ dacă nu poate părăsi locuința, să telefoneze, dacă are posibilitatea, la numărul unic pentru urgențe 112 și să anunțe evenimentul precizând adresa, precum și faptul că este blocat în casă, după care să iasă la fereastră și să strige după ajutor;

▪ să nu se ascundă în dulap, sub pat sau în alte locuri în care nu poate fi văzut de persoanele care intră în locuință;

▪ dacă i-au luat foc hainele, trebuie să se lase pe sol și să se rostogolească până la stingerea flăcărilor;

▪ atunci când în încăpere este fum, trebuie să se deplaseze aplecat sau târâș pentru a evita inhalarea acestuia.

Supravegheați copiii în permanenţă!

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Lasata secului sau Duminica Înfricoșătoarei Judecăți

Publicat

Publicitate

Duminica Înfricoșătoarei Judecăți deschide o saptamana pregatitoare pentru inceputul Postului Mare. Intre duminica aceasta si Duminica izgonirii lui Adam din rai este condensata intreaga istorie a mantuirii neamului omenesc, pentru ca dupa aceea, pe parcursul Postului Mare, timpul acesta al istoriei sa fie cumva rastignit pentru a fi indumnezeit.

De fapt, Duminica aceasta ne ajuta sa gandim ca toti vom muri si ca toti vom ajunge la un moment dat sa fim judecati de Dumnezeu, si avem sansa in timpul Postului Mare, prin pocainta, sa dobandim un raspuns bun la aceasta judecata.

In calendarul bisericesc, Lasata secului are doua etape care conduc treptat catre Postul Sfintelor Pasti: Duminica Infricosatei Judecati (27 februarie) – cand se lasa sec de carne si Duminica Izgonirii lui Adam din Rai (6 martie) – cand se lasa sec de branza.

Evanghelia Duminicii Înfricoşătoarei Judecăţi:

Când va veni Fiul Omului întru slava Sa, şi toţi sfinţii îngeri cu El, atunci va şedea pe tronul slavei Sale. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte pastorul oile de capre. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga.

Atunci va zice împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniţi, binecuvântaţii tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii.

Publicitate

Căci flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost şi Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi M-aţi primit; gol am fost şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost şi aţi venit la Mine.

Atunci drepţii Îi vor răspunde, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând şi Te-am hrănit? Sau însetat şi Ţi-am dat să bei? Sau când Te-am văzut străin şi Te-am primit, sau gol şi Te-am îmbrăcat?

Sau când Te-am văzut bolnav sau în temniţă şi am venit la Tine? Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintre-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut.

Atunci va zice şi celor de-a stânga: Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui. Căci flămând am fost şi nu Mi-aţi dat să mânânc; însetat am fost şi nu Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi nu M-aţi primit; gol şi nu M-aţi îmbrăcat; bolnav şi în temniţă, şi nu M-aţi cercetat.

Atunci vor răspunde şi ei, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând sau însetat sau străin sau gol sau bolnav sau în temniţă şi nu Ţi-am slujit? El însă le va răspunde zicând: Adevărat zic vouă: Întrucât nu aţi făcut unuia dintre aceşti prea mici, nici Mie nu Mi-aţi făcut.

Şi vor merge aceştia la osânda veşnică, iar drepţii la viaţa veşnică.

Citeste mai mult

Actualitate

Telefoanele, interzise la ore. Trebuie puse în dulap! Sancțiuni pentru directorii școlilor care nu respectă regulile.

Publicat

Publicitate

Telefoanele, interzise la ore: Ministerul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat că directorii în școlile cărora nu sunt respectate regulile legate de telefoane în timpul orelor vor fi sancționați. „Când voi mai vedea astfel de cazuri, cum am văzut în ultimele săptămâni, directorul de școală va trebui sancționat”, a precizat acesta, citat de Edupedu.

Regulamentul care a intrat în vigoare pentru anul școlar curent, 2024-2025 permite folosirea mobilelor la ore, însă doar cu aprobarea profesorului.

 Ce mai este interzis

”Dacă profesorul nu dorește, eu nu pot să protejez împotriva dorinței lui, ca să-i fie mai bine.

Tot ce pot să fac este să creez un cadru legal astfel încât profesorul să poată să facă un act educațional de calitate” a spus ministrul.

„Când voi mai vedea astfel de cazuri, cum am văzut în ultimele săptămâni, directorul de școală va trebui sancționat, pentru că se întâmplă astfel de lucruri într-o școală, în condițiile în care legea nu permite și interzice, de fapt, aceste practici”, a adăugat Daniel David.

Publicitate

Ministerul Educației a cerut joi, 20 februarie, tuturor inspectorilor școlari și directorilor, să verifice dacă sunt respectate regulile legate de telefoane în școli.

Telefoanele, interzise la ore. Trebuie puse în dulap

Elevilor le este interzis:

  • să utilizeze telefoanele mobile sau orice alt echipament de comunicații electronice în timpul examenelor, olimpiadelor și concursurilor școlare (excepție, elevii cu cerințe educaționale speciale / CES autorizați să le folosească)
  • să utilizeze telefoanele mobile sau orice alt echipament de comunicații electronice în timpul desfășurării orelor de curs, inclusiv în timpul activităților educaționale care se desfășoară în afara unităților de învățământ, cu excepția utilizării acestora în scop educativ, cu acordul cadrului didactic, în timpul pauzelor sau în spațiile autorizate explicit de regulamentul intern al unității de învățământ.

Pe tot parcursul programului școlar, telefoanele mobile ale elevilor sunt depuse într-un spațiu sigur, special amenajat în fiecare sală de clasă, la care are acces profesorul diriginte sau directorul unității de învățământ.

Sursa: alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending