Connect with us

Actualitate

O nouă zi liberă pentru bugetari: Minivacanță de patru zile în luna mai. HG, pe ordinea de zi a ședinței de Guvern de vineri

Publicat

Publicitate

Guvernul va stabili, în ședința de vineri, că ziua de 2 mai va fi liberă pentru bugetari. Astfel, aceștia vor avea o nouă minivacanță, în perioada 1 mai (joi) – 4 mai (duminică), scrie alba24.ro.

„Pentru personalul din sistemul bugetar, ziua de 2 mai 2025 se stabilește ca zi liberă”, potrivit proiectului de hotărâre de Guvern care figurează pe ordinea de zi a ședinței de vineri.

Potrivit documentului, pentru recuperarea zilei de muncă, instituțiile şi autoritățile publice îşi vor prelungi corespunzător timpul de lucru până la data 31 mai 2025, potrivit planificărilor stabilite prin acte administrative emise la nivelul fiecărei autorități şi instituții publice.

„Pentru a asigura o utilizare eficientă a duratei timpului de muncă, dar şi pentru a crea personalului instituțiilor și autorităților publice timp liber pentru recuperarea capacității de muncă, se propune ca ziua de 2 mai 2025 să fie declarată zi liberă, întrucât aceasta se situează între zilele nelucrătoare de sărbătoare legală și perioadele de repaus săptămânal, conform legii”, se arată în Nota de fundamentare a hotărârii.

La capitolul impact social se menționează: „Prezentul proiect de act normativ are în vedere asigurarea unei utilizări mai eficiente a duratei timpului de muncă, precum și crearea de timp liber în vederea recuperării capacității de muncă pentru personalul instituțiilor și autorităților publice”.

Zile libere în 2025

Publicitate

Anul 2025 aduce pentru români 17 zile libere legale. Sunt șapte minivacanțe de care vor putea beneficia cel puțin bugetarii.

De asemenea, în cinci luni din 2025, respectiv februarie, martie, iulie, septembrie și octombrie, nu este prevăzută nicio zi liberă legală.

Zile libere 2025: ianuarie
1 ianuarie (miercuri) – Anul Nou
2 ianuarie (joi) – Anul Nou
6 ianuarie (luni) – Boboteaza
7 ianuarie (marți) – Sfântul Ioan Botezătorul
24 ianuarie (vineri) – Unirea Principatelor Române
Zile libere 2025: aprilie
18 aprilie (vineri) – Vinerea Mare
20 aprilie (duminică) – Prima zi de Paște
21 aprilie (luni) – A doua zi de Paște
Zile libere 2025: mai
1 mai (joi) – Ziua Muncii
Zile libere 2025: iunie
1 iunie (duminică) – Ziua Copilului
8 iunie (duminică) – Prima zi de Rusalii
9 iunie (luni) – A doua zi de Rusalii
Zile libere 2025: august
15 august (vineri) – Adormirea Maicii Domnului
Zile libere 2025: noiembrie
30 noiembrie (duminică) – Sfântul Andrei
Zile libere 2025: decembrie
1 decembrie (luni) – Ziua Națională a României
25 decembrie (joi) – Prima zi de Crăciun
26 decembrie (vineri) – A doua zi de Crăciun
Minivacanțe în anul 2025
Pentru anul 2025 sunt planificate mai multe minivacanțe:

Minivacanță: 24-26 ianuarie (vineri-duminică)
Minivacanță: 18-21 aprilie (4 zile de Paște 2025)
Minivacanță: 1-4 mai (4 zile de Ziua Muncii)
Minivacanță: 7-9 iunie (3 zile de Rusalii 2025)
Minivacanță: 15-17 august (3 zile de Sfânta Maria)
Minivacanță: 30 noiembrie – 1 decembrie (3 zile de Ziua Națională)
Minivacanță: 25-28 decembrie (4 zile de Crăciun)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Cazier judiciar 2025: Cum se poate obține documentul online. Procedura și acte necesare

Publicat

Publicitate

Cazier judiciar 2025: Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut și online, fără ca solicitantul să mai stea la coadă la ghișeu. Această opțiune este disponibilă prin platformele ghișeul.ro și hub.mai.gov.ro, pentru persoanele fizice, de cetățenie română.otrivit Poliției Române, cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier judiciar electronic:

prin platforma hub.mai.gov.ro

Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea. Se vor prezenta fizic, o singură dată, la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier judiciar.

prin intermediul platformei https://www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă.

Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționați către platforma hub.mai.gov.ro, pentru completarea online a cererii tip.

Cazier judiciar 2025. Termen de eliberare a documentului

Certificatul de cazier judiciar pentru persoana fizică se obține de la orice subunitate de poliție în care funcționează ghișeu pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar.

Publicitate

Pentru cetățenii români, certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc sau în cel mult 3 zile lucrătoare.

Pentru cetăţenii străini, certificatul de cazier judiciar se eliberează în aproximativ 30 zile. La certificatul de cazier judiciar eliberat persoanelor care sunt cetăţeni ai unui stat membru, altul decât România, se ataşează şi extrasul din cazierul judiciar al statului membru de cetăţenie, iar la certificatul de cazier judiciar eliberat resortisanţilor unei ţări terţe se ataşează şi extrasul din cazierul judiciar al statelor membre care deţin informaţii cu privire la condamnarea acestora pe teritoriul statului lor.

Cazier judiciar 2025: Pașii procedurali

Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar din România, persoana fizică cu vârsta minimă de 14 ani poate depune personal o cerere-tip, cu datele complete de stare civilă şi motivată, la orice subunitate de poliție în care funcționează ghișeu pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar.

Persoanele care se prezintă la ghișeu pot solicita ca cerea să fie tipărită din sistemul informatic, situație în care le revine doar sarcina semnării acesteia.

Când solicitanul se prezintă personal la ghișeu, acesta va prezenta un act de identitate original, aflat în termenul de valabilitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie sau certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanentă etc.).

În cazul persoanelor fizice de până la 14 ani, certificatul de cazier judiciar se poate obține de către părinte sau tutore, în baza cererii tip motivate, completate cu datele de stare civilă ale minorului.

Dacă solicitantul este părintele, acesta va prezenta în original actul său de identitate și certificatul de naștere al minorului.

Dacă solicitantul este tutorele minorului, acesta va prezenta în original actul său de identitate, certificatul de naștere al minorului și decizia de instituire a tutelei.

Cazier judiciar 2025 pentru românii din străinătate

Persoanele fizice aflate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

De asemenea, la cererea motivată a persoanelor aflate în străinătate, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României pot elibera, după efectuarea verificărilor necesare în bazele de date, adeverinţe în care consemnează rezultatele verificărilor. Aceste adeverințe au valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar și se utilizează exclusiv în străinătate.

Pentru identificarea misiunilor diplomatice și a oficiilor consulare ale României, precum și pentru obținerea de informații privind procedurile specifice de lucru, se poate accesa pagina de internet www.mae.ro.

Cazier judiciar 2025: solicitarea prin împuterniciți

Certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita şi prin împuterniciţii acestora, conform procedurilor legale în vigoare, după cum urmează:

  • în ţară, de către avocatul persoanei fizice în baza împuternicirii avocațiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995, sau, după caz, de alt împuternicit, pe baza unei procuri autentificate de către notarul public
  • în străinătate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori de către un notar, cu respectarea cerinţelor legalizării actelor oficiale străine. Pentru statele care au aderat la Convenţia de la Haga din 5 octombrie 1961 este suficient să fie aplicată apostila.

Conţinutul procurii, respectiv al împuternicirii avocațiale trebuie formulat în termeni clari, din care să rezulte persoana sau, după caz, avocatul care a fost mandatat, scopul şi durata mandatului.

În situaţia în care cererea se depune prin împuternicit, acesta va prezenta un act de identitate original, aflat în termenul de valabilitate, iar cererea va fi însoţită de copia actului de identitate al solicitantului, copia actului de identitate al împuternicitului şi de procura autentificată în condiţiile legii/ împuternicirea avocațială.

sursa: Poliția Română

Citeste mai mult

Eveniment

Orașul Săveni și mai multe comune rămân fără apă. De vină ar fi o avarie

Publicat

Publicitate

Nova Apaserv S.A. Botoșani informează consumatorii că, din cauza unei avarii survenite pe conducta din material OL, cu diametrul de 500 mm, situată în zona Stației de pompare apă brută din localitatea Stânca-Costești, va fi necesară întreruperea furnizării apei potabile, astăzi, 09 iulie 2025, pentru o perioadă estimată de 24h.

Echipa de intervenție efectuează lucrări pentru remedierea avariei în cel mai scurt timp, iar reluarea furnizării apei potabile se va face treptat, în funcție de stabilizarea sistemului.

Vor fi afectați consumatorii din orașul Ștefănești, orașul Săveni, respectiv din comunele: Adășeni, Albești, Avrămeni, Călărași, Coțușca, Dângeni, Dobârceni, Durnești, Drăgușeni, Hănești, Hlipiceni, Manoleasa, Mihălășeni, Românești, Răuseni, Santa Mare, Știubieni, Todireni, Trușești, Ungureni și Vlăsinești.

 

Citeste mai mult

Administratie

S-a dat STARTUL admiterii la Extensia Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, la Botoșani

Publicat

Publicitate

Primăria Municipiului Botoșani anunță deschiderea oficială a perioadei de admitere pentru studii universitare de licență la Extensia UAIC Botoșani – un proiect realizat și susținut de administrația locală încă din primul mandat al primarului Cosmin Andrei, prin inițiativa „Student la Botoșani”.

 În data de 7 iulie 2025, la ora 9:00, a început sesiunea de înscrieri, care se desfășoară până sâmbătă, 12 iulie 2025.
Acest proiect aduce educația universitară mai aproape de botoșăneni, oferindu-le tinerilor și adulților posibilitatea de a studia în orașul lor, în cadrul uneia dintre cele mai prestigioase instituții de învățământ superior din România – Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, prin Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA).
Specializările disponibile la Extensia Botoșani (învățământ la distanță – ID):
–  Finanțe și Bănci
–  Administrație Publică
Admiterea se face online sau cu prezență fizică, în funcție de preferințele fiecărui candidat.
Înscrieri online:
* Platformă: https://eadmitere.uaic.ro
* Crearea conturilor: până sâmbătă, 12 iulie, ora 12:00
* Finalizarea dosarelor: până sâmbătă, 12 iulie, ora 13:00
* Plata taxei de înscriere se poate face direct în platformă, cu cardul, sau pe: https://plati-taxe.uaic.ro
Înscrieri cu prezență fizică:
* Locația: Colegiul Național „A.T. Laurian”, Str. Nicolae Iorga, nr. 19, Botoșani
🕘 Program:
* Luni – Vineri (7–11 iulie): 09:00 – 16:00
* Sâmbătă (12 iulie): 09:00 – 13:00
📞 Asistență telefonică: 0232.201094 / 0755.150346 (zilnic, 09:00 – 17:00)
După prima promoție admisă anul trecut, proiectul „Student la Botoșani” continuă cu formarea celei de-a doua generații de studenți botoșăneni, chiar aici, în orașul nostru.
🗣️ Mesajul primarului Cosmin Andrei:
„Am promis că vom aduce învățământ superior la Botoșani și ne-am ținut de cuvânt. Tinerii botoșăneni merită să aibă acces la educație universitară de calitate, fără a fi nevoiți să plece din oraș.
Vă invit să profitați de această oportunitate – deveniți studenți la Botoșani și construiți-vă viitorul aici, acasă.”
Îi încurajăm pe toți cei interesați – elevi, angajați, tineri sau adulți – să aleagă această cale accesibilă, flexibilă și valoroasă pentru dezvoltarea lor profesională”.

Citeste mai mult

Eveniment

Autoritățile de la Botoșani sunt în alertă după avertizarea de COD PORTOCALIU de vijelii

Publicat

Publicitate

Având în vedere avertizarea meteorologică Cod portocaliu de vijelii și cea hidrologică Cod galben și portocaliu de inundații, autoritățile din județul Botoșani sunt în stare de alertă. Toate instituțiile cu responsabilități în gestionarea situațiilor de urgență sunt pregătite să intervină pentru protejarea populației și a bunurilor acesteia.

 

Subprefectul județului, Gabriel Gălan, a convocat astăzi o ședință extraordinară a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Botoșani, pentru a evalua situația și a reaminti măsurile necesare gestionării evenimentelor generate de fenomenele hidro-meteorologice periculoase. În cadrul întâlnirii, au fost prezentate acțiunile puse în aplicare de către structurile implicate și au fost stabilite o serie de măsuri suplimentare pentru perioada critică ce urmează.

 

Astfel, pe durata Codului Portocaliu de vijelii și a Codului Galben și Portocaliu de inundații s-a dispus:

– instituirea serviciului de permanenţă la sediul tuturor primăriilor;

Publicitate

– monitorizarea persoanelor vulnerabile și cu dizabilități care ar putea avea nevoie de sprijin, la nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale din județ;

– monitorizarea cursurilor de apă de pe raza unităților administrativ – teritoriale, a zonelor cunoscute ca fiind predispuse la inundații, în special pe perioada atenționărilor/avertizărilor meteorologice de tip NOWCASTING și intervenția de urgență, dacă situația o impune;

– asigurarea operativității tehnicii de intervenție la inundații de la nivelul tuturor primăriilor;

– creșterea capacității operaționale la nivelul ISU Botoșani.

 

De asemenea, pentru preîntâmpinarea situațiilor deosebite, se vor efectua recunoașteri în teren în zonele cunoscute cu risc de inundații, se va informa populația asupra măsurilor și a modului de comportare în cazul producerii situațiilor de urgență, prin intermediul Serviciilor Voluntare pentru Situații de Urgență de la nivelul primăriilor.

 

Totodată, la toate subunitățile de pompieri se va asigura operativitatea tehnicii de intervenție la inundații (motopompe remorcabile și transportabile, bărci, camioane etc.).

 

Evoluţia fenomenelor meteorologice prognozate este permanent monitorizată prin Centrul Operaţional al ISU Botoșani.

 

Echipajele de pompieri de la toate subunitățile din județ sunt pregătite să intervină, în cel mai scurt timp, în sprijinul cetățenilor.

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending