Connect with us

Eveniment

O femeie din municipiul Dorohoi, care locuiește în Franța de doi ani, este de negăsit. Dacă aveți informații, sunați la 112

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei femei, de 37 de ani, din municipiul Dorohoi.
Aceasta locuiește din anul 2021 în orașul Paris, din Franța si a păstrat în mod constant legătura cu familia, însă din luna iulie a.c., nu a mai putut fi contactată.

Feraru Ofelia are următoarele semnalmente: aproximativ 1,50 m înălțime, 45 de kilograme, ochi căprui, păr brunet, lung.
Aceasta are tatuaje și cicatrici pe antebrațele ambelor mâini.

Cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană sunt rugați să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultate deosebite obținute de elevii botoșăneni la etapa națională a Olimpiadei Naționale de Limba Engleză

Publicat

Publicitate

Etapa națională a Olimpiadei Naționale de Limba Engleză s-a desfășurat la Tulcea, în perioada 24–28 aprilie 2025. Competiția, organizată de Ministerul Educației și Cercetării din România și Inspectoratul Școlar Județean Tulcea, a adus rezultate deosebite elevilor botoșăneni:

• Premiul I – Sinescu I. R. Rareş, clasa a XII-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani;

• Premiul al III-lea – Lupașcu C. Matei Ioan, clasa a IX-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani;

• Mențiuni:

– Burlacu M. Anamaria, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumători,

– Iacob D. George Teofil, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani;

Publicitate

– Iurcu D. Amalia, clasa a IX-a, de la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani.

 

Județul Botoșani a fost reprezentat de unsprezece elevi, însoțiți de prof. Dulgheru Anca Luminița de la Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani.

Lotul județului Botoșani a fost compus din:

• Cărăuleanu D.P. Andrei, clasa a VII-a, de la Liceul Teoretic „Grigore Antipa” Botoșani, îndrumător, prof. Colbea Petronela;

• Șurubariu O. A. Victor, clasa a VIII-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Moruzi Alexandrina;

• Iurcu D. Amalia, clasa a IX-a, de la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani, îndrumător, prof. Epure Mihaela;

• Radu C. C. Alexandra, clasa a X-a, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoșani, îndrumător, prof. Oniciuc Maria;

• Lupașcu C. Matei Ioan, clasa a IX-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumători, prof. Papară Oana Cristina și prof. Ghineț Lavinia Elvina

• Iacob D. George Teofil, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Iacob Ionela Florentina;

• Moruzi F. C. Andrei, clasa a XI-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Ghineț Lavinia Elvina;

• Sinescu I. R. Rareş, clasa a XII-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Iacob Ionela Florentina;

• Bulgariu L. M. Adrian-David, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumători, prof. Crețu Elena și prof. Ghineț Lavinia Elvina;

• Burlacu M. Anamaria, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumători, prof. Crețu Elena și prof. Ghineț Lavinia Elvina;

• Ţepeluş M.V.F. Mirela, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Dulgheru Anca Luminița.

 

„Rezultatele foarte bune obținute de elevii botoșăneni la etapa națională a Olimpiadei de Limba Engleză sunt o dovadă clară a talentului și perseverenței lor. Această performanță reflectă nu doar efortul individual al elevilor, ci și sprijinul profesorilor care i-au ghidat cu profesionalism și pasiune. Suntem mândri de această realizare și ne dorim ca astfel de succese să inspire generațiile viitoare. Felicitări tuturor participanților!” a declarat Bogdan Gheorghe SURUGIUC, inspector școlar general.

Citeste mai mult

Eveniment

Cadrul național actualizat pentru recunoașterea calificărilor, pus în consultare de Ministerul Educației. Care sunt noutățile

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a pus în consultare publică un proiect de hotărâre de guvern privind aprobarea Cadrului Național al Calificărilor (CNC). Prin acesta, se îmbunătățește transparența, comparabilitatea și recunoașterea calificărilor cetățenilor care doresc să aibă acces pe piața muncii europeană, scrie alba24.ro.

Modificarea vizează utilizarea, în CNC, a unui set de descriptori care indică rezultatele învățării exprimate sub formă de: cunoștințe, abilități și responsabilitate, autonomie, transmite ministerul.

Implementarea CNC vizează sistemul național de calificări obținute în ucenicie, învățământul secundar, precum și în învățământul terțiar universitar și nonuniversitar, atât în contexte formale, cât și în contexte informale și nonformale, din perspectiva învățării pe tot parcursul vieții.

Cadrul Național al Calificărilor. Context

În prezent, Cadrul Național al Calificărilor (CNC) este reglementat prin HG nr. 918/2013. Odată cu modificările în legislația educației, este necesară actualizarea acestuia.

Prin CNC, se face clasificarea calificărilor după criterii ce corespund unor niveluri de învățare. Acesta este corelat cu Cadrul European al calificărilor pentru învățarea pe tot parcursul vieții. CNC este structurat e opt niveluri de calificare. Fiecare nivel este definit de un set de descriptor ice indică rezultatele învățării relevante.

Principalul său obiectiv este de a sprijini cetățenii în dezvoltarea parcursurilor educaționale și a carierelor profesionale. Totodată, acesta este conceput pentru a sprijini actorii din domeniul educației, formării și ocupării forței de muncă în optimizar persoane fizice, angajatori, sindicate, furnizori

Publicitate

Se adresează: persoanelor fizice, angajatorilor, sindicatelor, furnizorilor de educație și formare, organismelor de recunoaștere a calificărilor, autorităților guvernamentale și organizațiilor internaționale.

CNC facilitează recunoaşterea, măsurarea şi relaţionarea tuturor rezultatelor învăţării şi asigură coerenţa calificărilor, a diplomelor, certificatelor și actelor de studii corespunzătoare acestora, emise de instituții autorizate/acreditate.

Cadrul Național al Calificărilor. Nivelurile de calificare

În contextul CNC, cunoştinţele sunt descrise ca fiind teoretice şi/sau faptice. Abilitățile sunt descrise ca fiind cognitive (implicând utilizarea gândirii logice, intuitive şi creative) şi practice (implicând dexteritate manuală şi utilizarea de metode, materiale, unelte şi instrumente).

Responsabilitatea şi autonomia sunt descrise ca fiind capacitatea cursantului de a aplica cunoştinţele şi abilitățile sale într-un mod autonom şi responsabil.

Nivelul 1 CNC

  • cunoştinţe generale de bază
  • abilități de bază necesare pentru a executa sarcini simple
  • munca sau studiul sub supraveghere directă într-un context structurat

Nivelul 2 CNC

  • cunoştinţe faptice de bază într-un domeniu de muncă sau de studiu
  • abilități cognitive şi practice de bază, necesare pentru utilizarea informaţiilor relevante în scopul
  • executării sarcinilor şi al rezolvării problemelor de rutină prin utilizarea unor reguli şi instrumente simple
  • munca sau studiul sub supraveghere, cu un anumit grad de autonomie

Nivelul 3 CNC

  • cunoștințe faptice, cunoașterea unor principii, procese şi concepte generale dintr-un domeniu de muncă sau de studiu
  • o gamă de abilități cognitive şi practice necesare pentru executarea sarcinilor şi rezolvarea problemelor prin selectarea şi aplicarea de metode, instrumente, materiale şi informații de bază
  • asumarea responsabilității pentru executarea sarcinilor într-un domeniu de muncă sau de studiu
  • adaptarea propriului comportament la circumstanțe, pentru rezolvarea problemelor

Nivelul 4 CNC

  • cunoștințe faptice şi teoretice în contexte largi, în cadrul unui domeniu de muncă sau de studiu
  • o gamă de abilități cognitive şi practice necesare pentru găsirea de soluţii la probleme specifice, într-un domeniu de muncă sau de studiu
  • autogestionare în cadrul liniilor directoare aferente unor contexte de muncă sau de studiu în general previzibile, dar care se pot schimba
  • supravegherea activității de rutină a altor persoane, preluând o anumită responsabilitate pentru evaluarea şi îmbunătățirea activităților de muncă sau de studiu

Nivelul 5 CNC

  • descriptor pentru ciclul scurt – studii universitare de scurtă durată, inclusiv dual corespund, rezultatelor învăţării pentru nivelul 5 al Cadrului european al calificărilor CEC.
  • descriptor pentru învățământul postliceal/terțiar nonuniversitar inclusiv dual corespund, rezultatelor învăţării pentru nivelul 5 al Cadrului european al calificărilor CEC
  • cunoștințe faptice şi teoretice cuprinzătoare, specializate, într-un domeniu de muncă sau de studiu şi conștientizarea limitelor cunoștințelor respective
  • o gamă amplă de abilități cognitive şi practice necesare pentru conceperea de soluții creative la probleme abstracte
  • gestionare şi supraveghere în situații de muncă sau de studiu în care schimbările sunt imprevizibile
  • revizuirea şi dezvoltarea performanțelor proprii şi ale altora

Nivelul 6 CNC

(descriptor pentru primul ciclu, inclusiv dual, corespunde rezultatelor învăţării pentru nivelul 6 al Cadrului european al calificărilor CEC)

  • cunoștințe avansate într-un domeniu de muncă sau de studiu, care implică înțelegerea critică a teoriilor şi principiilor
  • abilități avansate, care denotă control şi inovare, necesare pentru a rezolva problem complexe şi imprevizibile într-un domeniu de muncă sau de studiu specializat
  • gestionarea de activități sau proiecte tehnice sau profesionale complexe, prin asumarea responsabilității pentru luarea deciziilor în situații de muncă sau de studiu imprevizibile
  • asumarea responsabilității pentru gestionarea dezvoltării profesionale a indivizilor şi a grupurilor

Nivelul 7 CNC

(descriptor pentru al doilea ciclu, inclusiv dual, corespunde rezultatelor învăţării pentru nivelul 7 al Cadrului european al calificărilor CEC)

  • cunoștințe foarte specializate, unele dintre ele situându-se în avangarda nivelului de cunoştinţe dintr-un domeniu de muncă sau de studiu, ca bază a unei gândiri şi/sau cercetări originale
  • conștientizare critică a cunoștințelor dintr-un domeniu şi a cunoștințelor aflate la graniţa dintre diferite domenii
  • abilități de specialitate pentru rezolvarea problemelor în materie de cercetare şi/sau inovare, pentru dezvoltarea de noi cunoștințe şi proceduri şi pentru integrarea cunoștințelor din diferite domenii
  • gestionarea şi transformarea situațiilor de muncă sau de studiu care sunt complexe, imprevizibile şi necesită noi abordări strategice
  • asumarea responsabilității pentru a contribui la cunoștințele şi practicile profesionale şi/sau pentru revizuirea performanței strategice a echipelor

Nivelul 8 CNC

(descriptorul pentru al treilea ciclu, inclusiv dual, corespunde rezultatelor învăţării pentru nivelul 8 al Cadrului european al calificărilor CEC)

  • cunoştinţe la cel mai avansat nivel dintr-un domeniu de muncă sau de studiu sau aflate la graniţa dintre diferite domenii
  • abilitățile şi tehnicile cele mai avansate şi specializate, inclusiv abilitatea de sinteză şi evaluare, necesară pentru rezolvarea problemelor critice de cercetare şi/sau inovare şi pentru extinderea şi redefinirea cunoștințelor sau a practicilor profesionale existente
  • demonstrarea unui nivel ridicat de autoritate, de inovare, de autonomie, de integritate ştiinţifică şi profesională, precum şi a unui angajament susţinut pentru dezvoltarea de noi idei sau procese aflate în avangarda unor situații de muncă sau de studiu, inclusiv în materie de cercetare.

Citeste mai mult

Eveniment

Pompierii botoșăneni, prezenți la etapa zonală a Competiției Naționale de Descarcerare și Prim Ajutor Calificat

Publicat

Publicitate

Pompierii botoșăneni sunt prezenți, în aceste zile, la Iași, acolo unde cei mai buni salvatori din zona Moldovei își vor testa deprinderile practice în scenarii extreme de descarcerare și prim ajutor calificat.

În cadrul etapei zonale a Competiției Naționale de Descarcerare și Prim Ajutor Calificat, care se desfășoară în perioada 28 – 30 aprilie a.c., pompierii de la Inspectoratele pentru Situații de Urgență Bacău, Botoșani, Iași, Neamț și Suceava vor avea de susținut două probe, respectiv „Descarcerarea din vehicule” și „Acordarea primului ajutor calificat”.

Competiția, organizată de către ISU Iași, are scopul de a identifica şi de a face schimb de bune practici în domeniul descarcerării și acordării primului ajutor calificat, dar şi de a îmbunătăți pregătirea practică.

Probele de concurs se vor desfășura în Parcarea Palatului Culturii.

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al județului Botoșani este reprezentat de următorul echipaj:

 

Publicitate

– căpitan Andrei Cîrlan;

– plutonier adjutant șef Dinu Bîrsan;

– plutonier adjutant șef Adrian Maghiar;

– plutonier adjutant șef Teodor – Alexandru Nedelcu;

– plutonier adjutant Bogdan-Florin Beșleagă;

– plutonier adjutant Marian Podiuc;

– plutonier Flavius Țuca;

– sergent major Adi – George Axintioaie.

„Le dorim tuturor participanților mult succes în această competiție de înaltă performanță, dedicată salvării de vieți omenești”, au transmis colegii lor din cadrul ISU Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Locul întâi pentru România la Olimpiada Balcanică de Matematică

Publicat

Publicitate

Echipa care a reprezetat România la Olimpiada Balcanică de Matematică (BMO) 2025, desfășurată în perioada 25-30 aprilie, în Sarajevo, Bosnia şi Herzegovina, a urcat pe prima treaptă a podiumului, reușind să obțină patru medalii de aur și două medalii de argint.

Cele șase medalii au fost obținute de:

  • Emanuel Mazăre, Colegiul Național Alexandru Odobescu din Pitești – medalie de aur
  • Radu Stoleriu, Colegiul Național Emil Racoviță din Iași – medalie de aur
  • Pavel Ciurea, Liceul Internațional de Informatică București – medalie de aur
  • Andrei Vila, Liceul Internațional de Informatică București – medalie de aur
  • Alexandru Ciobotea, Liceul Internațional de Informatică București – medalie de argint
  • David Ghibu, Liceul Internațional de Informatică București – medalie de argint

La această competiție internațională au participat echipe din Albania, Bosnia şi Herzegovina, Bulgaria, Cipru, Grecia, Macedonia de Nord, Muntenegru, Republica Moldova, România, Serbia şi Turcia (ţări membre) precum şi echipe din Algeria, Arabia Saudită, Azerbaijan, Franţa, Georgia, Italia, Kazakhstan, Kirgistan, Malaysia, Turkmenistan, Uzbekistan şi Marea Britanie (ţări invitate).

Reprezentanții țării noastre au fost cei mai buni din concurs, rezultatele obținute de ei (198 de punte) plasând țara noastră pe locul întâi la Olimpiada Balcanică de Matematică.

Echipa României a fost coordonată de conf. univ. dr. Cătălin Gherghe de la Facultatea de Matematică şi Informatică a Universităţii din Bucureşti (Leader) şi de profesor Ovidiu Sontea de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu” din Bucureşti (Deputy).

Felicitări echipei României pentru rezultatele obţinute! Recunoștință tuturor celor ce susțin performanta în educație!”, a transmis Ministerul Educației.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending