Connect with us

Actualitate

Noi vouchere, de 200 de euro. Doar pentru crescătorii de porci afectați de pesta porcină africană

Publicat

Publicitate

Micii crescători ar putea primi vouchere de la Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Măsura de sprijin este propusă în contextul în care unii dintre aceștia au fost nevoiți să renunțe la creșterea porcilor, din cauza restricțiilor pentru pesta porcină africană, relatează alba24.ro.

Inițiativa aparține vicepreședintelui Comisiei de Agricultură din Camera Deputaților, Florian-Emil Dumitru.

Valoarea voucherului va fi de 200 de euro (1000 de lei), pentru porcul de Crăciun.

”În raza de 10 km unde avem ferme comerciale și unde avem crescători înscriși în registrul agricol cu porci și care vor să abandoneze creșterea porcilor, timp de 5 ani de zile să primească un voucher de la ANSVSA în valoare de 200 de euro pe care să îl tranzacționeze de Crăciun la ferma comercială și să își păstreze tradiția, să primească acel porc”, a declarat Dumitru, potrivit agrointel.ro.

Acesta a spus că inițiativa vine ”ca sprijin” la Legea Porcului, care, din 2021, de când a ajuns în Parlament, nu a obținut vot final.

Dumitru mai propune implicarea consiliilor locale de la sate, care să ofere terenuri celor care creșteau zeci de porci. Pe acestea, oamenii să poată construi spații care să respecte normele, în condițiile în care noua legislație (Legea mirosulurilor) nu mai permite creșterea porcilor în comunități.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Povara fiscală pentru firme crește la peste 34%: Statul ia mai mult din câștigul companiilor

Publicat

Publicitate

Odată cu majorarea impozitului pe dividende la 16%, povara fiscală totală asupra câștigului firmelor din România urcă la peste 34% din profitul brut. Această creștere situează România peste media OCDE (32%) și aproape de media Uniunii Europene (40,9%), arată o analiză realizată de consultantul de business Florin Leucă, citat de Economedia.

Ce înseamnă asta pentru antreprenori?

Pentru fiecare 1 milion de euro profit brut, statul colectează aproximativ 300.000 de euro, ceea ce înseamnă că antreprenorii ajung să cedeze statului mai mult de o treime din câștigurile firmei lor. Practic, statul devine un partener pasiv în afacere, beneficiind de o cotă considerabilă fără a contribui direct la generarea profitului.

Cum se ajunge la această povară fiscală?
Calculul pornește de la aplicarea impozitului pe profit, urmat de cel pe dividende. Astfel, cota totală plătită către stat ajunge la 29,44%. Însă, în cazul distribuirii de dividende care depășesc anumite praguri (24.300 lei, 48.600 lei sau 97.200 lei), se adaugă și contribuția la sănătate (CASS) de 10%. În acest scenariu, povara fiscală reală urcă la 34,3%.

Recomandările consultantului pentru antreprenori:

Pentru a atenua impactul acestor creșteri fiscale, Florin Leucă propune câteva măsuri strategice:

Publicitate

Reinvestirea profitului pentru a evita distribuirea dividendelor și taxarea suplimentară;
Structurarea companiei ca holding, ceea ce poate aduce avantaje fiscale;
Digitalizarea și recalibrarea modelului de afaceri pentru eficientizare;
Introducerea indexării prețurilor în contractele-cheie, ca protecție împotriva inflației și presiunii fiscale.
Leucă atrage atenția că, în acest context, crește riscul ca firmele să se confrunte cu probleme de sustenabilitate, faliment sau chiar să recurgă la evaziune fiscală sau la utilizarea creativă a fondurilor în interes personal, în loc să le distribuie legal.

Economedia a publicat și o simulare detaliată privind calculul impozitului pe profit și distribuirea dividendelor, pentru a evidenția clar impactul noii reglementări asupra mediului de afaceri.

Citeste mai mult

Eveniment

Gest salvator al jandarmilor botoșăneni: Bărbat de 70 de ani ajutat după o căzătură gravă

Publicat

Publicitate

În această dimineață, în jurul orei 10.00, un echipaj de jandarmerie aflat în executarea misiunii de ordine publică în municipiul Botoșani a acordat primul ajutor unui bărbat în vârstă de 70 de ani, care a căzut și s-a lovit la cap.

Bărbatul s-a dezechilibrat pe trotuar după ce a traversat la intersecția străzii Primăverii cu Bulevardul George Enescu și, în urma căderii, a început să sângereze abundent în zona cefei.

Jandarmii au solicitat sprijinul unei ambulanțe, iar până la sosirea acesteia i-au oprit sângerarea cu un bandaj din trusa de prim ajutor din dotare.

Bărbatul a fost transportat de personalul medical la Unitatea de Primire a Urgențelor din cadrul Spitalului Mavromati, în vederea efectuării unor investigații de specialitate.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Începând din iulie, vor fi acordate vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la energie electrică. Cine este eligibil. Condițiile de acordare

Publicat

Publicitate

Guvernul a aprobat vineri, prin ordonanță de urgență, acordarea unor vouchere electronice pentru plata energiei electrice, în valoare de 50 de lei pe lună. Măsura se adresează consumatorilor vulnerabili și va fi aplicată în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026, ca formă de sprijin social, scrie alba24.ro.

Voucherele se acordă pentru persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei și pentru familiile cu un venit net lunar/membru de familie de maximum 1.784 lei.

Tichetele se folosesc doar pentru plata facturilor la energia electrică.

Vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la curent

Voucherele se acordă la cererea beneficiarului, iar solicitarea se depune online, printr-o aplicație – EPIDS – care va fi dezvoltată și administrată tehnic de către STS, în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență. De asemenea, solicitarea se poate face și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal sau al primăriilor unde beneficiarul ajutorului declară locul de consum. Practic, cel care solicită ajutorul completează datele necesare în formularul de solicitare tipărit, îl depune la oficiul poștal, sau, după caz, la primărie, iar aceste instituții au obligația de a înregistra solicitarea primită în format letric și de a introduce datele în aplicația EPIDS în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.

Cei care beneficiază de venitul minim de incluziune nu trebuie să completeze  respectiva solicitare, informațiile necesare înregistrării în aplicație vor fi centralizate de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), iar informațiile privind furnizorul de energie electrică vor fi furnizate de către primăria care acordă respectivul venit minim de incluziune.

Publicitate

Sprijinul acordat este asimilat prestațiilor sociale, nu se consideră venit și nu se ia în calcul la stabilirea altor drepturi și obligații, inclusiv obligații de întreținere.

ANPIS va utiliza serviciul de call-center existent, unde solicitanții pot depune petiții și solicitări de clarificare pe toată durata de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență și de unde pot obține informații privind procesul de înregistrare a solicitărilor de sprijin.

Criterii de încadrare în categoria consumatorului afectat de sărăcie energetică

Potrivit proiectului, beneficiază de sprijin sub forma tichetului electronic de energie, următoarele categorii de persoane și familii:

  • a) persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
  • b) familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei;

Nu beneficiază de acordarea sprijinului material:

  • a) persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii;
  • b) persoanele care nu au un act de identitate valabil;
  • c) persoanele care execută pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.

Veniturile luate în calcul sunt următoarele:

  • venituri din pensii acordate în sistemul public de pensii;
  • venituri din pensii acordate în sistemele neintegrate sistemului public de pensii;
  • venituri din drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii și casele de pensii sectoriale;
  • venituri din indemnizația socială pentru pensionari;
  • venituri din activități independente;
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
  • venituri din salarii și asimilate salariilor;
  • venituri din cedarea folosinței bunurilor;
  • venituri din investiții;
  • venituri din premii și jocuri de noroc;
  • venituri din alte surse.

Acordarea sprijinului în valoare de 50 de lei lunar pentru plata facturilor la energie

Sprijinul este în valoare de 50 lei și se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru major al familiei. Solicitarea se depune online, în aplicația EPIDS.

Aplicația urmează să fie dezvoltată și administrată din punct de vedere tehnic de către STS, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, conform cerințelor operaționale propuse de ANPIS și aprobate de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS).

Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar membrii familiei declarați de solicitant nu se regăsesc la alt loc de consum.

Solicitarea va putea fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal, ori a autorităților administrației publice locale unde acesta declară locul de consum în solicitare, care au obligația de a asigura suportul logistic și de personal calificat necesar pentru acordarea de asistență solicitanților în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului și încărcării formularelor/documentelor de solicitare a sprijinului în aplicația EPIDS.

Prin excepție, pentru beneficiarii categoriilor de ajutoare financiare care compun venitul minim de incluziune, nu este necesară completarea unei solicitări în acest scop. Informațiile necesare înregistrării în aplicația EPIDS se centralizează de către ANPIS.

În cazul solicitărilor depuse, solicitantul completează datele necesare în formularul de solicitare tipărit, pe care îl depune la oficiul poștal, sau, după caz, la primăriile unde acesta declară locul de consum. Oficiile poștale și autoritățile administrației publice locale au obligația de a înregistra solicitarea primită în format letric și de a introduce datele în aplicația EPIDS în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.

Sprijinul se utilizează pentru plata facturilor de energie electrică aferente locului de consum declarat eligibil.

Plata se efectuează prin serviciul de mandat poștal, exclusiv pentru facturile care conțin POD-ul validat prin intermediul aplicației EPIDS.

Vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la curent

Destinatarul primește tichetul electronic de energie, în format electronic, la adresa de e-mail furnizată în cerere, în momentul validării îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului, în aplicația EPIDS. Tichetul electronic poate fi printat de către beneficiar sau de către entitatea care a completat solicitarea pentru solicitantul în cauză.

În situația în care solicitantul a optat pentru emiterea tichetului electronic de energie în format fizic, acesta se transmite în termen de maximum 15 zile de la validarea solicitării în aplicația EPIDS.

Pentru fiecare loc de consum se emite un singur tichet electronic de energie care are rol de informare asupra existenței dreptului la sprijin și a valorii disponibile în contul de mandat poștal aferent locului de consum.

Tichetul electronic de energie are înscrise următoarele mențiuni:

  • numele, emitentului, respectiv datele sale de identificare;
  • perioada de valabilitate a sprijinului;
  • numele și prenumele destinatarului și adresa locului de consum;
  • cod de bare/ cod QR;
  • informații privind numărul de telefon ce poate fi apelat în scopul obținerii de informații privind utilizarea tichetelor electronice de energie, precum și pentru transmiterea de sesizări.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Filtru al Poliției Rutiere pentru siguranța în trafic. Amenzi pe capete

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier, împreună cu cei ai subunităților de profil au desfășurat, vineri, o acțiune pentru combaterea nerespectării dispozițiilor în vigoare privind regimul legal de viteză pe raza întregului județ.

În  urma neregulilor constatate, au fost aplicate peste 60 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 32.000 de lei. Totodată au fost reținute, în vederea suspendării dreptului de a conduce 6 permise de conducere.

 

Recomandăm conducătorilor auto să respecte regimul legal de viteză aplicabil pe tronsonul de drum pe care circulă, să adapteze în permanență viteza la condițiile meteorologice, să circule cu prudență și să respecte semnalele polițiștilor rutieri.

Pietonilor le recomandăm să respecte regulile de circulație aplicabile lor : aceștia trebuie să traverseze strada pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatoarelor ”Trecere pentru pietoni”, iar acolo unde sunt instalate semafoare, numai la culoarea verde a acestora, să evite să pună conducătorii de autovehicule în situația de a frâna brusc pentru a le acorda prioritate și să constituie prin comportamentul lor un exemplu pozitiv pentru cei mici.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending