Connect with us

Actualitate

Noi reguli pentru contractele de închiriere în 2025: Procedura actualizată de ANAF explicată pas cu pas

Publicat

Publicitate

În 2025, persoanele fizice care obțin venituri din chirii vor trebui să respecte noi reguli anunțate recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Modificările vizează procedura de înregistrare a contractelor de locațiune, inclusiv termenul în care trebuie depusă documentația necesară, scrie playtech.ro.

Aceste schimbări sunt esențiale pentru proprietarii de imobile care doresc să închirieze bunuri sau să înregistreze modificări ale unui contract deja existent.

Termenul pentru depunerea documentației s-a extins la 30 de zile

 

Una dintre principalele schimbări este extinderea termenului de depunere a documentelor la Fisc. Dacă, până acum, proprietarii erau obligați să depună formularul ”Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” în termen de 15 zile de la încheierea unui contract sau de la modificările aduse acestuia, începând cu 2025, acest termen a fost prelungit la 30 de zile.

Astfel, proprietarul unui imobil dat spre închiriere trebuie să depună formularul completat, însoțit de o copie a contractului, la organul fiscal competent, în termen de maximum 30 de zile de la încheierea sau modificarea contractului.

Publicitate

Taxa care trebuie plătită în 15 zile de la primirea actului.

Românii vor semna pentru confirmare
ANAF pune tunurile pe românii care vând pe OLX și alte platforme online. Au trimis notificările
Acest document poate fi depus personal la registratura Fiscului, prin poștă cu confirmare de primire sau online, prin SPV (Spațiul Privat Virtual) sau E-guvernare, cu semnătură electronică.

Ingredientul marinat care schimbă complet gustul salatei orientale. Trucul folosit de gospodinele din Moldova

Veste mare despre Ana Porgras! Fosta gimnastă este însărcinată, dar păstrează un mister
Înregistrarea modificărilor sau încetarea contractelor de închiriere
Pentru modificările sau încetarea unui contract de închiriere, proprietarii trebuie să completeze același formular, menționând în mod clar dacă este vorba de o modificare sau de o încetare a contractului.

În plus, trebuie să atașeze documentele justificative care să susțină modificările respective. ANAF subliniază că aceste noi reguli vor ajuta la o mai bună gestionare a veniturilor din închirieri și vor contribui la reducerea abuzurilor sau neînregistrării unor astfel de tranzacții.

Noi reglementări pentru proprietarii care dețin bunuri în comun

O noutate importantă introdusă în 2025 se referă la procedura de înregistrare a contractelor de închiriere în cazul bunurilor deținute în comun.

Conform noii reglementări, în cazul în care bunul este deținut în comun, trebuie desemnat un proprietar, uzufructuar sau alt deținător legal care va fi responsabil pentru înregistrarea contractului de închiriere la Fisc.

Totuși, această regulă nu se aplică retroactiv pentru contractele aflate deja în derulare la 1 ianuarie 2025, sau pentru actele de modificare a acestora.

Așadar, schimbările aduse de ANAF în 2025 aduc o procedură mai clară și mai eficientă pentru proprietarii de imobile care obțin venituri din chirii.

Extinderea termenului de înregistrare și reglementările suplimentare pentru bunurile deținute în comun sunt doar câteva dintre măsurile care vor facilita o mai bună gestionare a închirierilor în România.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Programul Rabla: Data lansării și bugetul alocat pentru persoanele fizice, anunțate de ministrul Mediului

Publicat

Publicitate

Programul Rabla va începe imediat după adoptarea pachetului doi de măsuri fiscale, a anunțat joi ministrul Mediului, Diana Buzoianu. Bugetul alocat pentru persoanele fizice este de 200 de milioane de lei.

„Imediat ce va fi adoptat pachetul 2 de măsuri, vom putea să emitem Ordinul de ministru care stabilește valoarea voucherelor noi. După cele 10 zile de transparență, conform legii, programul poate fi lansat”, a explicat Diana Buzoianu, după ședința de Guvern.

Ministrul a precizat că platforma tehnică, criteriile de selecție și procesul de evaluare rămân neschimbate, astfel încât nu vor exista întârzieri din punct de vedere procedural.

Sursa: alba24.ro

Citeste mai mult

Eveniment

Trei metode de fraude informatice, care te lasă fără bani în cont. Polițiștii: Nu oferiți date

Publicat

Publicitate

Inspectoratul de Poliție atrage atenția cetățenilor să fie vigilenți în fața tentativelor de fraudă informatică, care s-au diversificat considerabil în ultima perioadă. Infractorii folosesc metode tot mai ingenioase pentru a obține date personale, informații bancare sau sume de bani sub pretexte false, prin mesaje, e-mailuri, apeluri telefonice sau site-uri clonă, scrie alba24.ro.

Subcomisarul Aurelian Bărbat, șeful Biroului pentru Combaterea Infracțiunilor contra Patrimonului și Grupări Infracționale din cadrul IPJ Alba, a vorbit despre mai multe tipuri de metode pe care le folosesc infractorii.

”Se observă o creștere consistentă a valorii prejudiciilor suferite de către victime. Acest aspect se datorează în mod special perfecționării și utilizării de către infractori a unor moduri de operare mult mai elaborate, care au la bază inducerea în eroare a victimelor inclusiv că sunt contactați de reprezentanții unor institutii” a spus Aurelian Bărbat.

El a vorbit despre trei metode: creditul, dividentele și investițiile. Toate aceste metode sunt ilegale și pot constitui infracțiuni precum înșelăciunea, falsul în înscrisuri, spălarea banilor sau constituirea unui grup infracțional organizat, în funcție de legislația aplicabilă.

Precizările IPJ Alba. Modurile de operare:

1. Investițiile – victima intră în contact cu autorii prin accesarea unor reclame plasate de aceștia în mediul on line, prin care li se promit câștiguri mari bazate pe investiții minime.

Pentru aceasta, persoanele sunt fie induse în eroare să efectueze plăți din conturile proprii, fie li se cere să ofere controlul asupra telefoanelor mobile sau a altor dispozitive, prin instalarea unor programe dedicate, astfel încât autorii să aibă acces la aplicațiile bancare și să efectueze chiar ei aceste transferuri.

Publicitate

Aceștia vor încerca în permanență să țină victima într-o stare de eroare pentru a putea obține cât mai mulți bani.

În cazul în care persoana realizează că a fost înșelată, o vor contacta sub o altă identitate, sub pretextul că o vor ajuta să recupereze suma de bani.

Astfel îi vor cere să accepte anumite tranzacții în conturile proprii, apoi să ridice sumele de bani și să le schimbe în cryptomonede, oferindu-i victimei o mică sumă de bani ca și recompensă, făcând-o astfel complice la fapta lor.

2. Creditul – victima este contactată de persoane care se prezintă ca fiind reprezentanți ai unor instituții bancare sau ai poliției și este convinsă că pe numele său a fost obținut un credit bancar bazat pe documente falsificate.

Apoi aceștia sunt convinși să transfere toți banii pe care îi dețin într-un cont de cryptomonede pus la dispoziție de către autori.

Mai mult sunt îndemnați să acceseze și un credit bancar a cărui valoare să o transfere în același cont despre care autori spun că este un cont securizat.

3. Dividendele – la fel ca și în cazul modului de operare creditul, victima este abordată de presupuși reprezentanți ai unor instituții financiare (ex: Bursa de Valori București) și sub pretextul că trebuie să încaseze dividendele unor acțiuni achiziționate în anii 90 și că vor fi sprijiniți de către aceștia în întreg procesul, îi conving să își instaleze programe dedicate pe dispozitive.

Astfel autorii au acces la aplicațiile bancare și efectuează tranzacții fără autorizarea titularului.

Semnale de alarmă:

– Autorii insistă ca întreaga comunicare să se efectueze prin anumite aplicații de telefonie,

– Țin în permanență legătura cu victima, prin apeluri telefonice, asigurându-se astfel că aceasta nu poate contacta o altă persoană de încredere;

– Cer instalarea unor programe/aplicații prin intermediul cărora să obțină accesul la dispozitivele victimei,

– Induc o stare de alertă, făcând victima să creadă că totul trebuie rezolvat cât mai repede și astfel dictându-i acțiunile următoare;

– Promit câștiguri foarte mari raportat la suma investită;

Recomandări:

– Nu oferiți acces la telefonul mobil sau alte dispozitive,

– Nu dați curs solicitărilor și promisiunilor unor persoane pe care le-ați cunoscut doar prin intermediul telefonului/rețelelor de socializare,

– Nu accesați link-uri necunoscute,

– Nu oferiți datele cardului bancar, parole sau coduri de acces,

– Folosiți mijloace de securitate suplimentare, cum ar fi autentificarea in 2 pași,

– Dacă ați fost victimă sau ceva vi se pare suspect, contactați de îndată organele de poliție.

Citeste mai mult

Eveniment

Atenționare nowcasting COD GALBEN de ploi pentru Botoșani

Publicat

Publicitate

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis o noua atenționare nowcasting cod galben de instabilitate atmosferică pentru alte trei comune din județul Botoșani astăzi, între orele 18:30 – 19:30.

Localitățile vizate sunt: Vârfu Câmpului, Cândești și Văculești

Sunt prognozate intensificări ale vântului (50…70 km/h), averse torențiale care vor acumula 15…25 l/mp, grindină (sub 2 cm), descărcări electrice.

Evoluţia fenomenelor meteorologice prognozate este permanent monitorizată prin Centrul Operaţional al ISU Botoșani.

Echipajele de pompieri de la toate subunitățile din județ sunt pregătite să intervină, în cel mai scurt timp, în sprijinul cetățenilor.

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

Publicitate

– fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

– nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

– parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

– îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

– nu atingeți firele căzute la pământ;

– curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;

– nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

https://fiipregatit.ro/ghiduri/inundatii-despre-8-9#despre-33

https://fiipregatit.ro/ghiduri/furtuna-despre-8-6#siguranta-in-caz-de-furtuna-23

Citeste mai mult

Economie

Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi reluat: Ministerul Mediului caută noi soluții de finanțare

Publicat

Publicitate

Programul Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a declarat joi ministrul Mediului, Diana Buzoianu. 

Potrivit acesteia, un proiect din cadrul PNRR, gestionat de Ministerul Fondurilor Europene, respectiv RePower EU, care are exact același obiect.

„Acesta este ceea ce s-a creat în coaliție, iar pe partea de Casa Verde, noi astăzi suntem în analiză pentru toate programele de la AFM, urmează ca în pachet 2 de măsuri să fie toate introduce cu toate concluziile pentru fiecare dintre programe, dar în special la Casa Verde trebuie să fie analizat foarte atent, pentru că noi avem anul acesta un proiect din PNRR gestionat de Ministerul Fondurilor Europene, RePower EU, care are exact același obiect, exact partea de fotovoltaice, și nu suntem într-un an în care să putem să lansăm două proiecte în valoare de câteva miliarde de lei sau euro, gestionate de două ministere diferite cu exact același obiect.

Deci trebuie să vedem exact unde se va gestiona și dacă există deja bani, fonduri europene, pe care noi putem să le luăm prin PNRR, nu văd de ce nu am merge pe varianta de fonduri europene care să fie atrase”, a precizat Diana Buzoianu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending