Connect with us

Actualitate

Noi reguli pentru contractele de închiriere în 2025: Procedura actualizată de ANAF explicată pas cu pas

Publicat

Publicitate

În 2025, persoanele fizice care obțin venituri din chirii vor trebui să respecte noi reguli anunțate recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Modificările vizează procedura de înregistrare a contractelor de locațiune, inclusiv termenul în care trebuie depusă documentația necesară, scrie playtech.ro.

Aceste schimbări sunt esențiale pentru proprietarii de imobile care doresc să închirieze bunuri sau să înregistreze modificări ale unui contract deja existent.

Termenul pentru depunerea documentației s-a extins la 30 de zile

 

Una dintre principalele schimbări este extinderea termenului de depunere a documentelor la Fisc. Dacă, până acum, proprietarii erau obligați să depună formularul ”Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” în termen de 15 zile de la încheierea unui contract sau de la modificările aduse acestuia, începând cu 2025, acest termen a fost prelungit la 30 de zile.

Astfel, proprietarul unui imobil dat spre închiriere trebuie să depună formularul completat, însoțit de o copie a contractului, la organul fiscal competent, în termen de maximum 30 de zile de la încheierea sau modificarea contractului.

Publicitate

Taxa care trebuie plătită în 15 zile de la primirea actului.

Românii vor semna pentru confirmare
ANAF pune tunurile pe românii care vând pe OLX și alte platforme online. Au trimis notificările
Acest document poate fi depus personal la registratura Fiscului, prin poștă cu confirmare de primire sau online, prin SPV (Spațiul Privat Virtual) sau E-guvernare, cu semnătură electronică.

Ingredientul marinat care schimbă complet gustul salatei orientale. Trucul folosit de gospodinele din Moldova

Veste mare despre Ana Porgras! Fosta gimnastă este însărcinată, dar păstrează un mister
Înregistrarea modificărilor sau încetarea contractelor de închiriere
Pentru modificările sau încetarea unui contract de închiriere, proprietarii trebuie să completeze același formular, menționând în mod clar dacă este vorba de o modificare sau de o încetare a contractului.

În plus, trebuie să atașeze documentele justificative care să susțină modificările respective. ANAF subliniază că aceste noi reguli vor ajuta la o mai bună gestionare a veniturilor din închirieri și vor contribui la reducerea abuzurilor sau neînregistrării unor astfel de tranzacții.

Noi reglementări pentru proprietarii care dețin bunuri în comun

O noutate importantă introdusă în 2025 se referă la procedura de înregistrare a contractelor de închiriere în cazul bunurilor deținute în comun.

Conform noii reglementări, în cazul în care bunul este deținut în comun, trebuie desemnat un proprietar, uzufructuar sau alt deținător legal care va fi responsabil pentru înregistrarea contractului de închiriere la Fisc.

Totuși, această regulă nu se aplică retroactiv pentru contractele aflate deja în derulare la 1 ianuarie 2025, sau pentru actele de modificare a acestora.

Așadar, schimbările aduse de ANAF în 2025 aduc o procedură mai clară și mai eficientă pentru proprietarii de imobile care obțin venituri din chirii.

Extinderea termenului de înregistrare și reglementările suplimentare pentru bunurile deținute în comun sunt doar câteva dintre măsurile care vor facilita o mai bună gestionare a închirierilor în România.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Vești bune pentru românii cu credite: A scăzut indicele ROBOR. Datele Băncii Naționale

Publicat

Publicitate

Vești bune pentru românii cu credite: indicele ROBOR la trei luni, în funcție de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a scăzut. Miercuri, acesta era de 7,09% pe an, de la 7,14% pe an în ședința precedentă, conform datelor publicate de Banca Națională a României (BNR).

La începutul acestui an, indicele era de 5,92% pe an, dar a început să crească din data de 6 mai, la două zile după primul tur al alegerilor prezidențiale, când a urcat la 6,08% pe an.

Indicele la șase luni, utilizat în calculul dobânzilor la creditele ipotecare în lei cu dobândă variabilă, a coborât la 7,17% pe an, de la 7,19%, în ședința de marți.

ROBOR la 12 luni a stagnat la 7,30%, potrivit Agerpres.

Indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC), reglementat de OUG 19/2019, este de 5,55% pe an. Acesta este calculat ca medie aritmetică a ratelor de dobândă zilnice ale tranzacțiilor interbancare din trimestrul IV 2024, în scădere față de cel din trimestrul anterior, de 5,66%.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Antrenament exploziv: Pirotehnicienii ISU Botoșani și ISU Iași, în sesiune practică comună

Publicat

Publicitate

Pirotehnicienii din cadrul Inspectoratelor pentru Situații de Urgență Botoșani și Iași au participat, astăzi, la o sesiune comună de pregătire practică, desfășurată pe raza localității Răuseni.

Activitatea a avut ca scop principal perfecționarea tehnicilor de cercetare, detectare, degajare, identificare, ridicare, transport și neutralizare a elementelor de muniție neexplodată din timpul conflictelor armate, descoperite pe teritoriul celor două județe. Astfel de exerciții sunt esențiale pentru menținerea unui nivel ridicat de pregătire, necesar intervențiilor reale ce implică un grad sporit de risc.

 

În cadrul antrenamentului, au fost derulate:

 

– simulări de intervenție pentru identificarea muniției neexplodate rămase din timpul conflictelor armate;

Publicitate

 

– aplicarea procedurilor operaționale în condiții de maximă siguranță;

 

– activități de coordonare interinstituțională și schimb de experiență între echipele pirotehnice.

 

De asemenea, sesiunea a reprezentat un prilej pentru testarea echipamentelor și tehnicii din dotare, în condiții cât mai apropiate de cele din teren, contribuind la creșterea eficienței intervențiilor viitoare.

 

Astfel de sesiuni de pregătire se desfășoară periodic, în baza planului de pregătire profesională al inspectoratelor pentru situații de urgență, cu obiectivul prioritar de a proteja viața cetățenilor și mediul înconjurător.

 

Informare preventivă

 

Muniția neexplodată reprezintă un pericol real. Este important ca cetățenii să cunoască pașii corecți de urmat atunci când descoperă obiecte metalice ce pot semăna cu proiectile, grenade, bombe sau cartușe.

 

În primul rând, aceste obiecte nu trebuie atinse, lovite sau mișcate, indiferent dacă sunt îngropate parțial sau se află la suprafață. Nu trebuie ridicate ori transportate, pentru că starea lor poate fi instabilă. Dacă obiectele sunt necunoscute, nu trebuie tăiate, modificate sau folosite în scopuri decorative.

 

De asemenea, este interzisă demontarea focoaselor ori a altor componente, deoarece aceste acțiuni pot duce la producerea unor explozii.

 

Singura măsură corectă este apelarea numărului unic de urgență 112 imediat ce se observă astfel de obiecte suspecte, pentru ca echipele specializate să poată interveni în siguranță.

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii botoșăneni au făcut mai multe recomandări pentru evitarea furturilor din locuinţe. „Nu lăsaţi bilete în uşă, de genul: lipsesc 3 ore, sunt la piaţă”

Publicat

Publicitate

Astăzi, 18 iunie  a.c. , cu ocazia Zilei Europene de prevenire a furturilor din locuințe, polițiștii botoșăneni au discutat cu cetățenii și le-au oferit sfaturi pentru siguranța locuințelor.

 Ziua Europeană de prevenire a furturilor din locuințe este un concept lansat în anul 2019 de Rețeaua Europeană de Prevenire a Criminalității (E.U.C.P.N) și își propune să aducă în atenție modurile de operare cel mai frecvent utilizate de hoți, precum și principalele măsuri de siguranță pentru protejarea locuinței și a bunurilor personale.

 

Anul acesta, Ziua Europeană de prevenire a furturilor din locuințe este marcată în data de 18 iunie prin activități de informare preventivă a cetățenilor, derulate în statele membre U.E., printre care și în România.

 

Astfel de activități au fost susținute pe raza județului Botoșani de polițiști din cadrul Compartimentului de Analiza și Prevenire a Criminalității și din cadrul subunităților și secțiilor de poliție.

Publicitate

 

Polițiștii au discutat cu cetățenii și le-au oferit flyere și informații referitoare la factorii favorizanți ai infracțiunilor de furt din locuință, modurile de operare cel mai frecvent utilizate, precum și principalele măsuri de siguranță pentru protejarea locuinței și a bunurilor personale.

Un accent deosebit a fost pus pe măsurile de precauție care trebuie avute în vedere în mediul online, cetățenii fiind sfătuiți să nu posteze pe rețelele de socializare informații despre plecările de acasă pentru perioade mai lungi de timp sau imagini cu bunurile de valoare din locuință.

 

 

Pentru evitarea furturilor din locuinţe, poliţiştii vă recomandă : 

 

  • nu faceţi publică, pe reţelele de socializare, plecarea de acasă ;
  • nu postaţi fotografii/filmuleţe din concediu decât după revenirea acasă;
  • evitaţi să postaţi pe internet imagini cu obiectele de valoare din locuinţa dvoastră, configuraţia acesteia sau posibile căi de acces;
  • evitaţi check-in-urile aducătoare de like-uri din aeroport sau alte locaţii;
  • procuraţi şi montaţi la uşile de acces în apartamente, garaje şi ferestre mecanisme de închidere sigure şi rezistente şi/sau grilaje;
  • asiguraţi un iluminat corespunzător pe casa scării sau curte;
  • când părăsiţi domiciliul verificaţi dacă aţi închis bine uşile şi ferestrele;
  • nu lăsaţi cheia sub ştergătorul de la uşă, în ghiveciul cu flori, în cutia poştală, în tabloul electric de pe hol, sus pe tocul uşii;
  • nu lăsaţi bilete în uşă, de genul “lipsesc 3 ore”, “sunt la piaţă”, “sunt plecat în concediu”, prin aceasta putând oferi informaţia răufăcătorilor că pot acţiona nestingheriţi;
  • la părăsirea locuinţei, aruncaţi o privire în jur pentru a observa eventualele persoane străine care aşteaptă plecarea dvoastră;
  • dacă lăsaţi cheia altei persoane pentru a avea grijă de casă, asiguraţi-vă că aceasta este de încredere;
  • dacă s-a pierdut una din chei, schimbaţi yala;
  • nu permiteţi accesul persoanelor străine în locuinţă;
  • nu lăsaţi singure sau nesupravegheate în locuinţa dv. persoane pe care nu le cunoaşteţi suficient;
  • nu discutaţi în public sau în prezenţa unor persoane necunoscute despre bunurile de valoare pe care le deţineţi şi locul unde le păstraţi;
  • nu daţi curs întâlnirilor propuse, telefonic, de persoane necunoscute, indiferent de motivele invocate – poate fi un pretext de a vă face să părăsiţi locuinţa care, între timp, poate fi ţinta hoţilor;
  • reclamaţi Poliţiei cazurile de prindere în flagrant a hoţului sau orice informaţii deţineţi pentru activităţi infracţionale.

 

Dacă situaţia o impune, nu ezitaţi să apelaţi 112 – apelul unic de urgenţă !

 

Citeste mai mult

Eveniment

AFM anunță suspendarea tuturor programelor de finanțare, inclusiv lansarea Programului Rabla pentru persoane fizice

Publicat

Publicitate

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a amânat lansarea Programului Rabla pentru persoane fizice, programată pentru joi, până la formarea noului Guvern. Totodată, reprezentanții instituției au anunțat suspendarea tuturor programelor de finanțare în desfășurare, scrie alba24.ro

Potrivit AFM, decizia survine în contextul negocierilor din ultimele zile privind constituirea unui nou Guvern, care are ca scop asigurarea echilibrului și a stabilității atât la nivel guvernamental, cât și în gestionarea alocărilor bugetare.

„Negocierile din ultimele zile în ceea ce privește constituirea unui nou Guvern au scopul de a aduce echilibru și stabilitate, tocmai de aceea este important ca noul guvern, împreună cu AFM, să prioritizeze alocările bugetare în funcție de nevoile actuale ale populației. AFM își va păstra poziția și va promova finanțarea programelor de mediu care au direct impact asupra mediului, implicit asupra calității vieții oamenilor. Este important ca lucrurile să fie făcute pe rând, cu răbdare și înțelepciune, tocmai de aceea suspendarea programelor AFM este un argument solid pentru ca prioritățile guvernului să poată fi onorate”, a declarat Florin Bănică, președintele AFM.

„AFM își reafirmă angajamentul de a susține proiectele de mediu cu impact direct asupra calității vieții și protejării mediului înconjurător, dar consideră că acest moment de suspendare este necesar pentru ca noile priorități guvernamentale să poată fi stabilite într-un mod echilibrat, sustenabil și transparent”, se precizează într-un comunicat al AFM.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending